shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 اردیبهشت، ۱۳۹۲ ابزارش چیه؟ قالب و رنگ و .... به عکس دوم دقت کنی متوجه میشیها... 3 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 اردیبهشت، ۱۳۹۲ کاشی معرق؟نزدیک شدی .. 3 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 اردیبهشت، ۱۳۹۲ کاشی زرین فام هست؟ . . . من قبلا رو کاشی ها تحقیق کردم و یک تاپیک استارت کردم...اگه درست بود بفرمایید لینک بدم..البته اونجا کلی هست... لعاب زرین فام که ابوالقاسم آن را دو آتشه می خواند، رایج ترین و معروف ترین تکنیک در تزئینات کاشی بود. این تکنیک ابتدا در قرن دوم هجری در مصر برای تزیین شیشه مورد استفاده قرار می گرفت. مراحل کار به این شرح بوده که پس از به کار گیری لعاب سفید بر روی بدنه کاشی و پخت آن، کاشی با رنگدانه های حاوی مس و نقره رنگ آمیزی می شده و مجددا در کوره حرارت می دیده و در نهایت به صورت شیء درخشان فلزگونه ای در می آمده است. با توجه به مطالعات پیکره شناسی که بر روی نخستین کاشیهای معروف به زرین فام انجام گرفته و نیز از آنجایی که در این نوع از کاشی ها بیشتر طرح های پیکره ای استفاده می شده تا الگوهای گیاهی، می توان گفت این نوع از کاشی ها به ساختمانهای غیر مذهبی تعلق داشته اند. کاشی زرین فام 4 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 اردیبهشت، ۱۳۹۲ کاشی زرین فام هست؟. . . من قبلا رو کاشی ها تحقیق کردم و یک تاپیک استارت کردم...اگه درست بود بفرمایید لینک بدم..البته اونجا کلی هست... لعاب زرین فام که ابوالقاسم آن را دو آتشه می خواند، رایج ترین و معروف ترین تکنیک در تزئینات کاشی بود. این تکنیک ابتدا در قرن دوم هجری در مصر برای تزیین شیشه مورد استفاده قرار می گرفت. مراحل کار به این شرح بوده که پس از به کار گیری لعاب سفید بر روی بدنه کاشی و پخت آن، کاشی با رنگدانه های حاوی مس و نقره رنگ آمیزی می شده و مجددا در کوره حرارت می دیده و در نهایت به صورت شیء درخشان فلزگونه ای در می آمده است. با توجه به مطالعات پیکره شناسی که بر روی نخستین کاشیهای معروف به زرین فام انجام گرفته و نیز از آنجایی که در این نوع از کاشی ها بیشتر طرح های پیکره ای استفاده می شده تا الگوهای گیاهی، می توان گفت این نوع از کاشی ها به ساختمانهای غیر مذهبی تعلق داشته اند. کاشی زرین فام اسم کلی هنر رو میخواستم البته ممنون از اطلاعات خوبتون .. یک اسمی داره این هنر اینها شاخه هاش حساب میشه.. لینک رو هم بدهید ممنون میشم.. 3 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 اردیبهشت، ۱۳۹۲ اسم کلی هنر رو میخواستم البته ممنون از اطلاعات خوبتون ..یک اسمی داره این هنر اینها شاخه هاش حساب میشه.. لینک رو هم بدهید ممنون میشم.. تو این تاپیک در مورد تکنیک های مختلف کاشی سازی بحث می شه.... [h=1]کاشی کاری[/h] من دقیق نمی دونم....یکی از تصاویرتون شبیه تکنیک زرین فام بود..اون یکی هم شبیه تکنیک هفت رنگ...خیلی برام خوب خواهد بود که بدونم جواب رو و به اطلاعاتم اضافه شه... 3 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 اردیبهشت، ۱۳۹۲ تو این تاپیک در مورد تکنیک های مختلف کاشی سازی بحث می شه....کاشی کاری من دقیق نمی دونم....یکی از تصاویرتون شبیه تکنیک زرین فام بود..اون یکی هم شبیه تکنیک هفت رنگ...خیلی برام خوب خواهد بود که بدونم جواب رو و به اطلاعاتم اضافه شه... منظورم کل هنر کاشی کاری بود .. سام عزیز همین کاشی کاری خودش مثل اکثر هنرها به بخشهای تخصصی تری در میاد.. مانند : کاشی معرق . زرین فام و... عکس بعدی لطفا: 3 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 اردیبهشت، ۱۳۹۲ چشم من تصویر رو می زارم.... ولی من هم درست نگفتم...اگه از من قبول کردین...قبلش از هستی خانوم قبول کنین... . . . ساده و آسان....روان و زیبا....اسم هنرش چیه؟! هنر چهاردهم : خطاطی تاريخچه خوشنويسي تاريخچه خط سير تکاملى خوشنویسى در ايران 4 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 اردیبهشت، ۱۳۹۲ چشم من تصویر رو می زارم.... ولی من هم درست نگفتم...اگه از من قبول کردین...قبلش از هستی خانوم قبول کنین... . . . ساده و آسان....روان و زیبا....اسم هنرش چیه؟! بخاطر اون کاشی کاری اسم شما رو بردم.. چشم نصف نصف .. خطاطی؟ 3 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 اردیبهشت، ۱۳۹۲ بخاطر اون کاشی کاری اسم شما رو بردم..چشم نصف نصف .. خطاطی؟ بلی..کاملا درسته چند تا تاپیک هست تو تالار... [h=1]تاريخچه خوشنويسي [/h][h=1] تاريخچه خط [/h][h=3]سير تکاملى خوشنویسى در ايران[/h] 2 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 اردیبهشت، ۱۳۹۲ ممنون ... عکس بعدی رو هستی بذاره .. 4 لینک به دیدگاه
Ashkan_ad72 1891 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 اردیبهشت، ۱۳۹۲ شرمند پریدم وسطا:5c6ipag2mnshmsf5ju3 برنده: shahdokht *1983* معرفی: هنر سفالگری چیست ؟ shahdokht *1983* 4 لینک به دیدگاه
hasti1988 22046 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 خرداد، ۱۳۹۲ ممنون ... عکس بعدی رو هستی بذاره .. من الان اينو ديدم ببخشيد واقعا.... 3 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 خرداد، ۱۳۹۲ من الان اينو ديدم ببخشيد واقعا.... خواهش میکنم عزیزم عکس بعدیش با شما 3 لینک به دیدگاه
Ashkan_ad72 1891 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 خرداد، ۱۳۹۲ هنر سفالگری؟ بله سفالگری هستش توضیحات بیشترو بذارید و عکس بعدی رو هستی خانوم بزارن 4 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 خرداد، ۱۳۹۲ هنر شانزدهم : #118 پته دوزی برنده : hasti1988 عزیز 1 لینک به دیدگاه
hasti1988 22046 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 خرداد، ۱۳۹۲ هنر 16:پته دوزی.... پته نوعی سوزن دوزی ایرانی است که از دوخت ریسهای پشمی رنگین، بر روی عریض یا شال، در طرحهای زیبایی چون: بوته، سرو، ترنج و... پدید میآید. نمای پته، منظرهای بدیع از گل و بوتههای رنگین را به نمایش میگذارد و از آنجا که پدیدآورندگان این نما، به طور معمول زنان و دختران کرمانی بودهاند، آن را نمادی از هزاران درد و رنج و گاه شادی و شعفی دانستهاند که در ذهن این زنان و دختران منقوش بوده است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام رو هم ببینید.... 1 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 خرداد، ۱۳۹۲ آفرین کاملا درسته :hapydancsmil: عکس بعدی لطفا 1 لینک به دیدگاه
hasti1988 22046 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 خرداد، ۱۳۹۲ و اما عکس بعدی.... هنر هفدهم : سفالگری با خاک سفید برنده : shahdokht *1983* سفالگری با خاک سفید بومی منطقه با پیشینه سفالگری در زنوز پیوند تنگاتنگی دارد . چرا که حدود شصت سال پیش استاد عباس و مرحوم استاد احمد قابچی از زنوز به تبریز آمده و با تأسیس کارگاه سفالگری در محله درب سرخاب تبریز این روش تولید را آغاز و تا به امروز پی گرفتند . در این شیوه کلیه مراحل ساخت سفال به شیوه کاملاً سنتی انجام میشود و عمدتاً شامل ظروف کاربردی همچون بشقاب ، کاسه ، فنجان ، نعلبکی ، پارچ آب ، قوری ، قندان و …. میشود . پوشش این نوع سفال با دو نوع لعاب ترانسپارانت بی رنگ و ترانسپارانت فیروزه ای انجام میگیرد که آوازه این نوع سفالها با لعاب فیروزه ای به فراتر از مرزهای کشورمان نیز رسیده است . همچنین عده ای از هنرمندان این استان با ایجاد تزئیناتی بر روی سفال خاک سفید ، با استفاده از تکنیکهای نقاشی ، برجسته کاری ، کنده کاری و مشبک کاری زیبایی دو چندانی به این آثار میبخشند . برخی از این آثار به کشورهای اروپایی نیز صادر میشود . شیوه اجرای کار: ۱- آماده سازی گل به روش سنتی با استفاده از خاک بدون فرآوری صنعتی . ۲- چرخکاری و تراش بدنه . ۳- اجرای تزئینات به روش زیر لعابی با یکی از روشهای نقاشی با رنگ ، کنده کاری ، برجسته کاری ، مشبک کاری ، روش تلفیقی . ۴- پخت اول (خام پخت) در دمای حدود ۹۰۰ درجه سانتیگراد . ۵- لعاب زنی به روش سنتی . ۶- پخت دوم یا پخت لعابی در دمای حدود ۱۰۵۰ درجه سانتیگراد . . 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده