رفتن به مطلب

خوردن ژلوفن چه بلایی سر شما می آورد؟


sahar 91

ارسال های توصیه شده

ژلوفن دارویی است جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است

 

دکتر احمد رهنمای چیت ساز نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تعدادی از عوارض و مضرات این دارو را به شرح زیر عنوان نموده است

 

آسیب به کبد: از آنجاییکه این دارو در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد و به آسیب میرساند

 

آسیب به کلیه: دفع دارو از طریق کلیه صورت می گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می گذارد، چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند

 

آسیب به معده: افراد مبتلا داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است به طور کلی توصیه می شود تمامی داروها در سه ماهه اول بارداری استفاده نشود. مصرف این دارو باعث بروز اختلالات جنینی می شود

 

خطرناک برای افراد مبتلا به آسم، فشار خون (حجم خونشان را بالا می برد)، زخم معده یا کوليت، ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند

 

افرادی که داروهای آنتی دیابتيك استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد

لطفا اطلاع رسانی کنید

jelofen.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

نمیدونم ولی من ژلوفن که میخورم تهوع نتیجهش هست ولی با بروفن مشکلی ندارم..

 

شاید بخاطر ساختار ژلاتینیش هم باشه این همه ضررش

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...
من شنیدم دخترخانم هایی که زیاد از این داروهای مسکن استفاده میکنن امکان به دنیا آوردن نوزاد لب شکری توشون خیلی زیاده!

 

اینو از چه قشری شنیدید؟

:w58:

دختر خانمها که بچه دنیا نمی آرند ..

لینک به دیدگاه
من شنیدم دخترخانم هایی که زیاد از این داروهای مسکن استفاده میکنن امکان به دنیا آوردن نوزاد لب شکری توشون خیلی زیاده!

 

اینها از عوامل به دنیا اومدن نوزاد لب شکری هست:

 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: در شرايطي كه استرس مادردر دوران بارداري زياد باشد احتمال تولد نوزاداني با اختلال شكاف لب و شكاف كام كه به اصطلاح لب شكري گفته مي شود افزايش مي يابد.

دكتر خرسندي در اين خصوص در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت : ضايعات مادرزادي سر و صورت به صورت شكاف كام و شكاف لب كه با عنوان لب شكري نيز شناخته شده است در نوزادان مادراني كه در شرايط استرس زا هستند بيشتر ديده مي شود.

وي بااشاره به اينكه اين اختلال علل مختلفي دارد گفت : عوامل ايجاد اختلال شكاف كام و شكاف لب هم مي تواند ارثي و ژنتيكي باشد و هم مي تواند تحت تاثير عوامل محيطي ايجاد شود.

عضو تيم شكاف كام و لب استان اصفهان گفت: سن بالاي پدر،يكي از علل بدنيا آمدن نوزادان با شكاف كام و لب (لب شكري) مي‌باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران بااشاره به اينكه شكاف كام در دختران و شكاف لب بيشتر در پسران ديده مي شود گفت : يكي از مشكلاتي كه وجود دارد مسايل روحي و رواني است كه متعاقب تولد يك نوزاد با اين مشكل در خانواده و در اعضاي فاميل ايجاد مي شود.

وي گفت : مساله ظاهر و زيبايي اين افراد طي جراحي هاي مختلفي قابل جبران است جراحي هايي كه به منظور ترميم زيبايي در اين افراد صورت مي گيرد در آنهايي كه هم دچار شكاف كام و هم داراي شكاف لب هستند از پيچيدگي بيشتري برخوردار است .

دكتر خرسندي تصريح كرد : يكي از مشكلات اين بيماران مشكلات در گوش و شنوايي آنها است به اين صورت كه بيشتر افراد دچار شكاف لب و كام دچار التهاب گوش مياني مي شوند به دنبال كاهش شنوايي كودكان دچار افت تحصيلي نيز خواهند شد.

به گفته اين متخصص درمان مشكل شكاف كام و شكاف لب يك كار گروهي است كه در آن متخصصين گوش و حلق و بيني جراحان فك و صورت شنوايي سنجان ارتودنسي و روانشناسان نقش دارند.

دكتر خرسندي تصريح كرد : در زمان جنگ به علت شرايط استرس زاي جنگ تعداد اين بيماران بيشتر بود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران يادآور شد : هر اندازه جامعه استرس كمتري داشته باشد فرد آرامش بيشتري دارد و متعاقب آن بسياري از مشكلات و ناراحتي هاي موجود نيز ايجاد نخواهند شد.

وي در پايان به زنان توصيه كرد : هر چند استرس را به طور كامل نمي توان از بين برد اما زنان در دوران بارداري بهتر است استرس كمتري به خود وارد كنند و از مصرف داروها به صورت خودسر خودداري كنند.

اين متخصص در ادامه تاكيد كرد : چنانچه سابقه فاميلي ابتلا به عارضه شكاف لب و شكاف كام در خانواده وجود دارد حتما قبل از بارداري مشاوره ژنتيكي بايد انجام شود.

 

کد مقاله:006-003

منابع: روزنامه جمهوري اسلامي 21-9-1387

برنامه به خانه بر مي كرديم مورخ 3-12-138

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

.....................

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پزشک، بروز عارضه لب شکری در نوزادان را از عوارض استعمال دخانیات مادران در دوران بارداری برشمرد و افزود: جنین مادران سیگاری هم سیگار می‌کشند و تاکنون 20 هزار فرد مبتلا به لب شکری در کشور وجود دارد که ترمیم آن هزینه‌های فراوانی را در پی دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

........................................

جام جم آنلاين: محققان نروژي هشدار داده اند سيگار کشيدن مادران در دوران بارداري احتمال لب شکري شدن فرزندانشان را افزايش مي دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از "هلت دي نيوز"، نتايج تحقيقات نشان مي دهد سيگار کشيدن در زمان بارداري مادر براي جنين مضر است اما شدت آسيب به جنين در سه ماهه اول بارداري به مراتب بيشتر است.

بر اساس نتايج بدست آمده چنانچه مادر در سه ماهه اول بارداري خود در حدود 10 نخ سيگار در روز بکشد احتمال لب شکري شدن نوزاد تقريبا به 100 درصد مي رسد.

نکته قابل ملاحظه اينجاست که اگر خود مادر در اين دوران سيگار نکشد اما در روز در حدود 2 ساعت در معرض دود سيگار فرد ديگري نيز باشد اين احتمال به 60 درصد مي رسد.

لب شکري شدن نوزادان به دليل شکاف در کام و لب نه تنها از نظر ظاهر بلکه از نظر نحوه شير و غذا خوردن و صحبت کردن فرد تاثيرات منفي زيادي دارد.

بسياري از محققان معتقدند پس از سيگار استفاده از مواد داراي نيتريت در تغذيه مانند سوسيس و کالباس و استفاده از برخي داروها نيز در دوران بارداري مي تواند موجب افزايش احتمال لب شکري شدن جنين گردد.

 

 

 

گردآوری :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

..................................

در اینکه مسکن ها آسیب رسانند شکی نیست ولی در بروز اختلالات جسمی نوزادان و مخصوصا لب شکر فکر نکنم این دقر تأثیر داشته باشه..

اولا که این مسکن چند سالی بیش نیست که اومده ثانیا اصلا اطلاع دارید از این مسکن دختر خانما یا کلا در چه مواقعی بیشتر استفاده میکنند؟

بعدم تأثیرش روی سیستم گوارش بیشتره..

این اختلالات بیشتر وراثتی هستند و ژنتیکی و چندتا از موارددیگهشونو در بالا آوردم براتون..

قرصهای ژلوفن و بروفن برای ورم مفاصل استفاده میشه و بعید میدونم همچین تأثیری روی جنین داشته باشه..

لینک به دیدگاه
من شنیدم دخترخانم هایی که زیاد از این داروهای مسکن استفاده میکنن امکان به دنیا آوردن نوزاد لب شکری توشون خیلی زیاده!

 

:ws28::ws28::ws28:


  •  
     

لینک به دیدگاه

ژلوفن به دلیل اینکه در فرم دارویی کپسول می باشد احتمال انکه زودتر اثرش ظاهر شود (نسبت به قرص ایبوپروفن) بیشتر است. ولی از نظر عوارض چون ماده ی موثره یکی است تفاوتی ندارند البته ممکن است کپسول بکار رفته در ژلوفن در تعداد کمی از افراد ناراحتی ایجاد کند. بنابراین اینکه کدام ارجح است به خودتان بستگی دارد. در کل تفاوت قابل ملاحظه ای بین این دو وجود ندارد.

 

 

دكتر هنرمند ( داروساز ) می گوید: در كمتر از یك سال اخیر شكل كپسول نرم ایبوپروفن با نام تجارتی (داخلی) ژلوفن وارد بازار دارویی كشور شده كه تركیب آن ایبوپروفن می باشد. لازم به ذكر است قرص های بروفن بوی نامطبوعی دارند كه كارخانجات سازنده برای پوشاندن بوی نامطبوع آن، قرص ها را روكش می دهند. اصطلاحا این روكش را فیلم كوتد می نامند و جنس روكش معمولا از نشاسته یا لاكتوز و به طور كلی مواد بی اثر می باشد كه روی خواص دارویی این قرص بی اثر می باشد معمولا كارخانجات سازنده رنگ خاصی را نیز به این روكش اضافه می كنند كه در برخی اوقات به عنوان علامت شناسایی قرص به كار می رود.

لینک به دیدگاه
ژلوفن دارویی است جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است دکتر احمد رهنمای چیت ساز نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تعدادی از عوارض و مضرات این دارو را به شرح زیر عنوان نموده است آسیب به کبد: از آنجاییکه این دارو در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد و به آسیب میرساند آسیب به کلیه: دفع دارو از طریق کلیه صورت می گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می گذارد، چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند آسیب به معده: افراد مبتلا داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است به طور کلی توصیه می شود تمامی داروها در سه ماهه اول بارداری استفاده نشود. مصرف این دارو باعث بروز اختلالات جنینی می شود خطرناک برای افراد مبتلا به آسم، فشار خون (حجم خونشان را بالا می برد)، زخم معده یا کوليت، ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند افرادی که داروهای آنتی دیابتيك استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد لطفا اطلاع رسانی کنید
jelofen.jpg

مرسی...مفید بود
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...