رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2515634873510375237500201217152311.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در راستای بررسی این ایده که فرد چه مقدار حریم شخصی در فضای عمومی نیاز دارد؛ پروژه ی اون زون(own zone)، یک کلاه پنهان برای فضای عمومی ارائه می کند. خالقان این ایده بررسی می کنند که " آیا حس کمبود زمان دلیل این اتفاق است، یا دستاوردهای فنی که بسیاری از چیزها را ممکن می کند؟ آیا این سیر تکاملی امکان پذیر است یا خیر؟" تغییرات پویای اجتماع و افزایش پیوسته ی نیازِ دسترسی به حریم خصوصی، به افراد اجازه می دهد تا هر روز، بیشتر و بیشتر، فعالیت های شخصی را در فضای عمومی، تمرین کنند.

و نتیجه ی آن؛ تغییر مرزهای بین حریم خصوصی و حریم عمومی است. طراحان جوان مدرسه معماری و طراحی داخلی دتمولد(detmold) از چنین موضوعاتی آگاه هستند و محصول اون زون را تولید کردند،[فضایی برای] پنهان کاری در حوزه ی عمومی. بنابراین آنها گونه ای خاص از انزوا[طلبی] را بدست می دهند؛ جایی که فرد می تواند بدون اختلال در یک فضای شهری، فعالیت[خصوصی] انجام دهد.

اون زون ها، در نسخه های سیالِ مختلف یا نصب شده بر اشیا در فضای شهری؛ در دسترس قرار دارند. اون زون یک طرح پرفورمنس در فضای شهری، و یک پروژه ی تحقیقاتی است: همراه با فضایی نهان، توسعه یافته و البته جدید، فضای عمومی، فضای خصوصی و موقعیت افراد که در آنها تغییر می کند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2515634873510635862500201243158611.jpg این یک فضای عمومی نیست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2515634873511265862500201246158611.jpg این یک فضای عمومی نیست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251563487351144461250020124146111.jpg این یک فضای عمومی نیست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2515634873511559143750201215191411.jpg این یک فضای عمومی نیست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2515634873511719143750201231191411.jpg این یک فضای عمومی نیست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2515634873511828206250201242182011.jpg این یک فضای عمومی نیست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251563487351207289375020127128911.jpg این یک فضای عمومی نیست

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2516634874107173518750201257135111.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

تیت مدرن: نمایشگاه

25 می – 14 اکتبر 2012

در پروژه ی صحنه و پیچش بچه ای را می بینیم که در حال نوشیدن مخلوطی از پپسی و کوکاکولا است. دو مرد نیمه برهنه با یک پازل بزرگ بازی می کنند, یک اثر نمادین از ایو کلاین که مجدداً اجرا شده است, هنرمندی در آسمان می پرد و به کفپوش برخورد می کند, و یک گروه از کارگرهایی که یک تندیس یادمانی از چارچوب خارج شده را در یک زمین سرهم بندی می کنند.

درروایت همه ی این آثار هم صحنه بندی مجدد و هم پیچ و تاب خوردن در قامت مفهومی از تعامل انتقادی با اکنونیت نمود یافته است. این نمایشگاه را آنا مولسکا هنرمند لهستانی و سیپرین میرسان هنرمند رومانیایی در لندن برگزار کردند.

این دو هنرمند رویدادهای تاریخی و تاریخ هنر را با برجسته نمایی نیروی تجربه ی جمعی در دوران پساکمونیسم و مکانیسم اجتماعی و ساختارهای فردی را مورد بحث قرار می دهند. هر اثر به جای تمجید از گذشته , مشفقانه شکست های بی شمار و نقص های جامعه ی معاصر را پذیرفته است.

به سبب پیچیدگی های ارائه، پیشنهاد می کنیم فیلم اینستالیشن را

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مشاهده فرمایید

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2516634874107497112500201229171111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2516634874107711175000201251111711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251663487410788898750020128189811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2516634874108041643750201224116411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2516634874108244143750201244141411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251663487410844523750020124152311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2516634874108591956250201219119511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2516634874114226018750201242260111.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2517634874825076376250201227263711.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پلان جامع هسته ی شهر بیژینگ(Beijing)، توسط برینینستول(Brininstool)، کروین(Kerwin) و لینچ(Lynch) طراحی شده است. این یک طرح اجتماعی عظیم است که با بیش از 27 میلیون فوت مربع زیربنای ساختمان ها به علاوه ی 1.5 میلیون فوت مربع فضای عمومی برای مرکز تجاری شهر پیشنهاد شده.

بواسطه تعادلی دقیق بین چشم انداز سبز و دسترسی های پیاده با هدف ایجاد احساس صمیمیت، و همچنین عملکرد مفید و متقابلا پایدار بین ساختمان ها در این ناحیه مرکزی؛ این نکته به مردم درون این محیط شهری القا می شود که این پلان جامع بر مردم و نحوه ی تعامل آنها با ساختمان ها، فضای عمومی و حمل نقل در چنین محدوده ی متراکم شهری متمرکز شده.

استراتژیِ برینینستول، کروین و لینچ، با ایجاد پارک عمومی آغاز می شود، که در نقش یک طراوت دهنده ی مدنی برای عابران پیاده و یک مقصد جذاب برای کسب و کار ظاهر می شود. یک سری از فضاهای عمومی مرتبط با هم، نظامی شفاف برای توسعه ی این هسته ی مرکزی تعریف می کنند. هر کدام از مناظر فضاهای مذکور و خیابان، با گرایشی قدرتمند به لنداسکیپ تمیز داده می شوند و با کاربری ها و فعالیت های صورت گرفته در اطراف، یکپارچه شده و از نظر عملکردی و بصری با وجود این پارک استوار شده اند.

این پلان با کاهش سطوح حرکت وسایل نقلیه و به زیر زمین کشاندنِ خدمات اساسی و پارکینگ، برجسته می شود. ماشین های خدماتی و تحویل دهنده ی اجناس از طریق کریدورهای زیرزمینی به ساختمان ها دسترسی خواهند داشت. یک طبقه ی زیر زمین برای عابران پیاده در نظر گرفته شده که از نور طبیعی نیز برخوردار است. مسیرهای پیاده به حوزه های زیرین زمین باز خواهند شد و فرصت هایی برای محل های تجمع، کافه ها و مواجهه با لنداسکیپ فراهم می کنند.

این ساختمان ها، در راستای مناسبترین پاسخ به مولفه های طبیعیِ زمینه؛ جهت گیری خواهند داشت. ترنسپرنسی یا شفافیت بالا در سمت جبهه ی شمالی؛ به منظور بیشترین بهره از نور طبیعی تعریف شده. ساختمان ها مانند یک انعکاس دهنده ی نور به فضاهای زیرین زمین عمل می کنند؛ که این اتفاق ناشی از قرار گیری صحیح و مناسب آنها در پلان جامع است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2517634874825183563750201238235611.jpg توسعه ی فضاها بر اساس حوزه های عمومی مرتبط

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2517634874825274501250201247245011.jpg توسعه ی فضاها بر اساس حوزه های عمومی مرتبط

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2517634874825372001250201257220011.jpg توسعه ی فضاها بر اساس حوزه های عمومی مرتبط

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251763487482547497000020127249711.jpg توسعه ی فضاها بر اساس حوزه های عمومی مرتبط

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2517634874825675126250201227251211.jpg توسعه ی فضاها بر اساس حوزه های عمومی مرتبط

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251763487482582028250020124222811.jpg توسعه ی فضاها بر اساس حوزه های عمومی مرتبط

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2519634876646319785000201251497811.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پروژه ی " "on an urban scale، که توسط معماران هاوی لیون(havi livne) و هلی الول سلنیکر(heli ellul tselniker)، برای بینال لنداسکیپِ شهریِ بت یام(bat yam)2010 طراحی شده؛ فضایی واقعی را به همراه طرحی مفهومی بسط می دهد. نقاشی ها و مدل های معمارانه ابزارهای مفیدی هستند، اما مقیاس کاهش یافته آنها، زیبایی شناسی سرد و عدم تطابق در فضاهایی که در آن ترسیم می شوند؛ سودمندی آنها و حوزه ای که می توانند در آن فهمیده و ادراک شوند را برای ناظرین عام محدود می کند. این پروژه، طرح های معمارانه مذکور را در بخشی از یک منطقه ی تجاری، در فضایی واقعی، با نسبتی یک به یک، پخش می کند. درخت ها در امتداد خیابان، دور درختان واقعی، پیاده رو و پارکینگ ها کشیده می شوند، در حالی که اشیائ سه بعدی مانند نیمکت ها، سطل های زباله و تابلوهای ترافیکی از قطعه های فلزی تشکیل و به دیوارها متصل شده اند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251963487664702619125020122461911.jpg پوست شهر بر فضای عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2519634876647393222500201239432211.jpg پوست شهر بر فضای عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2519634876647522910000201252429111.jpg پوست شهر بر فضای عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251963487664768119125020128411911.jpg پوست شهر بر فضای عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2519634876647822910000201222429111.jpg پوست شهر بر فضای عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2519634876648078691250201247486911.jpg پوست شهر بر فضای عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

251963487664825119125020125411911.jpg پوست شهر بر فضای عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2519634876648476347500201227463411.jpg پوست شهر بر فضای عمومی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2520634876673295878750201249458711.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] در اینجا تعدادی عکس وهم آور و شگفت انگیز توسط عکاس نیویورکی پاول مک گایور با عنوان "چند ثانیه" تهیه شده است.آنها از منهتن خاموش و طوفان زده گرفته شده اند. مک گایورعکس ها را از بافت تاریک و غنی متروپلیس در فراموش نشدنی ترین ساعت ها که نیویورک را به شهری شبح زده و آخرالزمانی بدل کرده بود, تهیه کرد. بی بدیلی تصاویر به علت نمایاندن نیویورکی بی تلاطم و بی جنبش است که پیش از این به یک افسانه می مانست. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2520634876673997910000201259479111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2520634876674257753750201225477511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

252063487667465962875020125496211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2520634876674886035000201228460311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2520634876675118535000201251485311.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2524634877229242285000201224522811.gif

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] گروه معماری Ellivo تماما شور و هیجان صنعت را برای تجهیز ماهرانه دفتر کار جدیدشان که به تازگی در Brisbane’s Fortitude Valley افتتاح شده است رسم و به کار گرفته اند. دفاتر کار در طبقه همکف یک ساختمان بلند مرتبه تماما به رنگ مشکی با خطوط زرد رنگ و دارای بافت هستند.تیم معماری توجه خاصی به تحویل دادن تجهیزاتی داشتند که برای کارمندان و مشتریان جالب باشد و نحوه فعالیت آنان را بخوبی نشان دهد.استفاده کامل از تمامی توده فضا ، قسمتهای خدماتی و کارگاه ها را به خوبی نشان میدهد.همچنین پلان باز دفاتر جلوه زیادی دارد و مشتریان ، کارفرمایان و مشاوران دعوت میشوند تا قسمتی از محیط استادیو باشند . سرپرست تیم- ماسون کول - میگوید: این خلاصه ای از زیبایی مدرن است و چیزهای زیادی در مورد اینکه ما چه کسانی هستیم میگوید.مانند معماران و طراحان داخلی این خیلی مهم است که قدرت و استعدادمان را به مشتریان و کارفرمایانمان نشان بدهیم... پلان باز دفاتر به وسیله ایده های مشترک کل تیم طراحی شد. ایده های طراحی ریشه در چرخه زندگی و ساده و کمینه سازی آنها دارد. مصالح ضرورتا برای پوشاندن استخوان بندی ساختمان استفاده نشده اند.طراحی ایستگاه کار اثر هرمان میلر پایان مدیریت زندگی و نبود پیوند شیمیایی را نشان میدهد . سراسر ترسیمات میتوانند برای تغییر مناسب نیازها زیر خطوط زیگ زاگ نامنظم چراغهای سقفی معلق بازچینی شوند . فضای کار جدید یک فضای عالی برای مشاهده خلاقیت ، مشارکت و انعکاس کالبد فرهنگ جوان و شخصیت ملی و طراحی موفق این پروژه آماده میکند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2524634877230172910000201257529111.gif دفتر کار گروه معماری الیوو / گروه معماری الیوو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2524634877230993222500201219532211.gif دفتر کار گروه معماری الیوو / گروه معماری الیوو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2524634877232462910000201246529111.gif دفتر کار گروه معماری الیوو / گروه معماری الیوو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2524634877233355566250201215555611.gif دفتر کار گروه معماری الیوو / گروه معماری الیوو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2524634877233985253750201218552511.gif دفتر کار گروه معماری الیوو / گروه معماری الیوو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

252463487723629447250020129544711.gif دفتر کار گروه معماری الیوو / گروه معماری الیوو

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2525634877561891318203201249513111.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

یو ان استدیو(

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) به همراه آروپ(
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)، برای پیروزی در رقابتی که بوسیله ی حکومت محلی بخش یانکینگ(Yanqing)، شهرداری بیژینگ(Beijing) و موسسه ی طراحی و معماری این شهر برگزار شد، طرح پیشنهادی خود را ارائه کردند. این پروژه شامل طرح یک منطقه ی خلاق در لبه ی رود بیژینگ است که فضای باز حوزه عمومی و یک منطقه ی اقتصادی بوسیله ی دوخت و دوز طبیعت به بافت شهری، متراکم می کند. این فضاهای باز برای ساکنین بیژینگ، لذت بودن در کمربندی سبز، و به طور همزمان، نزدیکی به فروشگاه های بزرگ و کوچک شهری را به ارمغان می آورد. با کمک شرکت مشاور آنها در ساختمان های پایدار، آروپ، این پروژه، بسیاری از طرح های بررسی شده و سازگار با محیط زیست را در کنار رودخانه ترکیب خواهد کرد. کمربند سبز مذکور نمایشگاهی خواهد شد برای پروژه های تجربی و تمرین های طراحیِ در حال ظهور. در ضمن فروشندگان و پیشه وران، بر اساس چهار دسته از چرخه ی [تولید] محصولات زندگی- تفکر، توسعه، تولید و فروش- به فعالیت خواهند پرداخت و در عوض فرستادن آنها به کارخانه های دوردست، در همین سایت اجناس خود را خلق خواهند کرد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

252563487756200444320320120544411.jpg حوزه ی عمومی به مثابه ی بستری خلاق

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2525634877562122568203201212525611.jpg حوزه ی عمومی به مثابه ی بستری خلاق

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2525634877562277265468201227572611.jpg حوزه ی عمومی به مثابه ی بستری خلاق

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2525634877562419452968201241594511.jpg حوزه ی عمومی به مثابه ی بستری خلاق

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2525634877562517577968201251575711.jpg حوزه ی عمومی به مثابه ی بستری خلاق

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2526634877643192577968201219625711.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] خانه در یک دره ی کوچک واقع در منطقه ای کوهستانی در حوالی سئول, کره ابتنا یافته است. در حالی که شیب دره به سمت بالای دامنه جهت گرفته, اما مجموعه ای از خانه ها رو به جاده ای به عرض 3 متر ادامه یافته اند. به جای ساخت دیوار یا نرده در جهت جاده, خانه به آرامی از زمین بلند شده و به سمت چشم انداز جنوبی و یک نهر کوچک گشوده شده است. این یک خانه برای زوجی که مایلند از زندگی روستایی برای مدتی موقت لذت ببرند, در نظر گرفته شده است. با اینکه مقیاس خانه کوچک است اما مناسب طبقه ی ثروتمند می باشد. ساکنین همانند یک کشاورز با زمین درگیرند و مانند یک توریست نظاره گر طبیعت هستند. بتدریج منظر و توپوگرافی کوهستانی خانه به یک توده ی شناور بر روی نهری کوچک تبدیل می شوند. ویلا تاپجکت از دوگانگی مابین جسم ساختمان و منظر گذر کرده است. این یک زایش جهشی از یک گونه ی مختلط و یک فرایند دگرگشت یافته بین دو سنخ است. کشند مرزهای سایت توپوگرافی را با ساخت درگیر کرده و این موجب پدید آمدن فضای باز نیمه خصوصی شده است. فضاهای نشیمن خصوصی در بیرون شکل یافته است. فضاهای خارجی ممتد با همه ی فضاهای داخلی در تمام سطوح بهم پیوسته تلاقی یافته اند. مرز بین بیرون و درون, زمین و ساختمان, سوژه و ابژه خانه را به یک شی پارادوکسیکال بدل کرده است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877644634980312201243649811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877645267021328201246670211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

252663487764604764632820124676411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877646848769375201224687611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877647117831875201251678311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877647385644375201218656411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

252663487764840471664020120647111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877651128847500201232688411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877652202167812201220621611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877652473574062201247635711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2526634877653184521328201258645211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2528634878247063472187201246634711.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شركت كمپ تيل ،كه راهكار معماری را به جهاني شدن پيدا نمود را جوانی اهل روتردام ، بنا نهاد: اليور تيل Oliver Thill در دفتر اين شركت در كارخانه ون نل Van Nelle ميگويد: ‌"مشخصا بي طرفانه". "‌بيشتر معماری ها معمولي است ، خاكستری ، توليد انبوه ، در حالي كه در همان زمان جهان برای منحصر بفرد بودن ، ويژه و تنديس گون بودن فرياد ميزند ، كه به خودی خود يك تصوير از مدرنيسم صنعتي 1920 است". "‌معماری ، نويد تصاوير زيبا برای فريفتن رسانه ها را ممكن می سازد" ." بي طرفي خاص همانند يك پارادوكس صدا زده مي شود ، اما ما مي خواهيم نشان دهيم كه معماری است كه ميتواند تركيب شود كه بيانگر سرزندگي نهان زمان ماست".

اليور تيل Oliver Thill و آندره كمپ André Kempe از درسدن Dresden آمده اند، جايي كه آنها در طول مطالعات خود در اوايل 1990 ملاقات داشتند . آنها در ژاپن و فرانسه كار كردند و سپس در هلند مستقر شدند ، جايي كه آنها شركت خود را در سال 2000 افتتاح نمودند. اگرچه آب و هوای معماری در هلند ، بيشتر پيرو سنت قديم رشد كرده است ،اما كارشان مورد توجه است ، و در سال 2005 جايزه ی معتبر ماسكانت هلند Maaskant Prize به معماران جوان اهدا شد. تجارت اصلي آنها مسكن در هلند است ، اما آنها پروژه هايي نيز در آلمان ، بلژيك و اتريش دارند.

كمپ تيل با ديده چرخه زندگي ساختمان طراحي كرد، نه فقط يك شهرت 15 دقيقه اي. براي پروژه ي مسكن در سرزمين هلند روزندال Roosendaal ، براي مثال ، جامعه ي مسكن بيان كرد كه چيزي كاملا خاص و متفاوت مي خواهد."اما هنگامي كه ما به مسايل اساسي رسيديم ، معلوم شد كه آنها پلان هاي طبقه اي يكنواخت ميخواستند ، چنانكه هميشه داشتند. آن براي ما عالي است، اما بعد ما طرح را با اضافه كردن فضاهاي تهي در فضاهاي زندگي و پوسته شيشه اي تمام قد در نما مدرنيزه كرديم "، براي پروژه مسكن در حال حاضر تحت ساخت وساز در حومه پس از جنگ امستردام، شركت يك سيستم ساختاري با يك پلان طبقه قابل انعطاف طراحي كرده است ، كه براي ساكنان امكان تغيير خانه ي خود به عنوان تغيير شيوه ي زندگي خود در تمام سالها فراهم مي سازد ؛ اميدوارم يك پروژه مانند اين همچنين به تثبيت در محله ، كمك نمايد.

يكي ديگر از پروژه هاي تركيب تداوم و نوآوري تيم ، سالن كنسرت فرانتس ليست Franz Liszt concert hall ، در رايدينگ Raiding اتريش است ، و در نزديكي خانه ي آهنگساز اتريشي كه در آن متولد شده، ميباشد. در داخل و خارج آن عمدتا از چوب و گچ ساخته شده است ، فراخواني بومي روستايي ، اما در همان زمان، نماي صفحات آكريليك عظيم كه نه تنها داخل ساختمان را مي گشايد ، همچنين آن را به پاركی كه در آن سالن كنسرت واقع شده ، بازمي كند . كمپ و تيل اغلب طرح هاي خودشان را مشخصا با استفاده از مواد غير معمول مي سازند. گنبدهاي آكريليك آنها براي جشن هنر اچيكو 2003 Echigo Arts Festival در ژاپن يك تلاش در ايجاد يك نوع گنبد جديد بود كه بتواند هم حداكثر حجم و شفافيت تام كه عملا باعث ناپديد شدن معماري ميشود را فراهم كند . پاويون موزه ي سفر كه ساختمان نور Light Building ناميده شد، از سال 2001 ، يك چارديواري ساده از فضاي ميان ديوارها ساخته شده از پلاستيك شفاف سفيد رنگ ، و در اين زمان فرمي ساخته شده به سفارش جعبه هاي نوشيدني بود.

معماران به خوبي آگاه هستند كه مدت بي طرفي پر مخاطره است؛ اين مفهوم خاكستري و خسته كننده است."‌اما لازم است اگر كه ما ساختمان هايي كه به اندازه ي كافي انعطاف پذيرند براي انجام يك سري از عملكرد هاي مختلف را ايجاد نماييم " كمپ تاييد كرد. "‌ما اميدواريم به ايجاد معماري كه خود را در طول زمان ثابت كند ، ما كمك خواهيم كرد كه اين حرفه دوباره جدي گرفته شود".

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2528634878247632866718201243628611.jpg مسكن روزندال

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

252863487824788192921820128619211.jpg سالن كنسرت فرانتس ليست

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2528634878248084741718201228647411.jpg ساختمان نور

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]253063487845794080125020121478011.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

ساخت مسکن دانشجویان در سایت دانشگاه اوترخت(Utrecht)،دوییتوف(De Uithof) را به محوطه ای کاملا تکامل یافته تبدیل کرد، که به طور همزمان با کمبود شدید مسکن برای افراد جوان در این شهر مقابله می کند. این مجموعه ی جدید با 380 اتاق دسته بندی شده ی مستقل؛ خود را به عنوان یک حجم مجرد در " نواری از آبجکت های" پلان جامع او ام ای(OMA)، معرفی می کند. یک پایه ی بتونی به ارتفاع چهار طبقه و طول هشت متر، مکانی برای حوزه های عمومی و تجاری فراهم می کند.

نما، شبکه ای از پنل های آلومینیومیِ رنگارنگ را شامل می شود، که در آن پنجره ها محذوف شده اند. اگر با فاصله دیده شود، رنگ ها در قشری خاکستری و فلس مانند آمیخته می شوند. و اگر شما نزدیکتر بیایید، مانند چند ضلعی های رنگارنگ، خود را نشان می دهد. در زیر این پوست پرنشاط، فضای داخلی، مواجهه و تعامل در هر مقیاسی را پرورش می دهد. اتاق های مهمانی و تورفتگی ها در امتداد راه پله ها و راهروها، دنیایی کوچک برای توسعه روابط دوستانه بدست می دهند.

رم کولهاوس(OMA) و آرت زاییر(Art Zaaier)، ایده ای را پیش کشیدند که در آن به دوییتوف(De Uithof) شخصیت و ارتباط را القا می کند. از آن زمان به بعد این آبجکت، در جستجوی دستیابی به تمایزی بیشتر بین محدوده های ساختمانی و ناحیه های باز بوده است. کیفیت لنداسکیپ های موجود باید برجسته می شد، اما این اتفاق باید بواسطه ی ساختمان سازیِ متراکم در مجموعه های عملکردی، در راستای ارتقای سطح تعامل شهری و زدودنِ احساس[بودن در] یک بیابان شهر، متعادل می شد.

بخش مرکزی شامل منطقه ی کاسبا(Kasbah)، یک نوار متراکم، در بین بناهای شخصی، خود را جا داده است ، و محدوده ی " آبجکت"، که در آن بناهایی با مقیاس های مشابه قرار دارند؛ به طور جداگانه پیرامون یک نوار عمومیِ پیاده محور جمع شده اند. یکی از نشانه های ناحیه ی مرکزی این است که ساختمان ها بواسطه یک پیاده روی ممتد در طبقات اول، از دل خود با یکدیگر مراوده دارند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878458128613750201232786111.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878458208770000201240787711.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878458294238750201249742311.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253063487845900658250020120765811.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253063487845909377000020129737711.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878459193936015201219739311.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878459283779765201228737711.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878459379873515201237798711.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878459477529765201247775211.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253063487845960409226520120740911.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878459774873515201217748711.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878459862529765201226725211.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878459972998515201237729911.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2530634878460062998515201246729911.jpg .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2531634879268727205938201232772011.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

واقعی بودن این پروژه بسیار عجیب به نظر می آید - خانه ای که از چیدمان سنگ های غول پیکر پدیدار می شود ظاهرا خود، سنگ را برش داده است . ولی هم اکنون این خانه در منطقه ی روستایی پرتغال با عکس ها فیلم هایش وجود دارد تا واقعیت وجودش را ثابت کند این خطای بصری یا تصویری خیالی نیست ... این یک پروژه ی واقعی است .

همان طور که در مصاحبه ی تلویزیونی توضیح می دهد، این خانه واقعا با دو تخته سنگ مجاور است که الهام بخش فضاهای داخلی هستند ولی خانه را با سنگ کوچکتر برای اتمام این تاثیر پر کرده است . پنجره های کجش تصویر عجیب در محیط پیرامون را کامل می کند در حالی که این برش خشن مبلمان، پله ها و نرده های اضافه شده به احساس ارگانیک فضای داخلی را ثبت می کند . البته این طراحی، سازگار با محیط زیست است از آن رو مصالح محلی و عناصر طبیعی تری را در خود جای داده است که نیازمند انرژی کمتر برای تبدیل شدن به ساپورت های سازه ای و پوشش یا پرداخت نهایی است .

این خانه فقط خانه ای شخصی است که صاحب آن به دنبال تبلور محیط طبیعی و نگاهی خلاقانه بوده است و هتلی تفریحی برایتوریست ها و بازدیدکنندگان نیست بلکه پاسخی مناسب به بافت همگون و طبیعی اطراف است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2531634879269215174688201221751711.jpg سنگِ محلی بیزار و طراحی خانه سنگی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253163487927025611218820125761111.jpg سنگِ محلی بیزار و طراحی خانه سنگی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2532634879289259549688201245795411.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

دفنه یک جدا کننده فضایی منحصر به فرد است که از ابتدای ورودی پله هایی تونل مانند تا نقطه اوج تونل نصب شده است و با ادغام مفهوم پنهان و آشکار توجه بینندگان را به سطوح داخلی باستانی فضا جلب می کند.

این پنل کاغذی خود اتکا محوطه ای را می سازد که با تحت تاثیر قرار دادن بازدیدکنندگان ، شرایط فعلی فضا را با طرحی از این پنل ادراک کنند ؛ به طوریکه مشخصات فضا سازی ورودی تغییر نکرده باشد.

این نصب قسمتی از دو سالانه هنر سنتورینی است که پایان سپتامبر 2012 برقرار بوده است.

این راهرو مسیر اصلی رسیدن از میدان روستا به بالاترین نقطه آن است و تاریخچه ای غنی از حوادث را در تمام سطوح خود پنهان کرده است ؛ برای گردش در روستای Pyrgos هر بیننده ناچار است که از این گذرگاه عبور کند . تاریخچه تونل ممکن است برای بازدید کنندگان این روستای یونانی ناشناخته باشد و فضای آن برای رهگذرانش در نگاه اول ناچیز به نظر برسد.

در عبور از این راهرو ، دافنه فضای خشک و محصور دنیوی تونل را به محیطی پر انرژی تبدیل می کند و همزیستی گذشته ، حال و آینده را جشن می گیرد.

از ورودی تونل اثری از دفنه ظاهر می شود و بعد از چند پله دفنه با چند پنل شروع می شود و با بالاتر رفتن و کامل شدن تونل ، دفنه نیز با رشدی مدولار و حفظ عنصر کلیدی خود ، نمای داخلی تونل را می پوشاند و گذشته را در کنار دخالت حال حاضر قرار می دهد.

روشنایی محیط داخلی تونل از هنگام غروب تا طلوع آفتاب با برجسته سازی دفنه تاکیدی است برهمزیستی دو متریال متفاوت که به نظر غیر طبیعی می نماید اما این مادیت جدید مسحور کننده گشته است.

علاوه بر این تاثیر شرایط محیطی نیز نقش مهمی در طراحی این سازه داشته است. شرایط جوی از جمله باد و رطوبت همچون اثر تعاملات مردمی بر فرسایش متریال این سازه در دوسالانه سنتورینی دارد. این عامل اجتناب ناپذیر و غیر قابل پیش بینی و روند فرسایشی آن نشان می دهد که چگونه تحول کیفیتی در رنگ و بافت می تواند شرایط فضا و زمان را به طور محسوسی متاثر سازد. این آثار پنهان در متریال نشان می دهد که این فاکتورهای زودگذر ، عاملی کلیدی هستند که گذشته ، حال و آینده را در بر می گیرند.

استودیو °24 یک شرکت چند رشته ایست که در سال 2008 توسط فومیو هیراکاوا و ماریا توپونوا تاسیس شده است. تحقیقات این استودیو پیرامون رشته های مرتبط بین معماری ، تکنولوژی و محیط زیست می باشد. این شرکت همکاری گسترده ای با شبکه ای از کارشناسان برای ارائه راه حل های جدیدتری برای مشتریان و مخاطبان خود برای تحقق آرمان هایش دارد. تغییرات و جنبش های جهانی الهام بخشی بی حد و حصر است و استودیو °24 بر این باور است که روند یکپارچه سازی دیدگاههای چندگانه به نتایج نوآورانه منجر می شود و باعث دوباره تعریفی از ارتباط میان ما و محیط اطرافمان می شود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2532634879309974705938201217847011.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2532634879310095955938201229859511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2532634879310197362188201239873611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253263487931031064343820125186411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2532634879310522362188201212823611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2532634879310869237188201246892311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253263487931103642468820123864211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2532634879311259862188201225898611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2532634879311401112188201240811111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253263487931157064343820125786411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2532634879311765487188201216854811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2535634879901982840703201258828411.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ساختار اصلیِ موزه ی هنر ملی چین(NAMOC) ، در سال 1962 ساخته شد و یکی از بزرگترین مجموعه های هنری این کشور را در خود جای داد، همچنین بعضی از نمایشگاه های برجسته که در تاریخ معاصر چین ثبت شده را میزبانی کرد. برنامه های متداول موجود به دنبال بنایی جدید هستند که درون منطقه ی تعیین شده ی هنری- در محور مرکزی سایت المپیک- بنشیند. در راستای پاسخ به یک رقابت بین المللیِ، طراحیِ مکانی تازه برای موزه ی مذکور، طرح پیشنهادی معماران ای ام دی(MAD architects)، نهادی شهر مقیاس است، جایی که بر شمول فضای عمومی تاکید شده است. کانسپت این شرکت پیوستن میدان عمومیِ مرتفع- که با حجم عظیم سیال در بالا محافظت می شود- به حجم بزرگتر پلان جامع است. طرح ای ام دی، در سه لایه دیده شده، که کاربری ها در هر طبقه تقسیم شده اند. طبقه ی همکف، تمام عملکردهای فرعی را در خود جای داده و مانند مسیری که می تواند به طور مستقل حتی در ساعات تعطیلی موزه کار کند نیز دیده شده است. در بالای آن، یک پلازای شهری 20000 متر مربعی، به عنوان گالری اصلی برای مجموعه های هنری دائمی و نمایشگاه ها عمل می کند. ترتیب این سالن به گونه ایست که به بازدیدکنندگان فرصتی برای تصمیم گیری در مورد چگونگیِ تعامل با آثاری که به نمایش گذاشته شده را فراهم می کند، در حالی که به طور همزمان، بوسیله ی مناظر بیرونی، حاصل از چشم انداز شهر، محاط شده اند و این چشم انداز بواسطه ی پنجره هایی که بدور این ساختار پیچیده اند محیا می شود. نکته جالب اینجاست که این طبقه از طریق یک پل، با پارک المپیک مرتبط شده، و بدین گونه استفاده از محدوده ای در پلان شهری را میسر می کند که در غیر این صورت نادیده گرفته می شد. سومین و آخرین نکته ی این موزه ی جدید، یک محل تجمع قبه مانند است که در بالای ساختمان نشسته، یک فضای روحانی، که می تواند به عنوان " شهر هنری سیال"( floating art city) بررسی شود؛ که در بالای سر بازدیدکنندگان مانند یک ابر معلق است. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879902375809453201237858011.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879902755965703201215859611.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879903117215703201251872111.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253563487990327799695320127879911.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879903414403203201221844011.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879903643309453201244833011.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879903752840703201255828411.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253563487990389237195320129823711.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879903977371953201217873711.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879904049090703201224890911.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879904126590703201232865911.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2535634879904215340703201241853411.jpg تزریق حوزه عمومی به درون بنا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2537634880695095382578201249953811.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در این پروژه, یک فضای عمومی بزرگ بر روی یک صفحه تولید شده است, که شامل میدان اصلی این شهر توریستی و یک فضای زیرزمینی برای موزه ی مقدس می باشد. طرح به میدان پلازا اسپانیا, خیابان گرند در ادج, بر حاشیه ی مسیل برنکو لدرفینو و ساختمان مابین کلیسا و مسیل مرتبط می شود. در اینجا دو عنصر به ذات ناهمسان وجود دارد: در یک طرف موزه ی تقدیس یافته ی ادج نمود یافته, و در طرف دیگر میدان بازسازی شده ی پلازا اسپانیا قرار گرفته است.

موزه یک ساختمان نیمه مدفون است با کافه تریایی در بخش فوقانی آن که در جهت چشم انداز طبیعی اطراف گشوده می شود. در طبقات زیرین فضا به منظور نمایشگاه های متعدد طراحی شده است. میدان پلازا اسپانیا دو و نیم برابر از میدان اصلی توسعه یافته. یک صحنه ی دائمی و یک فضای زیززمینی برای ادارات شهرداری در نظر گرفته شده است.متریال موجود بتن بروتال و جلا یافته شده و سنگ بازالت می باشد, که بنا را پوشانده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2537634880695301007578201210910011.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2537634880695462882578201226928811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2537634880695689445078201248994411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2537634880695912413828201211924111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2537634880696103663828201230936611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

253763488069649320484420129932011.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2537634880696644611094201224946111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2537634880696823361094201242933611.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2541634881015207218516201220972111.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پروژه کهکشان سوهو در مرکز شهر پکن با مساحت 330,000 متر مربع به سفارش کمپانی سوهو چین شامل دفاتر، فروشگاه ها و مراکز تفریحی تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری پکن شده است.

این مجموعه از ترکیب پنج حجم مرتبط تشکیل شده است که شبیه مجموعه ای ذوب شده اما متصلند و با پلهایی به یکدیگر کشیده شده اند. این احجام که در تمامی جهات و اندازه ها با هم منطبقند ، یک پانورامای معماری بدون گوشه و زوایا تشکیل داده اند.

حیاط بزرگ داخلی در این پروژه بازتابی از معماری سنتی چینی است که در آن حیاط ، ایجاد یک جهان داخلی با فضاهای پیوسته باز است. در اینجا ، معماری دیگر از بخشها و ساختمان های سفت و سخت تشکیل نشده است ؛ بلکه به جای آن از ائتلاف احجامی ساخته شده است تا فضایی سیال و روان را مجسم کنند و سازگاری مداوم و حرکت متقابل بین هر ساختمان را نشان دهند. حرکت صفحه های بالایی در طراحی این بنا در هر بیننده ای یک حس عمیق غوطه وری و در حین حال حفاظت حریم را ایجاد می کند. با ورود به ساختمان ، فضاها را صمیمی و در عین حال تابع همان منطق منسجم خطوط منحنی پیوسته ی نماهای بیرونی می یابند.

سه سطح پایین این مجموعه را تسهیلات عمومی شامل فروشگاه ها و مراکز تفریحی اشغال کرده اند و سطوح بالاتر به فضاهای کاری اختصاص داده شده اند ؛ درطبقات بالای ساختمان بارها ، رستورانها و کافی شاپهایی قرار دارند که نمایی کامل از یکی از بزرگترین آزادراههای شهر را نمایش می دهند.

ادغام این کاربری های متفاوت از طریق فضاهای داخلی صمیمی که همواره با شهر در ارتباط هستند ، کهکشان سوهو را به نقطه عطفی مهم در فضای شهری پکن تبدیل کرده اند.

برای اشنایی بیشتر با زاها حدید می توانید ببینید

نوشتار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را به قلم سم جیکب

و نوشتار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را به قلم محمدرضا هل فروش

وهمچنین

یادداشت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810367410661722012141010611.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810369735661722012371035611.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810371173161722012511073111.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2541634881037310597422201211105911.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810374482634382012241082611.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810376095134382012401095111.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810377554509382012551054511.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810379513982032012151013911.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810381421794532012341021711.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810383484294532012541084211.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2541634881038494523203201291045211.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810386771794532012271071711.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810388640544532012461040511.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2541634881039041407969201241014011.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810391796892192012171096811.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810392885954692012281085911.jpg کهکشان سوهو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25416348810406742400002012471042411.jpg پلان جانمایی مجموعه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25436348817712536912502012251036911.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

تئاتر تایوُان یک تئاتر تجربی کوچک مقیاس در تقاطع جاده ی تایوُان یین زی دسترکت بنا نهاده شده است. این تئاتر شامل دو فضای اصلی که به طور عمود ساخته شده است, می باشد. فضای اجرای این مجموعه با شیشه ی آکوستیک محاط شده, و چشم اندازی منحصر به فرد از بافت شهری را ارائه کرده و این موجب پدید آمدن یک رابطه ی متقابل بین شهر و فعالیت هنری خواهد شد.

پشت صحنه در زیر فضای اجرا قرار گرفته است. به واسطه ی یک سیستم ماشینی صحنه ی فضای اجرا برای اتصال به پشت صحنه می تواند در جهت پایین حرکت کند. و کارگران و تجهیزات می توانند بین این دو فضا از طریق این سیستم مکانیکی در رفت و آمد باشند. هم زمان هنرمندان در مقابل بینندگان به وسیله ی همین ماشین بالا می روند و ناپدید میشوند. از این رو یک بعد جدید و کامل از پویایی برای اجرا پدید می آید. در پوسته ی خارجی, تئاتر تایوُان به دنبال ترکیب دو سنخ متفاوت از زمین ساخت شناسی و هندسه می باشد. این رویکرد واکنشی به عملکردهای متفاوت داخلی و نیازهای زیباشناسانه ی خارجی است, که در سطوحی با لبه ی تا شده, حجم جعبه مانند شیب دار با خطوطی نرم نمود یافته. سیستم سازه ای تئاتر را از روی زمین بلند کرده , زمین را آزاد نگاه داشته و یک سایبان خارجی در خدمت عموم قرار داده و تسلسل گردشی منحصر به فردی را خلق کرده است.

پله های آویخته شده از بنا دسترسی مخاطب به تئاتر را میسر می کند. چارچوپ کل سایت پیرامون تئاتر در حال تغییر و هم چنین لخت شدن است. در جبهه ی شرقی تئاتر, یک بیلبورد طراحی شده, که بر روی آن اطلاعات در مورد تئاتر درج گردیده است. وهمچنین از نظر ساختاری وزن تئاتر را متعادل نگاه می دارد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2543634881771639160000201231091611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817719152537502012311052511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817721177537502012511077511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817729335350002012131035311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817731346287502012331046211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2543634881773416035000201211060311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817738190037502012411090011.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2543634881774150722500201215107211.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817744529100002012451029111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817748597850002012251097811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817753966600002012191066611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2543634881776120253750201232102511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817766897850002012281097811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2543634881777657285000201251072811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817803263475002012321063411.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817805829100002012581029111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25436348817811758787502012571058711.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25456348818078341697652012231041611.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آلونک بزرگ اولین ساختمان ساخته شده توسط دانشجویان (D & M (Design & Make می باشد. این بنا در سال 2011 توسط دانشجویان AA واحد 19 طراحی شده است.

این ساختمان با زیربنای 500 متر مربع یک کارگاه مونتاژ است که فعالیت های هنری آینده همچون ساخت ، مونتاژ و نمونه سازی را در پارک هوک پشتیبانی می کند و از بهار 2012 ، به عنوان فضای کاری موقت دانشجویان D & M ومحل امنی برای ساخت و تولید دانشجویان دیگرست. متریال ساختمان از چوب کاج اروپایی استفاده شده است که از پارک هوک و جنگل های محلی اطراف تهیه شده است. برای حفظ تمامیت ساختاری کامل سازه موقت آن از سه درخت در اطراف محل قرارگیری ساختمان استفاده برده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2545634881808286826015201281068211.jpg اسکچ های اولیه سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2545634881808866679531201261066711.jpg ساخت و ساز های اولیه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25456348818092362107812012431062111.jpg دیاگرام طراحی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25456348818121870017962012381070011.jpg آلونک بزرگ در حال استفاده ی دانشجویان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25466348818389111521872012111011511.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

ویژگی های پلان شهری این پروژه در سایتی طویل و باریک، در لبه ی پارک لا ویلت(Parc La Vilette) در منطقه ی 19 پاریس، درون محدوده ی توسعه شهری که توسط معماران ریچن و روبرت(Reichen & Robert architects) انجام شده ، قرار گرفته است. در سمت شمال شرقی، مسیر تراموای جدید از امتداد سایت عبور می کند. همچنین این سایت با گاراژ ترامواها در سمت جنوب غربی مرز بندی می شود و سه طبقه ی اول این مجموعه مسکونی به ناچار دیواری مشترک با گاراژ ترامواها دارند. شرایط سایت پلان این بخش- نسبت به کل پلان شهری- یک پیکر بندی بسیار ویژه دارد؛ 11 متر در پهنا و یک بسط تقریبا 200 متری در امتداد شمالی- جنوبی. این ویژگی از پیش، اهمیت فرآیند اشرافیت نمای شرقیِ این بسط را بر خیابان دِ پوتیت پونت(Des Petits Ponts) را آشکار کرد، مکانی که میزبان ترامواها، دوچرخه سواران و عابران پیاده است. طرح جدید معماران اُفیس (OFIS architects)حجم طولانی این ساختمان را به دو بخش مجزا، که با یک پل باریک با یکدیگر ارتباط دارند، تقسیم کردند. در بین این دو حجم یک باغ قرار دارد. بنا دارای 11 طبقه است: فضای فنی در زیر زمین، کاربری های مشاع در طبقه ی همکف، و آپارتمان های دانشجویان در 9 طبقه ی بالایی. چنین ترکیبی بسیار عقلانی و مدولار نیز هست. هدف اصلی این پروژه، تدارک محیطی سالم برای تحصیل و مطالعه ی، یادگیری و برگزاری جلسات دانشجویان بود. در امتداد زمین فوتبال یاد شده، راهرویی باز و یک گالری مشرف به این زمین، منظره ای به سمت شهر و برج ایفل در ارائه می دهد. این گالری یک مسیر دسترسی به آپارتمان هاست که مکانی مشترک را برای دانشجویان فراهم می کند. تمام استدیوها ابعاد ثابتی دارند و نیز عناصر مشابهی را به منظور بهینه سازی طرح و ساختار؛ شامل می شوند: یک ورودی، حمام، جا رختی، آشپزخانه کوچک، فضای کار و خواب. هر آپارتمان از یک بالکن مشرف به خیابان برخوردار است. کانسپت طرح امتداد باریک این نقشه با 10 طبقه، موجودیتی قابل توجه به سایت می دهد. هر حجم، با توجه به عملکرد خود، دو چهره ی متفاوت به خود می گیرد: نمایی که به سمت خیابان دِ پوتیت پونت رو کرده است؛ اتاق های کار با بالکنی های سبد مانند را شامل می شود. آنها به صورت تصادفی [به جهات مختلف] گرایش داده شده اند تا مناظر و ریتم نمای ساختمان را تنوع دهند. سبد های تغییر داده شده مذکور سطحی پویا ایجاد می کنند و در عین حال مقیاس و تناسب بنا را خرد می کنند. نمایی که به سمت زمین فوتبال قرار دارد، یک گذرگاه پیاده ی باز به همراه ورودی های استدیو که با یک مش سه بعدی فلزی محصور شده را شامل می شود. هر دو حجم کلی از طریق یک پل باریک، در طبقه ی اول، با یکدیگر ارتباط دارند پلی که در نقش یک فضای عمومی باز برای دانشجویان ظاهر می شود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818391456834372012341056811.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818392817771872012481017711.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818393859959372012581059911.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818395642771872012161042711.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818396741209372012271041211.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818397691209372012361091211.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818399039646872012501039611.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2546634881840001152187201201011511.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818401163084372012111063011.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818407122459372012111022411.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818410766209372012471066211.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25466348818411894334372012581094311.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2546634881841288495937201281084911.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2546634881841370527187201217105211.jpg .

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]25476348827369725897662012571125811.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

اگر شما با معماری یاهووا وانگ آشنا هستید, پس باید بی درنگ پل پنجم آمستردام را تشخیص دهید. سازه ی پیچیده این پل, اثر را به یکی از مهم ترین کارهای وانگ تبدیل کرده است. ایده ی پل با در نظر گرفتن کارکردیت و تندیس وارگی آن جسمیت یافته است. در نتیجه هر وجهی از پل نقش مهمی در زیباشناسی منحصر به فرد سازه های فلزی مارپیچ بازی می کند.

بر روی این پل دو مسیر مستقل به منظور استفاده ی دوچرخه سوارها وعابران پیاده در نظر گرفته شده است. این دو مسیر به صورت موازی امتداد یافته و در مرکز پل به هم برخورد کردند. و به عنوان قطب کارکردی پل عمل می کنند. بخش مرکزی این پل با یک فضای مسقف طراحی شده است, عابران می توانند در این قسمت توقف کنند و از چشم اندازی که این پل پدید آورده, لذت ببرند.

این پل از جت جنگنده ی F117 که ویژگی شاخص آن ایجاد رابطه بین اجرا و زیبا شناسی می باشد, الهام گرفته است. که در این جت به صورت چشمگیری برای جلوگیری از مسیر یابی به واسطه ی رادار ظهور یافته است. این رویکرد الهام بخش پل شده و در پی بسط رابطه ای مشابه بین عملکرد ساختاری و زیبا شناسی از طریق ساختار مارپیچی بی بدیل آن نمود یافته است. معماری دهانه ی این پل در طول رودخانه با ساخت چندین لایه از سطوح مارپیچ به هم بافته شده اند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827371239960162012121139911.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827372832147662012281132111.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827374441522662012441141511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2547634882737691808516201291118011.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827378880585162012281180511.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827383475897662012141175811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827387069647662012501169611.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2547634882738898371016201291183711.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827391513397662012351113311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827393049335162012501149311.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827395350897662012131150811.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

25476348827443060272662012101160211.jpg جنگنده ی رادار گریز F117

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...