MOrteZA Taghizadeh 5538 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ :vahidrk: بندری رو با کردی مقایسه نکن نه، مقایسه نکردم. میگم یعنی اونها رو هم رقصیدیم. ولی رقص ترکی و لری هم خیلی کم ندارن از کردی. هرچند، رقص لری هم تقریبا مثل کردیه. 4 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ ببخشید سرچوپیکش یعنی چی؟ در این رقصها یک نفر راهنمای صف رقصندگان میشود و با چرخاندن دستمال و آغاز حرکات رقص را به بقیه منتقل میکند. به این فرد راهنما «سرچوپیکش» گفته میشود. [FLASH=width=20 height=30] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام kordi.swf[/FLASH] 4 لینک به دیدگاه
DavOOd_TiTaN 10472 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ تو میتینگ 3 اسفند ماه این میتینگ تهران چه خواهد شد همه درباره میتینگ حرف میزنن خوش به حالتون 1 لینک به دیدگاه
nazfar 8746 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ مرسی از دعوتت تاپیک خیلی جالبیه. من عاشق رقص کردی هستم، خواهرم از بچه های خوابگاهشون یاد گرفته بود به منم یه دونشو یاد داده. لری شبیه کردی هست از نظر این که اون ها هم به اصطلاح خودمون دست میگیرن اما حرکت پاها توش متفاوته و مثل رقص کردی رقص شانه نداره... 6 لینک به دیدگاه
شـاهین 8068 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ :hapydancsmil:بسی جالب بود:hapydancsmil: 2 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ مرسی از دعوتتتاپیک خیلی جالبیه. من عاشق رقص کردی هستم، خواهرم از بچه های خوابگاهشون یاد گرفته بود به منم یه دونشو یاد داده. لری شبیه کردی هست از نظر این که اون ها هم به اصطلاح خودمون دست میگیرن اما حرکت پاها توش متفاوته و مثل رقص کردی رقص شانه نداره... یعنی لری راحت تره ؟ 4 لینک به دیدگاه
الهام. 8079 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ خيييييييييييلي خوبههههههه ولي من اصلا استعدادشو ندارم!!! هماهنگيشون خيلي خيلي سخته 3 لینک به دیدگاه
دختر باران 18625 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ من کردی خیلییییییییییی دوس دارم.از دوستم تو خوابگاه 1 کوچولو یاد گرفتم.:دی 2 لینک به دیدگاه
دختر باران 18625 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ یعنی لری راحت تره ؟ اره.من هردو رو از نزدیک دیدم.کردی سخت تره به نظرم.هماهنگیش سخت تره 1 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ یه باغ ردیف کن با "همه" هم میشه هم باغش ردیفه هم مامورین انتظامیش. 3 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ درود نژاد هايي كه در آنها كوچ وجود داشته داراي غناي بيشتري در زمينه هاي موسيقي رقص و ايين هاي محلي هستند. در اين اقوام براي هر مناسبتي رقص و آييني مخصوص وجود دارد كه با موسيقي متفاوتي اجرا مي شود و حركات رقص داراي مفاهيم سمبليك است. بسياري از اين رقص ها در اصل جنبه ي تمرين و مشق نظامي داشته و امروزه تنها به ديد رقص به آنها نگاه مي شود مانند چوب بازي رقص هايي هم هست كه رو به نابودي است مانند سواربازي رقص هايي كه به كليت آنها دستمال بازي گفته مي شود رقص هاي غنايي است رقص هايي هم كه معمولا در آنها از اصواتي مانند هي هي و گاله و... استفاده مي شود رقص هاي آييني بوده اند اقوامي مانند كرد لر بختياري لك و آذري و بلوچ كه كمتر دستخوش در هم آميختگي نژادي شده اند اين آيين ها را حفظ كرده اند در مورد قوم كرد كه اينجا مطرح شد اين قوم بيش از 52 لباس براي آيين هاي مختلف و رقص هاي مختلف دارد كه يادگار زمان هاي مختلف و شرايط گوناگون زندگي در كوهستان است. در مورد ساير اقوام نيز چنين است ----------------------- اسي جان براي رقصيدن در آن حالتي كه مي خواهي كافي به منطقه سفر كني تا بتواني آزادانه چنيني برقصي اما... يك اماي بزرگ دارد همانطور كه گفته شد دست در دست هم بودن زن و مرد نشان خواهر و برادري است و اگر احيانا كاري كنيد كه خارج از تعريف باشد سر خود را بر روي سينه ي خود ببين فرقي ندارد كردستان باشد يا لرستان يا بلوچستان نگاه ناپاك در اين جمع ها عواقب ناجوري به همراه دارد --------------------- دوستي گفت رقص لرستان رقص شانه ندارد نمي دانم كدام رقص را مد نظر قرار داديد كه چنين گفتيد اما رقصي كه من از طايفه ي بهرام سري ديده ام تمام اجزاي بدن با ظرافتي خاص مي رقصد و حركات بسيار تكنيكي دارد. اينكه عده اي دست بگيرند و با آهنگي برقصند الزاما معرف رقص يك منطقه نيست.مي بايست رقص را در مناطق خاصي (عمدتا عشاير و روستاييان) ببينيد تا ديد درستي از رقص بدست اوريد. ------------------- اين را هم اضافه كنم: 3 قوم كرد آذري و بلوچ در راستاي حفظ آيين هاي خود بسيار كوشا تر از ساير اقوام هستند و كلاس هاي ترويج رقص و موسيقي و آيين هاي قومي دارند و سعي نموده اند با مدون كردن دستاوردهاي قومي خود آنها را به نوعي حفظ و جهاني كنند و اين بسيار نيكوست و اميدوارم كه ساير اقوام هم در اين زمينه قدم بردارند ------------------ 12 لینک به دیدگاه
pari daryayi 22938 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ درودنژاد هايي كه در آنها كوچ وجود داشته داراي غناي بيشتري در زمينه هاي موسيقي رقص و ايين هاي محلي هستند. در اين اقوام براي هر مناسبتي رقص و آييني مخصوص وجود دارد كه با موسيقي متفاوتي اجرا مي شود و حركات رقص داراي مفاهيم سمبليك است. بسياري از اين رقص ها در اصل جنبه ي تمرين و مشق نظامي داشته و امروزه تنها به ديد رقص به آنها نگاه مي شود مانند چوب بازي رقص هايي هم هست كه رو به نابودي است مانند سواربازي رقص هايي كه به كليت آنها دستمال بازي گفته مي شود رقص هاي غنايي است رقص هايي هم كه معمولا در آنها از اصواتي مانند هي هي و گاله و... استفاده مي شود رقص هاي آييني بوده اند اقوامي مانند كرد لر بختياري لك و آذري و بلوچ كه كمتر دستخوش در هم آميختگي نژادي شده اند اين آيين ها را حفظ كرده اند در مورد قوم كرد كه اينجا مطرح شد اين قوم بيش از 52 لباس براي آيين هاي مختلف و رقص هاي مختلف دارد كه يادگار زمان هاي مختلف و شرايط گوناگون زندگي در كوهستان است. در مورد ساير اقوام نيز چنين است ----------------------- اسي جان براي رقصيدن در آن حالتي كه مي خواهي كافي به منطقه سفر كني تا بتواني آزادانه چنيني برقصي اما... يك اماي بزرگ دارد همانطور كه گفته شد دست در دست هم بودن زن و مرد نشان خواهر و برادري است و اگر احيانا كاري كنيد كه خارج از تعريف باشد سر خود را بر روي سينه ي خود ببين فرقي ندارد كردستان باشد يا لرستان يا بلوچستان نگاه ناپاك در اين جمع ها عواقب ناجوري به همراه دارد --------------------- دوستي گفت رقص لرستان رقص شانه ندارد نمي دانم كدام رقص را مد نظر قرار داديد كه چنين گفتيد اما رقصي كه من از طايفه ي بهرام سري ديده ام تمام اجزاي بدن با ظرافتي خاص مي رقصد و حركات بسيار تكنيكي دارد. اينكه عده اي دست بگيرند و با آهنگي برقصند الزاما معرف رقص يك منطقه نيست.مي بايست رقص را در مناطق خاصي (عمدتا عشاير و روستاييان) ببينيد تا ديد درستي از رقص بدست اوريد. ------------------- اين را هم اضافه كنم: 3 قوم كرد آذري و بلوچ در راستاي حفظ آيين هاي خود بسيار كوشا تر از ساير اقوام هستند و كلاس هاي ترويج رقص و موسيقي و آيين هاي قومي دارند و سعي نموده اند با مدون كردن دستاوردهاي قومي خود آنها را به نوعي حفظ و جهاني كنند و اين بسيار نيكوست و اميدوارم كه ساير اقوام هم در اين زمينه قدم بردارند ------------------ مرسی شما تئوری که زیبا توضیح دادین عملیشم به همین زیبایی بلدین؟ 1 لینک به دیدگاه
کتایون 15176 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ یاد نامزدیه پسر عمه ام افتادم... فامیلای خانمش کردن...ما داشتیم اون وسط میرقصیدیم کلی شاد و شنگول...دیدیم یهو فامیلش اومدن و ما رو به صورت کاملا زیر پوستی از صحنه خارج کردن... خیلی باحال بود هر وقت یادش می افتادیم کلی میخندیم با دختر عموم... اما دیگه واسه عروسیش آماده بودیم کلا فضا رو مهیا کردیم...اما خیلی قشنگ میرقصن واقعا...اتحادشون کاملا قابل درکه... 5 لینک به دیدگاه
VINA 31339 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ قرار شد این سری که ممد از کردستان اومد واسمون یه اجرا زنده داشته باشه! وای مرسی عالی بود من باید دستمالو بگیرمااا اون کسی که دستمالو میگیره خیلی مهمه:hapydancsmil: به نظرم همین رقصشون یکی از عاملایی هست که خیلی با هم یکدست و یکدلن. فکر کنم زیرآب زنی کمترین جایی که دیده بشه پیش کرداس. ببین چه غیر مستقیم از فامیلشون تعریف میکنه 2 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ مرسی شما تئوری که زیبا توضیح دادین عملیشم به همین زیبایی بلدین؟ من كرد نيستم من بختياري هستم و رقص هاي معمول بختياري رو بلدم دستمال بازي چوب بازي مجسمه 6 لینک به دیدگاه
VINA 31339 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ خيييييييييييلي خوبههههههه ولي من اصلا استعدادشو ندارم!!! هماهنگيشون خيلي خيلي سخته نه اولش سخته بعد جا میفتی اینقدر باحاله :hapydancsmil: 2 لینک به دیدگاه
VINA 31339 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ من كرد نيستممن بختياري هستم و رقص هاي معمول بختياري رو بلدم دستمال بازي چوب بازي مجسمه مجسمه چجوریه؟ 1 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ مجسمه چجوریه؟ مجسمه يك رقص انفرادي هست يك ريتم ساد تر نسبت به سه پا و دو پا داره و تغزلي هست نسبتا اما پايه بر مبناي همان حالات محلي و دستمال بازي هست نوازنده در جاي جاي آهنگ مكث مي كند و همزمان با مكث نوازنده رقصنده ها در همان حالت باقي مي مانند تا مجدد آهنگ شورع شود اين رقص با آن لباس هاي رنگي زنان و چوغا و شولار مردان حالت زيبا و دل انگيزي به مجالش شادي مي دهد 8 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ اسي جان براي رقصيدن در آن حالتي كه مي خواهي كافي به منطقه سفر كني تا بتواني آزادانه چنيني برقصي اما... يك اماي بزرگ دارد همانطور كه گفته شد دست در دست هم بودن زن و مرد نشان خواهر و برادري است و اگر احيانا كاري كنيد كه خارج از تعريف باشد سر خود را بر روي سينه ي خود ببين فرقي ندارد كردستان باشد يا لرستان يا بلوچستان نگاه ناپاك در اين جمع ها عواقب ناجوري به همراه دارد یا علی. ملت که همه فرزندان من هستند از نگاه خواهر و برادری بالاتر است. اما باز هم آدمست دیگر،یکهو خواست تعریفش را عوض کند. فکر کنم این رقص ها به درد ما نمیخوره،عجب ملت بی جنبه ای داریم. 3 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۰ یا علی. ملت که همه فرزندان من هستند از نگاه خواهر و برادری بالاتر است. اما باز هم آدمست دیگر،یکهو خواست تعریفش را عوض کند. فکر کنم این رقص ها به درد ما نمیخوره،عجب ملت بی جنبه ای داریم. در واقع شما وقتي به يك مراسم و يا مجلسي مي رويد در حكم مهمان هستيد و ميزبان ضامن اخلاق شما بوده كه شما را در جمع راه داده و هر گونه كاري كه براي كسي زننده باشد و يا نگاهي كه معني خاصي داشته باشد از بين بردن حرمت و اعتماد صاحب خانه در ميان ديگران است. در واقع من نوعي با فراخواندن ديگران به جشن و سرور به ايشان اطمينان مي دهم كه در سراي ما جز مهر و برادري چيزي نيست و آنچه جز اين باشد حرمت شكني است و فرد خاطي جزاي حرمت شكني خود را مي دهد . نكته ي جالب اين كه خارج از محافل شاي و رقص اگر چه مهر و صفا كماكان بر قرار است اما ديگر آن آزادي كه شما در جنش داشتيد تا دست هر كس را بدون توجه به اينكه چه كسي است بگيريد وجود ندارد. البته باز تعاريف متفاوت است مثلا در ميان بختياري ها دختر عو پسر عمو دختر خاله پسر خاله و.... جزو محارم حساب مي شوند و كلي تر از اين فاميل نسبي به نوعي محرم محسوب مي شوند و در مقابل ايشان حجاب نمي گيرند اما پوشش همواره كامل است و از لباس هاي باز و كوتاه نيز خبري نيست. همين نوع نگاه و فرهنگ را ما در محله هاي قديم تهران نيز مي توانيم سراغ بگيريم(البته نه الان در مورد 40 سال پيش حرف مي زنم) چه بوديم و به كجا مي رويم از ماست كه برماست 6 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده