amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ سلام منیم گُرچه بالالاریم.....اوز کندیزه خوش گلمیسیز! لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ باس اشیه!! كيم ايشيسين؟ بوردا؟ بِ تربیت!:w00: اِي پيس اوشاق:w00: اوردا سنَ بي شي ديديم گولاغ آسدون گيلانين تاپيكين چين لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ اِي پيس اوشاق:w00: اوردا سنَ بي شي ديديم گولاغ آسدون گيلانين تاپيكين چين من پیس اوغلان دئیرم....فخط بیراز شولوخام! لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ من پیس اوغلان دئیرم....فخط بیراز شولوخام! فقط بياز شولوخ سان؟ سن بي نفر بيزيم باشوموزي آپاردون كي؟:w00: لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ فقط بياز شولوخ سان؟ سن بي نفر بيزيم باشوموزي آپاردون كي؟:w00: نینییم آخه؟! هشکیم یوخده منن باش باشا ورسین....:45645: لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ نینییم آخه؟!هشکیم یوخده منن باش باشا ورسین....:45645: لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ سن کی انزلیدسن ، نجور تورکی باشاریسان؟:JC_thinking: لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ سن کی انزلیدسن ، نجور تورکی باشاریسان؟:JC_thinking: سنه گرك توضيح وريم؟:w00: من بُيك ددم روسيه نين كيدي؟ من ده ددم نن توركي دانشرم بيز خارجيوك دَ:eyepopping: لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ سنه گرك توضيح وريم؟:w00:من بُيك ددم روسيه نين كيدي؟ من ده ددم نن توركي دانشرم بيز خارجيوك دَ:eyepopping: باش تاپمادیم....سنین دده ننن نیه تورکی دانیشیلار؟ بُیووه ددن روسیلیده....هاردان تورکی باشاریر؟ یانی بیزده خارجلیوخ؟!:smiley (18): لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ باش تاپمادیم....سنین دده ننن نیه تورکی دانیشیلار؟بُیووه ددن روسیلیده....هاردان تورکی باشاریر؟ یانی بیزده خارجلیوخ؟!:smiley (18): بُيك ددم روسينين كيدي/بيك ننم اردبيلين كي بيك ددم آروادي چون گلدي ايرانا سُرا اونون چون تركي دَ اورگشدي لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ بُيك ددم روسينين كيدي/بيك ننم اردبيلين كيبيك ددم آروادي چون گلدي ايرانا سُرا اونون چون تركي دَ اورگشدي آها....او لحاظ دان... ایندی توشدی.... مؤید اولاسوز.....:w139: لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۸۹ آها....او لحاظ دان...ایندی توشدی.... مؤید اولاسوز.....:w139: سوز دَ همچنين:dancegirl2: لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۸۹ آهای یاشاسین آذربایجان منده گلدیم....:w00::icon_pf (34)::hi: لینک به دیدگاه
ayhan 2309 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۸۹ سلام گوزل لر..... یاشیاسیز.................. 1 لینک به دیدگاه
reza 63 49 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آبان، ۱۳۸۹ شخصيت لر: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ابونصرمحمد فرزند طرخان بن اوزلغ فارابي ترکی (874 - 950) حکيم و فيلسوف مشهور ترک درشهر فاراب ، که همان اترار امروز باشد از بلاد ترکستان متولد شد، صاحب تصنيفات در منطق و موسيقي ميباشد. دانشمندان گفتهاند که او از بزرگترين فيلسوفهاي مسلمان است و در ميان آنان کسي به پايه و رتبهي او در فنون نرسيده است. شيخ الرئيس ابوعلي سينا به کتابهاي او استدلال نموده و از کلمات و گفتار او در تصانيف خود استفاده نموده و بهرهمند شده است. فارابي پيش از آن که خود را وقف تحصيل فلسفه کند در فاراب به کار قضاوت مي پرداخت. او در همان زادگاه خود به کسب دانش پرداخت ودر فراگرفتن زبانهاي ديگر قدرت عجيبي داشت. ابن خلکان گويد: «فارابي در مقابل سيفالدوله صريحاً گفت که هفتاد زبان ميداند .» درست است که اين روايت ابن خلکان در خور ترديد است ولي آنچه که در آن ترديدي نداريم اين است که ابو نصر به زبان ترکي ،عربی و دری به خوبي آگاه بود و اين از تأليفات او به خصوص «کتاب الموسيقي الکبير» به وضوح پديدار است. او به قصد بغداد از ديار خود پاي بيرون نهاد. بغداد در آن ايام مرکز علم و معرفت بود. مشخص نيست که چه وقت اين سفر را آغاز کرد ولي گويا سن او از چهل گذشته بود زيرا وقتي به پايتخت خلافت رسيد نزد ابوبشر متّي «متوفي به سال 328 هجري939 ميلادي » به تحصيل پرداخت و مشهور آن است که ابوبشر با آن که مردي سالخورده بود فقط ده سال از شاگرد خود بزرگتر بود . فارابي در بغداد صرفاً به تحصيل منطق پرداخت و بعد از آن، همهي وقت خود را وقف فلسفه کرد و سي سال از عمر خود را در تأليف و شرح و تعليم آن پرداخت. از ميان شاگردان او ، فيلسوف مشهور نصراني ، يحيي بن عدي سرآمد همگان شد. او در سال 330هجري/941 ميلادي به دمشق رفت و به سيف الدوله حمداني حاکم حلب پيوست و در زمرهي دربار او در آمد و در حملهي سيف الدوله به حلب همراه او بود و در همين سفر، وفات او به سال 338 هجري /950 ميلادي در سن هشتاد سالگي در دمشق اتفاق افتاد. مورخان اسلام متفقاند که فارابي زهدپيشه و عزلتگزين و اهل تأمل بود .ابن خلکان مي گويد: «زندگي او زندگي فلاسفهي پيشين را به ياد ميآورد.» ميگويند نگهبان يکي از باغهاي دمشق بود و شبها بيدار ميماند و در زير نور پاسبانان به مطالعه و تأليف مي پرداخت. إعراض او از امور دنيوي به حدي رسيد که با آن که سيف الدوله (که شيفتهي علم او شده و به مقام ارجمندش پي برده بود) برايش از بيت المال حقوق بسيار تعيين کرده بود، به چهار درهم درروز که با آن سد جوع ميکرد قناعت مي ورزيد. فارابي در انواع علوم بيهمتا بود، چنان که در هر علومي در زمان خود استادي شد و کتابي نوشت. از کتابهاي او که به ما رسيده و نيز از کتابهاي اوکه از ميان رفته و نامي از آنها در کتب تاريخ و فلسفه باقي مانده، معلوم مي شود که در زبان، رياضيات،کيمياء، هيأت، علوم نظامي، موسيقي، طبيعيات، الهيات، علوم مدني، فقه و منطق دستي قوي داشته . ابن سبعين دربارهي او گفته :«اين مرد با فهمترين فلاسفه اسلام و آگاهترين ايشان در علوم قديمه است و تنها فيلسوف، اوست». درست است که الکندي نخستين فيلسوف عرب است که راه را گشود، ولي او نتوانست مکتبي فلسفي تأسيس کند و ميان مسائلي که مورد بحث قرار داد وحدتي ايجاد کند امّا فارابي توانست مکتبي کامل تأسيس کند. او در عالم اسلام همان نقشي را داشت که فلوطين در فلسفهي غرب، ابن سينا او را استاد خود شمرد و ابن رشد و ديگر حکماي اسلام و عرب شاگرد او بودند و به حق او را بعد از ارسطو که ملقب به معلم اول بود «معلم ثاني» لقب دادند. فارابي را در موضوعات مختلف تأليفات بسياري است ولي آن چنان که آثار ابن سينا رواج يافت آثار فارابي رواجي نداشت. شايد علت اين امر به قول ابن خلکان آن بوده که بيشتر آثار خود را به طور پراکنده روي تکه هايي از کاغذ يا در دفترهاي پراکنده مي نوشت، رساله و کتابي مفصل و کامل از او باقي نماند. متأسفانه بيشتر آثار او از ميان رفته و جز، تقريباً سي رساله به زبان عربي از او باقي نمانده است. آثار فارابي بيشتر در شرح و توضيح فلسفهي ارسطو و افلاطون و جالينوس است. معلم ثاني کتب اين بزرگان را در منطق و طبيعيات و نواميس و اخلاق و ما بعد الطبيعه مورد مطالعه و بحث قرار داده است. آثار فارابي: 1. مقاله في اغراض مابعدالطبيعه 2. رساله في اثبات المفارقات 3. شرح رساله زينون ا لکبيرا ليوناني 4. رساله في مسائل متفرقه 5. التعليقات 6.کتاب الجمع بين رأيي الحکمين: افلاطون وارسطو 7. رساله فيما يجب معرفته قبل تعلم ا لفلسفه 8.کتاب تحصيل ا لسعادة 9.کتاب آراء اهل المد ينةالفاضله 10.کتاب السياسات المدينه 11.کتاب الموسيقي الکبير 12.احصاءا لعلوم 13.رساله في ا لعقل 14.تحقيق غرضارسطاطاليس في کتاب مابعدالطبيعه 15.رسالة فيما ينبغي ان يتقدم تعلم الفلسفه 16.عيون المسائل 17.رساله في جواب مسائل سئل عنها 18.ما يصح و مالايصح من احکام النجوم 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 آذر، ۱۳۸۹ سلام اولسون گوزل دوستلاریما [FLASH=width=2 height=1] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/FLASH] 1 لینک به دیدگاه
ayhan 2309 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 آذر، ۱۳۸۹ سلام اولسون غزیز مدیریمیزه.... فقـــــــــــــــــــــــــــــــط تیراختور و اوننان سونرا فقـــــــــــــــــــــــــــــــــط سجاد اسپاو.............. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده