syngonium 2248 مالک ارسال شده در 8 آذر، 2011 با سلام هوای فشرده در صنعت بعنوان یک عامل انتقال و تولید نیرو کاربرد داره و علمی که به تولید , انتقال و کنترل نیرو توسط هوای فشرده میپردازه پنوماتیک نام داره در جاییکه نیرو زیاد در حجم کم لازمه و سیستمهای مکانیکی کارایی لازم را ندارند یک انتخاب مناسب , استفاده از هیدرولیک(بکارگیری روغن) و یا پنوماتیک است پنوماتیک در جاییکه نیرو بسیار زیاد لازم نیست و یا اینکه محدودیت های بهداشتی وجود داره انتخاب مناسبتریه بهرحال استفاده از پنوماتیک مزایا و معایب خودش رو داره از کاربرد های پنوماتیک میشه در ابزارآلات بادی،خطوط اتوماسیون تولید،پانچ ها، دستگاه های چاپ، یونیت دندانپزشکی،ترمزهای بادی و... اشاره نمود دوست عزیز برای مطالعه بیشتر به کتاب پنوماتیک پایه نشر شده توسط شرکت فستو مراجعه فرمایید 3
alimec 23102 ارسال شده در 8 آذر، 2011 با سلام هوای فشرده در صنعت بعنوان یک عامل انتقال و تولید نیرو کاربرد داره و علمی که به تولید , انتقال و کنترل نیرو توسط هوای فشرده میپردازه پنوماتیک نام داره در جاییکه نیرو زیاد در حجم کم لازمه و سیستمهای مکانیکی کارایی لازم را ندارند یک انتخاب مناسب , استفاده از هیدرولیک(بکارگیری روغن) و یا پنوماتیک است پنوماتیک در جاییکه نیرو بسیار زیاد لازم نیست و یا اینکه محدودیت های بهداشتی وجود داره انتخاب مناسبتریه بهرحال استفاده از پنوماتیک مزایا و معایب خودش رو داره از کاربرد های پنوماتیک میشه در ابزارآلات بادی،خطوط اتوماسیون تولید،پانچ ها، دستگاه های چاپ، یونیت دندانپزشکی،ترمزهای بادی و... اشاره نمود دوست عزیز برای مطالعه بیشتر به کتاب پنوماتیک پایه نشر شده توسط شرکت فستو مراجعه فرمایید ممنون مهندس دو حالت زیر رو در نظر می گیرم و سوال اصلی که یکی از آشنایان ازم پرسید و باز مزاحمت برای شما: 1- کاربرد هوای فشرده: در مورد ترمز بادی که کامیون و... استفاده می شه خوندم 2-کاربرد هوای فشرده: کارخونه نساجی:یه کمپرسور اسکرو برا تولید هوای فشرده تو سالن ریسندگی بود. به نظر شما اون هوای فشرده چه کاربردی می تونه داشته باشه؟ با تشکر 2
syngonium 2248 مالک ارسال شده در 9 آذر، 2011 اینکه کمپرسور اسکرو بوده خیلی اهمیت نداره...بهرحال این کمپرسورها جدید تر و با راندمان بالاتر هستند بسیاری از دستگاه های ریسندگی و بافت از پنوماتیک جهت حرکت ماسوره ها ، اهرمها و مکانیزم های خود استفاده میکنند.استفاده از پنوماتیک در این مکان سرعت و دقت بالا همچنین نیروی بالا و تمیزی رو بدنبال داره- استفاده از الکترومکانیک و هیدرولیک آلودگی روغن و بدنبال اون محصول رو خواهد داشت گاهی از وکیوم ها نیز جهت انتقال اجسام استفاده میشه -گاهی نیز کلینرها یا تاسیسات خاصی جهت تولید در پروسه نیازه که در هر 2 صورت نیاز به کمپرسوره اگر اطلاعات دقیق تری میخواین ، نوع دستگاه و عمل اون و یا پروسه تولید رو برای من شفاف تر کنین تا بهتر بتونم کمکتون کنم 3
alimec 23102 ارسال شده در 9 آذر، 2011 اینکه کمپرسور اسکرو بوده خیلی اهمیت نداره...بهرحال این کمپرسورها جدید تر و با راندمان بالاتر هستندبسیاری از دستگاه های ریسندگی و بافت از پنوماتیک جهت حرکت ماسوره ها ، اهرمها و مکانیزم های خود استفاده میکنند.استفاده از پنوماتیک در این مکان سرعت و دقت بالا همچنین نیروی بالا و تمیزی رو بدنبال داره- استفاده از الکترومکانیک و هیدرولیک آلودگی روغن و بدنبال اون محصول رو خواهد داشت گاهی از وکیوم ها نیز جهت انتقال اجسام استفاده میشه -گاهی نیز کلینرها یا تاسیسات خاصی جهت تولید در پروسه نیازه که در هر 2 صورت نیاز به کمپرسوره اگر اطلاعات دقیق تری میخواین ، نوع دستگاه و عمل اون و یا پروسه تولید رو برای من شفاف تر کنین تا بهتر بتونم کمکتون کنم سالن ریسندگی دو تا خط تولید داره هر کدوم یه اکسترودر و غلتک ها و دستگاه ریسندگی بعده دستگاه های ریسندگی و پوشال هاش یه محفظه ای هست اسمش هم تایمبر هستش: timber treated میگه داخلش اینگاری توفانه که توش نخ هم هست وجابجا میشن یه چیز دیگه هم گفت که احساس کردم هوای فشرده اونجا هم کاربرد داره: می گه کارگرا هرزگاهی یه وسیله ی می گیرن(اینگاری توش باده و با نوکش نخ ها رو جابجا می کنن یا نخ گذاری می کنن قسمت دستگاه ریسندگی ) 3
syngonium 2248 مالک ارسال شده در 10 آذر، 2011 :texc5lhcbtrocnmvtp8 در کل خیلی تعجب نکنین! مکانیزم ها متفاوتند..ممکنه یک کارخونه تولید دستگاه ریسندگی دیکه از روشی متفاوت استفاده کنه...این به طراحی مهندس برمیگرده ابزار الات پنوماتیک جهت نقل و انتقال گوناگونند...تمیزی و سرعت و ارزانی فاکتور ایده آلی برای استفاده از این علم در نساجی هست... مقوله وکیوم ها، قاپک ها ، کلین روم ها میتونن براتون از نظر مطالعه جالب باشن موفق باشین 3
na_ku10 14 ارسال شده در 12 اسفند، 2011 با سلام من می خواستم مدار پنوماتیکی درب اتوبوس رو بدونم چطوریه؟ اگه لطف کنین تا مدارشو برام ترسیم کنید ممنونتون میشم 2
syngonium 2248 مالک ارسال شده در 16 اسفند، 2011 با سلام من می خواستم مدار پنوماتیکی درب اتوبوس رو بدونم چطوریه؟ اگه لطف کنین تا مدارشو برام ترسیم کنید ممنونتون میشم با سلام مدار سیستم کاملا تحت تاثیر طراحی مکانیزم درب می باشد. 2 فایل ذیل میتواند راهنمای شما باشد... موفق باشید برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3
en.ml 4113 ارسال شده در 17 اسفند، 2011 یک سوال داشتم: آیا میشه سیگنال خروجی از مانیتورینگ رو با یک مبدل نرم افزاری تبدیل به اعمال فشار کرد؟ 2
syngonium 2248 مالک ارسال شده در 23 اسفند، 2011 یک سوال داشتم:آیا میشه سیگنال خروجی از مانیتورینگ رو با یک مبدل نرم افزاری تبدیل به اعمال فشار کرد؟ با سلام سوالتون رو متوجه نشدم اما توسط یک رابط نزم افزاری و ارتباط دیتا با پورت ها و پس از اون با کنترلر میتوان سیگنال الکتریکی پدید آورد که نسبت به پیچیدگی خواسته شما میتونه حتی تناسبی (پروپورشنال) هم باشه. اگه منظورتون از فشار فقط فرمان به شیرهای راه دهنده باشه ..مسلما میشه کمی دقیق تر توضیح بدین... 3
en.ml 4113 ارسال شده در 24 اسفند، 2011 با سلامسوالتون رو متوجه نشدم اما توسط یک رابط نزم افزاری و ارتباط دیتا با پورت ها و پس از اون با کنترلر میتوان سیگنال الکتریکی پدید آورد که نسبت به پیچیدگی خواسته شما میتونه حتی تناسبی (پروپورشنال) هم باشه. اگه منظورتون از فشار فقط فرمان به شیرهای راه دهنده باشه ..مسلما میشه کمی دقیق تر توضیح بدین... بلی منظور من فقط فشار فرمان به شیرهای راه دهنده بود . و کل پروژه من اینه: ما در روی یاتاقانها یا جاهای دیگه پمپ که هنوز مشخص نیست یک ارتعاش سنج نصب می کنیم و وقتی کاویتاسیون بوجود میاد ارتعاشات رو نشون میده و از اونجا توسط کابل به سیستم مانیتورینگ ما سیگنال طیفی می فرسته وسیستم مانتتورینگ ما یک پیغام به شیر کنترل فشار که در ورودی پمپ نصب شده ارسال می کنه تا شیر فشار رو تنظیم کنه تا کاویتاسیون بوجود نیاد. حالا اون پیغامی که از مانیتورینگ به شیر فشار میده چون سیگناله و باید از طریق یک مبدل سیگنال به فشار مکانیکی تبدیل بشه که باید خودمون یه مبدل درست کنیم یک ترانسدیوسر مه داخلش با متلب برنامه نویسی بشه... 2
syngonium 2248 مالک ارسال شده در 26 اسفند، 2011 دوست عزیز سلام دوباره نکته هایی که لازم دونستم به اون اشاره کنم تا مد نظر قرار بدین بشرح ذیل است: 1- در بسیاری از موارد کاویتاسیون بصورت ارتعاش بروز پیدا نمیکنه-در برخی تجهیزات مثل پمپ ها هم که خود یکی از مولدین کاویتاسیون هستند هم اونقدر ارتعاش زیاده که ارتعاش ناشی از کاویتاسیون بسیار ناچیز و غیر قابل تشخیصه 2- تولید کاویتاسیون ربطی به فشار نداره....طراجی بد سیستم و عوامل فیزیکی داخل سیستم اثر فاحش تری در تولید کاویتاسیون دارن و فشار فقط آسیب کاویتاسیون رو بیشتر میکنه تا جاییکه در فشار بالا به پدیده میکرودیزل منجر میشه 3- در مشاهده و کنترل کاویتاسیون بررسی سرعت سیال در تنگنا ها،اوریفیس ها و دهانه ها و پره ها مهم تر از بررسی فشاره 4- شما چطور قصد دارین فشار کاری سیستم رو که لازمه پروسس ما هست رو تابعی از میزان کاویتاسیون کنین! با کاستن فشار مشکلی حل نمیشه و کاویتاسیون ادامه داره...فقط اینکه فشار رو از دست دادین..مثل این میمونه که یک چراغ قوه در شب دارین و جهت افزایش طول عمر لامپ،حرارت سطح لامپ رو توسط سنسور کنترل و ولتاژ لامپ رو کم کنین تا حرارت کم بشه و عمر زیاد....حالا این چراغ بی نور به چه دردتون میخوره با عمر بالا! 5- در دوره های تخصصی هیدرولیک آموزش میدیم که کاهش کاویتاسیون فقط با بهینه سازی و طراحی صحیح امکان پذیره ..این روش شما و روشهای دیگر فقط میتونه بما سیگنال حضور کاویتاسیون بده بنده ایده های دیگری هم دارم که در صورتیکه کامل تر هدف و پروژتونو برام باز کنین خدمت شما و دوستان عرض میکنم بازهم اگر اشنباهی در موارد بالا است ، لطفا تصحیح بفرمایید و دال بر بیسوادی بنده بگذارید با تشکر و آرزوی موفقیت 2
en.ml 4113 ارسال شده در 26 اسفند، 2011 دوست عزیز سلام دوباره نکته هایی که لازم دونستم به اون اشاره کنم تا مد نظر قرار بدین بشرح ذیل است: 1- در بسیاری از موارد کاویتاسیون بصورت ارتعاش بروز پیدا نمیکنه-در برخی تجهیزات مثل پمپ ها هم که خود یکی از مولدین کاویتاسیون هستند هم اونقدر ارتعاش زیاده که ارتعاش ناشی از کاویتاسیون بسیار ناچیز و غیر قابل تشخیصه 2- تولید کاویتاسیون ربطی به فشار نداره....طراجی بد سیستم و عوامل فیزیکی داخل سیستم اثر فاحش تری در تولید کاویتاسیون دارن و فشار فقط آسیب کاویتاسیون رو بیشتر میکنه تا جاییکه در فشار بالا به پدیده میکرودیزل منجر میشه 3- در مشاهده و کنترل کاویتاسیون بررسی سرعت سیال در تنگنا ها،اوریفیس ها و دهانه ها و پره ها مهم تر از بررسی فشاره 4- شما چطور قصد دارین فشار کاری سیستم رو که لازمه پروسس ما هست رو تابعی از میزان کاویتاسیون کنین! با کاستن فشار مشکلی حل نمیشه و کاویتاسیون ادامه داره...فقط اینکه فشار رو از دست دادین..مثل این میمونه که یک چراغ قوه در شب دارین و جهت افزایش طول عمر لامپ،حرارت سطح لامپ رو توسط سنسور کنترل و ولتاژ لامپ رو کم کنین تا حرارت کم بشه و عمر زیاد....حالا این چراغ بی نور به چه دردتون میخوره با عمر بالا! 5- در دوره های تخصصی هیدرولیک آموزش میدیم که کاهش کاویتاسیون فقط با بهینه سازی و طراحی صحیح امکان پذیره ..این روش شما و روشهای دیگر فقط میتونه بما سیگنال حضور کاویتاسیون بده بنده ایده های دیگری هم دارم که در صورتیکه کامل تر هدف و پروژتونو برام باز کنین خدمت شما و دوستان عرض میکنم بازهم اگر اشنباهی در موارد بالا است ، لطفا تصحیح بفرمایید و دال بر بیسوادی بنده بگذارید با تشکر و آرزوی موفقیت ممنون از راهنمایی تون جالبه من تقربا به نصف منابع فارسی هیدرولیک که مراجعه کردم کاویتاسیون رو ناشی از کاسته شدن فشار می دونستند؟ البته حرف شما منطقی تر و مهندسی تره موافقم ولی چون ما رد ایران طراحی تخصصی پمپ نداریم به این مورد اصلا فکر نمی کنیم . در مورده بنده 3 و 4 قانع شدم و مطمئنش دم که حق با شماست چون در ایران تا حالا حدوده 10 الی 20 نفر در مورده این پروژه کار کردند و جالبه هیچکدوم نتونستند کار رو به جایی برسونند؟یعنی با کاست فشار از طریق آنالیز ارتعاشات هیچ کس نتونسته به طور مداوم کاری بکنه. با این حساب خیلی خیلی خیلی خوشحال می شم از ایده های شما استفاده کنم. کل هدف پروژه من اینه: می خام کاویتاسیون رو به حداقل برسونم یا از بین ببرم به هر طریق ممکن .در پمپ ها. ممنون 1
syngonium 2248 مالک ارسال شده در 26 اسفند، 2011 دوست عزیز احتمالا منظور مولفین محترم هم تعریف کاویتاسیون بوده...بله وقتی بهر دلیلی فشار موضعی (استاتیکی) یک قسمت از سیال کمتر از فشار بخار مایع آن شود جباب زایی صورت میگیرد.اما شما در سیستمس که داره با فشار معین کار میکنه دیگه نمیتونین با دستبرد به فشار این مشکل رو حل کنین کاهش نشتی ها - کاهش منابع ورود هوا به سیستم- شناسایی و رفع توربولانس های سیال - طراجی مناسب تانک - انتخاب صحیح روغن- طراحی دقیق خط مکش پمپ و اتصالات اون و ... میتونن خیلی اثر در کاهش این پدیده داشته باشن سعی کنین توربولانس و نشتی روغن (یم منبع ورود هوا به سیستم) رو بخوبی کنترل کنین دوست عزیز موارد زیر حاصل تجربه علمی و عملی بنده و راهنمایی علمی اساتید فن در این مورد میباشد 1- سیال خود را با ویسکزیته پایین انتخاب کنید (البته با در نظر گرفتن مینیمم مجاز) 2- سیال خود را از نوع سیالاتی انتخاب کنید که فشار بخار مایع پایین تری دارند 3- میزان آب و منابع ورود ان به سیستم را به صفر برسانید 4- فشار دز بعد اوریفیس ها و شیرهای کنترل فشار و دبی را با طراجی مناسب بالا ببرید 5- پمپی انتخاب کنید که فیلینگ خوبی داشته باشد...سرعت دوران هم مهم است 6- در محیط های با دمای سرد از گرم کم روعن هیدرولیک استفاده کنین (تصور کنین یک پرس در شهر یاکوتسک روسیه در یک صبح سرد زمستانی با دمای 68- درجه سانتیگراد با چه محیط مناسبی روبرو میشود!!!) 7- یک روش بسیار کارآمد استفاده از سیستم سوپرشارژ برای خط مکش پمپ هست که مبحث گسترده ایست اما بطور خلاصه استفاده از پمپهای اولیه، پرکن،آکومالاتور، تانک گرانشی از این قبیل اند. 8- کاهش کرکینگ همر یا ضربه قوچ 9- و در نهایت کاهش هرگونه مشکل طراحی در اتصالات بنحوی که توربولانس رو به حد اقل برسونید بیاد داشته باشید که کنترل کاویتاسیون قبل از ساخت سیستم انجام میشود و نه بعد از ساخت! امیدوارم موفق باشید.....خوشحال میشم اگر نتیجه کارتون رو جهت افزایش آگاهی شخصی به ایمیل بنده ارسال بفرمایید با تشکر - حقیقی 3
!Ell 4694 ارسال شده در 27 اسفند، 2011 با سلام برای گذراندن دوره های مربوط به هیدرولیک و پنوماتیک چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ 1
en.ml 4113 ارسال شده در 27 اسفند، 2011 با سلامبرای گذراندن دوره های مربوط به هیدرولیک و پنوماتیک چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ فقط دوره های فستو . همراهبا مطالعه دقیق کتابها و تحلیل اونها 1
!Ell 4694 ارسال شده در 27 اسفند، 2011 فقط دوره های فستو .همراهبا مطالعه دقیق کتابها و تحلیل اونها بسیار خب! آره فستو رو زیاد شنیدم.فقط چه کتابایی؟ 1
en.ml 4113 ارسال شده در 27 اسفند، 2011 دوست عزیز احتمالا منظور مولفین محترم هم تعریف کاویتاسیون بوده...بله وقتی بهر دلیلی فشار موضعی (استاتیکی) یک قسمت از سیال کمتر از فشار بخار مایع آن شود جباب زایی صورت میگیرد.اما شما در سیستمس که داره با فشار معین کار میکنه دیگه نمیتونین با دستبرد به فشار این مشکل رو حل کنین کاهش نشتی ها - کاهش منابع ورود هوا به سیستم- شناسایی و رفع توربولانس های سیال - طراجی مناسب تانک - انتخاب صحیح روغن- طراحی دقیق خط مکش پمپ و اتصالات اون و ... میتونن خیلی اثر در کاهش این پدیده داشته باشن سعی کنین توربولانس و نشتی روغن (یم منبع ورود هوا به سیستم) رو بخوبی کنترل کنین دوست عزیز موارد زیر حاصل تجربه علمی و عملی بنده و راهنمایی علمی اساتید فن در این مورد میباشد 1- سیال خود را با ویسکزیته پایین انتخاب کنید (البته با در نظر گرفتن مینیمم مجاز) 2- سیال خود را از نوع سیالاتی انتخاب کنید که فشار بخار مایع پایین تری دارند 3- میزان آب و منابع ورود ان به سیستم را به صفر برسانید 4- فشار دز بعد اوریفیس ها و شیرهای کنترل فشار و دبی را با طراجی مناسب بالا ببرید 5- پمپی انتخاب کنید که فیلینگ خوبی داشته باشد...سرعت دوران هم مهم است 6- در محیط های با دمای سرد از گرم کم روعن هیدرولیک استفاده کنین (تصور کنین یک پرس در شهر یاکوتسک روسیه در یک صبح سرد زمستانی با دمای 68- درجه سانتیگراد با چه محیط مناسبی روبرو میشود!!!) 7- یک روش بسیار کارآمد استفاده از سیستم سوپرشارژ برای خط مکش پمپ هست که مبحث گسترده ایست اما بطور خلاصه استفاده از پمپهای اولیه، پرکن،آکومالاتور، تانک گرانشی از این قبیل اند. 8- کاهش کرکینگ همر یا ضربه قوچ 9- و در نهایت کاهش هرگونه مشکل طراحی در اتصالات بنحوی که توربولانس رو به حد اقل برسونید بیاد داشته باشید که کنترل کاویتاسیون قبل از ساخت سیستم انجام میشود و نه بعد از ساخت! امیدوارم موفق باشید.....خوشحال میشم اگر نتیجه کارتون رو جهت افزایش آگاهی شخصی به ایمیل بنده ارسال بفرمایید با تشکر - حقیقی سلام دوباره من متن شما رو مو به مو خواندم و متوجه شدم که کار سختو شیرینی در پیش دارم. برداشت من از حرف های شما این بود که کلا من باید یه پمپ رو با این شرایط ایده آل طراحی کنم . جالبه داره واسم جالبتر هم میشه و خوشحال میشم این راه رو هم امتحان کنم . من در مورده طراحی پمپ اطلاعات مهمی ندارم اگر امکان دارد یه منبع خوب و رفرنس قوی به من معرفی کنید تا به طور تئوری و شماتیک من یه پروژه به شما ارائه کنم و آن وقت باز نظر تان را بگوئید تا من اشکالاتم را رفع کنم . ممنون می شوم راهنمائی ام کنید. باز هم ممنونم. 1
en.ml 4113 ارسال شده در 27 اسفند، 2011 بسیار خب!آره فستو رو زیاد شنیدم.فقط چه کتابایی؟ با عرض معذرت از حضور syngonium که سوال ها رو من جواب میدم.ببخشین داکیومنتهای فستو در اینترنت پره به انگلیسی هستند ولی کاربردی و قوی هستند . ترجمه فارسی آنها هم در بازار پیدا میشه. من خودم با کتاب 2 جلدی دکتر مدینه شروع کردم ولی آخرش رسیدم به فستو. 4
en.ml 4113 ارسال شده در 27 اسفند، 2011 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4
!Ell 4694 ارسال شده در 27 اسفند، 2011 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ممنون
ارسال های توصیه شده