wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۴ hdk[h kihdja ki l' fj,kd nhk ;kd:|fاینجا نهایتش بتونی نه مگ دان کنی بفرست به جی میلم یا تو آپلود سنتر آپ کن بذار رو این سوال یکم فکر کنم:| خسته نباشی ! خودمم میدونم 9 مگه میگم حجمو منو بیشتر کنید خو الان منتظر بودم فرمان بدی خب خودم میدونم جای دیگه هم میتونم آپلود کنم بعد لینک بدم میخواستم اینجا باشه که بعدا نپره جی میلت ؟ بابا دارم میذارم تو انجمن همه استفاده کنن چون اولش با فیلمو عکسه بعد میخوام فرایندو باز کنم فقط موندم اینا باید تو تالار متالوژی باشه تو مکانیک چیکار میکنه ؟ کلا تالار متاولوژی چرا جاش اینقدر پرته مگه تو کاراگاه انجمن نیستی ؟ آهان بازرس بود راستی رئیش تشخیص مصلحت انجمن :ws28: :ws28: کل بحثو رها کرده به هیات گیر داده 4 لینک به دیدگاه
..!Alfa!.. 2854 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۴ سلام می خوام یاد بگیرم که رنگ عناصر رنگی تحت چه واکنشی سفید رنگ می شن که در مرحله بعد قابل یونیزاسیون باشند؟ جواب ندین، دیگه نمیام حالا هر جا باو هیات یا هر جایی که میخوان به یک اتوبوس آدم غذا بدنسوال بعدی اینکه چرا من نمیتونم فیلم 10 مگی آپلود کنم ؟ اون ریخته گریو نگاه کن ببین تو معدن چیکار میکردم بازم من بپرسم ؟ چرا یک جنگنده نهایتا تا 20 - 30 ثانیه بیشتر نمیتونه اینورت پرواز کنه ؟ آخه این ال پی جی که می گی مایع هست؛ متان اینا گاز هستن و دمای انجماد یا سوپرهیت شدنشون و اشتعالشون فاصله زیادی داره در مورد جنگنده ها اطلاعی ندارم اینورت شدنش فکر نکنم 1 میلیونم به سرنشین ربطی داشته باشه؛ شاید به دلیل افزایش اصطکاکش با هوا باشه یا افت سرعت اینا در اثر مقاومت هوا؛ به شکل دماغه و طراحی ظاهریش اینا احتمالاً ربط داره .. قوانین آئرودینامیکی اینا باید بررسی بشه ... شاید هم احتراق سوختش ناقص می شه؛ نمیدونم به نظر می رسه نیروی محرکه که باعث جلو رفتنش می شه توو حالت اینورت، نمی تونه به لایه های هوا و مقاومتشون توو ارتفاع غلبه کنه:5c6ipag2mnshmsf5ju3 4 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۴ سلاممی خوام یاد بگیرم که رنگ عناصر رنگی تحت چه واکنشی سفید رنگ می شن که در مرحله بعد قابل یونیزاسیون باشند؟ جواب ندین، دیگه نمیام آخه این ال پی جی که می گی مایع هست؛ متان اینا گاز هستن و دمای انجماد یا سوپرهیت شدنشون و اشتعالشون فاصله زیادی داره در مورد جنگنده ها اطلاعی ندارم اینورت شدنش فکر نکنم 1 میلیونم به سرنشین ربطی داشته باشه؛ شاید به دلیل افزایش اصطکاکش با هوا باشه یا افت سرعت اینا در اثر مقاومت هوا؛ به شکل دماغه و طراحی ظاهریش اینا احتمالاً ربط داره .. قوانین آئرودینامیکی اینا باید بررسی بشه ... شاید هم احتراق سوختش ناقص می شه؛ نمیدونم به نظر می رسه نیروی محرکه که باعث جلو رفتنش می شه توو حالت اینورت، نمی تونه به لایه های هوا و مقاومتشون توو ارتفاع غلبه کنه:5c6ipag2mnshmsf5ju3 به به:icon_gol: امام پونزدهم مسلمین هم تشریف فرما شدن فقط علیرضا کچلو کم داریم الان پیرجوتون چرا قهر کرده ؟:ws28::ws28: آقا کی گفته ال پی جی مایع هستش؟ دکتر بوتان و پروپان تحت فشار مایع میشن در حالت عادی کجاشون مایع هستن؟ الان استادتون آموزش پخت املتو چه شکلی انجام میده ؟ من میدونم دیگه میگه آخ تخم مرغ خام رو فوت نکنید میکروب میگیره اصلا بگو ببینم ال پی جی مخفف چیه ؟ متان به هیچ صراطی مستقیم نیست و تحت فشار مایع نمیشه اما پروپان و بوتان یا اتیلن و.......... اینا یکم فشرده بشن مایع میشن برای همینم اساسا تو جایی پروپان فشار بالا نمیبینی !! آستیلن هم اینجوریه اما هیچ کس جرات نمیکنه آستیلنو تحت فشار بذاره چون مایع شدش رو سلام کنی میترکه میرن تو آستون حلش میکنن که جلوی شکستن النگوهای دوستان رو بگیره بعدشم اشتعال چیشون فاصله داره ؟ فقط قدرت انفجاری متان خرکی تره همین تو بحث نقطه جوش هم که همگی خداد درجه زیر صفرن باو اون ال پی جی تحت فشار مایع میشه تو دبه و 4 لیتری که مایع نیست اما در مورد سوالت !!! خب چرا این سوالو از اساتید تالار شیمی باشگاه نپرسیدی ؟ نگو که دیگه النگو ندارن همه رو به باد دادن !! عناصر خب چی آخه من که نمیتونم بشینم لیست شنگولیوف رو تک به تک توضیح بدم فلز باشه ؟ چی باشه آخه ؟ ککله یادته چی بود ؟ الان یک آقا جو هم بهش اضافه شده موندم چیکارش کنم :icon_pf (34): بعدشم اینجا تالار مکانیکاست !! ببین ناصر تو چاله داره روغن عوض میکنه اینو تو شیمی بگو تا یختو بگیرم النگوهاتو فر بدم در مورد اینورت شدن جنگنده هم تو یک درصد فکر کن دلیلش این باشه که خلبان سرش گیج بره اما تو یکی از جوابات گفتی ! هر چند نصفه نیمه ولی خودت بگو کدومش بود 5 لینک به دیدگاه
..!Alfa!.. 2854 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۴ به به:icon_gol:امام پونزدهم مسلمین هم تشریف فرما شدن فقط علیرضا کچلو کم داریم الان پیرجوتون چرا قهر کرده ؟:ws28::ws28: آقا کی گفته ال پی جی مایع هستش؟ دکتر بوتان و پروپان تحت فشار مایع میشن در حالت عادی کجاشون مایع هستن؟ الان استادتون آموزش پخت املتو چه شکلی انجام میده ؟ من میدونم دیگه میگه آخ تخم مرغ خام رو فوت نکنید میکروب میگیره اصلا بگو ببینم ال پی جی مخفف چیه ؟ متان به هیچ صراطی مستقیم نیست و تحت فشار مایع نمیشه اما پروپان و بوتان یا اتیلن و.......... اینا یکم فشرده بشن مایع میشن برای همینم اساسا تو جایی پروپان فشار بالا نمیبینی !! آستیلن هم اینجوریه اما هیچ کس جرات نمیکنه آستیلنو تحت فشار بذاره چون مایع شدش رو سلام کنی میترکه میرن تو آستون حلش میکنن که جلوی شکستن النگوهای دوستان رو بگیره بعدشم اشتعال چیشون فاصله داره ؟ فقط قدرت انفجاری متان خرکی تره همین تو بحث نقطه جوش هم که همگی خداد درجه زیر صفرن باو اون ال پی جی تحت فشار مایع میشه تو دبه و 4 لیتری که مایع نیست اما در مورد سوالت !!! خب چرا این سوالو از اساتید تالار شیمی باشگاه نپرسیدی ؟ نگو که دیگه النگو ندارن همه رو به باد دادن !! عناصر خب چی آخه من که نمیتونم بشینم لیست شنگولیوف رو تک به تک توضیح بدم فلز باشه ؟ چی باشه آخه ؟ ککله یادته چی بود ؟ الان یک آقا جو هم بهش اضافه شده موندم چیکارش کنم :icon_pf (34): بعدشم اینجا تالار مکانیکاست !! ببین ناصر تو چاله داره روغن عوض میکنه اینو تو شیمی بگو تا یختو بگیرم النگوهاتو فر بدم در مورد اینورت شدن جنگنده هم تو یک درصد فکر کن دلیلش این باشه که خلبان سرش گیج بره اما تو یکی از جوابات گفتی ! هر چند نصفه نیمه ولی خودت بگو کدومش بود سلام، :girl_angel: نه امام نه شیخ نه پیغمبر نه فیلسوف از زمان ارسطو تا حالا نبوده نیس درنمیاد من نمی دونم فقط می دونم قهر کردن خوب نیس ال گفته ال پی جی مایع دوس داره بشه، لیکوفاید پترولیوم گس رو از نت دیدم؛که گفتم... خودم حس کردم پروپان خوشگله هستا!!! دکتر بوتان و متان و پروپان و اینا گازن و باهاشون کاری نداشتم آره می گفت نفس هم نکشین میکروبی می شه املت، بجاش کلنی و کپک می زنه:pot: والا اونجا اساتید نیستن که! ککله؟ اسمشو عوض کردی؟ صداش ککله بود خودش ک نه! آقا جو؟ منم می خوام باشه توو شیمی میپرسم اتفاقا النگو گرفتم فر نمی خوره دستمو خط می ندازه احتراق ناقص!؟ خفه می شه دیگه سوختش، ارتفاع بالا هم اکسیژن باید غلظتش کم باشه البته بیاد از بغل گوشم رد بشه هم همین طوره مث چپ کردن ماشین ب نظر میاد ....بازم فکر کنم همین باشه یا اون یکی مقاومت هوا؟ :JC_thinking: پ.ن: آره فلز مثل فلزات واسطه مثلاً Z nو A g و A u , T i 4 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 بهمن، ۱۳۹۴ سلام، :girl_angel:نه امام نه شیخ نه پیغمبر نه فیلسوف از زمان ارسطو تا حالا نبوده نیس درنمیاد من نمی دونم فقط می دونم قهر کردن خوب نیس ال گفته ال پی جی مایع دوس داره بشه، لیکوفاید پترولیوم گس رو از نت دیدم؛که گفتم... خودم حس کردم پروپان خوشگله هستا!!! دکتر بوتان و متان و پروپان و اینا گازن و باهاشون کاری نداشتم آره می گفت نفس هم نکشین میکروبی می شه املت، بجاش کلنی و کپک می زنه:pot: والا اونجا اساتید نیستن که! ککله؟ اسمشو عوض کردی؟ صداش ککله بود خودش ک نه! آقا جو؟ منم می خوام باشه توو شیمی میپرسم اتفاقا النگو گرفتم فر نمی خوره دستمو خط می ندازه احتراق ناقص!؟ خفه می شه دیگه سوختش، ارتفاع بالا هم اکسیژن باید غلظتش کم باشه البته بیاد از بغل گوشم رد بشه هم همین طوره مث چپ کردن ماشین ب نظر میاد ....بازم فکر کنم همین باشه یا اون یکی مقاومت هوا؟ :JC_thinking: پ.ن: آره فلز مثل فلزات واسطه مثلاً Z nو A g و A u , T i احتراق ناقص ؟ غلظت اکسیژن ؟ الان اگر صاف باشه اکسیژن غلظتش ردیفه فقط اگر برعکس بشه غلظت اکسیژن کم میشه ؟ باز این تیم طراحی اومد خدایا من چه گناهی کردم که اینجوری باید غذاب بکشم آقا چرا داستان میگید سر شبی بذارید یک نخ سیگار با آرامش بکشیم الان یک راهنمایی میگم یکی بیاد بگه باو فرض بگیریم ! باک ماشین ناصر 70 لیتر میگیره (البته درستم هستا) حالا تو 5 لیتر بیشتر بنزین تو باکت نیستو چراغ آمپر بنزینت روشنه و رو زاپاسی یهو میرسی به یک سر بالایی خرکی !! که طولش هم زیاده !! به نظرت باید وارد این راه بشی ؟ چرا نباید بشی ؟ اصلا رو زاپاسم نیستی و 30 تا بنزین داری و آمپر بنزینت هم 30 تا رو نشون میده و وارد این سر بالایی میشی !! چرا یهو آمپرت میاد پایین و حتی چراغ بنزینت هم روشن میشه ؟ انگار رو زاپاسی ؟ دیگه تابلو تر از این بگم ؟ الان میخوای طلا رو مثلا سفید کنی ؟ روی رو سفید کنی ؟ سفید یعنی رنگ یخچال ؟ تو شیمی بپرس میام سراغت 4 لینک به دیدگاه
..!Alfa!.. 2854 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 بهمن، ۱۳۹۴ احتراق ناقص ؟ غلظت اکسیژن ؟ الان اگر صاف باشه اکسیژن غلظتش ردیفه فقط اگر برعکس بشه غلظت اکسیژن کم میشه ؟ باز این تیم طراحی اومد خدایا من چه گناهی کردم که اینجوری باید غذاب بکشم آقا چرا داستان میگید سر شبی بذارید یک نخ سیگار با آرامش بکشیم الان یک راهنمایی میگم یکی بیاد بگه باو فرض بگیریم ! باک ماشین ناصر 70 لیتر میگیره (البته درستم هستا) حالا تو 5 لیتر بیشتر بنزین تو باکت نیستو چراغ آمپر بنزینت روشنه و رو زاپاسی یهو میرسی به یک سر بالایی خرکی !! که طولش هم زیاده !! به نظرت باید وارد این راه بشی ؟ چرا نباید بشی ؟ اصلا رو زاپاسم نیستی و 30 تا بنزین داری و آمپر بنزینت هم 30 تا رو نشون میده و وارد این سر بالایی میشی !! چرا یهو آمپرت میاد پایین و حتی چراغ بنزینت هم روشن میشه ؟ انگار رو زاپاسی ؟ دیگه تابلو تر از این بگم ؟ الان میخوای طلا رو مثلا سفید کنی ؟ روی رو سفید کنی ؟ سفید یعنی رنگ یخچال ؟ تو شیمی بپرس میام سراغت خب نکش نه عذاب نه سی گار؛ من برم راحت می شی؟؟؟؟؟ به نظر می رسه نیروی محرکه که باعث جلو رفتنش می شه توو حالت اینورت، نمی تونه به لایه های هوا و مقاومتشون توو ارتفاع غلبه کنه خب نیروی محرکه شه دیگه؛ مثالش مثل گردش خون توو بدن هست در حالت کله پا شدن طبق قوانین ترمودینامیک و چرخه کارنو و اینا سوختش نمی تونه بطور کامل از انرژی به کار تبدیل بشه و اون موتورش به کار بیفته و حرکت کنه و باقی قضایا. طبق قانون اینرسی هم تمایل داره که سقوط بکنه بعد باکش هم که سر و ته شده، سوختش که ژینگیل دنبالش بود، به قسمت مشخص از باک (مثل پیلوتش) که باید تبدیل بشه بسوزه و تولید نیرو بکنه نمی رسه ..... مثل اینه که سیگار و سرو ته آتیش کنی دماغش هم که عمل شده بقیه رو میرم میم شیمی سوال بعدی رو بگو 4 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 بهمن، ۱۳۹۴ به نظر می رسه نیروی محرکه که باعث جلو رفتنش می شه توو حالت اینورت، نمی تونه به لایه های هوا و مقاومتشون توو ارتفاع غلبه کنه خب نیروی محرکه شه دیگه؛ مثالش مثل گردش خون توو بدن هست طبق قوانین ترمودینامیک و چرخه کارنو و اینا سوختش نمی تونه از انرژی به کار تبدیل بشه و اون موتورش به کار بیفته و حرکت کنه و باقی قضایا. طبق قانون اینرسی هم تمایل داره که سقوط بکنه دماغش هم که عمل شده بقیه رو میرم میم شیمی سوال بعدی رو بگو الان درست گفتی که سوال بعدی رو بگم ؟ اگر من اعتماد به نفس تو رو داشتم با چنگال به آمریکا حمله میکردم شک نکن باو به هوا ربطی نداره تمایل داره سقوط کنه ؟ :icon_pf (34): گردش خون ؟ یعنی یچیزی مثل خون تو دماغه هواپیما جم میشه سرش گیج میره میوفته ؟یعنی چقدر خفن خب یک قرص آتنولول هر بار میندازیم تو باکش فشار خونش بیاد پایین نشد یک فروزماید میدیم مدر شدید هم هست فشار رو هم شدید میاره پایین و اگر جنگنده یک بند به ادرار افتاد یک اسپرنولاکتون میدیم که ضعیفه زیاد به تر تر نمیندازه جنگنده رو (الان موهامو اینجوری بستم ) مثال سربالایی و آمپر بنزینو زدم گفتم خیلی تابلو بودو دیگه موضوع حل شد بده یک سیگار بکشیم بابا تا سر به بیابون نذاشتم بابا تو فرض کن یک خودرو داری که لاستیکاش قدرت چسبدگی داره و خودرو میتونه روی سقف تونل حرکت کنه و اینورت بشه اما یکم قادره اینکارو بکنه و بعد از چند ثانیه خاموش میشه و اگر لاستیکها چسبنده نباشن با مخ میاد پایین دلیل این چیه ؟ اینکه کل خون جمع میشه تو سر راننده یا غورباغه تو ماشین سر بالا میره و ابا نمیدونم چی چی میخونه ؟ خب بابا اون خودرو خاموش میشه چون وقتی اینورت میشه تمام بنزین داخل باکش هم برعکس میشه و اون پمپ کوفتی نمیتونه بنزینو مکش کنه و کف باک جاش عوض میشه !! همه بنزین میره تو سقف باک و کف خالیه پمپ بنزین دیگه عمه منو بکشه ؟ مثل اینکه یک بطری سس خرسی داری اینو تا سروته نکنی که سسی ازش نمیاد باید اینورتش کنی تا محتویاتش از اون مخروطی بیاد بیرون دیگه !! در حالت عادی که اون مخروطی بالاس و سس که سر بالایی حرکت نمیکنه وقتی میچرخونیش مخروطی میشه پایین و سس با یکم فشار خارج میشه این جنگنده هم تا اندازه ای که سوخت به موتور رسیده میتونه اینورت افقی حرکت کنه اما وقتی اون سوخت درون موتورش تموم میشه نمیتونه سوخت بکشه و موتورهاشو از دست میده مثل ماشین روی سقف !! تا اندازه ای که بنزین تو موتور هست میتونه روی سقف حرکت کنه اون که تموم بشه پمپ نمیتونه بنزینی به انژکتور برسونه و موتور خاموش میشه و الباقی داستان هوا رقیقه ؟ این روانه منه ها نیگاه :hapydancsmil: آقا من سوال بعدی رو نمیپرسم کف کردم 4 لینک به دیدگاه
..!Alfa!.. 2854 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 بهمن، ۱۳۹۴ الان درست گفتی که سوال بعدی رو بگم ؟ اگر من اعتماد به نفس تو رو داشتم با چنگال به آمریکا حمله میکردم شک نکن باو به هوا ربطی نداره تمایل داره سقوط کنه ؟ :icon_pf (34): گردش خون ؟ یعنی یچیزی مثل خون تو دماغه هواپیما جم میشه سرش گیج میره میوفته ؟یعنی چقدر خفن خب یک قرص آتنولول هر بار میندازیم تو باکش فشار خونش بیاد پایین نشد یک فروزماید میدیم مدر شدید هم هست فشار رو هم شدید میاره پایین و اگر جنگنده یک بند به ادرار افتاد یک اسپرنولاکتون میدیم که ضعیفه زیاد به تر تر نمیندازه جنگنده رو (الان موهامو اینجوری بستم ) مثال سربالایی و آمپر بنزینو زدم گفتم خیلی تابلو بودو دیگه موضوع حل شد بده یک سیگار بکشیم بابا تا سر به بیابون نذاشتم بابا تو فرض کن یک خودرو داری که لاستیکاش قدرت چسبدگی داره و خودرو میتونه روی سقف تونل حرکت کنه و اینورت بشه اما یکم قادره اینکارو بکنه و بعد از چند ثانیه خاموش میشه و اگر لاستیکها چسبنده نباشن با مخ میاد پایین دلیل این چیه ؟ اینکه کل خون جمع میشه تو سر راننده یا غورباغه تو ماشین سر بالا میره و ابا نمیدونم چی چی میخونه ؟ خب بابا اون خودرو خاموش میشه چون وقتی اینورت میشه تمام بنزین داخل باکش هم برعکس میشه و اون پمپ کوفتی نمیتونه بنزینو مکش کنه و کف باک جاش عوض میشه !! همه بنزین میره تو سقف باک و کف خالیه پمپ بنزین دیگه عمه منو بکشه ؟ مثل اینکه یک بطری سس خرسی داری اینو تا سروته نکنی که سسی ازش نمیاد باید اینورتش کنی تا محتویاتش از اون مخروطی بیاد بیرون دیگه !! در حالت عادی که اون مخروطی بالاس و سس که سر بالایی حرکت نمیکنه وقتی میچرخونیش مخروطی میشه پایین و سس با یکم فشار خارج میشه این جنگنده هم تا اندازه ای که سوخت به موتور رسیده میتونه اینورت افقی حرکت کنه اما وقتی اون سوخت درون موتورش تموم میشه نمیتونه سوخت بکشه و موتورهاشو از دست میده مثل ماشین روی سقف !! تا اندازه ای که بنزین تو موتور هست میتونه روی سقف حرکت کنه اون که تموم بشه پمپ نمیتونه بنزینی به انژکتور برسونه و موتور خاموش میشه و الباقی داستان هوا رقیقه ؟ این روانه منه ها نیگاه :hapydancsmil: آقا من سوال بعدی رو نمیپرسم کف کردم بله درست گفتم ولی بعد نقل قول گرفتنت و قبل نوشتن و ارسالت؛ درستش رو گفتم: بعد باکش هم که سر و ته شده، سوختش که ژینگیل دنبالش بود، به قسمت مشخص از باک (مثل پیلوتش) که باید تبدیل بشه بسوزه و تولید نیرو بکنه نمی رسه ..... کاپتوپریل ممکنه استفاده بشه، البته زیاد خوب نی سر درد میاره اول فشار رو اندازه می گیریم ، بعدش نیتروگلیسیرین 0.4 میلی می دیم بذاره زیر زبونش، یکم ک حالش خوب شد ی دونه هم می دیدم؛ واسه سر دردش هم یه ژلوفنی ایبوپروفنی چیزی می دیم، بعدش آرامشش رو حفظ می کنه و بعدش هم رفع می شه یکم بعد هم میره دس ب آب. :girl_blush2: منم همینو نوشتم که سوختش چون باکش برعکس و وارونه میشه نمی تونه به نیروی محرکه تبدیل بشه {و نیروی محرکه نداره که حرکت رو به جلو داشته باشه، وقتی نتونه جلو بره بعد از همون زمان سکون و پیش بینی کردم که احتمالا سقوط ! می کنه مگر اینکه اوفو باشه بتونه توو هوا ثابت بمونه} دماغه هم شوخی بود اون گردش خون و سیگار سزو ته هم فقط مثال بود برای سرو ته شدن ی چیزی که درست عمل نمی کنه هوا رو کاری نداشتم باهاش فقط چون حرکت یعنی بتونه به مقاومت هوا غلبه کنه و جلو بره گفتم هوا. رقیق نیس. بیابون کدوم وریه ؟:icon_pf (34): اولش گفتم نمی دونم اینم روان منه:icon_pf (34): ممنون از توضیحت پ.ن.: پس طراحی باک خودروها و جت جنگنده ها میشه گفت ایراد دارن/؟ یا یک جور ضامن هست برای جلوگیری از حادثه؟ 2 لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 بهمن، ۱۳۹۴ احتراق ناقص ؟ غلظت اکسیژن ؟ الان اگر صاف باشه اکسیژن غلظتش ردیفه فقط اگر برعکس بشه غلظت اکسیژن کم میشه ؟ باز این تیم طراحی اومد خدایا من چه گناهی کردم که اینجوری باید غذاب بکشم آقا چرا داستان میگید سر شبی بذارید یک نخ سیگار با آرامش بکشیم الان یک راهنمایی میگم یکی بیاد بگه باو فرض بگیریم ! باک ماشین ناصر 70 لیتر میگیره (البته درستم هستا) حالا تو 5 لیتر بیشتر بنزین تو باکت نیستو چراغ آمپر بنزینت روشنه و رو زاپاسی یهو میرسی به یک سر بالایی خرکی !! که طولش هم زیاده !! به نظرت باید وارد این راه بشی ؟ چرا نباید بشی ؟ سلام سر من اومده :icon_pf (34): وسط پل (نرسیده به قله!) تا رفتم بنزین آوردم پلیس داشت میومد جمعش کنه شانس آوردم اینم خوب اینورت پرواز میکنه دمش گرم! 2 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 بهمن، ۱۳۹۴ بله درست گفتم ولی بعد نقل قول گرفتنت و قبل نوشتن و ارسالت؛ درستش رو گفتم: کاپتوپریل ممکنه استفاده بشه، البته زیاد خوب نی سر درد میاره اول فشار رو اندازه می گیریم ، بعدش نیتروگلیسیرین 0.4 میلی می دیم بذاره زیر زبونش، یکم ک حالش خوب شد ی دونه هم می دیدم؛ واسه سر دردش هم یه ژلوفنی ایبوپروفنی چیزی می دیم، بعدش آرامشش رو حفظ می کنه و بعدش هم رفع می شه یکم بعد هم میره دس ب آب. :girl_blush2: منم همینو نوشتم که سوختش چون باکش برعکس و وارونه میشه نمی تونه به نیروی محرکه تبدیل بشه {و نیروی محرکه نداره که حرکت رو به جلو داشته باشه، وقتی نتونه جلو بره بعد از همون زمان سکون و پیش بینی کردم که احتمالا سقوط ! می کنه مگر اینکه اوفو باشه بتونه توو هوا ثابت بمونه} دماغه هم شوخی بود اون گردش خون و سیگار سزو ته هم فقط مثال بود برای سرو ته شدن ی چیزی که درست عمل نمی کنه هوا رو کاری نداشتم باهاش فقط چون حرکت یعنی بتونه به مقاومت هوا غلبه کنه و جلو بره گفتم هوا. رقیق نیس. بیابون کدوم وریه ؟:icon_pf (34): اولش گفتم نمی دونم اینم روان منه:icon_pf (34): ممنون از توضیحت پ.ن.: پس طراحی باک خودروها و جت جنگنده ها میشه گفت ایراد دارن/؟ یا یک جور ضامن هست برای جلوگیری از حادثه؟ باو ولمون کن تو رو خدا تینر همون ساندیسه آخه خدا خیرت بده جنگنده ساخته شده برای شیرجه رفتن اینورت نه سرو ته پرواز کردن اون اینورت شدن موقت هم برای همون چند ثانیه ایده آله که به هر دلیل بتونه از دست قفل راداری یا رادار زمینی یا وقتی وسط یک + گیر میکنه فرار کنه نه اینکه کلا اینورت بره باک خودرو هم اشکال نداره فقط استاندارد حرکت خودرو روی زمینه و نه روی سقف سلامسر من اومده :icon_pf (34): وسط پل (نرسیده به قله!) تا رفتم بنزین آوردم پلیس داشت میومد جمعش کنه شانس آوردم اینم خوب اینورت پرواز میکنه دمش گرم! جانم قیافشو پاهاشو نیگا البته اینم اینورت پرواز نمیکنه یک لحظه که اینورت شده ازش عکس گرفتن این میخواد اینورت شیرجه بره به سطح زمین یچیزی رو خفت کنه با شتاب میاد بالا اینورت که میشه شتابشو کم میکنه و با شدت زیاد شیرجه میره پایین ولی عجب عکسیه دمت گرم باو پلیسو باید سیبیلشو چرب کنی 4 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 بهمن، ۱۳۹۴ الان درست گفتی که سوال بعدی رو بگم ؟ آقا من سوال بعدی رو نمیپرسم کف کردم سوال بعدی رو من یه راه حل براش دارم. مایکروسافت ورد را باز کرده و عبارت زیر را تایپکرده و دکمه اینتر را بزنید و سپس مشاهده کنید =rand (200, 99) لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۴ دوست گلم من که عرض کردم فرض ما بر اینه که ما قراره این گازو تو همون مخزن سی ان جی انجام بدیم و آلیاژ ما هم فقط فولاد نیمه خشکه ما به جای اینکه تو ماکسیمم دمای 17 تا 20 درجه متان رو تزریق کنیم میخوایم تو همون گاز داغ 400 درجه ای تزریق کنیم باید تغییرات تنش مجاز جنسی که مخزن ازش ساخته شده رو نسبت به دما داشته باشیم! پاسخ به مقاومت مکانیکی مخزن در دمای 400 درجه برمیگرده! 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۴ باید تغییرات تنش مجاز جنسی که مخزن ازش ساخته شده رو نسبت به دما داشته باشیم! پاسخ به مقاومت مکانیکی مخزن در دمای 400 درجه برمیگرده! بلی کاملا درست میگی برای همین هم زمانی که مخازن سی ان جی ساخته میشه وارد تست هایی میشه و اگر از این تست ها با موفقیت بیرون اومد وارد بازار میشه و یکی از این تست ها قرار دادن این مخزن در حفره آتشه سوختن یک ماده در حالت عادی دمای زیادی نمیتونه تولید کنه و نهایتا تا همون 400 500 درجه هستش و حفره آتش هم همون سوختن عادیه اکسی گاز هم فقط گازش باشه دماش اندازه ایه که بشه باهاش یک تخم مرغ نیمرو کرد و ورود اکسیژن زیاده که دما رو تا 3500 درجه هم میبره(البته آستیلن این دما رو میده ) یا مثلا یک تست دیگه هم شلیک گلوله به مخزن از فواصل مختلفه پس جنس این مخزنه برای تحمل این دماها ساخته شده که دچار ریزش نشه برای همین هم از فولاد نیمه خشک استفاده میشه چون در غیر این صورت دچار ترک میشه البته این سیلندرها آلومینیومی هم هست که مقاومت خیلی بالاتری داره ولی ضعفش دماست !! خود آلومینیوم تو کمتر از700 درجه ذوب میشه و تو 400 500 بدجوری به هم میریزه و نرم میشه در نهایتا سیلندرهای غیر فلزی هم هستند که همگی مقاومت بالایی در فشار و ضربه دارن ولی بحث دما چالششونه آلیاژهای ترکیبی هم هستند حالا زیاد دور نشیم از بحث ولی وقتی میزان دما رو گفتم و فقط به گفتن سی ان جی اکتفا کردم دلیلش هم این دلیل بود که استاندارد ساختش روشن و مشخصه و مخزن ناشناخته نیست و اگر موضوع در مورد سیلندر اکسیژن یا گازهای پر فشار دیگه بود بحث دادن اطلاعات مخزن هم مطرح میشد و یا طراحی یک مخزن چون سیلندرهای مثلا اکسیژن یا چمیدونم هیدروژن انواع مختلفی دارند و فقط رنگ بندیشون فرق داره و نهایتا شیراشون که مثلا هیدروژن چپ گرد میشه و نوعشم فرق داره مثلا سیلندرهای هیدروژن به هیچ عنوان آلومینیومی نیستن چون به محض خروج هیدروژن از سیلندر چنان انفجاری ایجاد میکنه که مذاکرات دوباره به خطر میوفته و دلیلشم اینه که ترکیب مقدار خیلی کمی از اکسیژن و یا گازهای فعال دیگه در کنار هیدروژن و در حضور آلومینیوم شدیدا خطر سازه و آلو مینیوم مثل یک کاتالیست عمل میکنه یا گاز آستیلن !! با اینکه فشاری نداره و توی مایع آستون حل میشه ولی هیچ وقت از متریالی که از جنس مسه توش به کار نمیبرن!! آستیلن به مس برسه دقیقا مثل بمب عمل میکنه اما به غیر از آلومینیوم برای هیدروژن و مس برای آستیلن و بعضی گازهای خاص مثل کلر میشه از سایر فلزات برای ساخت استفاده کرد سیلندر متان فشرده برای مصارف غیر خودرو تو آلومینیومی هم هست و فقط بحث خودرو هستش که آلومینیوم میشه خط قرمز و دلیلشم در نظر گرفتن حوادثی مثل تصادفات و حریقه که جدا از دمای ذوب کم آلومینیوم انتقال حرارت بالایی هم داره فعلا فولادی هستش و گاهی هم از الیاف و رزین استفاده شده که تحمل گرما رو دارن ولی زیاد تو دسترس نیستن و از اون طرف تنها اشکال فولاد هم وزن زیادشه !! اما در کل میتونم اینجوری بگم که چیز مزخرفیه !! خدرویی که با گاز اونم در این محدوده فشار قراره کار بکنه ........... بنزینه لیتری 10 هزار تومنم بزنی شرف داره به گاز اما در کل باهات کاملا موافقم و حرفت کاملا صحیحه عزیز :icon_gol::icon_gol: 3 لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 بهمن، ۱۳۹۴ سلام خب به نظر میرسه دیگه کسی سوالی نمیپرسه. پس با اجازه بریم سراغ پیام بازرگانی خودم : با بستن پنجره های منزل، مصرف برق کولر افزایش پیدا میکنه یا کاهش؟ این سوالی بود که پرسیدم. از اون جهت که علیرغم سادگی ظاهری بعضی از مفاهیم مهم داخلش هست فکر میکنم سوال خوبی باشه. اینو یکی از کارکنان کارخونه ای که کارآموزی دوره لیسانس بودم پرسید. جالبه که بدونید جواب صحیح و نسبتا کاملش رو اخیرا فهمیدم. بعد از چند سال میشه؟! :icon_pf (34): خب داشتم عرض میکردم که با بستن پنجره ها فشار جلو فن افزایش پیدا میکنه. بین خودمون باشه ولی این جمله اون قدرا هم صحیح نیست!! چون هر چه فضا بسته تر بشه، تا یه جایی فشار جلو فن بیشتر میشه ولی از یه جایی به بعد ممکنه این اتفاق نیفته! دلیلش هم گویا پدیده جدایی جریانه. به منحنی های زیر نگاه کنید که مربوط به دو فن مجزا هستند: تو دومی با کاهش جریان هوا (بستن مثلا پنجره ها) فشار جلوی فن افزایش پیدا کرده (منحنی قرمز رنگ) ولی تو اولی از یه جایی به بعد منحنی روندش تغییر کرده. اگر شرایط کارکرد این فن به نقاط این ناحیه (ناحیه ای که روند عوض شده) برسه، ممکنه شرایط نامطلوبی رخ بده. به این حالت stall میگن . تو این شرایط ممکنه فن دچار ارتعاش بشه. یعنی دبی جریان هی کم و زیاد بشه و فن رو داغون کنه. به این مورد میگن Surge. این پدیده اون قدر مهمه که توی صنعت برای جلوگیری از این پدیده سیستم های Anti surge میذارن یعنی یه سیستم کنترلی میذارن که وقتی شرایط کارکرد فن به این حالت رسید، از یه سوراخی چیزی هوا رو بدن بیرون که دبی عادی بشه و فن و بلبرینگ و مابقی اجزا به فنا نرن! مصرف برق هم تو منحنی هایی که نشون دادم مشخصه (منحنی سبز) 3 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 اسفند، ۱۳۹۴ شتاب کوریولیس چیست؟ یادمه داستان دار بود مربوط ب شتابی ک تو سیستم های دوار ایجاد می شه. دیگه بیشتر ازین کهنه رفیقم یاری نمیکنه 4 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 اسفند، ۱۳۹۴ شتاب کوریولیس چیست؟ شتاب کریولیس ناشی از ترکیب حرکت دورانی + حرکت خطی هستش. تو این حالت جرم علاوه بر شتاب دورانی که حاصل ضرب شعاع دوران در مجذور سرعت دورانی هست، شتاب کریولیس که برابر دو برابر حاصل ضرب سرعت خطی در سرعت دورانی هست هم تجربه میکنه. دوران کره زمین دور خودش و حرکتش دور خورشید که تو مقیاس مدارش تقریبا خطی میتونه در نظر گرفته بشه یه نمونه از سیستم دارای شتاب کریولیس هستش. فکر کنم دلیل ایجاد گردابه طبیعی موقع تخلیه سینک دستشویی هم همین شتاب کریولیس باشه که ظاهرا در نیمکره شمالی و جنوبی زمین در دو جهت مختلف تشکیل میشه. 3 لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 اسفند، ۱۳۹۴ شتاب کریولیس ناشی از ترکیب حرکت دورانی + حرکت خطی هستش. تو این حالت جرم علاوه بر شتاب دورانی که حاصل ضرب شعاع دوران در مجذور سرعت دورانی هست، شتاب کریولیس که برابر دو برابر حاصل ضرب سرعت خطی در سرعت دورانی هست هم تجربه میکنه. دوران کره زمین دور خودش و حرکتش دور خورشید که تو مقیاس مدارش تقریبا خطی میتونه در نظر گرفته بشه یه نمونه از سیستم دارای شتاب کریولیس هستش. فکر کنم دلیل ایجاد گردابه طبیعی موقع تخلیه سینک دستشویی هم همین شتاب کریولیس باشه که ظاهرا در نیمکره شمالی و جنوبی زمین در دو جهت مختلف تشکیل میشه. اعتراف میکنم این ریختی بهش نگاه نکرده بودم! موافقید معادلاتشو بیارم تا از اون برسیم به اینایی که شما گفتید؟ اگه کسی سوالی نپرسید میام معادلاتشو مینویسم. ممنون 3 لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 اسفند، ۱۳۹۴ یادمه داستان دار بود مربوط ب شتابی ک تو سیستم های دوار ایجاد می شه. دیگه بیشتر ازین کهنه رفیقم یاری نمیکنه والا من خودم اومدم این سوال رو پروندم ولی خیلی هم خودم روش مسلط نیستم نمیدونم دقیقا این چه قدر درسته. اینی که شما گفتی رو میگم. چون ترم شتاب کوریولیس وقتی ایجاد میشه که ما دستگاه رو چرخان درنظربگیریم. یعنی اگر دستگاه ثابت باشه مهم نیست خود جسم چه ریختی حرکت میکنه! به هر حال تو معادلات ظاهر نمیشه. پس یعنی اگر به قول دوستمون جسم همزمان هم سرعت زاویه ای داشته باشه و هم خطی اگر از دید یک دستگاه چرخان بهش نگاه کنیم یه شتاب میبینیم به نام کوریولیس. آیا؟! 3 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اسفند، ۱۳۹۴ والا من خودم اومدم این سوال رو پروندم ولی خیلی هم خودم روش مسلط نیستم نمیدونم دقیقا این چه قدر درسته. اینی که شما گفتی رو میگم. چون ترم شتاب کوریولیس وقتی ایجاد میشه که ما دستگاه رو چرخان درنظربگیریم. یعنی اگر دستگاه ثابت باشه مهم نیست خود جسم چه ریختی حرکت میکنه! به هر حال تو معادلات ظاهر نمیشه. پس یعنی اگر به قول دوستمون جسم همزمان هم سرعت زاویه ای داشته باشه و هم خطی اگر از دید یک دستگاه چرخان بهش نگاه کنیم یه شتاب میبینیم به نام کوریولیس. آیا؟! فکر کنم همینطور باشه، یعنی نسبت به مرجعی که هم حرکت خطی داره و هم حرکت دورانی داری شتاب کریولیس هست! 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده