رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 275
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سلام دوستان امروز 3شنبس عاشورا هست و من تا امشب وقت دارم اگر اومدین یه کمکی به من بدینhanghead.gif

من یک پروژه دارم فردا باید تحویل بدم، از نوع تحلیل هست

کلا سازه رو طراحی کردم همه چی آمادس فقط ترکیب بار رو بلد نیستم

4نوع بار باید لحاظ کنم به این ترتیب:

u1: .9d-1.43Ex u2:.75(1.4d+1.7L+1.87Ex) u3:.75(1.4d+1.7L-1.87Ey) u4:1.4d+1.7L

اگر یک توضیح مختصری بدید و اینکه اینها رو چطوری اعمال کنم و آدرسش منوش رو از برنامه بهم بدید ممنون میشم:icon_pf (34): و اینکه بعد از اینکه بارها رو تعریف کردم چطوری اعمال بکنمhanghead.gif

لینک به دیدگاه
سلام دوستان امروز 3شنبس عاشورا هست و من تا امشب وقت دارم اگر اومدین یه کمکی به من بدینhanghead.gif

من یک پروژه دارم فردا باید تحویل بدم، از نوع تحلیل هست

کلا سازه رو طراحی کردم همه چی آمادس فقط ترکیب بار رو بلد نیستم

4نوع بار باید لحاظ کنم به این ترتیب:

u1: .9d-1.43Ex u2:.75(1.4d+1.7L+1.87Ex) u3:.75(1.4d+1.7L-1.87Ey) u4:1.4d+1.7L

اگر یک توضیح مختصری بدید و اینکه اینها رو چطوری اعمال کنم و آدرسش منوش رو از برنامه بهم بدید ممنون میشم:icon_pf (34): و اینکه بعد از اینکه بارها رو تعریف کردم چطوری اعمال بکنمhanghead.gif

اول از همه حالتهای مختلف بار رو تعریف میکنی، مثل DEAD, LIVE, EX و EY . و اگه هم کنسول داشته باشی باید EZ هم تعریف کنی ( بار زلزله در راستای قائم)

برای تعریف کردن حالتهای بار :

Define / Static load cases

دقت شود که فقط برای بار مرده باید ضریب self weith multiplier باید یک باشه و برای بقیه حالت های بار این ضریب باید صفر باشه ( چون بار مرده باید کل وزن ساختمان جمع بشه و در تحلیل شرکت کنه)

 

نکته :برای تعریف کردن حالتهای بار زلزله مثل EX ، در قسمت type نوع QUAKE انتخاگه بشه و اگه وزن ساختمان و نیروهای زلزله دستی حساب میشه، در قسمت auto lateral load نوع user load و در غیر این صورت نوع user coefficient انتخاب بشه ، در حالت اول نیروهای گرهی زلزله دستی به ساختمان اعمال میشه و در حالت دوم باید ضریب زلزله (C ، به مبحث ششم مقررات ملی رجوع شود) باید تعریف بشه .

در مرحله بعد هم که وارد کردن ترکیبات بار هست ، به منوی زیر برو :

define / loaad combinations

برای اضافه کردن هر combo یا ترکیب بار، add new combo رو بزن و ترکیبات بار و تعریف کن .

لینک به دیدگاه

اون 0.75 هست دیگه ؟

خب اول واس خودت اون 0.75 رو در همشون ضرب کن و یه عبارت بدون پرانتز بنویس .

حالا مثلا میشه مثل این : 1.4D+1.7L.0.75Ex+0.75Ey

حالا مثلا برای وارد کردن این ترکیب بار : 1.4 رو تایپ میکنی تو قسمت scale factor ، و از جعبه کشویی Dead رو انتخاب میکنی و add رو میزنی، بعد 1.7 و L و همینجوری تا آخر، و آخر هم اکی میکنی و این ترکیب بار تموم میشه، دوباره add new combo رو میزنی و ترکیب بار جدید رو وارد میکنی.

 

مثلا برای این عکسی که گذاشتی، میشه این ترکیب بار : 0.9D - 1.43 Ex

لینک به دیدگاه
اون 0.75 هست دیگه ؟

خب اول واس خودت اون 0.75 رو در همشون ضرب کن و یه عبارت بدون پرانتز بنویس .

حالا مثلا میشه مثل این : 1.4D+1.7L.0.75Ex+0.75Ey

حالا مثلا برای وارد کردن این ترکیب بار : 1.4 رو تایپ میکنی تو قسمت scale factor ، و از جعبه کشویی Dead رو انتخاب میکنی و add رو میزنی، بعد 1.7 و L و همینجوری تا آخر، و آخر هم اکی میکنی و این ترکیب بار تموم میشه، دوباره add new combo رو میزنی و ترکیب بار جدید رو وارد میکنی.

 

مثلا برای این عکسی که گذاشتی، میشه این ترکیب بار : 0.9D - 1.43 Ex

 

بهرام خیلیییی مرسیییی :hapydancsmil::ws3:

فقط یک سئوال دیگه:5c6ipag2mnshmsf5ju3

بار مرده و بار زنده همه تیرها رو وارد کردم فقط مونده بار زلزلم که 15+2n برای طبقه nام هست اگه این رو هم بگی دیگه تمومه:ws3:

لینک به دیدگاه
بهرام خیلیییی مرسیییی :hapydancsmil::ws3:

فقط یک سئوال دیگه:5c6ipag2mnshmsf5ju3

بار مرده و بار زنده همه تیرها رو وارد کردم فقط مونده بار زلزلم که 15+2n برای طبقه nام هست اگه این رو هم بگی دیگه تمومه:ws3:

متوجه منظورت نشدم :ws52:

لینک به دیدگاه

طریقه اعمال بار زلزله؛ بار های زنده و مرده رو به تیرها اعمال کردم با دستور assign=> frame/line loads=>distributed الان باید نیروی زلزله رو به طبقات اعمال کنم:ws52:

لینک به دیدگاه

اگه هنگام معرفی ترکیب بار از user coefficient استفاده کرده باشی، خود برنامه بار زلزله رو حساب میکنه و اعمال میکنه ( و البته در صورتیکه وزن ساختمون رو هم بهش گفته باشی که حساب کنه)

در غیر اینصورت گره مورد نظر رو انتخاب کن و به منوی زیر برو :

assign / joint point load / force

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...
  • 4 هفته بعد...

در ظاهر همه شرکت ها استاندارد هارو دارن ( البته فقط در ظاهر) . چون اگه نداشته باشند اصلا مجوز برای ثبت شرکت دریافت نمیکنن.

 

اما فقط تعداد معدودی شرکت با رعایت کردن همون استانداردها به کارشون ادامه میدن

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

با سلام و تشکر از سایت پربارتون ، راستش من ترم آخرم و در حال انجام پروژه راهسازی ام ، باید پروفیلهای عرضی رو به صورت دستی ( بدون استفاده از نرم افزار ) رسم کنم ، از هرکی هم پرسیدم یا بلد نبود یا کامل بلد نبود، تا چند روز دیگه هم باید پروژه رو تحویل بدم ، در ناامیدی کامل سایت شما رو پیدا کردم و عضو شدم ، اگه لطف کنید آموزش رسم دستی پروفیل عرضی رو با همه جزئیات به ایمیلم که آدرسش رو در زیر نوشتم بفرستین ممنون میشم : mrv1365@yahoo.com

لینک به دیدگاه

سلام

 

برای رسم مقاطع عرضی، باید مسیرت روی توپوگرافی مشخص باشه، از هر ایستگاه روی مسیرت به اندازه ای مشخص (بستگی به مقیاس نقشه ات داره مثلا برای 1 به 2000 به ما گفتن 15 متر) عمود بر مسیر به سمت راست و چپ حرکت می کنی و در هر فاصله دلخواه (مثلا 5 متر) ارتفاع ها رو برداشت می کنی. حالا شما ارتفاع مرکز جاده، سه نقطه سمت راست و سه نقطه سمت چپ رو دارین، با این 7 نقطه و ارتفاع هاشون میشه مقطع عرضی رو رسم کرد.

 

در مورد ارتفاع ها هم بگم که اگه بین دو کانتور افتاد، از درون یابی استفاده کنین، این رو هم بگم که چون پروژه تون دستیه احتمالا دقت زیادی از شما انتظار ندارن

 

اگه سوالی داشتی من در خدمتم.

لینک به دیدگاه

یادم رفت اینو بگم

 

با اون کاری که گفتم زمین طبیعی رسم میشه، حالا اگه بخوای مقطع عرضی جاده رو (همون روسازی) روی زمین طبیعی بیاری باید از پروفیل طولی استفاده کنی.

 

شما روی پروفیل طولی ارتفاع مرکز جاده رو دارین، اونو میارین روی زمین طبیعی (که در بالا رسم شد) می کشین، حالا از مرکز جاده با شیب 2% و با طول روسازی (مثلا 3.65) به سمت چپ و راست میرین و بعدش جوی های عرضی اطراف جاده رو رسم می کنین بعد با شیبی معین (که از گزارش آزمایشگاه خاک بدست میاد، تو این پروژه مثلا 1:1) انتهای روسازی رو به زمین طبیعی می رسونین (با این کار چندضلعی بسته ای بدست میاد) حالا می تونین مساحت رو حساب کنین (فاصله این ایستگاه تا ایستگاه بعدی رو هم دارین) پس می تونین حجم ها رو هم محاسبه کنین طبق رابطه های موجود در کتاب ها.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

درود مهندسین:icon_gol:

 

دوستان یه سوال عمرانی دارم و اون اینکه کسی میتونه توضیح بده چرا مقاومت (خمشی و کششی) جداول بتنی نسبت به گارد ریلهای کنار بزرگراه کمتره؟یعنی چرا با یه ضربه این جداول بتنی فرو می ریزه در صورتی که در گارد ریلها اینطور نیست؟:ws38:

 

ممنون میشم از پاسختون:a030:

لینک به دیدگاه

من رشته ام عمران نیست و کلاس دوم اکابر هستم. ولی عمرانیها را دوست میدارم.

 

خوب ماهیت متریال فلز نسبت به تنش های کششی و خمشی مقاوم تر از بتنه!

 

بتن مسلح هم به همین دلیل مسلح میشه. چون مقاومت فشاری بتن از فولاد بیشتره ولی مقاومت کششی پائینی داره بتن را به فولاد مسلح میکنن (همون آرماتور خودمون) که مقاومت کششی و خمشی اون هم بالا بره.

 

البته توجه داشته باشید وقتی راجع به بتن داریم صحبت میکنیم باید یک جسم توپرو حجیم را در نظر بگیریم. در بتن خمش ترکیبی از فشار و کشش است. به این ترتیب که وقتی یه جدول بتنی داره خم میشه یک وجه آن تحت تاثیر کشش قرار میگیره و وجه مقابلش تحت تاثیر فشار. خوب بتن که خودش میتونه فشار را تحمل کنه و مقاومت فشاری خوبی داره. ولی چون ترد و شکننده است در برابر کشش مقاومت خوب نداره. به همین خاطر هم هست که بتن را به فلز مسلح میکنن تا بار کششی را تحمل کنه.

لینک به دیدگاه
من رشته ام عمران نیست و کلاس دوم اکابر هستم. ولی عمرانیها را دوست میدارم.

 

خوب ماهیت متریال فلز نسبت به تنش های کششی و خمشی مقاوم تر از بتنه!

 

بتن مسلح هم به همین دلیل مسلح میشه. چون مقاومت فشاری بتن از فولاد بیشتره ولی مقاومت کششی پائینی داره بتن را به فولاد مسلح میکنن (همون آرماتور خودمون) که مقاومت کششی و خمشی اون هم بالا بره.

 

البته توجه داشته باشید وقتی راجع به بتن داریم صحبت میکنیم باید یک جسم توپرو حجیم را در نظر بگیریم. در بتن خمش ترکیبی از فشار و کشش است. به این ترتیب که وقتی یه جدول بتنی داره خم میشه یک وجه آن تحت تاثیر کشش قرار میگیره و وجه مقابلش تحت تاثیر فشار. خوب بتن که خودش میتونه فشار را تحمل کنه و مقاومت فشاری خوبی داره. ولی چون ترد و شکننده است در برابر کشش مقاومت خوب نداره. به همین خاطر هم هست که بتن را به فلز مسلح میکنن تا بار کششی را تحمل کنه.

 

 

مرسی از پاسختون:a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...