rezanassimi 9036 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 خرداد، ۱۳۸۹ آخرین عکس از اولین پارکینگ طبقاتی چرخشی ساخت ایران که تولید خود ماست و قراره بزودی جاهای مختلف ایران ببینینش فرصت کنم فیلمشم میذارم سوالی باشه در خدمتم دوستان عزیز پیرو مذاکره های قبلی با شرکتهای کره ای سازنده پارکینگ مکانیزه و بازدیدی که هیئت کره ای دیروز از کارخونه ما داشتن تفاهم نامه ای امضا شد که بموجب اون تا 3 ماه دیگه اصلاحاتی تو سیستم محرکه پارکینگهای ما و روش تولید اون بوجود میاد که شرایط صادرات بخشایی از پارکینگ مکانیزه ساخت ما رو به کشور کره جنوبی فراهم میکنه... اگه همه چی طبق برنامه پیش بره تا 5 ماه آینده اولین محموله تولیدات ما روانه بازار کره جنوبی میشه که من ازین بابت بینهایت خوشحالم... اضافه میکنم که این اصلاحات نه در راستای بهبود کیفیت بلکه در راستای کاهش قیمت بوده چرا که ضرایب ایمنی درنظر گرفته شده توسط اونا بمقدار قابل توجهی کمتر از محاسبات ماست... 21 لینک به دیدگاه
spow 44196 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 خرداد، ۱۳۸۹ رضا جان میشه درمورد نحوه ساخت ...فک کنم از جکهای هیدرولیک هم استفاده کردین درمورد اونا وعملکردش یه توضیحی بدی ممنون رفیق 8 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 خرداد، ۱۳۸۹ رضا جان میشه درمورد نحوه ساخت ...فک کنم از جکهای هیدرولیک هم استفاده کردین درمورد اونا وعملکردش یه توضیحی بدیممنون رفیق چشم از جک هیدرولیک استفاده نکردیم سیستم کار از یه زنجیر conveyor با گام حدود نیم متر و قلطکهایی که روی پینهاش قرار گرفته تشکیل شده. قلتکها روی یک ریل بیضی شکل که به صورت عمودی قرار گرفته حرکت میکنه و دستکهایی که به زنجیر وصل شده واگنهایی رو که ماشینها روشون قرار گرفتن جابجا میکنه... به این ترتیب کل سیستم بصورت یک چرخ و فلک بیضی شکل جابجا میشه و اگه قرار باشه یه ماشین از بالا بیاد پایین باید کل سیستم بچرخه. ولی به دلیل تعادل نسبی وزنی این چرخش مصرف برق زیادی نداره. (بین 6 تا 16 آمپر بسته به محل قرار گیری ماشینا) سیستم در کل جای خیلی کمی میگیره و میشه بهترین استفاده رو از زمین کرد. تو این روش ماشینها از زیر وارد میشن. ولی در حال طراحی سیستم جدیدی هستیم که بشه بخشی از سیستم رو زیر زمین برد و بتونیم ماشینها رو از هر طبقه ای که بخوایم وارد کنیم 15 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 خرداد، ۱۳۸۹ دوستان متخصص ممکنه نظر بدین لطف کنین ایرادا و اشکالایی که به ذهنتون میرسه بگین تا بشه کارو بهبود داد تا با کمک هم تکنولوژی بالاتری نسبت به خارجیا بدست بیاریم 3 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۸۹ درود من فقط یک تصویر را دیدم اما با توجه به همین یک تصویر: اولین ایراد که یک ایراد عمومی در طراحی های ما محسوب می شود ضمختی کار است عدم انتخاب مواد درست(در اکثر موارد) باعث می شود که طراح برای ایجاد ضریب ایمنی از ابعاد بالا تر (نسبت به مشابه خارجی) استفاده کند که این مهم باعث نا زیبا شدن طرح می شود دومین ایراد استفاده از سیستم انتقال قدرت چرخ و زنجیر به عنوان سیست اصلی است این سیستم اگر چه برای انتقال قدرت های بالا استفاده می شود اما میزان اتلاف انرژی بالایی دارد و نیز نیاز به بازدید های متعدد و مرتب دارد(مخصوصا در این طرح به نوعی با جان و مال مردم در ارتباط است) می تواند همزمان از دو سیستم استفاده کرد سیستم های پمپی به خاطر ضریب عملکرد بالا و سیستم چرخ و زنجیر برای مواقع اضطرار(همانند قطع برق و نیاز به چرخش دستی همانند موارد مشابه خارجی) ایراد سوم که ایرادی اساسی است نوع طراحی است در طراحی فوق عرض طرح حدا اقل دو برابر ماشین های سواری است و این دو معنی می دهد: برای نسب آنها می بایست در پیاده رو ها پیشروی کرد برای نسب می بایست از عرض خیابان کاست و هر دو یعنی عدم کارآیایی مناسب اما اگر طراحی در طول صورت بگیرید , سیستم کمی بیش از یک ماشین پهنا دارد و در عوض تعداد ماشین بیشتری را نیز در بر می گیرد ایراد چهارم که به نظر خطای دید من است از روی عکس این است که این طرح برای ماشین های شاسی بلند فضای لازم را در نظر نگرفته است و این ماشین ها به راحتی در این پارکینگ ها قرار نخواهند گرفت و یک سوال: نحوه ی سوار و پیاده شدن ماشین ها به چه ترتیبی است و چگونه کف طبقات این پارکینگ با سطح زمین تراز می شود؟ 11 لینک به دیدگاه
spow 44196 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۸۹ اینجا عکساتون اپ کنید امکاناتش خوبه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۸۹ سلام آقا مرسی، بالاخره یکی از ما ایراد گرفت. من معقدم اولین قدم برا پیشرفت اینه که آدم ایراد کارشو بدونه. درودمن فقط یک تصویر را دیدم اما با توجه به همین یک تصویر: اولین ایراد که یک ایراد عمومی در طراحی های ما محسوب می شود ضمختی کار است عدم انتخاب مواد درست(در اکثر موارد) باعث می شود که طراح برای ایجاد ضریب ایمنی از ابعاد بالا تر (نسبت به مشابه خارجی) استفاده کند که این مهم باعث نا زیبا شدن طرح می شود از بابت ضمخت بودن کار که باید بگم عکسی که گذاشتم پارکینگ خام هست و بسته به محل کاربردش ممکنه روش به روشهای مختلفی پوشیده بشه. مثلا ممکنه داخل یه فضای مشخص شده از ساختمون استفاده بشه (مثل آسانسور) یا اینکه داخل یه محوطه باز باشه که میشه روشو با انواع مصالح (مثل ورقهای کامپوزیت یا تبلیغات) پوشش داد یا حتی فضایی باشه که نیازی به پوشش دیده نشه... ولی در مورد عدم انتخاب مواد و ضریبهای ایمنی باید بگم که دیگه اون دوره گذشته که کارها الکی انجام بشه. الان دیگه بیشتر کارها با طراحی مهندسی انجام میشه و در این راه حتی بعضی وقتا ایراد نمونه های خارجی هم مشخص میشه. بصورتیکه ما در این طرح متوجه شدیم مشخصات فونداسیونی که بعضی از این سازنده های خارجی برای نمونه های خودشون پیشنهاد میدن مناسب خاک تهران نیست و کاملا غیر مهندسیه!! دومین ایراد استفاده از سیستم انتقال قدرت چرخ و زنجیر به عنوان سیست اصلی است این سیستم اگر چه برای انتقال قدرت های بالا استفاده می شود اما میزان اتلاف انرژی بالایی دارد و نیز نیاز به بازدید های متعدد و مرتب دارد(مخصوصا در این طرح به نوعی با جان و مال مردم در ارتباط است) می تواند همزمان از دو سیستم استفاده کرد سیستم های پمپی به خاطر ضریب عملکرد بالا و سیستم چرخ و زنجیر برای مواقع اضطرار(همانند قطع برق و نیاز به چرخش دستی همانند موارد مشابه خارجی) طراحی اصلی این سیستم بر مبنای حرکت یک زنجیره پیوستست که در کل سیستم به صورت عمودی حرکت میکنه و سیستم همیشه در حالت تعادل نسبیه. رو این حسابه که نیاز به انرژی چندانی برا حرکت نداره بصورتیکه وقتی فقط دو ماشین اونم بصورت نا متعادل (هردو در یک طرف) رو دستگاه باشه فقط 6 آمپر مصرف برق داره که با توجه به وزن دو ماشین نسبت به در دو سیست آسانسوری (سیم بکسل و جک هیدرولیک) مصرف خیلی ناچیزی بحساب میاد... در مورد سیستم ایمنی ، طراحی بصورتیه که حتی اگه زنجیر اصلی هم پاره بشه امکان سقوط ماشینها وجود نداره و تنها اتفاقی که میافته توقف سیستم هست و ماشینهایی که چند ساعتی اسیر میشن. ولی در مورد مردم هیچ خطری وجود نداره چون بر خلاف آسانسورهای پارکینگی معمول، ماشینها بدون سرنشین جابجا میشن و هیچ انسانی در سیستم اسیر نمیشه. در مورد استهلاک زنجیر هم فکری کردیم. رنجیرها رو خودمون ساختیم و با توجه به بزرگی زنجیر (گام نیم متر) امکان گریسکاری بوش و پینها رو بهش اضافه کردیم که باعث طولاتیتر شدن عمر قطعات و عدم نیاز به تعویض بشه... ایراد سوم که ایرادی اساسی است نوع طراحی است در طراحی فوق عرض طرح حدا اقل دو برابر ماشین های سواری است و این دو معنی می دهد: برای نسب آنها می بایست در پیاده رو ها پیشروی کرد برای نسب می بایست از عرض خیابان کاست و هر دو یعنی عدم کارآیایی مناسب اما اگر طراحی در طول صورت بگیرید , سیستم کمی بیش از یک ماشین پهنا دارد و در عوض تعداد ماشین بیشتری را نیز در بر می گیرد در واقع هر طراحی هدف خاصی رو دنبال میکنه. این طرح برای خیابونای کم عرض قطعا مناسب نیست چراکه علاوه بر پیشروی در خیابان فضایی هم برای ورود و خروج نیاز داره . قطعا اگه هدف نصب سیستم کنار خیابون کم عرض باشه طراحی هم متفاوته. این طرح برای اجرا در خیابانهای با عرض زیاد، فضاهایی که برای پارکینگهای عمومی در نظر گرفته شدن (به دلیل افزایش ظرفیت)، جایگزینی مناسب برای پارکینگهای طبقاتی سنتی (بدلیل بهره گیری بهتر از فضا، امنیت، هزینه اجرای کم، نگهداری ناچیز، افزایش فضا و ...) و برای استفاده در منازل مسکونی و جاهایی از این قبیل طراحی شده) ایراد چهارم که به نظر خطای دید من است از روی عکس این است که این طرح برای ماشین های شاسی بلند فضای لازم را در نظر نگرفته است و این ماشین ها به راحتی در این پارکینگ ها قرار نخواهند گرفت و یک سوال: نحوه ی سوار و پیاده شدن ماشین ها به چه ترتیبی است و چگونه کف طبقات این پارکینگ با سطح زمین تراز می شود؟ بله دقیقا. اینی که ما بعنوان نمونه ساختیم برای ماشینهای معمول هست. برای ماشینهای شاسی بلند مدل بزرگتری باید ساخته بشه. اگه از این طرح برای پارکینگهای عمومی استفاده بشه با توجه به نسبت اندازه ماشینها میشه به ازای هر 7 یا 8 دستگاه معمول یک دستگاه شاسی بلند هم نصب کرد... و یک سوال: نحوه ی سوار و پیاده شدن ماشین ها به چه ترتیبی است و چگونه کف طبقات این پارکینگ با سطح زمین تراز می شود؟ چند وقتیه که میخوام فیلمی از دستگاه بذارم ولی فرصتش پیش نمیاد. انشاالله بزودی میذارمش تا کاملا کارکردشو ببینین. فعلا شاید این فایل فلش بتونه کمکی کنه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام مرسی که نظر دادین امیدوارم در آینده بیشتر از نظرای شما و باقی دوستان استفاده کنم 10 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۸۹ درود پس تا حدی که از نظر شرکت مشکل ندارد جزییات طراحی را بگو تا نقد و بررسی به واقع نزدیک تر بشود سوال: فضا اشغال شده توسط هر ماشین در این طرح چند متر مکغب هست؟در پارکینگ های تمام اتوماتیک با تکنولوژی آلمان این فضا 14 متر مکعب و با تکنولوژی شرق آسیا 17 متر مکعب هست سوال: هزینه ی ساخت این پارکینگ به ازای هر ماشین چه قدر است: برآورد هزینه برای احداث پارکینگ تمام اتوماتیک با تکنولوژی المان به ازای هر ماشین 15 ملیون تومان و با تکنولوژی شری آسیا در حدود 13 میلیون تومان است سوال: توجیح اقتصادی طرح چگونه است و هزینه ی انجام شده به چه طریقی باز می گردد؟ 6 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۸۹ درودپس تا حدی که از نظر شرکت مشکل ندارد جزییات طراحی را بگو تا نقد و بررسی به واقع نزدیک تر بشود چه خوب که با یه متخصص که در این زمینه تحقیقات و اطلاعاتی داره بحث میکنم تو پست شماره 3 یه نقشه هست (چیزایی که اینجا میذارم بعد از یه مدت پاک میشه اینه که از یه سایت خارجی لینک کردم. با نمونه ما فرق چندانی نداره) http://www.noandishaan.com/forums/showpost.php?p=104042&postcount=3 سوال: فضا اشغال شده توسط هر ماشین در این طرح چند متر مکغب هست؟در پارکینگ های تمام اتوماتیک با تکنولوژی آلمان این فضا 14 متر مکعب و با تکنولوژی شرق آسیا 17 متر مکعب هست نمونه ای که ما ساختیم 19 متر مکعبه ولی کمی طول پالتها رو زیاد گرفتیم که میتونه کمتر هم باشه. برای نمونه های بعدی همون 17 متر خواهد بود البته اون 14 متر در تکنولوژی اروپایی فقط به جای قرارگیری خودروها اشاره کرده و سیستم کرین که ماشینها رو تا محل قرارگیری اونا جابجا میکنه و آسانسور که ماشینها رو بین طبقات میبره و اتاقک ورود هم که مجموعا فضای زیادی هست به کل پارکینگ اضافه میشه... در مورد پارکینگ ما هم فضای ورود که در قسمت زیر سازه هست 40 متر مکعب فضای اضافی رو به کل پارکینگ اضافه میکنه... سوال: هزینه ی ساخت این پارکینگ به ازای هر ماشین چه قدر است: برآورد هزینه برای احداث پارکینگ تمام اتوماتیک با تکنولوژی المان به ازای هر ماشین 15 ملیون تومان و با تکنولوژی شری آسیا در حدود 13 میلیون تومان است در واقع کمترین هزینه به ازای هر ماشین برای تکنولوژی آلمان که توسط یه شرکت ترکیه ای تو ایران نصب میشه 28 میلیون تومانه و خود شرکت آلمانی قیمتی حدود 35 میلیون تومان ارائه میده... بیشترین قیمت موجود در ایران برای سیستم آسیایی (که در اصل توسط آمریکا ابداع شده) 14 میلیون تومانه و کمترینش 12.5 میلیون... قیمت ما بدلیل تنوعی که قراره در محصول داشته باشیم و آپشنهای زیادی که قابل انتخاب هستند رنجی بین هفت و نیم تا نه و نیم میلیون تومان خواهد بود... سوال: توجیح اقتصادی طرح چگونه است و هزینه ی انجام شده به چه طریقی باز می گردد؟ بیشترین توجیه در سرمایه های ثابته که هزینه های ساخت پارکینگ رو نسبت به روش معمول خیلی پایین و تعداد فضا رو خیلی بالا میبره... به این صورت که در این سیستم شما نیاز به رمپ، راه پله، آسانسور و راه رو های عبور ماشینها در طبقات رو ندارین و ارتفاع طبقات خیلی کمی خواهید داشت و البته بدلیل عدم وجود ستونها که مزاحم دور زدن ماشینها هستند و عدم نیاز به فضای اضافی بین ماشینها برای باز شدن درب خودرو تعداد خودروهای بیشتری در همان فضا جا داده میشن که تمام اینها باعث کاهش چشمگیر وزن سازه شما خواهد شد و پیرو آن سطح مقطع ستونها و پی سازه هم کوچیکتر و مقاومت سازه در مقابل زلزله هم بالاتر خواهد بود. در نتیجه هزینه ساخت نسبت به خودرو خیلی پایینتر از سیستم معموله در مورد سایر هزینه ها هم نیازی به سیستم روشنایی و تهویه و دوربینهای مدار بسته و نگهبان و ... هم در طبقات نیست نیروی انسانی کمتری نیاز هست و صرفه جویی در هزینه های روشنایی و آسانسور و حقوق نفرات و .... هزینه های جاری برق مصرفی رو جبران خواهد کرد... از نظر امنیت هم عدم امکان برخورد خودروها به هم توسط راننده ناشی و عدم امکان سرقت وسایل داخل خودروها از مزایای ویژه این طرحه 8 لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۸۹ من یه فیلم ویدئویی از نحوه ی حرکت این نوع پارکینگ ها از نوع (شرق آسیاییش) تو یوتیب پیدا کردم. گفتم شاید بعضیا فیلتـر شکن نداشته باشن،براتون آپلودش کردم... تو این فیلم عملکرد کامل و حرکت طبقات پارکینگ با وضوح نشون داده شده...خوشحال میشم شما هم ببینید! http://www.4shared.com/video/xu3GyFfX/Rotary_Parking_by_Parkmatic_-_.html لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۸۹ من یه فیلم ویدئویی از نحوه ی حرکت این نوع پارکینگ ها از نوع (شرق آسیاییش) تو یوتیب پیدا کردم.گفتم شاید بعضیا فیلتـر شکن نداشته باشن،براتون آپلودش کردم... تو این فیلم عملکرد کامل و حرکت طبقات پارکینگ با وضوح نشون داده شده...خوشحال میشم شما هم ببینید! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام مرسی دوست عزیز راستی تو فیلم توکیو دریفت (دقیقه 24) هم میتونین یه نمونشو ببینین 4 لینک به دیدگاه
amirgb 8546 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۸۹ چه خوب که با یه متخصص که در این زمینه تحقیقات و اطلاعاتی داره بحث میکنم تو پست شماره 3 یه نقشه هست (چیزایی که اینجا میذارم بعد از یه مدت پاک میشه اینه که از یه سایت خارجی لینک کردم. با نمونه ما فرق چندانی نداره) http://www.noandishaan.com/forums/showpost.php?p=104042&postcount=3 نمونه ای که ما ساختیم 19 متر مکعبه ولی کمی طول پالتها رو زیاد گرفتیم که میتونه کمتر هم باشه. برای نمونه های بعدی همون 17 متر خواهد بود البته اون 14 متر در تکنولوژی اروپایی فقط به جای قرارگیری خودروها اشاره کرده و سیستم کرین که ماشینها رو تا محل قرارگیری اونا جابجا میکنه و آسانسور که ماشینها رو بین طبقات میبره و اتاقک ورود هم که مجموعا فضای زیادی هست به کل پارکینگ اضافه میشه... در مورد پارکینگ ما هم فضای ورود که در قسمت زیر سازه هست 40 متر مکعب فضای اضافی رو به کل پارکینگ اضافه میکنه... در واقع کمترین هزینه به ازای هر ماشین برای تکنولوژی آلمان که توسط یه شرکت ترکیه ای تو ایران نصب میشه 28 میلیون تومانه و خود شرکت آلمانی قیمتی حدود 35 میلیون تومان ارائه میده... بیشترین قیمت موجود در ایران برای سیستم آسیایی (که در اصل توسط آمریکا ابداع شده) 14 میلیون تومانه و کمترینش 12.5 میلیون... قیمت ما بدلیل تنوعی که قراره در محصول داشته باشیم و آپشنهای زیادی که قابل انتخاب هستند رنجی بین هفت و نیم تا نه و نیم میلیون تومان خواهد بود... بیشترین توجیه در سرمایه های ثابته که هزینه های ساخت پارکینگ رو نسبت به روش معمول خیلی پایین و تعداد فضا رو خیلی بالا میبره... به این صورت که در این سیستم شما نیاز به رمپ، راه پله، آسانسور و راه رو های عبور ماشینها در طبقات رو ندارین و ارتفاع طبقات خیلی کمی خواهید داشت و البته بدلیل عدم وجود ستونها که مزاحم دور زدن ماشینها هستند و عدم نیاز به فضای اضافی بین ماشینها برای باز شدن درب خودرو تعداد خودروهای بیشتری در همان فضا جا داده میشن که تمام اینها باعث کاهش چشمگیر وزن سازه شما خواهد شد و پیرو آن سطح مقطع ستونها و پی سازه هم کوچیکتر و مقاومت سازه در مقابل زلزله هم بالاتر خواهد بود. در نتیجه هزینه ساخت نسبت به خودرو خیلی پایینتر از سیستم معموله در مورد سایر هزینه ها هم نیازی به سیستم روشنایی و تهویه و دوربینهای مدار بسته و نگهبان و ... هم در طبقات نیست نیروی انسانی کمتری نیاز هست و صرفه جویی در هزینه های روشنایی و آسانسور و حقوق نفرات و .... هزینه های جاری برق مصرفی رو جبران خواهد کرد... از نظر امنیت هم عدم امکان برخورد خودروها به هم توسط راننده ناشی و عدم امکان سرقت وسایل داخل خودروها از مزایای ویژه این طرحه از توضیحاتی که دادید متشکرم اطلاعات من صرفا در حد اطلاعاتی است که از یک شرکت دریافت کردم که در زمینه ی پارکینگ با شهرداری همکاری می کند و در کنار این اطلاعات دیدگاه های شخصی خودم قرار می گیرد اطلاعاتی که شما دادید خیلی خوب و مناسب بود امیدوارم که در این کار موفق باشید و باعث افتخار کشور باشید از نظر من هر پیشرفتی که حاصل تلاش جوانان این مملکت هست موجب افتخار همه ی ایرانیان هست اگر جایی برای هم فکری نیاز به کسی داشتید در خدمتم در حد توان 5 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 مرداد، ۱۳۸۹ سلام . مهندس . می شه بگی توی پروسه تولید از چه نرم افزار هایی برای محاسبه و نقشه کشی استفاده کردید . چه نوع محاسباتی برای اینکار لازم است . انجام شود و به چه طریقی . (دستی یا با نرم افزار ) اگه می شه مثال هم بزن . مرسی . 3 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 مرداد، ۱۳۸۹ سلام .مهندس . می شه بگی توی پروسه تولید از چه نرم افزار هایی برای محاسبه و نقشه کشی استفاده کردید . چه نوع محاسباتی برای اینکار لازم است . انجام شود و به چه طریقی . (دستی یا با نرم افزار ) اگه می شه مثال هم بزن . مرسی . سلام مرسی که سر زدین بارگذاری سازه بصورت دستی محاسبه شد و البته ضریب ایمنی رو یکم بالاتر از حد معمول گرفتیم. البته ضرایب بار مرده و زنده رو تغییر ندادیم . فقط وزن ماشینها رو بیشتر از حد معمول در نظر گرفتیم. ازنرم افزار sap2000 برای محاسبه تیرو و ستونها و عکس العملهای زلزله استفاده کردیم. اما پی سازه و قطعات کوچیک رو هم بصورت دستی محاسبه کردیم. ضریب ایمنی رو توی محاسبه پیچ و مهره ها خیلی بالاتر گرفتیم چون با وجود جنسهای چینی خیلی از مرغوبیت جنسهای بازار اطمینان نداشتیم. کلیه حرکتها رو با کتیا شبیه سازی کردیم. البته نه با کینماتیکس چون بخاطر قیدهای زیاد حجم محاسباتش خیلی زیاد میشد و کامپیوتر ما جواب نمیداد. برای شبیه سازیش یه سری اسکریپت نوشتیم که موقعیت قطعات رو نسبت به هم اونجوری که باید حفظ کنه و بعد با حرکت دادن یکی از قطعات و آپدیت کردنش کل سیستم رو حرکت میدادیم. ناگفته نماند که از مشاوره و نظر اساتید دانشگاه تو زمینه انتخاب مواد و نحوه آبکاری و ... (که اطلاعات ما توی اون زمینه ها واقعا ضعیف بود) خیلی استفاده کردیم. برای قطعاتی مثل بالبرینگها باقی قطعات حاضری به مشخصات فنی خود سازنده تکیه کردیم. --------------- من خیلی دوست دارم اینجور محاسبه ها و نقشه ها رو توی محیط مجازی بذارم تا شاید کمکی هرچند کوچیک به پیشرفت کشورمون و دادن جرات دست زدن به اینجور کارها بکنم اما باقی اعضای شرکت با درنظر گرفتن مسائل دیگه ای مثل رقابت کمتر با این کار موافقند. 4 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 مرداد، ۱۳۸۹ مرسی .واقعا مفید بود/ چه نوع محاسباتی لازمه . اگه مشکلی نداره مثل این قالب نمونه ای جواب بده مثلا محاسبه انتقال نیرو برای .. فلان جا ./ محاسبه پایداری استاتیکی برای ... فلان جا محاسبه دینامیک حرکت برای ...فلان و.... مرسی 4 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 مرداد، ۱۳۸۹ مرسی .واقعا مفید بود/چه نوع محاسباتی لازمه . اگه مشکلی نداره مثل این قالب نمونه ای جواب بده مثلا محاسبه انتقال نیرو برای .. فلان جا ./ محاسبه پایداری استاتیکی برای ... فلان جا محاسبه دینامیک حرکت برای ...فلان و.... مرسی مرسی از سوالات دوست عزیز. خب این که کاملا مشخصه... اولین گام محاسبه ، محاسبه خود سازست که کاملا عمرانیه و دقیقا مثل محاسبه یه ساختمون باید روی تیرها بارگذاری بشه و از نظر خمش و برش و پیچش محاسبه بشه... البته کار یه مقدار مشکل بود چون بار کل سازه روی زنجیر اصلیه و بصورت عمودی روی بالاترین نقطه (که زنجیر اصلی روش آویزونه) قرار میگیره. البته چون ریل به همه تیرها جوش شده بار روی اونا تقسیم میشه ولی چون زنجیر در طول سازه آویزونه و ماشینها فقط توی نقطه هایی به زنجیر متصل هستند در حالت زلزله بارهای نقطه ای جانبی داریم که اولش یکم به مشکل برخورد کردیم ولی با کمک دوستان چندین حالت ممکن رو محاسبه و مقایسه کردیم ... البته پیاده کردن سازه توی نرم افزار sap2000 بخاطر حالت خاصش یکم مشکل بود و یک روز تمام وقت منو گرفت. محاسبه مقدار نیروی وارد بر شفت موتور هم که کار خیلی پیچیده ای نبود و بر اساس وزن ماشینها که روی چرخ زنجیر اصلی وارد میشد با توجه به قطر چرخ زنجیر اصلی و نسبتش با چرخ دنده ها و چرخ زنجیرهای کوچیکتر تا رسیدن به موتور حساب شد. در گوشی بهتون بگم با درنظر گرفتن کلیه ضرایب حدود 2500 نیوتون متر بود که ما گیرموتوری با چهل درصد قدرت بالاتر روش قرار دادیم. نه بخاطر اینکه از قدرتش مطمئن نبودیم بلکه بخاطر اینکه اختلاف قیمتش نسبت به مزایاش خیلی زیاد نبود و میخواستیم دستگاه با صدای کمتر و عمر بالاتر و اطمینان خاطر بیشتر تحویل مشتری بشه. تعداد بخشها خیلی زیاده، نمیدونم چیاشو بگم.... مثلا توی قسمت پالتها شما خمش محور اصلی بالای واگن و البته برشش در قسمت دستکها و برش قسمت کله ها که به یاتاق وصل میشه و کشش میله های کناری و برش پیچها و خمش تیر زیر پالتها و این چیزا رو دارین که براحتی بصورت دستی محاسبه میشه... توی زنجیر اصلی که خودمون ساختیم که قطعات کناری کاملا کششی هستند ولی در بوشها و پینها خوب فقط نیروهای برشی دارین. ناگفته نماند که توی قطعات کناری زنجیر متوجه قسمت مهمی شدیم که نمونه های خارجی رعایت نکرده بودن و اون نیروی فشاری وارد بر زنجیر بود! ما متوجه شدیم که در بعضی شرایط خاص نیروی فشاری روی زنجیر داریم که بعد از محاسبه متوجه شدیم که به دلیل طول زیادشون ممکنه باعث بوجود آمدن خمش روی اون قطعات بشه. بهمین دلیل یه بخش خاص به وسط هر زنجیر اضافه کردیم که جلوی این خمش جانبی رو بگیره... 4 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ میگم بعضیا عجب قدرتی دارن با اینکه یه زمین به ما داده بودن تا این پارکینگا رو توش نصب کنیم، یکی از کارشناسایی که خدا هرچی میخواد بهش بده به ما گفت قبل از کار امضای همه آقایونو جمع کنین. ما هم گوش دادیم و یه 2 - 3 ماهی طول کشید تا امضای استاندار و شهردار کل و شهردار منطقه و معاوناشون و رئیس املاک و معاون ترافیک و کارشناساشون و اعضای شورای شهر و فرمانده راهنمایی و مدیر کل راه و ترابری و باقی اعضای شورای ترافیک و خلاصه هر کسی رو که میشد جمع کردیم و بعد با هماهنگی های انجام شده خیابونو بستیم و شبانه زمین و کندیم شروع به کف سازی پی کردیم و خلاصه نصب چند دستگاه شروع شد... اما بعضیا عجب قدرتی دارن که با وجود تمام این امضاها امروز اومدن بیل و کلنگ مارو جمع کردن و کار تعطیل ! ما که از همه امضا گرفته بودیم ! شاید مسئول واقعی یکی دیگست که هنوز ازش امضا نگرفتیم ! البته حدس میزنم از کجا آب میخوره... عجب روزگاریه... 3 لینک به دیدگاه
baybak 4434 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ میگم بعضیا عجب قدرتی دارن با اینکه یه زمین به ما داده بودن تا این پارکینگا رو توش نصب کنیم، یکی از کارشناسایی که خدا هرچی میخواد بهش بده به ما گفت قبل از کار امضای همه آقایونو جمع کنین. ما هم گوش دادیم و یه 2 - 3 ماهی طول کشید تا امضای استاندار و شهردار کل و شهردار منطقه و معاوناشون و رئیس املاک و معاون ترافیک و کارشناساشون و اعضای شورای شهر و فرمانده راهنمایی و مدیر کل راه و ترابری و باقی اعضای شورای ترافیک و خلاصه هر کسی رو که میشد جمع کردیم و بعد با هماهنگی های انجام شده خیابونو بستیم و شبانه زمین و کندیم شروع به کف سازی پی کردیم و خلاصه نصب چند دستگاه شروع شد... اما بعضیا عجب قدرتی دارن که با وجود تمام این امضاها امروز اومدن بیل و کلنگ مارو جمع کردن و کار تعطیل ! ما که از همه امضا گرفته بودیم ! شاید مسئول واقعی یکی دیگست که هنوز ازش امضا نگرفتیم ! البته حدس میزنم از کجا آب میخوره... عجب روزگاریه... رضا جون ياده يه خاطره افتادم من مي خاستم تو يكي از شهرهاي ايران يعني كرمانشاه با جذب 2 تا سرمايه گذار يه خط توليد قطعات پتروشيمي رو راه بندازم ....يكي از مسئولهاي اونجا گفت فردا بيا با سند زمين 100 ميليون وام شما آماده است ..فرداش رفتم از تبريز به كرمانشاه ديگه اون مسئول منو نشناخت .......يادش بخير ..... يادت باشه تو باشگاه مهندسان هم بهت گفتنه بودم ايران ارزش اينجور جون كندن ها رو نداره ...... يادته اونموقع دستگاه رو تازه ساخته بودي........فردا ميبيني همون جايي كه تو مي خاستي نصب كني يكي گذاشتن با نالكيت كسي ديگه اونم مدل چيني؟ 2 لینک به دیدگاه
rezanassimi 9036 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ رضا جون ياده يه خاطره افتادم من مي خاستم تو يكي از شهرهاي ايران يعني كرمانشاه با جذب 2 تا سرمايه گذار يه خط توليد قطعات پتروشيمي رو راه بندازم ....يكي از مسئولهاي اونجا گفت فردا بيا با سند زمين 100 ميليون وام شما آماده است ..فرداش رفتم از تبريز به كرمانشاه ديگه اون مسئول منو نشناخت .......يادش بخير ..... يادت باشه تو باشگاه مهندسان هم بهت گفتنه بودم ايران ارزش اينجور جون كندن ها رو نداره ...... يادته اونموقع دستگاه رو تازه ساخته بودي........فردا ميبيني همون جايي كه تو مي خاستي نصب كني يكي گذاشتن با نالكيت كسي ديگه اونم مدل چيني؟ امروز که داشتم آتیشی این اداره و اون اداره میرفتم، یکی از آقایون گفت انگار نمیدونی ایران کجاست. اینجا اگه با سنگ بزنن سرتو بشکنن باید ازشون تشکر کنی که چشمتو در نیاوردن! :icon_razz: جدا خسته شدم 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده