peyman sadeghian 30245 این ارسال پرطرفدار است. ارسال شده در 9 شهریور، 2011 باسلام خدمت دوستان باتوجه به اینکه ازدواج مهمترین اتفاق زندگی ماست وشایدمشکلاتی که پس از ازدواج بروز میکنه ناشی از این باشه که ما بامعیارهای یک همسرمناسب که طرف مقابل درسر داره آشنا نیستیم ونمیدانیم واقعایک همسر مناسب وایده آل از نظر جنس مخالف ما چیه؟؟ این تاپیک روزدم به چند علت: 1)نظرشخصی دوستان گفته بشه(لطفااززدن مقالات علمی وسخنان بزرگان ومواردی ازاین دست جداخودداری کنیدچون پاک میشه) 2)هردوطرف به بیان ملاکهاومعیارهای خودشون بپردازندتاجنس مخالف شان بداند دیدگاه الان آنهادرموردهمسرایده آل چیه!!توضیح اینکه جامعه وملاکها ومعیارهای موجود درآن نسل به نسل تغییر میکنه وچه خوبه که ما هرازچندگاهی دیدگاههای خودمون رو به روز کنیم کاری که خیلی از والدین ماانجام نمیدهند وباعث ایجادشکافهای عمیق بین نسلها میشوند:icon_pf (34): 3)خدارو چه دیدید؟شاید ازتوی این تاپیک چندتا ملاک همسان پیداشد وباعث وصلت بین بچه های انجمن شد چندنکته مهم: 1)این یک تاپیک فکاهی ومحض خنده نیست پش اسپم نکنید. 2)چون پستهای ارسال شده دراین تاپیک قراراست جدی باشدونظرات اصلی وشخصی دوستان گفته شود لذابه عقاید هم احترام بگذاریدواز نقل قول گیری از هم وتمسخر یکدیگربپرهیزید.پستهایی ازاین دست نیز پاک میشود 3)ازقراردادن شکلک خالی وحرفهای خارج ازبحث پرهیز کنیدچون اسپم تلقی میشود حال شما بگویید: یک همسر ایده آل از نظرشما چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟(ظاهری وباطنی) 73
گـنـجـشـک 24371 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 معیار و ملاک که زیاده ، منتها هنوز نتیجه گیری کلی نکردم.الان بدون در نظر گرفتن الویت مینویسم. مرد باید با عرضه باشه . من و در اینده بچه هامون بتونیم بهش تکیه کنیم و در طوفان های زندگی نهراسیم عرضه ی کار کردن داشته باشه و من و فرزندانم رو در رفاه کامل نگه داره. قدر زن و زندگی رو بدونه و احترام حرمت منو فرزندانمون رو همیشه نگه داره و الویت همیشه با من و فرزاندانمون باشه به پدرو مادر و خواهر و برادرش و خانوادش اینا خلی احترام بذاره . مودب باشه . تمیز باشه یکی از نکات مهم اینه که : چونه ی زیبایی داشته باشه 0البته چونه از دید من ها) و امیوارم چونه اش رو بچه هامون به ارث ببرن بقیش یادم نمیاد ...این چونه هوش و حواس برام نذاشت 38
chalipa 1177 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 من دنبال معیار و ملاک نیستم فقط باید دوسش داشته باشم بقیشا پای همه چیش وامیسم میدونم که اشتباهه اما من این طوریم 32
!Hooman 10133 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 به نظر من یه همسر ایده آل باید این خصوصیات رو داشته باشه خب حجاب داشته باشه ( حالا از هر نوعی میتونه باشه ) درک بالایی داشته باشه ( رو هر موضوع ساده ای حساسیت بیخودی نداشته باشه ) منطقی باشه ( اگه بینمون بحثی شد حرف های همدیگرو بفهمیم وآخرش ی نتیجه ای بگیریم نه اینکه یکی مجبور بشه از خونه بزنه بیرون ) خوش اخلاق .. خوش برخورد با دارو نداره طرف بسازه .. ( بهانه گیر نباشه ) خب مهم ترین چیز عشق و محبت به همسرش ( تو تمام مراحل زندگی چه روزای خوبش چه روزای سختش ) تحصیلات هم داشته باشه ( نمیگم دکترا ... ) حرف ها و حرکاتش بامن صادقانه باشه اهل جنگ و دعوا نباشه فعلا همینا ... 36
El Roman 31720 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 گیر نده ، شور عشقولانه شدن رو در نیاره ، زود دلخور نشه ، جنبه داشته باشه ، وقتی من عصبانیم میخوام تنها باشم باید بزاره تنها باشم ، کشش نده ، زیادی احساساتی نباشه ، لوس نباشه ، از اینا نباشه که اینجوری حرف میزنه ( عجقم ، عجیجم و ...) ، منم لوس نکنه ، شاد و پر انرژی باشه اما سنگین هم باشه ، تیپش اسپورت باشه ، قوی باشه ، وقتی چیزی لازم داره ازم بخواد ، وقتی از دستم ناراحت شده بهم بگه ، رو این که من باید خودم بفهمم حساب باز نکنه ، دروغ نگه ، من بهترین مرده روی کره زمین نیستم انتظارای بیخود نداشته باشه ، زندگی پر از فراز و نشیبه باید همیشه باهام باشه ، فمنیست باشه اما نه زیاد از حد ، فیلم هندی دوست نداشته باشه ، من 90 رو هم تا آخرش میبینم ، احترام متقابل مهمه ، شوخی میتونه بکنه اما یک فحش جدی بده حرمت ها از بین میره و خیلی بد میشه ، من احترام خانوادشو خیلی خوب نگه میدارم اونم همین کار رو بکنه ، همینطور من احترام اون رو جلو فک و فامیلم حفظ میکنم اون هم بایدهمین کار رو بکنه ، تو هر موقعیتی حتی اگه من اشتباه میکنم باید طرف من باشه نه کسه دیگه ای (مگر اینکه خیلی اشتباه عظیمی دارم میکنم) ، بدونه همه چیز متقابله ، اگه خونه دار باشه باید قبول بکنه انجام دادنه کارای خونه وظیفشه من هم گاهی کمکش میکنم اما حق نداره منت سرم بزاره ، اگه شاغل باشه کارای خونه به عهده جفتمونه ، من حق دارم 2 تا تلوزیون بگیرم و وقتی اون سریاله لوس میبینه من برم فیلم ببینم ، جلوی کسه دیگه ای جملات امری به کار نبره ، من هم نمیبرم ، تحصیلات برام مهم نیست شخصیتش مهمه ، همینطور در مورد خانوادش ، خنگ نباشه ، بشه روش حساب باز کرد و وقتی قراره کاری رو بکنه مطمئن باشی گند نمیزنه ، خونگرم باشه ... اینا همه آرزوی محاله فکر کنم بلد ها مهمتراشن 33
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 درود منم نظر خودم رو میگم اول از همه صادق و روراست باشه با من تحصیلات برام خیلی مهمه،حداقل لیسانس سطح فرهنگ خانوادگی ظاهر در حد معمولی از ته دل دوست داشته باشه من رو در مواقعی که میخوام با خودم خلوت کنم همکاری کنه باهام مشکوک نباشه جنبه شوخیهای من رو داشته باشه ولخرج نباشه به فکر زندگی باشه آشپزی بلد باشه آزادی بده بهم و آزادی هم بهش میدم حجابش در حد معمول،جلب توجه نکنه آرایش غلیظ اصلا...فقط در مراسم ها و اینا شادوپرانرژی (در جای خودش) باشه،از آدمهای افسرده بدم میاد(بعضی وقتا هم از خودم به همین دلیل بدم میادپس بعضی وقتها رو قبول دارم اما همیشه خیر) احترام من رو داشته باشه در قبال احترامی که برایش قائلم در مواقع سختی کنارم باشه نه اینکه ترکم کنه و مقابلم باشه حالا که خبری نیست و اینا فقط در حد رویا هست 36
*mini* 37779 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 یکی که درکم کنه.... منو واسه خودم و اون چیزی که هستم دوست داشته باشه..نه برا قیافه و زیبایی بهم احترام بزاره...برا شخصیتم ارزش قائل باشه.. باهام رو راست باشه صداقتش از همه چیز مهمتره.........دوستش داشته باشم همدیگه رو بفهمیم....شانه به شانه هم باشیم نه سایه به سایه هم... مکمل همدیگه باشیم......جفتمون برا ساختن زندگیمون تلاش کنیم.....به حقو حقوق همدیگه هم ارزش بدیم 39
Miladt 3681 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 اول از همه خوب عشقه که باید دوطرفه باشه.بعد از اون باید بتونیم هم رو درک کنیم به همدیگه تکیه کنیم(من موندم چرا زنا فکر میکنن فقط خودشون نیاز به تکیه گاه دارن؟!مرد ها هم نیاز به پشتیبانی دارن)خوش اخلاق و نجیب باشه و اینکه کنار هم و با هم باشیم نه یکی جلو و دیگری پشت سر. آخر از هم که اهمیتش هم کم نیست اینه که زیبا باشه 29
قاصدکــــــــ 20162 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 معناي انسان بودن و فطرت واقعي انساني رو درك كرده و در رفتارش هر لحظه به كار ببره . بنابراين داراي روحي عظيم و انديشه اي سترگ باشه و بتونه هم اون عامل رشد من باشه و هم من عامل رشد اون . نكته ي بسيار مهمي كه برام وجود داره ، با نيمه ي مذكر وجودش به تعادل رسيده باشه و نتيجه ي اين تعادل درك متقابل خواهد بود . وقتي تمام اين صفات رو داشت ، مي تونم بهش اعتماد كنم و بهم اعتماد كنه پس هم رو دوست خواهيم داشت و متعهد خواهيم بود بيشتر از اينكه متاهل باشيم . كسي كه اين ويژگي ها رو داشت قطعا معناي واقعي آزادي رو درك و اين نعمت رو در عين تعهد و عشق به من اعطا خواهد كرد و من متقابلا به او . وجودش براي حس ششم من ارامش بخش باشه و در يك كلام : مستحق عشق ورزيدن باشه و نه محتاج البته كه يك سري معيارهاي جانبي هم مثل خانواده ي خوب - زيبايي تقريبي - روحيه ي شوخ و شاد - جنبه و فرهنگ بالا - خلاقيت خوب - ذوق بالا - مديريت و روانشناسي خوب و .. هم در كنار اين اصول وجود دارند . 36
EVF 5465 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 والا من ملاکام اینه مدرک تحصیلی: دکتری (رشته های مهندسی پلیمر یا هوا فضا اوونم گرایش پیشرانش یا آیرودینامیک) مهربون، صبور ، با معرفت... احساسی!!!! با وقار عدم استفاده زیاد از لوازم آرایش...(ذاتا زیبا باشه!!) مو های بلوند.... رنگ چشم : آبی --------------------------------------------------------------------------------------------------------- خب به بعضیاش رسیدم و خیلی خوشحالم. 27
Sha hRzaD 290 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 اول اینکه پای عشق 2طرفه در میون باشه .دوم اینکه هر دو هم دیگرو درک کنن . بخشنده باشه. مهربون باشه . خونگرم باشه . واین و همیشه باید در نظر بگیره که احترام متقابله. زیادی امر و نهی نکنه.اهل کار باشه و بذاره همسرش هم اگه دوست داره سر کار بره . پر انرژی باشه. شاد و سر حال باشه . دروغ نگه . اهل مخفی کاری نباشه و... 21
eder 13733 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 مسلما ازدواج مهمترین اتفاق زندگی نیست ..... خیلی چیزای دیگه هم هست که ذهمنای محدود نمیتونن ببینن 22
Ehsan 112349 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 من که فکر کنم نباید دنبال ایده آل ها بود. یکی از روحانیون اساتید ما در حوزه روزی حرف قشنگی زد: آدم ها مجموعه ای از خوبی ها و بدی ها هستند. به دنبال کسی باشید که بدی هایش کمتر شما را آزار دهد. من خودم از یکسری بدی ها متنفرم،هرکس اون بدی ها را کمتر داشته باشه به نظر من نزدیکتر است.... 34
peyman sadeghian 30245 مالک ارسال شده در 9 شهریور، 2011 من که فکر کنم نباید دنبال ایده آل ها بود. یکی از روحانیون اساتید ما در حوزه روزی حرف قشنگی زد: آدم ها مجموعه ای از خوبی ها و بدی ها هستند. به دنبال کسی باشید که بدی هایش کمتر شما را آزار دهد. من خودم از یکسری بدی ها متنفرم،هرکس اون بدی ها را کمتر داشته باشه به نظر من نزدیکتر است.... مسلما ازدواج مهمترین اتفاق زندگی نیست ..... خیلی چیزای دیگه هم هست که ذهمنای محدود نمیتونن ببینن ممنوم از نظرات شما هم من هم تمام عزیزان که اینجا نظراتشون هست میدونیم که ایده آل وجودخارجی نداره.قصدم تنهاآشنایی با ملاکهاومعیارهایی بود که شما برای انتخاب همسر دارید اگر ندارید دیگر مسئله ای جداست.اما هستند عزیزانی که قصدازدواج دارند حال بهرعنوانی مهمترین یا کم ارزشترین انتخاب فرقی ندارد هدف از زدن این تاپیک چیز دیگری است 19
Ehsan 112349 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 ممنوم از نظرات شما هم من هم تمام عزیزان که اینجا نظراتشون هست میدونیم که ایده آل وجودخارجی نداره.قصدم تنهاآشنایی با ملاکهاومعیارهایی بود که شما برای انتخاب همسر دارید اگر ندارید دیگر مسئله ای جداست.اما هستند عزیزانی که قصدازدواج دارند حال بهرعنوانی مهمترین یا کم ارزشترین انتخاب فرقی ندارد هدف از زدن این تاپیک چیز دیگری است منظورم این بود بیشتر از آنچه به ایده آل ها توجه بشه،بهتره بدی ها دور ریخته بشه. در واقع این هم همون ایده آل سازی است،اما اینبار از منظری دیگر نگاه کردن. :JC_thinking: مثلا من درباره خودم از این بدی های طرف مقابلم متنفرم: 1- آدم های متعصب و خشکه مذهب،کسانیکه عزا در زندگیشان بر شادی اولویت دارد. 2- آدم های دروغگو،که بهت نارو بزنند. 3- آدم های لوس و غر غرو که همش به فکر قهر کردن باشد (البته خودم یک کم این مورد را دارم :icon_pf (34):) 4- آدم های جلف و سبک سر . 30
M_Archi 7762 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 من که فکر کنم نباید دنبال ایده آل ها بود. یکی از روحانیون اساتید ما در حوزه روزی حرف قشنگی زد: آدم ها مجموعه ای از خوبی ها و بدی ها هستند. به دنبال کسی باشید که بدی هایش کمتر شما را آزار دهد. من خودم از یکسری بدی ها متنفرم،هرکس اون بدی ها را کمتر داشته باشه به نظر من نزدیکتر است.... درسته نباید دنبال ایده آل بود ایده آل وجود نداره ولی خب فکر میکنم باید معیارهای ایده آل رو دونست و درنظر داشت و باید برطبق اون سنجید و نمره داد اگه طرف مقابل بیشترشو داشت میتونی تا حدی اطمینان پیدا کنی که میتونه گزینه خوبی باشه و اگه بیشترش نخوند بیخیالش شد. چون بلاخره تو نیازهایی داری که مخصوص به خودته و باید برطرف بشه. و اگه نشه اون زندگی نمیتونه زندگی خوبی بشه. این نظر من بود البته نمیدونم شایدم من زیادی ایده آلیستم (و البته میدونم کمی هستم!) 17
peyman sadeghian 30245 مالک ارسال شده در 9 شهریور، 2011 منظورم این بود بیشتر از آنچه به ایده آل ها توجه بشه،بهتره بدی ها دور ریخته بشه. در واقع این هم همون ایده آل سازی است،اما اینبار از منظری دیگر نگاه کردن. :JC_thinking: مثلا من درباره خودم از این بدی های طرف مقابلم متنفرم: 1- آدم های متعصب و خشکه مذهب،کسانیکه عزا در زندگیشان بر شادی اولویت دارد. 2- آدم های دروغگو،که بهت نارو بزنند. 3- آدم های لوس و غر غرو که همش به فکر قهر کردن باشد (البته خودم یک کم این مورد را دارم :icon_pf (34):) 4- آدم های جلف و سبک سر . سپاس بیکران مهندس همین جواب مدنظرم بود ممنون که وقت گذاشته وپاسخ گفتید 14
pari daryayi 22938 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 برای من سه صفت خیلی مهم اند ایده آل نه ! مهم!! صداقت که در صورت وجودش یک پله جلو تر می روم در جستجوی : عشق و اگر حقیقی بود یک پله جلو تر می روم به دنبال: وفا اما اینها مهم بودند ایده آلم یک مرد است با معنای مردانگی مردانگی به معنای ایستادگی و حمایت بی آنکه من درخواست یا تمنایش را داشته باشم به معنای داشتن جوهری به اسم کار... به معنای یک کوه مقاوم برای همیشه کنارم بودنش به معنای فهیم و با درک بودنش به معنای بی تعصب اما با غیرت مناسب بودنش و در انتها کسی که من را برای آنچه که هستم بخواهد!! نه آنچه که خود می خواهد!! من را برای من!! با همه خوبی ها و بدی هایم و من او را برای او با همه خوبی ها و بدی هایش! 26
shahdokht.parsa 50878 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 خب برای من هنوز ساخته نشده.........:icon_pf (34): باید بتونه درکم کنه ( که این کاره هرکسی نیست ) باهام صادق باشه دروغ نگه ..........چون اگر دروغش برام رو بشه میذارمش کنار درکمال راحتی به آرایش و نوع پوششم گیر نده...خودم میدونم چی بپوشم و چکارکنم...:w00: همه حرفهاشو بهم بزنه اگرنزنه عواقبش با خودشه....:167: تحصیلا ت دانشگاهی داشته باشه حتما........و دلش هم بخواد بازم ادامه بده و درمورد ادامه تحصیل منم مشتاق باشه. از نظر فرهنگی و خانوادگی بهم بخوریم قیافشم خوب باشه -- بهم بیایم کافیه کاری باشه و روپای خودش وایساده باشه نه اینکه دستش تو جیب باباش باشه.. خشکه مذهبی نباشه مذهبی نباشه بهتره.......طرز فکرش شبیه خودم باشه کارههای خونه هم بلد باشه آشپزیشم بد نباشه. خوش سلیقه باشه ( وقتی منو انتخاب کرده حتما هست دیگه ) مرتب و تمیز باشه شیک پوش باشه با فرهنگ باشه اگر مارک کیپوشه بخاطر کلاسش نباشه بخاطر جنس مرغوبش باشه به اندازه خرج کنه ( نه خیلی ولخرج بیخود باشه نه خیلی مقتصد ) از نظر سنی هم خیلی باهم فاصله نداشته باشیم ( نمی تونه خب منو درک کنه ) ............. فعلا همینهاش یادم بود 22
Anooshe 11040 ارسال شده در 9 شهریور، 2011 ممنون که تاپیک رو برام گذاشتید اقا پیمان من در کل چیزی که تحت هر شرایطی برام مهم هست رو میگم.. صرفا بحث ایده ال نیست.. چون فکر میکنم چنین چیزهایی اگر جزء صفات طرف مقابلم نباشه هردومون دچار مشکل خواهیم شد : 1-خوش قول باشه و سر حرفی که میزنه بمونه 2-اینکه همیشه کنارم باشه چه شادی و چه ناراحتی 3-من رو مثل دوست صمیمیه خودش بدونه و خودش هم برام مثل یک دوست صمیمی باشه 4-احساساتش رو همیشه به زبون بیاره و بیان کنه 5-اهل امر و نهی نباشه 6-اهل سفر باشه 25
ارسال های توصیه شده