ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 9140 در اين ايستگاه عمليات قرار دادن ميل بادامک در سرسيلندر انجام مي شود. از آنجا ييکه اين ايستگاه از ايستگاه هاي اتوماتيک مي باشد تجهيزات نسبتا متفاوتي دارد که شامل يک دستگاه اتوماتيک مي باشد که روغنکاري ياتاقان هاي ميل بادامک و جازدن بادامک در سر سيلندر را انجام مي دهد. طرز کار اين دستگاه پنوماتيکي به اين صورت است که داراي يک بالابر پنوماتيکي مي باشد . بالابر در واقع چهار ايندکس متحرک مي باشند ايندکس حفره هاي زير پالت جا مي روند و سرسيلندر را به پالت بلند مي کنند از بالا نيز شش ايندکس در سوراخ هاي روي سرسيلندر فرو مي روند و سرسيلندر را کاملا در موقعيت قرار مي دهند و در موقعيت مورد نظر کاملا فيکس مي کنند دو بازوي متحرک وجود دارد که قابليت حرکت طولي افقي از چپ به راست و برعکس را دارا مي باشند. که در سر اين بازوها مرغک قرار گرفته است در واقع يک سيستم مرغک به مرغک وجود دارد که ميل بادامک را از دو طرف مي گيرد يک مرغک طول بلندتري دارد. مرغک با طول بلند تر از داخل سوراخ محل قرارگيري ميل بادامک عبور مي کند . اپراتور ميل بادامک را روي يک جک ديگر در کنار سرسيلندر قرار مي دهد وقتي مرغک بلند تر از درون سرسيلندر عبور کرد جک ميل بادامک را بلند مي کند و در بين دو مرغک قرار مي دهد مرغک حرکت مي کند و ميل بادامک را مي گيرد و شروع به چرخاندن آن مي کند از بالا پنج پمپ روغن ، روغن را روي پنج ياتاقان ميل بادامک مي باشد. سپس بازوها به هم حرکت مي کند و ميل بادامک را همانطور که در حال چرخش است وارد سرسيلندر مي کنند و در آن جا مي زنند . عمليات مونتاژي : 1- قرار دادن ميل بادامک درون دستگاه 2- زدن دکمه استارت ( چشمک زن ) 3- روغنکاري پنج عدد ياتاقان ميل بادامک بصورت اتوماتيک 4- جازدن ميل بادامک درون سرسيلندر بصورت اتوماتيک عمليات کنترلي : 1- آثار زنگ زدگي ، خوردگي ، خط، خش و . . . روي سطوح سنگ خورده مشاهده نشود . 2- آثار لهيدگي در جاي خار مشاهده نشود . 3- رزوه سالم باشد 4- روغنکاري ياتاقانها به درستي انجام شود . لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 9150 و 9150 پشتيبان سيليکون زني محفظه ياتاقان هاي ميل بادامک سوپاپ دود و هوا اين ايستگاهها تنها هنگام توليد موتور TU5 کار مي کنند. ايستگاه 9160 در اين ايستگاه عمليات بستن پنج نگهدارنده ميل بادامک و سفت کردن آن انجام مي گيرد. تجهيزاتي که در اين ايستگاه استفاده مي شود شامل تجهيزات عمومي ساير ايستگاههاست به انضمام يک عدد جورج رنو پرتابل و کنترلر آن و يک سيستم نگهدارنده ميل بادامک که در هنگام بستن پيچ استفاده مي شود. در اين ايستگاه يک عدد استاپر بوسيله پيچ بين سرسيلندر و ميل بادامک قرار مي گيرد و حرکت و جابجايي طولي ميل بادامک را در امتداد محورش مهار مي کند . عمليات مونتاژي : 1- نصب نگهدارنده سرميل بادامک و بستن دستي پيچ آن 2- پايين آوردن فيکسچر نگهدارنده ميل بادامک 3- سفت کردن پيچ نگهدارنده ميل بادامک بوسيله ابزار برقي ( جورج رنو ) عمليات کنترلي : 1- اطمينان از پايين بودن فيکسچر نگهدارنده 2- اطمينان از سالم بودن استاپرها و صاف بودن سطح آنها 3- اطمينان از بستن پيچ استاپر به اندازه مناسب گشتاور مجاز براي بستن پيچ استاپرها 12.5 – 20.5 ولي گشتاور بهينه براي بستن آن 18.9 نيوتن متر مي باشد که تنظيم آن بوسيله کنترلر ابزار انجام مي شود ، کنترلر نيز ساخت کمپاني جورج رنو مي باشد . لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 9180 سفت کردن 24 پيچ محفظه ياتاقان ميل بادامک هاي دود و هوا که تنها براي موتور TU5 به کار مي رود. ايستگاه 9190 در اين ايستگاه عمليات نصب کاسه نمد ميل بادامک انجام مي گيرد. از آنجايي که اين ايستگاه بصورت نيمه اتوماتيک کار مي کند داراي تجهيزات اتوماتيک نيز مي باشد تجهيزاتي که در اين ايستگاه استفاده مي شود شامل خشاب که کاسه نمدها درون آن وجود دارد ، فيکسچر کاسه نمد که بوسيله آن کاسه نمد را درون دستگاه جا مي زنند ، سيستم پرس کاسه نمد درون فيکسچر ، دستگاه پرس کاسه نمد روي ميل بادامک ، جک پنوماتيکي براي بالا و پايين آمدن پالت سرسيلندر جک پنوماتيکي داراي چهار ايندکس متحرک مي باشد که با حفره هاي زير پالت درگير شده و پالت را به همراه سرسيلندر روي آن به بالا و پايين انتقال مي دهد . عمليات مونتاژي : در اين ايستگاه عمليات زير انجام مي شود . 1- برداشتن کاسه نمد از داخل خشاب 2- قرار دادن کاسه نمد داخل فيکسچر 3- قرار دادن فيکسچر در سيستم پرس کاسه نمد 4- پرس کاسه نمد درون فيکسچر 5- انتقال کاسه نمد بوسيله فيکسچر به دستگاه اصلي و پرس آن بوسيله دست در ايستگاه 6- بلند کردن پالت بوسيله جک 7- پرس کردن کاسه نمد روي ميل بادامک بصورت اتوماتيک توسط دستگاه لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه9210 در ايستگاه عمليات نصب استادهاي منيفوله هوا و دود نصب مي شود. استاد در واقع نوعي پيچ دوسر رزوه مي باشد که يک سر آن روي سرسيلندر بسته مي شود و سر ديگر آن به منيفولد بسته مي شود در واقع اين استادها به اين منظور بسته مي شوند که در خط فاينال منيفولد هوا و دود روي آن نصب شود . منيفولد ها در واقع کار وارد کردن هوا و خارج کردن دود به داخل موتور را انجام مي دهند . عمليات مونتاژ ي : 1- بستن پنج عدد استاد منيفولد هوا 2- بستن هشت عدد استاد منيفولد دود عمليات کنترلي : اپراتور بايد بررسي کند که استادها کاملا سالم باشند وروي رزوه ها ، آثار خوردگي ، لهيدگي و . . . مشاهده نشود و اطمينان حاصل کند هر پنج استاد منيفولد هوا و هشت استاد منيفولد دود بسته شده است. استادهاي منيفولد هوا در واقع پيچ دو سر رزوه M6 مي باشد. استادهاي منيفولد هوا در واقع پنج دو سر رزوه M8 مي باشد. تجهيزاتي که در اين ايستگاه وجود دارد شامل تجهيزات عمومي ساير ايستگاه هاست به انضمام يک بالابر که سر سيلندر را بلند مي کند تا هم کار بستن پيچ ها راحت تر انجام شود و هم اينکه پالت ها قبل از بسته شدن استاد ها از ايستگاه عبور نکنند . لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه9220 در ايستگاه عمليات سفت کردن استادها انجام مي گيرد. اين ايستگاه داراي دو ربات مي باشد که کار بستن استادهاي هوا و دود را انجام مي دهند يک ربات در جلوي خط استادهاي هوا را يکي يکي مي بندد و يک ربات نيز در پشت خط همزمان استادهاي دود را مي بندد بعد از اينکه کاملا استادها در جاي خود محکم شدند بازوهاي ربات به سمت عقب بر مي گردند ربات اجازه خروج از ايستگاه را دريافت مي کند. هر کدام از ربات ها داراي يک کنترلر مي باشند که کنترلر هاي ساخت کمپاني جورج رنو و مدل TWINCVI II مي باشند بر روي کنترلر هاي ربات گشتاور و زاويه بستن نمايش داده مي شود اگر گشتاور و زاويه بستن در رنج مجاز قرار داشته باشد اجازه خروج پالت از ايستگاه را اضافه مي کند. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 9230 در اين ايستگاه عمليات کنترل نهايي سرسيلندر انجام مي گيرد. تجهيزاتي که در اين ايستگاه وجود دارد شامل تجهيزات عمومي ساير ايستگاه هاست به انضمام يک بالا بر پنوماتيکي براي بلند کردن پالت که اين بالابر قابليت اين را دارد که بعد از بلند کردن سرسيلندر قابليت چرخش در صفحه افقي را دارا مي باشد . عمليات مونتاژي : اپراتور اين ايستگاه بايد کنترل نهايي سرسيلندر را انجام دهد در واقع بايد صحت کار ايستگاه هاي ديگر را تاييد کند . ابتدا بوسيله جک پالت سرسيلندر را بلند مي کند و تمامي موارد زير را بررسي مي کند . 1- وجود 5 عدد استاد هوا ، سفت بودن آنها و اينکه احياناً برعکس بسته شده باشد . 2- وجود 4 عدد شمع جرقه در محل مورد نظر 3- وجود 4 عدد محافظ حرارتي شمع 4- وجود 4 عدد سوپاپ دود 5- وجود 4 عدد سيل آب بندي ساق سوپاپ دود 6- وجود 4 عدد فنر برروي سيل آب بندي ساق سوپاپ دود 7- وجود 4 عدد فنر سوپاپ دود 8- وجود 4 عدد پولکي در فنر سوپاپ دود 9- وجود 4 عدد خار سر فنر سوپاپ دود سپس پالت را در صفحه افقي 180 چرخانده و موارد زير را بررسي مي کند 10- وجود استاپر و پيچ نگهدارنده ميل بادامک 11- چرخاندن ميل بادامک و قرار دادن آن در موقعيت فيلر گيري 12- وجود هشت عدد استاد منيفولد دود و سفت بودن آنها و اينکه احيانا برعکس بسته نشده باشند . 13- وجود 4 عدد سوپاپ هوا 14 - وجود 4 عدد سيل آب بندي ساق سوپاپ هوا 15- وجود 4 عدد فنر سيل آب بندي ساق سوپاپ هوا 16- وجود 4 عدد فنر سوپاپ هوا 17- وجود 4 عدد پولکي نشيمن بالاي فنر سوپاپ هوا 18 - وجود 4 عدد خار 19- بررسي سطح و داخل سرسيلندر که احياناٌ براده ، پليسه و . . . وجود نداشته باشد و سطح داراي خش ، مک و . . . نباشد . لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ پاياني (final) ايستگاه 2005 نصب پيچهاي بيروني دور محفظه ياتاقان ميل لنگ 14عدد پيچ محفظه ياتاقان ميل لنگ توسط دو اپراتور از دو طرف بسته مي شود. ميزان مجاز سفت کردن بين 6 تا 10 نيوتون متر است. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2010 تست نشتي بلوک سر سيلندر ابتدا تمام مجاري خروجي به طور اتوماتيک بسته شده، سپس با دميدن هوا به داخل محفظه، نشتي بلوکه سيلندر را اندازه مي گيرد. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2020 نصب واشر سر سيلندر و پين تثبيت سر سيلندر واشر به صورتيکه حروف حک شده رو به بالا قرار بگيرند ، نصب شده و پين هاي تثبيت آن را به بلوکه سيلندر محکم مي کند. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2030 نصب سرسيلندر بر روي بلوکه سيلندر سر سيلندرها توسط ربات از خط سرسيلندر برداشته شده و به خط پاياني و روي بلوکه سيلندر منتقل مي شود. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2040 نصب ميل اسبک به روي سرسيلندر اسبکها همراه با ميل اسبک در خارج از خط بر روي يکديگر سوارشده و برروي ساپورتهاي کوچک قرار مي گيرند. قبل از سوار شدن بايد به طور کامل از نظر ضرب ديدگي و زنگزدگي بررسي شوند. مجموعه اسبکها و ميل اسبک توسط اپراتور برداشته شده و بر روي موتور قرار مي گيرد. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2050 سفت کردن پيچ هاي سرسيلندر 10عدد پيچ سرسيلندر توسط ربات تا حدالاستيک سفت مي شوند زيرا ديگر نيازي به سفت کردن آن نيست. T=20Nm + elastic limit لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2060 عمليات دوران ميل بادامک ميل بادامک توسط رباط به ميزان 11 دور دوران داده شده تا ميزان تورگ آن در اين تعداد دور اندازه گيري شده و با ميزان استاندارد مقايسه شود. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2070 فيلر گيري سوپاپ هاي هوا اپراتور ، دوران دهنده ميل بادامک را در محل خود نصب کرده و سوپاپ هاي هوا را فيلرگيري مي کند. سوپاپ هاي هوا 15/0 تا 2/0 ميلي متر فيلر گيري مي شوند. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2072 فيلر گيري سوپاپ هاي دود همانند ايستگاه قبل اپراتور دوران دهنده را در محل خود قرار داده وسوپاپ ها را به ترتيب 1-3-4-2 بين 35/0 تا 4/0 ميلي متر فيلر گيري مي کند لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2073 چک کردن فيلر سوپاپ هاي دود و هوا اپراتور فيلر گيري هاي انجام شده در دو ايستگاه قبل را چک کرده و در صورت بروز مشکل مجدداً فيلر گيري مي کند لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2074 نصب درپوش سرسيلندر اجزاء درپوش به طور جداگانه خارج از خط اصلي ، سرهم شده و بر روي سرسيلندر بوسيله دو پيچ نصب مي شود. ايستگاه 2076 نصب واتر پمپ يک o-ring بعد از گريس زني (در سه نقطه نشيمنگاه آن) به واتر پمپ متصل مي شود.واتر پمپ با سه پيچ نگهدارنده به بدنه موتور متصل مي شود. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2160 واشر آب بند را بر روي واتر پمپ نصب کرده و پيچهاي آن را سفت مي کنند. دسته هايي بزاي موتور تعبيه شده تا در پايان کار توسط جرثقيل کوچک حمل شود. اين دسته ها در اين ايستگاه بر روي موتور نصب مي شود. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2170 پيچ استات و سفت کردن آن و نصب پيليون سر ميل لنگ پيچ استات در محل خود در بدنه موتور نصب و سفت شده سپس پيليون سر ميل لنگ پس از چک شدن و تاب نداشتن در انتهاي ميل لنگ قرار مي گيرد. لینک به دیدگاه
ramtinteymouri 203 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ ايستگاه 2180 نصب چرخ دنده سر ميل بادامک و پولي تسمه سفت کن آن چرخدنده سر ميل بادامک و پولي تسمه سفت کن را در محل هاي خود قرار مي دهند. براي اينکه در استگاه هاي بعدي ، هنگام سفت کردن پيچها ، چرخدنده جا بجا نشود يک ميل کنترل را در سوراخ چرخدنده و سرسيلندر وارد مي کنند. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده