*mini* 37778 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 خرداد، ۱۳۹۰ سوالم را تکرار میکنم:حال سؤال اینست که چه وسایل وتجهیزاتی ازتکنولوژی دراین سن یعنی حدود 5سالگی بدردبچه میخورد؟ بازی های هوشی......چیزی که بچه رو به فکر واداره تا یکم تامل کنه.....استفاده از فکرشو یادبگیره و بدونه کجاها باید از فکرش استفاده کنه....... 6 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 خرداد، ۱۳۹۰ خوب باتوجه به همه گیر شدن بحث استفاده ازموبایل شاهد هستیم که این وسیله گاه به صورت نامحدودوکنترل نشده دراختیار کودکان قرارمیگیرد.به نظرشما این کار درست است که موبایل را بدون هیچ محدودیت سنی دراختیار بچه ها قرار دهیم؟ نه این فقط میتونه نشان از این باشه که به باقیه ثابت کنند ماهم داریم و برای بچه مون میخریم... موبایل حداقل زمانی که میشه براش در نظر گرفت دوره راهنمایی هست نه زودتر اون هم به این خاطر که ممکنه بخاطر کلاس های مدرسشون و چیزیهای دیگه بتونند با خانوادهشون ارتباط برقرار کنند... البته باید براشون فرهنگ سازی بشه........ 3 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۹۰ هر سنی یه چیزی میطلبه......بهتره از سنین کم، بچه ها رو به لپ تاپ و موبایل و این جور چیزا عادت ندیم....... اینا باعث خلل در شکوفایی استعدادهای بچه ها میشه...... سایردوستان براین عقیده بودندکه میشه درسنین کم هم استفاده ازاین تکنولوژی هارابه کودک آموخت تاباآن مثلاباکامپیوترفیلمهاوبازیهای آموزشی وفکری رادراختیارش قراردادواینگونه هیچ خللی دررشدویادگیری کودک ایجادنمیکنه نظرشماچیه؟ قبل از اینکه طرز استفاده صحیح از یک ابزار رو به بچه آموزش بدن براش فراهم میکنن و خودتون میدونید چه اتفاقاتی میفته دیگه. ضمن اینکه نظر شخصی من اینه که تا یه سنی که اصلا نباید برای بچه ها موبایل خرید. بعد از اون هم با آگاهی دادن و آموزش استفاده از این ابزار سودمند باید در اختیارش قرار بدیم. خواهر کوچیک من موبایل میخواست. احساس کردم هنوز براش زوده. باهاش صحبت کردم. دلایل قابل قبولی داشت. براش دوربین و یه پلیر با این دیکشنری الکترونیکی ها گرفتم. قیمتش خیلی بیشتر از یه موبایل شد ولی تاثیرش بهتر بود. بعد از یه مدت که احساس کردم دیگه عقلش داره کامل میشه موبایل هم براش خریدم. همیشه هم این توصیه رو به نزدیکان میکنم که برای فرزنداتون تا وقتی به بلوغ فکری نرسیدن به جای خرید موبایل دوربین دیجیتال بگیرن. یا وسایل کم خطر دیگه. آیاروش دیگری غیرازاین روش که خودت استفاده کردی سراغ داری؟ بازی های هوشی......چیزی که بچه رو به فکر واداره تا یکم تامل کنه.....استفاده از فکرشو یادبگیره و بدونه کجاها باید از فکرش استفاده کنه....... خوب این بازیهای فکری درکامپیوتروموبایل هم هست مثلایه بازی فکری کامپیوتری بهتره یایه بازی فکری غیرکامپیوتری؟چرا؟ نه این فقط میتونه نشان از این باشه که به باقیه ثابت کنند ماهم داریم و برای بچه مون میخریم...موبایل حداقل زمانی که میشه براش در نظر گرفت دوره راهنمایی هست نه زودتر اون هم به این خاطر که ممکنه بخاطر کلاس های مدرسشون و چیزیهای دیگه بتونند با خانوادهشون ارتباط برقرار کنند... البته باید براشون فرهنگ سازی بشه........ ممنون نظراتت مثل همیشه خوب وکامله 2 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 خرداد، ۱۳۹۰ اگه بخواهیم گروه سنی کودکان رابه پیش دبستانی وبعدازسن دبستان تقسیم بندی کنیم.شمادرسنین پیش دبستانی چه ابزارهایی ازتکنولوژی نوین رابرای رشدکودک مناسب وچه ابرازی رانامناسب میدانید؟ 1 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 تیر، ۱۳۹۰ خوب دوستان عزیزمیزگردروکم کم بایدجمعبندی کنیم.برای جمعبندی نظرتون رودرمورداستفاده ازوسایل زیر برای کودکان ازچه سنی مناسب میدانید وچرا؟ 1)کامپیوترشخصی. 2)موبایل 3)کنسول های بازی کامپیوتری 4)استفاده ازوسایل ارتباط جمعی مثل تلویزیون وماهواره 2 لینک به دیدگاه
اندیشه 2345 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 تیر، ۱۳۹۰ خوب دوستان عزیزمیزگردروکم کم بایدجمعبندی کنیم.برای جمعبندی نظرتون رودرمورداستفاده ازوسایل زیر برای کودکان ازچه سنی مناسب میدانید وچرا؟1)کامپیوترشخصی. 2)موبایل 3)کنسول های بازی کامپیوتری 4)استفاده ازوسایل ارتباط جمعی مثل تلویزیون وماهواره سلام مرسی از دعوتتون بحث مناسبیه چندتا جمله در ابتدا اضافه میکنم چون من توی بحث نبودم و بعد نظرمو مینویسم ... ((اگر کامپیوتر میتونست حرف بزنه مطمئنم بهومون میگفت یادت باشه من یه ماشینم من از تو استفاده نمیکنم تو از من استفاده میکنی نگذار تو رو بترسونم از من برای یادگیری استفاده کن قبل از این که از من استفاده کنی اول مهارت های زندگی را بیاموز)) ما بخواهیم یا نخواهیم ماهوراه موبایل تلوزیون دستگاه بازی و کامپیوتر توی خونه هامون هست پس اگر بترسیم ازاین که نکنه بچه ها با استفاده از اینها دچار مشکلاتی بشن دو تا راه غیر منطقی داریم یکیش اینه که به فرزند بگیم تو حق استفاده نداری پس چشماتو و دهانتو ببند و یا از این وسایل استفاده نکنیم اما راه منطقیش اینه که قبل به فرزندانمان مهارت های زندگی را یاد بدیم ( قبلش خودمون باید بلد باشیم البته ) مثلا مهارت نه گفتن /// تصمیم گیری // اعتماد به نفس ///حل مسئله مسئولیت پذیری ///تفکر خلاق و نقاد و ... اولا کودک از سن 2 تا 12 سالگی نیازمند مدل تربیتی خاصی است که لازم والدین اول سعی کنن اصول تربیتی این دوره به علاوه خصوصیات فرزند در این دوره را بشناسند قبل از هفت سالگی تحت هر شرایطی نباید کودک در معرض مستقیم با وسایل ارتباط جمعی قرار بگیره حداقل وقتهائی که قرار از کامپیوتر یا بازی استفاده کنه ما باید نظارت داشته باشیم ...دلیل این مورد بر میگرده به خصوصیات رشدی دوران 2 تا 7 سالگی ( فروید و ژان پیاژه ) اگر در این دوران کودک مستقیما و به تنهائی از این وسایل استفاده کنه حداقل و کمترین آسیب کم رنگ شدن نقش قدرت و محبت خانواده و ایجاد منبع قدرت بیرونی جدای از بحث های بلوغ زودرس و مشکلات این چنینی که باید جداگانه اگر تمایل داشتید در میزگردی تحت عنوان تربیت جنسی کودکان بحث بشه.... بعد از هفت سالگی تا قبل از دوازده سالگی مادرو پدر فرصت مناسبی دارن تا به فرزند بیاموزند که تکنولوژی چیست و چه هدفی دارد مهمه که این نوع توضیحات از روی نفرت و کینه شخصی در مورد یه موضوع خاص نباشه ....در این فرصت باید کودک با خطرهای ممکنه آشنا بشه و نحوه برخورد با اونها رو بشناسه باید بیاموزه که هر آنچه براش مورد سوال قرار گرفت دختر به مادر و پسر به پدر بگه و ازشون سوال کنه ....سعی کنن اعتماد به نفس ..تلاش فکری ..تمرکز ..فرق دنیای واقعی و مجازی رو تا حدودی که در حد درک کودک در این سنین هست را بیاموزند... در دوران بلوغ بهتره است که برای استفاده از رایانه زمان بندی مناسب باشه شبها فقط زمان خواب باشه نه گشت زنی در نت !!!! روزها معمولا طرفای عصر بعد از یه دوره ورزش گروهی یا گشت و گذار بیرون از منزل ( یا انجام فعالیتی فنی یا هنری ) برای ساعات محدودی از نت استفاده بشه ... 4 لینک به دیدگاه
afa 18504 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 تیر، ۱۳۹۰ دوازدهمين ميزگرد خانواده « تكنولوژي و تربيت فرزند » نکته قابل ذکر آن است که همچنان که اثرات مفید تکنولوژی جدید در کیفیت زندگی ما قابل انکار نیست، ولی در صورت عدم مدیریت صحیح نیز ممکن است تاثیرات مضر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان ما غیر قابل جبران باشد. اثرات تکنولوژی نسبیه هم اثرات مثبت داره هم منفی. بنابراین مثبت یا منفی شدن این اثرات به نحوه ی استفاده از این تکنولوژی ها بستگی داره. مثلاً بازی های کامپیوتری هم جنبه ی مثبت داره هم منفی، اینکه فرزندان رو از جامعه و دوستاش دور میکنه منفیه ولی میتونه در فعال کردن ذهن هم تا حدی مفید باشه. کلا رفتارهای ادم ها خیل خیلی پیچیده است . ولی به نظرم ماشین ها (هر وسیله ای که کار را برای انسان اسانتر کند ) در صورتی که درست استفاده بشن . تضادی با رفتارهای اجتماعی ادمها ندارن . ولی به نظرم تو این زمینه خیلی مفید نخوهاند بود ( شاید خنثی ) این یکی واقعا تخصص می خواد، هیچ چیز حتی تکنولوژی نمیتونه اثر یه برخورد خوب و منطقی والدین رو در مقابل فرزندان داشته باشه والدین باید برای بچه وقت بذارن برای آموزش علم و نکات آموزنده زندگی که متاسفانه مشغله های امروزه مانع این وقت گذاشتن میشه پدر مادرها به جای جگر گوشه هاشون وقتشونو برای کارشون و ...میذارن شماخودتان ازچه سنی برای فرزندان خود استفاده ازتکنولوژی رامجازمیدانید؟چرا؟ از سن 5 سالگی تکنولوژی رو بصورت کاربردی باید به بچه ها آموخت تقریباهمه سنین 4تا5سال راپیشنهادکرده اند.خوب کودک دراین سن دراوج یادگیری ست اگردراین سن به کودک آموزش بدهیم که چگونه باوسائل اطرافش کارکندوبیشترازتخیل خوددرایجادنوآوری بهره بگیردمثمرثمرترازیادگیری یه بازیکامپیوتری ست. بین 5 تا 7 سالگی بهترین جنبه تکنولوژی برای کودکان بازی های رایانه ای سبک وآموزش های سطح پایین کار با کامپیوتره. راه منطقیش اینه که قبل به فرزندانمان مهارت های زندگی را یاد بدیم ( قبلش خودمون باید بلد باشیم البته ) مثلا مهارت نه گفتن /// تصمیم گیری // اعتماد به نفس ///حل مسئله مسئولیت پذیری ///تفکر خلاق و نقاد و ... باتشكر فراوان از نظرات مفيد و حضور گرمتان موفق باشيد 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده