رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 7466342884185851300002010182551312.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] کتاب سازه های خود تولیدگر Autogenic Structures اخرین کتابی است که ایوان داگلس به زیور طبع اراسته، مجموعه ای مشتمل بر محصولات تولیدی وی طی 10 سال فعالیت در موسسات تراز اول اموزش معماری هم چون دانشگاه کلمبیا، موسسه پرات، دانشگاه بوفالو و اس سی آی، کتاب منظری اجمالی ولی کم یاب بر ذات و اصول پایه ایی سیستم اموزشی معماری می گشاید. به جرات می توان گفت با نگاهی به کتاب ذهن همه گان بر این جهت قوام می گیرد که ان چه داگلس، همکاران، هم فکران و دانشجویانش در دنیای ازمایشگاهی مدارس معماری کاشته اند امروز در دنیای واقعی و در مقیاس وسیع ثمر داده است، از این نظر فریم مگزین در الصاق عنوان افسانه ساز به کتاب نه ره به گزافه رفته و نه اغراق گویی نموده. کتاب به گمان غالب شارحان موثق معماری چشم اندازی بدیل بر اینده معماری می اراید، کتاب تذکره ایی است ارزشمند بر گرایش های نوایینِ در حال ظهور و عمق گرفتن و نسل اینده گرایش های متبادر بر ساخت و ساز در عصر تسلط و قوام بی حد و حصر شمول کامپیوتری بر ذات طراحی. کتاب سبب شده است بار دیگر توده قابل تاملی از معماران و دانش جویان معماری به بحث پیرامون افق های فرهنگی برامده از ره یافت های پژوهشی اموزشی و ابداعی ایوان داگلس بر معماری بپردازند، در این میان مباحثی که بیش از همه مورد توجه قرار گرفته اند شامل اینده مرزِ میان سازه و تزیینات، ارزش و اهمیت تبیین چارچوب های فراگیر برای تعریف نسل اینده عناصر مدولار ساختمانی و نقش مصالح هوشمند در خلق جهانی پایدار می باشند. مباحث مهم و اساسی کتاب در ترکیب با تصاویر بی نهایت با کیفیت از کارها، راهنمایی بی نظیر برای توصیف طیف وسیعی از تکنیک های گسترده و متنوع دیجیتال و انالوگ می باشد. سازه های خود تولید گر شامل بیش از 300 تصویر، ترسیم و عکس با کیفیت بالا می باشد و برای تمام ان هایی که خود را درگیر و موظف به مشارکت در فرایند ارتقا سطح معماری می دانند مناسب می نماید.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

746634288420294036250201092540312.jpg نمونه ایی از پرُتوتایپ های معرفی شده در کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

7466342884217084112502010302584112.jpg نمونه ایی از محصولات تولید و ارائه شده در کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

7466342884222949737502010292549712.jpg نمونه ایی از ترسیمات ارائه شده در کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

7466342884228974737502010292574712.jpg نمونه ایی از دیاگرام های ارائه شده در کتاب

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال
  • پاسخ 147
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

کتاب "معماری دیجیتال، طراحی و تولید با استفاده از فناوری‏های CAD/CAM/CAE" که توسط پروفسور محمود گلابچی استاد برجسته دانشکده معماری دانشگاه تهران، استاد نمونه دانشگاه‏های کشور و چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران با همکاری مهندس علی اندجی گرمارودی و دکتر حسین باستانیبه رشته تحریر در‏آمده است، بوسیله انتشارات در 240 صفحه و 12 فصل با چاپ رنگی منتشر شد.

 

کاربرد روزافزون کامپیوتر در زمینه‏ های طراحی، معماری و مهندسی از مهمترین دستاوردهای سال‏های اخیر در راستای ارتقاء فرایند طراحی و افزایش بهره‏وری در مراحل مختلف از طراحی تا اجرای یک پروژه‏ محسوب می‏شود. فرآیند طراحی و تولید به کمک کامپیوتر می‏تواند در حوزۀ وسیعی از فعالیت‏های علمی و صنعتی امروز مانند معماری، طراحی صنعتی، مهندسی ساختمان و مهندسی مکانیک و صنایع نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

 

معماری دیجیتال به طراحان و معماران برای خلق ساختارهای حقیقی به‏ شکل مجازی کمک می‏کند به گونه‏ای که آنان می‏توانند پیش از ساختن طرح در فضای درونی طرح تمامی شرایط را مورد بررسی قرار دهند.

 

در همین راستا کتاب "معماری دیجیتال"بر اساس آخرین دستاوردهای علمی در جهان با هدف آشنا نمودن طراحان و سازندگان با طراحی دیجیتال و نیز فرآیندهای طراحی و تولید با کامپیوتر، امکان طراحی در فضای مجازی قبل از خلق واقعیت و نیز تولید با بهره‏گیری از تجسم ذهنی و شبیه‏سازی تالیف ومنتشر گردیده‏است.

 

فصل اول کتاب به شناخت محیط‏های طراحی و محیط‏های ساخت اختصاص دارد.

 

در این فصل خصوصیات و امکانات محیط‏های طراحی به کمک کامپیوتر (سامانۀ CAD)و نیز ساخت و تولید دیجیتال (سامانۀ CAM) به تفصیل بیان می‏شود. موضوع فصل دوم کتاب چشم‏انداز محیط‏های کامپیوتری می‏باشد. در این فصل نقش کامپیوتر در طراحی، طراحی دیجیتال، فرآیند طراحی معماری و طراحی الگوریتمی مورد بررسی قرار می‏گیرد.

 

در فصل سوم پیشینه و تاریخ معماری دیجیتال بیان می‏شود و راه حل‏های دیجیتال در طراحی پروژه‏های بزرگ مورد توجه قرار می‏گیرد. فصل چهارم به روش‏های فرم‏یابی دیجیتال اختصاص دارد و تکنیک‏های فرم یابی دیجیتال، فرم یابی دیجیتال به کمک الگوریتم، الگوریتم‏های ژنتیک، به‏کار گیری تکنیک برداشت حجم کامپیوتری از مدل و نیز پیدایش فرم براساس ساختار سازه مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرد.موضوع فصل پنجم ابزارهای طراحی دیجیتال می‏باشد.

 

در این فصل مفهوم الگوریتم، فرایندهای مبتنی بر الگوریتم، مقایسه ذهن انسان و کامپیوتر در پردارش الگوریتم و نیز جبر فرمکسی، نرم‏افزار فرمین، تولید نقوش هندسی به روش پارامتریک و کاربرد نقوش هندسی در معماری امروز به تفصیل بیان می‏شود.فصل ششم کتاب به تکنیک‏های طراحی دیجیتال اختصاص دارد. در این فصل تغییرشکل‏های زنجیره‏ای، میان‏یابی هندسی، فرایندهای اتفاقی شامل متغیرهای تصادفی، الگوریتم‏های جستجوی تصادفی، الگوریتم ورونئی، الگوریتم‏های جذب‏کننده و ماشین‏های خودکار سلولی توضیح داده می‏شود.

 

در فصل هفتم کتاب فرم‏یابی دیجیتال به کمک الگوریتم‏های ژنتیک به تفصیل بیان می‏شود و مفهوم جهش و تکامل در چرخۀ طبیعت، الگوریتم‏های بهینه‏ سازی و ساختار الگوریتم‏های ژنتیک مورد بررسی قرار می‏گیرد.

 

خصوصیات محیط‏های نرم‏افزاری CAE/CAM/CAD موضوع فصل هشتم کتاب می‏باشد.موضوع فصل نهم کتاب تبادل داده‏های دیجیتال در سامانه‏های طراحی و تولید می‏باشد. در این فصل پایه‏ های عملی بحث تبادل اطلاعات در صنعت ساختمان و رویکردهای مختلف مانند روش‏های معمول، استفادۀ گسترده از ابزارهای دیجیتال در مرحلۀ طراحی و استفاده از ابزارهای دیجیتال در کل فرآیند طراحی تا ساخت مورد بررسی قرار می‏گیرد. طراحی پوشش سطوح در معماری در فصل دهم بیان می‏شود و انواع الگوهای متداول شامل الگوهای چهارگوش، سه‏ گوش و الگوهای بی‏شکل مورد بررسی قرار می‏گیرد.

 

فصل یازدهم کتاب به ساخت و ساز دیجیتال اختصاص داشته و در آن نیازهای نرم‏افزاری در طراحی و تحلیل سازه و رویکرد دیجیتال به فعالیت‏های سازه‏ای مورد بررسی قرار می‏گیرد. در فصل دوازدهم روش‏های تولید دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار گرفته و روش‏ تولید دو بعدی، روش‏های کاستنی دو و سه بعدی و نیز روش‏های افزودنی، روش‏های مبتنی بر تغییر فرم و روش‏های سرهم کردن اجزا به تفصیل بیان می‏شود.

 

عناوین فصل های مختلف کتاب و ضمائم آن عبارتند از:

 

فصل اول _ محیط طراحی، محیط ساخت

فصل دوم _ چشم‏انداز محیط‏های کامپیوتری

فصل سوم _ پیشینه و تاریخ معماری دیجیتال

فصل چهارم _ روش‏های فرم‏یابی دیجیتال

فصل پنجم _ ابزارهای طراحی دیجیتال

فصل ششم _ تکنیک‏های طراحی دیجیتال

فصل هفتم _ فرم‏یابی دیجیتال به کمک الگوریتم‏های ژنتیک

فصل هشتم _ خصوصیات محیط‏های نرم‏افزاری CAE/CAM/CAD

فصل نهم _ تبادل داده‏های دیجیتال در سامانه‏های طراحی و تولید

فصل دهم _ طراحی پوشش سطوح در معماری

فصل دوازدهم _ روش‏های تولید دیجیتال

 

پیوست‏ها، واژه‌نامه، نمایه (فهرست موضوعی)

 

در هر فصل نمونه‌های عملی و پروژه‌هایی که در زمرة پیشرفته‏ترین ساختمان‌های جهان بشمار می‏روند و در آن‌ها از فرایند طراحی وتولید دیجیتال استفاده شده است، معرفی شده اند تا طراحان، معماران و مهندسان با نمونه‌های عینی و زمینه‌های کاربردی طراحی و تولید دیجیتال آشنا شود.بیش از 400 تصویر رنگی کتاب، درک بهتر معماری دیجیتال و اطلاع از آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی در زمینة طراحی و تولید دیجیتال را ممکن ساخته است. این کتاب می‏تواند به عنوان کتاب درسی در رشته‏های معماری، طراحی صنعتی، معماری داخلی و گرافیک، مهندسی ساختمان، مهندسی مکانیک و صنایع تدریس شود و مباحث گوناگون آن در زمینۀ طراحی دیجیتال برای دانشجویان و دانش‏آموختگان این رشته‏ها مفید واقع گردد.

 

08-13-02-500.jpg

لینک ارسال

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16516345782870158178152011212558111.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

نگاه پارالاکس مهمترین اثر تئوریک

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
طی سالیان اخیر است، خود او کتاب را مهمترین اثرش می خواند. پارالاکس[که داریوش اشوری ان را به جای گشت برگردانده] را می توان این چنین تعریف کرد: جابه جایی ظاهری ابژه بر قرار تغییر موقعیت و جای گاه مشاهده. واژهparallax از parallassein گرفته شده است به معنای چیزی را تغییر دادن، خود این واژه از ترکیب دو جز para به معنای علیه، تضاد، از و انسوی و allassein به معنای تغییر شکل گرفته است.

ژیژک مفتون "شکاف پارالاکس" است؛ جداافتادگی دو نقطه که میان ان ها هیچ سنتز یا تعاملی ممکن نخواهد بود، موقعیتی که به واسطه "کوتاهْ پیوندهای ناممکن" سطوحی که هیچ گاه در هم نخواهند امیخت به یکدیگر وصل شده اند. بر قوام چنین تدقیقی از پارالاکس، ژیژک روی در احیا دیالکتیک ماتریالیستی می کشد.

حالات پارالاکس در حوزه های متفاوت نظریه امروز به وفور یافت می شود؛ از دوگانگی موج ـ ذره ای فیزیک کوانتوم [ که به کمک ان می توان مکملیت بین مکان و تکانه درک کرد، مثلا اگر ذره که به وسیلهٔ یک موج صفحه‌ای توصیف می‌شود از میان یک شکاف باریک عبور کند، مانند امواج آب که از یک کانال باریک عبور می‌کنند، ذره پراکنده می‌شود و موج آن با زوایایی مختلفی از شکاف خارج می‌شود و هر چقدر که پهنای شکاف کمتر باشد، مقدار پراش بیشتر شده و عدم قطعیت تکانه به تبع آن افزایش می‌یابد] تا پارالاکس ناخوداگاه در روانکاوی فرویدی، جای گشتی حاصل تفاسیر شکل گیری ناخوداگاه و نظریه های رانه ها. ژیژک، در نگاه پارالاکس، با همان نکته بینی معمول ولی شگفت انگیزش بر سه حالات متفاوت جای گشتی متمرکز می شود: 1- تفاوت وجودی؛ پارالاکس توتالی که مواجه ما با واقعیت را مشروط می سازد 2- پارالاکس علمی؛ شکافی غیرقابل تقلیل میان تجربه وجودی ما از واقعیت و تبیین و تدوین علمی اش که اوج ان را امروز در علوم مرتبط با مغز می یابیم 3- پارالاکس سیاسی؛ انتاگونیسم [یا هم ستیزی] اجتماعی، که امکان حدوث هر نوع توافقی را ناممکن می سازد.

ژیژک حین مجادله و مباحثه انتقادی بر این سه حالت بر میان گشودگی هایی تاکید می گذارد که می توانند بر موضوعاتی خاص مقوم گردند، موضوعاتی مانند کنش اخلاقی ای که مثلا در رمان هنری جیمز شاهدش هستیم. کتاب نه تنها ره یافت لاکانی ـ هگلی ژیژک را وارد گشتره هایی نو ایین می سازد بلکه همچنین تحریری نظام مند از اسلوبی مفهومی فراهم می اورد که کلیت اثار او را متمایز می سازد؛ دستگاهی فکری متشکل از جزیی خوانی ادبیات، سینما و موسیقی.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

16516345782872216054252011422516011.jpg اسلاوی ژیژک

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال
  • 2 weeks later...

minimalism.jpg

 

یکی از شگفت انگیزترین رخدادها در تاریخ هنر جدید این است که بنیادهای مهم پیدایش هنر مینی مال، نه در عرصه مجسمه سازی بلکه در عرصه نقاشی گذاشته شدند. در نهایت، پس از ساختارگرایی روسی (ضد هنر و زیبایی)، این هنر مینی مال بود که یک بار دیگر برتری نقاشی را درون هنر مدرن به چالش کشید. در حالی که تا پیش از ۱۹۶۰ نوآوری های عرصه مجسمه سازی به کندی پدیدار شده بود (تا آن زمان اکثر هنرهای بصری سه بعدی معمولاً به ساختار مجسمه سازی کوبیستی نسبت داده می شد)، گسترش نقاشی آمریکایی پس از پایان جنگ جهانی دوم یک چرخش خیره کننده و بی نظیر پیدا کرد. شکوه ساده و با صفای زندگی روستایی آمریکایی که برای نمونه توسط گرانت وود یا توماس هارت بنتون تصویر می شد و پیش از جنگ مورد توجه فراوان قرار می گرفت، اکنون از توان افتاده بود و نقاشی آوانگارد و پیشرو به وضوح به سوی آبستراکتیویسم دارای شکل و قالب بزرگ، گرایش پیدا می کرد. جکسون پولاک (۱۹۵۶- ۱۹۱۲) نخستین “نقاشی های چکه ای” خود را در ۱۹۴۷ ابداع کرد. یک سال بعد “نقاشی زیپ” توسط بارنت نیومن (۱۹۷۰- ۱۹۰۵) معرفی شده و در ۱۹۴۹ مارک پوتکو (۱۹۷۰- ۱۸۹۳) نخستین منظره چرخان رنگی خود را کشید. از نقطه نظر آمریکایی آثار این هنرمندان به وضوح نشانه رهایی از سنت اروپایی در مفهوم شکلی خود بود. اگرچه هنوز هم این نقاشی ها را می شد به عنوان فضاهای رنگی سوبژکتیو و ذهنی و بازتاب دهنده اراده گویای هنرمند دانست اما در عین حال، طرد تکنیک های سنتی ترکیب و کمپوزیسیون را هم با خود داشتند. هنگامی که این آثار در دهه چهل آفریده شدند چهارچوبی نظری و تئوریک برای داوری ارزش آنها وجود نداشت و لذا می بایست همگام با گسترش این هنر یک زبان مناسب انتقادی نیز گسترش پیدا می کرد. منتقدان هنری چون شایپو، گرینبرگ و روزنبرگ با مقالات متعدد خود بنیاد تئوریک این فرم های تازه آبستراکتیویسمی را ایجاد کردند. در حالی که روزنبرگ توجه اش را به عمل خلاقه و تمامی تاثیرات و افه های آن در رابطه با حالت ذهنی هنرمند معطوف کرده بود، گرینبرگ عموماً در زمینه سطوح فرمالیستی کار می کرد. بی واسطگی تصاویر جدید از همان آغاز اشتیاق او را برانگیخت و در عرض چند سال یکی از تاثیرگذارترین نظریه های هنر مدرن به ویژه در مورد نقاشی مدرن را تدوین کرد. در خلال دهه پنجاه نظریه او که به سرعت بر نحوه دریافت آبستراکتیویسم آمریکایی تسلط پیدا کرد، همراه با نقدهایی که به صورت منظم منتشر می کرد، به موفقیت موضع گیری های خاص او در نقاشی کمک شایانی نمود. نظریه گرینبرگ برای بسیاری از هنرمندان مینی مال، به صورت نقطه ی آغاز و چهارچوب یک بررسی و پژوهش هنری محسوب می شد.

 

درباره‌ی نویسنده

 

دانیل مارزونا (Daniel Marzona)، متولد (۱۹۶۹) نویسنده آزاد و مستقلی که در برلین و نیویورک به عنوان نویسنده رابط زندگی می کند. دوره تاریخ و فلسفة هنر را در دانشگاه روهر در بوهم گذرانیده است. از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ به عنوان سرپرست رابط در مرکز هنر معاصر نیویورک فعالیت کرده است و یکی از بنیانگذاران نشریه نوادو در تری یست میباشد که کتاب ها و آثار هنرمندان را در زمینة هنر و معماری معاصر منتشر می کند.

مشخصات کتاب

 

  • نام کتاب: هنر و مینی‌مالیسم
  • مؤلف: دانیل ماروزنا
  • مترجم: پرویز علوی
  • ویراستار علمی: مسعود حبیبی
  • صفحه‌آرا: مهسا ذوالریاستین
  • طراح جلد: پریسا ذوالریاستین
  • نوبت چاپ: اول ـ ۱۳۸۹
  • شمارگان: ۲۲۰۰ نسخه
  • قیمت: ۵۸۰۰ تومان

لینک ارسال
  • 2 weeks later...

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1703634597348283361240201181733612.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

ما غالبا در مورد ارمان شهرها داد سخن می دهیم، و بدان ها به مثابه سیاقی می نگریم که با مطالعه شان می توان از گذشته اموخت و از معرفت برامده از ان در پروژه های جاری مان بهره برد. یادداشت های منهتن برنارد چومی نیز بر قرار صورت بندی شده است، اویی که می گوید: "معماری صرفا به مناسبات فضا و فرم نمی پردازد بلکه بر رویداد، کنش و انچه در فضا حادث می شود نیز تاکید دارد".

در توضیح کتاب امده است:

یادداشت های مهتن با غالب کتاب های معماری تفاوت بنیادی دارد، چرا که انچه در این کتاب امده نه پروژه های واقعی است و نه پروژه های تماما خیالی. نمونه هایی که در این کتاب مد نظر امده و غالبا در انتهای دهه هفتاد تحریر شده اند تلاش دارند برنامه ی نظری ای باشند از تفسیر معمارانه واقعیت. برای نیل به این مهم، نمونه ها، ساختاری مشخص را به کار گرفتند و به تصاویری تمسک جسته اند که یا خودشان مستقیما رویدادند و یا موید ان اند(برخی از ان ها را می تواند کارکردها نامید و برخی دیگر را برنامه ها). در عین حال کتاب به کمک پلان ها، برش ها و دیاگرام ها فضاها را تعریف می کند و مشخص می کند چگونه حرکت کنشگران متفاوت که هر کدام به نوبه خود وارد صحنه های از پیش مقرر معمارانه می شوند، چگونه می تواند ان را مخدوش می سازد. هدف کتاب به وضوح وانویسیِ چیزهایی است که به طور معمول از فرایند بازنمایی های رسمیِ معمارانه حذف شده اند، چیزهایی مثل روابط بی نهایت پیچیده میان فضاها و کارکردهایشان، بین تنظیمات فضایی ساخته و محقق شده و برنامه های پس زمینه شان، بین گونه و برنامه، میان ابژه ها و رویدادها، یادداشت ها عملا به شهر قرن بیستمی می پردازند.

هدف یادداشت های منهتن همانگونه که پیش امد به رشته تحریر در اوردن تفسیر معمارانه واقعیت است و به چهار بخش تقسیم شده است: پارک، خیابان، برج و بلک.

بن مایه غالب بر قالب کتاب مُقَوِم ساختن شکاف های میان کارکرد، فرم و ارزش های اجتماعی است؛ فروپاشی ارتباط میان معنا و هستی، حرکت و فضا، انسان و شی، این شاید مهمترین هدف کتاب است. البته رویارویی اجتناب ناپذیر این مفاهیم پی ایندهای بی نهایت وسیع با چرخه عملکردی غیر قابل پیش بینی به دنبال دارد. یادداشت های منهتن عمیقا به دنبال ارائه خوانشی است متفاوت از معماری ای که تحت شمول ان فضا، حرکت و روی داد مستقل از یکدیگر به حیاتشان ادامه می دهند و حتی بر قوام مناسباتی نو ایین رو در روی یک دیگر موضع می گیرند و نهایتا عناصر رایج متشکله معماری متلاشی شده و بر سیاق های نو مجددا سامان می یابند.

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
در یادداشت های منهتن تلاش دارد در ره یافتی میان رشته ای با کمک گرفتن ابداعی از مفاهیم سینمایی، سه عنصر اصلی معماری: فضا، حرکت و روی داد را کنار هم می اورد.

نسخه کامل کتاب را می توانیذ از

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
به صورت رایگان دانلود نمایید.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1703634597348540258860201134172512.jpg از صفحات میانی کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17036345973491359629202011331759612.jpg از صفحات میانی کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17036345973492845666902011481745612.jpg از صفحات میانی کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1703634597349439420060201131794212.jpg از صفحات میانی کتاب

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1705634598046075691860201171856912.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

نزدیکی و علاقه ی فراوان باستان شناسان به موضوعات متن شناختی بسیار ارزنده و تحسین برانگیز است ، اما آنان معمولا نمی توانند به تالیفی از مطالب گذشته دست زنند تا نقشی محرک و برانگیزنده در مردم داشته باشد. معمارانی که به حرف خود عشق می ورزند، از نارسایی بناهای کنونی رنج می برند، اما امروزه بخش عظیمی از آن ها دارای آن فرهنگی نیستند که قادر باشند معماری را در جایگاه واقعی اش قرار دهند. فرهنگ معماران مدرن بیشتر در حد یک مشاجره ی خبری است . اینان در مبارزه بر ضد آکادمیسم کاذب و گرته برداری ناروا، اغلب نااگاهانه بی علاقگی خود را نسبت به کارهای اصیل گذشته اعلام می کنند و بدین ترتیب، انصراف خود را از چنین عنصر هدایت کننده و زنده و پایداری ابراز می دارند . در حالی که بدون توجه به آثار گذشته، هیچ موضوع جدید ِ پیشرویی در فرهنگ معماری گسترش نخواهد یافت . این جا تنها سخن از " فرانک لوید رایت " و از دلخوری اش از " رنسانس " ایتالیا در میان نیست . از نابغه انتظار همه چیز می رود، به خصوص انتقادهای غیر واقعی . همین طور فرهنگ گروی " لوکوربوزیه "حاصل چنین نگاهی سطحی نسبت به دوران های مختلف تاریخ معماری به جای یک نوسازی انتقادی و پربار، تنها تجربه ای پر زرق و برق و روشنفکرانه خواهد بود . چشم هایی که زیبایی فرم های خالص را نمی بینند، امروزه قادر به دیدن نیستند و درس های معماری سنتی را هم درک نمی کنند .

بنابراین، کارهای زیادی در پیش است . این وظیفه ی دومین نسل معماران مدرن است تا با یک بار مواجهه شدن با شکست روانی در تولیت جنبش کارکردگرایانه نظمی فرهنگی برقرار کنند . اکنون زمان خودنمایی و چیزهای تازه و تظاهر به پیشگام بودن سپری شده است . معماری مدرن بیش از هر چیز، با بازنگری و تجدید نظر ِ انتقادی به چنین فرهنگی می تواند به فرهنگ مدرن قدم بردارد. روشن است که فرهنگ " ارگانیک " با تمامی تلاش خود در ارائه ی ریشه ی تاریخی به انسان مدرن گمشده و بی ریشه کمک می کند تا نیازهای فردی و اجتماعی او را که امروزه به صورت تضاد بین آزادی و داشتن برنامه و تضاد بین فرهنگ و عمل تجلی شده است،برآورده سازد و او را به گذشته و به ویژه به تاریخ معماری بازگرداند . این فرهنگ نمی تواند دو معیار متفاوت در قضاوت نسبت به معماری مدرن و معماری سنتی را اختیار کند . زمانی قادر خواهیم بود قدمی مطمئن در راستای چنین فرهنگی به جلو برداریم که معماری عصر حاضر را با همان معیارهای معماری قرون گذشته بسنجیم .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال
  • 1 month later...

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 181463464297546326482520122683262.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

ازآن جا که خرید، از آخرین آثار فعالیت های اجتماعی است ،این کتاب راهنمای خرید، نتیجه ی همکاری دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد ، مدرسه ی طراحی و گروه اُ . اِم . اِی است که سعی دارد به کنکاش فضاها، مردم، تکنیک ها، ایدوئولوژی و ابتکارات شهری بپردازد ؛ در جایی که خرید تاثیر قابل توجهی را بر دگرگونی یک شهر در جریان تغییر زمان می گذارد.

گروه معماری اُ . اِم . اِی در توضیح این کتاب می نویسد : " در میانِ حمله ی فزاینده ی، فرم های انحصارطلب کنونی است که خرید در بسیاری از جنبه های زندگی شهری، رسوخ کرده و حتی جایگزین شده است. مراکز شهری، حومه ی شهرها، خیابان ها و اکنون فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، موزه ها، بیمارستان ها، مدارس بر اساس، مکانیزم وفضاهای خرید شکل گرفته اند. این ولع به خرید، که عموم مردم را فراگرفته است، در واقع، آن را به یکی از مهمترین – یا تنها – سبکی تبدیل کرده است که ما در شهر تجربه می کنیم. شاید آغاز قرن بیست و یکم، به شکل نقطه ای به خاطر آورده شود که شهر و زندگی شهری دیگر بدون خرید قابل فهم نخواهد بود. "

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181463464297570225343520125082252.jpg صفحاتی از کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181463464297616211658020123682112.jpg نمایی از شهر نیویورک و حضور فزاینده ی فضای خرید در بدنه ی شهری

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

aba65za95pnysjdaogq8.jpg

مسکن و معماری در جامعه ی روستایی گیلان (مطالعات مردم شناسی)؛ کریستیان برومبرژه، ترجمه ی علاء الدین گوشه گیر، تهران: موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی با همکاری استانداری گیلان، 1370

کوه های البرز با بلنداهای خود سرزمین گیلان را با فاصله ای جغرافیایی و طبیعی به دو دنیای متفاوت تقسیم می کنند، از این رو گیلان هماره چهره ای متمایز

در کنار نقاط گرم و خشک کشور می یابد که بسیاری از توجهات جغرافیایی، تاریخی، اجتماعی و... را به سمت خود جلب کرده است.

 

دکتر کریستیان برومبرژه، یکی از انسان شناسان متخصص ایران و انسان شناس فرانسوی، از افرادی است که در پی مطالعات مردم شناسی خود بر ایران، چندین دهه بر روی منطقه ی گیلان کار و تحقیق نموده که نتایج ارزشمند این پژوهش ها درباره ی ایران همواره در پژوهش های بعدی پیرامون این منطقه می تواند مورد استناد و ارجاع قرار گیرد.

 

برومبرژه که از همکاران و نزدیکان انسان شناسان ایرانی و علم نوپای انسان شناسی در ایران است، تا کنون در این راستا کمک ها و همکاری های جالب توجهی با این حوزه داشته است. می توان گفت، منطقه ی گیلان که همواره با نام برومبرژه تداعی می شود، حوزه ی تخصصی او در ایران محسوب می شود. کتاب «مسکن و معماری در جامعه ی روستایی گیلان» یکی از مطالعات مردم شناسی او در این زمینه است. این کتاب که در سال 1370 و توسط موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی به انتشار رسیده است، از اولین کارهای میدانی و پژوهشی در علم انسان شناسی و مردم شناسی است که به عنوان یک مرجع در اینجا معرفی می گردد.

 

فعالیت های اجتماعی زنان و مردان گیلان و تقسیم کار جنسیتی، خصیصه های معماری سنتی گیلان و مواد و مصالح مورد استفاده در آن، بررسی محیط جغرافیایی و شیوه های مقابله با آن برای رهایی از قیود جغرافیایی مردمان ساکن در این منطقه و... ، از موضوعاتی است که در این کتاب شرح داده شده است. که در ادامه برای آشنایی بیشتر با این کتاب، و ضمن این که خواندن آن را به عنوان یکی از منابع اولیه در علم انسان شناسی و پژوهشی درباب منطقه ی گیلان به محققان حوزه علوم اجتماعی و به خصوص انسان شناسی و علاقمندان به بوم شناسی و معماری پیشنهاد می کنیم، فهرست آن را در پی می آوریم؛

o مقدمه؛

- گیلان، تافته ی جدابافته در ایران

- جهنم باتلاقی

- جنگل گسترده

- طیف فعالیت های گوناگون تولیدی

- روش های زمین داری و قشربندی جمعیت دهقانی

- شیوه های اصیل زندگی در گیلان

o طیف تعلقات مکانی: دو واحد اجتماعی و مکانی عمده ی خویشاوندی: خانه (خونه) و محله؛

- خانه، محوطه، گروه های خانگی

- همسایگان

- محله

- ورای محله: محل، بخش، شهرستان

o خصیصه های بارز معماری روستایی و سنتی

o ساختمان سازی؛

- قیود محیط زیست و پاسخ های معماری

- مصالح ساختمانی

- فنون ساختمان سازی

- پی سازی و زیر سازی

- دیوارها

- بام

- پوشش و خرک بام

- فن و جنبه های هنری

- وجوه ساختمان سازی

o توضیح فضاهای خانه و آداب سکونت؛

- سکونت در گیلان: آهنگ تغییرات فصلی و اشغال فضا

- تجهیزات داخلی و فضاهایی که کاربرد خاصی دارند

- مذکر، مونث: حجاب های نامرئی

- ابعاد نمادی مسکن

o ساختمان های فرعی: نقش ها و نشانه ها

o نتیجه گیری؛

- انگاره ی تقسیم بندی انواع بناها

لینک ارسال
  • 2 weeks later...

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1838634657960016328370201241256322.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

والتر بنیامین به عنوان یکی از مهمترین متفکران مدرنیته، شهرت جهانی دارد: نوشته های او بر سیاست، زبان، ادبیات، رسانه، خداشناسی و حقوق، تاثیر بسزایی بر تفکر معاصر داشته اند. علی رغم تمام این حوزه ها که بارها و بارها مورد مداقه منتقدین قرار گرفته اند، معماری و نقش ان در کار او و تاثیرش بر خود او همچنان ، تا اندازه ای، ناازموده باقی مانده است. ایا پروژه هایی که بنیامین تعریف می کرد واجد معماری اند، اگر چنین است، این معماری چگونه بر گزاره هایی که وی برای ما تحریر می کند تاثیر گذاشته است؟ نوشته های بنیامین، بر چه سیاقی با ذهن مشغولی های معمارانه ما ـ از توسعه فیزیکی مراکز شهری گرفته تا گستره حرکتی ای که افراد می توانند در فضاهای نوْپدید شهر مدرن تجربه کنند ـ گره می خورند؟ نظریه های بنیامین چگونه می توانند به ما در فهم زیر و بم معماری های محتمل بر امروزمان کمک کنند؟

کتاب والتر بنیامین و معماری مدرنیته مجموعه مقالاتی است که چالش های معمارانه را تحت شمول حوزه های برونْ معمارانه مد نظر می اورد، زمان در سینما، مشکل و معضل هنر کیچ، نظم حاکم بر نشانه های خیابانی، تجربه کودکانه شهرهای مدرن و طراحی معابد و مقابر از این جمله اند. کتاب، بر قوام شاکله میانْ رشته ای اش، تحریری است بر ضروریاتی که کار بنیامین را خواناتر می سازد و در عین حال شمولی در می اندازد برای عبور از برخی ابهامات دنیای امروزمان.

نسخه کامل کتاب را می توانید

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
دانلود فرمایید

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال
  • 3 weeks later...

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1869634669992105460775201210105463.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این کتاب برگرفته از دیدگاه نئومارکسیستی است که تاریخ نویس برجسته ی معماری، مانفرودو تافوری به رشته ی تحریر در آورده است . " معماری و یوتوپیا " خوانندگان را آنسوی فرم های معمارانه به فهمی گسترده تر از نسبت معماری به جامعه و معمار به نیروی کار و بازار هدایت می کند . این اثر جنبش باغ شهرها و توسعه ی فضاهای برون شهری که این جنبش تولید می کند، تجربه هایِ معماریِ آلمانی – روسی متعلق به سال های 1920، جایگاه آوانت گارد درهنرهای پلاستیک، کاربردها و تله های ره یافت های زمین بنیاد به معماری را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و دیدگاه های بدیل سوسیالیستی را ارزیابی می کند.

درباره ی نویسنده :

مانفردو تافوری (رم 1935 – ونیس 1970) معمار، تاریخ نویس، تئوریسین، منتقد ایتالیایی بود که قطعا مهمترین تاریخ نویس معماری در 50 سال گذشته به حساب می آید. کتاب " معماری و یوتوپیا : طراحی و توسعه ی سرمایه داری " در سال 1979 به ترجمه ی باربارا لوییجیا لا پِنتابه همراه دانشگاه کمبریج و انتشارات اِم آی تی به چاپ رسید .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

186963466999266298368520126102983.jpg مانفرود نافوری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

186963466999294015344520123410153.jpg یکی از تصاویر کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1869634669993073924180201247103923.jpg یکی از تصاویر کتاب

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

186963466999321543856020121105433.jpg یکی از تصاویر کتاب

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1882634674466703645320201250153643.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این اثر بزرگ نوشته ی مانفرود تافوری در سال 1987 با ترجمه ی پلیگرینو دِ آسایرنو و رابرت کونولی به چاپ رسیده است ؛ تافوری یکی از مهمترین تئورسین های تاریخ نویس و منتقدِ معماری و شهرسازی است که نقد خود را ازرهیافت های سنتی، به بررسی های تاریخی، نقد آنالیزهای تاثیرگذار بر آوانت گاردها و مباحثات معماری ارائه می کند .

تافوری مرز بین واقعیت و ایدولوژی را می یابد، این مرز است که ایدولوژی آوانگارد را میان خواسته هایش جای می دهد و در تکنیک و اسلوب کاری اش ترجمه می کند و راهی است که امر اوانگارد به منظور سازش با دنیا و شرایطی که موجودیتش را ممکن می سازد، تجربه می کند .

تنها باترکیب مدهای فکری و سبک های ساخت و پرداخت، تافوری توانست شبکه ای دقیق از منابع، مقایسه ها و تمثیل ها را به شکلی طراحی کند که تفسیر تاریخ درقامت باستان شناسیِ اتفاقات پراکنده و شرح های مختلف به جای در نظر آوردنشان همچون روندی واجد پیشرفت خطی یا پرداختی به هم فشرده منتهی شود . در این تعریف روش شناسانه، او اظهار دارد که این کارتاریخ شناسانه باید نه تنها درموضوعات و چندگانگی هایش بلکه در چالش خود پروژه ی تاریخی و عملکردهای بنیادینش و زبانی از تاریخ که پروژه به خدمت گرفته است، مورد دقت قرار گیرد .

" محیط و لابیرنت " سیر گسترده ای از پیرانسی تا پست مدرنیسم را ارائه می دهد . پیرانسی " معمار نابکار " ، زبان معماری را در راه هایی به کار برد که مرزهای سنتی را نابود کند . آوانگاردهای قرن بیستم دو زمینه ی مهم پیرانسین، " مرز فرم ها و ... شدت و فشار وقوع یافته ی خودِ فرم ها " را ادامه می دهند . تافوری خاطر نشان می کند که آنچه امکان دارد محرک اجتماعی و نظمی طبیعی در میان تفسیر " بوطیقای تعدی " ظاهر شود، همان طور که در گسترش کلان شهرها به عنوان صحنه سازی فوتوریست و حالت تئاتر یا برخورد میان آلمان و آوانگاردهای شوروی در برلین ِ اوایل سال های 1920 وجود دارد، صرفا به منظور تکنیک های زیبایی شناختی، مدون و خودارجاع پدیدار می شود.

با پیاده سازی و بازتعریف ساختار ایدولوژی آوانت گارد، تافوری ارتباط میان آوانگاردها و سه تا از بهترین سیستم های جهانی پلانینگ را تحلیل می کند : یو اِس اِس آر در آستانه ی 5 سال ابتدایی طرح ؛ ایالات متحده ی آمریکا نزدیک به برنامه ی اقتصادی نیو دیل ؛ و ویمر آلمانی درگیر سیاست های اجتماعی . در سال های 1970، او مشاهده می کند که مکانیسم های کنترل و برنامه ریزی فضاهای شهری با واقعیات سیاسی مواجه ای عمیق می کند . او کارهایی را در میان آثار معمارانی همچون استرلینگ، روسی،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
، هیداک، آرگست و گَاندِلسوناز مورد بحث و بررسی قرار داد و دریافت که امر آوانگارد واخورده، در یک گفت و شنودِ نامحسوس با فرم ها درگیر است و می خواهد "بازیِ مهره ی شیشه ای " را بازی کند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

1882634674466976411065201217156413.jpg یکی از تصاویر کتاب

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 188763467611329428216520129174283.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

کتاب " معماری مدرن " اثر مانفردو تافوری در سال 1971-7 به زبان ایتالیایی چاپ و در سال 1980 به زبان انگلیسی ترجمه شد . تقریبا بیشتر یا تمام صفحات کتاب، شامل مثال هایی درغالب تصویر، پلان، برش، نما و دیدهای ایزومتریک با بهترین کیفیت است. این کتاب نوشته ی مانفردو تافوری و فرانسِسکو دا کو است وچون براساس بهترین نمونه های موضوعی معماری ساخته و پرداخته شده است همچنان اولین و کامل ترین کتاب مرجع در زمینه ی تاریخ نقادانه ی معماری بوده و در دانشگاه های معتبر تدریس می شود .

این اثر تفاوت و دگرگونی باورنکردنی، خلق می کند که در زمینه ی معماری و طراحی شهری در طی صد سال گذشته رخ داده است و تحلیل های ریشه ای ناشی از اجبارهای اجتماعی را ارائه می دهد که شکل دهنده ی چشم اندازهای معماری مدرن در سراسر اروپا و امریکا هستند. کتاب اول موضوعاتی اعم از شهرسازی و برنامه ریزی شهری درجریان قرن حاضر را پوشش می دهد و در این میان، کارهایی از گروه های طراحی همچون گروه

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
و اشخاصی همچون

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
تامعماری ملی و یکه تاز ایتالیا و آلمان پیشین و جریان جنگ جهانی دوم نام می برد .

کتاب دوم جان مایه ی شهرسازی و تئوری های ساخمان بعد از جنگ جهانی دوم در میان سال های 1970 را دنبال می کند و کارهای معمارانی همچون

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
و

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
و نیز نسل جوان تر معماران خوشنام و معتبر بین المللی را در خود جای داده است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1887634676113711804270201251171803.jpg جلد دوم کتاب معماری مدرن

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 190963467981282597949520122225973.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

بیش از 12 سال پیش در 26 ژانویه 2000، سایمون وینکنوگ کنگره "بابل نوـ ارزش تخیل شهر فردا" را افتتاح کرد، کنگره ای دو روز تلاش های معماران برای تحقق پروژه های یوتوپیایی طی دهه شصت و هفتاد را مرور کرد. حالا ما کتابی در اختیار داریم تحت عنوان "خروج از یوتوپیا، انگیزش های معمارانه از 1956 تا 1976" که ماحصل تلاش مارتین ون شیک در جمع اوری و مستندسازی و تدقیق مباحث مطرح در ان دو روز می باشد.

کتاب تاملی بی نهایت بی نظیر بر پروژه های خیالی و بعضا به صورتی تعمدی پر سر و صدایی است که هر کدام بر طریق خود معماری مدرن را ارج نهادند، نقد کردند و بزرگ نمایی و حتی از ان منحرف شدند. خروج از یوتوپیا، کلاژی از متون، پروژه ها، مصاحبه ها و نقدهایی است که بر این روند جاری شده است و جز این ها مستندسازی هفت پروژه است در قامتی کامل: پاریس مرتفع (1959-61) از

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
، شهر اتصالت (1963-66) از

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
و دنیس کرامپتون از گروه

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
، یادمان ممتد (1969) از سوپر استودیو، شهر بی وقفه (1969- 72) از

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
، کنش های بنیادین (1972-73)

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
(1972) از

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
و الیا زنگلیش و پروژه محله جدید لاویلت (1976) از

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
. این کتاب با تصویر سازی بی نهایت عالی و متون قابل توجه اش، مطالعه اش را عمیقا دلنشین می سازد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1909634679813263334315201246223333.jpg شهر اتصالات از دفتر معماری ارشیگرام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1909634679813508308870201210228303.jpg یادمان ممتد از سوپراستودیو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1909634679814733513655201213223513.jpg شهر بی توقف از آرکی زوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1909634679815416155510201221226153.jpg محله لاویلت از لئون کریر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1909634679815777128500201257227133.jpg تبعید یا زندانیان خودخواسته معماری از رم کولهاس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

19096346798183500107002012152213.jpg پاریس مرتفع از یونا فریدمن

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1910634680368286599615201248226593.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

پیگیری فصل مشترک فرهنگ ونیزی از آغاز قرن شانزدهم تا اولین دهه ی قرن هفدهم رویکردی است که مانفردو تافوری در کتاب " ونیز و رنسانس " باترجمه ی جسیکا لِوین و انتشارات اِم اِی کمبریج ،اِم آی تی پِرِس در سال 1989 دنبال می کند . تافوری داستانی شامل شخصیت ها و شگفتی های بسیار را خلق می کند که آندرِا گیریتی و لئوناردو دونای رئیس جمهور، معماران و هنرمندان سانسُوینو، یرلیو، پالادیو، اِسموزی و دانشمندان فرانسِسکو بازالی و گالیله را درگیر کار خود کند . او این درگیری را که جنگی برای معماری در قامت حقیقت مطلق و حکومیتی شایسته ، ثبت می کند و آن را با اسطوره هایی که از آن ها الهام گرفته است، مقایسه می کند .

جیمز آچرمن در روزنامه ی رِنِسانس کوآرتِرلی می نویسد : " تافوری یکی از شخصیت های تاثیر گذار در تاریخ معماری رنسانس و دوره های مدرن امروزی است... این اثر تنها کاری ساده درباره ی محیط فیزیکی شهر ونیز نیست، بلکه معرفی رنسانس ونیزی است که به احتمال زیاد کاری متعلق به هر پژوهشگرِ نگران، در باب فرهنگ آن زمان است . "

هربرت ماسچَمپ در روزنامه ی نیویورک تایمز می نویسد : " یکی از برجسته ترین اندیشمندان معاصر... مثال های تافوری تولید انگاشت های تاریخی را بسیار پیشرفت داده است . "

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]1919634683092989658630201258259653.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

تاثیر کانستراکتیویسم،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
و اوانگاردیسم روسی بر

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
بر هیچ کس پوشیده نیست، این تاثیر از اولین پیش طرح های او تا حال حاضر با او بوده است او همیشه بر این گزاره تاکید دارد که :"همیشه مجذوب اوانگاردهای روسی بودم".

زاها حدید محصول دهه 70 است، بازه زمانی ای که همه فکر می کردند هنر مدرن افول کرده است اما او انگونه که خودش می گوید:" تاثیر

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
های روس به عنوان یکی از اصیل ترین جریان های مدرن را بر خود عمیقا حس" می کرده است و مسافرتش به روسیه و مشاهده بسیاری از کارهایشان از نزدیک این حس تعلق را در وی دوچندان ساخته هر چند این حس حاما حجمی از تعارض هم بوده است:" از یک سو مطمئن نبودم که بافت اجتماعی بتواند بر قرار چنین قواعدی قوام یابد و از سویی مطمئن بودم این اسلوب برای معماری واجب اند".

از سوی دیگر در ان برهه رقابت فضایی و معماری عصر فضا هم در وجهی عام تعقیب می شد، هرکس می توانستید تصویر اسپاتنیک را همه جا ببینید و این نیز برای حدید حسی متعارض و دو گانه به همراه داشت:" شما می خواستید با گذشته ارتباط داشته باشید و انرا دوباره کشف کنید و از سوی دیگر این را نیز می دیدید که جهان بی وقفه به جلو حرکت می کند".

با این حال زاها حدید در بذل توجهش به اوانگاردیسم روسی هیچگاه پنهان کاری نکرده است او از همان اغاز حضور در اِی اِی قطعه شدگی، انتزاع و انکثار بر ان قوامی که

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
با هدف توقف تکرار و تولید انبوه تحریر می کردند را کعبه امال خود قرار داد، با این تفاوت که هدفش خلق فضایی سیال بود و این به گمان خودش :"به معنی تخطی از قواعد نبود بلکه بیشتر گریز زدن به اصول تجویز شده و محقق در پروژه های پیشین بود".

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
در کتاب زاها حدید و سوپره ماتیسم سعی در تبیین چنین ایده ای دارد.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1921634684796912529660201251272523.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] این کار کلاسیک ( باچاپ اول در ایتالیا در سال 1948 ، ترجمه در سال 1957 ، تجدید نظر در سال 1974 ) تاریخ معماری را در پرتوی ماهیت فضا، جان بخشی و تفسیرآفرینش های معماری بررسی می کند به طوری که زیبایی یا سهل انگاریشان آشکار شود . در میان قسمت های تجاری و مسکونی، معابد، قصرها و کلیساهای جامع، برنو زوی مفاهیمی همچون پا طاق، ستون و اِلمان را می گنجاند و همه ی آن ها را از نظر معیارهای زیبایی شناسی، فرهنگی و عملکردی مورد مطالعه قرار می دهد و آن ها را در قالب الفاظی قابل فهم و ساده توضیح می دهد . این کتاب به همراه توضیح مثال هایی از تمام تاریخ هنر، یکی از مهیج ترین و تاپیرگذارترین کتاب هایی است که در تاریخ معماری نگاشته شده است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1921634684798925076630201212275073.jpg برنو زوی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1925634685294265882555201246285883.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
خیلی زود در کار حرفه ای اش با طراحی برج اِینستِین در سال 1921 پُستدام و فروشگاه های زنجیره ای چوکِن دراِشتوتگارت و چِمینز به شهرت رسید و جایگاه او را دربالاترین سطح هرنش آشکار کرد که هندسه ی پویا و خطوط روان، همگی با نظمی کانستراکتیو باعث ایجاد ساختاری انعطاف پذیر شدند . در سال 1933 ، به بریتانیا مهاجرت کرد که پاویلیون دِ لا وار در شهر بِکسهیلِ روی دریا را درسال 1935 طراحی کرد . سپس به پَلِستین نقل مکان کرد و بیمارستان هیفا را در سال 1953 طراحی کرد . از سال 1941 تا زمان مرگش در سال 1953 در آمریکا کار و زندگی می کرد .

این تک نگاشت در واقع خلاصه ای دقیق و اختصاصی است که نوشته ی

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
، نویسنده ی برجسته ی ایتالیاییِ تاریخ معماری، در سال 1999 است . بیش از 1000 اسکیس، طراحی، پلان و عکسِ ساختمان های او در این کتاب وجود دارد که مدارک کاملی از قدرت خلاقیت اریک مِندِلسون را فراهم می کند و آن را به حجمی از اطلاعات ضروری تبدیل می کند که برای هر فرد علاقه مند در جهت دریافت و ادراک کارهایش بسیار تاثیر گذار است .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

192563468529449295786520129282953.jpg اریک مِندِلسون

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1925634685295161069400201216281063.jpg پاویلیون دِ لا وار در شهر بِکسهیلِ

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1925634685295395517285201239285513.jpg برج اِینستِین

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1925634685295763189065201216283183.jpg فروشگاه های زنجیره ای چوکِن دراِشتوتگارت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1925634685296471239450201227281233.jpg اولین چاپ این کتاب

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1932634688347697794155201249317793.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

بزرگترین چالش انسانی ای که امروز با ان مواجه ایم تامین سرپناه است. در حال حاضر یک نفر از هفت نفر یا در اردوگاه پناه جویان زندگی می کند یا در زاغه ها، نزدیک به سه میلیارد نفر از جمعیت جهان ـ چیزی در حدود نیمی از جمعیت جهان ـ از دسترسی به اب سالم و امکانات بهداشتی محرومند.

طراحی کالبدی خانه ها، محله ها و اجتماعات مان تمام جنبه های زندگی ما را شکل می دهد و از این روست که در غالب نقاط بحرانی جهان کمبود معماری که بتواند نیازهای اولیه را فراهم اورد به شدت مورد نیاز است. جلد اول کتاب انگونه که می توانی طراحی کن که توسط موسسه معماری برای بشریت به مدیریت

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
ویرایش شده است مجموعه ای از پروژه های ابداعی را گرد اورده که در سراسر جهان اجرا شده اند و نشان دهنده قدرت طراحی در بهبود سطح زندگی مردم است. کتاب روایت بیش از 80 پروژه معاصر است که هر کئدامشان راه حلی اند بر نیازهای اولیه ای همچون تامین سرپناه، تامین مراکز بهداشتی، طراحی مراکز اموزشی، دسترسی به اب سالم، انرژی و امکانات بهداشتی. پروژه ها که تماما بر خلاف ایده ال سازی های پر هزینه معمارْستاره هاست یا توسط موسسه معماری برای بشریت طراحی شده اند یا توسط کارفرمایان مستقل ولی در چارچوب نگاه پیش امده به اجرا در امده اند.

کتاب منبعی بی نظیر برای تمام طراحانی است که درگیر وضعیت های مابعد بحرانی هستند یا مشغله ذهنی شان معماری توسعه و معماری پایدار در دنیایی است که با کمبود منابع در تمام سطوح مواجه است، این کتاب در نگاهی کلان دستور عملی است برای تمام ان هایی که به دنبال ساخت جهانی بهترند.

لازم به ذکر است برگردان Design Like You Give a Damn به "هر انگونه که می توانی طراحی کن" به معنای ان است که الزاما طراحی گران، طراحی خوب و مورد نیاز نمی باشد، این برگردان را مدیون راهنمایی های جناب اقای دکتر کامران رستگار می باشم.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 19346346888038741634052012714164.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
معماری تجربی است – ساختمان های او در کشورهای متعددی قرار دارند – او ذاتِ حقیقتِ معماری را با دیدگانی حرفه ای واز نظرکاربردی روشن کرد . اگر چه متد ها و تئوری که درکتابش خلق کرده بود، قطعا هندسه ای سخت و با ثبات دارند و همچنین در هر قسمت، به ساختمان های واقعی، نمونه های خاص و به همراه بیش از 100 عکس ارجاع داده است .

این ساختار که نوربرگ شولتز خلق کرده است، مسلما یکی از موثرترین اندیشه های روشن فکری است که هر معماری تا به آن زمان آفریده است . این اصولی که در آن به کار رفته است شامل

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
مدرن و به طور خاص، آنالیز زبان شناختی و تئوری کلی نشانه ها و نمادها است . این اثر، به هرحال، گلچینی از مطالب درهم و بر هم نیست و تمام این اصول جایگاه و هدف خود را دارند ؛ هیچ کدامشان کاربردی بی ربط نداشته و برای "نمایش " یا صرفا اثری تزئینی بودن قرار داده نشده است . مجموعه ای است که می تواند نه تنها مفاهیم زیبایی شناسی معماری را مورد بحث قرار دهد بلکه به خوبی از اثرات اجتماعی، روان شناختی و فرهنگی هم بهره برد .

تمرکز عمده ی این کتاب بر مطالب نمادین و زبان شناختی است . هدف این کتاب بسط دادنِ تئوریِ جامعی به شرح و مفهوم معماری است ( این کتاب هم مفاهیمی برای کاربران معمولی را داراست و هم مفاهیمی برای طراحان را در خود جای داده است ) ، تا جایی که معماری یک هنر است .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1941634692172820831285201225834.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آرلن داویلا در این کتاب سیاست های فرهنگی فضای شهری را در تحلیلی پویا از لاتین و پورتوریکو تبارهای نیویرک، مرکز جهانی فرهنگ و مصرف، جایی که لاتین تبارهایش در حال حاضر بزرگترین گروه اقلیت را تشکیل می دهند تدقیق می کند، کتاب رویاهای باریو؛ لاتین تباران، پورتوریکویی ها و شهر نئولیبرال، بر محور نوزایی و لاتینی شدن همزمان انچا ان را ال باریو یا هارلم اسپانیایی می خوانند شکل گرفته. رویای باریو این مورد را بار دیگر موکد می سازد که ارزوی بهبوبد وضعیت اقتصادی هیچگاه نتوانسته است خود را از زیر بار شرایط قومی و نژادی خلاص کند.

کتاب داویلا روایتی تحلیلی از تغییرات بنیادی در ساخت مجمتع های مسکونی، نرخ رشد تعداد مدارس، تصویب قاون توانمندسازی منطقه ای است، قوانینی که وعده ی بالا رفتن پویایی محلی و پتانسیل های محیطی را همزمان با اخراج بسیاری از ساکنان قدیمی از محلات پی می گیرند. او با ارائه تصویری پیش گویانه از فرایند خصوصی سازی و مصرف گرایی نگاهی بدیع دارد به نقش بازار در محیطهای زیست لاتین تباران نیویرک.

کتابِ رویاهای باریو؛ لاتین تباران، پورتوریکویی ها و شهر نئولیبرال، با مطالعه مناسبات میان سیاهان و لاتین تباران و مکزیکی ها و پورتوریکویی ها نقش طبقه را میان لاتین تبارها تعیین نموده و منظری چندوجهی از جایگاه لاتین تباران در تغییر چشم انداز شهری ارائه می دهد از این منظر را می توان راست ازمایی اصیل از نیروهای پیچیده اجتماعی و اقتصادی خواند که امروزه شهرهای ما را شکل می دهند.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...