Neutron 60972 ارسال شده در 1 فروردین، 2011 روزی روزگاری، پیرزن فقیری توی زبالهها دنبال چیزی برای خوردن میگشت که چشمش به چراغی قدیمی افتاد آن را برداشت و رویش دست کشید. میخواست ببیند اگر ارزش داشته باشد آن را ببرد و بفروشد. در همین موقع، دود سفیدی از چراغ بیرون آمد. پیرزن چراغ را پرت کرد، با ترس و تعجب، عقب عقب رفت و دید که چند قدم آن طرفتر، غول بزرگی ظاهر شد. غول فوری تعظیم کرد وگفت: نترس پیرزن! من غول مهربان چراغ جادو هستم. مگر قصههای جوراجوری که برایم ساختهاند، را نشنیدهای؟ حالا آرزو کن تا آنرا در چشم به هم زدنی برایت برآورده کنم، اما یادت باشد که فقط یک آرزو! پیرزن که به دلیل این خوش اقبالی توی پوستش نمیگنجید، از جا پرید و با خوشحالی گفت: الهی فدات شم مادر! اما هنوز جمله بعدی را نگفته بود که فدای غول شد و نتوانست آرزویش را به زبان بیاورد. و مرگ او درس عبرتی شد برای آنها که زیادی تعارف میکنند. آیا شما انسان تعارفی هستید؟ جامعه شناسان و روانشناسان ایرانی تقریبا اذعان دارند که تعارف و تعارف کردن های افراطی در میان ایرانیان به عنوان یک بیماری تلقی میشود. از دوستان نو اندیش تقاضا دارم نظرشون رو در مورد تعارف کردن های ایرانی ها بیان کنند که آیا خوب است یا بد؟ چه مضراتی دارد یا می تواند داشته باشد یا چه نکات مثبتی رو در بر می گیرد؟ خوشحال میشم نظرتون رو بدونم.:flowerysmile: 14
Mahnaz.D 61918 ارسال شده در 5 فروردین، 2011 راستش تعرف یه کمش خوبه نه زیاد. خارجی ها کلا" تعارف سرشون نمی شه. ایرانی هام زیادی تعارف می کنن و قربون صدقه ی هم می رن. بعضی وقتا آدم معذب می شه! دوتا ماجرا: 1- یه دوست داشتم تو ایران هر موقع می دیدمش: الهیییییییی فردات شم...عزیزم...قوربونت برم...جیگرم.....و.... هزار تا قوربون صدقه. آدم یادش می رفت چی می خواست بگه! از صد کیلومتری می دیدیمش بچه ها می گفتن: ای بابا باز این اومد بچه ها حرفتون یادتون نره!:banel_smiley_52: 2- امریکایی ها به رک بودن معروفن. یه دوست دارم خیلی خانومه و خیلی هم دوسش دارم. یه بار همین جوری بهش گفتم: باربارا یه روز با بچه هات و همسرت بیا خونمون ناهار..... تا اینو گفتم گفت: اووووووم فردا ظهر بیکارم...میام حتما " :jawdrop: تو دلم گفتم تعارف بودااااااااااااااااااا 11
Mohammad Aref 120566 ارسال شده در 5 فروردین، 2011 جالب اینجاست که ما ایرانیا همچین به تعارف عادت کردیم که یه جا هم یکی تعارف نمیزنه، میگیم عجب آدمیه ها، یه تعارف هم نکرد. بعضی وقتا که تعارف هم میکنیم این حرفو میزنن، چون توقع اینه که تعارف باید زیاد باشه اینو از بچگی تو گوش بچه هم می خونن، طفلک یه چیزی واسش آوردن میخوره، هی میگن زشته، برو بهشون تعارف کن. :icon_pf (34): 6
VINA 31339 ارسال شده در 5 فروردین، 2011 روزی روزگاری، پیرزن فقیری توی زبالهها دنبال چیزی برای خوردن میگشت که چشمش به چراغی قدیمی افتاد آن را برداشت و رویش دست کشید. میخواست ببیند اگر ارزش داشته باشد آن را ببرد و بفروشد. در همین موقع، دود سفیدی از چراغ بیرون آمد. پیرزن چراغ را پرت کرد، با ترس و تعجب، عقب عقب رفت و دید که چند قدم آن طرفتر، غول بزرگی ظاهر شد. غول فوری تعظیم کرد وگفت: نترس پیرزن! من غول مهربان چراغ جادو هستم. مگر قصههای جوراجوری که برایم ساختهاند، را نشنیدهای؟ حالا آرزو کن تا آنرا در چشم به هم زدنی برایت برآورده کنم، اما یادت باشد که فقط یک آرزو! پیرزن که به دلیل این خوش اقبالی توی پوستش نمیگنجید، از جا پرید و با خوشحالی گفت: الهی فدات شم مادر! اما هنوز جمله بعدی را نگفته بود که فدای غول شد و نتوانست آرزویش را به زبان بیاورد. و مرگ او درس عبرتی شد برای آنها که زیادی تعارف میکنند. آیا شما انسان تعارفی هستید؟ جامعه شناسان و روانشناسان ایرانی تقریبا اذعان دارند که تعارف و تعارف کردن های افراطی در میان ایرانیان به عنوان یک بیماری تلقی میشود. از دوستان نو اندیش تقاضا دارم نظرشون رو در مورد تعارف کردن های ایرانی ها بیان کنند که آیا خوب است یا بد؟ چه مضراتی دارد یا می تواند داشته باشد یا چه نکات مثبتی رو در بر می گیرد؟ خوشحال میشم نظرتون رو بدونم.:flowerysmile: منم زیاد استفاده میکنم:icon_pf (34):والا دیگه شده عادت:icon_pf (34):اما یه جاهایی رک حرفمو میزنم اما بعدش میپن نمیتونستی با بنبه سر ببریتعارف همون بله بگو و راهت رو برو هست 2
آریوبرزن 13988 ارسال شده در 5 فروردین، 2011 من خودم هم از تعارف کردن بدم میاد هم از تعارف کردن (این دوتا تو فاعل و مفعول با هم فرق دارند)... البته بعضی وقتا به خاطر این رفتار مورد سرزنش دیگران قرار میگیرم...... مثلا وقتی مهمان میاد برامون غذارو که گذاشتم تو سفره یه بار میگم بفرمایید و دیگه تا آخر غذا هیچی نمیگم ، بعضیارو دیدید وقتی میشینی پا سفره انقدر میگن از اینم بخور از اونم بخور که آدم حالت تهوع بهش دست میده.......در عوض وقتی جایی مهمونم اصلا نیازی نیست که صاحب خانه تعارف کنه هرچی دلم خواست بر میدارم میخورم...... یا مثلا وقتی با دوستان میریم بیرون اگه یکی گفت من حساب میکنم دیگه باهاش دست به یقه نمیشم که نه بزار من حساب کنم در عوض یک بار دیگه من حساب میکنم....... کلا بعضی وقتا واسه اینکه نگن یارو بی ادبه تعارف میکنم . ولی از نظر من تعارف یک جورایی ریا حساب میشه و فقط باعث اذیت شدن طرف مقابله...... 7
Neutron 60972 مالک ارسال شده در 6 فروردین، 2011 عضیارو دیدید وقتی میشینی پا سفره انقدر میگن از اینم بخور از اونم بخور که آدم حالت تهوع بهش دست میده.... خیلی حالت بدیه ... :icon_razz: 2
Mohammad Aref 120566 ارسال شده در 6 فروردین، 2011 بعضیارو دیدید وقتی میشینی پا سفره انقدر میگن از اینم بخور از اونم بخور که آدم حالت تهوع بهش دست میده...... ساده ای دیگه. اینا اینطوری میگن که آدم بیخیال بشه کلاً نخوره طرف بشقابشو تازه کشیده، پره هنوز داره میخوره، میگن چرا نکشیدی، بکش بخور دیگه 6
گـنـجـشـک 24371 ارسال شده در 6 فروردین، 2011 من خودم هم از تعارف کردن بدم میاد هم از تعارف کردن (این دوتا تو فاعل و مفعول با هم فرق دارند)...البته بعضی وقتا به خاطر این رفتار مورد سرزنش دیگران قرار میگیرم...... مثلا وقتی مهمان میاد برامون غذارو که گذاشتم تو سفره یه بار میگم بفرمایید و دیگه تا آخر غذا هیچی نمیگم ، بعضیارو دیدید وقتی میشینی پا سفره انقدر میگن از اینم بخور از اونم بخور که آدم حالت تهوع بهش دست میده.......در عوض وقتی جایی مهمونم اصلا نیازی نیست که صاحب خانه تعارف کنه هرچی دلم خواست بر میدارم میخورم...... یا مثلا وقتی با دوستان میریم بیرون اگه یکی گفت من حساب میکنم دیگه باهاش دست به یقه نمیشم که نه بزار من حساب کنم در عوض یک بار دیگه من حساب میکنم....... کلا بعضی وقتا واسه اینکه نگن یارو بی ادبه تعارف میکنم . ولی از نظر من تعارف یک جورایی ریا حساب میشه و فقط باعث اذیت شدن طرف مقابله...... من بعضی وقتا اینجوری میشم.........همیشه هم همه چیو من حساب میکنم......خیلی بده.....:icon_pf (34):......البته تازگیا بهتر شدم 2
Neutron 60972 مالک ارسال شده در 6 فروردین، 2011 من بعضی وقتا اینجوری میشم.........همیشه هم همه چیو من حساب میکنم......خیلی بده...........البته تازگیا بهتر شدم میگم یه بار بیا بریم نائب ناهار بخوریم... :gnugghender:
الهام. 8079 ارسال شده در 6 فروردین، 2011 میگم یه بار بیا بریم نائب ناهار بخوریم... :gnugghender: منم میااااااااااااااااااااااامممممممممممم مهمون مینا جوووووووووووونیم؟ 1
آریوبرزن 13988 ارسال شده در 6 فروردین، 2011 ساده ای دیگه. اینا اینطوری میگن که آدم بیخیال بشه کلاً نخوره طرف بشقابشو تازه کشیده، پره هنوز داره میخوره، میگن چرا نکشیدی، بکش بخور دیگه تا حالا از این زاویه به موضوع نگاه نکرده بودم.......... مثل بعضیا که می ایستن تو در هی میگن بفرمایید تو ............. یا میگه چیزی که نمیخوری؟؟؟؟ تو هم مجبوری بگی نه............. 1
گـنـجـشـک 24371 ارسال شده در 6 فروردین، 2011 میگم یه بار بیا بریم نائب ناهار بخوریم... منم میااااااااااااااااااااااامممممممممممم مهمون مینا جوووووووووووونیم؟ آره بریم.................منتها کیف پولاتون یادتون نره!:gnugghender: 1
Neutron 60972 مالک ارسال شده در 6 فروردین، 2011 آره بریم.................منتها کیف پولاتون یادتون نره!:gnugghender: باشه ... میاریم ... :gnugghender:
mIn 2294 ارسال شده در 6 فروردین، 2011 از دوستان نو اندیش تقاضا دارم نظرشون رو در مورد تعارف کردن های ایرانی ها بیان کنند که آیا خوب است یا بد؟ چه مضراتی دارد یا می تواند داشته باشد یا چه نکات مثبتی رو در بر می گیرد؟ خیلی خیلی بد نیس ، یکمی تعارف به آدم این حس رو میده که برای طرف مقابل مهمی ، ( نکته نیمچه مثبت) کمی بده ، اون قسمتیش بده که من از یک طرف به شدت تعارفیم و اون اینکه وقتی تعارفم کنن جایی بمونم نمی مونم و بگن بخورم نمی خورم و ........ و تو دلم به خودم فش میدم :icon_razz: ( کمی مضرات ) 4
mohsen 88 10106 ارسال شده در 6 فروردین، 2011 آدم ركي نيستم و خيلي وقتا سر همين رك نبودن تو زحمت افتادم.البته تعارفي هم نيستم.اما بعضي وقتا مجبورم.طرف خودش تعارفيه شديد.اونوقت اگه تعارف نكنم يه فكر ديگه اي ميكنه.به قول محمد اگه تعارف نكني ميگن يه تعارف هم نكرد.آدم مي مونه چيكار بكنه. 4
Mahnaz.D 61918 ارسال شده در 6 فروردین، 2011 من تازگیا رک شدم....اینقززززززززز بهم فحش می دن که حد نداره 3
Neutron 60972 مالک ارسال شده در 6 فروردین، 2011 من تازگیا رک شدم....اینقززززززززز بهم فحش می دن که حد نداره بعد یه مدت بهت عادت میکنن. به نظر من آدمای رک رو بیشتر میشه روشون حساب کرد... 2
الهام. 8079 ارسال شده در 7 فروردین، 2011 آره بریم.................منتها کیف پولاتون یادتون نره!:gnugghender: باشه ...میاریم ... :gnugghender: من نبدارم...گم كردم! من تازگیا رک شدم....اینقززززززززز بهم فحش می دن که حد نداره اوخي...ملس شدي؟ 1
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری