رفتن به مطلب

استعدادهای برتر زنان بر مردان


fanous

ارسال های توصیه شده

قدرت تکلم : زنها از قسمت اعظم مغز خود برای تکلم استفاده می کنند . ولی مراکز تکلم در مردها در ناحیه کوچکی از نیمکره چپ مغز متمرکز است. مرکز اختصاصی تکلم در زن ها به مراتب پیشرفته تر و برجسته تر از مردان است. از این ساز و کار است که زنان نه تنها در فراگیری زبان برتر از مردان هستند بلکه زبان های خارجی را هم آسانتر فرا می گیرند.

- قدرت درک احساسات نامطلوب : مغز زنان توان درک بیشتری برای درک احساسات نامطلوب از قبیل خشم، نفرت، شرم، ناامیدی، افسردگی، احساس گناه و اضطراب دارد. مردان به طور غریزی احساسات نامطلوب را با توان کمتری از زنان درک می کنند. گرچه این نارسایی مغزی در کوتاه مدت مردان را از ابتلای به افسردگی حفظ می کند ولی در بلند مدت مردها را شکننده تر می کند و شاید این یکی از عواملی باشد که مردها را بیشتر آسیب پذیر می کند. کما اینکه میزان مرگ و میر در مردها بیشتر است.

 

- قدرت ابراز و بیان احساسات : زنها نه تنها احساسات نامطلوب را بیش از مردان درک می کنند بلکه به طور غریزی توان بیشتری برای بیان احساسات خود دارند. به عبارت دیگر احساسات درونی زنان با سهولت بیشتری بروز می یابد. به این دلیل زنان در بیان احساسات خود صادق ترند. مردها به طور غریزی قادر به بیان احساسات درونی خود نیستند و این سبب میشود که احساسات مردان بیشتر درونی و در نتیجه این احساسات بیشتر روی سیستم قلب و عروق و یا دستگاه گوارش و سیستم ایمنی آنها تاثیر بگذارد و این یکی از بسیار عواملی است که مردها را شکننده تر از زنان می کند.

- تعدد سلول مغزی : مغز زنان از اوایل کودکی تعداد بیشتری سلولهای مغزی دارد. این کیفیت با رسیدن به سن بلوغ و اثر هورمون های دیگر شکوفاتر می شود. بنابراین در دوران حیات باروری مغز زن معمولا شکوفایی بیشتری دارد.

- قدرت شناختی : زنان در آزمونهایی که توان قدرت تکلم، تفهیم، شباهت و سلامت زبانی را می سنجند همواره بر مردان برتری دارند.

- مهارت در اعمال دقیق و ظریف : زنان به مراتب بیش از مردان توان انجام کارهای دقیق و ظریف را دارند.

- رسیدن به سن بلوغ : زنها زودتر از مردان به سن بلوغ می رسند.

- فراگیری خواندن : اختلال در خواندن در پسرها به مرتب شایع تر از دخترهاست.

- حمایت از فرزندان : به هنگام بحران و خطر، زن تمام کوشش و همتش متمرکز بر محافظت فرزندانش است.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...