رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

30563421145413041250020101327419.jpg

نه دانشجو در دانشکده ی آرهس Aarhus ، که یکی از دانشکده های معماری برجسته دانمارک است ،در رشته ی معماری تحصیل می کنند. ساخت پاویون موقت توسط دانشجویان معماری، این دانشکده را به مرکز اجتماعی فعالی تبدیل نموده است. در کارگاه آموزشی فشرده ده روزه، دانشجویان، پاویونی با 420 پالت چوبی بازیافتی طراحی کرده و ساختند.این پاویون، با چیزی به جز پالت های چوبی که به راحتی روی سایت بندر گاه نزدیک دانشگاه، قابل دسترسی است ،ساخته نشد. این پاویون در اصل وسیله ی گذران کوتاهی از معماری بومی بود، که برای همه ی دانشجویان مشترک است.با تقدیر ویژه از تیبالت مارسیلی Thibault Marcillyیک دانشجوی فرانسوی که این ابتکار را صورت داد و در این پروژه با ما سهیم شد. با توجه به فقدان عناصر ساختمانی، جزئیات و اورلپ پالتهای چوبی، به شدت سخت بود تا مطمئن شویم که این پاویون، چنانکه دانشجویان پیش بینی کردند، قابل استفاده باشد. تعدادی از پالتهای چوبی بصورت عمودی برای ایجاد یک حالت طره شده ،به روی هم قرار گرفته اند، که پلکانی برای رساندن دانشجویان به بخشهای بالایی پاویون میسر می کند. یا به عنوان جایگاهی کوچک که استفاده کنندگان به روی آن احساس آویزان بودن در هوا میکنند ، بکار می رود .طراحان فرم منحنی پاویون را بعد از مطالعه گردش منظم دانشجویان میان حیاط تعیین کردند. او لبه ها ی مارپیچ پروژه را بطور دلپذیری از ارتفاع 3.5 متری به سطح زمین پایین آورده، که اگر اغوا کننده نباشد، نشان می دهد همگان ترقی می کنند. مارسیلی توضیح داد:این پاویون اساسا تعامل نوار منحنی با محتوایش بود ،که مردم را جهت استفاده از راههای مختلف برای عبور از حیاط، با راه رفتن و نشستن تا ارتفاع 3.5 متری ،هدایت می کند..پس با منحنی کردن نوار، هر عنصر رامتصل و سازوار کرد. پله های بسیاری بطور طبیعی بین پالتهای چوبی ایجاد شد که اجازه می دهد مردم در مقابل نور خورشید بنشینند، همچون نشستن بروی تراس. مارسیلی اضافه کرد:این پاویون نه تنها یک منظره، بلکه به معنای تبدیل شدن به یک عنصر فعال در زندگی روزمره در دانشکده نیز بود.با تطبیق طبیعی با جریان اصلی عبور مردم در حیاط؛ پاویون دعوت کننده ی مردم به تعامل با ساختار و دنبال کردن نوار منحنی به سمت داخل سر پناهی بود که در اطراف درختی ساخته شده است.

305634211454474943750201047274949.jpg 2

 

 

30563421145468603750020108276039.jpg 3

 

 

305634211454909943750201030279949.jpg 4

 

 

305634211455091506250201049271509.jpg 5

 

 

3056342114552705687502010727569.jpg 6

 

 

30563421145550056875020103027569.jpg 7

 

 

305634211455695568750201049275569.jpg 8

 

 

30563421145589994375020109279949.jpg 9

 

 

30563421145617041250020103727419.jpg 10

 

 

305634211456376662500201057276669.jpg 11

 

 

305634211456614475000201021274479.jpg 12

 

 

305634211456855881250201045275889.jpg 13

 

 

30563421145707760000020107277609.jpg 14

 

 

305634211457287912500201028277919.jpg 15

 

 

305634211457494162500201049274169.jpg 16

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

30863421232525760000020105287609.jpg

طرح زاحا حدید برای برج طلوع خورشید ( (sunrise Tower در مکانی که از چند جهت قابل دسترسیست با شهرکوآلالامپور مالزی گره می خورد. با درنظر گرفتن پتانسیل های مشترک در طبقات مختلف و قرار گرفتن در بافت شهری موجود جایگاهی برای خدمات ایجاد میکند که مناسب با فضای پیشرفته مجاور است.نقشه طرح متمایز از برج های سنتی و گونه های خاص ،تمام کاربری ها را در یک ساختمان ادغام می کند. بواسطه ی یک استاتژی محوطه سازی پراز جزییات، این طرح ، زمین و برج ، توسعه و ارتباط قسمت های مختلف در سایت ،ترکیب پیاده روها و سیستم راه های داخلی در هم می بافد و بافتی از یک توسعه جدید را پی ریزی می کند . این طرح پنج مولفه کاربردی را درخود جای می دهد: مسکونی ، هتل، اداره ها ، فروشگاه ها و پارکینگ .ارتباط بین این قسمت ها در پروژه مرکزی می شود و به منظور تولید یک طرح مفصل دار که هم کل حجم و هم کیفیت های قسمت های مختلف را احاطه کند، در یک مقیاس منسجم ذوب می شود. کاربردها طبقه بندی شده است . یا یک عملکرد بالاتر از دیگری است یا زمانی که برج منشعب می شود بطور موازی تکرار شده.کاربری های مشترک با ترکیب وجه های عملکردی اصلی که برای بوجود آوردن فضا های غنی معمول هستند و نه فقط برای تمایز دادن بین عملکرد ها ایجاد شده است . فایده دیگر آنها سیستمی است که فضای شخصی را از عمومی جدا می کند و افزایش ویژگی های امنیتی لازم جهت نظام مند کردن مسیر یکپارچه بین محیط ها به ارمغان می آورند. طرح فضاهایی را بوجود می آورد که وجه تمایز بین ساختمان و محوطه را از بین می برد و همچنین حالت سیال بین فضای داخل و خارج را تشدید می کند . بدنه برج بسیار پیشرفته است، یک پوسته ی بیرونی نامتعارف که کاربری ، سازه ساختمانی و نیازهای پوششی ساختمان در آن ادغام شده است ، به نظر می رسد ترکیب های مختلف بخاطر سطح شبکه ای خود در حال رقصند ، با ریتمی معین شده بوسیله ی: وضعیت جغرافیائی ، جهت ، کاربری ، بارسازه و تولید حرکتی که از تارهای بزرگ و قوی در پایه تا تارهای لطیف در بالاادامه میابد. سیستمی مدولار برای اتاق های هتل و آپارتمان های مسکونی دیده شده،این شبکه با وضعیت جغرافیایی ساختمان و سبک آن ،سیستم تیوب در تیوب متناسب است، سیستم قابل تعویض پارتیشن بندی ،ساخت یک منظر قابل انعطاف و مناسب برای نیازهای مشتری و قابلیت تغییرات یکسان در دوره های کوتاه ، متوسط ، طولانی را بدست میدهد.الگوی ایجاد شده با عناصر قاب ساختمانی و حمل نمای ساختمان و ایجاد ویوهای ظریف و جذ اب ساپورت می شود. در کانسبت این طرح نور طبیعی و سایه ، کاربری ، دسترسی ومناظر جمع میشوند و ترکیب آنها راهنمای عبور از داخل به خارج است . این بنا با درنظر گرفتن یک سری روند مستقل که برج را ترسیم میکند، راه های مختلف را نیز برای کاربری های متفاوت سازمان دهی می کند. در طول این مسیرها ،لابی وامکانات مشترک طبقه ها به عنوان مرکز ارتباطی فعالیت می کند، مانندِ تقاطع ها و مسیر های چند گانه که توانایی انعطاف برنامه سفر و تغییر مسیر را در اختیار شما می گذارد . همانند پوسته خارجی سیستم رفت و آمد مانند یک شبکه فضایی چند بعدی شامل کاربری ، رفتار فضای داخلی و خارجی در مسیری یکپارچه عملی می شود و همچنین باعث افزایش وضوح طرح و درک طبقات مختلف می شود . سیستم هدایت واضح برای لابی ها ، حیاط و مسیرهای مشترک و استعداد ارتباط بصری به خوبیِ دسترسی، برای تمام استفاده کنندگان، بوسیله هسته مرکزی و محیطی که به طور کامل در دسترس است تأمین شده است . برنامه پیچیده ساختمان با 66 طبقه در کل ، شامل 4 طبقه زیرزمین و 62 طبقه بالای آن با 280 متر ارتفاع توزیع شده و لابی همکف مرکز فعالیت اصلی برج است و 4 لابی جداگانه برای قسمت مسکونی ، هتل و اداره ها و فضای عمومی تعیین شده است.

308634212325472912500201027282919.jpg Sunrise Tower

 

 

308634212325616193750201041286199.jpg Sunrise Tower

 

 

30863421232586775625020106287759.jpg Sunrise Tower

 

 

308634212326726818750201032286819.jpg Zaha Hadid

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

307634211966376193750201057276199.jpg

باکس سیریس Box Series یک محصول جدید از هانتر داگلاس کانترَکت Hunter Douglas Contract در بخش سیستم سقفی است. سیستم باکس سیریس بالاترین انعطاف پذیری را در طراحی دارد. مدل های موجدار این جعبه، آنها را به عنوان راه حلی عالی برای طراحی های داخلی و خارجی معرفی میکند. این جعبه ها قابلیت نصب آسان بدون اتصال دهنده های مورد نیاز، رعایت قوانین آکوستیکی ، تهویه مطبوع و روشنایی را دارند و در گستره ای از رنگها ، از جمله با روکش چوب ، فلز و آلومینیوم موجود می باشند. دسترسی آسان به فضای اشغال شده و قابلیت بازیافت از 70% تا 95% نیز از دیگر ویژگی های آنها است.

307634211966585568750201018275569.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

307634211966781662500201038271669.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

30763421196706400625020106274009.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

307634211967296193750201029276199.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

30763421196751041250020105127419.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

307634211968122912500201052272919.jpg رنگ استاندارد

 

 

307634211968377287500201017277289.jpg چوب شبیه سازی شده پس از اتمام

 

 

30763421196868056875020104827569.jpg جزئیات ساخت و ساز

 

 

307634211969057912500201025277919.jpg نمونه ای از چند جعبه سیستم

 

 

30763421196945213125020105272139.jpg نمونه ای از سیستم جعبه

 

 

307634211970385568750201038275569.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

307634211971506193750201030276199.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

307634211971685568750201048275569.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

307634211971924943750201012274949.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

 

 

307634211972218225000201041278229.jpg باکس سیریس ، هانتر داگلاس کانترَکت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

3266342155346709800002010719810.jpg

جایزه‏ی "استرلینگ" ریبا، سالانه به معماران بناهایی که در پیش‏برد معماری بریتانیا تأثیر گذاردند، اهدا می‏گردد. این جایزه که به نام "جیمز استرلینگ" معمار نام‏گذاری شده، امسال و در پانزدهمین سال خود، پنج بنا در لیست کاندیداهای نهایی دارد؛ دو موزه در آکسفورد و برلین، یک گالری هنر در رُم، بنایی مسکونی/اداری در شُرتِدیچ لندن و دو مدرسه در گیلفُرد و لندن. پروژه‏ی منتخب از آثار زاحا حدید در ریبا استرلینگ 2010، موزه‏ی MAXXI یا موزه‏ی هنر قرن بیست و یکم است که چندان شباهتی به بسترش در شهر رُم ندارد. جالب آن است که از لحاظ موقعیت قرارگیری در کنار سربازخانه‎ای نظامی و انبارهای صنعتی است، اما به سمت سقف‏ها و گنبدهای رم چشم‏اندازهایی نیز دارد. بستر بنا که در حومه‏ی شهر قرار دارد، چنان آزادی به طرح می‏بخشد که معماران در قلب رُم از آن می‏پرهیزند. پیوستگی فضاها، فارغ از دیواره‏های جداکننده و یا موانعی، موزه را به مکانی مناسب برای هرگونه حرکت و نمایشگاه موقت تبدیل کرده است. با ورود به آتریوم، عناصر اصلی پروژه به آسانی قابل مشاهده‏اند؛ دیوارهای بتنی منحنی، پلکان‏های سیاه معلق و سقفی باز با قابلیت ورود نور طبیعی. زاحا حدید با استفاده از این عناصر نوع جدیدی از فضای سیال، پرسپکتیوهای چند نقطه‏ای و هندسه‏ی تکه تکه شده را طراحی کرده تا سیالیت بی سامان زندگی مدرن را به تصویر بکشد. این موزه گویا مأمنی برای هنر است و همان‏طور که از جهات مختلف جذابیت‏های بسیاری دارد، بلوغ و کمالی را به نمایش می‏گذارد که در لوای فروم و ساختارش پنهان شده است. این موزه اولین موزه‏ی ملی هنر معاصر در ایتالیاست.

3266342155351200425002010521410.jpg موقعیت قرارگیری موزه

 

 

326634215535578948750201037189410.jpg ورودی موزه

 

 

32663421553583113625020103111310.jpg تصویری از فضای داخلی موزه

 

 

32663421553624066750020104416610.jpg موزه‏ی ملی هنر قرن بیست و یکم MAXXI

 

 

32663421553641301125020101130110.jpg پلکان

 

 

326634215536812542500201041125410.jpg پلان موقعیت

 

 

32663421553707473000020107147310.jpg پلان طبقه‏ی همکف

 

 

326634215537285198750201028151910.jpg پلان طبقه‏ی اول

 

 

326634215537579417500201057194110.jpg پلان طبقه‏ی دوم

 

 

326634215537901761250201030117610.jpg پلان سقف

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

32563421543260832375020100183210.jpg

ویژگی خاصی که این بنا را از دیگر بنا ها متمایز میکند فرم آزاد و رهای آن، آن هم در این مقیاس است که البته اگر با کار های این معمار عرب تبار آشنا باشید خصوصیت ثابت کار های اوست، ولی به گفته ی خود او این پیچیده ترین کاریست که وی تا بحال طراحی و اجرا کرده است. ولی این کار چیز دیگری هم دارد و آن حل شدن بسیار ماهرانه ی فضا های داخلی با فرم کلیست، چیزی که ما معمولا” در کار های فرمال این چنینی کمتر میبینیم و معمولا” معمار رابطه های داخلی خود را فدای فرم جذاب خارجی میکند.کانسپت کلی خانه اپرای گوانگژو –چین- دو صخره در کناره ی بستر آب شهر بوده و سعی زیادی شده تا تحرک و حرکت در آن دیده شود، برای همین کل بنا دارای گوشه های تیز بسیار است که با استفاده از اسکلت پر پیچ و خم فولادیش و فرم های بتنی داخلی اجرا شده است. سطح زیر بنای این مجموعه تقریبا” ۷۰٫۰۰۰ متر مربع است که در تالار اصلیش ۱٫۸۰۰ جایگاه نشستن دارد. این پروژه اوایل سال ۲۰۰۶میلادی آغاز شده بود.

325634215434023167500201022131610.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215436186136250201058161310.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215437845980000201044159810.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

32563421543805144875020105114410.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215438222855000201022128510.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

32563421543862879250020102187910.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215438934105000201033141010.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215439092073750201049120710.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215439428636250201022186310.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215439631761250201043117610.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

32563421543988566750020108156610.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215440287698750201048176910.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215440717073750201031170710.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215440965980000201056159810.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215441207855000201020178510.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215441387542500201038175410.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

32563421544160394875020100139410.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

 

325634215441763480000201016134810.jpg خانه اپرای گوانگژو ، زاها حدید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

32463421490109894875020109189410.jpg

چپل فیلد(کلیسای بودینگهیم) پروژه ای است که توسط دانشجویان موسسه ی پیشرفته ی دیزاین/بیلد بادینگهیم De-sign/Build که یک استودیو طراحی در موسسه فناوری ایلینوی از دانشکده معماری شیکاگو در Boedigheim آلمان اجرا شده است. رهبر این پروژه پروفسور فرانک فلوری Flury است،این پروژه حرفه ای بر اساس پرو بونو با همراهی اکر آرچیتکتن (Ecker Architekten) و صنعتگران ، کارگران و اهالی داوطلب از شهر Odenwald / Bauland ، منطقه روستایی در شمال بادن وورتمبرگ به اتمام رسیده است. کلیسای جهانی بودینگهیم (Boedigheim) که بر روی تپه ای بین دو روستای سکاچ (Sekach) و گروبیچولژیم Großeicholzheim قرار دارد ساختار کلیسا از فاصله دور قابل رویت است اما فقط می توان آن را با پای پیاده یا با دوچرخه آن را دید.امکانات موجود و در دست دانش آموزان در فضای باز و خارج از خانه به عنوان یک نتیجه منطقی برای چنین طراحی ای بوده است : پس از رسیدن به منطقه یا سایت مورد نظر ، پیاده رو های باریک در میان پرچین های موجود و نمای ساده وخالی ساختمان نمایان میشود که در 2 طرف آن نیمکت های بزرگ که از آهک موجود در منطقه ساخته شده قرار دارند که این ویژگی نشان دهنده قلمرو سکولار است. پلت فرم سطح کف ورودی که یک پله بالاتز از سطح زمین قرار دارد از آجر ساخته شده است که به وسیله ی آن بازدید کننده زا وارد پاسیو و به آخر محراب راهنمایی میکند و نقش این پلت فرم تراورس مانع بی حرمتی به مکان الهی است. چوب مورد نیاز برای ساخت کلیسا از جنگل های موجود در منطقه های بوچن (Buchen) و بودینگهیم (Boedigheim) می آید که از چوب های خشک قطع شده موجود در جنگل که در کارخانه ی چوب بری که در 2 کیلومتری از منطقه سایت قرار دارد بریده و آماده استفاده میشود . آجر های موجود برای ساخت پلتفرم ورودی که به رنگ خاکستری و نقره ای است که در کارگاهی که در نزدیکی منطقه قرار دارد ساخته شده که به عنوان یک هدیه به پروژه اهدا شده. ماسه مورد استفاده در پیاده روی کناری از لایروبی رودخانه ی اصلی منطقه به دست آمده و بلوک های سنگی مورد استفاده در ساختمان و صندلی ها در کارگاه های کوچک محلی توسط دانش جویان ساخته شده است.تنها موادی که از فاصله ی دور به دست رسیده و در منطقه موجود نبوده فولاد است که از40 کیلومتر دور از منطقه قرار داشته و به آنجا آورده شده است

 

324634214901498480000201049184810.jpg /

 

 

32463421490162785500020102178510.jpg /

 

 

32463421490183098000020102319810.jpg /

 

 

32463421490195066750020103516610.jpg /

 

 

324634214902062386250201046123810.jpg /

 

 

324634214902165355000201056153510.jpg /

 

 

32463421490227613625020107161310.jpg /

 

 

324634214902741448750201054114410.jpg /

 

 

32463421490282769875020102176910.jpg /

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

319634214682826136250201022306139.jpg

این مجموعه به شکل یک گل انتزاعی و از دید هوایی بسیار شگفت انگیز است. این خانه زیرزمینی در تپه ای هموار تقریباً در این چشم انداز محو شده و از روی زمین و مناطق پیرامون قابل دیدن است. از پایین نیز به طور یکپارچه با طبیعت اطراف آمیخته شده و از بالا همانند برج دیدبانی در شب عمل می کند. این خانه تقریباٌ در هزار فوت مربع توسط گروه معماران میک Make Architecture برای بازیکن ستاره فوتبال، گری نویل Gary Neville طراحی شد. هدف از طراحی این بود که اولین خانه با کربن خنثی در تمام بریتانیای کبیر باشد که دی اکسید کربن کمتری را وارد جو کند. استفاده از مصالح بومی و روشهای ساخت و ساز سنتی باعث کاهش حمل و نقل و اتلاف تکنولوژی می شود در حالیکه حرارت مرکزی زمین، پانل های سقفی خورشیدی و توربین های بادی انرژی پایدار را در محل تولید می کنند. بطور خلاصه این خانه میتواند بزرگترین و بهترین خانه مدرن زیرزمینی در طول تاریخ باشد.

31963421468298098000020103830989.jpg -

 

 

319634214683148480000201054308489.jpg -

 

 

319634214683383636250201018303639.jpg -

 

 

319634214683607073750201040307079.jpg -

 

 

3196342146838006675002010030669.jpg -

 

 

319634214684009261250201020309269.jpg -

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

321634214767558948750201035308949.jpg

خانه جعبه Box House در جزیره ای در ساحل شمالی سائوپائولو-برزیل- و با ارتفاع 100 متر بالاتر از سطح دریا ، در کنار دو سنگ عظیم توسط آلن چو و کریستیانو کاتوAlan Chu & Cristiano Kato طراحی شده. یک ساختار کوچک و ساده ، دارای دو طبقه، یک جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد و دارای دیدی به سمت قاره و تنگه سائو سباستیائو می باشد و طبقه زیرین ، هم سطح با خیابان، که اتاق نشیمن ، آشپرخانه و حمام در این طبقه قرار گرفته اند. چوب مورد استفاده در برخی از درها ، پنجره ها ، راه پله ، قفسه ها و مبلمان ، باقیمانده موادی است که برای ساخت داربست و برای تقویت ساختار بتنی ِ جعبه سفید مورد استفاده قرار گرفته است.قبل از آن ،این مکان متعلق به یک سرایدار پیر بوده است.خانه ای یک طبقه با دیوارهای سنگی و سقفی از کاشی های گِلی.

321634214767913636250201011303639.jpg خانه جعبه ، طراحان: آلن چو و کریستیانو کاتو

 

 

321634214768229261250201042309269.jpg جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد

 

 

32163421476840363625020100303639.jpg جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد

 

 

32163421476868082375020102830829.jpg جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد

 

 

32163421476890082375020105030829.jpg جعبه سفید معلق، جایی که اتاق خواب جای دارد

 

 

321634214769352542500201035302549.jpg آشپزخانه

 

 

321634214770025823750201042305829.jpg پشت بام

 

 

321634214770386448750201018306449.jpg نمای پنجره

 

 

321634214770792230000201059302239.jpg آشپزخانه و فضای بهداشتی

 

 

32163421477140473000020100304739.jpg پلان بنا

 

 

321634214771883948750201048303949.jpg دتایل پله ها

 

 

32163421477205441750020105304419.jpg برش

 

 

321634214772493167500201049303169.jpg برش

 

 

321634214772824573750201022304579.jpg برش

 

 

321634214773329886250201012309889.jpg نمای روبرو

 

 

321634214773722855000201052302859.jpg قبل از آن ،این مکان متعلق به یک سرایدار پیر بوده است

 

 

321634214773941136250201014301139.jpg قبل از آن ،این مکان متعلق به یک سرایدار پیر بوده است

 

 

321634214774289261250201048309269.jpg خانه جعبه ، طراحان: آلن چو و کریستیانو کاتو

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

320634214746571292500201037301299.jpg

این سه هتل برج مانند با 2560 اتاق لوکس و ارتفاعی بلندتر از برج ایفل با مساحت 265.683 مترمربع وهزینه ای بالغ بر 5700000000$ آمریکا، در سنگاپور واقع شده و در طبقات آخر توسط پارکی( 9.991مترمربع)به هم متصل شده اند. این پارک یک رصدخانه عمومی ، مسیرهای پیاده روی، باغ ها ، رستوران ها، سالن استراحت و یک استخرشنای نامحدود را گرد هم آورده. بزرگی آن به اندازه قرارگیری چهارونیم جتِ جامبو Jumbo Jets A380 است که برج ها را به هم پیوند می زند و 65متر پیش آمدگی که یکی از بزرگترین پیش آمدگی های عمومی جهان است. کل پارک می تواند میزبان 3900 نفر باشد.340متر طول و 40 مترعرض آن می باشد. باغ های باشکوه آن شامل 250درخت و 650گیاه است. کازینویی با سبک آتریوم، چهار سطح بازی و سرگرمی را درفضایی بالغ بر 15000 مترمربع برگزار میکند. یک چلچراغ 7تونی با 132000 سنگ کریستال از سقف آن آویزان است. فروشگاه های ساختارِ شنهای خلیج مارینا Marina Bay Sands شامل بیش از 74.322 مترمربع، فضای خرده فروشی و رستوران می باشد. این بنای عظیم همچنین مرکز کنوانسیون و نمایشگاه های متعدد و یکی از بزرگترین سالن های رقص در آسیا با میزبانی11000 نفر، موزه و فضای گالری، 2سالن تأتر، پاویون های کریستال ، مغازه ها ، کاباره ها و یک پلازا با طیف متنوعی از اجرای برنامه های محلی و بین المللی رادر خود جای داده.

32063421474682723000020102307239.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214747636292500201023306299.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214747821917500201042301919.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

32063421474862363625020102303639.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214748841761250201024301769.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214749004886250201040304889.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

32063421474923816750020103308169.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214749448636250201024308639.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214750078636250201027308639.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214750643011250201024303019.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214751506292500201050306299.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214752665511250201046305519.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214752947542500201014307549.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214753146292500201034306299.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

3206342147534205112502010230519.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214753833323750201043303329.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

32063421475404207375020104302079.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

 

320634214754477542500201047307549.jpg شنهای خلیج مارینا ، معماران سفدیه Satdie Architects

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

تصاویر و اطلاعاتی در مورد برجی به شکل W !!

13725.jpg

... به گفته مهندسین معمار، در واقع چهار برج که به هم متصل هستند این برج را به وجود خواهند آورد. به گفته آنها شهر پراگ پر از برج های زیبا است. در چنین شهری چگونه میتوان...

معماران و طراحان دانمارکی گروه معماری Bjarke Ingels از طرح خود برای ساختن برجی در شهر پراگ کشور چک پرده برداری کرده‌اند که دارای طرحی ویژه است.

این بنا که ترکیبی از محیط های اداری و مسکونی خواهد بود به شکل حرف انگلیسی W طراحی شده است.

 

به گفته مهندسین معمار، در واقع چهار برج که به هم متصل هستند این برج را به وجود خواهند آورد. به گفته آنها شهر پراگ پر از برج های زیبا است. در چنین شهری چگونه میتوان ساختمانی بنا کرد که در میان آن همه طرح مختلف چشمگیر باشد؟

ضمن اینکه این بنا قرار است در محله Walter ساخته شود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که طرحی به وجود بیاوریم که هم در میان آن همه برج خاص باشد و هم نماد محله خود Walter باشد و نتیجه آن برجی به شکل حرف W شد که حرف اول محله والتر است.

 
w_rendering_01.jpg

 

w_rendering_02.jpg

ایده قشنگی است. فکر می کنم زندگی در چنین برجی باید لذت بخش باشد. به خصوص اگر بخواهید آدرستان به کسی بدهید کافی است بگویید برج W!
w_model_3.jpg

 

w_diagram_3.jpg

لینک به دیدگاه

3576342233852839443542010281039410.jpg

دگرگونی جدید پروژه وان نیو چینج نوول که در نزدیکی کلیسای سنت پل در حال ساخت است در لیست برندگان کلی و بخش کاربری ترکیبی موسسه ام ای پی ای ام قرار گرفته که به پروژه هایی که در اینده ساخته خواهند شد جایز می دهد.عنوان " یک تغییر جدید" طراحی جدید ژان نوول در شهر لندن در نزدیکی کلیسای سنت پل است.ساختمان جدید پهنه ای بین کلیسا ی سنت پل و شهر ایجاد میکند.این پروژه یکی از بزرگترین طراحیهای در حال ساخت در لندن است.مسیر جدید از پیاده رو به طرف پروژه جدید به سمت آسمان بازمیشود، تا با جهت گیری خود منظرجدیدی را به سمت کلیسای سنت پل ،فاب کند.این شکاف به سمت مسیر تقاطع مرکزی عابر پیاده ی گسترده میشود تا در دهلیز ِ آتریوم بالارونده ی ساختمان، به اوج میرسد.و شامل برپاسازی یک هنرکده عمومی است.آتریوم مرکزی همچنین دسترسی به بام را امکان پذیر میسازد،جایی که یک رستوران و کافه با تراس عمومی منظر های زیبایی به سمت کلیسا و خط آسمان لندن رابه ما هدیه میکند.ساختمان شامل پنج طبقه اداری است،که حول چهار هسته شکل گرفته اند.ساختمان در طبقه همکف با وسایل نقلیه و رمپ سرویس دهی شده است .طرح، ده درصد از انرژی مورد نیاز ساختمان را از انرژیهای تولید شده از قبل منابع احیاپذیر در سایت که موافق با خط مشی شهردار لندن برای پیشرفتهای اساسی این شهر است تامین میکند.

 

3576342233854919131042010491019110.jpg 2

 

 

357634223385658631854201051086310.jpg 3

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

3566342231393564532022010351064510.jpg

موزه اردوس Eedos در مرکز شهر اردوس – مغولستان – به عنوان یک سیتی سنتر توسط معماران ام . ای . دی MAD ، با مفهومی از یک انعکاس و واکنش به کلیات مجموعه ، طراحی و در حال ساخت می باشد. طرح ساختار ، طبیعی با هسته ای نامنظم در تضاد با شهر ِبرنامه ریزی شده ، مناظر داخلی کاملأ جدا و مستقل را از دید بیرونی فراهم می کند. ساختمان موزه در یک فلزی روزنه دار و بازتابنده پیچیده شده و بنابراین سطح و نمای موزه ، یک انعکاسی قطعه قطعه از محیط اطراف خود می دهد. فضای داخلی تبدیل به یک فضای جدید عمومی و به چند سالن نمایشگاه تقسیم شده که توسط دیوارهای منحنی سفید و متوالی به هم متصل میشوند. سقف لعابیِ شیشه ای ، اجازه ورود نور به فضای داخلی را می دهد ، در حالی که تکه تکه بودن آن مانند یک تهویه طبیعی عمل می کند.

356634223139645363150201041053610.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

356634223139780208626201018102010.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

3566342231399459919982010341059910.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

356634223140266464850201061064610.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

3566342231404175605342010211075610.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

3566342231405420933782010341020910.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

3566342231406864702262010481064710.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

356634223140837722162201031077210.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

3566342231410167869542010211067810.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

3566342231412488211742010441088210.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

 

3566342231415214809142010121014810.jpg موزه اردوس ، توسط ام . ای . دی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

351634221645963975000201036839710.jpg

این هتل ویلایی به عنوان یک توسعه پایدار محیط زیست ، توسط معماران WOHA طراحی شده و در چشم انداز دشت های خشکِ شبه جزیره بوکیتBukit در صخره های دراماتیک جنوب جزیره بالی Bali-اندونزی- قرار گرفته و شامل مجموعه ای از 50 سوئیت هتل با 35 ویلای مسکونی می باشد. کمک به فرهنگ جهانی معماری: طرح، پتانسیل همجوشی معماری محلی با طراحی مدرن را بررسی میکند و ترکیبی از لذت های معماری پاویون بالیایی سنتی و مناظر روستایی با رفتارهای مدرن و پویا از فضا و فرم است.اتاق های هتل به عنوان باغ های مسکونی، به جای یک اتاق خالی ، طراحی شده اند. دیوارهای باغ، دیوارهای اتاق را شکل داده اند و خوابیدن، غذا خوردن، استراحت و حمام کردن در محیط باغ رخ می دهد و مانند هر هتل ویلایی دیگر، دارای یک استخر با کلبه ای مشرف به دریا می باشد. هر ویلا به شکل یک چشم انداز برای ویلای پشت سر خود به حساب می آید. همه متریال های استفاده شده محلی هستند- دیوار های سنگی از سنگ های سایت واقعی ساخته شده، در حالی که تمام مواد دیگر از جزیره بالی یا جزیره همسایه-جاوا- تهیه شده اند. از چوب های نارگیل و خیزران که سازگار هستند با محیط زیست ، در این ساختار استفاده شده است. و صنعت گران در بالی و جاوا، ساخت مبلمان داخلی، لامپ ها و لوازم جانبی را بر عهده داشته اند. این استراتژی باعث می شود، پیشرفت های منحصر به فرد از نظر مواد، مهارت های افراد بومی را پشتیبانی کند و به متریال های بومی قدر و منزلت بخشد و باعث ترویج استفاده از منابع محلی به جای اشتیاق در استفاده از مواد گران قیمت و وارداتی می شود. تکنیک های محیطی استفاده شده عبارتند از : احترامِ طرح به خطوط تراز طبیعت - جمع آوری آب باران و آب بازیافت در استخر های نگهداری - هدایت آب های بازیافتی به سمت سیستم آب خاکستری برای آبیاری گیاهان - بازیافت آب فاضلاب در سیستم آب خاکستری - خنک کننده های طبیعی بر اساس پیش آمدگی های بزرگ – گرم کردن آب با استفاده از پمپ گرما – محوطه بر اساس پوشش گیاهی برای تشویق حیاط وحش و بر اساس پوشش گیاهی آب و هوای خشک برای ذخیره آب طراحی شده – استفاده از متریال های طبیعی – تفکیک زباله و بازیافت – استخر آب شور به جای کلر – تهویه طبیعی در محیط های عمومی – روشنایی کم انرژی – نگهدارنده های غیر سمیِ الوار و چوب خیزران و درمان غیر شیمیایی موریانه – برنامه های طبیعت آگاهی برای مهمانان – مشارکت جامعه محلی در فعالیت ها و استخدام روستاییان اطراف.

35163422164625491250020105849110.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221646597100000201039871010.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

35163422164687928750020107892810.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221647087100000201028871010.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221647308193750201050881910.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

35163422164745881875020105888110.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221647648818750201024888110.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221647908350000201050883510.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221648103818750201010838110.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221648725068750201012850610.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221648903350000201030833510.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221649162881250201056828810.jpg ویلاهای آلیلا ؛ طرحی بر اساس حفظ کیفیت سایت و احترام به بافت

 

 

351634221649375850000201017858510.jpg -

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

349634220748806787500201020767810.jpg

رستوران غار توسط معماران کویچی تاکادا Koichi Takada در سیدنی-استرالیا- طراحی شد. هدف آنها ایجاد تغییر در فضای غذاخوری و گپ زدن رستوران ها بود. کیفیت صوتی رستوران ها منجر به آرامش و لذت بردن از یک تجربه نهار/شام خوری می شود.مجموعه ای از انحناء های آکوستیکی، مورد آزمایش و توسعه در مدل سازی های کامپیوتری قرار گرفت و مشخصات هر قطعه چوب، ترجمه شده و از طریق 3-D داده های کامپیوتری و با استفاده از تکنولوژی کنترل عددی کامپیوتر(CNC) برش داده می شود. پروفایل های چوبی ،یک جوی از استودیو صدا تولید کرده و یک صدای دلپذیر از گفت و گوی هنگام صرف غذا، یک تجربه بیشتر از صمیمیت و همچنین جذابیت های بصری جالب و پیچیده اطراف آن ایجاد میکنند.

349634220749024287500201042742810.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

34963422075220444375020100744410.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220753758662500201035786610.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220754725537500201012755310.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220755089443750201048794410.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220755747256250201054772510.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220756086006250201028760010.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220756293818750201049738110.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

3496342207564806937502010876910.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220756776631250201037766310.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220756901787500201050717810.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

34963422075866022500020104672210.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220759055537500201025755310.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

349634220759249443750201044794410.jpg رستوران غار ؛ تجربه ای متفاوت از فضای غذاخوری

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

34863421966402056416820102265610.jpg

اولویت های کلیدی در این پروژه معماری (Porta Fira Tower) که توسط تویو ایتو و معماران b720 ، در بارسلونا-اسپانیا-طراحی شده ، پاسخی بی درنگ به محیط زیست و به عنوان یک دروازه ورودی به د لوبرگیت de LIobregat و بارسلونا از طریق فرودگاه بین المللی ال پارت El Part می باشد. پروژه شامل دو برج متفاوت است، که با وجود تضاد آشکاری که بین ساختمان ها از لحاظ فرم وجود دارد ، رابطه ای که آنها ایجاد کرده اند، هماهنگ و مکمل یکدیگر است. ساختمان ها (هر کدام با ارتفاع 110متر) نقش بسیار نمادینی را به عنوان ادای احترام به برج تاریخی ونیسی بازی مکنند، که در ورود به مرکز نمایشگاه،نزدیک به پلازا اسپانا Plaza Spana واقع شده اند. ساختمان هتل با فرمی ارگانیک طراحی شده و به واسطه یک حرکت در اطراف آن، تغییری در ظاهر آن به چشم می خورد. با توجه به پیچیدگی هندسه ساختمان ، نمای آن به دو پوسته تقسیم می شود. پوسته درونی یک پوشش محکم چسبیده، که بر اساس تیغه هایی روشن، با پانل های آلومینیومی و شیشه ای طراحی شده است، که به طور کامل تمام نیازهای صوتی، حرارتی و آب بندی را برآورده می کند.نمای بیرونی به عنوان پوسته دوم، بافت پوسته و تطبیق هندسه متغیر برج را فراهم میکند که از لوله های آلومینیومی مستقلساخته شده. ساختمان اداری ، متعامد در فرم و موقعیت و عمود بر محور مرکزی پلازای اروپا Plaza Europa ، نشان از پایان میدان و در گیر یک گفتگو با ساختارهای مرزی متقارن است، که در طرف دیگر گرَن ویاGran Via (دو برج متعامد عمود بر هم) قرار گرفته ، که در نگاه اول، یک حجم خالص بادیوارهای شیشه ای به نظر میرسد. این دو برج توسط دهلیزی مشترک، مرتبط هستند. در نگاهی منحصربه فرد به ساختمان ها به همراه ارتفاع 110متری و مساحت کل سطح ساخته شده (80.108 مترمربع)، باعث می شود این پروژه نقطه عطفی در پلازای جدید اروپا و شهرد لوبرگیت de LIobregat و یک نقطه مرجع واضح در خط آسمان بارسلونا تبدیل شود.

34863421966421055930420104165510.jpg برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد

 

 

34863421966441789774620101678910.jpg برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد

 

 

348634219664687109604201028671010.jpg فضای داخلی

 

 

348634219664827731004201042677310.jpg فضای داخلی

 

 

348634219664966164960201056661610.jpg فضای داخلی

 

 

348634219665103817686201010638110.jpg فضای داخلی

 

 

348634219665328343188201032683410.jpg فضای داخلی

 

 

34863421966627113155220107611310.jpg .

 

 

348634219666484407342201028644010.jpg section

 

 

348634219666656590434201045665910.jpg .

 

 

348634219667005175260201020651710.jpg پلان موقعیت

 

 

348634219667615315890201021653110.jpg .

 

 

348634219667803436074201040634310.jpg .

 

 

34863421966803671135220103667110.jpg برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

347634219661602969810201020629610.jpg

خانه ای با بافت آجری ، یک ساختاری قدیمی ومستحکم در غرب شیکاگو است که بر اثر اتش سوزی خسارت دیده و از لحاظ استراتژی وآسیب بافتی در ساخت وساز جدید، تنها 30% ازساختمان قدیمی مجاز به استفاده مجدد بود.دیوار جلو و عقب برداشته شد (که توسط باغی احاطه شده)و صفحه هایی از بافت های آجری متخلخل جایگزین شدند که نشان دهنده حساسیت در استفاده از مواد سنتی در روش هایی جدید و شگفت انگیز می باشد.تنوع در ارتفاع سقف و سطوح کف، یک باغ دو طبقه را در مقابل ساختمان درست میکنند. صفحه آجری با نور آفتاب به شکل نقطه نقطه، به باغ و فضای داخلی جان می بخشد و یک ارتباط بصری با خیابان برقرار می کند.حفره های مستطیل شکل در صفحه های آجری، الگوهای شش ضلعی از نور را به فضای داخلی می آورند که درشب این الگوبر عکس شده و صفحه آجری تبدیل به یک فانوس می شود.

 

34763421966175077852620103567710.jpg خانه ای با بافت آجری ، استودیو معماران گنگ

 

 

34763421966187061920820104766110.jpg خانه ای با بافت آجری ، استودیو معماران گنگ

 

 

34763421966204811466420104681110.jpg خانه ای با بافت آجری ، استودیو معماران گنگ

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

465634245578134271250201033542711.jpg

طرح موزه (V&A) که کنگو کیوما آن را طرحی کرده است ، از حجم واحدی که خود از دو شکل هرمی سرو ته با فرمی خمیده که هدف آن ایجاد روابط جدید بین رودخانه تی و اسکله است طراحی شده . با توجه به سایت بسیار برجسته این پروژه ، طرح نه تنها به خود ساختمان توجه دارد بلکه بر ایجاد شبکه ای جدید از فضاهای عمومی برای گشت و گذار در فضای لنگرگاه تلاش می کند. نتیجه قالبی تحت الفظی از فضای عمومی را بر روی آب است وتفرجگاه پر پیچ و خم که از میان و اطراف ساختمان طی مسیر می کند. ساختار دوگانه میادین عمومی در پای این موزه نه تنها به عنوان یک نمایشگاه در فضای باز یا فضای رویداد برای این نهاد در خدمت است ، بلکه اسکله را به فضایی که هر دو بازدید کننده محلی و گردشگر خارجی لذت ببرند تبدیل می کند. در درجه اول با شرایط حال حاضر در محل ، شکل کلی و فرم موزه روی محورهای قویی که از پیش تر در اسکله بنا نهاده شده بوده انددر ارتباطند. مدخل شهر که در امتداد خیابان یونین (Union) ، و محور ایجاد شده توسط لنگرگاه کشتی آر اس اس دیسکاوری (RSS discovery) آخرین کشتی چوبی سه دکله که در بریتانیا ساخته شده است ، در حال حاضر به عنوان جاذبه اصلی شهر داندی عمل می کند. با در نظر گرفتن این دو محور جذاب و چرخاندن یکی نسبت به دیگری ، محور موزه روابط بصری غیر قابل پیش بینی را با رودخانه و شهر تقویت و به نمایش می گذارد . لحظات میان تفرجگاه عمومی که زیر شکم موزه می چرخد و طی مسیر می کند ، توسط قاب هایی از خود سازه ،مناظر بدیع و چشم انداز هایی از شهر داندی و رودخانه تی برای بازدیدکنندگان فراهم می سازد. بنا از لایه های تیرهای بتن پیش ساخته ساخته شده و فاقد هر گونه لبه های سخت است . هنگامی که بنا از دور دیده می شود ستون ها در سایت، برای دستیابی تدریجی به ساختاری خمیده و مزین شدن به سنگ هایی مرکب از مواد محلی ، متراکم شده اند . پوسته و قشر پیچیده بنا، اجاره می دهند تهویه طبیعی و همچنین نفوذ روشنایی روز به خوبی انجام گیرند. ساختار اصلی که شکاف دارد در واقع تراکم حجم را تغییر داده و بافت ایجاد می کند ، همچنین اجازه می دهد تا موزه به راحتی آب و هوای محدودش را کنترل کند. سالن اصلی به عنوان میدان عمومی در محیط داخلی با برنامه هایی نظیر فروشگاه ، کافه و رستوران عمل می کند. همچنین به منظور اجتناب از تکامل موزه به عنوان ساختمانی خود محور و جسمی غیر اصلی بر روی رودخانه ، تفرجگاه و میادین رفته رفته به فضای داخل و سمت دیگر ساختمان منتقل و ادامه یافته اند.

 

465634245579793958750201019539511.jpg دید پرنده از میدان عمومی

 

 

465634245581268958750201046589511.jpg دید به موزه از آکس خیابان

 

 

465634245582127552500201012575511.jpg دید از اسکله

 

 

465634245583478333750201027583311.jpg کف چوبی کنار موزه

 

 

465634245584278958750201047589511.jpg شکاف های روی بدنه ساختمان

 

 

465634245584732865000201033528611.jpg محور های موثر در سایت

 

 

46563424558561552125020101555211.jpg نحوه تاثیر گذاری دو محور مهم روی شکل گیری و قرارگیری فرم

 

 

465634245589181771250201058517711.jpg نمای شرقی

 

 

465634245589388333750201018583311.jpg برش

 

 

465634245590148646250201034586411.jpg دید سالن اصلی از طبقه اول

 

 

465634245594373177500201037531711.jpg (جهت عقربه های ساعت از بالا سمت چپ) رستوران با دید به رودخانه ، کافه با تراس عریض ، مسیر های عمومی که توسط موزه قاب شده اند ، نمایشگاه موقت در گالری اصلی

 

 

465634245594753802500201015538011.jpg پلان طبقه همکف

 

 

465634245595131302500201053513011.jpg پلان طبقه اول

 

 

465634245595562865000201036528611.jpg مدل فیزیکی

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

alsharghOfficeComplex.jpgشركت "اتكينز" يكی از بزرگترين موسسات طراحی است كه در بسياری از نقاط جهان و بخصوص در شرق مشغول فعاليت می­باشد،‌ آنها در همين سال توانسته­اند جايزه كشورهای عرب " CNBC " را با كسب مقام نخست بدست آورند و همچنين مورد تقدير مجمع بين­المللی معماری قرار گيرند. بنای الشرق كويت از لحاظ معماری در نوع خود منحصر بفرد می­باشد و در طراحی آن از يك برنامه پيچيده و سخت استفاده شده است. اين بنا در ارتفاع 180 متر و در مساحت 56400 مترمربع طراحی شده و نسبت عرض به ارتفاع آن بسيار كم است، در نتيجه نور طبيعی به تمام قسمت­های‌ساختمان نفوذ پيدا می­كند، اين نوع برخورد، باعث شده كه بر نمای خارجی‌تاكيد بيشتری شود. اين بنا شامل قسمت­های اداری و همچنين محيط هايی برای استراحت و اوقات فراغت می­باشد. قسمت­های‌اداری بين دو تيغه موازی قرار گرفته و شفافند­ و تمامی طبقات حتی در پايين ترين طبقه نيز به بهترين چشم­اندازهای شهری مشرف می­باشند. در قسمت پايين كه مانند يك باكس شيشه­ای است، ورودی و فروشگاه­ها قرار دارند و در بالای آن يك لژ سلطنتی در نظر گرفته شده كه بام آن سبز است و رستوران در آن قسمت می­باشد. وجود بام سبز اين امكان را می­دهد كه علاوه بر استفاده از نور،‌كاركنان بخش­های اداری بتوانند از محيط آرام بخش آن برای استراخت و تفكر استفاده كنند. در مرتفع­ترين نقطه برج امكانات مختلفی وجود دارد كه ‌مشتمل بر سالن ژيمناستيك، مركز آب درمانی و استخر شناست. جايزه اين طرح برتر در ماه اكتبر در دوبی ‌اهدا خواهد شد.

alsharghOfficeComplex4.jpg

alsharghOfficeComplex2.jpg

alsharghOfficeComplex1.jpg

alsharghOfficeComplex5.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

5166342593891032333862010502132311.jpg

این برج مفهومی برای تایوان و توسط شرکت های رومانیایی : آپگرید استودیو Upgrade Studio ، دی اس بی ای DSBA و میهایی کرسیون Mihai Carciun در آمریکا ، با ویژگی عرشه های رصد شناور در بالا و پایین برج به وسیله بالن های هلیوم طراحی شده است . این پروژه برندۀ مسابقه بین المللی برج مفهومی تایوان می باشد و یک موزه ، مرکز اطلاعات ، دفاتر ، مرکز کنفرانس و رستوران را در خود جای میدهد . بیرون زدگی های بدنه خارجی، 50 تا 80 نفر را در خود جای می دهد و حرکت آنها به سمت بالا و پایین برج ، توسط یک میدان مغناطیسی قوی کنترل می شود . ایده طرح ، از جغرافیای بصری تایوان که یک جزیره شبیه به برگ است، شروع شده و به یک درخت تکنولوژیکی توسعه داده می شود ، که شامل : طراحی 8 برگ فضایی ( هشت عدد خوش یمن در فرهنگ محلی آن منطقه است ) در فرم آسانسورهای بالن شکل که به نرمی از تنۀ این درخت و با هدف ارائه عرشه های رصد یا مهتابی به بالا و پایین حرکت میکنند . این بالن ها از مواد سبک وزن ساخته و در آخرین نسا از نوع های غشایی پیچیده شده اند ( اقتباس از صنعت هواپیما و PTFE )

5166342593893416708862010142116711.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593894921396362010292121311.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593896472958862010442172911.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

516634259389802764636201002127611.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593900454208862010242154211.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593902951083862010492151011.gif رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

516634259390488702136201082187011.gif رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593907955771362010392155711.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593911883896362010182183811.gif رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593914146396362010412146311.gif رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593917054208862010102154211.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593921119833862010512119811.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593923819833862010182119811.gif رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593926097958862010402197911.gif رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593927893271362010582193211.gif رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593929857333862010182157311.gif رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

 

5166342593932449521362010442149511.jpg رصدخانه شناور ؛ یک مدل معماری سبز همسان با فرهنگ بومی تایوان

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

515634258681854806250201052048011.jpg

الوارهایی از شبکه های توری Woods of Net ، نام یک غرفه دائمی برای هنرمند ژاپنی توشیکو هُریوچی ماکادام Toshiko Horiuchi Makadam،است که توسط دفتر معماران ژاپنی تزوکا Tezuka طراحی شده . این پاویون در محوطه یک موزه منحصر به فرد (Hakon Open-Air Museum) ، در یکی از پربازدید ترین نقاط توریستی ژاپن واقع ، و به عنوان بخشی از چهلمین سالگرد آن ، به مجموعه آثار هنری اضافه شده . این هنرمند Toshika ، تمام تورهای پاویون را کاملأ با دست بافته و به هم پیوسته است، که با هدف ایجاد مکانی برای بازی ، فریاد زدن و غلتیدن بچه ها در اطراف و پرش درون این شبکه ها طراحی شده و همچنین با هدف طراحی فضایی به ملایمت جنگل ، که در آن مرز میان درون و برون ناپدید می شود . ساختار به طور کامل از الوار (320 مترمکعب چوب ) و بدون استفاده از قطعات فلزی تشکیل شده است .

5156342586820868375002010282068311.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586822919937502010492019911.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

515634258682425118750201022051111.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586826877750002010282077711.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

515634258682910431250201051204311.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586831835562502010182035511.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586833630875002010362030811.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586837091812502010102091811.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

515634258683900118750201030201111.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

515634258684237775000201032077711.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586844573062502010252073011.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586851185562502010312085511.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586853341812502010532041811.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

5156342586855771500002010172071511.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

515634258685830275000201043202711.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

 

51563425868600074375020100207411.jpg الوارهایی از شبکه های توری؛ طرحی برگرفته از تکنیکهای قدیمی معابد چوبی ژاپن

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...