imanasgharpour 12 ارسال شده در 13 بهمن، 2011 سلام. به همگی دوستان. من یه مقاله راجعبه سیستم تصویر utm میخوام که خیلی ضروری هست لطفا هرکی داره برام بزاره. با تشکر 1
El Roman 31720 ارسال شده در 6 اسفند، 2011 سلام دوستان امروز 3شنبس عاشورا هست و من تا امشب وقت دارم اگر اومدین یه کمکی به من بدین من یک پروژه دارم فردا باید تحویل بدم، از نوع تحلیل هست کلا سازه رو طراحی کردم همه چی آمادس فقط ترکیب بار رو بلد نیستم 4نوع بار باید لحاظ کنم به این ترتیب: u1: .9d-1.43Ex u2:.75(1.4d+1.7L+1.87Ex) u3:.75(1.4d+1.7L-1.87Ey) u4:1.4d+1.7L اگر یک توضیح مختصری بدید و اینکه اینها رو چطوری اعمال کنم و آدرسش منوش رو از برنامه بهم بدید ممنون میشم:icon_pf (34): و اینکه بعد از اینکه بارها رو تعریف کردم چطوری اعمال بکنم 1
Artaria 13629 ارسال شده در 6 اسفند، 2011 سلام دوستان امروز 3شنبس عاشورا هست و من تا امشب وقت دارم اگر اومدین یه کمکی به من بدین من یک پروژه دارم فردا باید تحویل بدم، از نوع تحلیل هست کلا سازه رو طراحی کردم همه چی آمادس فقط ترکیب بار رو بلد نیستم 4نوع بار باید لحاظ کنم به این ترتیب: u1: .9d-1.43Ex u2:.75(1.4d+1.7L+1.87Ex) u3:.75(1.4d+1.7L-1.87Ey) u4:1.4d+1.7L اگر یک توضیح مختصری بدید و اینکه اینها رو چطوری اعمال کنم و آدرسش منوش رو از برنامه بهم بدید ممنون میشم:icon_pf (34): و اینکه بعد از اینکه بارها رو تعریف کردم چطوری اعمال بکنم اول از همه حالتهای مختلف بار رو تعریف میکنی، مثل DEAD, LIVE, EX و EY . و اگه هم کنسول داشته باشی باید EZ هم تعریف کنی ( بار زلزله در راستای قائم) برای تعریف کردن حالتهای بار : Define / Static load cases دقت شود که فقط برای بار مرده باید ضریب self weith multiplier باید یک باشه و برای بقیه حالت های بار این ضریب باید صفر باشه ( چون بار مرده باید کل وزن ساختمان جمع بشه و در تحلیل شرکت کنه) نکته :برای تعریف کردن حالتهای بار زلزله مثل EX ، در قسمت type نوع QUAKE انتخاگه بشه و اگه وزن ساختمان و نیروهای زلزله دستی حساب میشه، در قسمت auto lateral load نوع user load و در غیر این صورت نوع user coefficient انتخاب بشه ، در حالت اول نیروهای گرهی زلزله دستی به ساختمان اعمال میشه و در حالت دوم باید ضریب زلزله (C ، به مبحث ششم مقررات ملی رجوع شود) باید تعریف بشه . در مرحله بعد هم که وارد کردن ترکیبات بار هست ، به منوی زیر برو : define / loaad combinations برای اضافه کردن هر combo یا ترکیب بار، add new combo رو بزن و ترکیبات بار و تعریف کن . 1
El Roman 31720 ارسال شده در 6 اسفند، 2011 مرسی bahram_first007 جان؛ فقط سئوالی که پیش اومد اینه که مثلا ترکیب باره 0.75(1.4d+1.7L+1.87Ex) رو چطوری اینجا وارد کنم؟ 1
Artaria 13629 ارسال شده در 6 اسفند، 2011 اون 0.75 هست دیگه ؟ خب اول واس خودت اون 0.75 رو در همشون ضرب کن و یه عبارت بدون پرانتز بنویس . حالا مثلا میشه مثل این : 1.4D+1.7L.0.75Ex+0.75Ey حالا مثلا برای وارد کردن این ترکیب بار : 1.4 رو تایپ میکنی تو قسمت scale factor ، و از جعبه کشویی Dead رو انتخاب میکنی و add رو میزنی، بعد 1.7 و L و همینجوری تا آخر، و آخر هم اکی میکنی و این ترکیب بار تموم میشه، دوباره add new combo رو میزنی و ترکیب بار جدید رو وارد میکنی. مثلا برای این عکسی که گذاشتی، میشه این ترکیب بار : 0.9D - 1.43 Ex 1
El Roman 31720 ارسال شده در 6 اسفند، 2011 اون 0.75 هست دیگه ؟ خب اول واس خودت اون 0.75 رو در همشون ضرب کن و یه عبارت بدون پرانتز بنویس . حالا مثلا میشه مثل این : 1.4D+1.7L.0.75Ex+0.75Ey حالا مثلا برای وارد کردن این ترکیب بار : 1.4 رو تایپ میکنی تو قسمت scale factor ، و از جعبه کشویی Dead رو انتخاب میکنی و add رو میزنی، بعد 1.7 و L و همینجوری تا آخر، و آخر هم اکی میکنی و این ترکیب بار تموم میشه، دوباره add new combo رو میزنی و ترکیب بار جدید رو وارد میکنی. مثلا برای این عکسی که گذاشتی، میشه این ترکیب بار : 0.9D - 1.43 Ex بهرام خیلیییی مرسیییی :hapydancsmil: فقط یک سئوال دیگه:5c6ipag2mnshmsf5ju3 بار مرده و بار زنده همه تیرها رو وارد کردم فقط مونده بار زلزلم که 15+2n برای طبقه nام هست اگه این رو هم بگی دیگه تمومه 1
Artaria 13629 ارسال شده در 6 اسفند، 2011 بهرام خیلیییی مرسیییی :hapydancsmil:فقط یک سئوال دیگه:5c6ipag2mnshmsf5ju3 بار مرده و بار زنده همه تیرها رو وارد کردم فقط مونده بار زلزلم که 15+2n برای طبقه nام هست اگه این رو هم بگی دیگه تمومه متوجه منظورت نشدم 1
El Roman 31720 ارسال شده در 6 اسفند، 2011 طریقه اعمال بار زلزله؛ بار های زنده و مرده رو به تیرها اعمال کردم با دستور assign=> frame/line loads=>distributed الان باید نیروی زلزله رو به طبقات اعمال کنم 1
Artaria 13629 ارسال شده در 6 اسفند، 2011 اگه هنگام معرفی ترکیب بار از user coefficient استفاده کرده باشی، خود برنامه بار زلزله رو حساب میکنه و اعمال میکنه ( و البته در صورتیکه وزن ساختمون رو هم بهش گفته باشی که حساب کنه) در غیر اینصورت گره مورد نظر رو انتخاب کن و به منوی زیر برو : assign / joint point load / force 1
mona23 14 ارسال شده در 1 فروردین، 2012 سلام به مهندسین گرام میشه کتابی در مورد سوپر پنل معرفی کنید یا اگر پروژه ای داشته باشید براش که چه بهتر
م مدیحی 13 ارسال شده در 25 فروردین، 2012 مشخصات و شماره استاندارد مرتبط با حوضچه های کیورینگ نمونه های بتن چیست ؟ آیا شرکت سازنده داخلی مطابق مشخصات استاندارد وجود دارد یا خیر ؟ 2
Artaria 13629 ارسال شده در 26 فروردین، 2012 در ظاهر همه شرکت ها استاندارد هارو دارن ( البته فقط در ظاهر) . چون اگه نداشته باشند اصلا مجوز برای ثبت شرکت دریافت نمیکنن. اما فقط تعداد معدودی شرکت با رعایت کردن همون استانداردها به کارشون ادامه میدن 1
Asenad 14 ارسال شده در 7 اردیبهشت، 2012 با سلام و تشکر از سایت پربارتون ، راستش من ترم آخرم و در حال انجام پروژه راهسازی ام ، باید پروفیلهای عرضی رو به صورت دستی ( بدون استفاده از نرم افزار ) رسم کنم ، از هرکی هم پرسیدم یا بلد نبود یا کامل بلد نبود، تا چند روز دیگه هم باید پروژه رو تحویل بدم ، در ناامیدی کامل سایت شما رو پیدا کردم و عضو شدم ، اگه لطف کنید آموزش رسم دستی پروفیل عرضی رو با همه جزئیات به ایمیلم که آدرسش رو در زیر نوشتم بفرستین ممنون میشم : mrv1365@yahoo.com 2
J/\/\D 420 ارسال شده در 7 اردیبهشت، 2012 سلام برای رسم مقاطع عرضی، باید مسیرت روی توپوگرافی مشخص باشه، از هر ایستگاه روی مسیرت به اندازه ای مشخص (بستگی به مقیاس نقشه ات داره مثلا برای 1 به 2000 به ما گفتن 15 متر) عمود بر مسیر به سمت راست و چپ حرکت می کنی و در هر فاصله دلخواه (مثلا 5 متر) ارتفاع ها رو برداشت می کنی. حالا شما ارتفاع مرکز جاده، سه نقطه سمت راست و سه نقطه سمت چپ رو دارین، با این 7 نقطه و ارتفاع هاشون میشه مقطع عرضی رو رسم کرد. در مورد ارتفاع ها هم بگم که اگه بین دو کانتور افتاد، از درون یابی استفاده کنین، این رو هم بگم که چون پروژه تون دستیه احتمالا دقت زیادی از شما انتظار ندارن اگه سوالی داشتی من در خدمتم. 4
J/\/\D 420 ارسال شده در 7 اردیبهشت، 2012 یادم رفت اینو بگم با اون کاری که گفتم زمین طبیعی رسم میشه، حالا اگه بخوای مقطع عرضی جاده رو (همون روسازی) روی زمین طبیعی بیاری باید از پروفیل طولی استفاده کنی. شما روی پروفیل طولی ارتفاع مرکز جاده رو دارین، اونو میارین روی زمین طبیعی (که در بالا رسم شد) می کشین، حالا از مرکز جاده با شیب 2% و با طول روسازی (مثلا 3.65) به سمت چپ و راست میرین و بعدش جوی های عرضی اطراف جاده رو رسم می کنین بعد با شیبی معین (که از گزارش آزمایشگاه خاک بدست میاد، تو این پروژه مثلا 1:1) انتهای روسازی رو به زمین طبیعی می رسونین (با این کار چندضلعی بسته ای بدست میاد) حالا می تونین مساحت رو حساب کنین (فاصله این ایستگاه تا ایستگاه بعدی رو هم دارین) پس می تونین حجم ها رو هم محاسبه کنین طبق رابطه های موجود در کتاب ها. 2
hodaa 5488 ارسال شده در 27 اردیبهشت، 2012 من نیاز به یه فایل برای آموزش نرم افزار Vissim دارم.....ممنون میشم اگه کسی داره کمک کنه
!Ell 4694 ارسال شده در 5 خرداد، 2012 درود مهندسین دوستان یه سوال عمرانی دارم و اون اینکه کسی میتونه توضیح بده چرا مقاومت (خمشی و کششی) جداول بتنی نسبت به گارد ریلهای کنار بزرگراه کمتره؟یعنی چرا با یه ضربه این جداول بتنی فرو می ریزه در صورتی که در گارد ریلها اینطور نیست؟ ممنون میشم از پاسختون 6
Abolfazl_r 20780 ارسال شده در 5 خرداد، 2012 من رشته ام عمران نیست و کلاس دوم اکابر هستم. ولی عمرانیها را دوست میدارم. خوب ماهیت متریال فلز نسبت به تنش های کششی و خمشی مقاوم تر از بتنه! بتن مسلح هم به همین دلیل مسلح میشه. چون مقاومت فشاری بتن از فولاد بیشتره ولی مقاومت کششی پائینی داره بتن را به فولاد مسلح میکنن (همون آرماتور خودمون) که مقاومت کششی و خمشی اون هم بالا بره. البته توجه داشته باشید وقتی راجع به بتن داریم صحبت میکنیم باید یک جسم توپرو حجیم را در نظر بگیریم. در بتن خمش ترکیبی از فشار و کشش است. به این ترتیب که وقتی یه جدول بتنی داره خم میشه یک وجه آن تحت تاثیر کشش قرار میگیره و وجه مقابلش تحت تاثیر فشار. خوب بتن که خودش میتونه فشار را تحمل کنه و مقاومت فشاری خوبی داره. ولی چون ترد و شکننده است در برابر کشش مقاومت خوب نداره. به همین خاطر هم هست که بتن را به فلز مسلح میکنن تا بار کششی را تحمل کنه. 8
!Ell 4694 ارسال شده در 5 خرداد، 2012 من رشته ام عمران نیست و کلاس دوم اکابر هستم. ولی عمرانیها را دوست میدارم. خوب ماهیت متریال فلز نسبت به تنش های کششی و خمشی مقاوم تر از بتنه! بتن مسلح هم به همین دلیل مسلح میشه. چون مقاومت فشاری بتن از فولاد بیشتره ولی مقاومت کششی پائینی داره بتن را به فولاد مسلح میکنن (همون آرماتور خودمون) که مقاومت کششی و خمشی اون هم بالا بره. البته توجه داشته باشید وقتی راجع به بتن داریم صحبت میکنیم باید یک جسم توپرو حجیم را در نظر بگیریم. در بتن خمش ترکیبی از فشار و کشش است. به این ترتیب که وقتی یه جدول بتنی داره خم میشه یک وجه آن تحت تاثیر کشش قرار میگیره و وجه مقابلش تحت تاثیر فشار. خوب بتن که خودش میتونه فشار را تحمل کنه و مقاومت فشاری خوبی داره. ولی چون ترد و شکننده است در برابر کشش مقاومت خوب نداره. به همین خاطر هم هست که بتن را به فلز مسلح میکنن تا بار کششی را تحمل کنه. مرسی از پاسختون 6
ارسال های توصیه شده