کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ نه کجا شامل حال همه میشود. میگم بت پرستی یعنی توسل جستن به موجودات بی جان یا توهمی برای رهایی از مشکلات. الان بنده به کدامیک از اینها برای رهایی از گرفتاری هایم توسل میجویم و خودم خبر ندارم؟ :jc_thinking: موجودات بی جان مثل : پول توهمی : همه افکاری که در ذهن برای رفع گرفتاری می آید . همه آرزوهایی که برای رفع گرفاری داری و ... همه اینها توهم است. (کاش اینگونه می شد . کاش اونجوری می شد ) 1 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ موجودات بی جان مثل : پولتوهمی : همه افکاری که در ذهن برای رفع گرفتاری می آید . همه آرزوهایی که برای رفع گرفاری داری و ... همه اینها توهم است. (کاش اینگونه می شد . کاش اونجوری می شد ) میگم توسل جستن،نمیگم نیاز مقطعی داشتن. توسل یعنی اینکه خودت را به طور کامل به یک چیزی عرضه کنی،بنده خودم را به هیچ چیزی عرضه نمیکنم تا بختی از من بگشاید. هنوز ابهام داره؟ 5 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ دوست عزیز چرا یک مسئله به این سادگی و روشنی رو میپیچونی؟ ببین خیلی واضح دارم توضیح میدم. بحث من بر سر این نیست که کی باید کمک کنه و کی نباید کمک کنه. ما که نمیتونیم برای مردم تکلیف تعیین کنیم چطور ثروت و اندوخته خودشون رو هزینه کنن. هر کسی اختیار مال خودشو داره. بحث بر سر انجام دو عمل در صرف هزینه برای امور خیره. یکی برای آلایش یک بنا و شی بی جان و دیگری برای برطرف کردن نیازهای یک انسان که دارای روح و شخصیت است. ولی به دلیل ناملایمات روزگار داره زیر سنگینی بار زندگی همه چیزش رو از دست میده. حالا این آقا یا خانم خیر بهتر نیست برای ساخت کاخ بیاد گره از کار انسانها باز کنه؟ نمیدونم چرا متوجه منظور بنده نمیشید. اونی که به قول شما ثروتمند کارخونه دار تلقی میشه اصلا در حیطه بحث ما نیست. اون اساسا نمیخواد کار خیر انجام بده. به کسی هم ربطی نداره. ولی اونی که ادعای انجام کار خیر داره موضوع این تاپیکه. ببخشید :icon_gol: اون جواب که روشنه توی پستهای قبلی بهش جواب دادم . جوابشم اظهر من الشمس است. ( کمک به فقرا بهتر است تا ساخت و هزینه اضافی برای یک بنا دین هم به این تاکید دارد.) اما همون طور که خودتون گفتید هرکسی اختیار مال خودش را دارد و گفتن ما در اینجا فقط جنبه تشویقی می تواند داشته باشد نه توبیخی . البته آنچه منظور من تا اینجا بوده و موجب نگرانی شما شده است این است که به مسئله فقرا باید به عنوان یک مسئله اجتماعی نگاه کرد که در این اجتماع هم مذهبی و هم غیر مذهبی وجود دارد . ومیدانید که ریشه بسیاری از جرائم فقر است. حال باید چه کرد ؟ باید رفع مشکل را به گردن این و آن انداخت یا اینکه هریک خود را مسئول بدانیم. مذهبی یا غیر مذهبی. ثروتمند یا متوسط در بسیاری از کشورها به این مسئله به چشم یک مشکل اجتماعی نگاه میکنند و مراکز خیریه دارند آیا کمک به فقرا یک مسئلی صرفا دینی است یا یک مسئله انسانی ؟ 2 لینک به دیدگاه
کلافه 597 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ میگم توسل جستن،نمیگم نیاز مقطعی داشتن. توسل یعنی اینکه خودت را به طور کامل به یک چیزی عرضه کنی،بنده خودم را به هیچ چیزی عرضه نمیکنم تا بختی از من بگشاید. هنوز ابهام داره؟ این تعریفت از توسل هم ابهام داره چون دو پهلو میگی ابهام داره ؟ یه دفعه ای بگو میخوای زیراب دین رو بزنی . خودت رو راحت کن . چرا هی میپیچونی ؟ 1 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ این تعریفت از توسل هم ابهام دارهچون دو پهلو میگی ابهام داره ؟ یه دفعه ای بگو میخوای زیراب دین رو بزنی . خودت رو راحت کن . چرا هی میپیچونی ؟ اگر دین برای باورهای مردم به شکل دخیل بستن و نذر کردن طلا و پول برای ضریح و..... تعریف میشه،اصلا در سطحی نیست که بخوام زیر آبش را بزنم. چون ریز تر و عامیانه تر از این حرفاست که بخوام خودمو باهاش درگیر کنم،به قول معروف فحش بچه صلواته. اما اگر دین وسیله ای تعریف شود که یک انسان بدون واسطه با خدای مورد باورش راز و نیاز کند و از او مدد کند،بنده به چنین فردی کمال احترام را میگذارم و او فرد قابل احترامی است. 5 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ ببخشید :icon_gol:اون جواب که روشنه توی پستهای قبلی بهش جواب دادم . جوابشم اظهر من الشمس است. ( کمک به فقرا بهتر است تا ساخت و هزینه اضافی برای یک بنا دین هم به این تاکید دارد.) اما همون طور که خودتون گفتید هرکسی اختیار مال خودش را دارد و گفتن ما در اینجا فقط جنبه تشویقی می تواند داشته باشد نه توبیخی . البته آنچه منظور من تا اینجا بوده و موجب نگرانی شما شده است این است که به مسئله فقرا باید به عنوان یک مسئله اجتماعی نگاه کرد که در این اجتماع هم مذهبی و هم غیر مذهبی وجود دارد . ومیدانید که ریشه بسیاری از جرائم فقر است. حال باید چه کرد ؟ باید رفع مشکل را به گردن این و آن انداخت یا اینکه هریک خود را مسئول بدانیم. مذهبی یا غیر مذهبی. ثروتمند یا متوسط در بسیاری از کشورها به این مسئله به چشم یک مشکل اجتماعی نگاه میکنند و مراکز خیریه دارند آیا کمک به فقرا یک مسئلی صرفا دینی است یا یک مسئله انسانی ؟ صد البته که یک مسئله انسانی است ولی با موضوع تاپیک چندان ارتباطی نداره. 5 لینک به دیدگاه
bpcom 10070 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ در مورد صحبت های جناب کلافه یک نکته ای را بگم اینکه همه ما در خانه هایمان طلا و ظروف گران قیمت داریم حرفی نیست بحث من سر این است که چرا این طلا گران قیمت را بی هیچ چشم داشتی به یک مرحوم میدیم تا قبرش زرین شود ؟ از این طلاها به او چه میرسد ؟ به اونهایی که بخشیدن چه میرسد ؟ یکی حرکتی میکنه واسه ثوابش یکی حرکتی میکنه واسه لذتش بحث اونی که دنبال ثواب هست با اونی که دنبال دنیا هست جداست اونی که هر ساله میره مکه به خاطر مثلا ثوابش در حالیکه کلی فقیر دور و برش ریخته مبحثش جداست از اونی که میره دبی واسه تفریحش راه ثواب درست را باید بشناسه . مگه نه اینکه نقل است که اگر هر اسیری را آزاد کنی فلان قدر ثواب میبری و یا داستان مردی که عازم مکه بود و در راه زنی را دید که گوشت مردار پاک میکرد، پس همه خرج سفرش را به او داد و به خانه برگشت ولی همه همشهریانش قسم می خوردند که او را در حین اعمال حج دیده اند و امام جعفر گفتند که خدا فرشته ای به شکل وی فرستاده تا به جای وی اعمال حج به جای آورد... بحث سر اونایی که ادعای ایمان دارند و در پی ثوابن... اونا هستند که باید ثواب درست را بشناسند که با این مقدار طلا چند مریض فقیر درمان میشد ؟ چند اسیر مقروض آزاد میشد ؟ چند کودک صاحب لباس و پوشاک میشد و چند عروس صاحب جهیزیه ؟ اونایی که دنبال ثوابن به نظرم بهتر بین ثواب مستحب و ثواب واجب و برتر گزینش کنند و عقل به کار گیرند و نه اینکه فقط در جهت ظاهر و ریاکاری نمایش های این چنینی راه بیندازند... 9 لینک به دیدگاه
Avenger 19333 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ ائمه این کار رو واجب نمی دونن یعنی مستحب میدونن ؟این جمله از زبان ائمه داره نقل میشه یا از جانب مفسرین شیوه زندگی ائمه ؟ این کار مصداقه بارز بت پرستیست یک سازه ای رو خودمون بنا میکنیم و بعد جلوش تعظیم میکنیم ۱۴۰۰ سال پیش هم مجسمه میساختند و تعظیم میکردند در عمل خیلی از مردم شفا و حاجت شون رو از مقبره امام رضا میخوان نه از خودش در این صورت ۱۰۰۰ کیلو طلا کمه, بیش از این باید خرج بشه حالا سوال اینه که چه کسی به موضوع عدم آگاهی مردم دامن میزنه و چه نفعی براش داره ? منم با هات موافقم پلی که میشه با هاش چندین هزار نفر رو از بی خانمانی نجات داد نباید صرف مقبره بشه مگه ما مرده پرستم اگه اینه که ما از بت پرستا هم بدتریم 7 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ این یعنی یک ظلم آشکار مالیاتهایی که میدیم و کمکهایی که میکنیم باید برای خودمون و کشور خودمون خرج بشه نه اینکه...:icon_pf (34): 5 لینک به دیدگاه
maryam_alien 9904 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ این پول و طلایی که از مملکت به همین راحتی میره بیرون درسته مال مردم هست و خودشون میدن ولی اینا سرمایه هم هستن. پولی که باید تو گردش مالی داخل باشه میره بیرون. یعنی چی؟ یعنی سرمایه ملی میره بیرون. کدوم کشوری میذاره ملتش همینجور طلا و ارز رو خارج کنن؟ این به اقتصاد ضربه میزنه. اگر خیلی واجبه که حتما ضریحی در بیرون این مرزها طلاکاری بشه بسیار خب باید ضرر و زیانی که به اقتصاد کشور میخوره نسبی جبران بشه. یه مالیات درست باید برای طلا و پولی که میره بیرون قرار بدن. 6 لینک به دیدگاه
shaden. 18583 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۰ به نقل از تابناک – برای ارگانهای حمایتی که نعرههایشان گوش فلک را کر کرده است و دم از کمک و همیاری مستضعفین میدهند. هر یک به نوعی و هر یک به شکلی! ارگانهایی که با تشکیلات عریض و طویل، امکانات فراوان و بودجههای آن چنانی و تبلیغات فراوان سعی میکنند نشان دهند که ما کاملا در خدمت محرومین و مستضعفین هستیم. با اینکه در سفرهای گوناگون به مناطق جنوبی، شرقی، غربی و شمالی کشور گوشههای فراوانی از درد و رنجی که محرومین سرزمین من میبینند، دیده بودم و علت آن را در هزاران بهانهای که مسئولین برای آن میتراشند، برای خود توجیه میکردم شاید دیدن علی و همسرش و نازنین کوچولو خط بطلانی باشد به همه شعارهایی که مسئولین و ارگانهای حمایتی در راستای حمایت از محرومین سر میدهند. . . مجال رفتن نبود. قدم از قدم نمیتوانستم بردارم؛ وظیفه حرفهایم اقتضا میکرد که تلاش کنم به این خانواده نزدیک تر شوم با آنها گفت وگو کنم و از زجرهایی که از روزگار میکشند، بپرسم. از داستان آدمهای نامردی که برای تنها اندکی کرایه در محله پامنار تهران اینها را از سقفی که داشتند محروم کردهاند. برای ارگانهای حمایتی که نعرههایشان گوش فلک را کر کرده است و دم از کمک و همیاری مستضعفین میدهند. هر یک به نوعی و هر یک به شکلی! ارگانهایی که با تشکیلات عریض و طویل، امکانات فراوان و بودجههای آن چنانی و تبلیغات فراوان سعی میکنند نشان دهند که ما کاملا در خدمت محرومین و مستضعفین هستیم. با اینکه در سفرهای گوناگون به مناطق جنوبی، شرقی، غربی و شمالی کشور گوشههای فراوانی از درد و رنجی که محرومین سرزمین من میبینند، دیده بودم و علت آن را در هزاران بهانهای که مسئولین برای آن میتراشند، برای خود توجیه میکردم شاید دیدن علی و همسرش و نازنین کوچولو خط بطلانی باشد به همه شعارهایی که مسئولین و ارگانهای حمایتی در راستای حمایت از محرومین سر میدهند. بشاگرد، نیک شهر و خیلی از مناطق محروم دور افتاده کشورم پیش کش! این اتفاق همین جا، در همین نزدیکی، در تهران بزرگ، دو سه کوچه آن طرف تر، درست بغل گوش من و شما افتاده است. آیا انسانی که در نزد قادر متعال خود به جانی میارزد، برای ما آدمهای متمدن به نانی نمیارزد؟! علی بچه آبادان است؛ جنگ را حس کرده است. مدتی همدوش رزمندگان و شهدای جنگ بوده است. به هزار دلیل که من و تو میدانیم، کوچ کرده و به تهران آمده است. کارمند قراردادی یکی از فرهنگسراهای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شده و حالا با چوب تعدیل، چند صباحی است که کارش را از دست داده که البته مدیریت فعلی می گوید سال ۷۴ تعدیل شده است. اجاره خانه ندارد که بدهد. صاحب خانه محترم! با استفاده از تمام ابزارهای قانونی ـ همان ابزاری که برای دفاع از حقوق انسانها به وجود آمدهاند ـ علی، همسرش و نازنین کوچک را با تمامی اثاثیه شان از خانه بیرون کرده است. امرار معاش علی از پسماندهای فلزی زبالههایی است که شاید چند هزار تومنی را روزانه نصیبش کند تا بتواند با یک وعده غذای بسیار ساده، شکم همسر و بچه خود را سیر کند. ظاهر نازنین نشان میدهد که مدتی است روی آب را ندیده است. از علی علت را که جویا میشوم، میگوید پول ندارم. از وضعیت تحصیل نازنین میپرسم و با آهی پاسخ میدهد: نازنین مجبور است برای مدرسه به پامنار بازگردد. به مدارس نزدیک به اصطلاح همین محل سکونت که مراجعه کردهاند آنها را راندهاند تنها به علت وضع ظاهری! در حال صحبت با علی هستم که یکی از کارکنان شرکت که تو رفتگی آن، محل اسکان و زندگی علی شده، قصد خروج دارد. علی مجبور است که همسرش را از خواب بیدار کند تا راهی برای عبور فرد باز شود. از ایشان میپرسم علی چند ماه است که اینجاست؟ میگوید تقریبا هشت ـ نه ماهی است که این خانواده در این مکان زندگی میکنند. میپرسم برای رفع مشکل اینها کاری کردهاید؟ مرد در پاسخم میگوید که بله با همه جا تماس گرفتیم. با کمیته امداد، سازمان بهزیستی، شهرداری و… اما هیچ نتیجهای نگرفتیم!؟ همه این سازمانها با یدک کشیدن متولی بودن و رسیدگی در امور محرومین کارها را به همدیگر پاس میدهند. هر یک میگوید این در شرح وظایف و اختیارات ما نیست و به ارگان دیگری مربوط میشود و ارگان دیگری نیز میگوید به عهده سازمان دیگری است و این دور باطل همچنان ادامه دارد. اما آنچه واقعیت دارد نازنین کوچک است که روی یک تکه کارتن بر سنگفرش سیمانی خیابان پر ازدحام ماشینهای مدل بالا خوابیده است و امشب را نیز مانند صدها شب دیگری که گذشته به صبح خواهد رساند. قصه آنجا دردناکتر میشود که علی میگوید به دفتر رهبری نیز مراجعه کردهام و آنها نیز پولی برای تهیه سرپناهی در اختیار کمیته امداد قرار دادهاند؛ اما هنوز پس از گذشت ماهها هیچ اتفاقی نیفتاده است 13 لینک به دیدگاه
کهربا 18089 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۰ نمی دونم این قصه های تلخ کی تموم میشه دوران دبیرستان یه معلم دین و زندگی داشتیم آدم خوبی بود یه روز سر درد و دلش باز شده بود گفت بچه ها نمی دونید تو مدرسه ی خودتون دانش آموزایی داریم که ماه به ماه گوشت نمی خورن اون روز فکر کردم چقدر دارن درد می کشن این بچه ها اما هر چی جلوتر رفتم آدمای دردمند تری دیدم خدا آینده رو بخیر کنه معلوم نیست چه چیزایی می خوام ببینم 3 لینک به دیدگاه
persian_land 1035 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۰ این بحث های بیخودی چیه میکنین.. الان حدودا 1325 ساله که همراه با دین همه این ها هست..... این یه اتفاق جدید نیست .........هیچوقت نمیشه جلوشو گرفت چون ....... همه فکر میکنن این ارادت ..... همیشه با خودم فکر میکنم حتمی دختر پیامبر از آینده خبر داشت که به علی گفت من شبانه دفن کن و به کسی نگو کجا...... 4 لینک به دیدگاه
کهربا 18089 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۰ همیشه با خودم فکر میکنم حتمی دختر پیامبر از آینده خبر داشت که به علی گفت من شبانه دفن کن و به کسی نگو کجا...... موافقم چون 1325 سال بوده باید بازم بمونه؟!! 3 لینک به دیدگاه
alborzrad 2116 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۰ خواننده مهربان، این ایمیل را به همه دوستان و آشنایانت ایرانی ات بفرست. گنبد و گلدسته های حرم امامین جوادین (ع) در شهر کاظمین عراق روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه رونمایی شد.فقط 110 کیلو طلا و 14 تن مس بصورت مجانی از طرف ایران صرف این گنبد ها و گلدسته ها شده و خدا می داند چند میلیارد دیگر از جیب مردم ایران صرف این تشکیلات در عراق شده است.ما مسلمان هستيم و شيعه اما برای امامانمان مقبره طلا بسازیم و همنوعان و هموطنان و همدینان ما در فقر و بدبختی دست و پا بزنند آيا امامان ما به اين امر راضي هستند؟ خودمون خیلی درد داریم ولی وقتی داستان زنی را میشنویم که بچه اش توی بیمارستان مرده ولی پول نداره هزینه بیمارستان را بده تا جسد بچه اش را بهش بدن و شب تا صبح پشت دیوار سردخانه گریه و ناله میکنه که فقط بتونه بچه اش را دفن کنه، بدجوری دردمون میاد. یا وقتی خانم محترمی را می بینیم که توی آشغالهای میوه فروشی، دنبال کاهو و سیب زمینی و میوه می گرده، شب که میخواهیم شام بخوریم، بغض میشه یه قلوه سنگ و جلوی اشتهامون را میگیره. ایمیل هایی را که فقر و بدبختی مردم را نشون میده برای غریبه ها نمی فرستیم که آبرومون نره. آزادی خوبه. اینکه تو اجازه داشته باشی هر جوری دوست داری فکر کنی و بتونی حرف بزنی، نوشته هات را کتاب کنی. مقاله هات را توی روزنامه چاپ کنی. رنگ لباست را خودت انتخاب کنی (توی ایران بیشتر رنگها ممنوعند). و خیلی آزادی های دیگه. ولی وقتی نمی تونی از پس مخارج خونه ات بر بیای، زنت بهت نمیگه یک ماهه گوشت نداریم ولی تو از غذاهایی که میخوری خودت خوب میدونی. بچه ات میگه دوستام رفتن شهر بازی چرا ما نمی ریم و تو وعده سر خرمن میدی و توی دلت غوغا به پا میشه، و در کنار همه این دغدغه ها بهت گفتن توی محل کار تعدیل نیرو داریم چون باید افراد سپاه را استخدام کنیم، .......... دیگه یادت میره آزادی چیه. شب که سرتو میذاری روی بالش، به اون بالا نگاه میکنی شاید کمکی از غیب برسه. فقر توی ایران بیداد میکنه. یکی بدادمون برسه. دیگه بسه انقدر تاوان اشتباه پدرانمون را پس دادیم. از ماست که بر ماست ! 5 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۰ نان نسیه داده نمیشود قالیباف ادامه داد: در یكی از مناطق تهران كه برای بازدید رفته بودیم پشت شیشه نانوایی نوشته شده بود، " نان نسیه داده نمیشود "من به عنوان شهردار شوكه شدم كه مگر كسی هم هست كه نان نسیه بگیرد بعد از تحقیقی كه انجام دادم دیدم افرادی هستند كه پول خرید نان در حد ضروریات خود را هم ندارند. " 5 لینک به دیدگاه
کتایون 15176 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۰ كی گفته عدالت هست؟ من ازین واژه بی اندازه متنفرم چون یه دروغه محضه... 5 لینک به دیدگاه
حانی 3371 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۰ حرف ارادت نیست که بگیم چون ارادت داریم باید توجه فوق العاده ای نشون بدیم ولی این موضوع داره روز به روز بیشتر میشه و مصداقش فقط تو مرقد دوازده امام نیست خیلی از امام زاده هایی که اصلا نمیدونیم نسبشون به کی میرسه روز به روز داره بشتر میشه روز به روز فقیر داره بیشتر میشه مردم روز به روز دارن تجملاتی تر میشن یادمون نره که دو/لت حکو/مت و خیلی از همه اینا از مردمن مردم بد باشن کشورر بد میشه و می بینیم که شده وقتی تو هیچی به هم رحم نمی کنیم وقتی سوپر مارکت جنسشو تو عید دوبرابر میکنه قیمتشو چون عیده(مثال عینی که خودم دیدم کمپوت 1500 رو 3500 میفروخت) وقتی طرف وام دولتی میگیره پس نمیده صاحیخونه کرایه رو بیشتر از حق زیاد می کنه مستاجر پول گاز نمیده می گه مصرف ندارم مدیر مدرسه پول خون باباشو میگیره و ادا نمی کنه حق رو و.... چه انتظاری داریم این اتفاقا نیافته فقیر نباشه و مردم روز به روز پست تر نشن؟؟؟؟ 6 لینک به دیدگاه
persian_land 1035 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 خرداد، ۱۳۹۰ موافقم چون 1325 سال بوده باید بازم بمونه؟!! نمیدونم تا حالا آدم سیگاری دیدی که بخواد ترک کنه ......تعداد خیلی کمشون ترک میکنه ....از اون تعداد ترک کرده تعداد زیادشون با کوچکترین مشکلی بر میگردن......جامعه ما هم مریضه ....با حرف من و شما تو این تاپیک حل نمیشه ....باید از اون بالا درست بشه که قربونش برم.........:icon_pf (34): خدا لالا کرده بله ایشون که خیلی وقته .... هم فایده نداره كی گفته عدالت هست؟من ازین واژه بی اندازه متنفرم چون یه دروغه محضه... عدالت فقط یه کلمه است واسه بازی دادن ....باور کن حتی اونایی که میگن عدالت وجود داره میخندن......به چی؟ ...به اونایی که باور میکنن وجود داره حرف ارادت نیست که بگیم چون ارادت داریم باید توجه فوق العاده ای نشون بدیمولی این موضوع داره روز به روز بیشتر میشه و مصداقش فقط تو مرقد دوازده امام نیست خیلی از امام زاده هایی که اصلا نمیدونیم نسبشون به کی میرسه روز به روز داره بشتر میشه روز به روز فقیر داره بیشتر میشه مردم روز به روز دارن تجملاتی تر میشن یادمون نره که دو/لت حکو/مت و خیلی از همه اینا از مردمن مردم بد باشن کشورر بد میشه و می بینیم که شده وقتی تو هیچی به هم رحم نمی کنیم وقتی سوپر مارکت جنسشو تو عید دوبرابر میکنه قیمتشو چون عیده(مثال عینی که خودم دیدم کمپوت 1500 رو 3500 میفروخت) وقتی طرف وام دولتی میگیره پس نمیده صاحیخونه کرایه رو بیشتر از حق زیاد می کنه مستاجر پول گاز نمیده می گه مصرف ندارم مدیر مدرسه پول خون باباشو میگیره و ادا نمی کنه حق رو و.... چه انتظاری داریم این اتفاقا نیافته فقیر نباشه و مردم روز به روز پست تر نشن؟؟؟؟ صد درصد همین که میگین......اما بحث نظارت یه چیز دیگه اس.......وجدان که خیلی وقت مرده ......فرمان های اسلام هم که جاهای مفیدش به کار میره نه جاهای به دردنخورش..... ... . .. آخر منو اخراج میکنن 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده