رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

علی دایی متولد ۱ فروردین سال ۱۳۴۸، بازیکن سابق تیم ملی ایران و سرمربی کنونی این تیم و سرمربی سابق تیم سایپا و از مشهورترین بازیکنان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است. او در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۸۶، طی حکمی از سوی علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران با قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد. دایی تا پایان جام جهانی ۲۰۰۶ بازیکن اصلی و کاپیتان تیم ملی ایران بود.

دایی ۱۰۹ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد و با فاصلهٔ زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است. در سال ۱۳۸۶ خورشیدی، فدراسیون آمار و ارقام فوتبال (متعلق به فیفا)، علی دائی در رده بیست و ششم لیست بازیکنان برتر تاریخ فوتبال جهان قرار گرفت، که در این فهرست وی به عنوان تنها بازیکن آسیایی در میان برترین‌های تاریخ فوتبال مشاهده می‌شود

دایی سابقهٔ بازی در تیم‌‌های مهم بوندس ‌لیگا همچون بایرن مونیخ را دارد و به همراه این تیم به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافته‌ و همچنین یکی از اعضای کمیته فنی فیفا است

علی دایی در فوتبال باشگاهی:

دایی، فوتبال را از باشگاه‌های کوچک شهر اردبیل همچون استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل آغاز کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران، سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که مورد توجه بیشتری قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد.

دایی بعدها به پرسپولیس تهران و سپس السعد قطر پیوست و از این تیم راهی اروپا شد و همراه با کریم باقری به باشگاه آلمانی آرمینیا بیله‌فلد و خداداد عزیزی به اف سی کلن آلمان پیوست. مقصد بعدی او بایرن مونیخ آلمان بود. فرانس بکن‌بائر رییس باشگاه بایرن مونیخ، علی دائی را برای این باشگاه انتخاب کرد و وی را مهاجمی در سطح جهانی معرفی کرد. حضور دایی در بایرن مونیخ آلمان نقطه‌ اوج فوتبال او بود، زیرا پیش از آن حضور بازیکنی ایرانی و حتی آسیایی، در یک باشگاه معتبر، نظیر بایرن مونیخ سابقه نداشت. دایی به همراه بایرن مونیخ تا فینال جام باشگاه‌های اروپا رفت و در نهایت مدال نقرهٔ آن بازی‌ها را به دست آورد. گرچه دایی در بازی فینال به میدان نیامد.

او سپس به هرتا برلین آلمان پیوست و با پوشیدن پیراهن شماره ۹ از اصلی‌ترین بازیکنان این تیم بود. دایی با هرتا برلین هم در جام باشگاه‌های اروپا بازی کرد و دو بار دروازهٔ چلسی و یکبار دروازهٔ آث میلان را گشود. حضور موفق علی دائی در باشگاه‌های اروپایی، راه را برای بسیاری از بازیکنان آسیایی از جمله هیده توشی ناکاتا و مهدی مهدوی کیا گشود.

علی دایی با باشگاه سایپا به عنوان بازیکن و سرمربی تیم سایپا ، در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد. این تیم توانست در خرداد ماه ۱۳۸۶ قهرمانی ششمین لیگ برتر را به دست آورد. او هم‌زمان با قهرمانی سایپا در روز ۷ خرداد ۱۳۸۶، بازدن گل قهرمانی سایپا، که آخرین گل رسمی آقای گل جهان بود، از بازیگری در رشته فوتبال، در مقاطع رسمی، برای همیشه خداحافظی کرد.

لیست تیم‌های باشگاهی :

سلمان آباد اردبیل.

استقلال اردبیل.

تاکسیرانی تهران.

بانک تجارت تهران.

پرسپولیس تهران.

السد قطر.

آرمینیا بیله‌فلد آلمان.

بایرن مونیخ آلمان.

هرتابرلین آلمان.

الشباب امارات.

پرسپولیس تهران.

صبا باطری تهران.

سایپا کرج

علی دایی در سال‌های اخیر همواره بازیکن اصلی ایران و کاپیتان این تیم بوده‌است. او بیشترین بازی ملی و بیشترین گل زدهٔ تاریخ تیم ملی را دارد (گل‌های زدهٔ او در میان تمام تیم‌های جهان نیز اول است).

او در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ امارات به همراه باقری و عزیزی از بهترین ستارگان ایران بود.

دائی در بازی معروف ایران و استرالیا در بازی پلی اف مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) فرانسه پاس گل دوم ایران را برای خداداد عزیزی ارسال کرد و این گل باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد.

او به همراه ایران در دو جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان به میدان آمد و در ۵ بازی ایران در این بازی‌ها شرکت کرد. پاس دایی بود که زمینه ‌گذار گل مهدوی‌کیا به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ شد.

از نقاط اوج دوران ورزشی دایی را می‌توان روز ۲۴ آبان ۱۳۸۳ دانست. او در این روز و در مسابقات مقدماتی راهیابی به جام جهانی ۴ بار دروازهٔ لائوس را گشود تا نام خود را به عنوان اولین فوتبالیست تاریخ جهان که ۱۰۰ گل در بازی‌های ملی به ثمر رسانده ثبت کند. علی دایی در لیگ برتر ایران در سال ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی و بازیکن توانست تیم سایپا را به قهرمانی برساند.

علی دایی در ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران منصوب شد

وی الان سرمربی تیم پرسپولیس بوده و دوران خوبی را با آن تیم سپری میکند

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 167
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

علی دایی کیست

 

علی دایی کیست؟

علی دایی، بازیکن سابق تیم ملی ایران و آقای گل جهان و همچنین مربی جوان تیم سایپا و اکنون مربی تیم ملی ایران است.

 

وی که از مشهورترین بازیکنان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است، متولد 1 فروردین 1348 در اردبیل می‌باشد. متاهل و ساکن محله شهرک غرب تهران است.

 

دایی علاوه بر فوتبال در تجارت نیز موفق است. وی گرداننده چندین شرکت بزرگ و چند فروشگاه است. او هیچ‌گاه از خرج کردن ثروت خود در راه کمک به افراد بی‌بضاعت دریغ نورزیده است. علی دایی همچنین همراه با مادلین آلبرایت و دیوید بکهام با سازمان یونیسف همکاری داشته است.

 

سابقه فوتبال باشگاهی

دایی فوتبال را از باشگاه‌های شهر اردبیل همچون استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل آغاز کرد.

او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران به تیم تاکسیرانی تهران پیوست و سپس به تیم بانک تجارت انتقال یافت. در این تیم بود که برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد.

 

وی بعدها به پرسپولیس تهران و سپس السد قطر پیوست و از طریق این تیم راهی اروپا شد و توانست به آرمینیا بیله فیلد و اف‌سی کلن بپیوندد. مقصد بعدی او بایرن مونیخ آلمان بود.

 

فرانس بکن بائر رئیس باشگاه بایرن مونیخ علی دایی را مهاجمی در سطح جهانی قلمداد می‌کنند.

او به همراه بایرن مونیخ تا فینال جام باشگاه‌های اروپا رفت و در نهایت مدال نقره آن بازی‌ها را به دست آورد. گرچه دایی در بازی فینال به میدان نیامد.

 

علی دایی سپس به هرتابرلین پیوست و با پوشیدن پیراهن شماره 9 از اصلی‌ترین بازیکنان این تیم محسوب شد. بعضی از کارشناسان معتقدند حضور موفق علی دایی در باشگاه‌های اروپایی راه را برای بسیاری از بازیکنان آسیایی از جمله «هیده‌ توشی ناکاتا» و «مهدی مهدوی‌کیا» گشود.

 

وی سپس با باشگاه سایپا به عنوان بازیکن و سپس سرمربی تیم فعالیت ورزشی خود را ادامه داد.

 

او توانست قهرمانی ششمین لیگ برتر را با تیم سایپا به دست آورد.

 

فوتبال ملی

علی دایی دارای بیشترین بازی ملی و بیشترین گل زده تاریخ تیم ملی است.

 

او در جام ملت‌های آسیا 1996 به همراه باقری و عزیزی از ستارگان ایران بود.

 

وی در بازی معروف ایران و استرالیا پاس گل دوم ایران را برای خداداد عزیزی ارسال و باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد.

 

او به همراه ایران در دو جام جهانی 1998 فرانسه و 2006 آلمان به میدان آمد و تا به حال در 5 بازی ایران در این بازی‌ها شرکت کرده است. همچنین در بازی با لائوس توانست 4 بار دروازه این تیم را باز کند تا نام خود را به عنوان اولین فوتبالیست تاریخ جهان که 100 گل در بازی‌های ملی به ثمر رسانده ثبت نماید.

 

افتخارات دایی

علی دایی تا پایان جام جهانی 2006 بازیکن اصلی و کاپیتان تیم ملی ایران بود. دایی 109 گل ملی در کارنامه خود دارد و با فاصله زیادی بهترین گلزن در تاریخ فوتبال جهان است.

 

در سال 2007 میلادی فدراسیون آمار و ارقام فوتبال علی دایی را در رده بیست و ششمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان معرفی کرد. در این فهرست وی به عنوان تنها بازیکن آسیایی در میان برترین های تاریخ فوتبال مشاهد می شود.

 

او همچنین به دستور رییس فیفا سب بلاتر یکی از اعضای کمیته فنی فیفا است.

 

دایی به عنوان سرمربی تیم ملی

علی دایی در 12 اسفند 1386 طی حکمی از سوی علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران با قراردادی یکساله به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اعلام شد. انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی در سکوت اتفاق افتاد.

 

اما بعد از اعلام شدن نام سرمربی جدید بحث و حرف و حدیث‌های زیادی را به دنبال داشت. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که از افشین قطبی به عنوان گزینه هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان یاد می‌شد.

 

از اظهارات جالب علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب دایی را از تاکتیک‌های کاری فدراسیون عنوان کرد تا بدون عجله و با برنامه‌ریزی در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

وی گفته است: برنامه ما با علی دایی تا جام جهانی خواهد بود و مطمئناً با سعی و تلاش ایشان ابتدا تیم را به جام جهانی خواهیم برد و پس از آن با تیمی خوب در آن رقابت‌ها شرکت خواهیم کرد.

 

در پی خبر علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی گفته‌هایی مبنی بر اینکه یک حزب سیاسی در پی سوء استفاده از وی می‌باشد شنیده شد.

 

گفته می شود انتصاب علی دایی در بی‌اطلاعی مهندس علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی صورت گرفته و در این خصوص نقش لابی گسترده برخی حامیان حزب مشارکت که در بدنه فدراسیون فوتبال نفوذ دارند حائز اهمیت است.

برخی نیز انتخاب علی دایی را با دستور مستقیم علی‌آبادی و حتی دخالت احمدی‌نژاد عنوان می‌کنند که جای بسی تعجب دارد.

بعد از انتخاب دایی به عنوان سر مربی تیم ملی، وی اقدام به دعوت از بازیکنان برای تیم ملی گرفت. دایی اکثر بازیکنان تیم ملی را از تیم سایپا که خود هنوز نقش مربی این تیم را نیز به عهده دارد انتخاب نمود، تنها به دلیل آشنایی فنی با این بازیکنان و قهرمانی این تیم در لیگ برتر.

با ترکیب بازیکنان انتخابی اش، دایی در اولین بازی ملی خود در کسوت سرمربی تنها به نتیجه 2-2 در برابر تیم کویت که جز ضعیفترین تیمها در گروه می باشد بسنده کرد.

حواشی فعالیت‌های علی دایی

علی دایی سمبل تیم ملی ایران در ده سال گذشته خود را مادر زاد گلزن توصیف کرده است و به واسطه تمرین‌های فشرده آن را بهبود بخشیده است.

 

وی درباره علت تسبیح به دست گرفتنش در بازی‌های آخر سایپا که با شکستهای پی درپی همراه بود نیز گفته است: من به خاطر اینکه آرامش پیدا کنم تسبیح در دست گرفته بودم و صلوات می‌فرستادم سحر و جادو شاید مقطعی جواب بدهد اما همیشگی نیست.

 

علی دایی همچنین به دیدار آیت‌الله العظمی بهجت نیز رفته و به گفته خودش صحبت‌های ایشان یک اعتماد به نفس و قوت قلب بزرگی به او داد.

 

این اتفاقات در پی شکست‌های پی‌درپی در تیم سایپا رخ داده بود.

 

او در برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی با کت و شلوار و کراوات و در حالی که انگشتر عقیق به دست داشت حضور یافته بود و باعث حرف و حدیث‌هایی شد.

 

علی دایی و برنامه نود

علی دایی از جمله کسانی است که مشکلات عدیده‌ای با مجری برنامه نود «عادل فردوسی پور» داشته است.

 

وی در مصاحبه‌ای از عادل فردوسی‌پور به عنوان دایه مهربان‌تر از مادر تعبیر کرده و گفته است که بهتر است درباره من اظهار نظر نکند چون او فرق بین دانشکده و دانشگاه را نمی داند.

 

او جو منفی را که در زمان جام جهانی علیه‌اش به وجود آمد را به خاطر گزارش‌های این شخص عنوان کرد.

از دیگر درگیری‌های این دو نفر در جریان گزارش‌ بازی ایران و مکزیک بود.

 

زمانی که فردوسی‌پور همه مسئولیت شکست را به گردن دایی انداخت و گفته می‌شود که دایی به گوش فردوسی‌پور زده و دعوای آن روز سرفصلی برای رابطه بد در آینده شد.

 

پس از انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی، مطابق معمول فردوسی‌پور سعی نمود با بررسی روند و نحوه انتخاب تیم ملی بر جذابیت برنامه خود بیفزاید.

 

دایی در این برنامه در رابطه با لابی‌گری برای مربی‌ شدن در تیم ملی گفت: برخی برای رسیدن به اهدافشان با بنده خدا لابی می‌کنند در حالی که من به منبع اصلی متصل می‌شوم و از او در خواست می‌کنم.

 

وی سمت مربیگری اش در تیم سایپا را بی تاثیر بر فعالیت های تیم ملی عنوان کرد.

در پایان تنها می‌توان به این نکته اشاره کرد که علی دایی به عنوان جوانترین مربی تیم ملی انتخاب شده و ایران سابقه خوبی از جوانگرایی در مدیریت تیم ملی ندارد.

 

نمونه آخراین جوان گرایی امیر قلعه نویی که توانست مانند علی دایی که سایپا را قهرمان لیگ کرد استقلال را قهرمان لیگ نماید و بعد از بدست آوردن این نتیجه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

 

به گفته یکی از کارشناسان ورزشی بهتر است به جای دادن فرصتهای بی موقع به جوانان به آنها آموزش اصولی دهیم تا وجه مربیان جوان و الگوهای گذشته خراب نشود

لینک به دیدگاه

یکشنبه نوزدهم اردیبهشت 1389

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

79267523157762248330.jpgسايت فيفا در روزشمار آغاز جام جهاني 2010 در بخش معرفي بزرگان فوتبال دنيا در فاصله 35 روز تا آغاز اين رقابت‌ها به معرفي علي دايي پرداخته است.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي كه تنها 35 روز تا آغاز رقابت‌هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي باقي مانده، سايت فيفا در بخش روزشمارش هر روز يكي از بزرگان فوتبال جهان و سوابق اين اسطوره‌ها را معرفي مي‌كند كه در ششم مي، اين بخش به علي دايي بهترين گلزن فوتبال جهان اختصاص دارد.

 

فيفا در گزارش كوتاه خود درباره علي دايي مي‌نويسد: در فاصله بين سال‌هاي 1994 تا 2006، علي دايي با 35 گل زده در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني، يك ركورددار محسوب مي‌شود. او در سال 1998 نخستين بازيكن آسيايي لقب گرفت كه راهي تيم بايرن مونيخ شد و در نهايت تلاش‌هاي موفقيت‌آميز او سبب شد كه تيم ملي ايران راهي جام جهاني 1998 شود.

 

دايي همچنين با به ثمر رساندن 109 گل در 149 بازي بين‌المللي، ركورددار بيشترين گل زده تاريخ فوتبال دنياست.

 

نكته جالب در گزارش فيفا اين است كه پس از حضور ايران در جام جهاني 2006 تاكنون، كمتر بخش بين‌الملل سايت فيفا به معرفي بزرگان فوتبال ايران پرداخته بود و معرفي علي دايي به عنوان يكي از بزرگان فوتبال دنيا با يادآوري ركوردهايي كه اين بازيكن از خود به جاي گذاشته، بار ديگر فوتبال رو به افول ايران را در سطح بين‌الملل يادآور مي‌شود.

 

لینک خبر در سایت فیفا

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

35 days to go

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Set between 1994 and 2006, Iranian Ali Daei's tally of 35 goals in qualifying is a FIFA World Cup™ record.

The striker hit his peak in 1998 as he became the first Asian player to feature in the UEFA Champions League with Bayern Munich, while his national team's ultimately successful attempt to qualify for France 1998 was boosted by the now 41-year-old's nine goals in 17 matches in the fifa World Cup qualifying campaign. Daei is also international football's all-time highest goalscorer with 109 goals in 149 international games.

لینک به دیدگاه

تمرين تيم فوتبال پرسپوليس برگزار شد؛

گفت‌وگوي جداگانه‌ي حبيب كاشاني با باقري و دايي

سرويس: ورزشي - فوتبال

1389/02/25

05-15-2010

13:16:18

8902-15364: كد خبر

Archive.gif

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: ورزشي - فوتبال

تيم فوتبال پرسپوليس صبح شنبه به مدت يك ساعت تمرين كرد و در پايان اين تمرين سرپرست باشگاه به ديدار مربيان و بازيكنان اين تيم آمد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم فوتبال پرسپوليس ظهر امروز به مدت يك ساعت در زمين مجموعه شركت واحد تمرين كرد. در اين تمرين نسبتا سبك بازيكناني چون كريم باقري، مجتبي زارع و سامان آقازماني مدتي به طور اختصاصي به دور زمين دويدند و پس از آن زير نظر پزشك تيم قرار گرفتند.

هادي نوروزي هم مدتي تمرين كرد و سپس به رختكن رفت. دروازه‌بان‌هاي پرسپوليس هم در تمرين‌هاي امروز حدود 20 دقيقه تمرين كردند و سپس به رختكن رفتند.

بازيكنان پرسپوليس در ابتداي اين تمرين پس از گرم كردن بدن‌هايشان به انجام حركات كششي، پاسكاري‌هاي در حال حركت دو به دو و گروهي را انجام دادند و پس از آن تا پايان مدت تمرين به حفظ توپ و پرسينگ در قالب دو گروه پرداختند.

در پايان اين تمرين حبيب كاشاني، سرپرست باشگاه پرسپوليس به همراه يكي از همكارانش در اين باشگاه و مديرمسوول روزنامه ورزشي گل به محل تمرين پرسپوليس آمد و مدت كمي با بازيكنان و مربيان اين تيم به گفت‌وگو پرداخت. او به صورت اختصاصي با كريم باقري و سپس علي دايي هم صحبت كرد.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

گزارش تمرين امروز پرسپوليس

انتقاد دايي از انتشار شايعه مبتلا شدن به ايدز

خبرگزاري فارس: تمرين تيم فوتبال پرسپوليس تهران صبح امروز پيگيري شد.

 

A0793625.jpg

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس، تمرين پرسپوليس پس از شكست تيم فوتبال فولادگستر تبريز در ديدار رفت جام حذفي، امروز در ورزشگاه شركت واحد از ساعت 11 پيگيري شد.

در اين تمرين بازيكناني كه در بازي روز گذشته حضور داشتند به مدت 40 دقيقه به ريكاوري پرداختند و بازيكنان ذخيره نيز پس از گرم كردن به حفظ توپ، كارهاي سرعتي و فوتبال دروازه هندبالي پرداختند.

 

* در تمرين امروز علي‌رغم حرف و حديث‌هاي گذشته علي دايي بدون مشكل حضور داشت. او پس از مطالعه برخي از روزنامه‌ها در خصوص بخشي از شايعات كه اعلام شده بود ويروس ايدز در اثر برخورد يك جسم تيز به دايي منتقل شده است، به شدت اعتراض خود را اعلام كرد.

 

* علي دايي پس از صحبتي كه به مدت 10 دقيقه با بازيكنان داشت از آنها خواست در آرامش خود را براي بازي برگشت مقابل فولادگستر تبريز آماده كنند.

 

*با دستور كادر فني تمرين روز جمعه پرسپوليسي‌ها تعطيل شد و قرمزپوشان از صبح شنبه تمرينات خود را پي خواهند گرفت.

لینک به دیدگاه

حبيب كاشاني:

دايي هم محبوب است و هم مشهور

از آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني مامور مي‌شوم

سرويس: ورزشي - فوتبال

1389/02/11

05-01-2010

12:29:37

8902-06188: كد خبر

Archive.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: ورزشي - فوتبال

مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: با مامور شدن از وزرات آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني مشكلي براي حضور در پرسپوليس نخواهم داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حبيب كاشاني در گفت‌وگويي درباره منع فعاليت دوشغله‌ها در ورزش و در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به حضور شما در شوراي شهر و فعاليت در پرسپوليس اين قانون مشمول شما نمي‌شود؟ گفت: من در حال حاضر به عنوان سرپرست در باشگاه پرسپوليس فعاليت دارم كه در اين شرايط حضورم در پرسپوليس شغل محسوب نمي‌شود. ضمن اينكه در حال حاضر من از وزارت آموزش و پرورش به شوراي شهر مامور شده‌ام كه با مامور شدن از وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني اين مشكل حل خواهد شد. البته من دو روز در هفته موظف به حضور در جلسات شوراي شهر هستم و بر اساس قانون كار زير 175 ساعت در ماه، شغل به حساب نمي‌آيد.

وي در ادامه اين گفت‌وگو از طراحي كارت هواداري براي هواداران پرسپوليس خبر داد و گفت: از چهارشنبه (هفته جاري) هواداران مي‌توانند با حضور در ادارات پست نسبت به دريافت و تكميل فرم‌هاي مربوطه اقدام كنند.

كاشاني در تشريح برخي از مزيت‌هاي اين كارت هواداري گفت: هواداران مي‌توانند با داشتن اين كارت براي حضور در سفرهاي داخلي و خارجي پرسپوليس از تسهيلات ويژه‌اي استفاده كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه "گفته مي‌شود علي دايي به خاطر اينكه احمدرضا عابدزاده محبوبيت بيشتري نسبت به او در ميان هوادران دارد، حاضر به كار با او نشد" گفت: فكر نمي‌كنم چنين چيزي باشد. هر سرمربي اين اختيار را دارد كه همكارانش را انتخاب كند. به نظرم اين كار بعضي از روزنامه‌هاست كه هم خبري‌اند و هم ورزشي. ضمن اينكه دايي افتخارات زيادي دارد و او هم محبوب است و هم مشهور.

لینک به دیدگاه

درخواست دایی از کاشانی 300410015400.jpgsent.gif prints.gif

علی دایی از مسئولان باشگاه پرسپولیس و حبیب کاشانی درخواست کرد که فعلا هیچ مذاکره‌ای با بازیکنان حال حاضر این تیم نداشته باشد.

بعد از اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که طی هفته‌های آینده مذاکراتی با بازیکنان فعلی این تیم برای تمدید قرارداد خواهد داشت علی دایی از حبیب کاشانی درخواست کرد که فعلا از این کار صرف نظر کند و تا زمانی که وی چنین تقاضایی را از مسئولان نخواسته باشگاه با هیچکدام از بازیکنان حال حاضر برای تمدید قرارداد مذاکره نکند.

همچنین باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که هفته آینده مقداری از مطالبات بازیکنان را پرداخت خواهند کرد تا مشکلات مالی بازیکنان به حداقل برسد.

لینک به دیدگاه

شنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1389

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

1273954007070359200.jpgعلي دايي گفت: پرسپوليس اگر باز هم با تيم گسترش فولاد با وجود پرتاب سنگ و كلوخ برخي تماشاگران و نامساعد بودن شرايط بازي كند مي‌تواند اين تيم را با اختلاف دو گل در تبريز شكست دهد.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره بازي مقابل تيم گسترش فولاد تبريز در مسابقه رفت فينال جام حذفي، اظهار كرد: اول از همه بايد خدا را شكر كنيم كه موفق شديم يك بازي سخت را با پيروزي پشت سر بگذاريم. به نظر من اين بازي از بازي برابر تراكتورسازي شرايط دشوارتري داشت. در آن بازي تنها تراكتورسازي بود كه تشويق شد، اما برابر فولادگستر با پرتاب سنگ و كلوخ و انواع كارها مي‌خواستند بازي را خراب كنند و تيم ما را تحت فشار قرار دهند. متاسفم براي مسئولين برگزاري بازي كه اجازه دادند به راحتي يك نيمه بازيكنان پرسپوليس با ترس و لرز روي نيمكت بنشينند و يا درون زمين بازي كنند. واقعا شرايط اصلا مساعد نبود و من به بازيكنان‌ام كه در آن شرايط سخت يك بازي خوب و محكم به نمايش گذاشتند تبريك مي‌گويم و اعتقاد دارم پيروزي در اين ديدار كمترين حق ما بود كه به آن رسيديم.

 

وي درباره دوگانگي فضاي استاديوم يادگارامام (ره) تبريز با ديدار با تيم تراكتورسازي، تصريح كرد: به جو ورزشگاه نگاه نكنيد كه به من مي‌گفتند بي‌غيرت! شايد آن روز فوتبال دوستان تبريزي دوست داشتند من پرسپوليس را رها كرده و تيم را طوري ارنج مي‌كردم كه فولادگستر پيروز مي‌شد. شايد آن موقع مي‌شدم باغيرت! اما غيرت اين بود كه من بالاي سر پرسپوليس ايستادم و تا زماني هم كه با اين تيم قرارداد دارم با جان و دل به كارم ادامه خواهم داد و براي موفقيت پرسپوليس هر چه در توان دارم خواهم گذاشت.

 

دايي درباره شرايط پرسپوليس در بازي برگشت گفت: پيش از اين هم گفته‌ام كه ما 50 درصد راه رفته‌ايم و بازي سختي را در تهران پيش‌رو داريم. به هيچ عنوان حريف را دست كم نخواهيم گرفت و با تمام قدرت و توان مي‌آييم كه به اميد خدا تيم پيروز ميدان باشيم و جام قهرماني را با پيروزي بالاي سر ببريم. اين كوچك‌ترين پاداشي است كه پرسپوليس در اين فصل مي‌تواند بگيرد و كوچك‌ترين هديه‌اي است كه پرسپوليس مي‌تواند به هوادارانش بدهد و فصل را با يك پيروزي خوب و يك قهرماني به پايان برساند.

 

سرمربي پرسپوليس درباره اظهارات فرهاد كاظمي سرمربي تيم گسترش فولاد، گفت: براي كاظمي احترام خاصي قائل هستم، اما فكر كنم حتي اگر همان شرايط بازي در تبريز را به وجود بياورند و با سنگ و كلوخ بيايند، با اختلاف يكي، دو گل بازنده خواهند بود، وگرنه از لحاظ كيفيت فوتبال پرسپوليس خيلي بالاتر از تيم فولادگستر خواهد بود. با اين حال منكر بازي خوب فولادگستر در تبريز نمي‌شوم. در آن شرايط چند موقعيت هم نصيب‌شان شد كه اين موقعيت‌ها براي ما نيز پيش آمد. عليرضا محمد يك بار با دروازه‌بان حريف تك به تك شد؛ حميد علي‌عسگر تك به تك شد؛ پنالتي را گل نكرديم و چند ضربه سر خوب زديم كه دروازه‌بان حريف توپ را دفع كرد.

 

وي درباره داوري بازي با تيم گسترش، خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم در چند صحنه كه فولادي‌ها صاحب موقعيت شدند، كمك داور بازي اعلام آفسايد نكرد و چند صحنه هم آقاي افشاريان بي‌دليل به بازيكنان من كارت نشان داد. در حالي كه شكوري مصدوم شده و روي زمين افتاده بود، داور ادامه بازي داد و نشان داد اصلا به فكر سلامتي بازيكن نيست. اگر ابراهيم شكوري قصد اتلاف وقت داشت كه او را از زمين بيرون نمي‌آوردم. داور بايد به اين مسائل اهميت بدهد. متأسفانه در بعضي از صحنه‌ها بطور كلي سوت‌ها به ضرر ما بود. 4 دقيقه نيمه اول وقت اضافه گرفت كه بيشتر از 5 دقيقه شد و نيمه دوم هم 5 دقيقه گرفت كه بيشتر از 5 دقيقه شد. انگار داور دوست نداشت سوت بزند.

 

وي ادامه داد: قرار بود بازيكنان دو اخطاره در جام حذفي محروم شوند؛ اما شب قبل از بازي ناگهان قانون عوض مي‌شود و به اين ترتيب نفرات محروم حريف اجازه بازي مي‌گيرند! از روز اولي كه وارد جام حذفي شديم به ما اعلام كردند بازيكنان 2 اخطاره از بازي بعد محروم خواهند شد. روز قبل از بازي هم ليست يك اخطاره‌هايمان را به ما دادند. حالا اين ليست به چه درد من مي‌خورد! من كاري به اين مسائل ندارم، ما كار تمرينات‌مان را دنبال مي‌كنيم و شما هستيد كه بايد اين مسئله را پيگيري كنيد كه چگونه مي‌شود يك شبه قانون را عوض مي‌كنند!

 

دايي درباره رويكرد پرسپوليس نسبت به بازي پاياني‌اش در ليگ مقابل سپاهان و تقابل مربيان سابق تيم ملي، گفت: اصلا به اين مسائل فكر نمي‌كنم. فقط به تيم‌ام و موفقيت‌اش فكر مي‌كنم و اينكه به اميد خدا شرايط را ببينيم. خودم هم دوست دارم در زمين خودمان و برابر چشم تماشاگران‌مان پيش از بازي برگشت فينال جام حذفي يك پيروزي ديگر به دست بياوريم و سعي كنيم روحيه بازيكنان‌مان را بالا ببريم.

لینک به دیدگاه

دايي:‌ آقاياني كه مي‌گفتند جاي من در تيم ملي نيست حالا جواب دهند

 

 

 

 

 

thumbnail.php?file=6_188717985.jpg&size=article_medium

 

62970360536008953489.jpgسرمربي پرسپوليس گفت: من تمام تلاشم را در تيم ملي به كار گرفتم و آنهايي كه آن زمان از من انتقاد مي‌كردند بايد جوابگو باشند.

 

به گزارش خبرگزاري فارس پرسپوليس در تعطيلات نوروز به امارات رفت و پس از تشكيل اردويي 8 روزه و برگزاري دو ديدار دوستانه روز دوشنبه به تهران بازگشت.

خبرنگار فارس گفت‌وگويي تفصيلي با علي دايي سرمربي پرسپوليس در خصوص مسائل مختلف انجام داده كه در زير مي‌خوانيد:

 

اردوي امارات را چگونه ارزيابي كرديد؟

خدا را شكر تمرينات بسيار خوبي را در امارات برگزار كرديم و توانستم تمام بازيكنان را مورد ارزيابي قرار دهم. در بازي‌هايي كه انجام داديم سعي كردم معيار بازيكنان را بسنجم. عليرغم اينكه نتيجه زياد براي من مهم نبود اما توانستم عيار بازيكنان را پيدا كنم تا برنامه‌ريزي‌هايم را در ادامه ليگ برتر و جام حذفي انجام دهم.

 

با اين حساب مي‌توان اردوي امارات را سكوي پرتاب پرسپوليس دانست؟

مطمئن هستم سالي كه در پيش داريم براي ما و هواداران پرسپوليس سال بسيار خوبي خواهد بود. از اول سال به دنبال كامل كردن موفقيت‌هاي خودمان در سال گذشته هستيم تا بتوانيم سال آينده نيز اين اتفاق را ادامه دهيم.

 

درست است در اردوي امارات به بازيكناني كه كمتر در ليگ برتر و جام حذفي به ميان رفتند اعتماد كرديد؟

من به تمام بازيكنان به اندازه كافي فرصت دادم. بستگي دارد به شرايط بازي‌ها و زمان كه ما چه وقت از چه بازيكني استفاده ‌كنيم. متأسفانه بايد اعلام كنم در زمان، دچار مشكل هستيم. ما 7 بازي داريم و نمي‌شود در هر يك از اين بازي‌ها ريسك كرد چون روزهاي حساسي در انتظار ما است. هر كس كه در اردوي امارات و تمرينات تهران خوب و آماده بود حقش را از من مي‌گيرد و براي پرسپوليس به ميدان مي‌رود.

 

آيا كاستي‌هايي هم در امارات داشتيد؟خيالتان راحت باشد با آرامش و تمركز كافي به اهداف خودم رسيدم و خيلي خوب شد كه به اين اردو رفتيم، به همين دليل از افرادي كه بستر لازم را براي تشكيل اين اردو آماده كردند تشكر مي‌كنم.

 

چرا هوار ملا محمد به امارات نيامد؟

نمي‌دانم. اين موضوع براي من هم بي‌جواب بود و واقعا جاي تعجب داشت.

 

مي‌گويند هوار ملا محمد چون عراقي است مشكل ويزا داشته است.

اصلا اين حرف‌ها نيست، وقتي اين بازيكن با من حرف زد به خاطر عملكرد خوبش به او دو روز مرخصي اضافه‌تر از ساير بازيكنان دادم اما متأسفانه وقتي نيامد حرف‌هايي شنيدم كه اصلا براي من قابل قبول نيست

لینک به دیدگاه

دايي: اگر كفاشيان حاضر به مناظره شد مچ دستم را مي‌زنم

 

 

thumbnail.php?file=19_8711130900_L600_784733736.jpg&size=article_medium

 

81792847121394220630.jpg- وضعيت پرسپوليس را پس از شكست مقابل سايپا چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

تمرينات خوبي انجام داده‌ايم اما متاسفانه مصدومان زيادي داريم. ما كار خودمان را انجام مي‌دهيم تا تمام بازيكنان به مرز آمادگي برسند و اگر خواست خدا بود مصدوم‌ها نيز در بازي بعدي ما را ياري كنند.

- دليل مصدوميت‌هاي پي در پي بازيكنان چيست؟

بازي مقابل سايپا سخت و حساس بود. بالاخره مصدوميت هم قسمتي از فوتبال است و نمي‌‌توان آن را صد در صد از يك بازيكن دور كرد. براي هر بازيكني هر چه خدا بخواهد همان اتفاق مي‌افتد. تمرينات ما با توجه به برنامه‌ريزي كه كرده‌ايم انجام مي‌شود و ما مراقب بازيكنان خودمان هستيم. در اين شرايط از بازي‌ها مصدوميت مسئله‌اي عادي است البته خوشبختانه مصدوميت زياد جدي نداريم.

 

- دليل لغو اردوي 5 روزه كردان چه بود؟

اين اردو 100 درصد برنامه‌ريزي نشده بود كه آن را لغو كنيم. ما نگاه كرديم تا بهترين گزينه را براي بازيكنان خودمان در تعطيلات براي تمرين انتخاب كنيم سپس با بازيكنان مشورت كرديم و صلاح را اين ديديم كه در تهران بازيكنان در كنار خانواده خود تمريناتشان را ادامه بدهند، بهتر است. اينطور بهتر مي‌توانيم كارمان را براي ادامه ليگ پيگيري كنيم.

 

- براي بازي جمعه آينده با تراكتورسازي 100 درصد آماده هستيد؟

خوشبختانه تعطيلات خوبي پيش‌رو داريم و سعي مي‌كنيم روي تاكتيك‌هاي تيمي و نقاط ضعف و قوت حريف كار كنيم. شرايط بسيار سخت است و به نظر من سخت‌ترين بازي فصل را بايد در تبريز برابر تراكتورسازي انجام دهيم.

 

- حضور دايي در جمع هزاران هوادار تبريزي در ورزشگاه يادگار امام را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

الان وضعيت فرق مي‌كند. به نظر من تبريزي‌ها بيشتر از دايي تيم خودشان را دوست دارند تا موفق شوند. ما هم سعي مي‌كنيم اين بازي را ببريم چون راه ديگري غير از بردن نداريم. انشاالله مي‌رويم كه با 3 امتياز به تهران برگرديم چون به اندازه كافي امتياز از دست داده‌ايم. براي ما بازي داخل يا خارج از خانه فرقي ندارد

لینک به دیدگاه

کد خبر: 939907 زمان مخابره: 1388/11/14 - 17:48:27

BlueDots1.gif شهرآورد 68/ علي دايي:‌ از مربي گري در پرسپوليس لذت مي برم

سرمربي تيم پرسپولس تهران با قدرداني از عملکرد بازيکنان خود و حمايت هاي تماشاگران اين تيم اعلام کرد:‌ از مربي گري در پرسپوليس لذت مي برد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

"علي دايي" در نشست خبري پس از شهرآورد با بيان اينکه مربيگري در تيم ملي تجربه گران بهايي بود، اظهار داشت: از اين پس بدون مطالعه به هيچ پيشنهادي باسخ مثبت نمي دهم.

وي افزود:‌ در تيم ملي هيچگاه از کارم لذت نبردم اما از هدايت تيم پرسپوليس لذت مي برم و بسيار خوشحال هستم.

دايي در خصوص شهرآورد تهران نيز گفت: مردم شاهد يکي از زيباترين شهرآوردهاي پايتخت بودند.

وي تصريح کرد: هر دو تيم بدون استرس از باخت يا مساوي کردن وارد زمين مسابقه شدند و بازي خوبي از خود به نمايش گذاشتند که خوشبختانه تيم ما برنده شد.

دايي به صمد مرفاوي سرمربي تيم استقلال تبريک گفت و اظهار داشت: وي تيم خوبي درست کرده است که خيلي شجاعانه بازي مي کند.

سرمربي پرسپوليس گفت: 20 دقيقه اول بازي تيم پرسپوليس خوب بازي نکرد اما در ادامه بازيکنان به مراتب بهتر شدند.

وي افزود:‌ نيمه دوم به طور کلي بازي در اختيار تيم پرسپوليس بود بطوري که به غير ازگلي که بثمر رسيد، چند موقعيت گل نيز بدست آمد.

دايي گفت:‌ نبايد از عکس العمل استثنايي عليرضا حقيقي نيز چشم پوشي کرد چرا که وي در نيمه دوم موقعيت تک به تک را گرفت.

وي در خصوص عملکرد تماشاگران طرفدار استقلال نيز گفت که هوادران استقلال بايد متانت و آرامش را از طرفداران پرسپوليس ياد بگيرند چرا که وقتي پرسپوليس در بوشهر چهار بر يک مغلوب شاهين شد، تماشاگران پرسپوليس به تيم روحيه دادند.

دايي افزود: تماشاگران استقلال بايد از کادر فني، بازيکنان و مسوولان باشگاه حمايت کنند تا به نتايج بهتري برسند.

وي در خصوص توهين مکرر هوادارن استقلال به خود نيز گفت: تماشاگران استقلال به من محبت دارند و بيرون از زمين مسابقه، همواره اين مسئله را ثابت کرده اند.

دايي گفت:‌ امروز دايي رقيب استقلال بود بنابراين دليلي براي ناراحتي از شعارهاي آنها ندارد.

سرمربي پرسپوليس در خصوص بازي گرفتن از جواناني همچون شکوري، گفت: در بازي با پيکان از همه بازيکنان استفاده شد به خاطر اينکه جوانان خوبي در پرسپوليس حضور دارند که امروز توانايي هاي خود را نشان دادند.

وي در خصوص استفاده 90 دقيقه اي از کريم باقري نيز گفت:‌ کريم بازيکن با تعصبي است که با تمام وجود بازي مي کند.

دايي گفت:‌ او امروز به خوبي کارهاي تاکتيکي تيم را به اجرا درآورد بطوري که حتي يک لحظه نيز به فکر تعويض او نيفتادم.

سرمربي پرسپوليس در خصوص احتمال تباني در ديدارهاي گذشته اين دو تيم گفت: وقتي بازيکنان پرسپوليس توپ را از دو قدمي دروازه به بيرون مي زنند و در ادامه اگر توپ کريم باقري به تير دروازه بخورد، همه مي گويند که تباني شده است اما من اين مسئله را قبول ندارم.

وي در خصوص مسابقات پيش روي تيم پرسپوليس گفت: بايد هشت بازي پيش رو را ببريم و براي کسب سهميه ليگ قهرمانان و شايد هم قهرماني، تلاش کنيم.

لینک به دیدگاه

دایی و کاشانی سرود پرسپولیس را خواندند

 

 

 

سهیل بهرو 26 April, 2010 05:30:00

thumbnail.php?file=09375215716000411586_518991793.jpg&size=article_medium

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به همراه سرپرست این باشگاه آخرین مرحله از سرود سرخ را همراهی کردند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش خواجه نوری خواننده و آهنگساز این سرود در این مورد گفت: علی دایی با توجه به اینکه شناسنامه فوتبال ایران در جهان و یک پرسپولیسی ها بسیار متعصب و همچنین سرمربی دلسور و پر تلاش این باشگاه است، حضورش در این ضبط برای من بسیار مهم بود. ایشان در بخش هایی از سرود با ما همکاری کردند.

 

وی همچنین درباره حضور حبیب کاشانی خاطرنشان کرد: کاشانی در بار اولی که مدیریت پرسپولیس را عهده دار شد این تیم را قهرمان لیگ کرد و این بار نیز پرسپولیس در آستانه قهرمانی در جام حذفی قرار دارد، به این خاطر مصرر به حضور ایشان بودیم و ایشان در چند صحنه از کلیپ ما شرکت کردند.

 

خواجه نوری در پایان افزود: آخرین ضبط را با صدای هواداران و تماشاچیان دیدار پرسپولیس برابر استیل آذین انجام می دهیم و تمامی هواداران این سرود را همخوانی خواهند کرد.

 

تهیه سرود پرسپولیس از ماهها پیش آغاز شده است و در روزهای گذشته نیز بازیکنان و اعضای کادر فنی و پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نیز در ساخت این سرود مشارکت کرده بودند

لینک به دیدگاه

جاوید جان........... :icon_gol: :icon_gol: :icon_gol:

ممنون بابت مطلبت........... :icon_gol: :icon_gol: :icon_gol: :icon_gol:

ای کاش از مال و اموال و خانه توی آمریکا و ماشین چند ده میلیونی و چیزهای دیگه ایشون هم چیزی بیان میکردید......... :w16:

لینک به دیدگاه
جاوید جان........... :icon_gol: :icon_gol: :icon_gol:

ممنون بابت مطلبت........... :icon_gol: :icon_gol: :icon_gol: :icon_gol:

ای کاش از مال و اموال و خانه توی آمریکا و ماشین چند ده میلیونی و چیزهای دیگه ایشون هم چیزی بیان میکردید......... :w16:

رضا جان به نظر من اینکار سرک کشیدن به حریم خصوصی دیگران هستش:icon_pf (34):

علی دایی هرچه بدست آورده با تلاش خودش بوده و واقعا حقشه چون برای فوتبال این کشور افتخارات زیادی رو کسب کرده ولی قدرش رو نمیدونن:w00:

لینک به دیدگاه

صحبت علی عزیزی(نویسنده

وبلاگ )در مورد علی دایی

آن‌ دسته از دانشجویانی که سال 73 از کنار زمین چمن دانشگاه شریف رد می‌شدند بازیکنی را می‌دیدند که به تنهایی در سرمای زمستانی با شورت ورزشی دور زمین می‌دود و تمرین می‌کند.شاید هیچ‌کس گمان نمی‌کرد آن بازیکن سخت‌کوش اردبیلی که با پیکان قرمز رنگش صبح به صبح به دانشگاه می‌آمد و بعد از تمام شدن کلاس‌هایش راهی زمین چمن می‌شد، بعدها به اسطوره‌ای در فوتبال ایران تبدیل شود.

AliDaei.JPG

” دایی دیر فوتبال را شروع کرد چرا که به پدرش قول داده بود اول تحصیلش را تمام کند و بعد سراغ ورزش برود. اولین بازی ملی‌اش را در 24 سالگی انجام داد و از آن پس بیش از 10 سال است که در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کند. قابلیت‌های استثنایی‌اش هر مربی‌ای را وادار می‌کرد تا از او بطور ثابت استفاده کند. اعتماد به نفسی که در دایی هست را در کمتر فوتبالیستی می‌بینیم. کار و بار یک مهندس که به جماعت لمپن و سطح فرهنگی خاص که بیافتد تقابل دیدنی می‌شود اما دایی نشان داد در طول این 14 سال چگونه با آن‌ها برخورد کند.نه فک و فامیل دایی در فدراسیون بود، نه پارتی خاصی داشت. او نشان‌دهنده قشری بود که تنها و تنها با لیاقت به همه چیز رسید. دیگر تا سال‌ها مثل دایی نخواهد آمد. اسطوره‌ای ناب که در این آشفته بازار با لیاقت به همه‌جا رسید.

“زمانی که در بازی‌های آسیایی پکن مصدوم شدم، یک سال و نیم یک نفر در را به رویم باز نکرد که آقا اصلا تو هستی؟”

می‌توان گفت این اخلاق اوست که از او دایی ساخته است.در اوج متواضع، بی‌سر و صدا، بدون جار و جنجال کار خودش را می‌کند. طی چند سالی که در آلمان بازی می‌کرد، خبرنگاران سمج آن کشور که از کاه کوه می‌سازند( و نمونه آخرش ماجرای مهدوی‌کیا) نتوانستند کوچکترین ضعف اخلاقی از او بدست آورند. دایی 30 ساله ومجرد آن‌قدر با اخلاق بود که تنها به هدف اصلی‌اش که فوتبال بود فکر کند و در زمانی که قدرتمندترین مهاجمان تاریخ فوتبال بایرن مونیخ نظیر البر حضور داشتند مربی را وادار کند تا از او در ترکیب فیکس استفاده کند. یادمان نمی‌رود عکس روی جلد روزنامه بیلد را که در جشن قهرمانی بایرن علی دایی را به تصویر کشیده بود که در میان انواع مشروب‌ها و الکل‌های رنگارنگ وجشن بازیکنان در گوشه‌ای نشسته و تنها نظاره‌گر است. دایی در تمام سال‌هایی که به فوتبال مشغول بوده است، یک قران از پول‌هایش را از ایران خارج نکرده است،همه را در ایران به کار انداخته است. ساخت چندین و چند کارخانه در زادگاهش که مستمری صدها خانوار را تامین می‌کند تنها گوشه‌ای از این کمک‌هاست.در ماجرای زلزله بم که بسیاری از ورزشکاران برای مطرح کردن نام خود کمک‌هایشان را به رخ این و آن می‌کشیدند، دایی بدون سرو صدا دهها میلیون تومان به بمی‌ها کمک کرد بی‌آنکه درصدد مطرح کردن خود باشد. آن‌ها که از نزدیک او را می‌شناسند می‌دانند که در هرکار خیرخواهانه‌ای او پیش‌قدم است و ثروت خود را بی‌هیچ چشم‌داشت صرف مردم کشورش کرده و هیچ منتی را بر سر هیچ‌کس نه گذاشته و نه می‌گذارد.چه مطابق با آنچه همیشه گفته است؛ ” تنها با خدا معامله می‌کند”.

ali-daei.jpg

دایی هیچ‌گاه محبوب نبوده است چرا که در عمرش نه از کسی باج خواسته و نه به کسی باج داده است. با هیچ کس تعارف ندارد. آن‌جا که حق پایمال می‌شود می‌ایستد و حقش را می‌گیرد. 15 سال است که نقش سیبل فحاشی و تهمت را بازی کرده است.هرگاه گل می‌زند می‌گویند که تیم مقابل ضعیف بوده! و یا شانسی بوده است. 109 گل برای تیم ملی زده است( رقمی که هیچ کس به خواب هم نمی‌بیند) بعد عنوان می‌کنند که همه را به مالدیو زده. لمپنیسم را ببینید تا کجا. چقدر پست و چقدر حقیر.در کجای جهان، در کدام مملکتی به بازیکنی که برای تیم ملی کشورش گل زده است چنین رفتاری می‌کنند؟ هر وقت تیم می‌برد او هیچ‌کاره است و بقیه بازیکنان بوده‌اند که زحمت کشیده‌اند. هر وقت تیم می بازد بر روی سر دایی آوار می‌شوند حتی اگر یک اشتباه هم نداشته باشد. نمونه آخرش بازی با مکزیک. میرزاپور پاس اشتباه داده است، مهدوی‌کیا می‌خواهد از 50 متری گل بزند، رضایی توپ را لو داده و گل خوردیم، کریمی در زمین راه رفته، مربی تعویض‌هایش درست نبوده ، همه بازیکنان در نیمه دوم بد بازی کرده‌اند اما دایی باید فحشش را بخورد.چقدر حق‌کشی؟ چقدر؟ تا جایی که صدای علی پروین هم درمی‌آید که چرا به دایی حمله می‌کنید. عادت ما ایرانی‌هاست که بعد از هر باخت می‌گردیم به دنبال کسی که تمام عقده‌هایمان را سرش خالی کنیم و دایی مدت‌هاست که این نقش را بر عهده گرفته است. خدا را شکر که در این مملکت زمان بازی که می‌شود همه کارشناس می‌شوند. هر بقال و چقال و نقالی به خودش اجازه می‌دهد که بدون کمترین اطلاعات ورزشی شدیدترین حمله‌ها را به او بکند و انواع و اقسام فحش‌ها و تحلیل‌های عوامانه را نثار او و بازی او کند. از آن تحلیل‌هایی که مثلا” دایی به مربی تیم ملی خط می‌دهد!”، ” دایی باعث شده تا مهاجمان جوان ما بسوزند!”" قدیم‌هایش خوب بود الآن نیست”. در طول این سال‌ها تیم ملی بیش از 10 مربی عوض کرده است و جالب اینجا که هر کدام تا آمده‌اند از دایی به عنوان بازیکن فیکس استفاده کرده‌اند. از طالبی و شاهرخی گرفته تا ایویچ و بلازویچ و ایوانکوویچ. دایی ارث پدری این‌ها بوده یا ما بغض و کینه داریم و حسد می‌ورزیم؟ چرا اینقدر غرض؟ علی دایی جز خدمت به فوتبال ایران چه کرده است؟ مگر نیست که هر مهاجمی زمانی که در کنار دایی قرار گرفت اوج فوتبال خود را سپری کرد؟ دوره اوج خداداد عزیزی چه زمانی بود؟ دوره اوج مدیرروستا چه زمانی؟ عقل نداریم، چشم که داریم. دایی چه گناهی کرده که مستحق چنین عقوبتی است؟ مگر همین 2 ماه پیش نبود که دایی در سن 37 سالگی در 10 بازی باشگاهی 14 گل زد؟ قسم حضرت عباستان را باور کنیم یا دم خروس را؟ هر بازیکنی یک روز بد بازی می‌کند، یک روز خوب. همه جای دنیا همین است. یک روز خوب. یک روز متوسط . یک روز هم بد. بازی دوم برزیل در همین جام را ببینید. رونالدو 70 دقیقه هیچ کار مثبتی نکرد. مردم برزیل آنقدر فحشش دادند؟ زیر باران ناسزا گرفتندش؟ در خبرها آمده بود که دایی بعد از بازی در تحمل این حجم ناسزا و توهین به گریه افتاده است. این رسمش بود؟ ببینید که با افتخار مملکتمکان چه می‌کنیم. عوض روحیه دادن و تشویق انتظار داریم تیم چهارم جهان را ببریم و اگر نبردیم کاپیتان تیم را که حتی یک پاس اشتباه هم نداده است زیر انتقاد و فحش بگیریم و اشک او را درآوریم. خجالت هم خوب چیزی است به خدا. بس کنید آقایان. بس کنید. راه‌های بهتری هم برای ابراز وجود هست.

ac07-irn-tpe-220206-001.jpg

افتخاری که دایی در فوتبال به آن رسیده‌ است، به ذهن هیچ فوتبالیست نه تنها ایرانی، که حتی آسیایی نیز خطور نمی‌کند. کدام ایرانی و حتی کدام آسیایی است که در فینال جام باشگاه‌های اروپا حاضر شده باشد و مدال نقره آن مسابقات را به گردن آویزد؟ کدام فوتبالیستی است که در 149 بازی ملی برای کشورش 109 گل زده باشد؟ اولین و تنها بازیکن آسیایی که در مقر فیفا در زوریخ روی سن رفته باشد کیست؟ چه کسی است که در نمایشگاه فیفا جای پایش در کنار پله و مارادونا روی زمین به یادگار ثبت شده باشد؟کیست که دوبار عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شده است؟ کیست که یک گروه موسیقی در برلین به افتخارش آهنگ می‌سازد؟ کیست که چندین فصل در معتبرترین لیگ‌های اروپایی و در بالاترین سطح بازی کرده است؟ دروازه‌های چلسی و آث‌میلان وصدها باشگاه مقهور قدرت اعجاب‌انگیز چه کسی شده است؟چه کسی است که دوبار آقای گل آسیا شده است؟ کیست که اوتمار هیتزفلد، بکن‌بائر و پوشکاش به تحسینش لب گشودند؟ افتخار فوتبال ایران است علی دایی. در تمام دنیا ما را و فوتبال ما را با علی دایی می‌شناسند.

با کوبیدن دایی نه او کوچک می‌شود و نه منتقدانش بزرگ می‌گردند. آن قدر مقام و شخصیت او بزرگ و دست‌نیافتنی است که این غرض‌ورزی‌ها، این کینه‌توزی‌ها و این حسادت‌ها نمی‌توانند ذره‌ای وجود اساطیری او را بیالایند چه که فوتبال ما و فوتبال این قرن به ستاره‌ای چون او افتخار می‌کند. اسطوره‌ای چون او که تا ابد سایه‌اش بر فوتبال ما و کشور ما سنگینی می‌کند هرچند قدرش را ندانیم و لعن و نفرینش کنیم و به تیر تهمت و افترا از خود برانیمش.

امان از ما مردم زنده‌کش مرده پرست.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

daei188811090755l600.jpgعلي دايي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، درباره شرايط ورزش ايران در سطح ملي در سال جاري اظهار داشت: امسال سال خوبي در ورزش نداشتيم و در فوتبال ملي هم سال خوبي براي ما نبود. اميدوارم 4 نماينده ما در ليگ قهرمانان آسيا نتايج خوبي كسب و اين ناكامي را جبران كنند. تنها موفقيت ما در ورزش كشتي فرنگي بود كه قهرمان جهان شد و توانست خواسته‌ها را برآورده كند.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه امسال با بركناري از تيم ملي و سپس هدايت پرسپوليس خبرسازترين شخص در ورزش ايران بوديد، گفت: بركناري‌ام از تيم ملي اتفاق خاصي نبود. دوست ندارم در مورد تيم‌ملي حرفي بزنم. خدا را شكر شخصي مثل كاشاني آمد و من را به فوتبال برگرداند. كارهاي بزرگي براي فوتبال ايران انجام دادم و مثل بعضي‌ها همه چيز را يك شبه فراموش نكردم.

 

سرمربي سابق تيم ملي فوتبال تاكيد كرد: اگر تيمي مي‌خواهد موفق شود فقط كادر فني نمي‌تواند در آن نقش داشته باشد و مديريت باشگاه 60 درصد در اين موفقيت سهيم است. مديريتي كه در تيم ملي از آن بهره‌مند نبودم، حالا در پرسپوليس از آن بهره‌مندم و خدا را شكر مي‌كنم كه روز به روز موفق‌تر مي‌شوم. شرايط من الان در پرسپوليس بهتر از تيم ملي است؛ راحت‌ترم و احساس آرامش مي‌كنم، اما در تيم ملي راحت نبودم.

 

دايي درباره دربي گفت: ديگر به دربي فكر نمي‌كنم. استقلال يكي از بهترين تيم‌هاي ايران است و هواداران عاشقي دارد. استقلال را دوست دارم، اما بعد از دربي هميشه 30 ميليون خوشحال و 30 ميليون ناراحت هستند. اين دفعه نوبت ما بود كه موفق شويم. از شكست استقلال ناراحتم، اما چون ذاتأ پرسپوليسي هستم و توانستم دل 40 ميليون هوادار پرسپوليس را در داخل و خارج ايران شاد كنم خوشحالم. براي استقلال در ليگ قهرمانان آسيا آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم نتايج خوبي بگيرد و هواداران خود را خوشحال كند.

 

دايي درباره اين موضوع كه نسبت به قبل خوش‌اخلاق‌تر شده‌ايد، به خبرنگار فارس گفت: خوش‌اخلاقي من ربطي به الان ندارد. بايد بگويم مديريتي كه در تيم ملي داشتم باعث شد در همان مدت كوتاه؛ 20 سال تجربه كسب كنم. زماني كه همكاري بين من و خبرنگاران دوطرفه باشد خود به خود اين موضوع حل مي‌شود. از خبرنگاران مي‌خواهم ارتباط و همكاري خود را با من دوطرفه كنند چون ارتباط سالم مهم است. براي خبرنگاراني كه اطلاع‌رساني درست مي‌كنند و در بزرگ‌ شدن افرادي مانند دايي نقش دارند آرزوي موفقيت مي‌كنم.

 

وي عنوان كرد: موقعيت فعلي‌ام را مديون هواداران هستم و اگر كاشاني نبود به اين زودي به فوتبال برنمي‌گشتم. آرزو مي‌كنم روزي تمام هموطناني كه در خارج از كشور هوادار پرسپوليس هستند بازي تيم محبوبشان را در آزادي از نزديك تماشا كنند.

 

دايي در خصوص ديدار مقابل آلومينيوم هرمزگان در جام حذفي در روزجمعه اظهار داشت: تمرينات خوبي انجام داده‌ايم. بازي با تيم‌هاي ليگ يك سخت‌تر از تيم‌هاي ليگ برتر است، اما هدف ما صعود به مرحله بعد و قهرماني در جام حذفي است. اميدوارم در ورزشگاه آزادي با هواداران پرشور خود به اين خواسته برسيم.

 

سرمربي پرسپوليس در مورد رابطه‌اش به عنوان استاد و شاگرد با بگوويچ تاكيد كرد: وينگو استاد من بوده و در زمان حضورم در پرسپوليس چيزهاي زيادي از او ياد گرفتم. همان طور كه با مديريت كاشاني در پرسپوليس چيزهاي زيادي آموختم. يك روز هم بايد جلوي استادم بازي كنم و مجبور هستم. اميدوارم با پيروزي مقابل وينگو جواب درس‌هاي استادم را به خوبي پس بدهم. تمركزم روي تيم خودمان است تا برنده شويم و باقي چيزها دست خدا است.

 

دايي در پاسخ به اين سئوال خبرنگار فارس كه خدا شما را دوست دارد و همواره نتايج خوبي كسب مي‌كنيد، گفت: خدا همه را دوست دارد. شايد اين موضوع نظر و لطف مردم باشد. امثال من براي اين فوتبال زحمت كشيده‌اند. وقتي تلاش مي‌كنيم خدا نتيجه را مي‌دهد و اين تلاش را ناديده نمي‌گيرد. خدا تمام بندگانش را دوست دارد و اين موضوع شامل حال من هم شده است.

 

وي درباره اين موضوع كه مي‌گويند حق شما در تيم ملي خورده شده و در ليگ امسال لياقت حداقل كسب يك جام را داريد، اظهار داشت: شايد اين نظر شما باشد كه من در تيم ملي موفق نبودم. تمام كساني كه با من در تيم ملي بودند ديدند كه با تمام وجود كار كردم و چيزي كم نگذاشتم. نتيجه نگرفتن و بركناري من از تيم ملي دلايلي دارد كه طوماري نانوشته است و به زودي آن‌ها را بازگو خواهم كرد.

 

دايي در پايان گفت‌وگو با فارس در مورد غيبت‌هاي اخير هوار ملا محمد در تمرينات گفت: هوار قبل از ديدار با مقاومت از ناحيه مچ پا مصدوم بود. در بازي مقابل ايران جوان هم مصدوميت جزيي داشت كه بازي كرد. عدم هماهنگي بين ما باعث شد اين موضوع را به ما اطلاع ندهند. در تمرين گذشته او به كلينيك باشگاه رفته بود و در اين مورد از زرينه سوال كردم. او بايد به من اطلاع مي‌داد كه اين كار را نكرد. از روزي كه به پرسپوليس آمدم هوار بهترين بازيكن ما چه در تمرين و چه در مسابقات بوده است. مطمئنم هواري كه حالا در پرسپوليس است با هوار قبلي تفاوت دارد. اين موضوع سوءتفاهم و به دليل عدم اطلاع‌رساني بود كه خوشبختانه حل شد.

لینک به دیدگاه

جزئیات آنچه در تبریز اتفاق افتاد/ دایی را با سوزن مجروح کردند!!/ دایی واقعا ترسیده بود...

 

 

برای همه غیرقابل باور بود اما ورزشگاهی كه حدود یك ماه پیش با 110 هزار هوادار تراكتور پر شده و در آن استقبال شایان توجهی از علی دایی به عمل آمده بود، این بار با حملات تند و عجیب و غریب علیه سرمربی پرسپولیس روز تلخی را برای وی رقم زده بودند.

ابتدای غائله

تا علی دایی پایش را به داخل ورزشگاه گذاشت شعارهای حاضران در ورزشگاه امام آغاز شد، در حالی كه حدود 40هزارنفر در ورزشگاه یادگار امام حضور داشتند ناگهان از یك طرف صدایی بلند شد و جمعیت تحت تأثیر این موج شعار به دایی را آغاز كردند آنها به زبان آذری به سرمربی پرسپولیس دشنام می‌دادند. در حالی كه همین چند وقت پیش جمعی كثیرتر او را تشویق كرده بودند. این وسط برخی شعارهای مشكوك هم شنیده می‌شد. شعارهایی كه به نظر نیروی محرك این بلوا بود.

وساطت كریم و رسول

زمانی كه دامنه شعارها افزایش پیدا كرد، كریم باقری به سمت جمعیت رفت و با دست تكان دادن از آنها درخواست سكوت كرد اما پاسخ این جمع به كریم باقری این بود كه دخالت نكنند، آنها این كار را با رسول خطیبی نیز انجام دادند،‌ رسول كه از این واكنش‌ها تعجب كرده بود به سمت حاضران روی سكو آمد. اما او هم حریف این موج نشد تا دایی همچنان روز بدی را پشت سر بگذارد.

دایی را زدند

در پایان مسابقه وقتی دایی از رختكن پرسپولیس به سمت اتوبوس حركت می‌كرد دو بار برای انداختن عكس یادگاری توقف كرد و بار سوم پای اتوبوس به سختی از شلوغی جمعیت خود را به داخل رساند، او به محض وارد شدن به اتوبوس كت خود را درآورد و با دست روی محلی كه ضربه‌ای به آن خورده بود كشید. به گفته شاهدان اثر ضربه نشان می‌داد كه ضارب با سوزن دست به این كار زده است و دایی بسیار نگران بود به سرعت محل زخم را به پزشك تیم نشان داد او از این می‌ترسید كه سرنگ آلوده‌ای را به بدن وی زده باشند كه البته كاشانی او را آرام كرد. دایی در این لحظات بسیار عصبانی بود و به سختی می‌توانست خود را كنترل كند. او اگر چه در این سال‌ها تماشاچی مخالف زیاد دیده بود اما هرگز فكرش را نمی‌كرد كه در تبریز و در بین هم زبانانش ضربه‌ای مثل این دریافت كند.

حال دایی خوب است اما ...

حال دایی خوب است اما ...با این حال این اتفاقی است كه بدون تردید باید مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد چرا كه آنچه در ورزشگاه یادگار امام اتفاق افتاد بسیار هشداردهنده است. البته در تبریز هواداران تراكتور از این عمل زشت برائت جسته و اعلام كرده اند كه این اتفاق هیچ ارتباطی به آنها ندارد. تراكتوری‌ها قبلاً‌ در بازی‌های بسیار مهمتر آرامش و مهمان‌نوازی خود را به همه نشان داده‌اند اما این یكی هم حتماً‌ باید مورد بررسی قرار بگیرد.

لینک به دیدگاه

ضارب دایی دستگیر شد

بنا به گفته منابع خبری این سایت، فرد مذکور تبریزی نیست و از استانهای نزدیک به تماشای این مسابقه آمده بوده است.

ضارب علی دایی سرمربی پرسپولیس دستگیر شد.

 

به گزارش گل و بنا به گفته یکی از مدیران پرسپولیس این فرد امروز با تلاش ماموران انتظامی استان آذربایجان شرقی دستگیر شده است.دایی در بازی فولادگستر مقابل پرسپولیس در انتهای مسابقه در شلوغی مورد حمله فردی با سوزن قرار گرفت که البته صدمه ای ندید.

 

بنا به گفته منابع خبری این سایت، فرد مذکور تبریزی نیست و از استانهای نزدیک به تماشای این مسابقه آمده بوده است.

 

از این ماجرا به خاطر حساسیت‏های موجود خبر دیگری در دست نیست.

لینک به دیدگاه

پنجعلی : نیمکت پرسپولیس نیاز به یک مربی بزرگ مثل دایی داشت 220210115637.jpg

کارشناس فوتبال کشور با اشاره به پیروزی های متوالی پرسپولیس گفت: پرسپولیس با دایی آسیایی می شود.

محمد پنجعلی خاطرنشان کرد: از وقتی که دایی به پرسپولیس آمده بازیکنان این تیم دچار تحول گسترده ای شده اند.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم این تیم با حضور دایی در ادامه رقابت های لیگ برتر حتما می تواند یکی از سه سهمیه حضور در جام باشگاه های آسیا را کسب کند.

وی افزود: پرسپولیس در لیگ برتر با توجه به شکست سپاهان از ذوب آهن هنوز هم شانس قهرمانی را در این رقابت ها دارد و می تواند به آینده امیدوار باشد.

پنجعلی گفت: نیمکت پرسپولیس نیاز به یک مربی بزرگ مثل دایی داشت که کاشانی این مهم را برای بازیکنان تیم برآورده ساخت.

کارشناس فوتبال کشور عنوان کرد: پرسپولیس در جام حذفی باید قهرمان شود چرا که جام فقط باید به دستان بازیکنان این تیم فتح شده و آنان باید پرسپولیس را به افتخار برسانند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...