رفتن به مطلب

تمرینات کششی مناسب به هنگام کار با کامپیوتر


Ssara

ارسال های توصیه شده

مهم نيست كه سرعت مودم شما چقدر باشد ، در هر حال شما بايد براي لود شدن صفحات وب ، مدت زماني رو صبر كنيد... (هر چقدر مودم شما سريعتر باشه فايلهاي شما هم براي دانلود بزرگ تر ميشه)

اين تمرينات كششي براي تنه فوقاني بخصوص گردن ، شانه و مچ دستان شما در نظر گرفته شده است.

 

شما زماني كه به شكل آنلاين داريد مي خونيد يا اينكه از كيبورد و موس استفاده نمي كنين مي تونين اين تمرينات رو انجام بدين:

 

 

o1.jpg

o2.jpg

o3.jpg

o4.jpg

o5.jpg

o6.jpg

o7.jpg

لینک به دیدگاه

ورزش‌های مفید جهت‌‌ گردن و شانه :

 

یک سری از تمرینات و ورزش ها می تواند از ضایعات کامپیوتر در گردن و شانه جلوگیری نماید. این تمرین‌ها بایستی مرتباً تکرار شوند تا اثر آنها نمایان گردد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ماهیـچه های گـردن را راسـت و کشیده نگه داریــد و آن را منقبض و محکم نگیرید. این روش ناراحتی های ناشی از حالت های قرار گرفتن بدن را بر طرف می كند(روی تصویر بالا کلیک کنید).

طبق شکل(1) راحت بنشینید، به شانه ها استراحت دهید و چانه خود را به طرف سینه متمایل کنید. چانه را تا جایی که می توانید به طرف شــانه چپ بچرخانید، طوری که هیچ فشاری به پشت گردن وارد نشود. 30 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را برای سمت چپ نیز انجام دهید(شکل2).

طبق شکل(3) راحت بنشینید به شانه ها استراحت دهید. گوش های خود را به طرف شانه چپ خم کنید. گردن را تا جایی که می توانید شل کنید و با این کار احساس کششی در سمت مخالف خواهید کرد. برای 30 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را برای سمت راست نیز تکرار نمایید(شکل4).

طبق شکل(5) جناغ سینه و چانه را به بالا ببرید. سرتان را تا جایی که راحت هستید به عقب بکشید و شانه ها را شل نمایید. هوا را به بیرون داده و بازدم کنید و سر را از عقب به مرکز آورید. سپس چانه را به طرف سینه متمایل کنید طوری که پشت گردن کشیده شود و مدتی در این حالت بمانید(شکل6).

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ازمزایای مواردی كه در ذیل ذكر شده این است كه انقباض و گرفتگی شانه و گردن را بر طرف كرده و از قوز كردگی شانه ها به جلو، جلوگیری می كند:

1- شانه و گردن را شل کنید و حالت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و خمیدگی شانه را از بین ببرید.

روی صندلی نشسته و پاها را صاف روی زمین بگذارید. مهره های کمر را صاف نگه داشته و هوا را به داخل تنفس کنید و شانه ها را به طرف بالا و عقب بکشید.

هوا را بیرون داده و شانه هایتان را پایین بیاورید. 5-4 بار این کار را تکرار کنید(روی تصویر بالا کلیک کنید).

مطابق شکل های شماره (3-1) دست های خود را روی شانه ها بگذارید. سپس آرنج ها را جلوی سینه قرار دهید. سپس آنها را به طرف بالا ببرید و تا جایی که می توانید آن را بکشید و سپس پایین بیاورید.

با این روش راحتی و کاهش فشار بر استخوان شانه را احساس می کنید. چندین بار این کار را تکرار نمایید.

2- ماهیچه های ستون مهره ها را با خم کردن مهره ها به طرفین بکشید.

مطابق شکل های شماره (4 و 5) به راحتی روی صندلی بنشینید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. نفس گرفته دست چپ را بالای سرتان ببرید. با دست راست خود مچ دست چپ را بگیرید( کف دست چپ به طرف جلو باشد) و دوباره نفس بگیرید. سپس بازدم کرده و به سمت راست خم شوید. احساس کششی در سمت چپ خود خواهید کرد. نفس خود را حبس کنید و در همان حال به سمت دیگر خم شوید و هوا را بیرون دهید. دوباره نفس گرفته و به مرکز حركت كنید و این عمل را برای سمت دیگر نیز تکرار کنید.

طبق شکل های شماره (6 و 7) روی صندلی نشسته، پاها را به صورت موازی و صاف روی زمین بگذارید. انگشت های خود را در هم قفل کرده و کف دست را به طرف بالا ببرید. سپس آرنج ها راخم کرده و بازوها را به طرف سر خم کنید. نفس بگیرید و شانه ها را به طرف عقب ببرید. نفس را بیرون داده و بازوها را صاف بکشید و همچنان کف دست به طرف بالا باشد. به آرامی نفس بکشید و بعد هوا را بیرون داده و بازوها را شل کنید.

لینک به دیدگاه

اون تمرین آخر واسه عینکیاست؟ :texc5lhcbtrocnmvtp8

 

ولی جدی خیلی باید به این نکات توجه کرد چون خودم شاهد بودم اونهایی که زیاد کار با کامپیوتر میکنن بعد از مدتی به مچ درد و گردن دردی دچار میشن که درمانی نداره! و تا آخر عمر باید زجر بکشن.

پس بهتره پیشگیری کرد

 

یه تمرین مفید دیگه که خودمم انجام میدم

 

دستهارو از پشت به هم قلاب میکنیم و با خم شدن خودمون دستها رو تاجایی که میتونیم بالامیاریم

این حرکت فوق العاده برای درد های گردن و شانه مفید هست... :icon_gol:

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...