رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2583634890393671650391201272016511.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شركت آمريكايي معمار سفدي اولين پروژه شان ،كنسرواتور موسيقي در محوطه ي كالج دانشگاه موناش را در استراليا نشان داد ،كه يك مركز موسيقي و فرهنگي جديد نشاط و سرزندگي را در گسترش بيشتر منطقه ي ملبورن اضافه خواهد كرد. اين پروژه در دو بخش در نظر گرفته شده است: فضاي پذيرش و لابي بين دو ديوار بتني پيش ساخته ي مقعر آينه اي با يك آتريوم مرتفع ، باشگاه جاز، كافه ها ، رستوران ها ، دفاتر اداري، فضاهاي پشتيباني ، چهل اتاق تمرين فردي و استوديوهاي ضبط.

خرپاهاي عظيم فولادي و سطوح شيشه اي فضاي شفاف عالي ايجاد مي نمايند كه بازديدكننده ها را به درون يك منطقه ي نيمه عمومي دعوت مي كند. 500 صندلي سالن تكنوازي متشكل از اشكال منحني خالص است كه سطح نور را در اجراي فضاها و سالن چند منظوره كنترل ميكند . قسمت بيروني شامل يك چشم انداز سبز با آمفي تئاتر متصل به پياده روي موناش، تفرج گاههاي بزرگ كه در آن بيشتر عابران پياده گردش مي كنند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25836348903937671191412012162071111.jpg موشه سفدي؛ كنسرواتور دانشگاه موناش،استراليا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25836348903939394628912012332094611.jpg موشه سفدي؛ كنسرواتور دانشگاه موناش،استراليا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25836348903940663378912012462063311.jpg موشه سفدي؛ كنسرواتور دانشگاه موناش،استراليا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25836348903941749316412012572049311.jpg موشه سفدي؛ كنسرواتور دانشگاه موناش،استراليا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2583634890394286337891201282063311.jpg موشه سفدي؛ كنسرواتور دانشگاه موناش،استراليا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25836348903944127441412012212027411.jpg موشه سفدي؛ كنسرواتور دانشگاه موناش،استراليا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

258363489039458008789120123820811.jpg موشه سفدي؛ كنسرواتور دانشگاه موناش،استراليا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25846348905096830566412012282030511.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

کریستیس کوکس پروژه ی در نظر گرفته شده را در دپارتمان معماری دانشگاه پاتراس تحت نظر پروفسور واسیلیس استرومپکوس طراحی کرد. متاپلاژیا یا دگربافتی به وام از واژه ی یونانی ‘μετάπλασις’ (mĕ-tap′lă-sis) به معنای تغییر در فرم تعبیر شده است. به عنوان یک واژه شناسی علمی در نمونه جاهایی که یک گونه ی سلولی به اندازه ی کافی برای بقا قوی نیست و تاب یک محیط جدید را ندارد به گونه ی دیگری سازگار با محیط تغییر می یابد.

این تعریف با هدف پروژه مطابقت دارد. تبدیل وضعیت موجود ( سایت و مفهوم استادیوم) به وضعیتی دیگر که بیشتر با واقعیت منطقه و زمانه اش تطبیق دارد. این بنا در نی فیلادلفیا حومه ی آتن واقع شده جایی که تراکم عظیم شهری و زیبایی های طبیعی مانند( درختستان نی فیلادلفیا) هم زیست هستند. متاپلاژیا در این مکان با یک استادیوم منحدم ترکیب شده است, و به یک سیستم جدید, ساختمانی نو, موجودیتی که از طریق تکنیک های شبیه سازی, جهش زمانمند, دگر ریختی تدریجی و منطق تطبیقی بدل شده و یک گونه ی جدید پدید آورده است.

در طی مصاحبه ی سایت ساکر پانچ با کریستین کوکس نظرات وی بر این قرار است:

سایت ساکر پانچ : چه چیزی یا چه کسی بر این پروژه تأثیر گذار بود؟

کریستیس کوکس: استاد راهنما واسیلیس استرومپکوس, آثار استودیو کراس اوور | گونه زایی جهش متحول زیباشناسی و آثار هرنان دیاز آلونسو

سایت ساکر پانچ: در فرایند توسعه ی این پروژه درگیر چه نوع موسیقی, فیلم و کتاب بودید؟

مطالعه ی کتاب خارج از کنترل کوین کلی و معماری الگوریتمی نوشته ی کوستاس ترزیدس و در حوزه ی موسیقی di.fm را گوش می کردم.

سایت ساکر پانچ: آثار چه کسی را مد نظر قرار دادید؟

کریستیس کوکس: هرنان دیاز آلونسو, تام واسیکامب, بخصوص آثار استودیو استیون ما, ادوارد کیم | آتلیه و وبلاگ معماری یاهووا وانگ

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25846348905098429003912012442029011.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2584634890510004619141201202046111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25846348905102239941412012222039911.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25846348905103424316412012342024311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2584634890510500869141201250208611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25846348905108789941412012272089911.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25846348905110954003912012492054011.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25876348905285661816412012562161811.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در 24 سپتامبر 2012 ، ملكه اليزابت دوم بريتانيا كتابخانه دانشگاه آبردين را به صورت رسمي در اسكاتلند افتتاح كرد. طراحي اين ساختمان را معماران هامر اشميت لاسن در مسابقه اي در سال 2005 به دست آورده اند ؛ اين ساختمان جايگزين كتابخانه سابق اين دانشگاه شده است كه بنام " ملكه مادر " از سال 1965 فعاليت مي كرده است.

اين كتابخانه 15،500 متر مربعي ، فراهم كننده ي محيطي آموزشي براي يادگيري و تحقيقات قرن 21 براي دانشجويان ، كاركنان ، بازديدكنندگان و عموم مردم است و نمونه ي موكدي از تاثيرات معماري است. از زمان آغاز به كار اين ساختمان در سپتامبر 2011 ، آمار بدست آمده نشان دهنده افزايش قابل توجهي در استفاده از كتابخانه مي باشد و در همين سال اول ، بيش از هفتصد هزار بازديد كننده به اين ساختمان وارد شده اند.

مورتون اشميت، يكي از شركاي اين دفتر معماري مي گويد : " كاربري هاي اضافه شده به ساختمان جديد كتابخانه آبردين مانند فضاي ملاقات و مركز فرهنگي براي دانشجويان به اندازه ساختمان دانشگاه است. نورهاي لرزان نماي ساختمان در طول روز و درخشندگي ملايمشان در طول شب ، نقطه عطفي ست در نماي شهر آبردين ؛ همچون يك چراغ دريايي. " وي اضافه مي كند :‌" افزايش تعداد بازديدكنندگان نشان مي دهد كه ساختمان جديد بر روي رفتارهاي روزمره دانشجويان تاثير گذاشته است. دانشجويان براي مطالعه به كتابخانه مي آيند و بخشي از انجمن اجتماعي دانشگاه مي شوند ." يكي از موارد مورد تاكيد رقابت طراحي اين كتابخانه ، ايجاد فضايي با شكوه براي مطالعه و تحقيق بوده است ؛ در حاليكه بتواند مكاني براي ملاقاتهاي اجتماعي دانشجويان باشد.

كريس بنكز ، مدير كتابخانه مي گويد : " اين ساختمان يك بيان جسورانه و مثبت از دانشگاه است ؛ در حاليكه به شما كارتان را يادآوري مي كند ، حس دعوت كنندگي را نيز ايجاد مي كند. من عاشق اين هستم كه دانشگاهيان ، كتابخانه را باعث افتخار خود مي دانند و دوستانشان از دانشگاههاي ديگر و اعضاي خانواده خود را به اينجا مي آورند. من هم خوشحالم از اينكه اين ساختمان جديد در جذب دانشجويان موفق بوده است و فضاهايي را براي نشستهاي اجتماعي و رسمي فراهم مي كند و براي اولين بار به ما اجازه مي دهد تا مجموعه هاي مهم خود را به نمايش بگذاريم ."

دانشگاه آبردين در سال 1495 تاسيس شده است و كتابخانه دانشگاه يكي از بزرگترين مجموعه هاي كتاب جهان است كه برخي از آنها متعلق به قرن سيزدهم ميلادي مي باشند. معماري بناي جديد كتابخانه با ايجاد يك محيط پيشزفته ي آموزشي با استفاده از آخرين تكنولوژي هاي روز دنيا به ارزش مجموعه باشكوه اين كتابخانه كه بالغ بر يك ميليون جلد كتاب است ، مي افزايد.

قلب اين ساختمان را آتريومي حلزوني شكل مي دهد كه هشت طبقه آنرا به هم متصل مي كند و به عنوان يك پيچ پويا با نماي صريح و صاف بيرون در تضاد است . علاوه بر اين ، با بالاترين استانداردهاي معماري پايدار طراحي شده است كه هزينه هاي نگهداري و انرژي را به حداقل مي رساند. نماي آن متشكل از الگويي نامنظم از پنلهاي عايق با كارايي بالا مي باشد كه علاوه بر اجازه عبور نور خورشيد ، نمايي از شهر بزرگ آبردين را نيز نمايش مي دهد.

در مراسم افتتاحيه ، ساختمان جديد كتابخانه دانشگاه آبردين ؛ به تقدير از نگرش ، بلند همتي و رهبري مدير سابق دانشگاه به نام " كتابخانه سِر دانكن رايس " رسميت گرفت.

دفتر معماران اشميت هامر لاسن داراي يك سابقه ي طولاني مدت در طراحي كتابخانه است ؛ از دانشگاه و كتابخانه تا كتابخانه هاي عمومي و در حال حاضر ، سه كتابخانه در دست ساخت دارد : بزرگترين كتابخانه عمومي در اسكانديناوي كه در آرهوس دانمارك كه ساخت آن تا سال 2014 به اتمام مي رسد و دو كتابخانه ي ديگر در شهرهاي ادمونتون و هاليفكس در كانادا.شناخته شده ترين كتابخانه ساخته شده توسط اين دفتر ، الحاقيات كتابخانه سلطنتي كپنهاگ در دانمارك است.

اين دفتر از سال 2006 در لندن مشغول به كار شده است و طراحي محيط آموزشي مشهور كالج شهر وست مينستر در لندن را انجام داده است كه ماه مي امسال گشايش مي يابد.

 

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25876348905303086816412012502186811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25876348905303924316412012592124311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25876348905305491503912012142191511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25876348905307154003912012312154011.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25876348905309099316412012502199311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2587634890531078994141201272189911.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25876348905313277441412012322177411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25876348905315149316412012512149311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25876348905317041503912012102141511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2587634890532294775391201292147711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2587634890532855244141201252152411.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2588634891386310341797201231213411.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

" خانه شفاف براي مرد هلندي " طرحي است براي يك كليساي كوچك در ورودي پارك ايالتي هلندي گمشده كه توسط شركت Urban Playground ارائه شده است. اين پارك كه در فونيكس آريزونا قرار دارد ؛ از طريق بازآرايي گياهان و تنوع فضاهاي آن به عنوان مكاني براي تغييرات تجربي از تركيب دو محيط معنوي و طبيعي شناخته شده است.

نمونه اوليه اين ساختمان ، از دستكاري و تغيير در سطحي منحني شكل بدل شده است و با ايجاد روابط متني و كاربردي و ترجمه ي آنها به پارامترهاي مورفولوژي ساختمان دست يافته است. چشم اندازهاي زيبا و خاص از جنوب مركزي آريزونا ، گوناگوني منحصر بفردي از گياهان را ارائه مي دهد كه با ساير بيابانهاي جهان مغايرت دارد؛ گياهاني همچون ساگاروس هاي بلند ، بيشه هايي از كولاس بهه ارتفاع يك انسان و كاكتوس هاي متنوع در ميان زمين هاي سنگي. اين منطقه كه در دامنه كوهستان هاي موهوم قرار دارد ، نامش را از يك داستان قديمي پيرامون گم شدن يك معدن ياب طلا در اين كوهستان گرفته است. اين كوهستان عظيم در كنار دره هاي فراخش ، چشم اندازها و مناظري ، مناسب جهت تفكر و خود انديشي را ارائه مي دهند.

فضاي دو لايه محراب كليسا با تالاري احاطه شده است ، كه از هر گوشه به درون آن راه دارد . تقعر در فضاي مياني از هر طرف ، محيطهايي را به صورت جداگانه ساخته است كه كاربري هاي متفاوتي دارند. بر اساس فاصله اين محيطها از در ورودي ، درجات مختلفي از حريم خصوصي ايجاد مي شود كه اين جدا سازي مدبرانه بذون عوامل فيزيكي سازه اي صورت مي گيرند. در مغايرت با تراكم فضايي تشكيل شده در تالار اصراف ، فضاي اصلي كليسا داراي سلسله مراتبي تعريف شده به سمت محراب مي باشد. محراب كه به سمت قله كوه است ، داراي شيشه سقفي شفاف است برخلاف فضاهاي ديگر بنا كه شيشه هاي سقفي مات دارند.

سازه اين بنا ، در شكل گيريش داراي مفهومي متعامد از افقيت و عمودي بودن است و در ضوابط هماهنگي چگونگي اين پيچيدگي هاي فضايي ، سختگير و پايدار است. به عنوان مثال ، ساختار كلي تصديق شده آن همچون الحاقاتي است به يك طرح مكعب شكل و متغاير است با طراحي هاي سفارشي و منطقه اي معمول و به وضوح يك طراحي قابل تامل در معماري مذهبي و محلي رايج در آريزونا مي باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25886348913893648730472012362148711.jpg نماي داخلي كليسا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25886348913899645605472012362145611.jpg فضاي گفت و گو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25886348913904237792972012222137711.jpg محل قرار گيري ميز كشيش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25886348913907654980472012562154911.jpg نماي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25886348913910514355472012252114311.jpg نماي داخلي مدل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

258863489139124002929720124421211.jpg ماكت طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25886348913917054980472012302154911.jpg ماكت طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25886348913918651855472012462151811.jpg ماكت طرح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2588634891392098154297201292281511.jpg پلان سايت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

258863489139235002929720123522211.jpg دياگرام حجم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2588634891392604873047201202248711.jpg پلان و برش هاي طرح

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25896348913883312792972012532112711.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شرکت امریکایی مورفسس به سرپرستی تام مین موزه ی علم و طبیعت پورت را در شهر دالاس به اتمام رساند. جایی که بازدیدکنندگان سفرشان را با سوار شدن بر آسانسور به بالاترین طبقه ی ساختمان آغاز می کنند. این بنا با پوششی شیشه ای احاطه شده و آسانسور به مثابه عنصر شاخص ساختمان به شکل مورب در سرتاسر نمای بتنی مخطط شده حرکت می کند, و نهایتاً زاویه ها به داخل ساختمان باز می گردند.

در قسمت بالا هر بازدید کننده قبل از اینکه در مسیری مارپیچ به پایین و از طریق پنج طبقه نمایشگاه به داخل آتریوم جایی که در ابتدا به آن می رسد برود با چشم اندازی از شهر مواجه می شود. موزه ی علم و طبیعت پروت در ویکتوری پارک مرکز شهر دالاس قرار گرفته زمانی که این مجموعه در آخر هفته ی آینده بر روی عموم گشوده شود,جایگزین بعضی از امکانات موزه ی علم و طبیعت موجود واقع شده در فیر پارک شده است.

تام مین موسس مورفسس ساختمان را به عنوان یک مکعب بزرگ و در حال ظهور از مجموعه ای از ردیف های انتهایی منظر انگاشته است. این سطوح در همکاری با معمار منظر دفتر تالی طراحی و از سنگ و چمن همیشه سبزگونه ای از منظر تگزاس پوشیده شده است. یک سینما ی سه بعدی, کافه توام با مغازه و یازده گالری نمایشگاه در ساختمان گنجانده شد.

این موزه هدیه ای به شهر دالاس است تام مین اذعان دارد: که این بنا اساسا یک ساختمان عمومی است, ساختمانی که به روی شهر گشوده شده و به فعال بودن آن تعلق دارد, این یک محل داد و ستد است و تحت چارچوب دانش و داده های حفاظت شده و اطلاعات و ایده های منتقل شونده نمود یافته. نتیجتاً عموم به مثابه جز جدایی ناپذیر موزه و موزه در قامت جز جدایی ناپذیر شهر با این بنا تعریف یافتند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2589634891388494560547201292145611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25896348913886350292972012232150211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25896348913888153417972012412153411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25896348913889567480472012552167411.gif ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

258963489138915002929720121521211.gif ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]259063489223984011625020124221111.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آكادمي موزه يهوديان برلين كه به تازگي تكميل شده است با مساحتي 25،000 متر مربعي ، در يك طبقه اما پيچيده ، در كنار ساختماني واقع شده است كه خود ليبسكيند دوازده سال پيش طراحي كرده است. اين سازه كه توسط خود معمار بسط داده شده است مكان كتابخانه ، آرشيو ها و مركز آموزش است و دفترهاي الحاقي ، انبارها و فضاهاي پشتيبان براي موسسه را نيز شامل مي شود .كانسپت طراحي اين تركيب استفاده از " فضاهاي ميانه " نام گرفته است كه ساختمان اصلي را توسط زمينه ها و فرمهاي قوي به محيطهاي ديگر متصل مي كند .

بر روي ديواره خارجي نماي ورودي عبارتي از موسي ابن ميمون ، محقق و فيلسوف يهودي قرون وسطي قرار دارد:

" حقيقت را بشنويد ، از هر كسي كه آن را بيان مي كند. "

و يادآوري مي كند به آنهايي كه در گذشته به جستجو مي پردازند كه بايد آماده پذيرش آنچه مي يابند را داشته باشند. اين عبارت به پنج زبان ترجمه شده است تا به تقويت پيام آن و ترويج ماهيت اين حقيقت بيشتر بپردازد.

" هر پروژه فرصتي تازه ايست براي روشن سازي فرهنگ و تاريخ يهود است ، براي درك مصيبت ها و پيروزي ها و تقديس خلاقيت ، فضل و دانشي است كه از يهوديان ماندگار شده اند. "

دنيل ليبسكيند

ساختار شيبدار بنا كه در مقابل نماي اصلي گسترده شده است ، تقليدي است از الحاقات موزه در سال 2001. دو نورگير سقفي كه در بالاي مكعب اصلي بنا قرار داده شده اند ، به منظور تاكيد بر اهميت آموزش و دانش در زندگي يهوديان به شكل حروف آ و ب در زبان عبري هستند . ورودي آكادمي از طريق روزنه اي باز شده است كه بازديدكنندگان را به يك فضاي تقسيم و انتقال ، متشكل از دو بلوك بزرگ وارد مي كند . بدليل وجود زاويه هاي عجيب در حجم ، كتابخانه و تالار كنفرانس به صورت عناصر دندانه داري در پشت ورودي در آمده اند. استفاده از سازه هايي با چوب كاج ، ياداور صنعت جعبه سازي براي كشتي هاست كه به منظور حمل اشيا گرانبها استفاده مي شده است و همچنين به داستان كشتي نوح اشاره مي كند كه طي سفرش در كتاب مقدس ، از تمامي موجودات زنده و گرامي شده حفاظت مي كند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25906348922421169912502012512269911.jpg نماي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25906348922435530850002012152230811.jpg سه مكعب بزرگ ساخته شده از چوب كاج

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25906348922438585537502012452285511.jpg دهليز ورودي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2590634892244066991250201262269911.jpg نورگيرهاي سقفي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25906348922443699600002012362299611.jpg عبارت موسي ابن ميمون ، به پنج زبان دنيا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2590634892244626522500201222265211.jpg مدلسازي اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25906348922447627725002012162227711.jpg مدلسازي اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25906348922449229287502012322229211.jpg مدلسازي اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25906348922450187100002012412287111.jpg مدلسازي اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2590634892245225741250201222257411.jpg اسكچ اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25906348922454054287502012202254211.jpg كانسپت اوليه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25916348922523349600002012532249611.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

بدنهْ گذرِ خیابانیِ در خدمت هنر و معماری یک فضای گالری وار کوچک در نیویورک است. این پروژه همکاری بین ویتو آکونچی هنرمند ساکن نیویورک و استیون هال معمار ساکن نیویورک بود. پروژه یک نمای کنش پذیر بازیگوشانه از دوازده صفحه با محورهای عمودی و افقی, گالری را مستقیماً به خیابان باز می کنند.

این بدنه جایگزین نمای طبقه ی همکف موجود شد. گشودگی های بزرگ مقیاس فضای گالری کوچک را بزرگتر نمایان کردند. بدنه باریکه راهی را در امتداد طول نما و به موازات گشودگی های گالری به تعداد زیادی از بازدیدکنندگان تخصیص می دهد. گشودگی های کنش پذیر یک رابطه ی پویا بین درون و برون خلق می کند, و اجازه می دهد نمای کوچک در مسیرهای گوناگونی به واسطه ی تغییر وضعیت صفحات پدیدار شود.

پروژه ی کوچک مقیاس بسیار موثر و موفق از ایده هایی که خیلی از معمارها سعی کردند به صورت تک به تک برای یک فضای انعطاف پذیر, کارکردی , پویا ونمایشگاهی به کار گیرند استفاده کرد و از تجمیعشان چنین فضایی تولید کرد. نما سال 2007 با یک روکش جدید نوسازی شد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25916348922525226162502012122226111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25916348922529479287502012542279211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25916348922533087100002012302287111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2591634892253470116250201247221111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2591634892253642616250201242226111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25916348922538913662502012292213611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

استین لارکیتکتور آس طرح خود را برای ایستگاه های برق هیدوریک جدید در قسمت شمالی نروژ به نمایش می گذارد.

 

ایده اصلی این است که در این ایستگاه ها برق باید با این بخش سازگار باشد. تصاویر بیشتر و توضیحات این معماران می تواند برای درک آن به ما کمک کند .

 

 

پیش زمینه:

کلانت(client) المانت گرافت آس ، بزرگترین تولید کننده هیدرولیک الکتریکی در بخش شمالی نروژ است. آنها در سال 2008 برنامه ریزی در چند ایستگا های برق هیدرولیک جدید با محیط های بالا را شروع کردند.

 

وظایفشان برای ارائه بهترین روش جهت ایجاد ایستگاه های جدید برق برای سازگار ی در این بخش و کارکردشان به عنوان جاذبه در این پروژه مشابه می باشد.

این ایده معمولی از یک معمار به نام استین هامر ارکیتاکتور بود که طرحی را از ایستگاه های جدیدی ارائه داد که بازتابی از مشخصه های این مکان ها می باشد. این ساختمان ها باید دارای مناظر دیدنی و تماشایی باشد . هم چنین آنها باید گزارشی از تولید برق داشته باشند

 

illustration-bjornstokk%2001.jpg

 

ایستگاه های برق:

بجدوتوک و آورفورسلند ایستگاهای برق هیدرولیک در اندازه های متوسط هستند که برای هر 30 gw تولیدشده که با مصرف 1600 ساکنین در سال برابر است.

 

این چشم انداز در اطراف این بخش برای ایستگاه برق برجنیوک که شامل سنگ های بزرگی از یخچال طبیعی از آخرین عصر یخبندان است. این ایستگاه به نظر می رسد که از سنگ های مرمروز در این منظره استفاده شده است.

 

ایستگاه برق آور فورسلند در کناربستر رود خانه در لبه جنگل صنوبر قرار گرفته است . ایده اصلی در این طراحی ، درختان صنوبر به طور نامنظم و صورت عمودی است .

 

در جلوی این ساختمان، بازدید کننده می تواند تولید هیدورلیک الکتریکی را مشاهده نماید . هم چنین از این برج می توان تجربه ظهور آب در این ایستگاه را نیز داشت.

 

به طور کلی در این فضای باز ، می توان مرکز ساختمان ، یعنی جایی که بخش های تکنیکنی داخلی قرار دارد را مشاهده کرد.

 

illustration-bjornstokk%2002.jpg

illustration-bjornstokk%2003.jpg

illustration-bjornstokk%2004.jpg

illustration-bjornstokk%2005.jpg

illustration-bjornstokk%2006.jpg

illustration-bjornstokk%2007.jpg

illustration-bjornstokk%2008.jpg

illustration-bjornstokk%2009.jpg

illustration-bjornstokk%2010.jpg

لینک به دیدگاه

ایده نور طبیعی و روشن نشان دادن ساختمان ها از طریق نور، یک مفهوم بنیادی در طراحی دوباره برای ستاد بانک گرجستان می باشد که توسط گروه معماری و شریکانش که به یک ساختمان اداری بزرگ و فوق العاده تبدیل شده ؛ طراحی شده بود.

 

ترکیب طبیعی در کل طراحی داخلی با اشکالی از نور ایجاد شده است.

 

همچنین این معماران برای ایجاد روشنایی خاص، از بتن های شفاف و روشن استفاده کردند. این تصاویر و توضیحات بیشتر معماران در ذیل آمده است.

 

این ساختمان اداری با معماری شگفت انگیز مشخص شده است و ستاد مرکزی برای مهندسی بزرگراه قبل از ایجاد ستاد بانک مرکزی گرجستان، تفلیس با مساحت 10960متر مربع ایجاد شده بود که شامل 5 طبقه دو واحدی به صورت افقی مانند به هم وصل هستند . با توجه به پایه و اساس آن ، کل این چشم انداز و نیز این شیارهای کوچک در این ساختمان می تواند ترکیب و ادغام گردد.

 

-sc-v211com%2001.jpg

 

در اصل این ساختمان در سال 1975 توسط یک معمار گرجستانی به نام تاسچاوا (tschachawa)زوراب دیالاجونی( zurab dschalagonia) طراحی شده بود. مفهوم اصلی این طرح به نام "شهر خانه ای" نامگذاری شده است . بر اساس این مفهوم، این فضا از زیر ساختمان به نظر طبیعی می رسید . اتاق های باز و نورانی بین هر بخش از این ساختمان شبیه جنگل است که باید نور در کل آن نشان داده شود و آسایش فیزیکی را برای ساکنین ایجاد می کند .

 

در سال 2007 این ساختمان ها به عنوان یادبود ملی تحت حفاظت قرار گرفت. در سال 2010 هیئت بانک تصمیم گرفت که این ساختمان متروک را به عنوان ستاد مرکزی بانک خود تعمیر و بازسازی کند .

-sc-v211com%2002.jpg

-sc-v211com%2003.jpg

-sc-v211com%2004.jpg

 

گروه معماری AG و P و شریکانش در LTD تفلیس، یک برنامه ریزی داخلی برای آن انجام دادند . در سال های 2010-2011 کل ساختمان دوباره توسعه و بازسازی شد.

 

گروه معماران جوان از ایده معماری اصلی برای طبیعی جلوه دادن روشنایی در طول ساختمان استفاده کردند . بر این اساس ، آنها برای انتقال نور لوسم LUSEM را به بتن را نصب کردند .

 

هزاران تن از فیبرهای نوری تعبیه شد که نورها را در کل بتن و دیوارهای شفاف و با روکش ضد فلزی انتقال می داد .

 

دیوارها ، راهرورها ، بخش پذیرایی ، دفترها و میزهای مشاوره درخشان و از درون نورانی بودند.

 

-sc-v211com%2005.jpg

 

در مجموع 300 متر مکعب از نور LUSEM از طریق بتن ها در بخش های مختلف ستاد مرکزی بانک گرجستان انتقال پیدا می کرد . در این مکعب ، نور راهرو در دفتر تالار لابی در طبقه همکف فوق العاده چشم گیر بود .

 

به طور کلی انتقال‌ این پانل ها با خط نوری ULSEM بود . راهروها و قسمت پذیرایی در بخش مدیریت کمتر از دیوارهای جذاب و دیدنی نبودند . سقف با بتن های شفاف پوشیده شده در نظر گرفته شده بود .

 

-sc-v211com%2006.jpg

 

خط LUSEM با نور سبک و شفافیت در دیواره های بزرگ و یا حتی دیوارهای تنگ تزریق شده بود .

نور از طریق پانل های بتنی برای دیوارها ، سقف ها و پیشخوان ها انتقال می یافت ؛‌ که توسط لوسم GMBH آلمانی در فرایند تولید مصنوعی ،‌ تولید شده بود.

جاسازی این فیبرهای نوری ، نوری از طریق این پانل ها و LUSEM انتقال می دادند. و هم چنین در تامین سیستم پیچیده با کارآمدی بالا LED – پانل ها به عنوان منبع نور تغییر می کرد.

 

-sc-v211com%2007.jpg

-sc-v211com%2008.jpg

-sc-v211com%2009.jpg

-sc-v211com%2010.jpg

-sc-v211com%2011.jpg

-sc-v211com%2012.jpg

لینک به دیدگاه

این خانه در finis terrae و توسط جوسوس سان وینسنت دومینگ ساخته شده است. به خودی خود دارای یک وضعیت دوگانه می باشد زیرا که یک طرف آن به سمت دریا و طرف دیگر آن به سمت زمین (خشکی یا چمنزار) دیده می شود.

 

کل این پروژه بر این اصل تصور و توسعه پیدا کرده است ؛ هر چند می تواند با دو مفهوم مختلف ایجاد گردد .

 

از یک طرف ، این خانه می خواهد که بر روی صخره باشد که علت آن ویژگی های جغرافیایی است که مانند پنجره ی بزرگ که قالب و اشکال آن چارچوبش در این چشم اندازی که دیده می شود ؛ متغیر است اما از طرف دیگر این بخش از خانه به سمت دریا مانند یک قطعه از قایق فسیلی به نظر می رسد.

 

-croquis-1%20-%2012.jpg

 

در برخورد با این ایده ها ،‌ این خانه های معاصر را با تمام جزئیات و ابزارها که در زمان خود تولید و یا ساخته شده اند ، هر دو به هم وابسته و به هم شباهت دارند .

 

این خانه شیشه های فریمی ، با گوشه های تیز ، دیوار های چوبی پیوسته به همراه آزادی در فضای داخلی و آلاچیق ها یا نرده های افقی و عمودی است .

هدف از ارائه و فراهم کردن این خانه ها ، ویژگی های ضروری، اصلی و مصنوعی در یک زمان مشابه است.

 

-croquis-1%20-%2013.jpg

 

-croquis-1%20-%2014.jpg

 

-croquis-1%20-%2015.jpg

 

-croquis-1%20-%2016.jpg

 

-croquis-1%20-%2017.jpg

 

-croquis-1%20-%2018.jpg

 

-croquis-1%20-%2019.jpg

 

-croquis-1%20-%2001.jpg

 

-croquis-1%20-%2002.jpg

 

-croquis-1%20-%2003.jpg

-croquis-1%20-%2004.jpg

 

-croquis-1%20-%2005.jpg

 

-croquis-1%20-%2006.jpg

 

-croquis-1%20-%2007.jpg

 

-croquis-1%20-%2008.jpg

 

-croquis-1%20-%2009.jpg

 

-croquis-1%20-%2010.jpg

 

-croquis-1%20-%2011.jpg

  • Like 3
لینک به دیدگاه

مفهوم برج بیونیک کشف مجموعه‌ای از راه‌های معماری و طبیعی است که در هم ادغام شوند و ساختار نهایی قابل سکونت را ایجاد نمایند و از سطح پایه شروع می‌شود.

 

استفاده از منابعی از سازمان بیولوژیکی اکوسیستم، این طرح از کوچکترین واحد به اطلاعات کلی سیستم جوابگوست.

 

با استفاده از مدل‌سازی پارامتریک منطق رفتاری، سیستم به طور مداوم بهینه‌سازی می‌شود. این پروژه وابسته به شکل‌شناسی زیستی که طرحی از LAVA است، از طبیعت الهام گرفته و تلاش می‌کند با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته طراحی، به یک ساختار سبک، کارآمد و با شکوه برسد.

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%201.jpg

 

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%202.jpg

 

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%203.jpg

 

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%204.jpg

 

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%205.jpg

 

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%206.jpg

 

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%207.jpg

 

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%208.jpg

 

 

Bionic%20Tower%20by%20LAVA%209.jpg

  • Like 4
لینک به دیدگاه

معمار: Erick van Egeraat

مکان: آسن، هلند

سال: 2011

عکس: J Collingridge

 

Erick van Egeraat موفق به دریافت جایزه طراحی 2012 هلند برای بهترین معماری داخلی در طراحی موزه Drents در آسن، هلند، شد.

 

یکشنبه گذشته جشن اهدای جوایز به معماران مختلف در زمینه‌های ارتباطات، طراحی آزاد، محصول و فضا بود. در مورد مقوله آخر، جایزه‌ای برای بهترین طراحی داخلی و بهترین طراحی خارجی در نظر گرفته شده بود که برندگان از میان 650 شرکت‌کننده انتخاب شدند. در طراحی بازگشایی 2011 موزه Drents، مربی‌خانه به مکان جدیدی به عنوان ورودی اصلی موزه تبدیل شد.

 

erick-van-egeraat_db%2001.jpg

 

اجزای ساختمان بر روی پایه‌های شیشه‌ای قرار دارند. علاوه بر این، فضاهای زیرزمینی به بنا اضافه شدند که رابط میان بخش قدیم و جدید هستند.

 

کمیته اهدای جوایز طراحی هلند در مقوله طراحی داخلی، جایزه را به توان پیکرتراشی و طراحی شهری قوی اهدا کردند. با این وجود، این طرح در راه نمایشگاه‌های بالقوه نایستاده است.

 

تمام عوامل کلاسیکی که یک موزه باید داشته باشد به دقت اجرا شده است. با معکوس کردن مسیر عبور، به عنوان مثال، تبدیل مربی‌خانه به محل ورود و اضافه کردن فضای موزه زیرزمینی، موزه Drents خود بخشی از نمایشگاه به حساب می‌آید. به این صورت، تاریخ موزه دست نخورده باقی خواهد ماند اما محل، ظاهری کاملاً جدید به خود گرفته است. مضاف بر این، باغ مکملی برای پارک مجاور است. در زمینه طراحی شهری، پروژه بسیار قوی است.

 

erick-van-egeraat_db%2002.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2003.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2004.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2005.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2006.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2007.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2008.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2009.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2010.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2011.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2012.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2013.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2014.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2015.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2016.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2017.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2018.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2019.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2020.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2022.jpg

 

 

erick-van-egeraat_db%2023.jpg

 

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25936348930374754287502012272354211.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پلانهاي مجموعه بزرگ beko واقع در قلب منطقه فرهنگي بلگراد ، طراحي شده توسط زاها حديد ، منتشر شده اند. اين مجموعه جديد شامل يك بخش مسكوني ، فروشگاه ها و مراكز تجاري ، تالار همايش بزرگ و يك هتل پنج ستاره است كه در كنار ديوار قلعه تاريخي كامگدان قرار گرفته است.

اين طراحي عناصر منحصر بفرد مجموعه را به طريقي در كنار هم گذاشته است كه يگانگي اثر حفظ شده است و يك حس روان بودن معماري را در فضاي شهري القا مي كند. فضاهاي عمومي و خصوصي به همپوشاني يكديگر مي پردازند ؛ سازه و سايت را تركيب مي كنند و محيطي پويا از ساختارهاي مسلسل مي سازند. در سطح همكف ، يك " گيره " در ساخت عمارت اصلي ، آنرا به زمين مي كشد و نمايي باز از حياطهاي سبز را در مقابل شلوغي شهر مي سازد. مجموعه اي مواج از عناصر ،زمين سبز سايت را با تركيبي از بافتهاي دست ساز ، متريالها و رنگ مي سازند و حركت سيركولاسيون سايت را به نمايش مي گذارند

برای اشنایی بیشتر با زاها حدید می توانید ببینید

نوشتار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را به قلم سم جیکب

و نوشتار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را به قلم محمدرضا هل فروش

وهمچنین

یادداشت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25936348930383816787502012582316711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

259363489303846027250020126232711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25936348930385446475002012142346411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25936348930386323037502012232323011.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25936348930387796475002012372396411.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25956348938443521475002012152421411.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] فاروم، طرح پیشنهادی گروه معماران دبلیو ای با موضوعیت "حومه نشینی در آینده" که آغازگر رقابت آن ریلدانیا بود، طرحی است در جهت حفظ کردن و ترقی کاراکترهای فاروم برای حومه های آینده، که در آن بهترینهای حومه نشینی و بهترینهای شهرنشینی با هم ادغام می شوند. امروزه فاروم حومه پراکنده ای است در 20 کیلومتری از مرکز کاپنهاگم. کل مساحت مدنظر در این رقابت توسط جاده های بزرگ به جزایر معماری التقاطی تقسیم بندی می شوند که عمدتا مربوط به قرن 70 و 80 هستند. امروزه، گونه حومه نشینی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اما ما معتقدیم که حاشیه ها پتانسیل خوبی دارندکه به فضایی بزرگ و واجد شرایط ساکنان تبدیل شوند. درون پروپوزال، اتمسفر هر جزیره با حفظ کردن گونه های موجود و ارتقای فضای سبز تقویت می شود. با قرارگیری بناها در همسایگی هم در این محیط، محدوده هایی مانوس و مراکزی واجد شرایط که ما در حومه ها می شناسیم به جای قرارگیری خیابان ها ساخته می شود. احاطه شدن توسط جزایر ساختگی، فضای مرکزی، بایبیک گاندن، همگی نقش یک مدل نماینده را ایفا می کنند تا بتوانیم راه حل هایی برای اجرای طرح حومه نشینی در آینده برسیم. این گونه ساختمان ها در یک شبکه بندی قابل انعطاف 40*40 طراحی شده که تا 6 طبقه کاربری ها را در خود جای داده است. این شبکه انعطاف پذیر امکان ایجاد فضاهای متخلخل مربعی شکل بزرگ و کوچک را در میان تراکم ساختمان ها به ما می دهد. نتیجه این گونه و روش درواقع یک تنوع همخوان از عناصر حومه نشینی و شهرنشینی است. موقعیت قرارگیری: دانمارک- فاروم اعضای تیم: مارک جی، جولی اشمیت نیلسون، نورا فاسم، کریستین هینسبرگ، کسپر برنسن، استیفن آمنسن، مایکل فریبرگ، تام بنجامین هابز، جاستسن سووا، کارن شووی سازمان های همکار: جی دبلیو آرکیتکچر، پریبن اسکاراپ لندزکبزآرکیتکچر، ان آی آر إی إس، گیته مارلینگ نوع: برنامه ریزی شهری واگذاری: فراخوان مسابقه سایز: 96 سال: 2012 [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25956348938451663662502012362463611.jpg طرح پیشنهادی فاروم ، گروه معماران دبلیو - ای

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25956348938456087100002012202487111.jpg طرح پیشنهادی فاروم ، گروه معماران دبلیو - ای

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25966348939567273037502012322473011.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

تارنمای پارا سایت آرت اسپیس یک پروژه ی جدید با همکاری استودیو آکونچی و استودیو آی وی وی به نمایش در آورده است. به نوعی این اولین رویدادی است که در آن دو نفر یک اثر خلق کرده اند. این موسسه ی هنر از آنها درخواست کرده که هنگ کنگ را به عنوان پس زمینه ی این اثر برگزینند.

ویتو آکونچی در سال 1940 در نیویورک متولد شد. وی که در دهه ی 60 نوشتن شعر را آغاز کرده بود, در سال 1967 مجله ی '0 to 9 را تأسیس کرد. در طول دهه ی 70 کار او بر استفاده از حوزه ی عمومی در جستجوی بافت اجتماعی وسیع تر متمرکز بود. او را یکی از پیشگامان هنر اینستال, پرفرمنس و ویدیو آرت به نظر آورده اند. در سال 1988 آکونچی استودیو خود را تأسیس کرد. یک دفتر معمارانه با به کار گیری معمارها و هنرمندانی که تحت یک چارچوب مشابه کار می کنند. در حال حاضر کار استودیو به سمت توسعه ی ساخت مجامع عمومی در نقد معماری و فضای عمومی پیش می رود.

و اما آی وی وی این هنرمند بی پروا در سال 1957 در بیجینگ متولد شد و عنوان یکی از تأثیر گذارترین هنرمندان نسلش را به خود اختصاص داد. آثار او طیف های مختلف هنر را در بر می گیرد: معماری, کارهای نمایشگاهی, نویسندگی و انتشارات. او اخیراً شرکت طراحی FAKE را راه اندازی کرده است. فعالیتهای اخیر سیاسی وی وی در چین او را به یک خانه نشین بدل کرده است.

نمایشگاه دو هنرمند/ معمار با خط سیری مشابه را استخدام کرده است. این دو هنرمند کارشان را قبل از حرکت به سمت معماری با کششی نسبت به هنر پرفرمنس آغاز می کنند. این " وجه اشتراک" در هر دو آنها به مثابه زمینه های مشترکی در توسعه ی کالبدی جدید از آثار عمل کرده است. این دو هنرمند قبل از این هرگز با هم دیداری نداشتند, گرچه متقابلاً آثار یکدیگر را تحسین می کردند. در این پروژه روند خلاق به گونه ای مواجه ی اتفاقی و آشنا برای آنها تبدیل شد. پایان این پروژه به یک فضای گالری وار در یک شبکه ی سه بعدی جایی که هر دو استودیو یک اثر درحال ساخت را توسعه بخشیدند بدل شده است. اینستالیشن در یک دگرگونی و شکل گیری ممتد در طول مدت برپایی شو که پیامد بحثی مداوم بین آی وی وی و آکونچی و استودیو آنها بود شکل یافت. این اینستالیشنِ چند لایه, از تعاریف و رهیافت های ارتدکس سرپیچی می کند. و شامل 12 کانال صدای اینستال شده, که توسط آکونچی طراحی شده است و 128 عکس انتخاب شده توسط آی وی وی و هم چنین مدل ها و متون معمارانه می باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25966348939568921475002012492421411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25966348939590249600002012222449611.jpg آی وی وی و آکونچی در خیابان های هنگ کنگ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25966348939592021475002012402421411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25966348939595388662502012132488611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25966348939597127725002012312427711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25966348939599180850002012512480811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25966348939601274600002012122474611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25966348939613977725002012192477711.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]25976348948428685987502012262585911.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

طراحي هاي شيشه اي فنلاند در توكيو ، اساكا و ساپورو به نمايش در مي آيند؛ اين قطعات شيشه اي از مجموعه شيشه هاي موزه فنلاند در ريهيماكي انتخاب شده اند ؛ مجموعه از طراحي هاي قديمي و جديد تشكيل شده است و با نام " شيشه هاي طراحي شده از فنلاند ؛ سرزمين جنگل ها و درياچه ها " معرفي شده است.

اين نمايش يك ساله ، اولين رونماييش را در موزه هنر سانتوري توكيو شروع خواهد كرد و هدفش ارائه تاريخچه ي كاملي از طراحي شيشه در فنلاند است.

كايسا كويويستو ، متصدي موزه شيشه فنلاند مي گويد : " اين مجموعه به سه دوره با تغييراتي مشهود و بزرگ تقسيم مي شود : شيشه هاي قديمي فنلاندي از دوره طلايي طراحي ؛ شيشه هايي از دهه 1930 و دوره پس از 1970. " وي ادامه مي دهد : " فنلاند و نمايشگاه فنلادي در ژاپن با شگفتي خاصي همراه شده است و اين بيگانگي از نام نمايش شروع مي شود . "

ساده ، زیباست .

نام اين نمايش با تصور ژاپن از فنلاند و طراحي فنلاندي تركيب مي شود و آنرا ساده ، كارا و زيبا مي يابد. اشيا فنلاندي براي عموم مردم ساخنه شده اند و طراحي آنها قديمي نمي شود ؛ آنها براي خانه هاي همه ساخته شده اند و مي توانند دلفريبي و مهارت را به خانه هايمان بياورند. در اين نمايشگاه ، علاوه بر دربرگرفتن تاريخ شيشه فنلاند ، طرحهايي از طراح معاصر ايتالا و كارهايي از هري كچينن نمايش داده مي شوند.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2598634894860470161250201247261611.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

مایکل والراف معمار وینی در سال 1968 در مونیخ متولد شد. وی در لس آنجلس و وین تحصیل کرد و دفتر معماری خود را در همان مکان گشود. او سالها کاربرد فضاهای عمودی در ساختار شهر و مسیرهایی که ابعاد جدیدی از بر هم کنش اجتماعی را از طریق فضاهای عمومی گشوده ی سرنمونی وار خلق می کنند و درون ساختارهای شهری پرجمعیت و متراکم جا می گیرند را مورد مداقه قرار داد.

پروژه ی والراف - ایستگاه مرکزی اطلاع رسانی وین - طرح پیشنهادی ساخت یک مرکز اطلاع رسانی می باشد که در محل سایت از ایستگاه مرکزی در شهر قدیمی وین سرهم بندی شده است. سازه با 22 متر ارتفاع از سطح زمین افراشته شده و از یک رشته از سازه های فلزی آویزان که اتصال دهنده ی ستون های حامل می باشند, ساخته شده است.

گرچه ساختار جعبه وار فضا به مثابه یک چارچوب فلزی منظم و برنامه ریزی شده نمایان گشته است. اما صفحات محدود برای نصب پایه هایی به کار رفته اند که این امر را ممکن می سازند در فواصل منظم قرار بگیرند. ( گزاره ای مناسب برای انتقال بار به زمین که بشدت توسط فاضلاب های زیر زمینی, پارکینگ و ایستگاه اتوبوس محدود شده). هدف از تولید این پروژه تلاش برای استفاده از فرایند خلاقانه ی مدل سازی به منظور دستیابی به یک مجموعه ی سه بعدی که نه فقط از نظر ساختاری کارآمدانه عمل کرده بلکه از نظر عناصر بنیادین یک طرح معمارانه نیز پاسخگو است می باشد.

.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25986348948605964112502012592664111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25986348948607268800002012122668811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25986348948608392237502012232692211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25986348948610178175002012412678111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2598634894861235473750201232654711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25986348948613957862502012192657811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2598634894861895942500201292659411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2598634894862130630000201233266311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2598634894862451411250201252614111.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2599634895698805352265201202653511.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شرکت هلندی منولب(Monolab) برجی 450 متری طراحی کرده که در بندرگاه مَس(Maas Harbour) در شهر رتردام بنشیند. با توجه با ساختمان های موجود در این شهر، در مقام بناهایی ابتدایی و با کیفیتی متوسط؛ این شرکت به دنبال ارائه ی ساختاری جاه طلبانه و در عین حال واقع بینانه برای این شهر است. منولب، برج خود را به درون آب بندرگاه تغییر مکان داده؛ تا تاثیرات باد و سایه را به حداقل برساند و یک شبکه راه عبور پیاده این برج را به خشکی مرتبط می کند. برج با تیوب هایی درون سازه ی جانبی لایه بندی شده است، آسانسورها با سیستم شبکه ی سازه ای و لابی های [معلق در] آسمان، شبکه ی بیرونی را به درون برج پیوند می زنند. نمای برج با شیشه ی فتو وُل(photovol) پوشیده شده که انرژی خوشیدی را برای برج مهار می کند. این شبکه به لحاظ سازه ای با کمک لابی های مذکور تثبیت شده، به برج متصل می شود. عناصر سیرکولاسیون، مانند پله ها و آسانسورها، در خارج از[کالبد] برج قرار داده شده اند. گذشته از پلان های غیر منقطعِ کاربری های اداری، مسکونی و تجاریِ ویژه، این آسانسورها به طور استراتژیک به بالا، پایین و به صورت مورب حرکت می کنند. سرعت های متفاوت و مسیرهای گوناگون به هر آسانسور اجازه می دهد تا مسیر خود را به آدرس درخواستی بیابد. چنین رویدادی؛ یک بزرگ راه عمودی و ماتریسی استدالالی و اختصاصی را ایجاد می کند. هر آسانسور منحصرا حرکت می کند و با دو موتور الکتریکی به آن نیرو داده می شود. به منظور انتخاب مسیر کاربران؛ یک صفحه ی لمسی تعاملی در شیشه ی آسانسور جا داده شده. سیستمی درون ارتباطی، به نحوی اجرا خواهد شد که از ازدحام و تراکم جلوگیری کند. در طول شب، پوشش ال ای دیِ برج؛ جنب و جوش آسانسورها را نمایش می دهند که مانند ذره های نوری مکان خود را تغییر می دهند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956990058210152012202658211.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956991120710152012312620711.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956991936335152012392636311.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956993372272652012532672211.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2599634895699438164765201232681611.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956995391022652012132691011.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956996467585152012242667511.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956997620710152012362620711.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956998712897652012472612811.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348956999997272652012592697211.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2599634895700086602265201282666011.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2599634895700170821015201217268211.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348957002970710152012292670711.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348957003992585152012392692511.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348957005578522652012552678511.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2599634895700685664765201282656611.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348957007758210152012172658211.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25996348957009484772652012342684711.jpg بلند مرتبه ای در بندرگاه رُتردام

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2600634895708462403046201262624011.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

چالش اصلي در طراحي موزه شراب در لاوكس ، ايجاد يك جاذبه فرهنگي گردشگري در مقياس بزرگ بود كه تاكنون وجود نداشته است. كانسپت طرح پيشنهادي معماران مائورو تورين به منظور بيان كامل فرهنگ و تاريخ غني و ترقي يافته شراب در اين منطقه از قرون وسطي ، براي جذب مردم از سراسر جهان مناسب اما ناكافي بود. اين موزه مي خواهد به يك نماد كوچك در اين سايت بي نظير تبديل شود ؛ بدون رقابت با آن ، بلكه به قصد سازگاري و تكميل آن به چشم بيايد.

لاوكس يك مكان زيبا و منحصر بفرد است در سواحل درياچه ژنو كه در سال 2007 به ثبت سازمان ميراث فرهنگي يونسكو درآمده است. موزه شراب بر بالاي صخره ها معلق مي شود ، از تاكستانها دوري مي گزيند اما از تراسهايش ، چشم اندازهايي بي بديل و كامل از آنها را ارائه مي دهد و با قدم زدن در آن مي توانيد ، لحظاتي فراموش نشدني از پياده روي در آسمان با مناظري از رشته كوههاي آلپ و درياچه ژنو را تجربه كنيد.

ادغام اين موزه با متن و محيط منطقه بدون افتادن در تقليدهاي عمومي و ترس از ناپديد شدن ، تقاضايي از جانب بينندگان هر اثري است و از احساسات عميق و تفكر پيشرو نشات مي گيرد ، همانگونه كه اين نياز طبيعت نيز مي باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2600634895734827139375201222771311.jpg چشم اندازهاي تاكستانهاي اطراف درياچه ژنو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26006348957349476081252012142776011.jpg چشم اندازهاي تاكستانهاي اطراف درياچه ژنو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26006348957350797956252012272797911.jpg چشم اندازهاي تاكستانهاي اطراف درياچه ژنو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2600634895735452608125201252726011.jpg طراحي داخلي موزه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26006348957355816706252012182716711.jpg برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

26006348957358780768752012472780711.jpg پلان سايت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2600634895736038545625201232785411.jpg اسكچ اوليه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...