رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

خوب هرکی زودتر جواب داد سوال اولو میپرسه:ws3:کشتید مارو.یه سوال میپرسم:w000:

 

دیافراگم انعطاف پذیر چه دیافراگمی است و با چه رابطه ای می توان پریود سازه دارای دیافراگم انعطاف پذیر را بدست آورد؟

  • Like 3
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 157
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ارسال شده در

یک هفته:banel_smiley_4:

  • Like 1
ارسال شده در

 

دیافراگم انعطاف پذیر چه دیافراگمی است و با چه رابطه ای می توان پریود سازه دارای دیافراگم انعطاف پذیر را بدست آورد؟

 

y91tfpohua9f5amhkcm7.jpg

 

تغییر مکان نسبی = Δstory

حداکثر تغییر شکل دیافراگم =diaph Δ

 

در صورتی که نسبت diaph Δ به Δstory مساوی و یا بیشتر از 0.5 باشد، دیافراگم انعطاف پذیر محسوب می شود.

نمونه دیافراگم های انعطاف پذیر متداول شامل دیافراگم های ساخته شده از چوب، گچ، پلاستیک، و قطعات پیش ساخته بدون بتن رویه، ور ق های موج دار فولادی بدون بتن مسلح رویه و طاق ضربی مهاربندی شده ولی بدون بتن مسلح رویه (هر چند باید از انسجام و یکپارچگی طاق در هنگام وقوع زلزله اطمینان حاصل شود) می باشد.

 

قسمت دوم سوال رو بلد نبودم.:icon_gol:

 

منبع: آیین نامه 2800

  • Like 3
ارسال شده در

عالی بود مهندس:a030:

  • Like 2
ارسال شده در

خب حالا نوبت منه!! :w16:

"ضریب ضربه" را تعریف فرمائید و بگویید مقدار آن برای آسانسور، پلها، پارکینگها و سازه هایی که بطور کششی نگهداری می شوند چقدر است؟

  • Like 2
ارسال شده در

کسی بلد نیست؟؟ :ws38:

مدعیاش؟؟ :whistle:

  • Like 1
ارسال شده در

سوال من هنوز کامل پاسخ داده نشده:ws3:

  • Like 1
ارسال شده در

پس خودم جوابشو بدم؟؟ :ws52:

  • Like 1
  • 2 سال بعد...
ارسال شده در
خب حالا نوبت منه!! :w16:

"ضریب ضربه" را تعریف فرمائید و بگویید مقدار آن برای آسانسور، پلها، پارکینگها و سازه هایی که بطور کششی نگهداری می شوند چقدر است؟

 

ضریب دینامیکی (ضربه) :

اثر بار عادی (بار کامیون 40 تن و بار خطی همراه با آن) باید در ضریبی به نام ضریب ضربه ضرب شود که مقدار آن از رابطه زیر به دست می آید :

لاندا یا ضریب ضربه :

1.3 - 0.005L - 0.15h

× مقدار 0.005L - 0.15h باید از 1.3 کم شود که به دلیل اشتباه تایپی به این شکل دیده می شود.

 

 

بارهای زنده وسایلی که حرکت رفت و برگشتی دارند مانند آسانسور و جرثقیل باید در ضریبی به نام ضریب ضربه ضرب شود تا اثرات حرکت‌های ناگهانی آن لحاظ گردد.

در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مبحث ۶ ضریب ضربه برای آسانسور برابر با ۲ است (این ضریب باید در وزن اتاقک، ماشین آلات، وزنه تعادل و بار زنده ناشی از وزن مسافران و وسائل آن ضرب گردد)

  • Like 4
  • 2 ماه بعد...
ارسال شده در

ضریب دینامیکی (ضربه) :

اثر بار عادی (بار کامیون 40 تن و بار خطی همراه با آن) باید در ضریبی به نام ضریب ضربه ضرب شود که مقدار آن از رابطه زیر به دست می آید :

لاندا یا ضریب ضربه :

1.3 - 0.005L - 0.15h

× مقدار 0.005L - 0.15h باید از 1.3 کم شود که به دلیل اشتباه تایپی به این شکل دیده می شود.

 

 

بارهای زنده وسایلی که حرکت رفت و برگشتی دارند مانند آسانسور و جرثقیل باید در ضریبی به نام ضریب ضربه ضرب شود تا اثرات حرکت‌های ناگهانی آن لحاظ گردد.

در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مبحث ۶ ضریب ضربه برای آسانسور برابر با ۲ است (این ضریب باید در وزن اتاقک، ماشین آلات، وزنه تعادل و بار زنده ناشی از وزن مسافران و وسائل آن ضرب گردد)

 

آفرین شاگرد زرنگ :whistle:

  • Like 3
  • 10 ماه بعد...
ارسال شده در

چرا اين تاپيك به گل نشست؟! :w00:

  • Like 4
ارسال شده در

طوفان زده به تالار:whistle:

  • Like 3
ارسال شده در
طوفان زده به تالار:whistle:

 

:whistles:

ارسال شده در
چرا اين تاپيك به گل نشست؟! :w00:

 

چون امثال شما ها رفتید و بقول شاعر

توانا بود

وانگهی دریا شود

به به چه آبلیموی یک و یکی

ماکارونی مانا

خودشون میذارن میرن بعد میگن این خونه چرا صاحاب نداره.:w58:

  • Like 1
ارسال شده در
طوفان زده به تالار:whistle:

 

طوفان نزده ، صاحب نداره . از اون لحاظ:banel_smiley_4:

ارسال شده در
طوفان نزده ، صاحب نداره . از اون لحاظ:banel_smiley_4:
:5c6ipag2mnshmsf5ju3
  • Like 1
ارسال شده در

سلاااام

الان فعالش می کنم .

حتما باید تخصصی از کتابا باشه !!!

 

فرق قیمت دادن براساس سرجمع و زیربنایی چیه ؟؟؟:ws3:

  • Like 1
  • 2 هفته بعد...
ارسال شده در

کسی نیست :whistle:


×
×
  • اضافه کردن...