خردبین 456 ارسال شده در 9 تیر، 2013 من برای اینکه تاپیک جذابیت خودش رو حفظ کنه چند تا مسئله طرح و حل می کنم. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام سیاه شروع و مساوی می کند. h2+...1 2.Kh1 Kh3 3.g7 h4 4.g=Q بازی پات می شود. اگر پیاده تبدیل به رخ شود هم بازی پات می شود و اگر تبدیل به اسب و فیل شود سفید شانسی برای برد نخواهد داشت. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام سفید شروع و مساوی می کند. 1.Rf7+ Qxf7 2.gxh7 وحالا هر حرکتی سیاه بکند بازی پات می شود.البته به غیر از Qg8+ که برد را تقدیم سفید می کند! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام سفید شروع و می برد. 1.g4 Kb8 2.Bxb7 Kxb7 3.g5 و پیاده وزیر می شود چون شاه سیاه به پیاده نمی رسد. نکته اینجاست که اگر سفید در حرکت اول بلافاصله رخ را بگیرد وBxb7 را بازی کند بعد از 1...Kxb7 2.g4 Kc7 شاه سیاه به پیاده g می رسد و پیاده وزیر نمی شود. 2
asal sadra 3752 ارسال شده در 10 تیر، 2013 من سوال 4 پست 309 الان چک کردم اینارو واسش دیگه نمیدونم چیزی جا مونده یاه نه 1.Qc1Kxb3 2.Qc4# 1.Qc1Rxb3 2.Qa1# 1.Qc1Rc2+ 2.Qxc2# 1.Qc1Rb1 2.Qxb1# 1.Qc1Rh2 2.Qb1# 2
خردبین 456 ارسال شده در 10 تیر، 2013 من سوال 4 پست 309 الان چک کردم اینارو واسش دیگه نمیدونم چیزی جا مونده یاه نه 1.Qc1Kxb3 2.Qc4# 1.Qc1Rxb3 2.Qa1# 1.Qc1Rc2+ 2.Qxc2# 1.Qc1Rb1 2.Qxb1# 1.Qc1Rh2 2.Qb1# آفرین.کاملا درسته.وقتی همه امکانات سیاه رو در نظر میگیری و می نویسی نشون میده که مسئله رو کاملا فهمیدی. 1
asal sadra 3752 ارسال شده در 11 تیر، 2013 آفرین.کاملا درسته.وقتی همه امکانات سیاه رو در نظر میگیری و می نویسی نشون میده که مسئله رو کاملا فهمیدی. مرسی
خردبین 456 ارسال شده در 12 تیر، 2013 ظاهرا کسی تلاشی برای حل معماها نمیکنه.تا فردا شب اگر کسی دستکم ایده ای برای حل معماها ارائه نکنه شماره 15 رو حل می کنم و باز اگر ایده ای ارائه نشه فردا شبش شماره 14 الی اخر. :icon_razz: 2
خردبین 456 ارسال شده در 14 تیر، 2013 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 15.سفید رخ سیاه را می گیرد. چون کسی ایده ای مطرح نکرد شماره 15 رو که بسیار آسون هم بود رو حل می کنم. 1.Re5+ Kg7 2.Rxe1 سفید یک رخ جلو می افتد. 1
خردبین 456 ارسال شده در 16 تیر، 2013 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 14.سفید رخ سیاه را می گیرد. ظاهرا علاقه ای به حل سایر مسائل وجود نداره و باید خودم حل کنم. 1.Qe5 f6 اجباری.در غیراینصورت Qg7# 2.Qxc7 2
خردبین 456 ارسال شده در 18 تیر، 2013 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 13.سفید رخ سیاه را می گیرد. 1.Kb3 با تهدید Rc1# سیاه مجبور است برای دفع تهدید ماتی از رخش بگذرد و مثلا 1...Kb1 را بازی کند.
خردبین 456 ارسال شده در 4 مرداد، 2013 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 12.سفید در دو حرکت مات می کند. 1.Kc5 b4 2.cxb4#
خردبین 456 ارسال شده در 3 شهریور، 2013 10.سفید وزیر سیاه را می گیرد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1.Qd2 وزیر سیاه راه فرار ندارد. اگر 1...Qxd4 2.Bb5+ و در حرکت بعد وزیر سیاه از دست می رود. 2
خردبین 456 ارسال شده در 3 شهریور، 2013 سلام الان معماهای بی پاسختون کدومه؟! معماهای 2و5و6و7و8 تمامی معماها هم در اینجا 1
MOJTABA 77 8304 ارسال شده در 4 شهریور، 2013 8.سفید فیل سیاه را می گیرد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام با وزیر باید بزنتش! 2
MOJTABA 77 8304 ارسال شده در 4 شهریور، 2013 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 7.سفید وزیر سیاه را می گیرد. منظورت اینه که وزیر به وزیر کنه؟ 2
خردبین 456 ارسال شده در 4 شهریور، 2013 با وزیر باید بزنتش! بله درسته. 1.Qxd6+ و اگر 1...Kxd6 2.Ba3# منظورت اینه که وزیر به وزیر کنه؟[/color][/b] گفتم سفید چطور می تونه وزیر سیاه رو بگیره.یعنی یک وزیر جلو بیفته. 2
MOJTABA 77 8304 ارسال شده در 4 شهریور، 2013 بله درسته.1.Qxd6+ و اگر 1...Kxd6 2.Ba3# گفتم سفید چطور می تونه وزیر سیاه رو بگیره.یعنی یک وزیر جلو بیفته. من 2 مین روش فکر کردم نمیشه این معماهای 2و3و6 کدوم صفحس؟ 1
خردبین 456 ارسال شده در 5 شهریور، 2013 من 2 مین روش فکر کردم نمیشه این معماهای 2و3و6 کدوم صفحس؟ فقط 2 دقیقه؟ شطرنج یعنی فکر کردن و حل مسائل مختلف.اگر حوصله فکر کردن نداشته باشی نمی تونی شطرنجباز خوبی بشی. معمای7 ساده تر از معماهای 2و3و6 هست. تمامی مسائل اینجا و اینجا. 1
MOJTABA 77 8304 ارسال شده در 20 شهریور، 2013 این معمای شماره 2 رو کلی فکر کردم که فهمیدم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2.سفید در دو حرکت مات می کند. Q to e4 and next K to c1 2
خردبین 456 ارسال شده در 23 شهریور، 2013 این معمای شماره 2 رو کلی فکر کردم که فهمیدم Q to e4 and next K to c1 آفرین.اگر درست حرکات رو بنویسی بهتر میشه. 1.Qe4 با تهدید 2.Qxe5# یا 2.Bxe5# سیاه چاره ای جز 1...dxe4 نداره که بعد از 2.Rd1 یا 2.000(حرکت رخ به d1) مات میشه چون هر دو اسب سیاه آچمز هستند و نمی تونند جلوی کیش رو بگیرند. 1
ارسال های توصیه شده