سارا-افشار 36437 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 آذر، ۱۳۹۰ دقیقا کدوم آیه؟؟؟طالبان هم که معلوم الحالند از بس تفکرشون پوچه اجازه بحث کردن هم ندارند!! در مورد مثال مادر هم مطمئنا اگر من دلیل کشتن رو نگم هر انسانی میگه عجب کار وحشیانه ای ولی کسی که عاقلتره میگه به چه علت! سوره بقره ایه193"وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلّهِ فَإِنِ انتَهَواْ فَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ بجنگید (با)آنان تا ديگر فتنهاى نباشد و دين مخصوص الله گردد پس اگر دست برداشتند(از کفر) تجاوز جز بر ظالمان روا نيست ظالم از نظر قران معنی مختلفی داره یکیش اینه سوره توبه ایه 5 فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ پس هنگامیکه ماههاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و محاصره کنید و به كمين آنان بنشينيد در هر مکانی که قابل کمین کردن است پس اگر توبه كردند و نماز خواندند و زكات پرداختند راه را بر آنها رها کنید، زيرا الله آمرزنده مهربان است. 7 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 آذر، ۱۳۹۰ نمیدونم چرا این کلمات با هم در تضادهآخری که دیگه... شما اگه فقط در مورد چیزایی که میدونستی پست میدادی باور کن نصف مشکلاتت حل بود ! توی 24 ساعت گذشته 56 تا پست توی همین تاپیک زدی که تقریبا همش اسپم بوده ! 6 لینک به دیدگاه
سارا-افشار 36437 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ مگه من استارترم؟؟گرچه فکر کنم کلا موضوع تاپیک عوض شدهخوبه به طور ضمنی اعتراف میکنید که توهین بود!! چی شما دارین میگید هرکی توهین کنه نشانه عجز طرف رو می رسونه شما از نظر روانشناسی وقتی ببیندی یکی عاجز و بدبخت و بیچاره هس درموردش خشم می کنید من باشم اینجور مواقع خیلی راحت رد میشم چون طرف عجز خودشو نشون داده دیگه لازم نیس این همه عصبانی و ناراحت بشم نه زیربار نمیرم امضای من توهین نبود و نیس میخوای یکی دیگه از این جوکا دارم دست اوله برات خصوصی بگم البته فقط جوکه توهین نیس 5 لینک به دیدگاه
سارا-افشار 36437 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ دقیقا کدوم آیه؟؟؟طالبان هم که معلوم الحالند از بس تفکرشون پوچه اجازه بحث کردن هم ندارند!! در مورد مثال مادر هم مطمئنا اگر من دلیل کشتن رو نگم هر انسانی میگه عجب کار وحشیانه ای ولی کسی که عاقلتره میگه به چه علت! راستی به طالبان توهین نکن 4 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ سوره بقره ایه193"وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلّهِ فَإِنِ انتَهَواْ فَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ بجنگید (با)آنان تا ديگر فتنهاى نباشد و دين مخصوص الله گردد پس اگر دست برداشتند(از کفر) تجاوز جز بر ظالمان روا نيست ظالم از نظر قران معنی مختلفی داره یکیش اینه سوره توبه ایه 5 فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ پس هنگامیکه ماههاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و محاصره کنید و به كمين آنان بنشينيد در هر مکانی که قابل کمین کردن است پس اگر توبه كردند و نماز خواندند و زكات پرداختند راه را بر آنها رها کنید، زيرا الله آمرزنده مهربان است. ممنون از اینکه بالاخره بحث مستدل شد آیه اول که منظورش واضحه در میدان جنگه و مسلمانان هیچ وقت حق شروع جنگ را نداشته اند مگر فکر کنم یک استثنا این آیه اولین آیه ای بود که در مورد جنگ با دشمنان اسلام نازل شد و پس از آن پیامبر با کسانی که دست به شمشیر بردند جنگید و نسبت به آنان که دست به شمشیر نبردند خودداری نمود.جالب اینه که شاید فقط اسلام باشه که توی جنگ هم توصیه های اخلاقی داره! مثلا افرادى كه سلاح بر زمين بگذارند، و كسانى كه توانايى جنگ را از دست داده اند، يا اصولا قدرت بر جنگ ندارند، همچون مجروحان ، پير مردان ، زنان و كودكان نبايد مورد تعدى قرار گيرند، باغستانها و گياهان و زراعتها را نبايد از بين ببرند، و از مواد سمى براى زهرآلود كردن آبهاى آشاميدنى دشمن (جنگ شيميايى و ميكروبى ) نبايد استفاده كنند. على (عليه السلام ) - طبق آنچه در نهج البلاغه آمده - به لشكريانش ، قبل از شروع جنگ صفين دستور جامعى در اين زمينه داده كه شاهد گوياى بحث ما است : لا تقاتلوهم حتى يبدؤ وكم فانكم بحمد الله على حجة ، و ترككم اياهم حتى يبدؤ وكم حجة اخرى لكم عليهم ، فاذا كانت الهزيمة باذن الله فلا تقتلوا مدبرا و لا تصيبوا معورا و لا تجهزوا على جريح و لا تهيجوا النساء باذى و ان شتمن اعراضكم و سببن امرائكم . ((با آنها نجنگيد تا جنگ را آغاز كنند، چه اينكه شما بحمد الله (براى حقانيت خود) داراى حجت و دليل هستيد، و واگذاشتن آنها تا نبرد را آغاز كنند، حجت ديگرى است به سود شما و بر زيان آنان ، آنگاه كه به اذن خدا آنان را شكست داديد، فراريان را نكشيد، و بر ناتوانها ضربه نزنيد و مجروحان را به قتل نرسانيد، و با اذيت و آزار، زنان را به هيجان نياوريد، هر چند به شما دشنام دهند، و به سرانتان ناسزا گويند)) آیه دوم هم در مورد مهلت چهارماهه به بت پرستان است و پس از هدایتهایی بود که برای آنها عرضه شد و خیانتهای متعددی بود که اونا کردند و این هم به خاطر برچیده شدن باقیمانده بت پرستی بود چون خرافه ای بیش نبود ضمن اینکه از قسمت دوم آیه برمیاد که این امر تا زمانیه که اونها لجاجت بر بت پرستی خود داشته باشند ولی به محض اینکه توبه کردند(ولو به ظاهر)با دیگر مسلمین فرقی ندارند.در آیه بعد هدف اسلام که گسترش توحیده و برچیده شدن بت پرستی کاملا معلوم میشه وَإِنْ أَحَدٌ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ اسْتَجَارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّى يَسْمَعَ كَلاَمَ اللّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَعْلَمُونَ و هر گاه يکی از مشرکان به تو پناه آورد ، پناهش ده تا کلام خدا را بشنود ، سپس به مکانی امنش برسان ، زيرا اينان مردمی نادانند يكى از بت پرستان پس از الغاى پيمان آنها، به على (عليه السلام ) گفت : اى فرزند ابوطالب اگر كسى از ما بعد از گذشتن اين چهار ماه بخواهد پيامبر را ملاقات كند و مسائلى را با او در ميان بگذارد و يا سخن خدا را بشنود، آيا در امنيت خواهد بود؟! على (عليه السلام ) فرمود آرى ، زيرا خداوند فرموده ((و ان احد من المشركين استجارك فاجره ...)) و به اين ترتيب سختگيرى فوق العاده اى كه از آيه اول استفاده مى شود، با نرمشى كه در آيه دوم به كار رفته ، تعديل مى گردد، و راه و رسم تربيت همين است كه هميشه شدت عمل را با نرمش بياميزند ضمن اینکه در آیه 7 استثنایی هم در مورد مشرکینی که به عهد و پیمان وفادار بوده اند هم هست كَيْفَ يَكُونُ لِلْمُشْرِكِينَ عَهْدٌ عِندَ اللّهِ وَعِندَ رَسُولِهِ إِلاَّ الَّذِينَ عَاهَدتُّمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ فَمَا اسْتَقَامُواْ لَكُمْ فَاسْتَقِيمُواْ لَهُمْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ چگونه مشرکان را با خدا و پيامبر او پيمانی باشد ? مگر آنهايی که نزد، مسجدالحرام با ايشان پيمان بستيد اگر بر سر پيمانشان ايستادند ، بر سر پيمانتان بايستيد خدا پرهيزگاران را دوست دارد پس خواهر بزرگوارم این آیات هیچ کدوم مبنی بر امر به کشته شدن فکر مخالف نیست! 4 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ چی شما دارین میگید هرکی توهین کنه نشانه عجز طرف رو می رسونه شما از نظر روانشناسی وقتی ببیندی یکی عاجز و بدبخت و بیچاره هس درموردش خشم می کنید من باشم اینجور مواقع خیلی راحت رد میشم چون طرف عجز خودشو نشون داده دیگه لازم نیس این همه عصبانی و ناراحت بشم نه زیربار نمیرم امضای من توهین نبود و نیس میخوای یکی دیگه از این جوکا دارم دست اوله برات خصوصی بگم البته فقط جوکه توهین نیس خب توهین حالاتی داره یکی اینکه تو متنت معلوم نباشه ولی هدفت توهین باشه که بیشتر حالت نیش و کنایه داره یکی هم تو متنت معلومه و هم هدف اینه یکی تو متن معلومه ولی هدف این نیست فکر کنم مال شما مورد سوم بود ولی خب قبول کنید که گرچه هدفتون نبود ولی متن کاملا توهین به نظر میرسید به خصوص اینکه با اشعار مشهوری هم توش بازی شده بود!! بین جوک بودن و توهین بودن هم منافاتی نیست یعنی هیچ وقت یه توهین با لعاب جوک هم نمیتونه موجه باشه 2 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ راستی به طالبان توهین نکن اونو دیگه حق داریم چون خودشونو به اسلام میچسبونند البته به معنای واقعی گمراهند و خدارو شکر خیلی نیستند گرچه خیلی قدرت دارند لینک به دیدگاه
سارا-افشار 36437 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ ممنون از اینکه بالاخره بحث مستدل شدآیه اول که منظورش واضحه در میدان جنگه و مسلمانان هیچ وقت حق شروع جنگ را نداشته اند مگر فکر کنم یک استثنا این آیه اولین آیه ای بود که در مورد جنگ با دشمنان اسلام نازل شد و پس از آن پیامبر با کسانی که دست به شمشیر بردند جنگید و نسبت به آنان که دست به شمشیر نبردند خودداری نمود.جالب اینه که شاید فقط اسلام باشه که توی جنگ هم توصیه های اخلاقی داره! مثلا افرادى كه سلاح بر زمين بگذارند، و كسانى كه توانايى جنگ را از دست داده اند، يا اصولا قدرت بر جنگ ندارند، همچون مجروحان ، پير مردان ، زنان و كودكان نبايد مورد تعدى قرار گيرند، باغستانها و گياهان و زراعتها را نبايد از بين ببرند، و از مواد سمى براى زهرآلود كردن آبهاى آشاميدنى دشمن (جنگ شيميايى و ميكروبى ) نبايد استفاده كنند. على (عليه السلام ) - طبق آنچه در نهج البلاغه آمده - به لشكريانش ، قبل از شروع جنگ صفين دستور جامعى در اين زمينه داده كه شاهد گوياى بحث ما است : لا تقاتلوهم حتى يبدؤ وكم فانكم بحمد الله على حجة ، و ترككم اياهم حتى يبدؤ وكم حجة اخرى لكم عليهم ، فاذا كانت الهزيمة باذن الله فلا تقتلوا مدبرا و لا تصيبوا معورا و لا تجهزوا على جريح و لا تهيجوا النساء باذى و ان شتمن اعراضكم و سببن امرائكم . ((با آنها نجنگيد تا جنگ را آغاز كنند، چه اينكه شما بحمد الله (براى حقانيت خود) داراى حجت و دليل هستيد، و واگذاشتن آنها تا نبرد را آغاز كنند، حجت ديگرى است به سود شما و بر زيان آنان ، آنگاه كه به اذن خدا آنان را شكست داديد، فراريان را نكشيد، و بر ناتوانها ضربه نزنيد و مجروحان را به قتل نرسانيد، و با اذيت و آزار، زنان را به هيجان نياوريد، هر چند به شما دشنام دهند، و به سرانتان ناسزا گويند)) آیه دوم هم در مورد مهلت چهارماهه به بت پرستان است و پس از هدایتهایی بود که برای آنها عرضه شد و خیانتهای متعددی بود که اونا کردند و این هم به خاطر برچیده شدن باقیمانده بت پرستی بود چون خرافه ای بیش نبود ضمن اینکه از قسمت دوم آیه برمیاد که این امر تا زمانیه که اونها لجاجت بر بت پرستی خود داشته باشند ولی به محض اینکه توبه کردند(ولو به ظاهر)با دیگر مسلمین فرقی ندارند.در آیه بعد هدف اسلام که گسترش توحیده و برچیده شدن بت پرستی کاملا معلوم میشه وَإِنْ أَحَدٌ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ اسْتَجَارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّى يَسْمَعَ كَلاَمَ اللّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَعْلَمُونَ و هر گاه يکی از مشرکان به تو پناه آورد ، پناهش ده تا کلام خدا را بشنود ، سپس به مکانی امنش برسان ، زيرا اينان مردمی نادانند يكى از بت پرستان پس از الغاى پيمان آنها، به على (عليه السلام ) گفت : اى فرزند ابوطالب اگر كسى از ما بعد از گذشتن اين چهار ماه بخواهد پيامبر را ملاقات كند و مسائلى را با او در ميان بگذارد و يا سخن خدا را بشنود، آيا در امنيت خواهد بود؟! على (عليه السلام ) فرمود آرى ، زيرا خداوند فرموده ((و ان احد من المشركين استجارك فاجره ...)) و به اين ترتيب سختگيرى فوق العاده اى كه از آيه اول استفاده مى شود، با نرمشى كه در آيه دوم به كار رفته ، تعديل مى گردد، و راه و رسم تربيت همين است كه هميشه شدت عمل را با نرمش بياميزند ضمن اینکه در آیه 7 استثنایی هم در مورد مشرکینی که به عهد و پیمان وفادار بوده اند هم هست كَيْفَ يَكُونُ لِلْمُشْرِكِينَ عَهْدٌ عِندَ اللّهِ وَعِندَ رَسُولِهِ إِلاَّ الَّذِينَ عَاهَدتُّمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ فَمَا اسْتَقَامُواْ لَكُمْ فَاسْتَقِيمُواْ لَهُمْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ چگونه مشرکان را با خدا و پيامبر او پيمانی باشد ? مگر آنهايی که نزد، مسجدالحرام با ايشان پيمان بستيد اگر بر سر پيمانشان ايستادند ، بر سر پيمانتان بايستيد خدا پرهيزگاران را دوست دارد پس خواهر بزرگوارم این آیات هیچ کدوم مبنی بر امر به کشته شدن فکر مخالف نیست! پس چرا این همه کشتار در تاریخ با استناد به همین ایات صورت گرفته؟ تو یه جایی خوندم پیامبر به شاعری که برخلاف اون شعر می گفت رحم نکرده بود ( منبعش رو پیدا کردم میزارم برات ) چرا کسایی که امروزه نام خودشونو گذاشتن مسلمون و چون قدرتی دارن به اسم کافر به زنان و دخترا تجازو می کنن چرا ایت ا فاضل لنکرانی فتوای قتل رفیق تقی رو صادر کرد (اینو بخوای متن نامه اش هس به جرم کافر بودن و از دین خارج شدن ) اگه دقت کنی در این ایه هم که گذاشتم نوشته اگر بر مومن یا همون مسلمون نشدن باید بمیرن یا در ایه زیر إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (مائده/33) سزاى كسانى كه (با) الله و فرستاده اش محاربه میکنند و در زمين به فساد (کارهائی که از دید اسلام گناه است) مىكوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت. شما دارید میگید مصداق این ایات بر فلان چیز بوده قبول ولی خیلی از طرفدارن این دین با استناد بر همین ایات دستور قتل هزاران نفر رو صادر می کنن خیلی راحت میشود یه انسانی رو با استناد به این ایات شستشوی مغزی داد اما از نظر من بزرگترین ایراد دین اسلام ( بقیه دین ها نمیدونم چون درش زیاد مطالعه نکردم ) اینه که توش اما و اگر و راه گریز زیاد گذاشته یعنی اگه کسی یه مقدار قدرت دستش باشه می تونه با تههیج عواطف و احساسات کور پیروان اسلام دریای خون راه بیاندازه قران میگه زنا بده ولی اگه زن کافر باشه یا کنیز باشه اشکال نداره زنا بده این یه گزاره ولی اگه طرف کافر یا اسیر یا کنیز باشه اینم یه گزاره میدونی یه جور پارادوکس توش فراوونه خیلی من نوعی کافیه یه خرده ، خرده شیشه داشته باشم و یه مقدار هم قدرت به اسم دین انچنان جنایت هایی می کنم تازشم دوباره با استناد به همین ایات خودمو راضی و مقرب به االه بدونم 2 لینک به دیدگاه
سارا-افشار 36437 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ اونو دیگه حق داریم چون خودشونو به اسلام میچسبونندالبته به معنای واقعی گمراهند و خدارو شکر خیلی نیستند گرچه خیلی قدرت دارند چرا اونا که از همون اول بد نبود از پدر مادر به اصطلاح مسلمون به دنیا اومدن همون قرانی رو خوندن که همه می خونن نماز و روزه و بقیه چیزاشون مثل بقیه مسلموناست اونا هم وقتی عمل سنگسار رو انجام میدن اولش مراسم خواندن قران و استناد به ایه ای از قران رو اجرا می کنن اونا هم میخوان حکومت الله رو بر روی زمین حکم فرما کنن بر چه معیاری شما اونارو گمراه میدونید شاید بقیه گمراه باشن و اونا عین حق 2 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ پس چرا این همه کشتار در تاریخ با استناد به همین ایات صورت گرفته؟ چراشو از قاتلین بپرسین یا بهتر بگم از کسایی که آیات قرآن رو گزینشی تو مغز اونا فرو کردن یا بهترتر از کسایی که نفع اصلی رو از این کشتارها میبرند!! تو یه جایی خوندم پیامبر به شاعری که برخلاف اون شعر می گفت رحم نکرده بود ( منبعش رو پیدا کردم میزارم برات ) منتظرما چرا کسایی که امروزه نام خودشونو گذاشتن مسلمون و چون قدرتی دارن به اسم کافر به زنان و دخترا تجازو می کنن کیا؟!!! چرا ایت ا فاضل لنکرانی فتوای قتل رفیق تقی رو صادر کرد (اینو بخوای متن نامه اش هس به جرم کافر بودن و از دین خارج شدن ) تو تاپیکش هم در این مورد بحث کردم و ربطی هم به این تاپیک نداره گفتم اگه صرف همون فتوا بوده پس نباید 5 سال طول میکشیده!!در واقع عکس العمل اون حرکت کاملا معلوم بوده و این فتوا برای جلوگیری از گستاخی دیگر دشمنان است که فکر نکنند تمسخر مقدسات یک دین اینقدر هم راحته!!دلیل این مدعا هم این که توهین کننده به مقدسات بسیار زیاده ولی چنین فتوایی خیلی خیلی نادر پس نشون میده یه جور هشدار به سایر کسانیست که دنبال فرصتند اگه دقت کنی در این ایه هم که گذاشتم نوشته اگر بر مومن یا همون مسلمون نشدن باید بمیرن فکر کنم تو پست قبلی کامل توضیح دادم!!! یا در ایه زیر إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (مائده/33) سزاى كسانى كه (با) الله و فرستاده اش محاربه میکنند و در زمين به فساد (کارهائی که از دید اسلام گناه است) مىكوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت. خب میریم سراغ راند دوم:دی خب منظور این آیه هم شما نیستی!!!! 1-منظور از محاربه با خدا و پيامبر آنچنان كه در احاديث اهل بيت وارد شده و شان نزول آيه نيز كم و بيش به آن گواهى ميدهد اين است كه : كسى با تهديد به اسلحه به جان يا مال مردم تجاوز كند، اعم از اينكه به صورت دزدان گردنه ها در بيرون شهرها چنين كارى كند و يا در داخل شهر، بنا بر اين افراد چاقوكشى كه حمله به جان و مال و نواميس مردم ميكنند نيز مشمول آن هستند. ضمنا جالب توجه است كه محاربه و ستيز با بندگان خدا در اين آيه به عنوان محاربه با خدا معرفى شده و اين تاكيد فوق العاده اسلام را درباره حقوق انسانها و رعايت امنيت آنان ثابت مى كند 2-منظور از قطع دست و پا طبق آنچه در كتب فقهى اشاره شده همان مقدارى است كه در مورد سرقت بيان گرديده يعنى تنها بريدن چهار انگشت از دست يا پا مى باشد. ضمن اینکه حکم در مورد هر عمل جداست یعنی دزدی همان حد خودش قتل همینطور و تهدید مسلحانه هم همینطور شما دارید میگید مصداق این ایات بر فلان چیز بوده قبول ولی خیلی از طرفدارن این دین با استناد بر همین ایات دستور قتل هزاران نفر رو صادر می کنن خب شاید میخواند که دین رو بد نشون بدند! خیلی راحت میشود یه انسانی رو با استناد به این ایات شستشوی مغزی داد اگه انسانه پس باید عقل داشته باشه و قرآن رو کامل ببینه نه جزئی اما از نظر من بزرگترین ایراد دین اسلام ( بقیه دین ها نمیدونم چون درش زیاد مطالعه نکردم ) اینه که توش اما و اگر و راه گریز زیاد گذاشته خود قرآن گفته که این کتاب این کتاب برای عده ای گمراهیست!! یعنی اگه کسی یه مقدار قدرت دستش باشه می تونه با تههیج عواطف و احساسات کور پیروان اسلام دریای خون راه بیاندازه نه اینطور هم نیست حداقل در تشیع که صد درصد در اهل سنت هم فقط وهابیها و سلفیها قران میگه زنا بده ولی اگه زن کافر باشه یا کنیز باشه اشکال نداره زنا بده این یه گزاره ولی اگه طرف کافر یا اسیر یا کنیز باشه اینم یه گزاره میدونی یه جور پارادوکس توش فراوونه خیلی گرچه اینم خودش موضوعیست جدا !! ولی به طور خلاصه فرق کنیز و همسر اینه که اون احتیاجی به صیغه هم نداره پس نمیتونه زنا باشه! من نوعی کافیه یه خرده ، خرده شیشه داشته باشم و یه مقدار هم قدرت به اسم دین انچنان جنایت هایی می کنم تازشم دوباره با استناد به همین ایات خودمو راضی و مقرب به االه بدونم خب خودتون میگین خرده شیشه!! هر کی که خرده شیشه داشته باشه بالاخره جنایت خودشو انجام میده حال با بازی گرفتن افراد ساده لوح یا... ولی هیچ کدوم به اصل اسلام بر نمیگرده 4 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ چرا اونا که از همون اول بد نبود از پدر مادر به اصطلاح مسلمون به دنیا اومدن همون قرانی رو خوندن که همه می خونن نماز و روزه و بقیه چیزاشون مثل بقیه مسلموناست اونا هم وقتی عمل سنگسار رو انجام میدن اولش مراسم خواندن قران و استناد به ایه ای از قران رو اجرا می کنن اونا هم میخوان حکومت الله رو بر روی زمین حکم فرما کنن بر چه معیاری شما اونارو گمراه میدونید شاید بقیه گمراه باشن و اونا عین حق توی اسلام تقلید در اصول دین حرامه پس این مشکل خود اونهاست!! ابن ملجم ملعون هم در نماز سوره بقره رو میخوند ولی وصی پیغمبر همون دینی که نمازش رو از اون داشت کشت!!! سنگسار هم شرایطی داره که تقریبا باید در ملا عام زنا شده باشه تا شرایطش محقق بشه!! حکومت الله به جز به دست معصوم گسترده نمیشه!! بر چه معیار؟؟؟ خب اینو دیگه تو بحث با یه وهابی باید جستجو کنید که فکر نکنم اینجا داشته باشیم 3 لینک به دیدگاه
سارا-افشار 36437 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ چراشو از قاتلین بپرسین یا بهتر بگم از کسایی که آیات قرآن رو گزینشی تو مغز اونا فرو کردن یا بهترتر از کسایی که نفع اصلی رو از این کشتارها میبرند!! منتظرما کیا؟!!! تو تاپیکش هم در این مورد بحث کردم و ربطی هم به این تاپیک نداره گفتم اگه صرف همون فتوا بوده پس نباید 5 سال طول میکشیده!!در واقع عکس العمل اون حرکت کاملا معلوم بوده و این فتوا برای جلوگیری از گستاخی دیگر دشمنان است که فکر نکنند تمسخر مقدسات یک دین اینقدر هم راحته!!دلیل این مدعا هم این که توهین کننده به مقدسات بسیار زیاده ولی چنین فتوایی خیلی خیلی نادر پس نشون میده یه جور هشدار به سایر کسانیست که دنبال فرصتند فکر کنم تو پست قبلی کامل توضیح دادم!!! خب میریم سراغ راند دوم:دی خب منظور این آیه هم شما نیستی!!!! 1-منظور از محاربه با خدا و پيامبر آنچنان كه در احاديث اهل بيت وارد شده و شان نزول آيه نيز كم و بيش به آن گواهى ميدهد اين است كه : كسى با تهديد به اسلحه به جان يا مال مردم تجاوز كند، اعم از اينكه به صورت دزدان گردنه ها در بيرون شهرها چنين كارى كند و يا در داخل شهر، بنا بر اين افراد چاقوكشى كه حمله به جان و مال و نواميس مردم ميكنند نيز مشمول آن هستند. ضمنا جالب توجه است كه محاربه و ستيز با بندگان خدا در اين آيه به عنوان محاربه با خدا معرفى شده و اين تاكيد فوق العاده اسلام را درباره حقوق انسانها و رعايت امنيت آنان ثابت مى كند 2-منظور از قطع دست و پا طبق آنچه در كتب فقهى اشاره شده همان مقدارى است كه در مورد سرقت بيان گرديده يعنى تنها بريدن چهار انگشت از دست يا پا مى باشد. ضمن اینکه حکم در مورد هر عمل جداست یعنی دزدی همان حد خودش قتل همینطور و تهدید مسلحانه هم همینطور خب شاید میخواند که دین رو بد نشون بدند! اگه انسانه پس باید عقل داشته باشه و قرآن رو کامل ببینه نه جزئی خود قرآن گفته که این کتاب این کتاب برای عده ای گمراهیست!! نه اینطور هم نیست حداقل در تشیع که صد درصد در اهل سنت هم فقط وهابیها و سلفیها گرچه اینم خودش موضوعیست جدا !! ولی به طور خلاصه فرق کنیز و همسر اینه که اون احتیاجی به صیغه هم نداره پس نمیتونه زنا باشه! خب خودتون میگین خرده شیشه!! هر کی که خرده شیشه داشته باشه بالاخره جنایت خودشو انجام میده حال با بازی گرفتن افراد ساده لوح یا... ولی هیچ کدوم به اصل اسلام بر نمیگرده ولی کاش دین با این همه اما اگرها توش نداشتیم ولی اخلاق ثابت و راستین داشتیم اخلاقی که توش دروغ نگفتن بد بود اما و اگر هم نداشت لااقل در حین پروسه تربیتی اینجور بار می اومدیم مرسی بابت وقتی که گذاشتی و بسیار سپاس بابت حرمت و ادبی که به خرج دادی در جواب دادن به پستهام پیروز و شادکام باشید 8 لینک به دیدگاه
ایناز 981 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ بچه ها عجب تایپیکی بودا یه هفته بایدبذارم فقط ایناروبخونم ایولتون:icon_gol: 2 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ ولی کاش دین با این همه اما اگرها توش نداشتیم ولی اخلاق ثابت و راستین داشتیم اخلاقی که توش دروغ نگفتن بد بود اما و اگر هم نداشت لااقل در حین پروسه تربیتی اینجور بار می اومدیم مرسی بابت وقتی که گذاشتی و بسیار سپاس بابت حرمت و ادبی که به خرج دادی در جواب دادن به پستهام پیروز و شادکام باشید خب این هواهای نفسانی بشره که توش دنبال اما و اگر میگرده وگرنه اگه بخواد دین رو کامل ببینه اولین اصلش اینه اگه هر ذزه ای ظلم به کسی کرد همان ذزه رو بازخواست خواهد شد!! خواهش میکنم,ممنون از شما که نشون دادی اون امضات کاملا بی قصد و قرض بوده:icon_gol: یه معذرت خواهی هم بابت اینکه بعضی جاها ممکنه تند رفته باشم 7 لینک به دیدگاه
ایناز 981 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ خب این هواهای نفسانی بشره که توش دنبال اما و اگر میگرده وگرنه اگه بخواد دین رو کامل ببینه اولین اصلش اینه اگه هر ذزه ای ظلم به کسی کرد همان ذزه رو بازخواست خواهد شد!!خواهش میکنم,ممنون از شما که نشون دادی اون امضات کاملا بی قصد و قرض بوده:icon_gol: یه معذرت خواهی هم بابت اینکه بعضی جاها ممکنه تند رفته باشم عاشششقتونم بچهه ها اینکه باعقاید متفاوت باهم دوستین ایولاااااااااااااااااااااا 2 لینک به دیدگاه
SH E I KH 18713 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ یکی از دوستان گفت بیام این جا اومدم چند پستی خوندم ... اولش بگم حرفای منو سجاد فیلابی زد .... تکرار مکررات نمیکنم یادمه اسی تاپیکی زده بود که : "گنه کرد .......... زدند گردن ......" از خیلی از حرفا این برداشت رو کردم بماند ...... عذر میخوام ... خیلی نوشتم اما پاک کردم دوستان لطفا از این پست نقل قول نگیرید ... نمیتونم جوابتون بدم و شرمندتون میشم عقایدتون پشت و پناهتون 6 لینک به دیدگاه
SH E I KH 18713 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ مرسی بابت وقتی که گذاشتی و بسیار سپاس بابت حرمت و ادبی که به خرج دادی در جواب دادن به پستهام پیروز و شادکام باشید یه معذرت خواهی هم بابت اینکه بعضی جاها ممکنه تند رفته باشم این نوع بحث و برخورد بهترین ها رو براتون پیش میاره در زندگیتون با تمام وجودم آرزو میکنم شاد و پیروز و سرزنده باشین ...... قادرترین و مهربانترین یارتون سپاس سارا جان :hapydancsmil: سپاس جواد جان :hapydancsmil: دمتون گرم :hapydancsmil: 6 لینک به دیدگاه
persian_land 1035 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ سلام دوستان این اولین تاپیکیه که میزنم یه جورایی با بقیه تاپیکا فرق داره تاپیکه من سیاسی،اجتماعی،علمی و... نیست تاپیکه من بحثیه در رابطه با احترام به عقاید همدیگه! توی تالار هر کدوم از بچه ها به چیزی اعتقاد داره یکی خدارو قبول داره یکی نداره یکی خدارو قبول داره چون خانوادش بهش اجبار کردن که قبول داشته باشه. یکی قبول نداره چون خانوادش اجبارش کردن قبول داشته باشه ولی این شخص زده شده. یکی قبول نداره چون از اول در خانوادش توجه ای به این موضوع نشده و..... اگه بخوام همشو بگم زیاده، پس نتیجه میگیریم هر کدوم از ماها چیزیو قبول داریم اما با روش دیگه! توی انجمن بحث در مورد عقاید همدیگه زیاده و هر کی به نوعی از عقاید خودش دفاع میکنه نمیدونم توجه کردین یانه اما هیچ کدوم از ماها که بحث میکنیم به عقاید دیگری توجه نمیکنیم فقط عقاید اونو به چشم یه مشت حرف بی منطق میبینیم که داره به عقاید ما توهین میشه در صورتی که اگه بازش کنیم میبینیم ما با هم بحث میکنیم چون فک میکنیم طرف مقابل اشتباه فک میکنه و ما میخوایم از اشتباه درش بیاریم. پس چرا به حرفای هم احترام نمیزاریم چرا هیچکدوممون نمیایم یه خورده عاقلانه به موضوع نگاه کنیم؟ یکی از بچه های نواندیشان هست که یه امضایی داره من خیلی خوشم میاد امضاش اینه:ما همه که فیلسوفیم پس مشکل کجاس؟ بنظر من مشکل اینکه بجای اینکه حرفه طرف مقابلمونو بفهمیم میخوایم حرف خودمونو بفهمونیم! کاری به بحثا ندارم چون میدونم خیلیا این حرفارو زدن ولی کسی گوش نکرده پس میرم سراغ هدفم در رابطه با زدن تاپیک شاید تاپیکم قفل بشه شایدم نشه ولی من نظرمو میگم و جواب میخوام اگه به امضای بعضی از دوستان توجه کنیم میبینیم هیچ احترامی به عقاید بقیه نزاشتن خیلی راحت به عقاید بقیه و اون چیزیکه قبولش دارن توهین کردن! حالا سوال من از دوستانی که راحت توهین میکنن اینه: 1.ایا شما تاحالا تو امضای کاربرای دیگه دیدین که شمارو مسخره کنن چون با عقاید اونها یکی نیستن؟ 2.اگه یکی اینکارو بکنه چقدر جنبه دارین تا ساکت باشین و حرفی نزنین؟ 3.اینکه شما خدارو قبول ندارین دلیل خوبیه واسه توهین به خدا و امامانش؟ و حالا سوالم از بقیه دوستانه: 1.وقتی امضای این افرادو میبینین چقدر بهتون بر میخوره؟ 2.ازینکه ساکت باشین و حرفی نزنین چه احساسی دارین؟ 3.ایا شما هم برای تلافی کار اونها حاضرین توی امضاتون تلافیه کارشونو بکنین؟ چند خواهش دارم از دوستان: 1.لطفا در این تاپیک به هم احترام بگذارید 2.اسپم نکنید 3.خواهشم از مدیر ها اینکه بگزارن بچه ها نظر بدن و زود تاپیکو قفل نکنن! با تشکر جواب تمام این سوال هاتون من اینجوری میدم .....یه زمانی هست که وقتی آدم با تمام وجودش حرف میزنه هزاران نفر آماده ان که مسخره اش کنن و حرف شو تو یه تاپیک یا هرجای دیگه منفی برداشت کنن و بزن تو سرش بعد هم نزارن حرفشو بزنه مثلا اگه تو همین تاپیک ها یه نفر بیاد و نظر شخصی خودش در مورد خدا بگه همه میریزن سرش ...هزاران بار تو همین انجمن هم دیدم ....پس کسی سکوت نمیکنه و معولا همه دوست دارن با حالت تمسخر جواب کسی رو بدن که خدا رو مثلا انکار میکنه ولی ته دلش بهش اعتقاد داره و نتیجه برعکسی رو به وجود می آرن ...........بعد از اون وقتی جامعه شرایطی رو ایجاد میکنه که آدم نمیتونه حرفش رو بزنه تو امضاش میزاره مثل خود من ...محدود به امضام هم نبوده قبلا تو پروفایل شخصیم هم گذاشتم .......چون هم من و هم تمام دنیا میدونن که این جمله غلط اما هرروز توسط بالا بالایی ها تکرار میشه :vahidrk: من فکر میکنم دید باز خیلی مهم و وقتی میگین امضا شخص باید بهش احترام بزارین هرچی که میخواد باشه چون اگر امضا مال اون شخص حق نوشتن هم مال اون .............. 3 لینک به دیدگاه
danielo 15239 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ قبلنا خیلی حرص میخوردم ، و حتی چندین بار دعوام با خیلی از افراد بحثم میشد ...ولی الان ، نه اینکه مهم نباشه...!!! (جون اگه بگم مهم نیست دروغ گفتم)؛ ولی دیگه دوست ندارم با دیگران سر این موضوعات بحث کنم هر کسی با عقل و اختیار خودش و با تفکراتش،راهی رو تو زندگی انتخاب میکنه و عقایدی را قبول میکنه و به آنها ایمان دارد؛ و این آزادی رو داره که هر راهی رو که دوست داره انتخاب کنه؛ همیشه اینو برا خودم تکرار میکنم : عقاید هر شخصی محترم است!!!!! قبول ندارم.کاملا با این جمله که عقاید هر شخص محترم هست مخالفم 2 لینک به دیدگاه
danielo 15239 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۹۰ سلام اگه این تاپیک رو بخاطر امضای من زدید باید اولش بگم من همین الان این تاپیک رو خوندم اما اینکه امضامو عوض کردم بخاطر اینکه متن جالب دیگری که به نظر خودم معنی پرمغزی داشت پیدا کرده بودم هس و اصلا به خاطر حرفای این تاپیک نیس اما واقعا بیایید کمی این مرز عقاید خودمونو وسیع تر کنیم و همیشه از جانب خودمون ، وقتی که به عقایدمون توهین میشه این حرفا رو نزنیم چرا که مطمئنا این عقیده ما به نوبه خودش توهین های خیلی زیادی به عقاید طرف مقابل کرده و می کنه همین چن روز پیش یه نویسنده و پزشک رو به خاطر عقایدش کشتن به همین سادگی وقتی من نوعی چنین رفتارهایی رو اونم تو قرن 21 می بینم بیشتر می فهمم که طرف مقابلم توهین رو وقتی بکار می بره که به عقاید خودش توهین بشه ولی اگه خودش از ریشه کلی چرت و پرت رو به اسم خرافات و دین به ملت ها و توده ها بده هیچ توهینی درکار نیس دوست عزیز حانی جونم من شخصا به خودت احترام میزارم ولی خواهش می کنم بیا منو تو بهم کمک کنیم محدوده احساسات و عقاید خودمون رو وسیع تر از الان که هس بکنیم چون هم عقیده تو و هم عقیده من و هم عقیده بقیه برای خودش و از نظر خودشون ارزشه راسل میگه وقتی می تونی بگی رسیدی به مرز اعتدال که هیچ حرفی و هیچ عقیده ای باعث عصبانی شدن تو نشه چون اگه اینجوریه اونی که اینجا میاد تو امضاش میزنه امام حسین فلان بود و بهمان بود و براش سیاه می پوشه و ایه عربی میزاره می تونه توهینی به عقاید منم باشه و باید منم تاپیک بزنم که فلانی تو امضاش بهم توهین کرده چون خلاف عقیده من حرف زده عزیز جونم تو هم وطن من هستی ولی عقیده تو فقط مال توئه و عقیده منم مال من میدونی منم چقدر زجر می کشم وقتی ازم تو این فرم ها نوع دینمو می پرسن و مجبوری پر می کنم و هیچ حق انتخابی بهم نمیدن موقعی شما می تونی بگی به عقیده من توهین کردن که تو یه جامعه باز و دموکرات همه ازاد به داشتن عقیده و مسلک خودش باشن و همه رسانه و ابزار اطلاع رسانی در اختیار داشته باشن بعد همه زیر لوای قانون یکسان جزایی و قضایی باشن و هیچ تبعیضی نباشه دران صورت من اگه ازحد خودم تجاوز کردم اون وقت شما حق داری بری و ازم شکایت کنی ولی نه اینجوری با نفس حرفت موافقم که باید بهم احترام بزاریم ولی این تاپیک شما یعنی نوعی بی احترامی به ازادی بیانه :icon_gol::icon_gol::icon_gol: لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده