رفتن به مطلب

بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)


ارسال های توصیه شده

ايستگاه 2350

نصب کردن سيستم جرقه وسنسور ضربه و لوله بخار روغن

بعد از بستن سيستم جرقه، دو عدد پيچ آن سفت مي شود. سپس سنسور ضربه نصب شده و توسط ابزاري مخصوص سفت مي شود.

 

72j2dcyqltlp1orlwil7.jpg

 

ايستگاه 2360

تست نشتي مجاري آب

دو درپوش بر روي مجاري ورودي و خروجي قرارداده و سپس تست نشتي بوسيله دستگاه و واردکردن هواي پر فشار انجام مي شود.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 91
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

8t7ejzggc5sp4l8eihy.jpg

 

ايستگاه 2380

ريختن روغن و چسباندن برچسب بر روي موتور

بوسيله پمپ، روغن داخل موتور ريخته و درپوش آن را مي گزارند. کمي جلوتر موتور به پالتهاي مخصوص حمل ،منتقل شده و به سمت تست گرما(Hot test) حمل مي شوند.

لینک به دیدگاه

muqwm5cgexnk3hywdum1.jpg

 

ايستگاه 2400

برداشتن موتور از روي پالت و انتقال آن به خط تست داغ

اين دستگاه به علت مشکلات فني در حال حاضر غير فعال است و موتورها توسط ليفتراک جابجا مي شوند

لینک به دیدگاه

خطوط جانبي (فرعي)

 

ايستگاه 5010

پيش مونتاژ صفحات جانبي سمت تايمينگ و فلايويل (اين دستگاه تنها به توليد TU5 اختصاص دارد). صفحات جانبي سمت تايمينگ و فلايويل بطور جداگانه مونتاژ شده و به ايستگاه 5020 منتقل مي شود.

 

ايستگاه 5020

سيلسکون زني صفحات جانبي سمت تايمينگ و فلايويل

اين عمل توسط ربات انجام شده و قطعات به خط توليد اصلي منتقل مي شوند.

 

ايستگاه 5042

پيش مونتاژ مسير سوخت رساني

انژکتورها بعد از روغنکاري در دستگاه به Fuel Rampپرس شده،سپس بر روي آن تست نشتي انجام مي گيرد.

 

ايستگاه 5050

نصب دريچه ورودي هوا و سنسور هواي ورودي

لینک به دیدگاه

لجستيک

لجستيک به نوعي انبار مي باشد. در اين بخش ، که وسعت تقريباٌ زيادي دارد، قطعات موتور بعد از ماشين کاري وساخته شدن و همچنين موتورهايي که تمام عمليات بر روي آنها انجام شده جمع آوري مي شوند . البته بخش لجستيک خود از دو بخش مجزا انبار قطعات ريز و انبار قطعات بزرگ تشکيل شده است . قطعات به مکان ها و ايستگاههاي خطور حمل شده ، موتورهاي توليد شده نيز بارگيري شده و توسط ليفتراک به قسمت مونتاژ حمل مي شوند.

 

ماشين هاي شستشو(lpw)

ماشين هاي شستشو ، ابزار شستشوي قطعات هستند. قطعات گوناگون بعد از حمل به انبار، آلوده شده و نياز به شستشوي دقيق دارند. در اين قسمت سه عدد ماشين شستشو با کارکردهاي متفاوت موجود است.يکي مخصوص شستشوي سر سيلندر،دومي مخصوص شستشوي بلوکه سيلندر و وسطي مخصوص شستشوي قطعات کوچکتر از جمله ميل لنگ ها ،ميل بادامک ها ،منيفولد ،اسبک هاو غيره مي باشند.اين شستشوها به وسيله ي ماده ي شيميايي نوپروپان انجام مي گيرد. اين ال پي دبليوها با وجود شيوه ي کار آسان از ساختار پيچيده اي تشکيل شده اند.

لینک به دیدگاه

تست گرم(hot test)

پس از تکميل عمليات مونتاژ موتور وارد بخش تست گرم ميشود که در اين قسمت در ريل هلي مختلفي حرکت مي کند تا به يکي از محل هاي تست گرم که با اعمال گشتاور به موتور انجام ميشود قرار گيرد در اين قسمت تمامي ورودي ها و خروجي ها تعبيه شده است و موتور به مدت 12 دقيقه کار ميکند. اپراتور نشتي آب و روغن را توسط چشم و اشعه ماوراي بنفش تست ميکند و در صورت وجود اشکال به سرپرستان بخش تعميرات گزارش مي دهد. همچنين اگر صدايي هم از موتور بيايد که طبيعي نباشد گزارش مي شود. البته اگر مسئولين اين بخش متوجه اشکال شوند فقط کتبا به واحد تعميرات خبر داده ميشود . اگر موتور سالم باشد علامت قبولي به آن متصل شده و از سالن خارج مي شود .

البته تست ديگري هم با نام تست قوي يا power test هم روي يک موتور از هر 192 موتور به صورت تصادفي انجام مي شود که در آن شرايط تست درست به مانند کارکرد موتور در شرايط سخت است .

 

بخش تعميرات :

موتور هاي معيوب در قسمت تست گرم به واحد تعميرات فرستاده مي شود و در اين قسمت توسط اپراتور ها و مسئولين ماهر رفع عيب مي شود دوباره به بخش تست داغ فرستاده مي شود اگر باز هم در اين بخش رد شود با دقت بيش تر در واحد تعميرات رفع عيب مي شود و به بخش تست گرم مي رود اگر باز هم رد شد موتور را به واحد کنترل سپرده و اين واحد در مورد سرنوشت موتور و قطعات آن يا دستور دمونتاژ يا عدم مونتاژ آن را صادر مي کند

expert

موتور ،سرسيلندر يا بلوکه سيلندر در هنگام مونتاژممکن است ايراد يا اشکالي داشته باشند. اگر ايراد قابل حل بود به موتور کارت زرد واگر غير قابل حل بود ونياز به تجزيه موتور يا اوراق کردن آن داشت، به موتور کارت قرمز مي دهند. موتورهاي کارت گرفته به قسمت expert براي بازبيني و باز نگري منتقل مي شوند. اگر مشکل حل شد به همان ايستگاه براي ادامه مسير باز مي گردند در غير اين صورت از خط توليد خارج مي شوند.

لینک به دیدگاه

دوستان عزیز، این مبحث در اینجا به پایان میرسه. بنده 3ماه برای جمع آوری این مطالب وقت صرف کردم، امیدوارم که مفید واقع بشه.

درضمن در آینده تمام مطالب را به صورت جمعبندی شده و کاملتر در همینجا در اختیارتون قرار میدم،

موفق باشید

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...
  • 12 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...