رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

اقتصاد فضا در یونیت کار مدولار

 

 

 

 

9306343355430709375002011717932.jpg

این یونیت های باکستی Boxetti پر از شگفتی هستند . در این مورد ، یک میز تحریر سفید توسط دِراورهایی یکپارچه ، سیستم های قفسه بندی کشویی ، جعبه های کشودار و دیگر فضاهای باز و بسته شونده ، ادغام شده . محاسبه قسمت بیرونی میزکار در زاویه ای مناسب و نشستن در موازات یونیت در هر دو طرف ، بسته به طرح هر خانه و دفتر کار شما دارد . آیا برنامه ای برای چرت زدن در هنگام کار دارید ؟ نگران نباشید ، این طرحی که در دیوار طراحی شده ، به شما اجازه استراحت و کتاب خواندن می دهد . هنگامی که کار شما تمام شد ، هر قفسه می تواند به جای خود برگردد و هر قطعه از مبلمان به موقعیت اولیه خود برگشته و دیواری تخت دوباره پدید می آید . این ساختار می تواند در اتاق خواب ، اتاق نشیمن یا هر فضای دیگر زندگی ، مورد استفاده قرار گیرد ، مناسب برای افرادی که می خواهند یک دفتر کار در فضای کوچک زندگی خود داشته باشند .

 

 

930634335545976093750201157176092.jpg اقتصاد فضا در یونیت کار مدولار

 

 

930634335546884062500201128174062.jpg اقتصاد فضا در یونیت کار مدولار

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

932634336483068281250201146188282.jpg

تبلیغات بلند پروازانه یِلو ، ساختن یک رستوران در ارتفاع 10 متری درخت ردوود بود که اکنون به پایان رسیده . ساختار غلاف شکل و قابل توجه آن برای مدت زمان محدود ( 1 ماه ) در دسترس عموم بوده . اما چرا یک رستوران روی یک درخت ؟ مدیر بازاریابی یلو " کِلی ناتان " توضیح می دهد که مجموعه تبلیغات وسیع راجع به این رستوران مردم را متعجب زده و به آنها کمک کرده تا برای مشاهده یِلو در نورهای مختلف به آنجا مراجعه کنند و جواب سؤالاتشان در مورد اینکه آیا این رستوران درختی واقعیست ، را از نزدیک ببینند . این بنا در اوکلند و تنها رستوران درختی در نیوزلند می باشد . پیتر ایزینگ و تیم او در Pacific Environment Architects این پروژه را یک چالش منحصر به فرد نامیدند . درون این فضاها ، اتاق های غذاخوری هستند ، در حالی که آشپزخانه و دیگر امکانات بر روی زمین قرار گرفته اند . دسترسی به رستوران درختی از طریق یک راه مرتع در بالای درخت است . چالش اصلی ، تحمل وزن حدودأ 18 نفر ، و طراحی ساختار در ابعاد 1.7 متر قطر و 10 متر ارتفاع بود . ساختار به طور محکم و ایمنی به درخت با استفاده از فولاد وصل شده و حتی تحمل آن نسبت به بادهای قوی آزمایش شده است و از طریق منابع مختلف ، ایمنی آن مورد رضایت قرار گرفته . مؤلفه های معماری آن شکل ساده بیضی یا غلافی شکل که به صورت ارگانیک در اطراف درخت پیچیده شده و شامل دو سطح داخلی است . طرحی با کانسپت جنین پروانه ای در حال رشد و ظهور .

932634336483705156250201150185152.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

932634336484181250000201138181252.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

93263433648443812500020113188122.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

932634336484702500000201130182502.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

93263433648492015625020115218152.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

932634336485289062500201128189062.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

932634336485543593750201154183592.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

93263433648591015625020113118152.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

93263433648624593750020114185932.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

93263433648682500000020112185002.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

932634336487159062500201135189062.jpg رستوران درختی یِلو ؛ طرحی الهام گرفته از پروانه های در حال ظهور

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

تِمِنوس؛تندیسی غول آسا در میدلزبرو

 

 

 

93363433662000921875020110189212.jpg

در اسطوره های یونان ،تِمِنوس قطعه ای از زمین است، که به عنوان دامنه رسمی و والامرتبه ،مخصوص پادشاهان و فرمانروایان شناخته می شد،یا به روایتی دیگر؛ناحیه از زمین که از دسترس مردم بدور نگه داشته می شد و اختصاص به الهه یا رب النوع بخصوصی داشت.غول های دره تیس(Tees)نام یک سری از پنج مجموعه ی هنری با کلاس جهانی خواهد بود،که بوسیله مجسمه ساز تحسین شده بین المللی آنیش کاپور(Anish Kapoor) با همکاری طراح برجسته ی سازه سسیل بالموند (Cecil Balmond) از شرکت آروپ (Arup)،طراحی می شود.تمنوس به عنوان اولین قسمت این مجموعه در دره تیس،در میدِل هِوِن داک(Middlehaven Dock) در میدلزبرو(Middlesbrough) قرارخواهد گرفت.زمانی که این سازه سرهم بندی می شود،طولی در حدود 110متر و ارتفاعی حدود 50 متر خواهد داشت.بودجه ی این پروژه ابتدا توسط فرمانداری و سپس آژانس توسعه ناحیه شمال غربی،انجمن هنر های انگلستان، بنیاد راک شمال و نیز کلوپ فوتبال میدلزبرو تهیه شده است.

 

93363433662051046875020115118462.jpg Temenos

 

 

9336343366206403125002011418312.jpg Temenos

 

 

933634336620785625000201118185622.jpg Temenos

 

 

933634336621017031250201141187032.jpg Temenos

 

 

933634336621174531250201157184532.jpg Temenos

 

 

93363433662139015625020111918152.jpg Anish Kapoor

 

 

933634336621607968750201140187962.jpg Cecil Balmond

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

خانه ای در یک جعبه ؛ زیبایی شناسی مبلمان

 

 

93563433716963546875020113195462.jpg

باکستی این بار به طراحی داخلی مدولار و مدرن با هدفی چند منظوره و ایده صرفه جویی در فضا پرداخته و آن تبدیل مبلمان خانه به مقیاس دیگر و ارائه راه حل و ادغام محل زندگی ، آشپزخانه و فضای کار در یک فضای کوچک می باشد . کانسپت، خود نسبتأ ساده است : با استفاده از زبان بصری پایدار ِ اشکال ، رنگ ها و عملکردها ، هر قطعه در سیستم ، نه تنها یک شئ مستقل بلکه بخشی از یک کل زیبا می باشد . طراح و متکر این طرح های ابتکاری رولاندز لندسبرگ Rolands Landsbergs است . ایده های طراحی داخلی و مبلمان طراح در نمایشگاه او دیده می شود . به دنبال اصول پایه " عملکرد ، تکنولوژی پیشرفته و مینیمالیسم مدرن " هر جعبه مدولار می تواند با فشار یک دکمه تغییر کاربری دهد اما متریال های استفاده شده نیز بسیار محکم و پایدار هستند تا در طول استفاده و تبدیل با دوام بمانند .

 

935634337173585312500201138195312.jpg boxetti-room-in-a-box

 

 

935634337173967031250201116197032.jpg boxetti-show-room-exhibition

 

 

935634337174277187500201147197182.jpg boxetti-web-design

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

938634338097382831764201118202832.jpg

این خانه، خانه ای است برای یک زوج جوان و فرزندشان.کارفرمایان به خانه های بومی و سنتی ژاپنی علاقه داشتند و میل داشتند از نکات مثبت موجود درمحیط پیرامون نیز در طراحی لحاظ شود."ما یک سرسرای وسیع در مرکز طبقه اول طراحی کردیم؛به نحوی که به عنوان یک فضای نیمه خارجی نیز کار کند،فضایی که بین دوما(DOMA)-طبقه آلوده –و زا(ZA)-طبقه سکونت-ایجاد ارتباط می کند،که به کرات در منازل قدیمی و بومی ژاپنی دیده می شد وهمچنین به اتاق خواب زوج مذکور،اتاق خواب کودک،حمام و راه پله منتهی به طبقه دوم ارتباط داشت".فضای یاد شده به عنوان هسته ی خطوط جریانات درونی خانه ایفای نقش می کند و میتواند در راستای نیازهای گوناگون این خانواده مورد استفاده قرار گیرد.نشیمن، نهارخوری و آشپزخانه در طبقه دوم در نظر گرفته شده است."ما به نحوی طراحی کردیم که خطوط بصری با رنگ و نور هدایت می شوند و زمانی که شما به بالای پله ها می روید بازشوها چشم انداز شاعرانه خارجی را وسعت می دهند.اگرچه این خانه جمع مور به نظر می رسد اما فضاهای متنوع و پر حاصلِ ترکیبی را بواسطه مواد ورنگ های مختلف ایجاد می کند و ارزش مینیمال خود را با شاعرانگی محیط پیرامون ترکیب می کند.معماران کوییچی کیمورا(Kouichi Kimura Architects).

 

 

938634338097636269264201143206262.jpg 2

 

 

93863433809781236301420111202362.jpg 3

 

 

938634338098939394264201153209392.jpg 4

 

 

938634338099249706764201124209702.jpg 5

 

 

938634338100112206764201151202202.jpg 6

 

 

938634338100433144264201123203142.jpg 7

 

 

938634338100786113014201158206112.jpg 8

 

 

938634338101146113014201134206112.jpg 9

 

 

938634338101657050514201125207052.jpg 10

 

 

938634338103512363014201131202362.jpg 11

 

 

938634338103757050514201155207052.jpg 12

 

 

938634338104123456764201132203452.jpg 13

 

 

938634338104522988014201112202982.jpg 14

 

 

938634338104787988014201138207982.jpg 15

 

 

93863433810507830051420117208302.jpg 16

 

 

93863433810537048801420113720482.jpg 17

 

 

938634338105764238014201116204232.jpg 18

 

 

938634338106323456764201112203452.jpg 19

 

 

 

 

938634338097382831764201118202832.jpg

این خانه، خانه ای است برای یک زوج جوان و فرزندشان.کارفرمایان به خانه های بومی و سنتی ژاپنی علاقه داشتند و میل داشتند از نکات مثبت موجود درمحیط پیرامون نیز در طراحی لحاظ شود."ما یک سرسرای وسیع در مرکز طبقه اول طراحی کردیم؛به نحوی که به عنوان یک فضای نیمه خارجی نیز کار کند،فضایی که بین دوما(DOMA)-طبقه آلوده –و زا(ZA)-طبقه سکونت-ایجاد ارتباط می کند،که به کرات در منازل قدیمی و بومی ژاپنی دیده می شد وهمچنین به اتاق خواب زوج مذکور،اتاق خواب کودک،حمام و راه پله منتهی به طبقه دوم ارتباط داشت".فضای یاد شده به عنوان هسته ی خطوط جریانات درونی خانه ایفای نقش می کند و میتواند در راستای نیازهای گوناگون این خانواده مورد استفاده قرار گیرد.نشیمن، نهارخوری و آشپزخانه در طبقه دوم در نظر گرفته شده است."ما به نحوی طراحی کردیم که خطوط بصری با رنگ و نور هدایت می شوند و زمانی که شما به بالای پله ها می روید بازشوها چشم انداز شاعرانه خارجی را وسعت می دهند.اگرچه این خانه جمع مور به نظر می رسد اما فضاهای متنوع و پر حاصلِ ترکیبی را بواسطه مواد ورنگ های مختلف ایجاد می کند و ارزش مینیمال خود را با شاعرانگی محیط پیرامون ترکیب می کند.معماران کوییچی کیمورا(Kouichi Kimura Architects).

 

 

938634338097636269264201143206262.jpg 2

 

 

93863433809781236301420111202362.jpg 3

 

 

938634338098939394264201153209392.jpg 4

 

 

938634338099249706764201124209702.jpg 5

 

 

938634338100112206764201151202202.jpg 6

 

 

938634338100433144264201123203142.jpg 7

 

 

938634338100786113014201158206112.jpg 8

 

 

938634338101146113014201134206112.jpg 9

 

 

938634338101657050514201125207052.jpg 10

 

 

938634338103512363014201131202362.jpg 11

 

 

938634338103757050514201155207052.jpg 12

 

 

938634338104123456764201132203452.jpg 13

 

 

938634338104522988014201112202982.jpg 14

 

 

938634338104787988014201138207982.jpg 15

 

 

93863433810507830051420117208302.jpg 16

 

 

93863433810537048801420113720482.jpg 17

 

 

938634338105764238014201116204232.jpg 18

 

 

938634338106323456764201112203452.jpg 19

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

9396343389006209475002011221942.jpg

ایستگاه پارک دوچرخه مرکزی در واشنگتن دی سی ، مکانی امن برای پارک 150 عدد دوچرخه در 1.750 فوت مربع می باشد که با طرحی ساده ، شیشه های مدرن و ساختار فلزی در نزدیکی ساختمان کنگره ملی قرار گرفته و موجب افزایش جایگزین برای بخش حمل و نقل و همچنین یک مدل ملی برای پایداری شهر می شود . پروژه ای که توسط استودیو طراحی KGP طراحی شده بود ، بخشی از شبکه در حال گسترش ایستگاه های دوچرخه و ارتباط آن با مراکز حمل و نقل است که ساخت آن در شهر های بزرگ سراسر ایالات متحده شروع شده . ساختار به دو روش کار تقسیم شده : پارکینگ دوچرخه و خرده فروشی . منطقه پارکینگ مکانی برای پارک 150 دوچرخه در فضای امن ، 40 دوچرخه در فضایی با امنیت پایین و 10 دوچرخه در پارکینگ کوتاه مدت فراهم می کند . در حالی که خرده فروشی ، مکانی برای اجاره دوچرخه ، تعمیر و فروش لوازم جانبی ارائه می دهد و علاوه بر این در مرکز حمل و نقل ، فضای رختکن ، کمد و قفسه هایی برای اجاره بلند مدت و کوتاه مدت و 50 فوت مربع انباری در نظر گرفته شده است . شکل تیز و متریال استفاده شده در ساختار ، در تضاد با مناطق اطراف است و درنتیجه باعث توجه عابران به پروژه می شود . ایستگاه دوچرخه با طرحی پایدار ساخته شده که می تواند از نور طبیعی و هوای خنک از طریق جریان طبیعی باد بهره بگیرد .

 

939634338900953135000201135213132.jpg ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

 

939634338901159853750201155219852.jpg ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

 

939634338901325791250201112215792.jpg ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

 

939634338901714853750201151214852.jpg ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

 

939634338902337822500201153217822.jpg ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

 

939634338902558135000201115218132.jpg ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

 

939634338902847353750201144217352.jpg ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

 

93963433890308766625020118217662.jpg ایستگاه پارک دوچرخه ، استودیو طراحی کی جی پی ؛ طرحی ملی برای پایداری شهری

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

940634338911722510000201132212512.jpg

در معماری مدرن روز ، شمار فزاینده ای از خانه ها با بتن ساخته میشوند – علی رغم کمیت – بعضی از این نماهای بتنی مانند یک متریال ساختمانی ِ فاقد شخصیت به نظر میرسند که عنصر دوری و سردی را به تصویر می کشد . خانه بتنی شماره دو توسط استودیو معماری A-Cero ، طرحی است که هدف آن نشان دادن یک خانه بتنی مدرن است که می تواند یک فضای مسکونی گرم و صمیمی باشد به همراه هرچیزی که هر ساکنی همیشه آرزوی آن را داشته . این ساختار نسبتأ بزرگ با 1600 مترمربع و در حومه مادرید – اسپانیا – قرار گرفته . خانه تنها در یک طبقه توسعه یافته و علی رغم این واقعیت که مساحت زمین بسیار زیاد است ، فضای تک طبقه با هدفی در مقیاس انسانی ساخته شده . در برداشت اول از ساختمان بتنی ، بنا پنهان شده در بین دیوارهای بتنی و یک سطح شیبدار سبز و باشکوه که تا سقف ساختمان گسترش یافته ، به نظر می رسد . طراحی برش دقیق هندسیِ پلان معماری نمای بیرونی ، فضای داخلی را نیز با یک نگاه به داخل خانه از طریق پنجره های بزرگ ، آشکار می کند . ورودی اصلی خانه مانند دروازۀ ورودی به یک اثر تاریخی قرون وسطی، می ماند .

940634338911902197500201150212192.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

94063433891209360375020119213602.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338912302822500201130212822.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338912472353750201147212352.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338913054853750201145214852.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338913304541250201110214542.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338913461728750201126211722.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338913666885000201146216882.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

94063433891387407250020117214072.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

94063433891413094750020113321942.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

94063433891438079125020115821792.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338914647666250201124217662.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338914909228750201150219222.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338915201260000201120211262.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338915457353750201145217352.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

94063433891570063500020111021632.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338915957822500201135217822.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

940634338916176885000201157216882.jpg خانه بتنی شماره 2 ، مادرید ؛ فضای بتنی مدرنیته اما صمیمی

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

9416343391454903225002011921322.jpg

 

پروژه این چهار خانه در خارج از شهر اُسلو(Oslo) قرار گرفته و توسط ویلاهای سنتی نوروژی احاطه شده است.در تمام قسمت های این محله،یک چنین جو معماری به چشم می خورد.جایی که طبیعت و مناظر آن بر فضای بین خانه ها چیره شده است.همه این خانه ها دارای یک باغ خصوصی بدون حصار هستند.حریم خانه ی هر خانواده؛با جایگیری استراتژیک عناصر سبز-درختان و گیاهان-حفظ می شود."کارفرما از ما خواست تا در یک مکان بسیار کوچک چهار خانه را جای دهیم،مشروط بر اینکه،بدون افرایش مساحت که باعث بیشتر شدن مقدارسرمایه گذاری شود، مانند دیگر خانه ها با منظره و چشم انداز پیرامون رابطه داشته باشد.در نتیجه،چهار ویلا به صورت یک توده به سمت رودخانه کوچکی که از آن مکان عبور می کند؛گرایش دارد،فضایی که هر ویلا از باغ خصوصی خود لذت می برد".طراحی داخلی ساده و تاثیرگذار است و برای رویارویی با چشم انداز بیرون سازماندهی شده است. شرکت معماری ان آفیس(ON OFFICE)

 

 

941634339145665010000201126215012.gif 2

 

 

 

 

941634339145888447500201148218442.jpg 3

 

 

 

 

94163433914602844750020112218442.gif 4

 

 

 

 

941634339146249072500201124219072.gif 5

 

 

 

 

941634339146427353750201142217352.gif 5

 

 

 

 

941634339146593603750201159213602.gif 6

 

 

 

 

941634339146831260000201123211262.gif 8

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

خانه‌ای که حال صاحب‌خانه را جویا می‌شود

 

خانه‌های هوشمند در آینده می‌توانند علائم حیاتی صاحب‌خانه را چک کنند. اگر صاحب‌خانه زمین خورد،‌ متوجه شوند و بررسی کنند که حال جسمانی‌اش خوب است یا نه و همچنین اطرافیان را سریعا در جریان بگذارند.

یکی از حوزه های رو به پیشرفت و البته جذاب و کاربردی فناوری،‌ خانه هوشمند است. ایده اولیه این بود که خانه و لوازمی که در آن هستند، ‌به نحوی طراحی شوند که صاحب‌خانه بتواند از راه دور آن‌ها را کنترل کند و بدین ترتیب،‌ بهترین الگوی مصرف انرژی را با کم‌ترین هزینه داشته باشد. حتی در نمونه‌هایی که از خانه هوشمند ساخته شد، ‌البته در مقیاس‌های نه چندان بزرگ، ‌لوازم خانه به اینترنت متصل می‌شدند و صاحب‌خانه می‌توانست با استفاده از یک گوشی همراه یا رایانه، ‌بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد. سیستم با کارهای روتین هر خانه هماهنگ می‌شد و در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کرد. اما ایده خانه‌های هوشمند همچنان در حال گسترش است.

مطالعات و آمارها نشان می‌دهند که جمعیت افراد مسن در حال افزایش است و باز آمارها نشان می‌دهند که بسیاری از سالمندان تنها زندگی خواهند کرد. به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کنار هم گذاشتن این آمارها و فناوری رو به پیشرفت خانه‌های هوشمند،‌ گروهی از محققین انگلیسی را به فکر ساخت خانه‌ای انداخته که بتواند حال صاحب‌خانه را هم جویا شود!

یوهان سیائو،‌ از دانشگاه هرت‌فوردشایر انگستان، سرپست این پروژه است. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند خانه‌ای طراحی کنند که علائم حیاتی صاحب‌خانه،‌ مثل دمای بدن و ضربان قلب را چک کند. وی می‌افزاید: «در مواقعی که مثلا فرد از حال می‌رود،‌ خانه به سرعت آن را تشخیص می‌دهد و علائم حیاتی را چک می‌کند ببیند آیا فرد در حالت شوک به سر می‌برد یا حالش خوب است. همچنین خانه برای افرادی که نام خود را در سیستم ثبت کرده باشند،‌ به عنوان کسانی که می‌خواهند از حال صاحب‌خانه با خبر باشند،‌ سریع پیام می‌فرستد و آن‌ها را مطلع می‌کند.»

اما سیستم چه‌طور کار می‌کند؟ در واقع یک مچ‌بند به دست فرد بسته شده که به طور بی‌سیم با سیستم خانه در ارتباط است. اطلاعاتی که از این مچ‌بند ارسال می‌شود،‌ در شبکه‌ای امن قرار می‌گیرد و افراد خاصی که از قبل به آن‌ها اجازه داده شده،‌ می‌توانند دائم به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. یکی از مشکلات نمونه‌های فعلی مچ‌بندهای سنجش علائم حیاتی،‌ اندازه آن‌ها است. گروه سیائو در تلاشند اندازه این مچ‌بندها را کوچک کنند تا استفاده از آن برای افراد ساده باشد.

به علاوه گروه می‌خواهند در آینده نزدیک،‌ امکانات دیگری هم به سیستم اضافه کنند،‌ مثلا این که وقتی فرد مبتلا به آلزایمر از خانه خارج شود و احتمال گم شدنش وجود داشته باشد،‌ سیستم هشدار به راه بیافتد.

بودجه‌ای که دولت در اختیار این گروه قرار داده، ‌سیائو و همکارانش را قادر می‌سازد با یک موسسه تحقیقاتی مستقل به نام گروه بی.آر.ایی کار کنند و بتوانند ابزارهای طراحی شده خود را در خانه‌های واقعی مورد آزمایش قرار دهند.

البته این ایده فوق‌العاده‌ای است،‌ اما استفاده از آن در ابعاد بزرگ و گسترده،‌ ممکن است مسائلی مانند حریم خصوصی و امنیت را با چالش مواجه کند. با این‌حال سیائو معتقد است استفاده از این سیستم می‌تواند جان عده‌ای از سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند را به موقع نجات بدهد و این مهم‌ترین چیزی است که باید به آن فکر کرد.

لینک به دیدگاه

مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

 

942634340114983760000201158223762.jpg

معماران زاها حدید ویلایی زیبا برای سایتی مشرف به شهر تاریخی دابرونیک Dubrovnik در کرواسی ( 300 تا900 متر بالاتر از سطح دریا ) طراحی کرده اند . کانسپت ها برای کمک به تعریف سبک معماری Resort توسعه یافته که در نهایت از 400 ویلا به همراه دو هتل 5 ستاره ، آپارتمان لوکس ، امکانات خرده فروشی و 18 زمین گلف ، تشکیل شده است . سطح بالای سایت اجازه می دهد تا یک نمای باشکوه از ساختمان در همه جهات دیده شود . پیشنهاد معماران زاها حدید ، یک ساختار متمایز و منحصربه فرد با حسی قوی از هویت و شخصیت بود . ساختار بسیار رسا و پرمعنی ، تندیسگون با احساسی برانگیخته از نور و فضا است . طراحی از توپوگرافی Croatian Karst الهام گرفته که دارای صخره هایی با لبه های تیز ، غارها و گودال ها می باشد که در قالب طرح تأثیر گذاشته . به زبان استعاره ، ساختار مانند یک قطعه سنگ یا صخره به نظر می رسد که تا حدی در زمین فرو رفته .

 

942634340115397978750201139227972.jpg مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

94263434011555094750020115522942.jpg مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

94263434011570079125020111022792.jpg مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340115923916250201132223912.jpg مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340116158291250201155228292.jpg مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340116359228750201115229222.jpg مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340116494385000201129224382.jpg مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

94263434011681704125020111227042.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340116966416250201116226412.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340117146103750201134226102.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340117312041250201151222042.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340117517041250201111227042.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340117895791250201149225792.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

94263434011809751000020119227512.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340118245322500201124225322.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340118389541250201138229542.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

942634340118538135000201153228132.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

94263434011868532250020118225322.gif مکانی برای ویلا و زمین گلف ، کرواسی ، زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

پل رودخانه ریومودِکو؛روایتی عاشقانه

 

 

943634340139424385000201142224382.jpg

پل جدید سسیل بالموند(Cecil Balmond) در پرتقال؛اولین پلی است که نام یک مهندس (سازه)را به عنوان طراح به دوش می کشد.او زیر سایه بلند رم کولهاوس(Rem Koolhaas)قرار داشت؛کسی که بالموند دوره ای طولانی و ثمربخش را با اوسپری کرد..پل پِدرو و اینِس(Pedro and Inês Bridge) که در مکانی زیبا بر رودخانه ریومودِکو(Rio Modego) در پرتقال قرار گرفته،بیانی مهندسی از درکی هنرمندانه و قوی است.بالموند، موسس واحد پیشرفته علم هندسه در شرکت آروپ(Arup)،این پل را به نحوی طراحی کرده که از گردشگاههای دو طرف رود خانه ،با تکیه گاه های زیبا و تندیس گون، خود را بسط می دهد و در میانه به هم متصل می شوند.هرکدام از گردشگاهها به یکدیگر وابستگی متقابلی دارند،اتفاقی که شاید در ابتدا به نظر نمیرسید که قابل حل باشد،امااین پل که با شیشه های گوشه دار و نرده های فولادی با انعکاس نور در آب سوسو می زند، این موضوع را ممکن کرده است.پل در شهر کویمبرا(Coimbra)،در مرکز پرتقال قرار دارد.نام پل از افسانه بومی مربوط به قرن چهاردهم گرفته شده است؛پِدرو و اینِس(Pedro and Inês)،عاشق و معشوقی بودند که در طول داستانی تراژیک؛ مقابل خواستهای خانواده هایشان ایستادند و...

 

943634340139569853750201156229852.jpg Pedro and Inês Bridge

 

 

94363434014330079125020111022792.jpg Pedro and Inês Bridge

 

 

943634340143469853750201126229852.jpg Pedro and Inês Bridge

 

 

943634340143673135000201147223132.jpg Pedro and Inês Bridge

 

 

94363434014388688500020118226882.jpg Pedro and Inês Bridge

 

 

943634340148526416250201152226412.jpg Pedro and Inês Bridge

 

 

9436343401486503225002011522322.jpg Pedro and Inês Bridge

 

 

943634340148984072500201138224072.jpg Cecil Balmond

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

944634340914952041250201115232042.jpg

استودیو معماران ژاپنی Hidehiro Fukuda این خانه را برای دو خانواده به همراه یک آتلیه با سازه ای مستطیل شکل و دو وجهی و متصل به هم توسط یک راهرو مرکزی ، طراحی کرده اند . پنجره های کوچک ِ مربع شکل به صورت نامنظم در نمای ساختمان قرار گرفته اند . این فضای باریک تبدیل به یک راهی برای اتصال سالن ورودی و تراس شده است . حتی در داخل خانه هم ، طراحان ، از یک متریال مانند نمای بیرونی ساختمان و یک متریال شفاف برای سقف استفاده کرده اند ، به طوری که پدر و مادر که مشکل بیرون رفتن از خانه را دارند ، احساسی همانند بودن در فضای بیرون را خواهند داشت .

 

944634340915255010000201145235012.jpg خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

94463434091541797875020111237972.jpg خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340915569541250201116239542.jpg خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340915696728750201129236722.jpg خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340915904853750201150234852.jpg خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

94463434091607797875020117237972.jpg خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340916219697500201121239692.jpg خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340916996260000201139236262.gif خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340917165322500201156235322.gif خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

94463434091730094750020111023942.gif خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340917474228750201127234222.gif خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340917761103750201156231102.gif خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

944634340918083760000201128233762.jpg خانه دوبلکس ، توکیتو ، معماران فوکودا

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

945634340924771885000201137231882.jpg

معمار پرتغالی مانوئل گومز Manuel Maia Gomes ، پروژه طراحی یک گالری عمومی در Vila do Conde – پرتغال – را به اتمام رساند . راه پله و آسانسور در بین دو ساختمان قدیمی یک فضای میدان شکل را به وجود می آورد . راه پله از بتنی با رنگدانه های قرمز ساخته و با یک پنجره ای بزرگ با شیشه های رنگی روشن مزین شده . آثار هنری در پشت دیوارهای شیشه ای در کنار راهرو و بخش هایی از ساختمان اصلی قرن شانزدهم به نمایش گذاشته می شود . این گالری مختص ویدئوهای هنر سینمایی و فیلم های کوتاه تخصصی است و همچنین شامل یک کتاب فروشی می باشد . ساختمان اصلی در قرن شانزدهم ساخته شده که در قرن هجدهم دارای تغییر و دگرگونی شده است . بعد از خرابی کامل ، ساختمان دوباره دارای نمایی جدید می شود . هنرها توسط پانل های شیشه ای محافظت شده که تهویه و حرارت طبیعی را فراهم می کنند . وجود متریال بتن و سنگهای قدیمی و شکسته شده با حالتی از روش های ناتمام ، دال بر نقص بشر است . پانل های رنگی نورانی در ورودی ساختمان باعث جذب مردم شده و آنها را مشتاق به دیدن رنگهای روشن می کند . گالری با در نظر گرفتن اصول طراحی مجدد از مصالح ساختمان ساخته شده . متریال گرانیت ، در تکمیل ساختمان و به عنوان ماده ای طبیعی و سازگار با محیط زیست ، در راه پله و باکس آسانسور به کار رفته .

 

945634340924927666250201152237662.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340925176728750201117236722.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

94563434092537079125020113723792.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340925518135000201151238132.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

94563434092568719750020118237192.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340925952197500201135232192.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

94563434092617063500020115723632.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340932415635000201121235632.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340932625947500201142235942.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340932792353750201159232352.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

94563434093462641625020112236412.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340935047353750201144237352.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

94563434093520532250020110235322.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340935371885000201117231882.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340935926103750201112236102.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340936148916250201134238912.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

945634340936397822500201159237822.jpg گالری خورشیدی توسط مانوئل گومز ؛ هماهنگی رنگ و بتن

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

الحاقی مدرن به خانه ای قدیمی؛میزبانی طبیعت

 

946634340967141728750201114231722.jpg

با اطمینان می توان گفت:مقابله با اغلب چالش های معمارانه نیاز به نگاه توامان به مقوله های سابق و نوین دارد.آخرین پروژه کمپانی پاوِرهاوس(Powerhouse)،یک الحاق مدرن به یک خانه قدیمی در حومه یکی از شهرهای فرانسه بود؛طرحی جسارت آمیز که کاملا موشکافانه تمام جزییات در آن بررسی شده بود.این خانه را به درستی اسپیرال هاوس(Spiral’ House)-خانه مار پیچ-نام گذاری کرده اند.بازوی الحاقی آزادانه از طبقه فوقانی خانه ی قدیمی شروع می شود،به سمت زمین پیچ می خورد و یک حیاط خلوت داخلی را در بین حجم طویل خود و خانه بوجود می آورد.این گستره شامل یک خانه روستایی در مرکز مِلک بزرگی به مساحت 13000 متر مربع، در چشم انداز سرسبز و روستاییِ بورگاندی(Burgundy)قرار دارد.بخش الحاقیِ اضافه شده،با بیش از 200 متر مربع مساحت،اتاق هایی را برای میزبانی از مهمانهای این خانواده پیشکش کرده است.یک نشیمن و کتابخانه در انتهای تحتانی و یک نشیمن دیگر در اقامتگاه اصلی در زمانی که دو مهمان فضایی خصوصی تر را طلب می کنند،در انتهای فوقانی جای گرفته.یک پله نیز،در راستای طراحی داخلی،خود را با شیب ملایم سازه وفق داده است.اتاق ها به دور پاسیو،که بازگشتی لطیف به حیاط سنتی را تدایی می کند،توزیع شده اند. حجمی که صعود می کند به فضای داخلی کمک می کند تا با باغ خارجی و پارک اطراف ساختمان مرتبط شود،در حالی که پاسیو اولین میزبان پس از ورودی پیچیده ی اصلی است ووهنرمندانه بخش قدیم و جدید را پیوند می دهد.برون گرایی به خوبیِ مهارتِ ترکیبِ فضای داخلی و خارجی مشخص می شود،قسمت الحاقیِ کمپاتی پاوِر هاوس(Powerhouse)بخشی ارگانیک از مجموعه است،این بخش نه تنها مهمانان را به طور فیزیکی و بصری با طبیعت ارتباط می دهد،همچنین به نحوی تاثیرگذار قدیم وجدید را با یکدیگر متصل می کند.

 

946634340967368135000201136238132.jpg Spiral House

 

 

946634340967576416250201157236412.jpg Spiral House

 

 

946634340967738135000201113238132.jpg Spiral House

 

 

946634340967922666250201132232662.jpg Spiral House

 

 

946634340968157822500201155237822.jpg Spiral House

 

 

946634340968352353750201115232352.jpg Spiral House

 

 

946634340968566416250201136236412.jpg Spiral House

 

 

94663434096871094750020115123942.jpg Spiral House

 

 

946634340968913760000201111233762.jpg Spiral House

 

 

94663434096912032250020113223322.jpg Spiral House

 

 

946634340969323291250201152233292.jpg Spiral House

 

 

946634340969538760000201113238762.jpg Spiral House

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

948634341484407822500201120247822.jpg

معماران دانمارکی BIG ، برنده مسابقه طراحی جدید گالری ملی گرینلند شده اند . ساختمان به شکل حلقه ایست که یک حیاط مرکزی را دربرگرفته . سقف و مسیرهای داخلی دنباله رو شکل شیب دار سایت هستند که مشرف به زیباترین فلات گرینلند می باشد . گالری هر دو هنرهای تاریخی و معاصر را در یک نهاد پویا به نمایش می گذارد و به عنوان یک نماد فرهنگی و معماری برای مردم گرینلند خدمت می کند . ساختمان ترکیبی از طرح های هندسی خالص با درکی حساس به چشم انداز است . پیشنهاد معماران طراحی گالری است که از نظر جسمی و بصری در هماهنگی با طبیعت چشمگیر بود ، درست مثل زندگی در گرینلند که نوعی همزیستی با طبیعت است . شکل مدور گالری ، بخش انعطاف پذیر از نمایشگاه را به اشکال و اندازه های مختلف قادر می سازد و یک چهارچوب منحصر به فرد برای هنر موزه ایجاد می کند . بازدید کنندگان و مردم محلی قادر به تحسین شکل واضح و روشن گالری هستند که مانند یک تندیس یا قطعه ای از زمین هنری به نظر می رسد و نقش قابل توجهی برای شهروندان و ساکنان گرینلند به عنوان یک نقطه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، شهری و معماری بازی می کند .

 

948634341484625947500201142245942.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341484800010000201102412.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341484966260000201116246262.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341485134072500201133244072.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341485327197500201152247192.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

94863434148546719750020116247192.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341485627822500201122247822.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341485825478750201142245472.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

94863434148601454125020111244542.jpg گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341486259228750201125249222.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341486525635000201152245632.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341486776416250201117246412.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341487001103750201140241102.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

94863434148723547875020113245472.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341487494228750201129244222.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341487769541250201156249542.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341488123135000201132243132.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

948634341488292197500201149242192.gif گالری ملی گرینلند ، بی آی جی ؛ ساده ، کاربردی ، نمادین

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

949634342388734228750201133254222.jpg

استودیو ایتالیایی آنتونیو رَوَلی ، طبقه همکف یک انبار در ورونا – ایتالیا – را به یک نمایشگاه با پرده های شفاف و آویزان شده ازسقف ، تبدیل کرده است . پرده های شفاف در بین ارتفاعات بلند فضا و برای بدست آوردن اتاق بیشتر ، ایجاد پارتیشن کرده و جایگاه یک نمایشگاه لباس و پوشاک و هنر معاصر ، آن هم به عنوان یک فضای نمایشگاهی موقت محسوب می شود . سیستم تهویه مطبوع با دمیدن هوا در فضای گالری باعث به حرکت درآوردن پرده ها به صورت مداوم می شود . در قسمت بیرونی ، نمای شیشه ای سیاه و منعکس کننده در سطح خیابان بدان معنی است که در حالی که دید گالری از بیرون محدود شده ، بازدیدکنندگان ، فضای بیرون را از داخل گالری به وضوح می توانند مشاهده کنند . رنگ خاکستری استفاده شده در کل فضای داخلی ، به همان اندازه در نمای خارجی اعمال می شود و صورت خارجی از چشم انداز ناشناس از ساختمان موجود را به خود می گیرد . مبلمان همه با رنگ سفید آغشته شده و میز ها با ورقه های فلزی در قسمت فضای کاری استفاده می شوند .

 

949634342388908603750201150258602.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

94963434238903969750020113259692.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342389162822500201116252822.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342389348447500201134258442.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342389498291250201149258292.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

94963434238966251000020116252512.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342389822822500201122252822.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342390175478750201157255472.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342390428760000201122258762.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342390619853750201141259852.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

94963434239081704125020111257042.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342391015947500201121255942.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

94963434239123079125020114325792.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

94963434239145157250020115251572.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342391735635000201133255632.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342392118760000201111258762.jpg نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

949634342392425791250201142255792.gif نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

94963434239265688500020115256882.gif نمایشگاه و گالری هنری ؛ تأکید بر پویایی فضا

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

951634343223313447500201131263442.jpg

این خانه با طراحی داخلی چوبی در Kobe - ژاپن – توسط معمار ژاپنی Keiichi Sugiyama طراحی شده است . فضا هایی که در طبقه همکف هستند به باغ راه دارند و پنجره های بزرگ ، اجازه ورود نور طبیعی را به فضا می دهند . اتاق نشیمن در طبقه همکف و اتاق خواب ها در طبقه اول سازماندهی شده اند . این خانه در کنار جاده ای بین شمال وجنوب قرار گرفته و ورودی خانه از سمت شمال و در سمت جنوب درختان و سرسبزی فراوان وجود دارد . فضای داخلی با نورهایی که از پنجره های سقفی وارد آن می شوند ، پوشیده شده . اتاق نشیمن به سبک ژاپنی است و هر فضایی در خانه توسط پنجره هایی به باغ جنوبی متصل شده و باد و نور طبیعی را جذب می کند .

 

95163434322346079125020114626792.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

95163434322362329125020112263292.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343224467666250201126267662.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343224639853750201143269852.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

95163434322480626000020110266262.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343224955322500201115265322.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343225109072500201130269072.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

95163434322540235375020110262352.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343225566572500201116266572.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343225757510000201135267512.jpg خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343225931572500201153261572.gif خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343226158603750201115268602.gif خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343226435166250201143265162.gif خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

95163434322660376000020110263762.gif خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343226748916250201114268912.gif خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343226992041250201139262042.gif خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343227158603750201155268602.gif خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

951634343227306260000201110266262.gif خانه ای در Kobe ، ژاپن ؛ همخوانی با طبیعت

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

خانه ای در مایورکای اسپانیا؛اصالت حجم

950634342601735478750201133255472.jpg

این مکان با اشراف به دریا توصیف می شود.راه دسترسی از سمت شمال غربی مهیا و بالاترین نقطه ی آن،حدود 26متر از سطح دریا مرتفع است. چشم انداز صخره ای اطراف ،الهام بخش شده تا این پروژه ایده ی ترکیب بندی احجام قطعه قطعه را دنبال کند؛که از بالای تپه به سمت دریا کشیده می شود.ای حجم شامل سه عدد بلوک بزرگ می باشد،که خود به چند قطعه کوچکتر تقسیم شده اند.بنا دو طبقه زیرزمین را شامل می شود،که هر قطعه،بخشی از توپوگرافی موجود بواسطه ی یک پلت فرم 22متزی است.نحوه ی ارتباط بین احجام جدا از هم،با شکاف های عبوری از بین آنها میسر می شود.بلوک شرقی،ورودی اصلی،اتاق خواب اصلی،اتاق مهمان و پلکان را شامل می شود.ورودی اصلی این خانه،در نقطه ی مشترک پلت فرم و مرکز حجم است.بلوک غربی؛این حجم به عنوان پیکره ی میانی ایفای نقش می کند،و بسط افقی آن باعث ارتباط بلوک های غربی وشمالی در طبقه همکف می شود.بلوک مذکور دارای سه اتاق در طبقه ی فوقانی ست،که این اتاق ها نزدیک یکدیگرند و یک کانون نور را در یک حرکت عمودی به سمت حیاط پایین ایجاد می کنند.در این بلوک شما میتوانید یک سالن استراحت را در مجاورت حیاط بیابید،با پنجره هایی به سمت آن،که هر نوع ارتباط بصری را با دریا انکار می کند.بدون در نظر گرفتن همسایگی دریا،اتاق نشیمن یک جو درونگرا خواهد داشت.با تاکید بر مناظر دریا ونیز دیگر چشم اندازهای این خانه،کنتراستی زیبا ایجاد شده است.بلوک شمالی نقشی "خانه به خانه" دارد و از دو اتاق ونیز یک اتاق دیگر تشکیل شده.علیرغم این عملکرد ساده انگارانه،این حجم نقشی مهم را به مصابه ی مولفه برتر در تمام پیکره ی این بسته بازی می کند. طراح:آلوار سیزا(Álvaro Siza)

950634342601928760000201152258762.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

95063434260209219750020119252192.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

950634342602241416250201124251412.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

950634342602399541250201139259542.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

950634342602568760000201156258762.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

95063434260277032250020111725322.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

950634342602954697500201135254692.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

95063434260319047875020115925472.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

950634342603408760000201120258762.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

950634342603603135000201140253132.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

95063434260379032250020115925322.jpg خانه ای در مایورکای اسپانیا

 

 

950634342604188916250201138258912.jpg Álvaro Siza

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

953634344065725505775201132275502.jpg

گالری The Sperone Westwater – توسط فاستر و همکارانش – به تازگی در نیویورک توسط هنرمند آرژانتینی Guillermo Kuitca افتتاح شده که شامل یک فضای نمایشگاه در حال حرکت است که طبقات این گالری را به هم متصل می کند . نمای شیشه ای کنگره دار ، سر و صدای خیابان را به طور چشمگیری کاهش داده و دما و نور وارد شده به بستر گالری را کنترل می کند و همچنین عایق ساختمان در برابر فضاهای گالری محسوب می شود . گالری وِستواتر در گذشته محلی برای نمایش آثار هنرمندان بین المللی بوده و اکنون بعد از 35 سال ، فاستر و همکارانش با طراحی خود ، مساحت نمایشگاه را دو برابر کرده و پیشگامان رویکرد نوآورانه با یک حرکت عمودی در فضای گالری شده اند . این فضای متحرک به بازدیدکننده اجازه می دهد که با حرکتی تدریجی بین سطوح به طبقات فوقانی نمایشگاه برسد که یکی از ویژگی های برجسته طرح در کل Bowery می باشد که از خیابان قابل مشاهده بوده و سرعت آرام آن متضاد با ترافیک سریع خیابان است . با وجود پله و آسانسور اضافه ، دسترسی به پارکینگ آسانتر می شود . گالری فضای گسترده ای از نمایشگاه را ارائه می دهد که در نقوش و تزئینات و تناسبات متفاوت هستند . شکست در طبقه ششم ، نشان دهنده محل دفاتر اداری گالری است . آثار هنرمندان عمدتأ در زیر زمین ذخیره شده ، در حالی که کتابخانه در طبقه آخر قرار گرفته .

 

95363434406605252656020115272522.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

953634344066325799065201132275792.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

95363434406661907093020111279072.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

953634344066785784345201118275782.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

953634344067045307290201144275302.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

953634344067185459055201158275452.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

953634344067436701015201123276702.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

953634344067637475840201143277472.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

95363434406789309266020119273092.jpg گالری وِستواتر ، فاستر و همکاران ؛ عنصری عمودی الهام گرفته از کارکتر پویای شهری

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...