NEGARi 9387 ارسال شده در 15 مرداد، 2012 صدا کردن امام با اسم کوچیکقسم دادن امام به چیزهای رکیک و کنایه تمسخر آمیزش در مورد خواب بودن مهدی + کاور آهنگ اینها میتونه توهین باشه از نظر مردم معتقد حالا عقيده داری داشته باش ديگه انقدررررررررررررر حساسيت و بت سازی چيه؟(مهند با اونام:دی) مشکل انتقاد ترانه بود ک حکم ارتداد گرفت! وگرنه نقی اون وسط توهيني نديده بود! اگه اون امامه, اونم خدا, ديگه ترستون از چيه؟ ازونا بزرگترين؟ يکی با نقی حرف زده بقيه اينجا جوش اوردن! اونم توهيني نبوده واقعاً!!!! انتقاد و توهينش جای ديگس! ولی ملت انقدر درک دارن از ترانه ک حس کردن يکی داره ب نقی و مقدساتشون توهين ميکنه! تا اسم يکی از دهنه يه آدم شناخته شده ی مخالف در مياد ب خودشون شک ميکنن! انقدر متعقدي.. خدايی باشه خودش از پس بنده هاش برمياد!!!! اگه امامی هست انقدر بزرگ! طبق کتاب دين و زندگی... پيامبر کتک ميخورد از مثلاً کفار! ميگف عب نداره دينه ما دينه بخششه! ما هم کوچولو ميگفتيم اخیئيی چه پيامبری! خبر نداشتيم بشون تو بگی گردن ميزنن! خبر نداشتيم کفار ک تو جنگ کشته ميشدن همون آدم های معمولیه يه جای ديگه بودن و قصد از جنگ صرفاً گسترش فتوحات بود مثل بقيه جنگ ها! کلاً دينه سراسر آموزشيه!!! بايد از اينهمه سياست درس گرفت! اين دينه سرشار از صلح و آرامش و بخشش منو ک شرمنده کرده با اين بزرگواريش! بقيه رو نميدونم! 5
just work 12355 ارسال شده در 15 مرداد، 2012 روزی خواهد رسید که توهین به عقاید دینی ملتها نماد روشنفکری خواهد بود دکتر علی شریعتی 7
shadmehrbaz 24772 سازنده ارسال شده در 15 مرداد، 2012 حالا عقيده داری داشته باش ديگه انقدررررررررررررر حساسيت و بت سازی چيه؟(مهند با اونام:دی) مشکل انتقاد ترانه بود ک حکم ارتداد گرفت! وگرنه نقی اون وسط توهيني نديده بود! اگه اون امامه, اونم خدا, ديگه ترستون از چيه؟ ازونا بزرگترين؟ يکی با نقی حرف زده بقيه اينجا جوش اوردن! اونم توهيني نبوده واقعاً!!!! انتقاد و توهينش جای ديگس! ولی ملت انقدر درک دارن از ترانه ک حس کردن يکی داره ب نقی و مقدساتشون توهين ميکنه! تا اسم يکی از دهنه يه آدم شناخته شده ی مخالف در مياد ب خودشون شک ميکنن! انقدر متعقدي.. خدايی باشه خودش از پس بنده هاش برمياد!!!! اگه امامی هست انقدر بزرگ! طبق کتاب دين و زندگی... پيامبر کتک ميخورد از مثلاً کفار! ميگف عب نداره دينه ما دينه بخششه! ما هم کوچولو ميگفتيم اخیئيی چه پيامبری! خبر نداشتيم بشون تو بگی گردن ميزنن! خبر نداشتيم کفار ک تو جنگ کشته ميشدن همون آدم های معمولیه يه جای ديگه بودن و قصد از جنگ صرفاً گسترش فتوحات بود مثل بقيه جنگ ها! کلاً دينه سراسر آموزشيه!!! بايد از اينهمه سياست درس گرفت! اين دينه سرشار از صلح و آرامش و بخشش منو ک شرمنده کرده با اين بزرگواريش! بقيه رو نميدونم! نظرت در مورد خود آهنگ چیه حالا ؟ ارزش این همه جارو جنجالو داشت به نظرت ؟ 1
masoume 5751 ارسال شده در 15 مرداد، 2012 کجا احکامشو خوندی معصومه ؟ مرتدو گیر بیارن اعدام میکنن دیگه ... بر اساس ماده 513 قانون مجازات اسلامی، هرکسی به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیاء یا امامان شیعی یا دختر پیامبر اسلام(ص) توهین کند، مرتد شناخته می شود. بر اساس احکام اسلامی اگر یک فقیه جامع الشرایط با در نظر گرفتن تمام جوانب یک مسئله، حکم ارتداد فردی را صادر کند، قتل او توسط مسلمانان واجب شرعی است اینم از ویکیپدیا در مورد حکم ارتداد : اخه ادم میره حکم دینی رو از ویکی میبینه ؟ حوزه وب سایت داره خوب . اینم شرایط اعدام اما در مسئله حکم اعدام باید گفت که ارتداد با شرایطی، حکم اعدام را به دنبال خواهد داشت: اول اینکه فرد اظهار برگشت از دین کند که اگر اظهار نکند حکم اعدام در حق او اجرا نمیشود. دوم اینکه ارتداد او مستند به شبهات و جو شبهه ناک نباشد. قوانین مقدس جمهوری اسلامی رو من سعی میکنم واردش نشم ولی منافع حکم شرعی و سیاسی در ایران حداقل تو 3 دهه اخیر همیشه یکی نبوده . 2
کهربا 18091 ارسال شده در 15 مرداد، 2012 روزی خواهد رسید که توهین به عقاید دینی ملتها نماد روشنفکری خواهد بود دکتر علی شریعتی مسئله حمایت از شاهین نجفی و امسال اون نیست مسئله واکنشیه که به کارشون نشون میدن واقعیت اینه که این حکم آسیب بیشتری به عقاید مردم می زنه تا اون ترانه من به هیچ عنوان طرفدار شاهین نجفی و آثارش نیستم و اما دلیلی هم برای موضع گیری علیه ش نمی بینم 6
NEGARi 9387 ارسال شده در 15 مرداد، 2012 نظرت در مورد خود آهنگ چیه حالا ؟ ارزش این همه جارو جنجالو داشت به نظرت ؟ خب خيلی شجاعت شايدم حماقت! مرزشون نزديکه تشخيص نميدم:دی ميخواست اينکار و کلاً همه ي کاراش... هرکی يه راهی ميره... بايد پيشبينی ميکرد احتمالاً! شايد حتی پليس آلمان بکشتش بندازه گردن ايرانیا واسه سياسته بين الملليش!=)) ولی خب هممون ميميريم آخرش :دی اما جدی اگه خودش ميخواد, ارزششو داره حتماً واسه خودش.. اينو اون بايد بگه... جنجال سمته اونه.. 2
shadmehrbaz 24772 سازنده ارسال شده در 16 مرداد، 2012 روزی خواهد رسید که توهین به عقاید دینی ملتها نماد روشنفکری خواهد بود دکتر علی شریعتی از تو بعید بودا جیگر....اون موقع که پیــامبران الهی این کارو با عقاید ملتها میکردن شریعتی کجا بود از خودش جمله در کنه ! اخه ادم میره حکم دینی رو از ویکی میبینه ؟حوزه وب سایت داره خوب . اینم شرایط اعدام قوانین مقدس جمهوری اسلامی رو من سعی میکنم واردش نشم ولی منافع حکم شرعی و سیاسی در ایران حداقل تو 3 دهه اخیر همیشه یکی نبوده . بابا ویکیپدیا معتبره دیگه از خودش حکم دینی نمیده که این چیزایی هم که تو گفتی زیاد فرقی با ویکی نداشتاااا...یعنی فک میکنی الان از شاهین نجفــی بپرسی نظرت در مورد اسلام چیه میگه کاملا به اسلام اعتقاد دارم اشهدُ ان محمدا رسول الله ؟! اینم نفهمیدم چی میگه ترجمه کن : دوم اینکه ارتداد او مستند به شبهات و جو شبهه ناک نباشد. 6
masoume 5751 ارسال شده در 16 مرداد، 2012 بابا ویکیپدیا معتبره دیگه از خودش حکم دینی نمیده که این چیزایی هم که تو گفتی زیاد فرقی با ویکی نداشتاااا...یعنی فک میکنی الان از شاهین نجفــی بپرسی نظرت در مورد اسلام چیه میگه کاملا به اسلام اعتقاد دارم اشهدُ ان محمدا رسول الله ؟! اینم نفهمیدم چی میگه ترجمه کن : دوم اینکه ارتداد او مستند به شبهات و جو شبهه ناک نباشد. یه ذره فرق داشت بابا . میگه الکی جوگیر نشین حکم مرگ یکی رو بدین . مورد دوم هم میگه ثابت بشه بدون شک ،به خاطر جو دادن نباشه . اگر ازش اون سوالو بپرسن فکر نکنم بگه من دشمن اسلامم . تو مصاحبش هم گفت من فقط اعتراضاتمو این جوری اعلام کردم ، توهینی نکردم . قصد اینکه کسی ناراحت کنم نداشتم . منو مجبور کردی برم بگردم یه ذره بحث رو منحرف کنم این که گفتی مرتد ببینن میکشن ،نظر منتظری جالب بود ، میگه طرف از روی تحقیق برگرده حکم اعدام نداره . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . مصاحبه پسرشم خوب بود که من برای جلوگیری از پودر شدن اینجا و خودم لینک نمیزارم. رو سایتشون هست . 4
DavOOd_TiTaN 10472 ارسال شده در 16 مرداد، 2012 شایعه شده واسه سر شاهین نجفی 200هزار دلار جایزه گذاشتن
lorena 10305 ارسال شده در 16 مرداد، 2012 خانه از پای بست ویران است درست نمیشه که نمیشه که نمیشه انتقادهای خرکی و حکم های خرکی تر!!!! 6
Peyman 16150 ارسال شده در 16 مرداد، 2012 به گزارش جام نیوز، شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (VOA) جمعه۲۲ اردیبهشت گزارش داد: «پلیس آلمان اعلام کرد از جان "شاهین نجفی" هنرمند ایرانی ساکن کلن، در برابر تهدید بنیادگرایان حفاظت خواهد کرد. شاهین نجفی خواننده رپ ایرانی پس از اجرای ترانه ای به نام [...] از سوی تندروهای ایرانی به مرگ تهدید شده و پایگاه خبری شیعه آنلاین برای کشتن وی یکصد هزار دلار جایزه تعیین کرده است.» یه تومن رندش کنن، باقیش با من ! فقط خمس و زکات و سهم امام و ارزش افزوده و این چیزا بهش نخوره، کلا معاف از مالیات کسی می دونه چطوری طرف باید اثبات کنه تا پول رو بدن ؟ قدیما مثلا سر طرف رو می ذاشتن تو سبد، هدیه می دادن، یه کیسه زر می گرفتن. الان فک کنم نشه ! ولی در کل موضوع ناله تر از ســلـمان رشــدی که نیست. چند وقت پیش تو یه فیلم دیدمش، یه چند دقیقه ای بازی کرده بود، خیلی همچین سر حال. 5
Cinderella 9897 ارسال شده در 17 مرداد، 2012 یعنی تو با این حکم موافقی ؟ اگه آره چرا ؟ به نظرت به چالش کشیدن یه سری از اعتقادات که هرکسی میتونه قبولشون نداشته باشه جز آزادی بیان یه شهروند آلمانی به حساب نمیاد ؟ یعنی شاهین نجفی کار غیر قانونی کرده ؟ بعدشم تعریفت از ترانه ی چرت چیه ؟ فقط به خاطر اینکه الفاظ *** توی ترانه هاش استفاده میکنه میگی چرته یا اینکه کلا به نظرت مفهوم ترانه هاش چرته ؟ ببین شادی من نظره شخصیه خودمو میگم: من کاری به حکم ارتداد ندارم و به نظرمم اصلا معنی نداره که بخوای بخاطره یه ترانه یا یه حرف کسیو اعدام کنی و به نظرمم شاهین نجفی میتونه هر نظر و یا هر طرزه فکری که میخواد داشته باشه ولی حق نداره اینطوری اعتقادات و تقدسات دیگرونو مسخره کنه توی هر مملکتی با یه همچین آدمی برخورد میشه حالا به شکلای مختلف... نمی دونم یا من مفهوم خیلی عمیق و ژرف ترانه های شاهین نجفیو درک نمی کنم یا ترانه های اونه که هیچ معنی و مفهوم خاصی نداره و مزخرفه... بخاطره همین گفتم چرته 5
Avenger 19334 ارسال شده در 17 مرداد، 2012 یه تومن رندش کنن، باقیش با من !فقط خمس و زکات و سهم امام و ارزش افزوده و این چیزا بهش نخوره، کلا معاف از مالیات کسی می دونه چطوری طرف باید اثبات کنه تا پول رو بدن ؟ قدیما مثلا سر طرف رو می ذاشتن تو سبد، هدیه می دادن، یه کیسه زر می گرفتن. الان فک کنم نشه ! ولی در کل موضوع ناله تر از ســلـمان رشــدی که نیست. چند وقت پیش تو یه فیلم دیدمش، یه چند دقیقه ای بازی کرده بود، خیلی همچین سر حال. پیمان میگم تو هم مثل من دنبال کشتن و گرفتن جایزه هستی ولی درکل توهین به اعتقادات دیگرون اصلا کار جالبی نیست هر عقدیه برای اونی که بهش اعتقاد داره محترم هست 3
spow 44202 ارسال شده در 17 مرداد، 2012 حکم ارتداد رو برای یک استفتا بدون ذکر نام صادرکردن اونم دوهفته پیش چطوری حکم به اسم شاهین نجفی خورده الله واعلم!!! اونایی که دارن الان خودشونو میکشن تا از قافله پای بوسان عقب نیفتن و پول میخوان بدن برای قتل یک انسان اصلا از معنای انسان سردرمیارن؟این سوال منو قلقلک میده یخورده بی هیچ شبهه ای حتی با توضیحات خود شاهین درمصاحبه اش درمورد این تراک باید قبول کنیم توهین وجود داشته چه درکاور اهنگ وچه درمتن ترانه ولی ازیاد نبریم جواب های هوی است حرفای شاهین سنگین ترین متن فلسفی اجتماعی با رویکرد انتقادیست که از زبان یک فارسی زبان ودرقالب شعر وترانه خارج میشه واین تنها دلیلی است که من تو اهنگای فارسی فقط به اهنگای شاهین نجفی بیشتر از یکبار گوش میدم مگراهنگای کلاسیکی که حالت نوستالژی پیدا کردن وگرنه اراجیفی که به اسم رپ وپاپ داره زیرزمینی وروزمینی بیرون میاد ارزش گوش دادن ندارن اصلا شاید اگر موسسان صفحه یاداوری افرادی شناخته شده بودند الان کسی این همه درقبال این تراک موضع نمیگرفت ولی یه دلیل عمده توجه به این اهنگ هم همین مسئله هست درضمن مطالبی خیلی تندتر از این اعتراضها ونقدهای پوچی درقبال مسائل مذهبی از کانالهای مختلف ماهواره ای به کرات داره پخش میشه اونم از طرف ادمای شناخته شده ودرطول مدتهای دورودراز چرا تاکنون توجهی به این مسئله نشده بوده؟ این هم یه پارادوکس درقبال تنها کسی است که منطبق بر عدم وابستگی داره حرفاشو میزنه ویه سبک متفاوت دراجرارو داره به نمایش میزاره حتی کسایی مثل نامجوکه بیشتر وعمیقتر توهین امیزه(از دید مذهبی اگر نگاه کنیم) یا یاس نتونستن چنین با بار سنگین وتیزی مطالبشونو منتقل کنن درکل اهنگای شاهین رو بدون مطالعه عمیق وبدون هدفون گوش ندید 11
poor!a 15131 ارسال شده در 17 مرداد، 2012 این سیاست احمقانه نمیدونم چرا همیشه هست . یکی یه کاری میکنه که خوشایند ما نیست . به جای اینکه ندیده بگیریمش و مسکوت بذاریمش انقد قضیه رو بزرگ میکنیم و مشهور میکنیم طرفو که دیگه خودمونم از پسش نیایم . سر فیلم مارمولک هم همین بود به محض اینکه گفتن حرامه سینما پر شد از کنجکاوی در صورتی که اگه چیزی گفته نمیشد شاید اون قدر استقبال نمیشد به نظرم بهتر بود اصلا نادیده گرفته بشه این ادم که وقتی خوشایندشون نیست حرفاش ؛ این ادم شناخته نشه بیش از این مثل همون سلمان رشدی ! کسی که نکشتش ؛ فقط گفتن ایرانیا خل شدن ! وقتی دستتون بش نمیرسه این حکم چیه ؟ یارو شهروند یه جا دیگست از حرفاشم معلومه که اعتقادی به اسلام نداره . ما چی کاره ایم بکشیمش ؟ مگه فقط این با اسلام بده ؟ کل اروپا رو میشه کشت ؟ ما فقط میتونیم در مورد ادمای کشور خودمون تصمیم بگیریم . وقتی هم دستمون بهش نمیرسه این حکم مثل این میمونه که بالا بلندی بازی کنی نتونی طرف و بگیری واستی از دور تف کنی بهش مردمم ازادن . میتونن گوش کنن میتونن اگه توهین میدونن گوش نکنن . من خودم گوش ندادم چون دیدم اذیتم میکنه . ترجیح دادم اهنگایی از این ادم و گوش کنم که بام سازگاره هر کی حرف مخالف زد که نباید کشت 3
سارا-افشار 36440 ارسال شده در 17 مرداد، 2012 یارو شهروند یه جا دیگست از حرفاشم معلومه که اعتقادی به اسلام نداره . ما چی کاره ایم بکشیمش ؟ مگه فقط این با اسلام بده ؟ کل اروپا رو میشه کشت ؟ ما فقط میتونیم در مورد ادمای کشور خودمون تصمیم بگیریم . وقتی هم دستمون بهش نمیرسه این حکم مثل این میمونه که بالا بلندی بازی کنی نتونی طرف و بگیری واستی از دور تف کنی بهش آقا پوریا با این حرفت واااااااااااااای به حال مردمان کشورخودمون:icon_pf (34): 4
poor!a 15131 ارسال شده در 17 مرداد، 2012 آقا پوریا با این حرفت واااااااااااااای به حال مردمان کشورخودمون:icon_pf (34): خب بستگی به حکومت داره که چطور تصمیم بگیره ولی علی الحساب از فضولی تو کشورای دیگه بهتره 2
ارسالهای توصیه شده