رفتن به مطلب

پارکینگ چرخشی


ارسال های توصیه شده

درود

بنا بر استاندارد ها تجهیزات اتومبیل ها می بایست از مواد" خود اطفا " ساخته شود

این بدین معنی است که اگر ماشین شما به هر علتی دچار اتش از ناحیه ای داخلی و یا از نواحی داخل کاپوت جلو کردید پس از دقایق محدودی بر اپر انتشار گازهای موجود در مواد به کار رفته و جلوگیری از رسیدن اکسیژن به اتش , آتش بصورت اتوماتیک خاموش می شود( باز هم می گویم اگر آتش به محفظه و رابط های باک سرایت نکرده باشد)

اما در ایران برای سود بیشتر سازندگان و ضرر بیشتر مصرف کنندگان این تجهیزات از مواد "خود مشتعل " ساخته می شود

به چه معنا؟

به این معنی که برخی از تجهیزات خودرو های ایرانی در مجاورت گرما(و نه شعله ی مستقیم) دچار آتش سوزی می شوند و گاز های بسیار سمی تولید می کنند.و بد تر از همه با سرعت بالا اتش را منتقل می کنند(به علت طول بالای شعله و ایجاد حرارت زیاد)

از این رو پیش بینی سیستم اطفای حریق خود کار در این سازه یک امر حیاطی برای سازندگان و مصرف کنندگان است

طراحی می تواند بصورت چشم های حساس به دود و یا حرارت باشد که در زیر صفحه ی طبقه ی بالایی و یک مخزن دی اکسید کربن باشد(یک پیشنهاد خام)

 

ممنون دوست عزیز

پیشنهاد خیلی عالی بود

حتما برنامه ریزی میکنیم این روشو مورد بررسی و احیانا آزمایش قرار بدیم

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 57
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ممنون دوست عزیز

پیشنهاد خیلی عالی بود

حتما برنامه ریزی میکنیم این روشو مورد بررسی و احیانا آزمایش قرار بدیم

دوست من

این یک پیشنهاد خام بود که از ذهن یک ناظر خارجی گذشت

حتما با دید کارشناسی و ذهن درگیر پروزه ی شما بهترین راه برای این موضوع را خواهید یافت

یک سوال دارم

 

آیا اندیشه اید که با تغییر ارتفاع و گنجایش نوعی تنوع محصول ایجاد کنید؟

منظورم این است که با حفظ مساحف کف (بر فرض 40 متر مربع) بتوانید با تغییراتی اندک و افزودن طبقات به ظرفیت این پارکینگ بیافزایید

دلیل این پرسش هم این است که نیاز به پارکینگ در مناطق مختلف متفاوت است و با این اندیشه می توان متناسب با نیاز آن محل سرمایه گذاری کرد

لینک به دیدگاه

 

آیا اندیشه اید که با تغییر ارتفاع و گنجایش نوعی تنوع محصول ایجاد کنید؟

منظورم این است که با حفظ مساحف کف (بر فرض 40 متر مربع) بتوانید با تغییراتی اندک و افزودن طبقات به ظرفیت این پارکینگ بیافزایید

دلیل این پرسش هم این است که نیاز به پارکینگ در مناطق مختلف متفاوت است و با این اندیشه می توان متناسب با نیاز آن محل سرمایه گذاری کرد

 

بله

فضای مورد نیاز درحال حاضر 32 متر مربعه که نمونه اول ما 10 واحدی بود و سفارش بعدی ما 12 واحدی و فعلا هم تا 16 واحد پارکینگ رو تو همین فضا طراحی و محاسبه کردیم ولی هنوز اجرا نکردیم اما بسته به نیاز مشتری میشه ارتفاع رو بیشتر هم کرد که البته یه سری معایب هم مثل کم شدن سرعت دسترسی پیدا میشه.

درزمانهای قدیم تو کشورهایی مثل ژاپن و آمریکا تا 45 واحد هم اجرا کردن ولی با توجه به آیین نامه های جدید سازه خیلی مشکله که بشه 18 واحد یا بیشتر جای پارک رو برای این فضا و این نوع سازه طراحی کرد

لینک به دیدگاه

با این حساب در یک فضای 400 متری چند دستگاه از این پارکینگ ها می توان نصب کرد؟

(با احتساب فضای تردد ماشین ها در بین این سازه ها)

و با توجه به محدودیت هایی که می فرمایید و در نظر گرفتن ارتفاع سازه بفرمایید که ارتفاع برای طراحی ظرفیت 1 تایی چقدر است؟

و معدل چند طبقه پارکینگ طبقاتی معمولی می شود

(می خواهم نظر شما به این نکته جلب کنم که در مقام مقایسه آیا به صرفه هست که یک زمین بایر شهری را به این پارکینگ ها اختصاص دهسم و یک پوشش بیرونی مناسب ایجاد کنیم یا اینکه خیر به صرفه این است که بصورت سنتی پارکینگ بسازیم)

لینک به دیدگاه
با این حساب در یک فضای 400 متری چند دستگاه از این پارکینگ ها می توان نصب کرد؟

(با احتساب فضای تردد ماشین ها در بین این سازه ها)

 

بستگی به ابعاد زمین داره

عرض پارکینگها (قسمت ورودی یا باصطلاح بر) کمتر از 5 متره و طول پارکینگ کمی بیشتر از 6 متر. یعنی هر 5 متر یه دستگاه میشه نصب کرد و فضای تردد بین پارکینگها رو بین 5.5 تا 7 متر میشه در نظر گرفت

یعنی اگه مثلا زمین 20 متر در 20 متر باشه میشه 8 دستگاه 16 واحدی یعنی 128 جای پارک تامین کرد

 

و با توجه به محدودیت هایی که می فرمایید و در نظر گرفتن ارتفاع سازه بفرمایید که ارتفاع برای طراحی ظرفیت 1 تایی چقدر است؟

و معدل چند طبقه پارکینگ طبقاتی معمولی می شود

 

فکر کنم یه عدد تو تایپ کردن شما جا افتاده

اگه منظور شما 16 واحدی باشه ارتفاع 17.2متر رو داره که با توجه به اینکه هر طبقه 2 جای پارک هست یعنی معادل 8 طبقه و کف تا کف هر طبقه 2.15 متر که در پارکینگهای معمولی با توجه به حجم کف طبقات چیزی حدود 3 تا 3.2 متر هست. یعنی حدودا معادل 5.5 طبقه

(اینکه میگم معادل 8 طبقه چون با توجه به فضای گردش بالا و پایین تعداد طبقات مثل پارکینگ معمولی شمرده نمیشه و هر طبقه درواقع حدود 1.7 متر ارتفاع داره)

 

 

(می خواهم نظر شما به این نکته جلب کنم که در مقام مقایسه آیا به صرفه هست که یک زمین بایر شهری را به این پارکینگ ها اختصاص دهسم و یک پوشش بیرونی مناسب ایجاد کنیم یا اینکه خیر به صرفه این است که بصورت سنتی پارکینگ بسازیم)

 

مهمترین مزیت این نوع پارکینگها استفاده از اونا تو فضاهای کوچیکیه که امکان ساخت پارکینگهای سنتی وجود نداره

 

ولی به جهت مقایسه در همین فضاهای 400 متری هم درصورت استفاده از این نوع پارکینگها میشه به مزایایی مثل عدم نیاز به رمپ، عدم نیاز به راه پله و آسانسور، عدم نیاز به راهروهای عبور در طبقات، عدم نیاز به روشنایی در طبقات، سبکی سازه شامل سقفها و ستونها و پی، کم بودن ارتفاع و در نتیجه کم بودن مقدار بار زلزله و باد و غیره، عدم نیاز به مراقبت در طبقات، عدم امکان برخورد ماشینها با هم، عدم امکان سرقت وسایل ماشینها، راحتی دسترسی سرنشین و خیلی مزایای دیگه ای که الان تو ذهنم نیست اشاره کرد

لینک به دیدگاه

مهندس تا جایی که من فهمیدم یک سازه ی مد نظر شما با گنجایش 16 ماشین ارتفاعی به اندازه ی یک ساختمان 8 طبقه دارد

با فرض اینکه من درست متوجه شده باشم, اگر ما بخواهیم یک پارکینگ طبقاتی در همین زمین مذکور ایجاد کنیم با ارتفاع سازه ی مشابه (و مزیت استفاده از عمق در پارکینگ های سنتی) و در نظر گرفتن 3 طبقه زیر هم کف , پارکینگ فوق گنجایش چند ماشین را خواهد داشت و از نظر هزینه ای مقایسه ی این دو به چه نحو است

(مزیت استفاده از طرح شما در فضاهای محدود را کاملا متوجه هستم.من به دنبال این هستم که ببینم آیا برای پارکینگ هایی که در سطح شهر هستند و از یک فضای باز به عنوان پارکینگ استفاده می شود به صرفه این است که پارکینگ سنتی و طبقاتی ایجاد کنند و یا تعدادی از سازه های شما را مستقر سازند.

اگر صرفه با شازه های شما باشد می توان با ارایه ی طرح توجیهی به شهرداری نسبت به ایجاد مجتمع پارکینگی در این فضا ها اقدام نمود)

لینک به دیدگاه
مهندس تا جایی که من فهمیدم یک سازه ی مد نظر شما با گنجایش 16 ماشین ارتفاعی به اندازه ی یک ساختمان 8 طبقه دارد

 

خیر. از نظر ارتفاع معادل 5.5 طبقه ساختمان معمولیه و به فرض اینکه طبقه پشتبام هم بعنوان پارکینگ بدون سقف استفاده بشه حداکثر 6 طبقه

 

 

با فرض اینکه من درست متوجه شده باشم, اگر ما بخواهیم یک پارکینگ طبقاتی در همین زمین مذکور ایجاد کنیم با ارتفاع سازه ی مشابه (و مزیت استفاده از عمق در پارکینگ های سنتی) و در نظر گرفتن 3 طبقه زیر هم کف , پارکینگ فوق گنجایش چند ماشین را خواهد داشت و از نظر هزینه ای مقایسه ی این دو به چه نحو است

(مزیت استفاده از طرح شما در فضاهای محدود را کاملا متوجه هستم.من به دنبال این هستم که ببینم آیا برای پارکینگ هایی که در سطح شهر هستند و از یک فضای باز به عنوان پارکینگ استفاده می شود به صرفه این است که پارکینگ سنتی و طبقاتی ایجاد کنند و یا تعدادی از سازه های شما را مستقر سازند.

اگر صرفه با شازه های شما باشد می توان با ارایه ی طرح توجیهی به شهرداری نسبت به ایجاد مجتمع پارکینگی در این فضا ها اقدام نمود)

 

اگر زمین رو همون 20 در 20 درنظر بگیریم شما بیشتر از نصف زمین رو صرف اجرای رمپ و فضای عبور ماشینها میکنین و فضایی حدود 30 تا 40 متر هم برای راه پله و آسانسور از دست خواهید داد و درنظر بگیرین که از نظر محل قرارگیری ستونها هم محدودیت دارین. با این حساب در هر طبقه فقط تعداد انگشت شماری ماشین پارک میشه. یعنی تو زمین 400 متری اصلا امکان اجرای پارکینگ طبقاتی بتنی وجود نداره

لینک به دیدگاه
خیر. از نظر ارتفاع معادل 5.5 طبقه ساختمان معمولیه و به فرض اینکه طبقه پشتبام هم بعنوان پارکینگ بدون سقف استفاده بشه حداکثر 6 طبقه

 

 

 

 

اگر زمین رو همون 20 در 20 درنظر بگیریم شما بیشتر از نصف زمین رو صرف اجرای رمپ و فضای عبور ماشینها میکنین و فضایی حدود 30 تا 40 متر هم برای راه پله و آسانسور از دست خواهید داد و درنظر بگیرین که از نظر محل قرارگیری ستونها هم محدودیت دارین. با این حساب در هر طبقه فقط تعداد انگشت شماری ماشین پارک میشه. یعنی تو زمین 400 متری اصلا امکان اجرای پارکینگ طبقاتی بتنی وجود نداره

اگر رمپ را حذف کنیم و یک بالابر ماشین تعبیه کنیم چه؟چیزی شبیه به آسانسور ماشین

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
اگر رمپ را حذف کنیم و یک بالابر ماشین تعبیه کنیم چه؟چیزی شبیه به آسانسور ماشین

:icon_gol:

 

 

ما یه زمانی میساختیم

الان دیگه ممنوع شده.

میگن دلیلش خطر برای سرنشینه...

 

ولی اگرم این اتفاق بیافته بازم شما چیزی حدود 40 متر فضا برای 2تا بالابر نیاز دارین و با توجه به نیاز آسانسور و راه پله حدودا نیمی از یک طرف زمینتونو از دست میدین. یعنی 10 متر از یک طرف و 20 متر در طرف مقابل و وسط هم فضای عبور ماشین. جمعا 30 متر.

با توجه به فضای اشغالی ستونها شما بطور متوسط در هر 3 متر یک ماشین میتونین پارک کنین. یعنی 10 ماشین در هر طبقه و در 6 طبقه ای که گفته شد چیزی حدود 60 ماشین.

اگر 3 طبقه هم زیر زمین استفاده کنین (که با توجه به حجم خاکبرداری خیلی مشکله) جمعا 90 ماشین جا میگیره.

اگر بخواین معادل همون 128 ماشینو جا بدین باید علاوه بر زیر زمین 10 طبقه روی زمین داشته باشین یعنی خیلی بیشتر از 30 متر ارتفاع و 9 متر عمق ! (بدون در نظر گرفتن پی)

 

با توجه به مقدار زیاد بار زنده و به تبع بار مرده در این ارتفاع زیاد شما تاثیر بار زلزله زیادی روی این سازه دارین که باعث بالا رفتن حجم ساخت و ساز هم میشه

 

به نظر من پارکینگ سازی سنتی تو فضای 400 متر کاملا غیر اقتصادیه

لینک به دیدگاه
ما یه زمانی میساختیم

الان دیگه ممنوع شده.

میگن دلیلش خطر برای سرنشینه...

 

ولی اگرم این اتفاق بیافته بازم شما چیزی حدود 40 متر فضا برای 2تا بالابر نیاز دارین و با توجه به نیاز آسانسور و راه پله حدودا نیمی از یک طرف زمینتونو از دست میدین. یعنی 10 متر از یک طرف و 20 متر در طرف مقابل و وسط هم فضای عبور ماشین. جمعا 30 متر.

با توجه به فضای اشغالی ستونها شما بطور متوسط در هر 3 متر یک ماشین میتونین پارک کنین. یعنی 10 ماشین در هر طبقه و در 6 طبقه ای که گفته شد چیزی حدود 60 ماشین.

اگر 3 طبقه هم زیر زمین استفاده کنین (که با توجه به حجم خاکبرداری خیلی مشکله) جمعا 90 ماشین جا میگیره.

اگر بخواین معادل همون 128 ماشینو جا بدین باید علاوه بر زیر زمین 10 طبقه روی زمین داشته باشین یعنی خیلی بیشتر از 30 متر ارتفاع و 9 متر عمق ! (بدون در نظر گرفتن پی)

 

با توجه به مقدار زیاد بار زنده و به تبع بار مرده در این ارتفاع زیاد شما تاثیر بار زلزله زیادی روی این سازه دارین که باعث بالا رفتن حجم ساخت و ساز هم میشه

 

به نظر من پارکینگ سازی سنتی تو فضای 400 متر کاملا غیر اقتصادیه

مرسی از توضیحات کامل

من فضای 400 متر رو مثال زدم و کاملا متوجه هستم که ساخت پارکینگ سنتی معقول نیست

غرض داشتن ملاکی برای مقایسه بود

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

دوستان عزیز

پیرو مذاکره های قبلی با شرکتهای کره ای سازنده پارکینگ مکانیزه و بازدیدی که هیئت کره ای دیروز از کارخونه ما داشتن تفاهم نامه ای امضا شد که بموجب اون تا 3 ماه دیگه اصلاحاتی تو سیستم محرکه پارکینگهای ما و روش تولید اون بوجود میاد که شرایط صادرات بخشایی از پارکینگ مکانیزه ساخت ما رو به کشور کره جنوبی فراهم میکنه...

اگه همه چی طبق برنامه پیش بره تا 5 ماه آینده اولین محموله تولیدات ما روانه بازار کره جنوبی میشه که من ازین بابت بینهایت خوشحالم...

 

 

اضافه میکنم که این اصلاحات نه در راستای بهبود کیفیت بلکه در راستای کاهش قیمت بوده چرا که ضرایب ایمنی درنظر گرفته شده توسط اونا بمقدار قابل توجهی کمتر از محاسبات ماست...

لینک به دیدگاه
دوستان عزیز

پیرو مذاکره های قبلی با شرکتهای کره ای سازنده پارکینگ مکانیزه و بازدیدی که هیئت کره ای دیروز از کارخونه ما داشتن تفاهم نامه ای امضا شد که بموجب اون تا 3 ماه دیگه اصلاحاتی تو سیستم محرکه پارکینگهای ما و روش تولید اون بوجود میاد که شرایط صادرات بخشایی از پارکینگ مکانیزه ساخت ما رو به کشور کره جنوبی فراهم میکنه...

اگه همه چی طبق برنامه پیش بره تا 5 ماه آینده اولین محموله تولیدات ما روانه بازار کره جنوبی میشه که من ازین بابت بینهایت خوشحالم...

 

 

اضافه میکنم که این اصلاحات نه در راستای بهبود کیفیت بلکه در راستای کاهش قیمت بوده چرا که ضرایب ایمنی درنظر گرفته شده توسط اونا بمقدار قابل توجهی کمتر از محاسبات ماست...

کاهش هزینه یه فاکتور مهمه

اما تلفات نداره؟ مثل بیکاری واسه ما؟

 

بعد تکنولو ژیشو به ما هم یاد میدن یا نه؟

لینک به دیدگاه
کاهش هزینه یه فاکتور مهمه

اما تلفات نداره؟ مثل بیکاری واسه ما؟

 

مرسی که نظر دادین ولی خیلی متوجه منظورتون نشدم

چرا بیکاری داشته باشه؟ فقط یکم جنس مواد اولیه و ابعاد هندسی تغییر میکنه

 

بعد تکنولو ژیشو به ما هم یاد میدن یا نه؟

 

تکنولوژی ازشون نخواستیم چون قبلا خودمون بدست آوردیم و ثبتش کردیم

الان فقط قراره یه تغییرات کوچیکی توش داده بشه که متناسب با نیاز اونا باشه

قراره تو یه مدت مشخص نمونه هایی براشون ارسال کنیم که آزمایش کنن

لینک به دیدگاه
مرسی که نظر دادین ولی خیلی متوجه منظورتون نشدم

چرا بیکاری داشته باشه؟ فقط یکم جنس مواد اولیه و ابعاد هندسی تغییر میکنه

 

 

 

تکنولوژی ازشون نخواستیم چون قبلا خودمون بدست آوردیم و ثبتش کردیم

الان فقط قراره یه تغییرات کوچیکی توش داده بشه که متناسب با نیاز اونا باشه

قراره تو یه مدت مشخص نمونه هایی براشون ارسال کنیم که آزمایش کنن

 

ببخشید متوجه نشدم یعنی تکنولوژیشم داریم(یعنی تغییر تو مواد اولیه رو بلدیم( اما یکی دیگه داره انجام میده واسمون؟

اطلاع دارین چجوری باعث کاهش هزینه شدن؟گه روش جدیدی اعمال نمیکنن چجوری هزینه ها رو کم کردن؟

لینک به دیدگاه
ببخشید متوجه نشدم یعنی تکنولوژیشم داریم(یعنی تغییر تو مواد اولیه رو بلدیم( اما یکی دیگه داره انجام میده واسمون؟

 

وضعیت حتی بدتر از اینه

تکنولوژیشو داریم همه چیزشم بلدیم ولی یکی دیگه دار میفروشه برامون :sigh:

دلیلشم اینه که بازدید از کارخونه ما با بازدید از کارخونه اونا از نظر کارشناس شهرداری و البته شهردار فلان جا زمین تا آسمون فرق داره...

 

اطلاع دارین چجوری باعث کاهش هزینه شدن؟گه روش جدیدی اعمال نمیکنن چجوری هزینه ها رو کم کردن؟

 

براحتی

ضرایب ایمنی رو کمتر گرفتن در نتیجه همه چی متناسب با اون کوچیکتر شده.

حتی قرار شده ما خودمون محاسباتو بر اساس ضرایب اونا انجام بدیم و نمونه زنجیرو برا تست عملی براشون بفرستیم که اگه تایید بشه قرارداد صادرات بسته بشه...

 

درحال حاضر با طراحی و محاسبه خودمون ولی تحت لیسانس اونا تولید میکنیم به همون دلیلی که قبلا گفتم... :icon_razz:

 

 

بهرحال الان که بخشی از تولیدو بعهده گرفتیم جلوی خروج قسمتی از ارزو که آقایون براحتی برا آسایش خودشون میفرستن اون طرف گرفتیم و اگه موفق بشیم صادر کنیم یه بخش دیگه هم جبران میشه

درست مبلغ قابل توجهی نیست اما حداقل در حد خودمون سعی کردیم

لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان

واقعاً خیلی خوشحال شدم...امیدوارم تو تک تک مراحل زندگیتون مثل همین یکی موفق بشید...:a030:

فقط یک سوال....وجه مالی این قرارداد چطوره؟

کره ای ها مایه بده هستن؟

رو چند درصد توافق کردید؟:ws38:

لینک به دیدگاه
واقعاً خیلی خوشحال شدم...امیدوارم تو تک تک مراحل زندگیتون مثل همین یکی موفق بشید...:a030:

فقط یک سوال....وجه مالی این قرارداد چطوره؟

کره ای ها مایه بده هستن؟

رو چند درصد توافق کردید؟:ws38:

تا اونجایی که من متوجه شدم یه چیزم باید بدیم که دارم میسازن واسمون:icon_razz:

لینک به دیدگاه
واقعاً خیلی خوشحال شدم...امیدوارم تو تک تک مراحل زندگیتون مثل همین یکی موفق بشید...:a030:

فقط یک سوال....وجه مالی این قرارداد چطوره؟

کره ای ها مایه بده هستن؟

رو چند درصد توافق کردید؟:ws38:

 

مرسی مهندس :a030:

فروش که قرار شده کاملا نقدی باشه.

درحال حاضر مهمترین مسئله ما بدست آوردن بازاره که بعد از یک سال و نیم دوندگی تو ایران، از بعد از عید توی خارج کشور پیداش کردیم.

از عید ببعد برای بخشی از فروش ایرانشون تولید میکنیم ولی بحث صادرات یه چیز دیگست.

 

سود چندان زیادی نداره ولی خیلیم بد نیست. یکمی رو جوایز صادراتی حساب کردیم یکمی هم روی قدرت و اعتبار و تبلیغات بعدش...

 

 

تا اونجایی که من متوجه شدم یه چیزم باید بدیم که دارم میسازن واسمونicon_razz.gif

 

sigh.gif

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...