رفتن به مطلب

نظرتون در مورد کشتن ادمهای بسیار ناتوان چیست؟؟


danielo

با توجه به متن موافق مرگ این افراد هستید یا نه؟  

30 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. با توجه به متن موافق مرگ این افراد هستید یا نه؟



ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

خواهشا احساساتی نشید و قبل از اینکه متن را بخونید به نظرسنجی رای ندید.

اینجا نمیخوام از کسی حرف بزنم که فلج هست . یا کور هست و یا دسن نداره یا پا نداره.

 

اینجا میخوام از ادم های با شرایط خاص حرف بزنم.

چند شب پیش مستندی دیدم از ادمهایی که از نظر مغزی مشکل پیدا کردند.

یک نفر را نشون میداد که همش در خواب بود.یعنی 9 ساعت شب میخوابید.5 دقیقه بیدار میشد.

دوباره میخوابید.یعنی یک پرستار داشت که همش بیدارش میکرد.یا وقتی وایستاده مواظبش بود که با کله نخوره زمین.

یعنی طرف داشت ظرف میشست یک دفعه خوابش میبرد و میوفتاد رو زمین.

نزدیک 20 سال هم اینطور زندگی میکرد.

 

 

یا یک نفر دیگه بود که حافظه کوتاه مدت داشت.یعنی همه چی حداکثر 20 ثانیه تو مغزش میموند.

یعنی مثلا 20 ثانیه پیش خبر نداشت چی کار کرده.ازش میپرسیدی که چرا اومدی اینجا .چطوری اومدی.میگفت یادم نمیاد.یعنی در کل زمان برایش ایستاده بود.

یعنی یک زندگی پر عذاب هم برای خودش و هم برای زنش

 

 

یا خود من یک فامیل داشتم.میشد دختر پسرعمویم. که وقتی به دنیا امد به خاطر ازدواج فامیلی ناقص العضو به دنیا اومده بود.

یعنی از نظر مغزی سالم بود.

ولی وقتی 10 سالش بود باید میدیدی.

مثل یک بچه 2 سال بود که اندامش هم ناقص بود.

همین بیچاره حتی روزی به بلوغ جنسی هم رسیده بود.

حتی این را فرستادند مدرسه.یعنی شما اگر شما این بچه را میدیدید.دلتون کباب میشد.

یعنی هر بار که میرفتم تهران اعصابم بهم میریخت.

همه کار هم برایش کردند.هر خرجی که بود برایش انجام شد.یعنی دار و ندار خودشون را خرج کردند.

حتی به جادو و چیزهای عجیب غریب هم رو اورده بودند.حتی یک یارو بود که شفا میداد و معروف شده بود و یک کلاه بردار بود فقط.پیشاون هم رفته بودند.

یعنی روزی نبود که مادرش و پدرش گریه نکنند واشک نریزند.

بالاخره در سن 15 سالگی مرد.

باور کنید وقتی من این خبر را شنیدم .خوشحال شدم.شاید فکر کنید بیرحم هستم.

ولی هر چی هم اینجا بنویسم نمیتونم از مشاهدات خودم برایتون توضیح بدم.

یعنی میدیدم چقدر بچه داره عذاب میکشه.

فکر کنید همه چی را میفهمید.خل و چلم نبود.حداقل اگر مشکل مغزی داشت و اوضاع را درک نمیکرد بهتر بود.

 

در کل میگم چرا ما این ادم هایی که این مشکل دارند را راحت نمیکنم.

مگر این زندگی کوفتی چه ارزشی داره.؟؟؟؟

خواهشا صحبت از مذهب میگه و اینها نکنید .

بگید منطق و انالیز خودتون چی میگه.

  • Like 27
  • پاسخ 62
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

ارسال شده در

نه نباید کشته شن:banel_smiley_4: ما که خدا نیستیم بخوایم جون کسی رو واسه اینکه خودمون تشخیص میدیم داره زجر میکشه بگیریم:w16: جون هر کی واسش شیرینه:w16: همه هم این حق دارن بخوان زندگی کنن:w16:

  • Like 11
ارسال شده در

اگه تو همون مرحله جنینی باشه و یا حتی موقع تولد من موافقم.

 

اما الان که بزرگ شدند،موافق نیستم.

 

مثلا الان در سن 25 سالگی یکی قطع نخاع شد.

بزنیم بکشیمش،چون زندگی درسته براش خیلی سخت میشه،اما او هم میتونه راه زندگیشو ادامه بده.

  • Like 15
ارسال شده در
نه نباید کشته شن:banel_smiley_4: ما که خدا نیستیم بخوایم جون کسی رو واسه اینکه خودمون تشخیص میدیم داره زجر میکشه بگیریم:w16: جون هر کی واسش شیرینه:w16: همه هم این حق دارن بخوان زندگی کنن:w16:

 

گفتم از دید مذهبی بهش نگاه نکنید.از نظر عقلی پاسخ بدید.

  • Like 5
ارسال شده در

جدی هم که این زندگی ارزش این همه سختی رو نداره...

چند روزه که میرم بیمارستان و میام چند نفرو دیدم که بیماری روانی داشتن...وای خدایا دل آدم ریش میشد....یا آدمای ناقص العضو....کاش میشد که هیچ آدمی به این بیماریا دچار نشه...مرض روحی که 100برابر بدتر از جسمیه....اما زندگی اینقدرا هم ارزش نداره....مرگ بهتره براشون...

منم وقتی یه آدم ناقص العضو میمیره خوشحال میشم...نه از بیرحمی بلکه چون از این زندگی مسخره و پوچ رها شدن...زندگی برا همه سخته..برا اونا بیشتر

  • Like 7
ارسال شده در
اگه تو همون مرحله جنینی باشه و یا حتی موقع تولد من موافقم.

 

اما الان که بزرگ شدند،موافق نیستم.

 

مثلا الان در سن 25 سالگی یکی قطع نخاع شد.

بزنیم بکشیمش،چون زندگی درسته براش خیلی سخت میشه،اما او هم میتونه راه زندگیشو ادامه بده.

 

قطع نخاع بودند خیلی متفاوت هست با این شرایطی که بالا گذاشتم.

خیلی چیزها وجود داره که میتونند به زندگی ادامه بدند.هر چند اگر خودم در این شرایط قرار بگیرم.تحملش نخواهم کرد

ولی دیگه شما فقط کافی بود اون مستند را میدیدی.

 

اخه فکر کنم خودت 24 ساعت در روز خواب باشی و اصلا نتونی کنترل کنی خودت را وهر موقع خوابت ببره.

  • Like 3
ارسال شده در

 

اخه فکر کنم خودت 24 ساعت در روز خواب باشی و اصلا نتونی کنترل کنی خودت را وهر موقع خوابت ببره.

خوب این موضوع به اطرافیان طرف بر میگرده،در واقع طرف مرگ مغزیه پس.....

 

من نمیدونم نظر پزشک درباره این افراد چیه!!!!

  • Like 3
ارسال شده در

دو تئوری خیلی معروف تو این زمینه هست

یکی اینکه:آدم های خیلی داغون از هر لحاظی باید از بین برن چون باعث گسترش خط فقر می شن و همینطور نسلشون ادامه پیدا می کنه اگه اشتباه نکنم بخشی از نظریه تکامله که یه مدتی تو آمریکا هم رواج داشته!!

 

دومی همون اتا نازیه!!

که اسمش قتل با ترحمه یعنی یه کسی که خیلی اوضاعش وخیمه و در هر صورت می میره!! اما عذاب زیادی تا مرگ می کشه رو در شرایطی که خودش بخواد مرگش رو تسریع کنیم که درد کمتری بکشه

حالا منظور شما دومی باید باشه

درسته؟

 

من یه تبصره بهش اضافه می کنم و بر خلاف میل خودم می گم آره فقط در صورتی که

مرگ شخص قطعی باشه و در شرایط عقلی کامل خودش بخواد که برای زجر کمتر سریع تر بمیره!:sigh:

  • Like 5
ارسال شده در
گفتم از دید مذهبی بهش نگاه نکنید.از نظر عقلی پاسخ بدید.

مذهبی نگاه نکردم گفتم ما این صلاحیتو نداریم که بخوایم مرگ کسی تعیین کنیم:w16: یعنی ما هیچ وقت نمیتونیم در این مورد تصمیم قاطعی بگگیریم

  • Like 3
ارسال شده در

راستش من که دلم نمیاد اما وقتی ادم فکرشو میکنه میبینه واقعا مرگ بهتره :ws52:

  • Like 3
ارسال شده در
خوب این موضوع به اطرافیان طرف بر میگرده،در واقع طرف مرگ مغزیه پس.....

 

من نمیدونم نظر پزشک درباره این افراد چیه!!!!

 

اخه چرا باید اطرافیان طرف اظهار نظر کنند.طرف داره زجر میکشه .

فکر کن داره تو خیابون راه میره.یک دفعه خوابش میبره میوفته روی زمین.

  • Like 3
ارسال شده در
اخه چرا باید اطرافیان طرف اظهار نظر کنند.طرف داره زجر میکشه .

فکر کن داره تو خیابون راه میره.یک دفعه خوابش میبره میوفته روی زمین.

چون اطرافیان دارن خرج دوا و درمان و بیمارستانش را میدن.

 

خودش میتونه بره بیمارستان بگه منو بکشین؟

 

مثل قضیه اون جوجه که میخواسته خود کشی کنه،میره تو خیابان میگه دربست کشتارگاه...

  • Like 2
ارسال شده در

ببین عزیز من.طرف داره زجر میکشه.

خود شخص هم درجه اول میتونه تصمیم گیری کنه.غیر از اینه؟؟

اگر هم بخاطر دلایلی توانایی تصمیم گیری نداشت.مثلا کسی که حافظه کوتاه مدت داره.میتونند چند تا دکتر وپزشک اظهار نظر کنند که صلاحیت ان را دارند

  • Like 2
ارسال شده در
چون اطرافیان دارن خرج دوا و درمان و بیمارستانش را میدن.

 

خودش میتونه بره بیمارستان بگه منو بکشین؟

 

مثل قضیه اون جوجه که میخواسته خود کشی کنه،میره تو خیابان میگه دربست کشتارگاه...

 

 

يا اون جوجه كه ميگه پيشي بيا منو بخور ! :ws3:

 

ببخشيد من يهو پريدم وسط , بسيار شرمنده شدم الان , دي:icon_redface:

 

اين الان اسپم بود؟:banel_smiley_52:

  • Like 2
ارسال شده در
ببین عزیز من.طرف داره زجر میکشه.

خود شخص هم درجه اول میتونه تصمیم گیری کنه.غیر از اینه؟؟

اگر هم بخاطر دلایلی توانایی تصمیم گیری نداشت.مثلا کسی که حافظه کوتاه مدت داره.میتونند چند تا دکتر وپزشک اظهار نظر کنند که صلاحیت ان را دارند

یعنی چی:banel_smiley_4:داریم دربارهی جون یه انسان صحبت میکنیم نه کندن یه چغندر از خاک:banel_smiley_4: این همه جانی دارن میگردن این بیچاره که کاری ندارن:banel_smiley_4: خوبه یه عزیزی از گردن قطع نخاع بشه بگیم بکشیمش زجر نکشه:banel_smiley_4:ادم دوست داره عزیزش رو تحت باشه فقط نفس بکشه:w16:

  • Like 5
ارسال شده در

كاش بشه قبل تولد اونارو شناسايي كرد و كشتتشون تا عذاب اين زندگي رو نكشن

اما بعد تولد و بزرگ شدن نميشه بهر حال يه موجود زنده اند شايد اوني كه فقط 5 دقيقه بيداره از اين 5 دقيقه اش هم لذت ميبره خيلي بيشتر از بعضي ها!زندگي هر كسي براش عزيز شايد موقع درد و ناراحتي آرزوي مرگ كنند اما بازم زندگيشونو دوست دارن

به نظر من درسته كه خيلي عذاب ميكشن اما كشتنشون نه درست نيست , نميدونم نظر من اينه

  • Like 4
ارسال شده در
یعنی چی:banel_smiley_4:داریم دربارهی جون یه انسان صحبت میکنیم نه کندن یه چغندر از خاک:banel_smiley_4: این همه جانی دارن میگردن این بیچاره که کاری ندارن:banel_smiley_4: خوبه یه عزیزی از گردن قطع نخاع بشه بگیم بکشیمش زجر نکشه:banel_smiley_4:ادم دوست داره عزیزش رو تحت باشه فقط نفس بکشه:w16:

 

اون ادم خودخواه دوست داره .

یعنی یک موجود به خاطر خودخواهی والدین انها باید تا اخر عمرش زجر بکشه؟؟

  • Like 1
ارسال شده در

کسایی که مادرزادی مشکل دارن و موافقم ... اما کسایی که یه هو دچار عارضه میشن رو نه ... البته فرق دار که نقص عضو شه یا مشکل ذهنی پیدا کنه ....

در کل تموم شدن زندگی برای اونایی که مادر زادی مشکل دارن موافقم

  • Like 5
ارسال شده در

يادمه توي بعضي كشورها يه قانوني بود (mercy killing) كه اگه فردي طبق نظر پزشكها اميدي به زنده بودنش وجود نداشت با رضايت خودش واسه اينكه كمتر عذاب بكشه زودتر خلاصش ميكردن

 

ولي من مخالف اين كار هستم چون هيچ كس از فردا خبر نداره هميشه بايد اميدوار زندگي كرد

  • Like 7
ارسال شده در
یعنی چی:banel_smiley_4:داریم دربارهی جون یه انسان صحبت میکنیم نه کندن یه چغندر از خاک:banel_smiley_4: این همه جانی دارن میگردن این بیچاره که کاری ندارن:banel_smiley_4: خوبه یه عزیزی از گردن قطع نخاع بشه بگیم بکشیمش زجر نکشه:banel_smiley_4:ادم دوست داره عزیزش رو تحت باشه فقط نفس بکشه:w16:

زبونم لال اگه این اتفاق برا تو بیافته ترجیح میدی اون عزیز به ارامش برسه نه اینکه روتخت باشه و زجر بکشه

  • Like 4

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • اضافه کردن...