رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2405634848233851304219201245313010.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

غرفه ENDESA يك نمونه اوليه خودكفاي خورشيدي است كه در اسكله ماريناي بارسلونا نصب شده است ؛ در چارچوب كنگره بين المللي شهر هوشمند BCN توسط گروه معماري IaaC طراحي شده است.

اين غرفه در طول يك سال به عنوان اتاق كنترل و آزمايش چندين پروژه مربوط به مديريت انرژي هوشمند استفاده خواهد شد. اين سازه در واقع يك نمونه اوليه از يك سيستم ساخت و ساز چند مقياسه ميباشد.

نماي آن متشكل از قطعات مدولارهمانند آجرهاي خورشيدي است كه به ميزان بدست آوردن فتوولتائيك ، حفاظت خورشيدي ، عايق ، تهويه و روشنايي واكنش نشان ميدهد؛ اين همان پارامتر انطباق ست كه از هر نقطه از ساختمان بنا به شرايط محيطي و هندسه اي انتظار ميرود. اين تنها يك جزء هوشمند است درحاليكه ساختمان به هوشمند سازي همه سطوحش نياز دارد.

از " فرم تابع عملكرد‌ " شعار كلاسيك قرن پيش ، تا " فرم تابع انرژي ".

نما در مقابل حركت خورشيد باز مي شود و به سمت جنوب فعال و نفوذپذير مي شود درحاليكه از سمت شمال بسته شده و تبديل به محافظ ميشود. رفتار اين پوسته فرآيندهاي زيستي و آب وهوايي محيطي كه در برش گرفته است را آشكار ونمايان ميكند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2405634848234223647969201222336410.jpg نماهاي متفاوت غرفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2405634848234364429219201236344210.jpg نماهاي متفاوت غرفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2405634848234502397969201250323910.jpg نماهاي متفاوت غرفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2405634848234833335469201223333310.jpg نماي شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2405634848234986626484201238366210.jpg نماهاي متفاوت غرفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

240563484823522475148420122347510.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2405634848235455532734201225355310.jpg برش بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2405634848236053188984201225331810.jpg نحوه اجراي زيرساختهاي اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2405634848236674761250201227347610.jpg نحوه قرارگيري قسمتهاي مدولار خورشيدي

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2406634848396286390000201228363910.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] دیوارهای خارجی خمیده ی موزه هنر CAFA که در گوشه محوطه دانشگاهCAFA ( آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین ) جای داده شده با سنگ لوح های باستانی چینی پوشانیده شده است.مرکب از دو سطح که دیوارها در انتها از هم تفکیک شده اند تا نور طبیعی از طریق نورگیرهای سقفی و پنجره های بزرگ امکان نفوذ به بنا را داشته باشد. از طریق ورودی اصلی ، مکان یابی شده در مرکز بنا ، شما وارد آتریومی مرتفع با رمپ های طویل وسر راست می شوید که به تدریج به سمت دیگر طبقه های موزه بالا می رود. نور طبیعی در سراسر موزه به واسطه غشاء فایبر گلاس در زیر نورگیرهای سقفی منتشر می شود. طبقه همکف می تواند تاسیسات بزرگی را در خود جای دهد به گونه ای که از ترازهای مختلف رمپ قابل دیدن است. کلکسیون دائمی ، متمرکز بر هنر باستانی چین ، در گالری های موجود در طبقه اول جای داده شده اند و نمایشگاه موقت در طبقه دوم و سوم . فضاهای بزرگ و باز نورگیر ، با دیوارهای خمیده ، برای گونه های متفاوت تاسیسات هنر معاصر در نظر گرفته شده اند. فضای نمایشگاهی موجود در طبقه سوم دو برابر حجم طبقه دوم گسترده است. در این بنا چهار طبقه بر روی زمین و دو طبقه در زیر زمین قرار دارد. کتاب فروشی و کافه تریا در فضای اصلی طبقه همکف قرار دارند. در بنا تالار سخنرانی ، استودیو و اتاق کنفرانس در طبقه اول زیرزمین و دفاتر حفاظت و نگهداری خطاطی و نقاشی ، شامل اتاق ترمیم ، آزمایشگاه و انبار کلکسیون دائم و موقت در طبقه دوم زیرزمین قرار گرفته اند. تجهیزات فنی ، پله های فرار و آسانسورها در بر گیرنده حجم هایی مستطیل شکل و پوشانیده شده از سنگ مرمراند.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2406634848396409368516201240393610.jpg موزه ی هنر CAFA ( آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

240663484839654061851620125436110.jpg موزه ی هنر CAFA ( آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

240663484839663983726620123398310.jpg موزه ی هنر CAFA ( آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

240663484839675030601620121533010.jpg موزه ی هنر CAFA ( آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2406634848396869837266201226398310.jpg موزه ی هنر CAFA ( آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2406634848396981712266201238317110.jpg موزه ی هنر CAFA ( آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2406634848397127024766201252370210.jpg موزه ی هنر CAFA ( آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2406634848399209681016201220396810.jpg پلان طبقه اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2406634848399441556016201244315510.jpg پلان طبقه دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2406634848399596409531201259364010.jpg پلان طبقه سوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2406634848399746409531201214364010.jpg پلان سقف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24066348483999400130472012343110.jpg برش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2409634849395418074844201241480710.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

هنگامی که باد می میرد، زمین متوقف می شود، لرزش و گرد و غبار تمام مي شود، یک فاجعه در عین حال بدتر مي شود اگر زیرساخت های حیاتی در طول این رویداد نابود شده باشند.

از این رو نیاز به چیزی فوق العاده قابل حمل، بسیار سبک و آسان برای جمع آوری، مانند این سیستم پناهگاه اوریگامی طراحي " سو دووٌن " بسيار زياد است.

همانند قطعه ای از کاغذ پیش تاشو برای یک پروژه اریگامی، این تركيب مثلث و مستطیل باریک به سهولت باز شده و به تنظیمات جدید و پایدار در ميايد.

آنها را می توان در پیکربندی های مختلف مستقر كرد؛ فضای داخل ساختمان را پارتیشن بندی كرد و یا ساختارهای فضایي باز تشکیل داد.اين بناها می توانند یک ایده عالی برای اولين پاسخ به معماری برای مسکن بلند مدت و یا ساختارهای پشتیبان باشند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

240963484939561401234420121440110.jpg پناهگاه های اضطراری تاشو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

240963484939578073109420121847310.jpg پناهگاه های اضطراری تاشو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2409634849395915574844201231455710.jpg پناهگاه های اضطراری تاشو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]241163484958647198109420127419810.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

فضای سیال یک پاویون ستایش برانگیز است, که از بررسی دو پدیده ی فضایی و متدولوژی طراحی دیجیتال شکل یافته است. فضای سیال, در اصل گونه ای از تلاطم می باشد, که به واسطه ی کالبدی قرار گرفته درون یک کالبد بزرگتر به سرعت در حال حرکت است. همانطور که

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بیان می دارد:" فضای سیال یک فضای به شدت پویا با نیروهایی که در یک مسیر سوق می یابند, به حرکت در می آیند, فعال می شوند و در نهایت با حرکت مداوم خلق می شوند." هدف طراحی: بیان کردن یک چنین پدیده ای به شکل تجربی در کشف مفاهیم فضای سیال به عنوان ساختاری فضایی می باشد.

طراحی فضای سیال به نوع خودش در قامت یک ساختار پارامتریک تکوین یافته است. طرحی که با رابطه ها مشخص و معین شده بود. محاسبه ی پارامتریک در حالی که مدعی سطح بالایی از آزادی است, مقدار زیادی کنترل تولید می کند. آنچه که طراحی پارامتریک به ما عرضه می کند, توانمندی تغییر شکل در هر نقطه ای از فرایند طراحی است. این نوع از طراحی تغییر اجزا متعدد و پرداخت مستقیم کنترل روابط در سرتاسر سازه ی طرح را ممکن می سازد. در ابتدا, ایده ی فضای سیال دو بعدی بررسی شده بود. یک صفحه که با شبکه ای از نقاط مشخص و اشغال شده است. این صفحه آرام آرام تبدیل به پوسته ای می شود که نهایتاً بر اساس اعداد داده شده به نقاط مختصاتی یو و وی تقسیم شده است.

این مقادیر یا نقاط پیشتر در خلق یک رشته از بردارها به کار رفتند. زمانی که این مقادیر برای تولید یک صفحه استعمال شدند, بردارها وضعیتی فضایی به خود گرفتند, و جهت مشخصی را منتقل کردند. این جهت ها ویژگی هر بردار را نشان می دهد, که اساساً می تواند در موقعیتش در رابطه با یک نقطه ی ثقل مشخص دنبال شود. چنین نقطه ی ثقلی, هم بر طول و هم بر جهت بردارها تأثیر می گذارد. و سبب می شود جانمایی نقاط برای فرم بیرونی فضای سیال حیاتی باشد. هنگامی که بردارها پدید آمدند, روی سطح موردنظر طرح ریزی شدند. و موقعیت های فضایی منحصر به فردی را خلق کردند. این موقعیت ها متنوع هستند, و واقعیتی که در هر لحظه نشان می دهند این است که یک پارامتر می تواند تغییر کند و موجب تغییر در بیان تمام طرح شود.

با این رویکرد پروسه ی طراحی مکرراً توسعه می یابد. امر تکرار در فضای سیال آگاهاننده ی تکرار بعدی می شود. این تکرارهای متنوع یک چیز بدیع در سازه تولید می کند.و در عین حال بعد زیباشناسی آن را هم تغییر میدهد.این عمل به یک پژوهش یا گزینشی همیشگی تبدیل می شود.هنگامی که وضوح مدنظرایجاد شد, یک زیر سطح مشخص شده بود, که در نهایت توسط خطوط فضای سیال تحت تأثیر قرار گرفت. مادیت به یک موضوع مهم در طراحی این پروژه برای دستیابی به انعطاف بدل شد.گزینش استفاده از مصالح با خمش پذیری طبیعی موجب شد ما به سراغ تیرهای بامبو به دلیل انعطاف پذیری و استحکامش برویم . در این میان ما به سرعت یک نامعینی بین فرم های که کامپیوتری تولید شده بودند و سازگاری مصالح مدنظر کشف کردیم.

با در نظر گرفتن فرم بیرونی برنامه ای تحریر گردید که تمامی نقاط تکیه گاهی جانمایی شده و قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته باشند. این سازه به ذات تصور هندسی که یکمرتبه در مکان افراشته شده است, با طول هایی ثابت از پروفایل ها و تواناییشان در همانند سازی با پرداختی هندسی را نمایان می کرد. زیرسطح بازتابی از روکش لکسان که با حرکت در فضا پرداخت شده اند, ارائه کرده است. لکسان برای توده ای که در داخل فضا هستند تجربه ی سازه را وآنهایی که خارج هستند یک بازتاب خیالی از آن را ممکن می سازد. فضای سیال در پی یک گونه شناسی جدید فضایی است .

فضای سیال تکنیک های طراحی در حال ظهور را بررسی می کند و فرمها ی مقید فضایی را به چالش می کشد. گرچه تجربه ی این رویکرد ممکن است گذرا باشد, اما ایده های پشت این فرایند عینی و همیشگی باقی می مانند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2411634849586611199844201221411910.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2411634849586741356094201234413510.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2411634849587486199844201248461910.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24116348495876408873442012448810.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2411634849587786043594201218460410.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2411634849587937137344201233471310.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2411634849588131668594201253416610.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241163484958825369984420125436910.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2411634849588732137344201253421310.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241163484958887619984420127461910.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2411634849590194324844201219443210.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2413634850240258074844201245580710.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شهر تندرا Tundra City ؛

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

پاول سيپكين Pavel Sipkin ؛

روسيه؛

شهر تندرا در خروجي معدن الماس "خوش يمن Lucky " واقع شده است ، مركز جغرافيايي دست نخورده ي تندرا روسيه – نقطه ي آخر شهرنشيني شمال روسيه است.

تندرا منطقه ي ناشناخته اي است، كه به سختي هر كسي مي خواهد به آنجا رود. اين با "روزنه اي" به علت شرايط زندگي مستمندي مربوط شده است. دولت روسيه به منظره و مزاياي بالقوه عظيم توسعه ي اين منطقه توجه دارد. اين به وسيله ي تهديد وابسته به جغرافياي سياسي موجود ناشي از توسعه ي سريع چين ، هند و كشور هاي ديگر تسهيل يافته است. شهر تندرا سكوي پرتابی براي رسيدگي به مشكلات منطقه است: جمعيت، توسعه ي زير ساخت ها ، ايجاد صنعت جديد ، كشاورزي ، علوم و فرهنگ.

شهر تندرا يك كشتي جديد است ، كه مردم براي يك زندگي جديد ،گرد هم خواهند آمد ، دانشمندان و كارگران مجرب رشد خواهد كرد ، وخواهند توانست ايده ي ياكوت Yakut را مورد عمل قرار دهند. سنت مردم ياكوت توسط مركز – اولنخو olonkho - تحت سلطه قرار گرفته است. مركز – قلب نمادين- از 11 مدول ساخته شده است. صورت عمليات ، شامل موارد زير است: علمي ، اجتماعي ، كشاورزي صنعتي ، مسكوني ، آرامش ، مهمان نوازي ، آموزشي و صنعتي. دو بلوك – تسريع و ايستگاه – در سطح واقع شده است؛ بقيه برنامه در زير قرار گرفته است. يك اسكلت مركزي سازه ي فضايي را در حالي كه واحد هاي مسكوني آن ساخته شده اند، اطراف بخش H نگه مي دارد ، كه در آن ديوار مركزي توسط تعدادي خانه هاي چفت و بست شده تكميل شده است. واحد هاي علمي از خرپاهاي فضايي ساخته شده است. واحد كشاورزي صنعتي متشكل از يك ساختار گسترده از طبقات عظيم است ، كه روي ديوار باربر مركزي ثابت شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24136348502404704185942012754110.jpg شهر تندرا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2413634850240638699844201223586910.jpg شهر تندرا

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2414634850371148543594201254585410.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

استفاده از فرآورده هاي اضافه چوب به عنوان یک متريال براي ساخت اين غرفه موقت از عوامل دعوت كنندگي آن است.

هدف طراحي آن به كارگيري لبه هاي چوب قطع شده از تخته چوب هاي بزرگ، برای ساخت یک شی سنجيده شده و جايي براي استفاده است. به وسيله بهره برداري از لبه ها به عنوان يك متريال نهايي براي ساخت، نه تخته هاي كامل چوبي و نه تراشه هاي چوب، لبه چوب ماده اي قابل استفاده بین دواين فاز می شود.

حالت روشمند انباشتن و مانور قطعه ها بر روي هم خود يك روش جديد از نحوه ساخت و ساز است. روش انباشتن فرصتي برای انبساط و انقباض حجم بین مواد است. تکنیک انباشتن متغیر اجازه می دهد نور به غرفه تنها از طریق فضاهای بین لبه ها بتابد و هر لحظه وضعیت لبه ها را تبديل به یک اثر زودگذر مي کند.

اين لبه ها كه با قطر استاندارد يك اينچ از مراحل ساخت و ساز كارخانه اضافه مي آيند با ابعاد مناسب و مونتاژ صحيح مي توانند به صورت مفيدي استفاده شوند و بعد از آن كماكان به صورت اوليه خود ميتوانند به عمليات تبديل لبه ها به خورده هاي چوب در كارخانه ها در آسياب چوب بازگردند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2414634850371602293594201240522910.jpg چگونگي قرارگيري لبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2414634850371941668594201214516610.jpg غرفه اي با لبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2414634850372348543594201254585410.jpg غرفه اي با لبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2414634850372824324844201242543210.jpg ديد شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2414634850373359793594201235597910.jpg قرارگيري لبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2414634850373747762344201214577610.jpg چگونگي قرارگيري لبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2414634850374306356094201210563510.jpg ابعاد غرفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2414634850374557137344201235571310.jpg غرفه اي با لبه ها

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2416634850393924168594201252541610.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در هم پیچیدگی فضای آجری طاقی شکل قدیمی و پیوند غیرمنتظره ی آن با فضای نمایشگاهی منحصر به فرد به یک فضای گفتگوی پویا بین معماری گذشته و آینده _ تازگی امر کهنه و جاودانگی امر نو دامن می زند. موزه ی یهود دانمارک به قدیمی ترین بخش – کتابخانه - کاخ سلطنتی سابق بوت هاوس که توسط پادشاه پنجم مسیحی در سال 1598 بنا گردید, تحمیل شده است. موزه به طور رسمی در 8 ژوئن توسط ملکه ی دانمارک گشوده شد. دو نشان سفید رنگ بر گذرگاه سنگ ریز در باغ کتابخانه ی سلطنتی به ورودی میدانی سنگ فرش شده با سنگ مرمر منتهی می شود. قطعه های مرمر به مثابه نشیمن گاه بیرونی عمل می کنند. درب بزرگ واقع شده در نمای جلو ساختمان با واژه ی عبری کتاب مقدس " عمل خوب " حکاکی شده است.

نورگیرهای باریک ـ که تبدیل به جزیی از عناصر تکرار شونده در اثار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شده اندـ در سطح سنگ فرش با هدف اتصال درون به بیرون با مسیری نمادین به کتاب مقدس ارجاع دارد. داخل موزه هیچ خطوط مستقیمی وجود ندارد. لیبسکیند تعمداً دیوارها را اریب و سقف را با تخته های چوبی شیب دار کرده است. تا بازدید کنندگان احساس کنند در یک قایق ایستادند.و این تداعی گر تلاطم دریاهایی که هزاران یهودی از آن عبور کردند از دانمارک تحت اشغال نازی به سمت سوئد بی طرف. دیوارها با تخته های سه لایه ی درخت غان اسکاندیناوی روکش شده اند, تاریخ یهودیان دانمارک خوش بینانه تر از دیگر یهودیان بود. پنجره های شیشه ای دیوارها را برش داده اند و این ارجاع دیگری به کتاب مقدس است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241663485039405729359420125572910.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2416634850394177918594201217579110.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2416634850394336512344201233565110.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2416634850395954324844201215543210.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2416634850396084949844201228549410.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2416634850396199012344201239590110.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241663485039634057484420125455710.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2417634850485697137344201249571310.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

دفتر Media-ICT

محل استقرار: بارسلونا، اسپانیا

معمار: كلود 9، بارسلونا، اسپانیا

جایزه جشنواره جهانی معماری 2011 - به عنوان ساختمان سال

انقلاب صنعتی و حالا انقلاب دیجیتال.

امروزه، در عصر اطلاعات، معماری عرصه اي از تكتولوژي است که شامل بهره گيري از سیستمهای کامپیوتری و متريالهاي جدید است.

این پروژه شده است توسط اتحاد دو شركت از زونا فرانکا CZFB و 22 @ از بارسلونا راه اندازی شده است.

22 @ قطبي قدرتمند در توزیع ، دستيابي وبه كارگيري از انرژی است و بخشی از شبکه ايست ، که در آن ارزش های کسب و کار جدید نامحسوس و دست نيافتني هستند. ما به مدل جديد شهرهای دیجیتال مبتنی ب ICT ر (فناوری اطلاعات و ارتباطات) بسیار علاقه مند بوده، با این ایده از یک شهر که آن چه مهم است دانش، كيفيت و اختراعات جديد است يا به اختصار جايي است كه هدف شما از معماري با ارزشهايتان همگام مي شود.

حجم ساختمان Media-ICT به شكل مكعبي در ابعاد 44*44*38 متر مي باشد در حاليكه كه فضاي طبقه همكف آن كامل است و ميزان اشغال طبقه هاي بالاتر 54 % زمين است. در مجموع ساختمان شامل 16000 متر مربع فضاي قابل استفاده در بالا و 7100 متر مربع زيرزمين با ظرفيت 200 پاركينگ اتومبيل مي باشد.

این ساختمان به طوری تقسیم شده است که طبقه هاي فوقانی (از 8 تا چهارم) برای اجاره شرکت های بزرگ ، طبقه دوم و سوم فضاهای کمتر برای شرکت هایي كوچك و طبقه اول با تالار كنفرانس و سالن یک دوره برنامه را به همه ساکنان شهر ارائه می دهد.طبقه همکف ستون ندارد،اين محوطه عمومی از ساختمان داراي فضای آزادي به وسعت 36 * 40 متر است. لابی ساختمان Media-ICT می تواند ميزبان نمایشگاه ها، کارگاه های آموزشی و تجمعات مختلف باشد.

ساختمان ما به طوري ساخته شده است که از بالا به سمت پایین كه حرکت می کند ، شروع به شفاف، ضد گرانش و تقریبا مایع شدن در پایین است. بنابراین، تاثیر خود را در کوچه و خیابان به حداقل ميرساند، كه در حدود 8٪ جرم به نسبت مساحت سطح آن است.

بر خلاف بسیاری از ساختمان ها، که مقدار بسیارعظیمی انرژی مصرف ميكنند ، Media-ICT طراحی شده است كه یک مولد بزرگ و بهینه ساز مصرف انرژی باشد.

بهينه سازی انرژی: با تشکر از برنامه هاي بهينه سازی انرژی ، مطالبات سرما و گرماي ساختمان بر این اساس تنظیم شده است كه ابعاد تاسیسات را به حداقل برساند.

محصور سازی: نما، ساخته شده از صفحه هاي قابل ارتجاع ، كه به سمت جنوب متمايلند، همچون گيرنده هاي انرژي خورشيدي عمل ميكنند و در فصل زمستان براي به دست آوردن انرژی خورشید باز و در تابستان برای محافظت و ايجاد سایه بسته ميشوند. در نمای جنوب غرب نيز براي حفاظت از کاربران ، صفحه هايي حاوي مه نیتروژن قرار داده شده اند ، که با افزایش ذرات آن کدورت شيشه ها بیشتر ميشود.

کنترل: در هر دو نما و ادارات با بكارگيري چندین سنسور دما، رطوبت و فشار، جمع آوری اطلاعات از آب و هواي خارج از ساختمان به تنظیم شرایط داخلی يه يهترين نحو منجر ميشود.

اهداف و دستاوردهاي Media-ICT:

1-20٪ کاهش دي اكسيد كربن به دلیل استفاده از District Cooling كه نوعي انرژی پاک است.

2-10٪ کاهش دي اكسيد كربن با توجه به سقف فتوولتائیک.

3-55٪ کاهش دي اكسيد كربن به دلیل *****های متحرك خورشيدي ETFE.

4-10٪ کاهش دي اكسيد كربن به دلیل بهره وری انرژی مربوط به سنسورهاي هوشمند.

در مجموع با 95٪ کاهش دي اكسيد كربن يك ساختمان با استفاده حداقل و بازده حداكثر ميباشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850486191824844201239518210.jpg صفحه هاي انرژي خورشيدي بر روي نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850486531824844201213518210.jpg طريقه قرارگيري صفحه هاي انرژي خورشيدي بر روي نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850487201668594201220516610.jpg نما از خيابان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241763485048767682484420127568210.jpg نما از خيابان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850487968387344201236583810.jpg سازه اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850488306199844201210561910.jpg جزئيات نمايان سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850488557606094201235576010.jpg ماكت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850488979637344201217596310.jpg سازه اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241763485048940244984420120524410.jpg نماي جنوبي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850489987137344201258571310.jpg جزئيات نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850490145731094201214557310.jpg جزئيات نما

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850490526512344201252565110.jpg نماي داخلي لابي همكف

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241763485049069823109420129582310.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850498326981094201252569810.jpg نماي جانبي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2417634850498546668594201214566610.jpg نماي شهري ساختمان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2421634851635192500000201239625010.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

فرودگاه بين المللي Hanimaadhoo

محل استقرار: مالديو

معمار: Architect Integrated Design Associates Limitedهنگ كونگ

برنده جايزه جشنواره جهاني معماري 2011 - به عنوان پروژه آينده سال

اين فرودگاه جديد به عنوان دومين دروازه بين المللي كشور طراحي شده است و در جزيره اي با مساحت بسيار كم براي اجراي فرودگاه هاي بزرگ بين المللي واقع شده است. با تمام شدن تقريبي تمام زمينهاي موجود براي چنين زيرساختي ؛ ايده ي ترمينال شناور توسط دولت به عنوان رويكردي نوآورانه ، هيجان انگيز و سازگار با محيط زيست انتخاب شده است. ترمينال ارائه شده به طور كامل بر روي پايه هايي بالاتر از سطح آب ساخته مي شود تا با كمترين استفاده از زمين و دخالت در طبيعت ؛ از محيط اطراف خود و خط ساحلي جزيره حفاظت كند.

آبي دريا و ساحل شني سفيد به عنوان پس زمينه فرودگاه جديد با هدف ارائه تجربه اي منحصر به فرد و به ياد ماندني براي مسافران است كه براي رسيدن به ساحل و ترك فرودگاه سوار قايق مي شوند.

به دليل وجود همه ي امكانات در يك سطح ، استفاده از اين فرودگاه بسيار ساده و آرامش بخش است.

ساختار مدولار ترمينال جهت انعطاف پذيري لازم براي رشد و گسترش آن به اقتضاي ترافيك و افزايش جمعيت در آينده طراحي شده است. نماي شمالي سقف پوسته اي شكل آن ، از شبكه اي چوبي ساخته شده است كه به وسيله لايه هاي ديگر چوبهاي قوسي شكل پشتيباني مي شود و يادآور معماري بومي اين منطقه از مالديو است و به ميزان فراواني نور طبيعي براي محيط داخلي فرودگاه فراهم ميكند.

مسافران براي حركت بين سالنها از پلهاي سر پوشيده با درختان بر روي آب گذر مي كنند و در تالارهايي در ميان درختان نخل استراحت مي كنند. ساختمان داراي 50 % فضاي باز رو به درياست تا مسافران از روي اين عرشه ها شاهد زندگي غني دريايي باشند. اين ساختار باعث استفاده ي بيشتر از تهويه طبيعي ، سايه ها ، نور خورشيد و خنك كننده هاي آبي مي شود و نياز براي استفاده كامل از يك شبكه تهويه هوا را كاهش مي دهد.

اين طراحي اكولوژيكي حساس تضمين مي كند كه اين ساختمان يكي از پر كارآمدترين ها در كاهش مصرف انرژي و سازگار با محيط زيست پايدار اطراف خود خواهد بود

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242163485163544171875020124617110.jpg نماي فرودگاه از سمت دريا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2421634851635726718750201232667110.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242163485163607250000020127625010.jpg ماكت جانمايي سايت فرودگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2421634851636583281250201258632810.jpg ماكت ساختمانهاي شناور فرودگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242163485163669312500020129631210.jpg ماكت ساختمانهاي شناور فرودگاه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242163485163720343750020120634310.jpg برش اوليه ساختمانها

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]241963485135089041859420124964110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

كيوسك هاي تبادل كتاب در ميان تنه هاي درختان قديمي در مقابل يك كافه عجيب و جالب قرار دارند. در تمام طول روز ، ساكنان محل از پير و جوان كتابهاي قديمي خود را مي آورند وبا كتابهاي كيوسك عوض مي كنند.

كيوسك خود از تنه درختان افتاده برش خورده است كه در ارتفاعهاي مختلف شبيه يك دسته درخت جنگلي به هم پيچ شده اند در حاليكه هنوز پوست خشن خود را حفظ كرده اند.

در هر تنه سه يا چهار جعبه مستطيل شكل خالي شده است كه با پلاستيكهاي ضخيمي آويزان بر دهنه هر يك، از كتابها محافظت ميكنند.

بازديد كنندگان ميتوانند با كنار زدن اين پوششهاي پلاستيكي از كتابها استفاده كنند و يا كتاب جديدي اضافه كنند. اين قفسه كتاب شهري ميتواند بيشتر از 100 جلد كتاب را نگهداري كند. كتابها معمولا از هر زمينه و تخصصي وجود دارند ؛ از كتابهاي تاريخي يا علمي تا رمانها و يا داستانهاي كودكان ؛ در هر دو زبان انگليسي و آلماني.

جنگل كتاب برلين به منظور ترويج فرهنگ مطالعه ساخته شده است در حاليكه زنجيره ي پيدايش كتاب را از درخت به كاغذ يادآور مي شود. اين طرح در سال 2006 با هدف باقي ماندن تا سال 2008 نصب شده است ، اما به طور گسترده اي محبوب شده وبا بسط پيدا كردن توسط قفسه ها و كتابخانه هاي ديگر تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241963485135103885609420123688510.jpg جنگل كتاب در برلين

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241963485135115088734420121568810.jpg جنگل كتاب در برلين

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2419634851351357293594201235672910.jpg جنگل كتاب در برلين

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241963485135160901234420120690110.jpg جنگل كتاب در برلين

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2419634851352166199844201256661910.jpg اضافه شدن قفسه هايي براي تبادل كتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

241963485135228135609420128613510.jpg اضافه شدن قفسه هايي براي تبادل كتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2419634851352403699844201220636910.jpg اضافه شدن قفسه هايي براي تبادل كتاب

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2420634851272175418594201237654110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

دادگستری آریزو در پارک تاریخی قلعه ی مدیچی واقع در شهر آریزو ایتالیا بنا گردیده است. ساختمان جدید, دادگاه اصلی و سالن ستاد دادگستری ریاست جمهوری که به یک ساختمان نئوکلاسیک متصل شده, را در خود جای داده است. بیمارستان بزرگ قدیمی بازسازی شده و به ادارات و بایگانی تغییر کاربری داده است.

طراحی ساختمان الحاقی جدید این ساختمان را به نماد پیرامونش تبدیل کرد. پوشش گیاهی انبوه پارک و ساختار قرون وسطی شهر به واسطه ی یک کمربند از دیوارهای حلزونی شکل در یک طرف محفوظ مانده و در طرف دیگر به سمت میدان و باغ گشوده شده است. در جبهه ی شمالی, ساختمان الحاقی جدید توسط یک دیوار کرو مانند از قطعات گرانیت شبکه بندی شده ی سیاه رنگ, و صفحه ای شعله سان با ته رنگ سیاه/خاکستری مات ارائه می دهد.

نمای جنوبی توسط صفحات فلزی ضدزنگ مواج و شفاف پوشیده شده است. فرم منحنی با عناصر خطی به شکل هندسی در اشکالی با خصیصه هایی برگرفته از طبیعت و شمایلی برگ مانند پیچانده شده اند. این شاخ و برگ زیست بومی نقره ای رنگ فضای داخلی را توسط یک سایه ی درخشان حفظ کرده است, و با پارک بدون اینکه مغایرتی با عناصر معمارانه ی نئوکلاسیک داشته باشد, ترکیب کرده است. پوشش پرداخت شده ی متمایل به سبز رنگ فضای داخلی, با کفپوش گرانیتی سیاه صیقل داده شده و پنل های آکوستیک که به شکل افقی قرار گرفته اند, محصورشده است. سالن ورودی سه طبقه همانند پوشش کف از گرانیت سیاه پوشیده شده است. نور روز این بخش از پشت بام تأمین میشود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851272521043594201212610410.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851272695574844201229655710.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851272835731094201243657310.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851272983387344201258633810.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851273116356094201211663510.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851273248074844201224680710.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242063485127340026234420124062610.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851273534949844201253649410.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24206348512736601060942012661010.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851273772918594201217629110.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242063485127388057484420122865710.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851273986824844201238668210.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851274128387344201252683810.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2420634851274318699844201211686910.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2422634851955916661250201211766610.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

در سال2002 ساختمانی که برای بخشهای دولتی کوریتیبا (مرکز ایالت پانارا) استفاده می شده،بازسازی و مبدل به موزه گشت.ساختمان الحاقی جدید،شبیه گیاه فلورا (گیاهی در ایالت پانارا در برزیل)،ساخته شده است.با این وجود در بین عوام به "چشم" معروف است.تونلی در زیرزمین دو ساختمان را به یکدیگر متصل می سازد.اسکار نیمایر،تمامی پروژه را طراحی کرده،و به احترام او،دولت پارانا موزه را به نام او نام گذاری کرده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242263485195673041125020123374110.jpg موزه اسکار نیمایر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2422634851957179161250201217791610.jpg دید از بالا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242263485195763181750020123718110.jpg درون چشم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2422634851959607911250201220779110.jpg نمایی از قسمت دوم ساختمان موزه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2422634851960141817500201214718110.jpg موزه اسکار نیمایر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24226348519606202550002012272510.jpg موزه اسکار نیمایر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242263485196126572375020126757210.jpg گیاه فلورا که قسمت الحاقی از آن الهام گرفته شده

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]242363485210829963000020129796310.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] موسسه ی معماری جنوبی کالیفرینا از ارائه ی پروژه ی سیم های زنده بسیار خرسند است. سیم های زنده در یک سایت ویژه ی اینستالیشن در گالری اس سی آی آرک توسط معماران لس آنجلسی و اعضای هیئت علمی استودیو طراحی اس سی آی آرک - دوین اویلر و جنی وا - در همکاری با شرکت مهندسی بوروهپلد بر پا شده است. سیم های زنده در گالری اس سی آی آرک با هدف بهره برداری از پتانسیل فضایی محل موجود و تلاش برای تعریف یک رابطه ی مبسوط بین بیان معماری و کارکرد به منصه ی ظهور رسیده است.اینستالیشن یک سیستم چرخشی عمودی, به مثابه پلکانی که واصلی است بین طبقه ی گالری و باریکه راهی در طبقه ی بالا ارائه کرده است.و مسیری خطی را تقریباً 2400 فوت از لوله ها و میله های آلومنیومی اشغال کرده است. پلکان, غالباً حامل عملکردی صرف می باشند, اما این بار یک صحنه آزمایی برای هم آمیزی ایده های جسورانه ی معمارانه, گستره ای از اغتشاش نور, هندسه و ساختار چرخشی عمودی است.هدفمندی سیم های زنده در راستای تعریفی گسترده از عناصر معمارانه و برون رفت از مرزهای ساده ی عملکرد و نشان دادن نتایج مبهمی که آنها برمی انگیزانند, می باشد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2423634852108479786250201227797810.jpg سیم های زنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2423634852108652911250201245729110.jpg سیم های زنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2423634852109031036250201223710310.jpg سیم های زنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2423634852109347130000201254771310.jpg سیم های زنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242363485211060728625020120772810.jpg سیم های زنده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2423634852111174942500201257749410.jpg سیم های زنده

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2425634852199266192500201246761910.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] وجود برآمدگی بزرگ، دید ناظر را بالا می آورد و درون ساختمان با گسترش محیط بومی در هم آمیخته است. این برآمدگی بزرگ به عنوان یک نماد فرهنگی مثبت تلقی می شود، مکانی امن، و تفریحگاهی برای برانگیختن فرهنگی انرژی و زنده دلی در post-Katrina new Orleans. این تکنولوژی رسانه ای به عنوان یک برجستگی از فرهنگ در شهر، پناهگاه ارتباطی و تبادل از طریق رسانه و انسجام عمومی عمل می نماید. ردیف ها تغییر شکل می دهند و در قالب یک عکس العمل به برنامه ساختمان متغیر می شوند. این اجازه می دهد که ردیف در یک روش چند مقیاسی نمایان شود که شامل: ایجاد فرصت هایی برای کنسرت ها و پشتیبانی آن ها توسط هزاران نفر، اجرا در تالار کنفرانس برای صدها نفر و گردهم آیی های کوچکتر در سالن سخنرانی، کلاس ها، و فضاهای مطالعه خصوصی برای رد و بدل کردن اطلاعات در هر مقیاسی اختصاص داده شده است. سه موقعیت محلی در سایت و ساختمان پایه ریزی شده است: میدان عمومی، پارک عمومی و پیاده رو. میدان به عنوان یک فضای باز برای گردهم آیی که تا قسمت داخلی ساختمان امتداد یافته در سمت غرب بنا شده است. معماری به گونه است که گویی پارک عمومی به بالا ادامه می یابد و درون ساختمان در سمت شرق یک گردش مداوم باد را به وسیله تراسهای کوچک مقیاس مرتفع به وجود می آورد. پیاده روها روی نیم اشکوب های مسطح به عنوان فضای تراکم برنامه ها در طبقات اصلی به منظور رابطی استوار، ردیف های متغیری را به وجود آورده است. برنامه در دو آکس تدوین شده است، عمودی: به شخصیت فرهنگی(نمایش دادن، پروژه، همگرا شدن، معاشرت و تبادل) و افقی به عملکرد داخلی(مشاهده کردن، کاتالوگ، سرهم بندی، کارگاه، به صورت فردی در آوردن). دو سمت ردیف قسمت جداشده از پروژه به بالا می رود. و نیز عملکرد چند مقیاسی ساختمان با به وجود آوردن مکان کوچک متناوبی از فضا و متمایز کردن میان دو جهت یابی ساختمان ترفیع می یابد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852202366505000201256765010.jpg پرسپکتیوی از موقعیت سایت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242563485220351056750020125175610.jpg نحوه تغییر شکل ردیف ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852203862755000201226727510.jpg تغییر شکل ردیف ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242563485220520025500020124072510.jpg تراس های منطبق با پارک عمومی از نظر بصری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852206784942500201218749410.jpg پیاده روهای واقع شده روی نیم اشکوب های مسطح

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852207317286250201211772810.jpg فضای داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852208711817500201231718110.jpg ماکت ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852208953536250201255735310.jpg ماکت ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852209231348750201223713410.jpg ماکت ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852209559317500201255793110.jpg ماکت ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2425634852209841661250201224716610.jpg ماکت ساختمان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242563485221027963000020127796310.jpg ماکت ساختمان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]242763485260747478625020127847810.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] پس از بيست دقيقه پياده روي برروی شيبراه ملایمی که از ايستگاه ميتو شروع میشد،ازراه دور و در میان ساختمان های شهر میتو، برجی اسپیرال شکل نمایان میشود. همچنان كه رو به سمت این برج اسپیرال شکل پیاده روی میکنیم با منظره ی سبزِ میدانی پوشیده ازچمن و سه درخت زلكوا در سردر ورودی اش مواجه میشویم. برج هنر ميتو در مركز شهر ميتو قرار دارد که به عنوان مركزی هنری ، با ميدان سبزِ عمومي كه در بالا اشاره شد، در میان مردمِ حوالي و حومه ی این شهر مشهور مي باشد. در دوره ي رياست ایباراكي و در سال 1999برج هنر ميتو ،در شهر ميتو افتتاح شد. اين مجموعه ی هنری داراي يك گالري هنر معاصر، يك سالن تئاتر، و يك سالن كنسرت مي باشد . اين مجموعه در سال 1989 پس از آنکه مدرسه ي ابتدايي شهر میتو، سالگرد يادبودش را جشن مي گرفت، ساخته شد. در اين مجموعه که توسط آرتا ايسوزاكي طراحي شده است، همه ی ساختمان ها از طریق ميدان عمومي به یکدیگر متصل شده اند. کل این مجموعه فقط یک ورودی دارد . اين برج سمبلي برای اين مركز مي باشد. اين برج که از 28 ،چهار وجهي منظم و پيوسته كه بر روي يكديگر قرار گرفته اند ،ساخته شده است. 57 سطوح مثلثی کل هم با پانل های تيتانيومی پوشش داده شده اند. این برج که 100 متر طول دارد ، دارای سكوهایی در قسمت بالاي خود می باشد که با قرار گیری برروی آنها (که در اطراف پنجره های این برج می باشند) میتوان چشم انداز زیبایی برفراز شهر ميتو داشت. در گالری هنر معاصر همچنانکه نور خورشید از سقف بلند و پنجره های قرار گرفته در بالا به داخل این گالری می تابد، فضایی روشن و پرنور را ایجاد کرده است. این گالری دارای 9 اتاق متفاوت است که سازماندهی و قرارگیری این اتاق ها میتواند بنا بر تمِ هر نمایشگاه متغییر باشد. ديوارها و سقف ها ی این بخش، سفیدرنگ می باشند که هيچ تاثيري بر روي هيچ يك از نمايش ها نگذارد. این ساختمان نه تنها محلِ نمایش آثار بسياري از هنرمندان معروف ،مانند جيمز تورل و تاتسو مياجيما می باشد، بلكه محلی برای پيدا كردن و معرفي هنرمندان جديد و نمایش آثارشان در زمان برگزاری نمایشگاه "کریتِریوم" (جاده) ، می باشد. هنگامي كه از سالن تئاترATM ديدن مي كنيد، بسيار هيجان زده مي شويد زيرا كه صحنه و صندلي ها بسيار به هم نزديك مي باشند. صندلي ها به صورت دوراني در اطراف صحنه، سازماندهی شده اند وبه تماشاچيان( حتی اگر در دورترین نقطه از سِن قرارگرفته باشند) حس نزدیکی ولمسِ نمایش را مي دهند، ديوار سن که از آجر آبي رنگ ساخته شده است، باعث میشود که بازیگران برروی سن بسیار زیبا جلوه کنند و طوری بنظربرسند که در جریان آبی رنگی شناورند. سالن كنسرت ATM برای اجرای كنسرت هاي موزيك سنتي و كلاسيك ساخته شده است. بر خلاف سالن تئاتر ATM، این سالن بدليل ديوارهاي چوبي سفيد و سقف دایره ای اش روشن بنظر مي رسد. اين سقف به وسيله ي 3 ستون بزرگ ....نگه داشته میشود و داراي يك صفحه ی بازتاب صداي موجی است كه مي تواند درصورت لزوم، به صورت عمودي جابجا شود. شهر ميتو دارای بسياري از لندمارک های تاريخيِ دوران" اِدو "و مناظر طبيعی زيبايي می باشد. در میان اين مناظر ، برج هنر به عنوان سمبلِ مهمِ اين شهر با غرور ايستاده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2427634852607649161250201224891610.jpg تصویر 2: سردرورودی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2427634852607808223750201240882210.JPG تصویر 3: گالری هنر معاصر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2427634852607959317500201255893110.JPG تصویر 4: سالن تئاتر ای-تی-ام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2427634852608231817500201223818110.JPG تصویر 5: سالن کنسرت ای-تی-ام

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

تقریباً شش ماه پیش، رئیس جمهور گرجستان اعلام كرد كه قصد دارد شهری جدید به اسم Lazika در منطقه Anaklia در شمالغرب گرجستان بسازد. هدف ایجاد بازار جهانی برای تجارت اقتصادی بود كه منطقه جغرافیایی آن قابل تصدیق است.

 

جدا از فیلم تبلیغاتی و تصاویر پراكنده‌ای كه در وب‌سایتهای مختلف گرجستانی وجود دارد، اطلاعات كافی راجع به این طرح جامع كه تولد مجدد موتور اقتصادی در سواحل دریای سیاه است موجود نیست.

 

آنگونه كه در مجله نیویورك تایمز آمده، مصاحبه‌هایی كه با شهروندان گرجستانی شده حاكی از نظریات مختلف برای امكان عملی شدن این شهر است.

 

Instant%20City%2008.jpg

 

برخی از منظره شهر پوشیده از آسمانخراش‌ها، زیرساخت‌های پیشرفته و هتل‌های پر زرق و برق هیجان‌زده‌اند و برخی دیگردر مورد چالش‌های طراحی و معایب در ارتباط با ساختمان در منطقه Anaklia ابراز نگرانی كرده‌اند.

 

اما اگر از دید طراحی شهری به شهر نگاه كنیم، بسیاری از منتقدان قانع خواهند شد كه ویژگی‌های پیچیده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با گذشت زمان توسعه می‌یابند و مؤثرتر از همه هنگامی است كه شهر ماهیت خود را به صورت طبیعی با آزمون و خطا گسترش ‌دهد.

 

تاریخ نشان داده كه شهرهای موفق نه تنها با رشد سریع متناوب بلكه با شخصیت شهروندان، طراحان، اقتصاددانان و سیاستمداران هویت خود را طی سالها كسب كرده است.

 

Instant%20City%2001.jpg

 

آنچه در مورد طراحی Lazika ما را شگفت‌زده كرد این بود كه تنها یك مقام رسمی به صورت تمام وقت و 10 تا 15 كارمند به صورت پاره وقت بر روی طراحی و برنامه‌ریزی Lazika فعالیت دارند و این ایده چهار ماه پیش با تحقیق در مورد توسعه چین بیان شد.

 

Instant%20City%2002.jpg

 

بین چین و گرجستان چند تفاوت اساسی وجود دارد. جمعیت یكی از مهمترین تفاوت‌هاست. چین وارد فاز پیشرفت سریع شده است در حالی كه كارگران محلی پیوسته به سمت شهرها مهاجرت می‌كنند و با رشد جمعیت درسراسر كشور مواجه هستند.

 

به جای پذیرش هجوم شهروندان، در حال ساخت شهرهای جدید است تا مردم را به آن سمت بكشاند. جمعیت زیاد نیروی كاری به وجود می‌آورد كه وقتی به صورت صحیح به كارگرفته شوند باعث رشد شهرهای جدید می‌شوند.

 

منابع چین زیاد است و شرایط سیاسی متفاوت نسبت به گرجستان دارد كه به تازگی با تحریم روسیه بر كالاهای گرجستانی تلاش شده است. در مقابل، جمعیت 4.5 میلیون نفری گرجستان رشد قابل توجهی ندارد و دولت قصد دارد Lazika را به شهری با جمعیت 1.5 میلیون نفر تبدیل كند.

 

Instant%20City%2003.jpg

 

این جمعیت از كجا می‌آیند؟

مادامیكه هیجان برای ساخت شهرجدید و قول‌هایش قابل فهم باشد، انتقادها بر سر تخصیص میزان بودجه برای به انجام رساندن این پروژه باقی می‌ماند.

كسانی از این پروژه انتقاد می‌كنند كه معتقدند مادامیكه بسیاری از شهرهای كشور در حال از دست دادن جمعیتشان هستند و با فقر دست و پنجه نرم می‌كنند، این كار هدر دادن منابع خواهد بود.

 

رئیس جمهور Mikheil Saakashvili در پاسخ می‌گوید كه این پروژه یك استراتژی برای كم كردن فقر است زیرا این شهر یك موتور اقتصادی است كه در طی ده سال مركز تجاری دریای سیاه خواهد شد.

 

Instant%20City%2004.jpg

 

با توسعه منطقه Anaklia، 200 كیلومتر مربع از گرجستان غربی را پوشش داده و با دریای سیاه و رود Enguri مرزبندی می‌شود. از نظر موقعیت جغرافیایی و بر طبق گزارشهای تصویری این شهر دو ساعت پرواز به شهرهای مهم بین‌المللی نظیر مسكو، آتن، استانبول، قاهره و مادرید است. توسعه زیرساختی برای سود بردن از مركزیت به عنوان شهر و بندر تجاری مهم است.

 

این طرح شامل بزرگراه‌ها، فرودگاه، بنادر متعدد و راه‌آهن كه شهر با به دیگر نقاط متصل كرده و حمل و نقل و تجارت محموله را ممكن می‌سازد. این شهر به چندین منطقه تابع تقسیم شده است.

 

قسمت غربی در تركیب با مركز حمل و نقل و منطقه تداركات، بخش پردازش است. قسمت شمالغربی با مساحت سه میلیون متر مربع شامل مجموعه‌ای از آسمانخراش‌ها است كه منطقه بازرگانی می‌باشد.

 

Instant%20City%2005.jpg

 

مناطق مسكونی به چهار بخش A، B، C و D تقسیم می‌شوند كه تقسیمات را بر اساس میزان ثروت و شرایط اقتصادی صورت گرفته است.

 

سطح A شامل خانه‌های كوچكی است كه كنار یكدیگر ساخته شده‌اند و سطح D شامل قصرهای بزرگی است كه با فاصله از یكدیگر ساخته شده‌اند.

 

در مركز شهر پاركی بزرگ با حیات وحش حفاظت شده قرار دارد. خط ساحلی شمالشرقی به یك منطقه توریستی با هتل‌های در سطح جهانی تبدیل خواهد شد.

 

Instant%20City%2006.jpg

 

از آنجا كه این طرح هنوز عملی نشده، دولت مصمم است كه زودتر آن را به انجام برساند زیرا معتقد است با اجرای این طرح، گرجستان به رشد مالی، اقتصادی و سیاسی با زیرساختی پایدار خواهد رسید.

 

پیش‌بینی شده كه ساخت این پروژه تا سال 2020 به طول انجامد و كم كم خبرگزاری‌ها تصاویری از ساختمان‌های در حال احداث در آن منطقه را منتشر می‌كنند.

 

جدا از تصاویرهای دریافتی، رئیس جمهور اظهار داشت كه منطقه Anaklia به دومین شهر بزرگ گرجستان تبدیل خواهد شد. هنوز هیچ تصویری از نمونه شهر كامل در دست نیست. وی افزود، سرمایه‌گذاران زیادی روی این پروژه دست گذاشته‌اند اما هنوز هیچ یك حمایتشان را اعلام نكرده‌اند.

 

Instant%20City%2007.jpg

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2428634852967947911250201254879110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] ساختمان پیشرویی که اسکار نیمایر معمار برزیلی رویایش را در ذهن میپروراند به ساختمانی شناخته شده و طرحی به روز تبدیل شد.در سال 2000 خانه ی مد پرادا (برند ایتالیایی) ساختمان را برای ارائه ی مجموعه ی جدیدش اجاره کرده بود. نیمایر ساختمان زیبایی خلق کرده بود.او یک ساختار ساده و بدون تزیین میخواست.او درباره این بنا میگوید: ساختمان مرکز مدیریتی کاری است که در این شهر شکل میگیرد و نمونه ی خوبی از معماری معاصر،و به من اجازه بدهید که بگویم یک جاذبه ی توریستی خواهد بود. دیوارها بافت تخته های چوبی که برای ساخت آنها استفاده شده بود را نگه داشته اند.اتاق کنفرانس اصلی با ورقه های فلزی که به صورت عمودی به دیوار آویخته شده،زیر سطح زمین قرار گرفته.گنبد اتاق کنفرانس در چمن مقابل ساختمان اصلی شش طبقه که با شیشه روکش شده دیده میشود. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2428634852968907286250201230872810.jpg سالن کنفرانس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2428634852969136505000201253865010.jpg سالن کنفرانس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242863485296982431750020122843110.jpg گنبد سالن کنفرانس که در زیر سطح زمین قرار دارد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2428634852970147286250201234872810.jpg نمایی از گنبد و ساختمان اصلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

242863485297198041125020123884110.jpg عکس هوایی از مجموعه

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2430634853034766036250201216860310.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] با پیگیری روابط فرهنگیمان به آن صفحه نازک فرش برون شهری، ساختار چمنی موضوع این نصب درSCI Arc شد. این سازه با آویزان کردن 1000 فوت مربع با چمن از سقف به عنوان سازه ای سبک، صفحه ای موج دار، دو حالتی بودن از ساختاری چمنی و طبیعتی مصنوعی بدون زاویه، ساخته شده است. سازه به نمایش گذاشته شده با نقاط ضعف طبیعی خود مقابله می کند، به طوریکه در طول هشت هفته نمایشگاه به آن آب داده نشد. اهمیت رابطه ی چمن با آب، با افزایش ارزش ابتکار، تقویت شده با باریکه های ممتد نورهای فلورسنت، که با فاصله ی 2/3 فوت از سطح زمین نصب شده است، حجم آبی را که برای باقی ماندن پروژه چمن برای یک سال نیاز است را نمایش می دهد. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

2430634853035468380000201226883810.jpg سازه چمنی؛ نصب فلورسنت ها

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]243163485306405291125020125829110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] چین یک پروژه ی ساخت و ساز با هدف طراحی صد ویلا توسط صد معمار از بیست و هفت کشور مختلف در دست دارد. این پروژه توسط آی وی وی تنظیم و برنامه ریزی شده است. طرح پیشنهادی دفتر اویلر وو ویلایی با ابعاد 1000 مترمربع در مغولستان می باشد. این طرح در پی خلق یک ارتباط هم زیست بین منظر و بنا و هم چنین تکوین یک سلسله از ژرفناهای فضایی میان بلوک های برنامه ریزی شده ی کلان مقیاس می باشد. طرح پیشنهادی فضاهای در حال توسعه, آغاز شد با تمایلی تؤام در به حداقل رساندن انبوه سازی ساخت و ساز بر روی زمین مادامی که هنوز فضاهای زیر زمینی با دسترسی آنی به نور و هوا مستعد هستند. در امتداد این هدف, ما تقریباً یک سوم از ریز فضاها را به زیر زمین بردیم, هدف این رویکرد این بود که حضور توده ی ساختمان بر روی زمین را به حداقل برسانیم و در عین حال کیفیت فضایی زیرزمین را نیز حفظ کنیم. در واقع, بیشتر عناصر برنامه ریزی شده زیرزمینی با در نظر گرفتن دسترسی, نور و هوای بیرون از ساختمان می توانند به مثابه فضاهایی در بالای زمین عمل کنند. این جایگزینی از فضاهای زیرزمین سودمند نیز می باشد, چرا که ما را از وجود همیشگی بادهای غالب حفظ می کند. دسترسی به زیرزمین توسط دو رمپ اصلی تأمین می شود که در ورودی سایت قرار گرفته اند. رمپ اول برای دسترسی وسایل نقلیه به گاراژ منتهی می شود. و رمپ دوم که کوچکتر در نظر گرفته شده به محوطه ای برای استراحت در زیرزمین ختم می شود. دیاگرام ساختمان به طور کلی براساس توسعه یافتگی دو عنصر U شکل که یکی با فضای عمومی و دیگری با کارکردهای خصوصی همخوانی دارد. اشکال U یک جهت مندی به هم پیوسته در خلق نورگیرهای سقفی هندسی و در عین حال عمیق که ددر ساختمان های انبوه بسط پیدا می کنند, بنا نهاده است. نورگیرهای سقفی بیانی از یک تجربه ی مهم معمارانه از خانه است, و یک پیوند تجربی و فضایی بین فضاهای برنامه ریزی شده و منظر ارائه می دهد. وجه هندسی خانه این ایده را توسط پیوستار فرمی و مصالح که هم در پلان و هم در برش مؤثر است, تعریف می کند. [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

243163485306422056750020122285610.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2431634853064364317500201236843110.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2431634853064494630000201249846310.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2432634853179133536250201253835310.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

كليساي ارتدوكس سنت نيكلاس

محل استقرار : ايالات متحده آمريكا ، Springdale

معمار: مارلون بلك ول، ايالات متحده آمريكا

برنده جايزه جشنواره جهاني معماري سال 2011 ؛ به عنوان بهترين طرح اجتماعي و شهري

كليساي ارتدوكس شرقي سنت نيكلاس در نتيجه تغيير كاربري و بازسازي يك ساختمان فروش آهن به يك پناهگاه مقدس و سالن همفكري در كنار محراب آن درآمده است.

سازه قبلي بنا با پوسته اي مدرن پوشيده شده است تا ساختار شيرواني سابق آن را پنهان و آراسته كند. اگر چه اين سازه ي كوچك اما برجسته آن را براي جاده بين ايالتي كه از نزديكي كليسا عبور ميكند ، قابل رويت و تشخيص كرده است.

در فضاي داخلي، سطوح عمودي خنثي و با مفصل بندي هاي محدود در نظر گرفته شده اند ؛ در حاليكه سطوح افقي رسا ، اولويت ها و سلسله مراتب را آشكار ميكنند. در سالن ياران ، دال بتني اصلي و سازه سقف فروشگاه فلز آشكارند و اصليت ساختمان را يادآور مي شوند. در هنگام عبور از ورودي ، سقف چوب بلوط سفيد كه به تدريج به ارتفاع يك طبقه رسيده است مخاطب را در تنگنايي مي گذارد تا با عبور از آن و رسيدن به زير برج محراب به فضايي آسماني و بلند توجه كند.

سقف چوبي سفيد تا محل عبادتگاه ادامه ميابد در حاليكه گنبدي بر فراز محل خطابه كشيش قرار دارد. در انتهاي شرقي سقف ، پنجره اي 10 متري با شيشه اي شفاف تعبيه شده است كه نور مورد نياز مراسم را تامين ميكند. پرده اي كه مكان عبادت را از محراب و قربانگاه جدا ميكند يك سطح عمودي مفصل دار است كه منقوش به جزئياتي طلاكاري شده است كه جدايي زمين از بهشت را نمايش ميدهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853179581036250201238810310.jpg فروشگاه آهن قبل از تغيير

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24326348531798202550002012282510.jpg نماي شمال غربي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853180344942500201254849410.jpg نما در حال ساخت و بعد از اتمام پروژه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853180947286250201254872810.jpg دياگرام تغييرات سازه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853181222911250201222829110.jpg ديد از جاده اصلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853181462130000201246821310.jpg پلان بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853181791505000201219815010.jpg برش بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853182042598750201244825910.jpg نماي شب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853182479161250201227891610.jpg استفاده از رنگها در پنجره ها و نورگيرها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853182763692500201256836910.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853183004786250201220847810.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853183129942500201232899410.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853183263067500201246830610.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853183554473750201215844710.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853183855723750201245857210.jpg برش بنا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

243263485318400244250020120824410.jpg نماي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

243263485318460681750020120868110.jpg نماي جنوب غربي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2432634853184802286250201220822810.jpg نماي جنوب شرقي

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...