Hossein.T 22596 این ارسال پرطرفدار است. اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۰ سلام یه مدت توو فکرم بود من که زحمت خاصی در این سایت نمیکشم . لااقل این تاپیک رو بزنم و چند تا نکته ی ساده رو برای دوستانی که زحمت میکشن و مطالب مختلف رو در سایت قرار میدن ، بازگو کنم تا زحماتشون هدر نره. خصوصا اینکه چند مدت پیش ، Spow تاپیکی برای آپدیت کردن منظم صفحه ی اول سایت زد و طرح بسیار خوبی هم بود. اما دوستان چند تا نکته رو در این طرح نادیده گرفتن. بخاطر همین موضوع تصمیم گرفتم این تاپیک رو بزنم تا اولا زحمات دوستان در آپدیت کردن صفحه ی اول سایت ، بیهوده نباشه و ثانیا به کمک هم بتونیم رتبه های خوبی رو در موتور های جستجو بدست بیاریم. امیدوارم دوستان مدیر این تاپیک رو با دقت مطالعه کنن و حدالامکان نکات ذکر شده در این تاپیک رو در زدن پست در صفحه ی اول سایت و آپدیت کردن اون ، مد نظر قرار بدن. من در این تاپیک ، مبنا رو موتور جستجوی گوگل قرار میدم. قبل از رفتن سر اصل موضوع ، کمی در مورد نحوه ی کار موتور های جستجو و بخصوص موتور جستجوی گوگل توضیح میدم و در بین صحبت ها ، نکات مورد نظرم رو ذکر میکنم. تقریبا تمامی موتور های جستجو ، برای پیدا کردن مطالب مورد جستجوی کاربرا ، سه قدم رو طی میکنن : قدم اول : جستجو در وب و به اصطلاح ، Crawl کردن سایت های موجود در اینترنت. قدم دوم : قرار دادن سایت های Crawl شده در دیتابیس گوگل و به اصطلاح Index کردن سایت ها. قدم سوم : نمایش نتایجی که بیشترین ربط و نزدیکی رو با عبارت جستجو شده توسط کاربر داره. خب قدم اول رو معمولا ربات های گوگل انجام میدن. گوگل برای Crawl کردن وب سایت های موجود در اینترنت ، از یه سری ربات ها به اسم Googlebot استفاده میکنه. کار این ربات ها اینه که ، سراسر یه وبسایت رو جستجو میکنن و تمامی لینک های موجود در اون سایت رو پیدا میکنن . بعد از پیدا کردن لینک ها ، وارد لینک ها میشن و تک تک کلمات و عبارات موجود در لینک و بدنه ی سایت رو آنالیز میکنن. پس کار ربات اینه که : وارد سایت ها میشه ---> وارد لینک های سایت ها میشه ---> وارد لینک های سایت های اون سایت ها میشه! ---> و . . و . . و . . . به همین ترتیب رنج بسیار زیادی از سایت ها رو در هر عملیات Crawling ، در شرح وظایفشون قرار میدن و به نوبت و با سرعت بالا به اونا رسیدگی میکنن. قدم دوم و سوم رو هم همین ربات ها انجام میدن. به این صورت که کل متن های یک سایت رو مورد بررسی قرار میدن و اونا رو به صورت alphabetical و الفبایی مثل فهرست یه کتاب ، فهرست میکنن و به عبارت دیگه ، index میکنن. هر زمانی هم که کاربری ، عبارتی رو جستجو کرد ، گوگل به همین index هاش مراجعه میکنه و شبیه ترین کلمه و عبارت رو پیدا میکنه و وب سایتش رو به کاربر نمایش میده. اما یه سوال. برای به نمایش صفحات مورد جستجوی کاربرا ، ترتیب اولویت رو چطوری بررسی میکنه!؟ پاسخ سوال یه مقدار سخت هست چون گوگل بیش از 200 فاکتور رو برای این کار در نظر میگیره . ولی جای نگرانی نیست . چون مهم ترین فاکتور هایی که گوگل بررسی میکنه تقریبا قابل پیش بینی هست و بصورت Public توسط خود گوگل اعلام میشه. اولین فاکتور ، عنوان سایت هست. وقتی کاربری ، کلمه ای رو جستجو کرد ، گوگل ابتدا به عناوین سایت نگاه میکنه و نزدیک ترین ها رو پیدا میکنه. دومین فاکتور ، Tag هایی هستن که اون سایت در بدنه ی HTML یا کد های سایت ، استفاده کرده. به عنوان مثال ، تگ های Title Tag ، Meta tag description و . . . فاکتور سوم ، Page rank سایت هست و اینکه ، چه تعداد از سایت ها ، به سایت مورد نظر لینک دادن. این سه فاکتور رو به طور نسبتا کامل براتون توضیج میدم و عواملی که شما میتونید انجام بدین رو براتون شرح میدم. فاکتور اول : عنوان سایت و کلمات کلیدی. یکی از مهم ترین گزینه های گوگل برای پیدا کردن سایت های مرتبط ، نگاه کردن به عنوان سایت ها هست و اینکه عنوان اون سایت ، چقدر به عبارت مورد جستجوی کاربر شباهت داره. بعنوان مثال ، از عنوان تالاری که خودم مدیریتش میکنم ینی تالار مقاله ، شروع میکنم. عنوان تالار تحت اختیار من : درخواست مقالات علمی رایگان هست. بیاین ، این عنوان یا بخشی از اون رو در گوگل جستجو کنیم. در کمال تعجب میبینیم که اولین عبارت پیدا شده ی گوگل ، مربوط به سایت نواندیشان هست! حتی اگه کلمه ی درخواست مقالات رو هم جستجو کنیم ، باز هم بین 5 گزینه ی اول گوگل هستیم. اما چرا؟ سایت ما خیلی قوی هست!؟ ما خیلی به سایت های مختلف لینک شدیم!؟ page rank ما بالاست؟ همه ی اینا درسته. اما نکته ای که بهش باید دقت کرد اینه که : اسم عنوان تالار مقاله ، اسمی هست که کمتر کسی در اینترنت جستجو میکنه! در واقع ، این کلمه اصلا کلمه ی رقابتی ایی نیست و برای همین ، معمولا سایت های بسیار کمی از این عنوان استفاده میکنن . پس اگه ما این عبارت رو جستجو کنیم ، گوگل ما و چند تا سایت دیگه رو در صفحه ی اول قرار میده. برای بررسی این موضوع ، کافیه بجای درخواست مقالات علمی ، عبارت دانلود مقالات علمی رو جستجو کنین تا ببینین حتی در 3 صفحه ی اول گوگل هم پیدا نمیشیم! خب برای این کار چیکار میشه کرد!؟ معلومه! باید از عناوینی استفاده کنیم که کاربران اینترنت ، اون رو جستجو میکنن! اما چطوری این عناوین رو پیدا کنیم!؟ خوشبختانه گوگل برای اینکه همیشه در بین موتور های جستجو تک باشه ، همه ی امکانات رو برای کاربرا و مدیران سایت فراهم کرده. یکی از این ابزار ، ابزار برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام هست. البته وارد شدن به این سایت یکم سخته چون سرعت اینترنت معمولا یه ذره پایینه. ولی میشه وارد شد. قسمت های مهم سایت رو در زیر براتون مشخص کردم. در قسمت Word or Phrase کلمه یا کلماتی که میخوایم ببینیم آیا جستجو میشه یا خیر ، رو وارد میکنیم. در سمت چپ ، گزینه ی Exact رو انتخاب میکنیم تا دقیقا عین عبارت ما رو جستجو کنه. در قسمت Advanced Options and Filters ، گزینه های All countries و All Languages رو از لیست انتخاب میکنیم و در آخر هم با تایپ کلمه ی کادر جستجو ، دکمه ی جستجو رو میزنیم. نتایج رو در پایین صفحه نشون میده به ما. خب من برای تالار مقالات ، عبارات زیر رو تست میکنم : درخواست مقالات علمی دانلود مقالات علمی دانلود مقالات رایگان دانلود مقالات ساینس دایرکت دانلود مقالات علمی رایگان درخواست رایگان مقالات درخواست رایگان مقاله دانلود رایگان مقاله و تنظیمات رو اعمال میکنم مثل شکل زیر : خب حالا گزینه ی جستجو رو میزنم. نتایج مثل شکل زیر طبق یه سری جداول به من اعلام میشه. بعد از نشون دادن نتایج ، گزینه ها رو بر حسب Global Monthly Search مرتب میکنم. میتونم حتی این نتایج رو با فرمت اکسل دانلود کنم و در اکسل مشاهده کنم. این عبارات ، بخاطر همون گزینه ی Exact ایی که انتخاب کردیم ، دقیقا همونایی هستن که ما خواستیم تا برامون جستجو کنه. البته اگه یه مقدار پایین تر بیاین میبینین گوگل علاوه بر این که عینا کلمات شما رو آنالیز کرده ، کلمات نزدیک به عبارت شما رو هم آنالیز کرده. میتونید از اونا هم استفاده کنید. خب بریم سر آنالیز و نتایج. میبینین که عبارت "درخواست مقالات علمی" و کلا هر عبارتی که "درخواست" در اول اون باشه ، در جستجوی ماهیانه ی گوگل ، مقدار 0 رو داره! ینی معمولا کاربرا این عبارات رو جستجو نمیکنن و به همین دلیل هم اسم تالار ما در رتبه های اول گوگل هست. چون کمتر سایتی از این عبارت استفاده کرده. البته سایت های دیگه ای هم از این عبارت استفاده کردن ولی چون سایت ما ، Page rank خوبی در گوگل داره ، در بین نتایج اول هست. به عبارات "دانلود مقالات علمی" و "دانلود رایگان مقاله" توجه کنین که به ترتیب در ماه 170 و 260 بار در گوگل جستجو میشن! پس این عبارات ، عبارات مورد علاقه ی کاربران هستن. ممکنه عبارات دیگه ای هم باشن و رتبه ی جستجوی بالایی داشته باشن ولی من از اونا در این مقاله استفاده نکرده باشم. خب ما قسمت اول کار رو انجام دادیم و دو عبارت که مورد علاقه ی کاربران هست رو پیدا کردیم. حالا باید ببینیم چند تا سایت در اینترنت هستن که عینا از این دو عبارت استفاده کردند. هرچی تعدادشون کمتر باشه و میزان رقابتی بودنشون پایین تر باشه ، به نفع سایت هایی هست که از این کلمات کلیدی در عنوانشون استفاده کردن. وارد سایت گوگل میشیم و عبارت زیر رو تایپ میکنیم . allintitle:"دانلود مقالات علمی" عبارت allintitle در اول جستجو مشخص میکنه که ما عین عبارت رو میخوایم. نتایج رو در عکس زیر میبینین : خب میبینین که عبارت اول ، 6790 سایت پیدا شده. عبارت دوم : 53400 بار! واضحه که بین این دو گزینه ، گزینه ی اول برای انتخاب بخشی از عبارت برای عنوان سایت ، انتخاب بهتری هست. چون هم نرخ جستجوی ماهیانه ی بالایی داره و هم تعداد سایت های کمی پیدا میشه که عین این عبارت رو در اون استفاده کرده باشه. میتونین از هر دو عبارت در عنوان استفاده کنین. به شرطی که عنوانتون یه عنوان جالب باشه. مثلا : دانلود مقالات علمی رایگان | تالاری برای دانلود رایگان مقاله ی درخواستی شما میبینین که میتونیم با عبارات بازی کنیم و با استفاده از "|" عبارات رو جدا کنیم. مشخصه که با استفاده از این عنوان در تالار مقاله ، ترافیک زیادی رو به سایتمون وارد میکنیم و در موتور های جستجو میتونیم با انتخاب این گزینه ، انتخاب اول باشیم. شما وقتی تاپیکی زدین و در مورد یه مطلب ، مقاله ای رو در صفحه ی اول سایت قرار دادین ، با استفاده از همین ترفند ها ، کلمات مرتبط با مقاله رو آنالیز کنین و بهترین عناوین رو با بازی کردن با کلمات در عنوان مقالتون استفاده کنین. بخش اول مقاله تموم شد. بخش دوم و سوم رو انشاالله فردا براتون مینویسم. امیدارم کامل مطالعه کنید چون این نکات رو هیچ وب سایتی ، تکرار میکنم هیچ وب سایتی! براتون نمینویسه . 54 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۰ مرسی حسین روشت خیلی توپه فقط این سایته واقعا رو اعصابه الان 7-8 دیقه س منتظرم لود شه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 15 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۰ جسین چان دستت درد نکنه خیلی زحمت کشیدی. باید سر فرصت بیام ریز به ریزشو اجرا کنم. 12 لینک به دیدگاه
Hossein.T 22596 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۰ مرسی حسین روشت خیلی توپهفقط این سایته واقعا رو اعصابه الان 7-8 دیقه س منتظرم لود شه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام فدات آره چون از طرفی هم سایت https هست و خودش یه مقدار سرعت رو پایین میاره. هم اینکه اعلام شده یه از خدا بی خبری داره زندگی نامه ی جنتی رو دانلود میکنه و کل پهنای باند ایران رو داره میخوره!!! دیگه یه کاری کنید لود شه صفحه :دی 16 لینک به دیدگاه
Hossein.T 22596 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۰ خب میرسیم به دومین فاکتور مورد اهمیت در موتور های جستجو. این بخش بیشتر به درد مدیر سایت میخوره ولی نکاتی داره که بهتره کاربرا هم اونارو بدونن و مطمئنا به دردشون خواهد خورد. فرض کنیم شما از کلمات کلیدی به روش بخش اول ، در عناوین مطالبتون استفاده کردین. اما بسیاری از سایت ها هم از همین عنوان برای مطالبشون استفاده میکنن. خب . گوگل چطور میاد این سایت ها رو رتبه بندی میکنه و ما باید چیکار کنیم تا رتبه ی بالاتری در نتایج جستجو داشته باشیم؟ پاسخ سوال در Tag هایی هست که در بدنه ی HTML سایت اصلی وجوود داره. در واقع موتور های جستجو میتونن با HTML TAG ها ، میزان ارتباط موضوع جستجو شده توسط کاربر رو با وب سایتی که خود گوگل پیدا کرده ، متوجه بشن. در بدنه ی HTML تگ های زیادی وجوود داره که مهم ترین اونا رو لیست میکنم براتون و توضیحاتی رو در موردش میدم : اولین TAG ، تگ Title یا Title Tag هست. این تگ همونطوری که از اسمش معلومه ، مربوط میشه به همون عنوان صفحه و عنوان سایت. دومین تگ ، Meta Description tag هست. این تگ در واقع حاوی بخش کوتاه و کلی از توضیحات سایت هست. هر صفحه میتونه Description خاص خودش رو داشته باشه و بهتره بدونیم گوگل ، بعد از تگ تایتل ، به این تگ اهمیت زیادی میده. نه تنها گوگل ، بلکه کاربران هم به این تگ اهمیت زیادی میدن . ولی جای این تگ کجاست!؟ به تصویر زیر نگاه کنید که بخشی از نتیجه ی جستجوی گوگل هست : کادر قرمز ، جایگاه تگ description رو در نتایج جستجو نشون میده. یه مقایسه ی کوچیک بین این دو نتیجه ی جستجو نشون میده که دومین سایت ، به بهترین نحو ، description رو رعایت کرده ولی سایت اول چندان دلچسب نیست. پس کاربری که این عبارت رو جستجو کرده ، احتمال اینکه وارد دومین سایت بشه بسیار زیاد تر از وروود به اولین سایت هست. کاری که گوگل میکنه اینه که بعد از جستجوی کاربر ، گوگل ابتدا عنوان رو بررسی میکنه و بعد ، تگ description رو بررسی میکنه تا ببینه چند بار کلمه ی مورد جستجو در عنوان و description تکرار شده. این کار رو در متن مطلب هم انجام میده. البته اینطور برداشت نکنید که پس ما باید تا خرخره از کلمات کلیدی استفاده کنیم و کاربر رو بکشونیم سایتمون! با این کار ما موتور جستجو رو گول میزنیم. درسته با این کار همیشه در صدر نتایج جستجو خواهیم بود! ولی وقتی کاربر با این وضعیت مواجه میشه و با انبوهی از کلمات کلیدی بی ربط برخورد میکنه و میبینه مطلبی که واردش شده ، به اندازه ی تعداد این کلمات کلیدی ارزش نداره ، نسبت به سایت ما بی اعتماد میشه ، لینک نمیده ، از نتایج *****مون میکنه و حتی ممکنه مارو به عنوان یه سایت اسپم به گوگل معرفی کنه. پس بهترین کار برای مدیران سایت اینه که اولا از کلمات کلیدی مناسب و کاربر پسند و مرتبط با موضوع استفاده کنن و ثانیا ، در هر صفحه از سایت ، از description tag خاص و مخصوص به خودش به همراه اون کلمات کلیدی در جمله استفاده کنن. من صفحه ی اول نواندیشان رو بررسی کردم و متوجه شدم ، خیلی از صفحات فقط از یه description استفاده میکنن. در واقع یه توضیح رو در بسیاری از صفحات کپی کردن و این اصلا خوب نیست. به عنوان مثال در صفحه ی اول سایت و در قسمت مقالات مهندسی معماری ، کلمه ی کلیدی مقالات مهندسی معماری تنها یک بار اونم فقط در عنوان ذکر شده بود. وقتی این عبارت رو جستجو کنین ، خیلی خیلی بعیده که به نواندیشان هدایت بشین. مورد بعدی اینه که این قسمت حتی description درست و حسابی هم نداره. بهترین توضیح ؛ توضیحی هست که کوتاه و مختصر باشه و حاوی کلمات کلیدی بصورت کاربرپسند باشه و بتونه مشخصات اون صفحه رو به بهترین نحو به کاربر اطلاع بده. پس راه درست اینه که تمامی این موارد علاوه بر اون قسمت ، در قسمت های دیگه ی سایت هم اعمال بشه و به اصطلاح سایت در این مورد بهینه بشه. و اما تگ سوم و تگی که بسیاری از کابرای سایت در مورد اون اشتباه میکنن. تگ Keyword یا Keyword Meta tag این تگ ، در واقع میاد لیستی از برچسب ها رو در سایت قرار میده. این برچسب ها ، همون چیزایی هستن که شما در پایین تاپیک ها اونا رو قرار میدین. مثل عکس زیر : این تگ ها و برچسب ها ، در واقع هیچ کمکی به نتایج جستجوی گوگل نمیکنن. نه تنها گوگل ، بسیاری از موتور های جستجوی دیگه هم این تگ رو در مورد نتایج جستجوی خودشون حذف کردن. ممکنه بپرسین چرا؟ جوابش ساده هست. برای اینکه ممکنه خیلی از سایت ها ، از کلمات کلیدی هم دیگه استفاده کنن و اینطوری موتور جستجو رو به راحتی فریب بدن. از طرفی ممکنه بخاطر استفاده از کلمات کلیدی همدیگه برای بهبود رتبه ی جستجو ، دشمنی و چشم و همچشمی بوجود بیاد! پس گوگل برای انکه این مشکل رو برطرف کنه و بهترین نتایج رو به کاربرانش نشون بده ، این تگ رو بطور کلی از نتایج جستجو حذف کرده. آخرین تگ هم مربوط میشه به لینک ها. در صفحه ی اول سایت دیدم خیلی از دوستان ، بخشی از توضیحات یه مقاله رو مینویسن . خب این خیلی خوب هست و اگه متن مقاله رو با روش های بالا بهینه کنیم ، عالی هم میشه. اما در ادامه ی مقاله ، قسمتی رو به نام "ادامه ی مطلب" قرار میدن و اون رو لینک میکنن به صفحه ی مورد نظرشون در انجمن. به این نوع لینک ها که حاوی متن هستن ، Anchor Text گفته میشه. خب استفاده از anchor text خیلی خوب هست و اینکه با استفاده از این لینک ها ، مطلب رو به صفحه ی انجمن لینک کنیم ایده ی جالبیه. اما مشکل کار اینه که ما فقط به دو کلمه ی "ادامه ی مطلب" بسنده میکنیم. خب ممکنه بپرسید کجای این موضوع ایراد داره؟ کافیه یه بار وارد گوگل بشین و در قسمت جستجو عبارت " Click Here " رو تایپ کنین. در کمال تعجب میبینین اولین نتیجه ، مربوط میشه به سایت Adobe برای دانلود نرم افزار Adobe Acrobat Reader ! خب چرا!!؟ پاسخش ساده هست! بسیاری از سایت ها بروشور ها و مقالاتشون رو با فرمت PDF در سایت هاشون قرار میدن و برای انکه به کاربر بگن چجوری PDF ها رو نمایش بدن ، عبارت زیر رو تایپ میکنن و اون رو لینک میکنن به صفحه ی سایت Adobe : If you want to read the whole article , you should click here and download adobe acrobat reader فکر میکنم متوجه شدین چی شد! عبارت Click here به عنوان یه کلمه ی کلیدی شناخته شد و از اونجایی که بسیاری از سایت ها ، این عبارت رو به سایت Adobe لینک دادن ، پس گوگل تصور کرد که Click here مربوط میشه به سایت adobe ! پس اول اون رو نمایش داده! وقتی ما در صفحه ی اول سایت ، عبارت "ادامه ی مطلب" رو قرار میدیم ، در واقع محتویات صفحه ی لینک شده رو به عبارت "ادامه ی مطلب" ربط میدیم! در صورتی که میتونیم بنویسیم "ادامه ی مطلب در مورد مقاله ی فلان!" خب ما وقتی کلمه ی کلیدیمون رو بعد از ادامه ی مطلب قرار بدیم و اون رو لینک کنیم به صفحه ی انجمن ، هم اینطوری از کلمه ی کلیدیمون یه بار دیگه استفاده کردیم و هم کسی که اسم اون مقاله رو در نت جستجو میکنه ، میتونه به سایت ما هدایت بشه. پس بهتره به نوع لینک هایی که میدیم و اسمشون توجه زیادی کنیم. بد ترین نوع لینک ها اینه که عین لینک رو از آدرس بار ، کپی کنیم! خب این اصلا هیچ ارزشی نداره. اینکه میگن ، اگه مطلبی رو کپی کردین ، لینک رو ذکر کنین ، منظورشون این نیست که عین لینک رو بگیریم از آدرس بار کپی کنیم! اینطوری لینک میدیم : عنوان مطلب رو مینویسیم و اون رو لینک میکنیم به سایت مبدا. در واقع Anchor Text درست میکنیم. بخش دوم هم به پایان رسید. بهینه سازی بحث شلوغ و گسترده ایه. سعی میکنم نکاتی رو ذکر کنم که هم به درد کاربران بخوره و هم مدیران سایت. 33 لینک به دیدگاه
Hossein.T 22596 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۰ توو این بخش یه مقدار در مورد Page Rank گوگل مینوسیم و یکمم در مورد محتوای مناسب و دلپسند کاربر و موتور های جستجو صحبت میکنم. در بخش های قبل یاد گرفتیم که اولا از عناوین مناسب و کاربرپسند برای عنوان استفاده کنیم و تونستیم تگ های مهم گوگل رو بررسی کنیم. اینم یاد گرفتیم که وقتی به یه صفحه یا وب سایت لینک میدیم ، لینک رو به چه صورتی بسازیم. و اما Page Rank چی هست؟ دو نوع تصور نسبتا درست ولی بزرگ نمایی شده در این مورد وجوود داره. بعضی از دوستان فکر میکنن که هرچی Page rank یه صفحه بالاتر باشه ، بیشتر در نتایج جستجو نمایش داده میشه. بعضیا هم تصور میکنن که یه عدد بین 0 تا 10 هست که هر چی این عدد بالاتر بره ، امتیاز اون صفحه بالاتر هست و گوگل ارزش بیشتری برای اون قائل میشه. خب هر دو تصور تا حدی درسته ولی باید یادمون باشه Page rank فقط یکی از 200 فاکتوری هست که گوگل برای رتبه بندی صفحات در نمایش نتایج جستجو ، از اون استفاده میکنه! در واقع بهتر بگم : Page Rank فقط و فقط مربوط میشه به لینک هایی که سایت های دیگه ، به قسمت های مختلف صفحات سایت شما میدن. هرچی تعداد لینک هایی که سایت های دیگه ، به سایت ما بدن بیشتر باشه ، Page rank صفحات مختلف سایت هم بالا تر میره و اعتبار ما به لحاظ Page rank هم بالاتر خواهد رفت. وقتی گوگل ببینه یه سایتی با Page rank بالا ، به سایت ما لینک داده : اولا صفحات ما با سرعت بالاتری در مرجع و دیتابیس گوگل ، ایندکس میشه و ثانیا ربات های گوگل با ترتیب زمانی بیشتری سایت ما و صفحات ما رو مورد بررسی قرار میدن. اما چطوری میتونیم لینک از سایت های دیگه بگیریم!؟ تصور نسبتا اشتباهی که وجوود داره اینه که ما در سایت های مختلف بنویسیم : "انجمن علمی نواندیشان" و اون رو لینک کنیم به صفحه ی اول سایت. همونطوری که گفتم این نوع لینک ، اولا فاقد کلمات کلیدی هست و کاربر هیج وقت این عبارت رو جستجو نمیکنه! ثانیا ما با این کار فقط Page rank صفحه ی اول رو بالا بردیم و سایر صفحات ، page rank مناسبی رو کسب نمیکنن. بطور کلی هرچی وارد عمق بیشتری از صفحات سایت بشیم ، Page rank کمتری مشاهده میکنیم چون سایت های کمتری به اون صفحات لینک دادن. به تصویر زیر نگاه کنید : تصویر اول ، page rank صفحه ی اول نواندیشان هست که 4 هست. تصویر دوم هم صفحه ی مربوط به مقالات عمران هست که میبینید اصلا امتیازی نداره! چون هیچ کس لینکی به این صفحه نداده. یکی از کارهایی که میشه انجام داد ، استفاده از محتوای لینک ساز و کاربر پسند هست. کاربران باید مطالبی بنویسن که اولا جدید باشه و ثانیا جذاب باشه. یادتون باشه که ربات های گوگل عاشق مطالب جدید هستن تا اونارو ایندکس کنن . از طرفی گوگل بیشترین توانش رو در این قرار داده که بهترین صفحات رو به کاربرانش نشون بده پس اول از همه باید به این فکر کرد که مطالب ما باید برای کاربران جدید و جذاب باشه و بعد برای موتور های جستجو هرچی مطالب جدید تر و جالب تر بنویسیم ،هم لینک های بیشتری از سایت های دیگه دریافت خواهیم کرد ، هم Page rank بخش های مختلف رو بالا میبریم و هم کاربران بیشتری به مطالب سایت ما لینک میدن. از این صحبت ها میشه یک چیز مهم رو متوجه شد : حدالامکان مطالب رو از سایت های دیگه کپی پیست نکنید! اگر هم کپی پیست کردین ، حتما بصورت صحیح به صفحه ی دارنده ی مقاله ، لینک بدید. اینطور فکر نکنید که هرچی دینامیک تر باشیم و صفحات رو زود تر آپدیت کنیم ، ترافیک بیشتری از سمت گوگل وارد سایت ما میشه. همیشه اول از همه به فکر کیفیت باشیم و بعد به کمیت فکر کنیم. خیلی از کاربران هستن که دنبال یه نکته ی جدید از یه مطلب میگردن و از گوگل استفاده میکنن نمیخوان چند لینک مختلف با یه محتوا رو ببینن! گوگل هم نمیخواد . چون دوست داره همواره بهترین نتایج رو به کاربرانش گزارش بده. وقتی ربات های گوگل وارد سایت های مختلف میشن و میبینن حجم زیادی از مطالب اون سایت ها ، از سایت های دیگه کپی شده ، اعتمادش رو نسبت به سایت از دست میده و خیلی دیر مطالب اون سایت رو ایندکس میکنه. چون اولا نمیخواد مطالب تکراری رو در دیتابیسش ذخیره کنه و ثانیا اینطوری انرژی و منابع گوگل رو بخاطر مطالب بی ارزش ، به هدر بده. پس تا میتونیم جدید باشیم. حتی یه پاراگراف کوچیک حاوی نکته ی جدید هم در یه موضوع ، میتونه کمک بسیار زیادی در لینک شدن ما بکنه. همواره مطالب رو بصورت منظم و به همراه استفاده ی درست و هوشمندانه از کلمات کلیدی ، در تاپیک ها منتشر کنین. وقتی دیدین بخشی از مطالبتون گنگ هست ، حتما به دنبال توضیحات اضافی در اینترنت و منابع خارجی بگردین و اون توضیحات رو در مطالب ، اضافه کنین. استفاده از تصویر در متن برای کاربران جذابیت بیشتری داره و اعتمادشون به سایت شما بالاتر میره. سعی کنین طریقه ی درست لینک کردن رو در پایان مقاله ، قرار بدین تا کاربرایی که میخوان کپی کنن ، به صورت صحیح به مطلب شما لینک بدن. دوستانی که برای مطالبشون وبلاگ دارن هم میتونن کمک بسیار زیادی در لینک کردن صحیح مطالب ، به سایت نواندیشان کنن. حتی میتونیم از سایت های تبلیغاتی که صفحات مجزایی به ما اختصاص میدن هم برای تبلیغ نوشته ها و سایتمون استفاده کنیم. استفاده از سایت هایی که page rank خوبی در گوگل دارن و زمینه ی کاریشون مثل سایت ما هست هم روش خوبیه. اگه در سایتی عضو هستین که اجازه ی تبلیغ لینک و استفاده از لینک در امضا و پروفایلتون رو میدن ، میتونین بطور صحیح به مطالب نواندیشان لینک کنین. سایت های اجتماعی و خبری ، گزینه های مناسبی برای تبادل صحیح لینک هستن. مراقب سایت های اسپم هم باشین و هیچ وقت با سایت هایی که نمیشناسین تبادل لینک نکنین. مطمئنا خیلی از نکات توو ذهن من نیست و اونا رو نگفتم. پس اگه کسی نکته ی جدید یا پیشنهادی داره بگه. 28 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۰ فوق العاده بود حسین جان. دستت درد نکنه. سعی میکنم تو درجه اول قسمتاییش که مربوط به کلیت سایت میشه رو یه اصلاحاتی بکنم، بعدش هم دقت بیشتر و توجه به نکات گفته شده تو ارسال مطلب. همونطور که خودتم اشاره کردی تو هیچ سایتی این نکات رو به این خوبی و کاملی ندیده بودم. 14 لینک به دیدگاه
spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 اسفند، ۱۳۹۰ مرسی حسین جان جدا لذت بردم من چرا این تاپیک رو ندیده بودم؟ حالا میتونم بگم به غیر از دانلودهای امروزم وقتم به هدر نرفته امروز 14 لینک به دیدگاه
Avenger 19333 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 اسفند، ۱۳۹۰ خیلی مطلب خوبی بود ممنون حسین جان 9 لینک به دیدگاه
Hossein.T 22596 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 خرداد، ۱۳۹۱ و اما تگ سوم و تگی که بسیاری از کابرای سایت در مورد اون اشتباه میکنن. تگ Keyword یا Keyword Meta tag این تگ ، در واقع میاد لیستی از برچسب ها رو در سایت قرار میده. این برچسب ها ، همون چیزایی هستن که شما در پایین تاپیک ها اونا رو قرار میدین. مثل عکس زیر : این تگ ها و برچسب ها ، در واقع هیچ کمکی به نتایج جستجوی گوگل نمیکنن. نه تنها گوگل ، بسیاری از موتور های جستجوی دیگه هم این تگ رو در مورد نتایج جستجوی خودشون حذف کردن. ممکنه بپرسین چرا؟ جوابش ساده هست. برای اینکه ممکنه خیلی از سایت ها ، از کلمات کلیدی هم دیگه استفاده کنن و اینطوری موتور جستجو رو به راحتی فریب بدن. از طرفی ممکنه بخاطر استفاده از کلمات کلیدی همدیگه برای بهبود رتبه ی جستجو ، دشمنی و چشم و همچشمی بوجود بیاد! پس گوگل برای انکه این مشکل رو برطرف کنه و بهترین نتایج رو به کاربرانش نشون بده ، این تگ رو بطور کلی از نتایج جستجو حذف کرده. دوستان اصلاح میکنم : گوگل این تگ رو هم جزء tag ها به حساب میاره و در نتایج جستجو میتونه تاثیر زیادی داشته باشه. میتونید تاپیک های مهم تالارتون رو که میتونه بازدید بالایی داشته باشه رو با استفاده از این برچسب ها بهینه کنین و بازدید و رتبه ی سایت و تاپیکتون رو در نتایج گوگل بالا ببرین. در واقع tag ایی که گوگل ، اون رو به حساب نمیاره ، Keyword meta tag هست که با این تگ ، تنها تشابه اسمی داره و ربطی به این تگ نداره. میتونین از همین امروز دوباره شروع کنین و با قرار دادن روزی 3 برچسب مرتبط در تاپیک های مهم تالارتون ، رتبه و بازدید نواندیشان رو ظرف مدت چند هفته بسیار بیشتر کنین. 14 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 خرداد، ۱۳۹۱ ممنون حسین جان. البته اینم اضافه میکردی که واسه جدا کردن تگ ها از ویرگول فارسی(،) استفاده نشده و ویرگول لاتین (,) استفاده بشه. 9 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۱ ممنون حسین جان خیلی کامل و جامع بود فقط من اون قسمت لینک دهی ها رو درست متوجه نشدم.. 4 لینک به دیدگاه
Hossein.T 22596 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۱ ممنون حسین جان خیلی کامل و جامع بود فقط من اون قسمت لینک دهی ها رو درست متوجه نشدم.. سلام. کدوم قسمتش رو؟ anchor text ؟ 6 لینک به دیدگاه
shahdokht.parsa 50877 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۱ سلام.کدوم قسمتش رو؟ anchor text ؟ بد ترین نوع لینک ها اینه که عین لینک رو از آدرس بار ، کپی کنیم! خب این اصلا هیچ ارزشی نداره.اینکه میگن ، اگه مطلبی رو کپی کردین ، لینک رو ذکر کنین ، منظورشون این نیست که عین لینک رو بگیریم از آدرس بار کپی کنیم! اینطوری لینک میدیم : عنوان مطلب رو مینویسیم و اون رو لینک میکنیم به سایت مبدا. در واقع Anchor Text درست میکنیم. همینو که خودت گفتی ... 5 لینک به دیدگاه
Hossein.T 22596 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۱ همینو که خودت گفتی ... خب برای لینک دادن به یه مطلب ، شیوه ی درست به این صورته که ما موضوع اون مطلب رو بنویسیم و اون رو به صفحه ی حاوی اون مطلب لینک کنیم. فرض کن من میخوام خبری رو که از سایت عصر ایران مطالعه کردم رو در یه تاپیک کپی کنم و در آخر لینک منبع رو ذکر کنم. لینکی که ذکر میکنم به این صورت هست : عنوان خبر رو کپی میکنم و اون عنوان رو به صفحه ی حاوی خبر سایت عصر ایران لینک میکنم . مثل زیر : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به این نوع لینک ها میگن anchor text در واقع اگه شما وبلاگی دارین و دوست دارین مطالبی از سایت نواندیشان در اون بذارین ، این مطالب رو بصورت anchor text قرار بدین. مثالی از مزیت این روش رو در متن گفتم که با نوشتن عبارت click here در گوگل ، به وبسایت شرکت adobe هدایت میشیم. 10 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۱ چند روز هست که دارم تالار مهندسی مکانیک-زیر تالار حرارت و سیالات رو بهینه می کنم. قسمتی از کارهایی که کردم رو در لینک زیر می تونید بخونید. http://www.noandishaan.com/forums/thread89188.html#post964821 من فکر می کنم اگر هر کدام از مدیران تالارها و زیر تالارها این کار رو انجام دهن و با توجه به تجربه ی وبلاگی خودم نتیجه خوبی می گیریم. گوگل جریمه ای برای لینک های خراب در نظر می گیرد... پوشه های(تاپیک های) فراوان با پست های کم، برای گوگل جالب نیست... اگر این کار فقط برای تالارهای مهندسی انجام گیرد که حدودا 20 تالار میشن و با فرض اینکه هر تالار،10 زیر تالار دارد و با فرض اینکه بهینه سازی هر زیر تالار حدودا 30 ساعت زمان لازم داشته باشد(تا الان حدود 20 ساعت کار کردم و فکر می کنم 10 ساعت دیگه کار دارم) کلا میشود 6000 ساعت. آیا گوگل 6000 ساعت فعالیت رو نادیده می گیرد؟ موفق باشید 14 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۹۲ ikaros گرامی مطلبتون بسیار عالی بود ... ولی انجام عملیات مربوط به بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو برای کاربران عادی در بسیاری موارد سخت و کم اهمیت می باشد . از این رو حضور یک وبمستر با تجربه و دانا برای این چنین محیطی لازم و ضروری بنظر می رسد. 5 لینک به دیدگاه
Hossein.T 22596 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۹۲ ikaros گرامی مطلبتون بسیار عالی بود ... ولی انجام عملیات مربوط به بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو برای کاربران عادی در بسیاری موارد سخت و کم اهمیت می باشد . از این رو حضور یک وبمستر با تجربه و دانا برای این چنین محیطی لازم و ضروری بنظر می رسد. ممنون. چقدر خوب بود زمانی اونقدر انگیزه داشتم که برای این سایت این همه وقت بذارم و مطالب بدرد بخور بنویسم. این سایت میتونست به یکی از پر بازدید ترین وب سایت های کشور تبدیل بشه ولی هممون کاری کردیم که... بگذریم... به هر حال مرسی از توجهت. 4 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 شهریور، ۱۳۹۲ ممنون. چقدر خوب بود زمانی اونقدر انگیزه داشتم که برای این سایت این همه وقت بذارم و مطالب بدرد بخور بنویسم. این سایت میتونست به یکی از پر بازدید ترین وب سایت های کشور تبدیل بشه ولی هممون کاری کردیم که... بگذریم... به هر حال مرسی از توجهت. ایده زیاد بود .. همینطور ادمای خوشفکر ... ولی خب ایده ها منتظر تصمیم گیری ما نمیمونن 5 لینک به دیدگاه
قاصدکــــــــ 20162 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مهر، ۱۳۹۴ ضمن تشکر بسیار زیاد مطالب بسیار ارزشمندی بود که قطعاً در این مدت اثر خودش رو گذاشته استفاده کردم و باعث افتخاره که تاپیک دوباره آپ بشه 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده