رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

علاوه بر سوال بالایی ی سوال دیگه داشتم

چطوری میشه سهم قابل کسب بازار را زمانیکه محصول نهایی ما خودش قطعه مصرفی در یک محصول نهایی دیگست بدست اورد؟

 

 

فرض کنید صندلی ماشینا خودشون زمانیکه درست میشن به تنهایی کاربردی ندارن و تا روی یک ماشین نصب نشن هیچ فایده ای ندارن

حالا من بخوان صندلی تولید کنم چطوری باید سهم بازار را بدست بیارم؟ تولید ماشینا را در نظر بگیرم یا تولید صندلی ها

 

با فرض دانستن : سهم قابل کسب = تقاضا + (صادرات-واردات)- (طرح اتی+ تولید داخل)

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 102
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

علاوه بر سوال بالایی ی سوال دیگه داشتم

چطوری میشه سهم قابل کسب بازار را زمانیکه محصول نهایی ما خودش قطعه مصرفی در یک محصول نهایی دیگست بدست اورد؟

 

 

فرض کنید صندلی ماشینا خودشون زمانیکه درست میشن به تنهایی کاربردی ندارن و تا روی یک ماشین نصب نشن هیچ فایده ای ندارن

حالا من بخوان صندلی تولید کنم چطوری باید سهم بازار را بدست بیارم؟ تولید ماشینا را در نظر بگیرم یا تولید صندلی ها

 

با فرض دانستن : سهم قابل کسب = تقاضا + (صادرات-واردات)- (طرح اتی+ تولید داخل)

 

برای این کار معمول تقاضای محصول نهایی + بازار لوازم یدکی استفاده میشه ، تو قطعه سازی سهم بازار تقریبا یک چیز مشخصیه بهعنوان مثال شما 50% سهم بازار سایپا رو در اختیار داری تولید روزانه سایپا شامل سایت تهران ، کاشان مشخصه ضریب مصرف صندلی هم مشخصه میزان تقاضای صندلی مشخص میشه و به همین ترتیب تا ریز ترین قطعه ، در مورد بازار هم معمولا چند فروشنده مشخص حضور دارن که به صورت 6 یا 3 ماهه میزان تقاضای بازار رو به قطعه ساز اعلام می کنن ، در صورت نبود این قضیه مجبور به استفاده از آمار موجوده با اگر دوره ای که امار وجود داره کوتاه باید یک ضریب فصلی برای تابستان و انتهای زمستان در نظر گرفته بشه

لینک به دیدگاه

یک نکته هم در نظر داشته باش سیستم تقاضای صنعت خودرو کششیه باید از محصول نهایی شروع کنی به تعیین سهم بازار

لینک به دیدگاه
برای این کار معمول تقاضای محصول نهایی + بازار لوازم یدکی استفاده میشه ، تو قطعه سازی سهم بازار تقریبا یک چیز مشخصیه بهعنوان مثال شما 50% سهم بازار سایپا رو در اختیار داری تولید روزانه سایپا شامل سایت تهران ، کاشان مشخصه ضریب مصرف صندلی هم مشخصه میزان تقاضای صندلی مشخص میشه و به همین ترتیب تا ریز ترین قطعه ، در مورد بازار هم معمولا چند فروشنده مشخص حضور دارن که به صورت 6 یا 3 ماهه میزان تقاضای بازار رو به قطعه ساز اعلام می کنن ، در صورت نبود این قضیه مجبور به استفاده از آمار موجوده با اگر دوره ای که امار وجود داره کوتاه باید یک ضریب فصلی برای تابستان و انتهای زمستان در نظر گرفته بشه

پس من باید فروش مثلا سایپا را بگیرم با تولیدش و ضریب مصرف صندلی مقایسه کنم

ی سوال دیگه من باید اعداد مثلا سال 91 را در نظر بگیرم یا ی دوره؟

خیلی ممنون

لینک به دیدگاه
چطوری میشه توی minitab یا spss پیش بینی چند سال بعد را انجام داد؟

مثلا برای 4 دوره داده ها را داریم و میخواهیم برای 5 دوره بعد پیش بینی را انجام بدیم

 

از روش ها پیش بینی موجودی 1-2 میتونی استفاده کنی گه من پیشنهاد نمیدم هیچوقت نرم افزار های آماری هم معجزه نمیکنه :ws37:

لینک به دیدگاه
پس من باید فروش مثلا سایپا را بگیرم با تولیدش و ضریب مصرف صندلی مقایسه کنم

ی سوال دیگه من باید اعداد مثلا سال 91 را در نظر بگیرم یا ی دوره؟

خیلی ممنون

 

سایپا و ایران خودرو سایت های خراسان تهران کاشان تبریز و همچنین پارس خودرو تولید روزانه خودشون رو به قطعه ساز ها اعلام میکنن ، سیستم تولید بر اساس کانبان هست بنابراین نیازی به پیش بینی نداره ، اما اگه کار تحقیقاتی انجام میدی از یک دروه یک ساله میتونی استفاده کنی برای پیش بینی ولی به هیچ وجه دقیق نیست چون کاملا بستگی داره به مذاکرات هسته ای و دولت بعدی ، صنعت خودرو با بالای 80% وابستگی به واردات کاملا با وضعیت سیاسی گره خورده و قابل پیش بینی نیست مثال عینیش افزایش 20% تولید در یک ماه گذشته ولی کاهش 35% در هفته اخیر بوده

لینک به دیدگاه
سایپا و ایران خودرو سایت های خراسان تهران کاشان تبریز و همچنین پارس خودرو تولید روزانه خودشون رو به قطعه ساز ها اعلام میکنن ، سیستم تولید بر اساس کانبان هست بنابراین نیازی به پیش بینی نداره ، اما اگه کار تحقیقاتی انجام میدی از یک دروه یک ساله میتونی استفاده کنی برای پیش بینی ولی به هیچ وجه دقیق نیست چون کاملا بستگی داره به مذاکرات هسته ای و دولت بعدی ، صنعت خودرو با بالای 80% وابستگی به واردات کاملا با وضعیت سیاسی گره خورده و قابل پیش بینی نیست مثال عینیش افزایش 20% تولید در یک ماه گذشته ولی کاهش 35% در هفته اخیر بوده

پروژه درس طراحی ایجاده

صندلی خودرو انتخاب کردیم ، ی سری اطلاعات گرفتیم اما محاسبه سهم قابل کسب را موندیم چطوری حساب کنیم

لینک به دیدگاه

الان توی سالهای قبل را برای تولید ماشین را محاسبه کردیم ضریب مصرف صندلی هم که بدست میاد

فقط امار فروش را باید داشته باشیم

 

امار تولید را از سایت انجمن خودروسازان گرفتیم، اما نمیدونیم این امارا امار اسمی هستن یا ظرفیت عملی کارخونه ها

لینک به دیدگاه
الان توی سالهای قبل را برای تولید ماشین را محاسبه کردیم ضریب مصرف صندلی هم که بدست میاد

فقط امار فروش را باید داشته باشیم

 

امار تولید را از سایت انجمن خودروسازان گرفتیم، اما نمیدونیم این امارا امار اسمی هستن یا ظرفیت عملی کارخونه ها

 

تو کار با خودرو ساز ها ظرفیت واقعی اهمیتی نداره شما ظرفیتت هر چقدر باشه سهم بازارت هم همونقده ،اگه طبق قرارداد سفارش پاس نشه معمولا جریمه تعلق میگیره و سهم بازار از بین میره ، بهتره ابتدا یک ظرفیت سنجی انجام بدی ، بر اساس سرعت خط تولید (با متد اولیه زمان سنجی) بعد که از ظرفیت تولیدت یه حدودی به دست اوردی امکان برنامه ریزی تولید برای پاس کردن سفارش فراهم میشه ، اون آمار صحیحه

لینک به دیدگاه
پروژه درس طراحی ایجاده

صندلی خودرو انتخاب کردیم ، ی سری اطلاعات گرفتیم اما محاسبه سهم قابل کسب را موندیم چطوری حساب کنیم

 

از ظرفیت سنجی استفاده کن ( متد زمانسنجی)

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...
سلام

دوستان لطف میکنید اگه مطلبی دارید یاچیزی در مورد این موضوع میدونید بفرستید...

FPP(mikh) , LFPPدر مبحث AHP فازی

خیلی ممنون

 

درود ...

این لینک ها رو مشاهده کنید....

[h=1]فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ahp و anp[/h]

[h=1]فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ahp[/h]

[h=1]مدل AHP[/h]

همچنین شما میتونید از ابزار جستجوی انجمن که در بالای صفحه سمت چپ وجود داره استفاده کنید....:a030:

لینک به دیدگاه

سلام

مهندسین گرامی من خودم درباره مبحث LFPPمقاله های خوبی پیدا کردم

یکی شو براتون میذارم

امیدوارم به دردتون بخوره :a030:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

نرخ ورود بیماران به بیمارستان دارای توزیع پواسون با میانگین 2 نفر در دقیقه میباشد.

نود درصد بیماران در قسمت اورژانس معاینه شده و ترخیص میشوند.

ده درصد باقیمانده در بخشهای مختلف بستری میشوند.

در قسمت اورژانس تنها 3 پزشک در دسترس است.زمان معاینه در اورژانس برای هر بیمار دارای توزیع نرمال با میانگین 100 ثانیه و واریانس 2500 ثانیه میباشد.

در کل بخشهای مختلف تعداد 100 تخت وجود دارد.

پذیرش بیمار در بخشها برای بستری شدن 1 ساعت زمان میبرد.

مدت زمان بستری بودن برای هر بیمار بسته به موقعیت وی دارای توزیع یکنواخت بین 10 ساعت تا 100 ساعت میباشد.

پس از اتمام دوره بستری برای بیمارانی که بهبود میابند عملیات ترخیص انجام میشود که زمان آن دقیقا 2 ساعت است. ولی برای بیمارانی که فوت میکنند این عملیات 5 ساعت زمان میبرد.تقریبا 5 درصد بیماران بستری، فوت میشوند

 

بیمارستان فوق را به منظور یافتن پاسخ سوالات زیر شبیه سازی کنید:

تعداد پزشکان اورژانس کم است یا زیاد؟

تعداد تختهای بیمارستان کافی است یا خیر؟

در 1000 ساعت کار بیمارستان چند نفر وارد بیمارستان میشوند؟ چند نفر از اورژانس خارج میشوند؟ چند نفر میمیرند؟

بیماران به طور میانگین چه زمانی در صف اورژانس منتظر میمانند؟

لینک به دیدگاه

سلام دوستان

من برای پروژه درس نت باید به ی شرکتی که سیستم نت دارن برم به چند تا شرکت سر زدم ولی متاسفانه اجازه ندادن

حالا نمیدنم باید کجا برم و چیکار کنم:ws52:

ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

سلام

فرض کنید یک MRP برای یک کالا نوشته شده کخ یک قلم کالا از آن (مثلا لوله خودکار است. و در دوره دومmrp بررسی که انجام شده، فهمیدیم که اشتباها لوله خودکار به دو نوع a و b تقسیم شده( با نرخ مصرف و موجودی متفاوت از هم) که باید تنها یک نوع در نظر گرفته شود.

حالا سوال من:

برای اصلاح این MRP من باید اطلاعات متناظر موجود در همه ی سطور MRP را جمع کنم؟ مثلا نیاز دوره را جمع a,b را بنویسم و موجودی در دسترس هم همینطور و.... و آیا برای نرخ مصرف هم باید نرخ مصرف a,b را با هم جمع کنم؟

لینک به دیدگاه
سلام دوستان

من برای پروژه درس نت باید به ی شرکتی که سیستم نت دارن برم به چند تا شرکت سر زدم ولی متاسفانه اجازه ندادن

حالا نمیدنم باید کجا برم و چیکار کنم:ws52:

ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید

اگر ساکن کرج یا تهران هستید به کارخونه هایی که در جاده قدیم هستن برید (مثل شرکتهای زیرمجموعه سایپا و ایران خودرو)

لینک به دیدگاه
اگر ساکن کرج یا تهران هستید به کارخونه هایی که در جاده قدیم هستن برید (مثل شرکتهای زیرمجموعه سایپا و ایران خودرو)

 

ممنون از راهنمایی خوبتون علی آقا :w16:

اون موضوع حل شد:a030:

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

سلام

 

کسی معنی این جمله رو می دونه؟

 

shorter work cycles improve productivity but compromise safety.

 

تا اونجاشو متوجه شدم که گفته سیکل کاری های کوتاهتر تولید رو بهبود می بخشند ولی ایمنی رو چیکار می کنن؟؟:ws3:

لینک به دیدگاه
سلام

 

کسی معنی این جمله رو می دونه؟

 

shorter work cycles improve productivity but compromise safety.

 

تا اونجاشو متوجه شدم که گفته سیکل کاری های کوتاهتر تولید رو بهبود می بخشند ولی ایمنی رو چیکار می کنن؟؟:ws3:

 

 

میتونی از مترجم آنلاین انجمن استفاده کنی.

 

اون بالا تو نوار آبی رنگ....گزینه مترجم آنلاین بزن:a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...