s.zarei 3090 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اسفند، ۱۳۹۰ باسلام جناب مهندس خيلي واضح وشفاف توضيح دادن ولي نكته ديگه اينه كه ، اكثرجداول بتني اطراف خيا بانها و اتوبانها ، المان بتني حجيم وسنگين ودر اكثر موارد بدون آرماتور ميباشند و در صورت داشتن نيز بخاطر امكان قلاب گيري جهت حمل ميباشندچون ذاتا در موضو ع مذكور هيچ انتظار تاب كششي يا فشاري از بتن نداريم. ولي انهدام رويه بتن در اثر برخورد وضربه امري طبيعي است چرا كه اكثرا رويه هاي سطحي بتن ترك برداشته وميشكند وآن بخاطر حالت كريستالي بتن هستش ، ودر سوال مذكور بتن نه تحت كشش ونه فشار هستش بله بار ديناميكي بهش وارد شده. بيشتر نمي خوام لفتش بدم واظهار نظر جناب مهندس عالي بود. مخلص 7 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اسفند، ۱۳۹۰ همون که ابولفضل گفت، مقاومت کششی بتن یک دهم فشاریش هست و معمولا صفر در نظر گرفته میشه، بتن غیر مصلح کاملا ترد و دارای ترک های ریز هست که مقاوت بتن رو در مقابل کرنش خیلی کم میکنه، فولادی که در گاردریل استفاده میشه خیلی نرم و غیر ترد هست که باعث میشه در مقابل کرنش مقاومت بیشتری نشون بده اما اینکه چرا مقاومت کششی بتن کمتره این خاصیت بتن هست چرای خاصی نداره البته انقدرام که شما گفتین ضعیف نیستن جدول ها 6 لینک به دیدگاه
s.zarei 3090 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اسفند، ۱۳۹۰ با عرض معذرت خارج از موضوع بخاطر مهندس جان منتظر باش كه هميشه قاصدكي در راه است براي غربت چشمانت به کجا چنین شتابان؟گون از نسیم پرسید دل من گرفته زین جا هوس سفر نداری ز غبار این بیابان؟ همه آرزویم اما چه کنم که بسته پایم. به کجا چنین شتابان؟ به هر آن کجا که باشد به جز این سرا، سرایم سفرت به خیر اما تو و دوستی، خدا را چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی به شکوفهها، به باران برسان سلام ما را 4 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ باسلامجناب مهندس خيلي واضح وشفاف توضيح دادن ولي نكته ديگه اينه كه ، اكثرجداول بتني اطراف خيا بانها و اتوبانها ، المان بتني حجيم وسنگين ودر اكثر موارد بدون آرماتور ميباشند و در صورت داشتن نيز بخاطر امكان قلاب گيري جهت حمل ميباشندچون ذاتا در موضو ع مذكور هيچ انتظار تاب كششي يا فشاري از بتن نداريم. ولي انهدام رويه بتن در اثر برخورد وضربه امري طبيعي است چرا كه اكثرا رويه هاي سطحي بتن ترك برداشته وميشكند وآن بخاطر حالت كريستالي بتن هستش ، ودر سوال مذكور بتن نه تحت كشش ونه فشار هستش بله بار ديناميكي بهش وارد شده. بيشتر نمي خوام لفتش بدم واظهار نظر جناب مهندس عالي بود. مخلص مرسی 3 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ همون که ابولفضل گفت، مقاومت کششی بتن یک دهم فشاریش هست و معمولا صفر در نظر گرفته میشه، بتن غیر مصلح کاملا ترد و دارای ترک های ریز هست که مقاوت بتن رو در مقابل کرنش خیلی کم میکنه، فولادی که در گاردریل استفاده میشه خیلی نرم و غیر ترد هست که باعث میشه در مقابل کرنش مقاومت بیشتری نشون بده اما اینکه چرا مقاومت کششی بتن کمتره این خاصیت بتن هست چرای خاصی نداره البته انقدرام که شما گفتین ضعیف نیستن جدول ها مرسی 4 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ بچه ها جنس این گارد ریلها از چیه دقیقا؟ فولاد یا آلومینیم؟ 5 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ بچه ها جنس این گارد ریلها از چیه دقیقا؟فولاد یا آلومینیم؟ فولادی میشه، پایه هاش هم یا ناودانی میشه یا IPE یا Z 5 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ فولادی میشه، پایه هاش هم یا ناودانی میشه یا IPE یا Z اوکی.فقط این Z و IPE یه نوع سطح مقطعن؟یا؟ 3 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ آره ipe تیرآهنم معمولی هست، زد هم که زد شکله مقطعش 4 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ آره ipe تیرآهنم معمولی هست، زد هم که زد شکله مقطعش 2 لینک به دیدگاه
s.zarei 3090 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ همانوطوريكه جناب مهندس نيز اشاره كردن ، جنس خود گارد ريل از ورق فولادي st37 هستش كه فرمش ميدن و رويه از گالوانيزه ( سرد يا گرم ) ويا انواع رنگ از جمله الكترواستاتيك هستش . پايه هم از قوطي يا انواع پروفيل فلزي با رنگ ( خصوصا ضد زنگ ) يا رويه گالوانيزه هستش . فكر كنم ضخامت ورق گارد ريل 2تا 3 ميليمتر باشه. 3 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ همانوطوريكه جناب مهندس نيز اشاره كردن ، جنس خود گارد ريل از ورق فولادي st37 هستش كه فرمش ميدن و رويه از گالوانيزه ( سرد يا گرم ) ويا انواع رنگ از جمله الكترواستاتيك هستش . پايه هم از قوطي يا انواع پروفيل فلزي با رنگ ( خصوصا ضد زنگ ) يا رويه گالوانيزه هستش .فكر كنم ضخامت ورق گارد ريل 2تا 3 ميليمتر باشه. ممنون و اما یه سوال دیگه درباره این جدولهای بتنی،آیا این جداول می توانند در کنار مزیتها معایبی هم داشته باشند؟چه معایبی؟ 3 لینک به دیدگاه
s.zarei 3090 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ مهندس عزيز اين موضوع چيزي نيستش كه بشه براش معايب ومزيت تعريف كرد چون انتظاري كه از اين حفاضا ها داريم (چه بتني وچه فولادي ) چيزي تخصصي نيستش وصرفا ايجاد مانعي جهت جلوگيري از خروج خودرو از جاده واحيانا سقوط به دره وپرتگاه ويا ورود به مسير مخالف وهمچنين جلوگيري از تردد انسان ويا حيوانات و... در اتوبان وآزاد راه ها ونهايتا جلوگيري از تلفات انساني هستش. نكته جالب اينكه خداي ناكرده در زمان تصادف هزينه ترميم ومرمت از تصادف كننده دريافت ميشه!!! بنظر من ، فولادي بهتره ، هم هزينه آن كمتر ميشه (نسبت به بلوكهاي بزرگ وحجيم بتني ) وهم در تصادف شديد خودرو منهدم نميشه، البته اين عيبو داره كه شايد گارد ريل فلزي كنده شه ويا تغيير شكل بده وخودرو به مسير مقابل ويا دره و... بره. از چندين سال قبل بشكل بلوكهاي بتني ، پلاستيكي وپليمري وپلي اتيلن و... اون دراومده كه توش خالي وبا آب پرش ميكنن. در جداول بتني كه در رفوژ فضاي سبز يا جوي دفع آبهاي سطحي ويا كانيو ها و.. استفاده ميشن ، مقاومت در ضربه ويا مقاومت در مقابل عوامل جوي خصوصا جذب آب ويخزدگي و...مهم هستش. يك نكته بسيار كوچك وتموش ميكنم اينكه اين جداول را از چندين سال قبل جهت رفع برخي عيوب بصورت پرسي وخشكه زير بخار اجرا ميكنندر صورتيكه قبلا بصورت بتن تر با ميز ويبره اجرا ميكردند. 5 لینک به دیدگاه
آرانوس 6500 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ از اینکه جناب مهندس افتخار حضور دادین خیلی خوشحالم یه سوال دیگه ؟ نظرتون در مورد حفاظهای کابلی چیه؟ 5 لینک به دیدگاه
s.zarei 3090 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 اسفند، ۱۳۹۰ بسيار عالي وبجا مطرح نمودين حفاظ هاي كابلي هم هزينه پائيني دارن وآراستگي وظاهر خوشايند نسبت به بتن وفولادي دارن. نكته بسيار مهم اينكه انعطاف پذيري اين حفاظ ها عاليه كه در زمان برخورد خودرو بعلت جذب نيرو از واژگوني خودرو خوداري نموده ومانع صدمات جدي به خودرو ومهمتر سرنشينان ميشه جهت توليد حفظ هاي بتني وفولادي درداخل كشور سرمايه گذاري زيادي ده كه بدين خاطر بيشتر استفاد ميشه. البته فكر كنم از اين نوع كابلي در اطراف تهران اگه اشتباه نكنه در مسير اصفهان استفاده شده. ما مخلصيم. 5 لینک به دیدگاه
آرانوس 6500 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اسفند، ۱۳۹۰ بسيار عالي وبجا مطرح نمودينحفاظ هاي كابلي هم هزينه پائيني دارن وآراستگي وظاهر خوشايند نسبت به بتن وفولادي دارن. نكته بسيار مهم اينكه انعطاف پذيري اين حفاظ ها عاليه كه در زمان برخورد خودرو بعلت جذب نيرو از واژگوني خودرو خوداري نموده ومانع صدمات جدي به خودرو ومهمتر سرنشينان ميشه جهت توليد حفظ هاي بتني وفولادي درداخل كشور سرمايه گذاري زيادي ده كه بدين خاطر بيشتر استفاد ميشه. البته فكر كنم از اين نوع كابلي در اطراف تهران اگه اشتباه نكنه در مسير اصفهان استفاده شده. ما مخلصيم. خوب این کابلا به دلیل ضخامت کم نیروی برشی زیادی روی بدنی ایجاد نمیکنه که باعث خسارت شدیدی بشه؟ بزرگوارید جناب مهندس 4 لینک به دیدگاه
s.zarei 3090 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اسفند، ۱۳۹۰ مهندس بزرگوار اين كابلها چند رديفه اجرا ميشن وداراي انعطاف عالي وهمچنين جذب انرژ ي فوقالعاده جهت جلوگيري از واژگوني ويا برگشت به جاده هستن. بسيار تكميلتر از يك منبع معتبر: اهداف اجرای حفاظ کابلی: 1- کاهش خسارات جانی: طبق آزمایشات انجام شده در تستهای استاندارد EN1317 اروپا و NCRP350 آمریکا در اصابت خودرو به حفاظ کابلی تلفات جانی به شدت کاهش یافته و تعداد زخمی نیزکاهش قابل توجهی داشته است. 2- کاهش خسارات مالی : با توجه به این که حفاظ کابلی تمامی انرژی اصابت را به خود جذب مینماید و از واژگونی خودرو یا بازگشت مجدد به درون جاده و تصادفات بعدی جلوگیری نموده و ضمناً در اصابت خودرو به حفاظ کابلی آسیب کمتری به خودرو نسبت به گاردریل وارد خواهد شد. 3- کاهش هزینه نگهداری. حفاظ کابلی دارای مزیتهای زیر است : 1- با نصب و اجرای ساده، دارای بالاترین ضریب ایمنی در حفاظهای ایمنی می باشد. 2- هزینه کمتری در اجرا و نگهداری طی 10 سال دوران بهره برداری پرداخت میشود. 3- خسارت وارده به سرنشین و خودرو به علت جذب انرژی حاصل از برخورد و انعطاف پذیری به شدت کاهش می یابد. 4- دارا بودن حداقل سطح اشغال در بین حفاظهای محتلف ایمنی که نهایتاً موجب کاهش هزینه های راهسازی خواهد شد. 5- داشتن حفاظ ایمنی کابلی در محل تصادف پس از برخورد اولیه چنانچه پس از برخورد خودرو با حفاظ ایمنی کابلی پایه ها خم شده اما کابل پس از انعطاف اولیه سر جای خود برگشته و قبل از تعمیر، در برخورد خودروی دیگری در همان نقطه به طور موثر عمل می کند. 6- دارا بودن کمترین زمان ممکن جهت انجام تعمیرات حفاظ کابلی پس از برخورد چنانچه برای تعویض 5 پایه پس از تصادف فقط 15 دقیقه وقت لازم است. بنابراین در انجام تعمیرات حفاظ کابلی کمترین بار ترافیکی نسبت به سایر حفاظهای ایمنی ایجاد میشود. 7- حفاظ ایمنی کابلی با انعطاف در طول، مانع از پرت شدن دوباره خودرو و انحراف آن میشود و در نتیجه از تصادفات احتمالی با دیگر خودروهایی که در جاده حرکت می کنند، جلوگیری می کند. 8- دارا بودن زیبایی ظاهری که با استفاده از حفاظ ایمنی کابلی می توان به زیبایی جاده افزود و در ضمن القای حس ایمنی به راننده، به آرامش او در رانندگی کمک می کند. 9- از یک رشته حفاظ کابلی می توان به جای دو ردیف گاردریل در وسط جاده استفاده و در هزینه صرفه جویی نمود. 10- از حفاظ ایمنی کابلی می توان جهت جدا کردن مسیرهای رفت و برگشت خودروها استفاده کرد و در صورت بسته شدن یک مسیر به علت تصادف، ریزش کوه و غیره می توان با بلند کردن و خواباندن آن روی جاده و در آوردن پایه ها به سادگی ترافیک ایجاد شده را به مسیر روبرو به طور موقت هدایت نمود. انواع کاربرد حفاظ کابلی : برای ایمنی جاده در قسمتهای مختلف از حفاظ کابلی استفاده میشود. 1- حفاظ کابلی برای استفاده در کنار جاده و جلوگیری از پرتاب خودرو در شیب های معمولی اطراف جاده 2- حفاظ کابلی برای استفاده در وسط جاده های دو طرفه جهت جلوگیری از انحراف خودرو به طرف مقابل و تصادقات 3- حفاظ کابلی روی پل ها و در محلهای اجرای قوس های جاده 4- حفاظ کابلی در کنار جاده ها ی با شیب تند و پرتگاه لازم به ذکر است که اين نوع حفاظ برای خودروهای سبک و سنگین طراحي شده است. برخي از اين حفاظ ها پاسخگوی صرفاً خودروهای سبک بوده در اصابت ماشینهای نیمه سنگین و سنگین عملکرد مناسبی ندارد. در حفاظ کابلی کناری که در گوشه بیرونی شانه جاده نصب میشود در دو کلاس 3 کابل و 4 کابلی قابل طراحی است. استفاده 3 یا 4 کابلی بستگی به هدف از اجرای حفاظ دارد، چنانچه برای خودرو سبک طراحی شود 3 کابلی و برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین 4 کابلی استفاده میشود. در حفاظ کابلی وسط نیز برای طراحی خودروی سبک و یا نیمه سنگین و سنگین متفاوت است لکن توصیه ما پاسخگویی برای هر گونه خودرو بوده و بر اجرای حفاظ 4 کابلی اصرار داریم. استفاده از حفاظ کابلی در تغییر جهت ترافیک: با وجود تصادفات در جاده و یا خراب شدن کامیون و یا اتومبیلی در جاده، ترافیک ایجاد میشود. این به این معنی است که نمیشود از کنار کامیون خراب شده و یا ماشین تصادفی عبور کرد. حفاظ کابلی را بسیار ساده میتوان از وسط جاده گرفته شود و ترافیک را به طرف مخالف برده و جاده را موقتاً باز کرده تا وسیله نقلیه خراب از جاده خارج شود. براي مثال در كشور سوئد حدود 3000 کیلومتر از جاده های اصلی دارای عرض 13 متر میباشد، برای ایمنی بیشتر این جاده های 13 متری بهترین روش به کار بردن حفاظ کابلی است. این ارزانترین طریقی است که میتوان ایمنی جاده های با عرض کم را بدون مخارج کلان گارانتی کرد. در قسمت های مختلف میشود 2 خط در یک جهت و یک جهت در جهت مخالف ایجاد کرد. در عکس زیر نمونه هایی از برخورد وسایل نقلیه با حفاظ كابلي را مشاهده می کنید. در ايران طرح استفاده از حفاظ های کابلی از سال 85 در وزارت راه وترابری مطرح و در حال حاضر در جاده تهران- قم و تهران- ساوه ، مرو دشت استان فارس و محور هراز به صورت پایلوت اجرا شده است . مي توان هزینه اقتصادی پایین و زیبایی جاده را از مزیت های نصب حفاظ های کابلی دانست و همچنين یکی دیگر از مهمترین مزیت های این حفاظ انعطاف پذیری آن است که می تواند انرژی جنبشی لحظه برخورد را جذب و مانع از واژگونی خودرو شود . حفاظ کابلی در جاده هایی با شعاع کمتر از 300 متر و با تردد وسایل نقلیه سنگین وموتور سیکلت قابل استفاده نیست . سه نوع حفاظ ایمنی بتونی ،فلزی و کابلی وجود دارد گفت: در کشورمان به دلیل سرمایه گذاری پیمانکاران و امکان تولید در داخل کشور بیشتر از حفاظ های فلزی و بتونی استفاده می شود. در ايران برای پرتگاه ها و جاده هایی که میزان جا به جایی حفاظ باید صفر باشد از حفاظ سربی و در جاده ها یی که فضای کافی تا عوامل خطر ساز ثابت در حاشیه راه وجود دارد حفاظ های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه استفاده از حفاظ های کابلی موجب کاهش تلفات و خسارات خودرو و سرنشینان آن می شود بایستی با بازنگری در جاده ها امکان استفاده از این حفاظ ایمنی را توسعه دهیم. حفاظ كابلي در تقسيم بندي انواع سيستم حفاظها در گروه حفاظهاي انعطاف پذير قرار دارد. اين نوع حفاظ در مقايسه با ديگر انواع حفاظهاي مورد استفاده در راهها، هنگامي ميتواند بكارگرفته شود كه فاصله كافي براي كش آمدگي كابل در محوطه باز حاشيه راه وجود داشته باشد و در اينصورت بر اثر برخورد وسايل نقليه انعطاف پذيري بالايي داشته و ضربه و خسارت كمتري به وسيله نقليه و سرنشينان آن وارد مي كند. بكارگيري اين نوع حفاظ نيازمند تأمين شرايطي خاص در حاشيه و يا ميانه راهها و بويژه در محل قوسها بوده و تعمير و نگهداري فوري از الزامات كاربرد آن محسوب مي گردد كه اين دو موضوع كاربرد آن را در راهها محدود مينمايد. حفاظ كابلي مجموعه اي از اجزاء اصلي زير ميباشد: 1- پايه هاي حفاظ كه معمولاً به شكل ناوداني يا I بوده و از جنس فولاد نرم ميباشند. 2- تعداد ۳ يا ۴ كابل كه در شيارهايي واقع در جان پايه و يا بر شاخكهايي كه روي پايه قرار دارند سوار ميگردند. 3- مهار انتهايي حفاظ كه توسط يك فونداسيون بتني صورت مي گيرد. در كل ميتوان مزایای استفاده از این نوع حفاظ را: ایمنی بیشتر، تاثیر بهتر و آسانی در نصب ،راه اندازی و نگهداری دانست. 5 لینک به دیدگاه
saeed99 2563 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اسفند، ۱۳۹۰ . به جدول های بتنی نیوجرسی می گن روند تولید نیوجرسی الف- مصالح مورد نیاز : مصالح استفاده شده در نیوجرسی عبارتند ازماسه شسته، شن شکسته نخودی، سیمان وآب ب-مراحل تولید: مصالح فوق با درصدهای معین در دستگاه بچینگ با هم مخلوط شده و سپس بتن آماده شده توسط لیفتراک داخل قیف مخصوص که روی پالت جوش داده شده است ریخته شده و سپس داخل قالب های نیوجرسی ریخته می شود این قالب ها دارای 4 پیچ بزرگ می باشند که باعث قفل شدن دو طرف قالب ها به یکدیگر میشوند. بعد از 24ساعت نیوجرسی ها را توسط لیفتراک از داخل قالب ها بیرون آورده ودر محوطه کارخانه گذاشته و طی7 روز عملیات کیورینگ انجام شده و پس از 28 روز کاملا خشک و آماده بارگیری می شوند. لازم به ذکر است نیوجرسی با عیار سیمان 350 کیلوگرم بر متر مکعب تولید می شود. 6 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اسفند، ۱۳۹۰ مهندس عزيزاين موضوع چيزي نيستش كه بشه براش معايب ومزيت تعريف كرد چون انتظاري كه از اين حفاضا ها داريم (چه بتني وچه فولادي ) چيزي تخصصي نيستش وصرفا ايجاد مانعي جهت جلوگيري از خروج خودرو از جاده واحيانا سقوط به دره وپرتگاه ويا ورود به مسير مخالف وهمچنين جلوگيري از تردد انسان ويا حيوانات و... در اتوبان وآزاد راه ها ونهايتا جلوگيري از تلفات انساني هستش. نكته جالب اينكه خداي ناكرده در زمان تصادف هزينه ترميم ومرمت از تصادف كننده دريافت ميشه!!! بنظر من ، فولادي بهتره ، هم هزينه آن كمتر ميشه (نسبت به بلوكهاي بزرگ وحجيم بتني ) وهم در تصادف شديد خودرو منهدم نميشه، البته اين عيبو داره كه شايد گارد ريل فلزي كنده شه ويا تغيير شكل بده وخودرو به مسير مقابل ويا دره و... بره. از چندين سال قبل بشكل بلوكهاي بتني ، پلاستيكي وپليمري وپلي اتيلن و... اون دراومده كه توش خالي وبا آب پرش ميكنن. در جداول بتني كه در رفوژ فضاي سبز يا جوي دفع آبهاي سطحي ويا كانيو ها و.. استفاده ميشن ، مقاومت در ضربه ويا مقاومت در مقابل عوامل جوي خصوصا جذب آب ويخزدگي و...مهم هستش. يك نكته بسيار كوچك وتموش ميكنم اينكه اين جداول را از چندين سال قبل جهت رفع برخي عيوب بصورت پرسي وخشكه زير بخار اجرا ميكنندر صورتيكه قبلا بصورت بتن تر با ميز ويبره اجرا ميكردند. مرسی. ولی منظور من این بود که عیوب این جداول بتنی چیه که هر چندسال یکبار اونا رو تخریب میکنن و باسازی؟ 3 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اسفند، ۱۳۹۰ بچه ها ممنونم از جواباتون خیلی خوب بود. 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده