Ali Akbar.J 3914 ارسال شده در 3 اسفند، 2011 دین اسلام میگه زجر دنیوی بکش تا ثواب اخروی ببری حالا نمیدونم منظورش از این کار چیه شاید واجب باشه میشه بفرمایید کجاش میگه؟؟؟؟ آیا نسبت دادن برداشت های غلط من از یک موضوع باعث میشه اون موضوع را نفی کنم؟؟؟
El Roman 31720 ارسال شده در 3 اسفند، 2011 تو رادیو از زنه میپرسه چرا تو محرم گریه میکنید؟ میگه: آخه امام حسین تشنش بود! 6
Ssara 14641 ارسال شده در 3 اسفند، 2011 قمه زنی تو ایران سالهاست که ممنوعه ولی هنوز بعضی جاها انجامش میدن! :icon_pf (34): افتخار هم میکنن! محرم امسال زیاد هنوز با این جور افراد برخورد نکردم ولی یادمه کلهم گوشی و کامپیوترشون تغییر میکرد خب میتونن گوش ندن. حذف کنی دوباره مجبوری گیر بیاری.. 2
alimec 23102 ارسال شده در 3 اسفند، 2011 تو رادیو از زنه میپرسه چرا تو محرم گریه میکنید؟ میگه: آخه امام حسین تشنش بود! منم تشنه ی حقیقتم/بهش بگین برا منم گریه کنه 1
p mehdi q 6226 ارسال شده در 3 اسفند، 2011 دین اسلام میگه زجر دنیوی بکش تا ثواب اخروی ببری حالا نمیدونم منظورش از این کار چیه شاید واجب باشه من کاری به این ندارم که مبلغان اسلامی دارن بد کار میکنن اما تا اونجایی که من از دین درک کردم و ازش استفاده میکنم .. اینو میدونم که دین میگه یه سری کارا رو نکن و یه سری کارا رو بکن تا خودت کمتر آسیب ببینی ... خیلی از ماها دین رو جلوی خودمون یه سد میبینیم و ازش عبور میکنیم که به یه سری لذت ها برسیم .. لذت وقتی ارزشمنده که نتیجه ش به ما آرامش بده ... آیا میده ؟ کسی که سعی میکنه همیشه خدا رو راضی نگه داره .. هم آرامش داره و هم توجه خدا بهش بیشتره ... من که خودم همیشه اینو لمس کردم... ( هر دو طرف قضیه رو هم چک کردم .. به موقعش همه ی شیطونی ها مو کردم .. ) 6
El Roman 31720 ارسال شده در 3 اسفند، 2011 من کاری به این ندارم که مبلغان اسلامی دارن بد کار میکنن اما تا اونجایی که من از دین درک کردم و ازش استفاده میکنم .. اینو میدونم که دین میگه یه سری کارا رو نکن و یه سری کارا رو بکن تا خودت کمتر آسیب ببینی ... خیلی از ماها دین رو جلوی خودمون یه سد میبینیم و ازش عبور میکنیم که به یه سری لذت ها برسیم .. لذت وقتی ارزشمنده که نتیجه ش به ما آرامش بده ... آیا میده ؟ کسی که سعی میکنه همیشه خدا رو راضی نگه داره .. هم آرامش داره و هم توجه خدا بهش بیشتره ... من که خودم همیشه اینو لمس کردم... ( هر دو طرف قضیه رو هم چک کردم .. به موقعش همه ی شیطونی ها مو کردم .. ) من این بحث آرامش رو قبول ندارم؛ یک مسلمان با قرآن خوندن به آرامش میرسه، هندی با لمس کردن گاو مقدس خودش، شیطان پرست هم با کارهای عجیب و غریب آرامش یه چیز روانی هست و اگر از بچگی به آدم بگن عدید 4512 آرامش بخشه هروقت اون عدد رو میشنوه آرامش پیدا میکنه، تلقینه دلیل بر اعجاز نیست 7
HaMeD-GibsoN 1859 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 یکی قبلش ساسی مانکن گوش میده الان هلالی گوش میده تو هر دوتاش صدای پخش تا آخر بلنده و خودشم داره هد میزنه(حرکت سر با ریتم) فقط رنگ لباسش فرق میکنه و ماشینش هم شعار نویسی کرده 4
VINA 31339 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 این ایام تو خیابونها یه دوری بزنیم متوجه یه سری تغییرات فاحش میشیمحال و هوای شهر به مناسبت این ایام رنگ عزا به خودش گرفته و کاملا احترام عزادارها واجبه اما چیزی که به چشم میاد مثلا آهنگ موبایل بعضی ها که تا دیروز آهنگ 6*8 بوده تبدیل به نوحه شده یا صدای سی دی ماشینها با اون توپس توپسش ازش نوحه شنیده میشه یا این نوشته هایی که رو ماشینا مینویسن چند نفر از همین افراد جدا معنی عاشورا رو درک میکنن؟ آیا معنی عزاداری همینه؟ چند روز پیش به یکی از همینا گفتم بابا امام حسین میگه راهمو ادامه بده دروغ نگو آزاده باش اما حرفمو قبول نکرد گفت مگه میشه دروغ نگفت ما زیارت رفتیم چه کار این کارا داریم دیگه شما هم این روزها جز جو گیرها شدید؟ با عرض معذرت از همه باورها ، من این روزا گاهی خندم میگیره و گاهی به احمق بودن خودم فکر میکنم داد میزنن مظلوم حسین ،یکی نیست بگه تویی که داد میزنی میدونی چند تا از این حسینا الان تو ک.... ؟ اینا مظلوم نیستن؟ اینا فرقشون با حسین باور تو چیه؟ اینا واسه ازادیشون نجنگیدن ؟ جز اینه که حسین زمان شما هم کسی نفهمید و حسین زمان خودمونم کسی نمیفهمه؟ این حسینا بعدا فهمیده میشن. شاید صد سال دیگه واسه جوونایی به اسم حسین گریه کنیم که واسه ازادیشون جنگیدن و هیچکی تو زمان خودشون نفهمیدنشون و این دوره تناوب تکرار میشه قبل از اینکه به اسم کسی توجه کنیم به راهش توجه کنیم راه و ارمانای ادماس که متفاوتشون میکنه در باره ی اون فشن مو و اینا ، شکل ادما تو باورشون تاثیر نمیزاره بهار ، به باور ادما نگاه کنیم نه شکل ظاهریشون چیزی که رو سره مهم نیست چیزی که تو سره مهمه . اتوسا (ع) باشگاه مهندسان ،در باب حجاب ب ن: نه بیرون میرم نه دلم میخواد که برم 9
Avenger 19333 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 میشه بفرمایید کجاش میگه؟؟؟؟ آیا نسبت دادن برداشت های غلط من از یک موضوع باعث میشه اون موضوع را نفی کنم؟؟؟ ایا تا حالا نشنیدی خیلی از علمای اسلام میگن بیماری سخت باعث کم شدن عذاب اخروی میشه این یعنی چی یعنی عذاب بکش تا اون دنیا عذاب نکشی البته از این مسایل زیاده این یه نمونش بود اینم که بری زنجیر بزنی گریه کنی هم یه جور عذاب هست تا اون دنیا کمتر عذاب بکشی 4
Ssara 14641 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 ایا تا حالا نشنیدی خیلی از علمای اسلام میگن بیماری سخت باعث کم شدن عذاب اخروی میشهاین یعنی چی یعنی عذاب بکش تا اون دنیا عذاب نکشی البته از این مسایل زیاده این یه نمونش بود اینم که بری زنجیر بزنی گریه کنی هم یه جور عذاب هست تا اون دنیا کمتر عذاب بکشی بهتره بود خود آیه ی قرآن رو می گفتی! من اصلا مخالف اسلام نیستم ولی اومدم کمک! نمی دونم مال چه سوره ایه! خلق الانسان فی کبد. ما انسان را در درد آفریدیم! 1
Avenger 19333 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 بهتره بود خود آیه ی قرآن رو می گفتی! من اصلا مخالف اسلام نیستم ولی اومدم کمک! نمی دونم مال چه سوره ایه! خلق الانسان فی کبد. ما انسان را در درد آفریدیم! پیامبر اکرم (ص): خداوند عزوجل می فرماید: من آسایش و راحتی را در بهشت قرار دادم و مردم آن را در دنیا می جویند و آن را نمی یابند. امام علی (ع): "همانا در كتاب علی(ع) آمده است كه همانا سخت ترین مردم از لحاظ بلا پیغمبران اند. سپس جانشینان آن ها. پس نیكوكارتران و نیكوكارتران؛ و همانا این گونه است كه مؤمن به اندازه كارهای نیكویش مبتلا می گردد. پس هر كس كه دین او درست و كار او نیكو باشد، بلای او هم سخت خواهد گردید، و این بدان خاطر است كه خداوند متعال دنیا را نه ثوابی از برای مؤمن قرار داده و نه مجازاتی برای كافر؛ و كسی كه دینش اندك و عقلش ضعیف است، بلای او هم اندك خواهد بود، و همانا سرعت بلا به سوی مؤمن پرهیزكار تندتر از باران به سوی آرامگاه زمین است." پس نتیجه میشه هرچی عذاب بیشتر مومن تر 4
Ssara 14641 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 پیامبر اکرم (ص): خداوند عزوجل می فرماید: من آسایش و راحتی را در بهشت قرار دادم و مردم آن را در دنیا می جویند و آن را نمی یابند. امام علی (ع): "همانا در كتاب علی(ع) آمده است كه همانا سخت ترین مردم از لحاظ بلا پیغمبران اند. سپس جانشینان آن ها. پس نیكوكارتران و نیكوكارتران؛ و همانا این گونه است كه مؤمن به اندازه كارهای نیكویش مبتلا می گردد. پس هر كس كه دین او درست و كار او نیكو باشد، بلای او هم سخت خواهد گردید، و این بدان خاطر است كه خداوند متعال دنیا را نه ثوابی از برای مؤمن قرار داده و نه مجازاتی برای كافر؛ و كسی كه دینش اندك و عقلش ضعیف است، بلای او هم اندك خواهد بود، و همانا سرعت بلا به سوی مؤمن پرهیزكار تندتر از باران به سوی آرامگاه زمین است." پس نتیجه میشه هرچی عذاب بیشتر مومن تر آره همینا... کلا زیاد از رنج میگن! 2
Neutron 60966 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 برای سوالی که سفید برفی پرسید یه همچین شکی رو مثل اینکه مطهری در مورد دختر 3 ساله امام حسین -رقیه- داشته که بد نیست این مطلب رو بخونید: رسؤال : طبق مواردي كه در كتاب حماسة حسيني ، استاد مطهري ذكر شده ، مطلبي در مورد حضرت رقيه (س) در تاريخ نيامده و همچنين ديدن سر بريدة امام حسين (ع) و سخناني كه توسط مداحان گفته ميشه . در اين مورد توضيح دهيد ؟ جواب : آقاي انجوي نژاد ـ در اينجا بحث اجتهاد مطرح هست ، يه وقت اجتهاد فقهي هست ، يه وقت اجتهاد عقليه ، و يه وقت اجتهاد تاريخيه . تمام اينها خدشه بردار هست . براي اينكه معصوم (ع) كشف نكرده . اگر يك زماني ، شيخ انصاري حرف اول رو مي زد ، بعد از مدتي آخوند خراساني ، و بعد از مدتي ملاصدار و علامه طباطبايي و . . . بعضي از برداشتهايي كه مراجع در طول تاريخ مي كنند ، اينها تاريخ زماني داره . يه مدتي كه مي گذره مي فهمند اون برداشت اشتباه بوده . مخصوصاً داستانهاي تاريخي . براي اينكه يه شخصيتي در تاريخ مي گرده و فلان مطلب رو پيدا نمي كنه ، اما يه شخصيتي مي گرده و پيدا مي كنه . بطور اجمالي ، بعد از مرحوم شهيد مطهري ، علمايي بودند كه سنديت وجود دختر سه ساله امام حسين (ع) بنام حضرت رقيه (س) ( فاطمه صغري ) رو اثبات كردند و كساني كه الان حيّ و حاضرند ، آقاي فاطمي نيا هستند كه ايشون خودشون قضيه رو اثبات كردند . علامه عسگري هم كه يكي از بزرگترين تاريخ دانان جهان تشيع هستند ، اين قضيه رو اثبات كردند و حتي از حضرت آيت الله امجد اين سؤال شد و ايشون گفتند كه شهيد مطهري به اين مطلب نرسيده ولي ما رسيديم . فرموده بودند : اگر ايشون هم الان زنده بودند من براشون توضيح مي دادم تا قانع بشن . منبع: تبیان 5
alimec 23102 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 دوستانی که در مورد رنج و درد نوشتن و اشاره داشتن به تاکید اسلام بر:"هرکه مقرب تر جام بلا بیشترش دهند." کتاب "با خالق هستی" اثر واسوانی رو بخونن/چند سال پیش این کتاب رو خوندم/ نمیگم صد در صد قانع میشید ولی باید حرکت کرد به نظرم خوندن این کتاب حرکت خوبی می تونه باشه/ شاید دوباره بخونمش و خلاصه اش رو اینجا بذارم. 2
p mehdi q 6226 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 من این بحث آرامش رو قبول ندارم؛ یک مسلمان با قرآن خوندن به آرامش میرسه، هندی با لمس کردن گاو مقدس خودش، شیطان پرست هم با کارهای عجیب و غریبآرامش یه چیز روانی هست و اگر از بچگی به آدم بگن عدید 4512 آرامش بخشه هروقت اون عدد رو میشنوه آرامش پیدا میکنه، تلقینه دلیل بر اعجاز نیست ببین ما انسان ها سیستم های دیجیتال نیستیم که با صفر و یک کار کنیم! آرامش مراتب داره ... تو یه کارمندی پول در میاری منم یه کارخونه دارم پول در میارم آیا این پول جفتش برابره ؟؟ دوست ندارم زیاد روی این بحث مانور بدیم .. به نظرم همین که از نظرات هم اطلاع پیدا کنیم کافیه .. واقعا بحث قانع کردن و پیروز شدن یکی به اون یکی نیست .. 2
El Roman 31720 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 ببین ما انسان ها سیستم های دیجیتال نیستیم که با صفر و یک کار کنیم! آرامش مراتب داره ... تو یه کارمندی پول در میاری منم یه کارخونه دارم پول در میارم آیا این پول جفتش برابره ؟؟ دوست ندارم زیاد روی این بحث مانور بدیم .. به نظرم همین که از نظرات هم اطلاع پیدا کنیم کافیه .. واقعا بحث قانع کردن و پیروز شدن یکی به اون یکی نیست .. خوب بله همه چیز مراتب داره من هم چیزی خلاف این نگفتم مثالتون هم ربطی نداشت، ما تو دل اون هندو نیستیم که ببینیم چقدر از گاوش آرامش به دست میاره موافقم 4
p mehdi q 6226 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 خوب بله همه چیز مراتب داره من هم چیزی خلاف این نگفتم مثالتون هم ربطی نداشت، ما تو دل اون هندو نیستیم که ببینیم چقدر از گاوش آرامش به دست میارهموافقم اگر واقعا اینجوری باشه که هر کس با هر نوع اعتقادی میتونه به آرامش برسه خیلی خوبه ... امیدوارم که همه همیشه آرامش داشته باشند 3
El Roman 31720 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 اگر واقعا اینجوری باشه که هر کس با هر نوع اعتقادی میتونه به آرامش برسه خیلی خوبه ... امیدوارم که همه همیشه آرامش داشته باشند به قول دالایی لاما بهترین دین دینی هست که شما رو آدم بهتری بکنه؛ آرامش داشتن هم جزئی از این بهتر بودن هست 5
Ali Akbar.J 3914 ارسال شده در 4 اسفند، 2011 چه خوب بود ذره بین خودمون رو بعضی وقتا روی نیمه ی پر لیوان می گرفتیم.(جمله کلی بود و برداشت شخصی، فردی نداشته باشه) پیامبر اکرم (ص): خداوند عزوجل می فرماید: من آسایش و راحتی را در بهشت قرار دادم و مردم آن را در دنیا می جویند و آن را نمی یابند. امام علی (ع): "همانا در كتاب علی(ع) آمده است كه همانا سخت ترین مردم از لحاظ بلا پیغمبران اند. سپس جانشینان آن ها. پس نیكوكارتران و نیكوكارتران؛ و همانا این گونه است كه مؤمن به اندازه كارهای نیكویش مبتلا می گردد. پس هر كس كه دین او درست و كار او نیكو باشد، بلای او هم سخت خواهد گردید، و این بدان خاطر است كه خداوند متعال دنیا را نه ثوابی از برای مؤمن قرار داده و نه مجازاتی برای كافر؛ و كسی كه دینش اندك و عقلش ضعیف است، بلای او هم اندك خواهد بود، و همانا سرعت بلا به سوی مؤمن پرهیزكار تندتر از باران به سوی آرامگاه زمین است." پس نتیجه میشه هرچی عذاب بیشتر مومن تر درسته ،اولین برداشت از این آیات و احادیث همینیه ک شما گفتید، اما ای کاش... این مطلب رو هم از جایی نقل قول میکنم و هیچ نظری در موردش ندارم (( چرا انسان باید در این تبعیدگاه دنیا زندگی کند و زجر بکشد؟ .... عزیز!اگر قدری عمیقتر به حیات انسان بنگریم، خواهیم دید که رشد و سازندگی و تکامل مادی و معنوی انسان در زمینه سختیها و رنجها شکل گرفته و میگیرد. تمدنها در نقاطی به وجود آمدهاند که شرایط زندگی دشوار بوده و انسان مجبور به مبارزه با طبیعت شده است. رشد علمی مرهون درگیر شدن بشر با مشکلات است. اگر بشر، جهانی همواره روشن داشت، هیچگاه به فکر کشف الکتریسته نمیافتاد و اگر بیماریها وجود نداشتند، هیچگاه اندام خود و عوامل مؤثر بر سلامت و یا بیماری آن را نمیشناخت. این بنای کار جهان و متناسب با روندی است که برای بشر در نظر گرفته شده است: لقد خلقنا الانسان فی کبد ما آدمی را در رنج و فشار آفریدیم، (البلد، آیه 4). پس کمال انسان در سختیها است چه در عرصه مادی و چه در عرصه معنوی. اگر جهانی بدون مشکل در برابر انسان بود، آدمی به جهت خصوصیاتش آن را بر هم میزد تا مشکلی پدید آورد و آن را حل کند. برداشتن رنج و مشکلات از زندگی بشر، مساوی با رکود و سکون او است؛ پس وجود مشکل، زمینهساز رشد و پیشرفت بشر است. دومین اصلی که ظاهرا اندیشه خود را بر آن بنا نهادهاید آن است که:«انسان با مرگ فاصلهای ندارد و بالاخره با آن درگیر خواهد شد»، پس معنای زندگی چیست؟! آری اگر مرگ فنا باشد نظر شما کاملاً منطقی است؛ ولی آیا مرگ پایان کار انسان است یا مرگ مرحلهای است برای عبور انسان به حیاتی برتر؟آیا دنیا همه چیز است یا دنیا مزرعه آخرت است؟ آیا انسان زندانی در این دنیا است یا مرغ باغ ملکوت است و پس از مرگ با جهانی بزرگتر روبهرو است؟! خرم آن روز کزین منزل ویران بروم راحت جان طلبم وزپی جانان بروم گرچه دانم که به جایی نبرد راه غریب من به بوی سر آن زلف پریشان بروم پس مرگ اگر انتقال به حیات دیگر است، از مردن چه باک؟! از جمادی مردم وتا میشدم وزنما مردم به حیوان بر زدم مردم از حیوانی و آدم شدم پس چه ترسم کی زمردن کم شدم حمله دیگر بمیرم از بشر تا برآرم از ملایک پرّ و سر بار دیگر از ملک قربان شوم آنچه را در وهم ناید آن شوم آری مرگ برای کسی که معاد را نبیند جز تباهی چیز دیگری نیست؛ ولی آن کس که مرگ را پلی میداند که او را به حیات برتر انتقال خواهد داد، برای او مرگ نه تنها تباهی و موجب یأس نیست؛ بلکه عاملی است برای تحرّک بیشتر و ثمر فزونتر بردن از زندگی دنیوی. البته مقصود از «ثمر» خانه و ماشین و... نیست؛ بلکه آن متاعی است که آدمی با آن ارزش واقعی پیدا میکند؛ یعنی، معرفت و عمل نیک. (شناخت این جهان و خودی واحد واحد آن، وانگهی عمل کردن در مسیر او). «قسم به عصر که انسان در زیان است، مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند»، (سوره والعصر). آری برادر عزیز!اگر آدمی گوهر حیات را نیابد زندگیاش چیزی جز پوچی نخواهد بود. گوهر حیات نیز همان رشد کمالات نفسانی و کرامتهای انسانی است. اینها هستند که به انسان بها میدهند و به زندگی او معنا میبخشند. تو به قیمت ورای دو جهانی چه کنم قدر خود نمیدانی توصیه میکنیم برای درک معنای واقعی حیات و ارزشمندی آن بیشتر تفکر کنید. تلاوت و تدبر در آیات قرآن، خواندن آثار بزرگان اندیشه (همانند ملای رومی «مثنوی معنوی» و آثار دیگری که درباره هدف حیات و فلسفه آن نوشته شده است) و... رهتوشه خوبی برای شما است)) متن کامل برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1
ارسال های توصیه شده