رفتن به مطلب

هنرستان یا دبیرستان؟


El Roman

پست های پیشنهاد شده

سلام

 

به نظر شما چرا دانشجوهایی که از ریاضی اومدن رشته های فنی از مرحله پرتن؟

 

فقط بلدن انتگرال چندگانه حل کنن!

 

اینو من نمیگم استادا و دانشجو ها و خود ریاضیا میگن:w16:

 

به نظرتون سیستم آموزشی اشکال نداره؟

دانش آموزای زرنگ میرن دبیرستان و تنبل تر ها هنرستان ولی در نهایت تو دانشگاه (رشته های مهندسی) هنرستانی ها از دبیرستانی ها قدرت تحلیل و ذهن مهندسی قوی تری دارن .

 

آبروی ما رو هم میبرن :ws3: 1 ساعت طول میدن یه دوربین تراز کنن! یا یه دیاگرام بکشن! تو بقیه رشته های مهندسی هم همینه ، البته حقم دارن غیر از ریاضی چیزی یادشون نمیدن :hanghead: ولی در عین حال بازار کار بیشتر دنبال اونهاست :hanghead:

 

آخه چرا؟

اصلا قبول دارید اینو؟

لینک ارسال
  • پاسخ 46
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

آخه شما ریاضی بلد نباشی،چطور میخواهی یک خرپای ساده را بدون توانایی در محاسبات زوایا و بهینه سازی حل کنی؟

 

اگر تو ایران میبنی هنرستانی ها بهتر چیز بلدند،چون تو ایران چیز جدیدی تولید نمیشه که اونها بخوان فکر کنند،بلکه یکسری کار انجام دادن و چون تجربه دارند،همین کارهارو دوباره میتونن انجام بدن.

 

وگرنه آمریکا اینقدر نادان نیست که بیاد نفرات برتر المپیادهای علمی را قاپ بزنه.

 

اول علم و بعدا کار......

 

ابنجا اول تجربه و آخر سر هم تکرار،یا اول علم و آخر سر هم علاف.......

لینک ارسال
سلام

 

به نظر شما چرا دانشجوهایی که از ریاضی اومدن رشته های فنی از مرحله پرتن؟

 

فقط بلدن انتگرال چندگانه حل کنن!

 

اینو من نمیگم استادا و دانشجو ها و خود ریاضیا میگن:w16:

 

به نظرتون سیستم آموزشی اشکال نداره؟

دانش آموزای زرنگ میرن دبیرستان و تنبل تر ها هنرستان ولی در نهایت تو دانشگاه (رشته های مهندسی) هنرستانی ها از دبیرستانی ها قدرت تحلیل و ذهن مهندسی قوی تری دارن .

 

آبروی ما رو هم میبرن :ws3: 1 ساعت طول میدن یه دوربین تراز کنن! یا یه دیاگرام بکشن! تو بقیه رشته های مهندسی هم همینه ، البته حقم دارن غیر از ریاضی چیزی یادشون نمیدن :hanghead: ولی در عین حال بازار کار بیشتر دنبال اونهاست :hanghead:

 

آخه چرا؟

اصلا قبول دارید اینو؟

آره خيلي!

 

ولي خب همه اونايي كه از دبيرستان اومدن هم شوت نيستن!

ولي هنرستاني ها در كل موفق ترن و ايده هاي بهتري هم دارن

لینک ارسال

اتفاقا همین حل خرپا بیشتر از ریاضی به تحلیل احتیاج داره ،

اکثر محاسبات رشته خودم اول باید تحلیل کرد و بعد محاسبات ، درسته ریاضی ها محاسبات رو مثل آب خوردن انجام میدن ، اما تو تحلیلش مشکل دارن . دلیلشم شاید این باشه که گفتی ولی چرا بازار کار دنبال ریاضی هاست بیشتر؟ در حالی که تو کارها محاسبات به عهده کامپیوتره و باید ذهن مهندسی داشت؟ :sigh:

لینک ارسال
اتفاقا همین حل خرپا بیشتر از ریاضی به تحلیل احتیاج داره ،

اکثر محاسبات رشته خودم اول باید تحلیل کرد و بعد محاسبات ، درسته ریاضی ها محاسبات رو مثل آب خوردن انجام میدن ، اما تو تحلیلش مشکل دارن . دلیلشم شاید این باشه که گفتی ولی چرا بازار کار دنبال ریاضی هاست بیشتر؟ در حالی که تو کارها محاسبات به عهده کامپیوتره و باید ذهن مهندسی داشت؟ :sigh:

به هر حال شما برای تولید یک چیز نوین باید بیس علمی را داشته باشی.

 

برای همین گفتم ایران را نگاه نکنید،ایران بیشتر مهندسی معکوس یا مونتاژ است تا ابداع و اختراع.

 

مثلا بنده کسی را میشناختم که اصلا نمیدونست تنش چیه،اما با نرم افزار چنان یک قطعه را مدل میکرد و همه چیزش را به دست میاورد،اما فقط عدد بهت میداد.

 

نمیدونست این عدد چه معنایی میده.

لینک ارسال

:banel_smiley_4: تا اونجا كه يادمه استاداي ما گفتن فنيا پرتند (مخصوصا درساي تخصصي و رياضي)

 

فقط تو درساي عملي بهترين اونم بخاطر اينه كه يه بار تو دوره هنرستانتون درسارو گذروندين تو دوره كارداني و كارشناسي هم براتون تكرار ميشه

 

درسته تجربه خوبه ولي بايد علمشو داشت :ws43:

لینک ارسال

تا اونجایی که من اطلاع دارم و با بچه های ناپیوسته صحبت کردم!تو رشته خودم تنها عایدشون سیم پیچی و مدار فرمان بوده!مدار و ماشین هم سطح مقدماتی کلا با محاسبات غریبن!

لینک ارسال

ولی حامد جان به نظر من برعکسه ها؟؟؟

 

حداقل تو مکانیک که اینطوری بود. :ws52:

 

بچه های فنی تو یه سری درس عملی قوی ترن و این طبیعیه. ولی چند درصد از درسهای دانشگاهی تو رشته های فنی تاپ عملیه؟

 

ضمن اینکه اسی حرف جالبی زد. بیش از 80 درصد تولیدات ما (اعم از ساخت و ساز و صنعت و ...) با علم یه فوق دیپلم تو همون رشته راه میفته. دیگه بیشتر از اون عموما کاربردی نداره.

لینک ارسال
ولی حامد جان به نظر من برعکسه ها؟؟؟

 

حداقل تو مکانیک که اینطوری بود. :ws52:

 

بچه های فنی تو یه سری درس عملی قوی ترن و این طبیعیه. ولی چند درصد از درسهای دانشگاهی تو رشته های فنی تاپ عملیه؟

 

ضمن اینکه اسی حرف جالبی زد. بیش از 80 درصد تولیدات ما (اعم از ساخت و ساز و صنعت و ...) با علم یه فوق دیپلم تو همون رشته راه میفته. دیگه بیشتر از اون عموما کاربردی نداره.

 

کاملا درسته...

 

حداقل من در مورد رشته ی خودم میتونم بگم که اینطوریه... رشته های دیگه رو نمیدونم...

 

مثلا دوستم میگفت عمران اینطوری نیست...

لینک ارسال
کاملا درسته...

 

حداقل من در مورد رشته ی خودم میتونم بگم که اینطوریه... رشته های دیگه رو نمیدونم...

 

مثلا دوستم میگفت عمران اینطوری نیست...

 

بله منم نمیتونم راجع به رشته های دیگه خیلی نظر بدم ولی الان یه دکتر مکانیک به جز تدریس تو دانشگاه کاربرد دیگه ای نداره.

لینک ارسال
بله منم نمیتونم راجع به رشته های دیگه خیلی نظر بدم ولی الان یه دکتر مکانیک به جز تدریس تو دانشگاه کاربرد دیگه ای نداره.

 

دقیقا... منم در مورد رشته ی خودم قبلا فکر میکردم فقط در ایران اینطوریه... ولی الان اینطوری که میبینم در کشور های پیشرفته هم بالاتر از فوق لیسانس (حداکثر) دیگه غیر از فیلد های تحقیقاتی و تدریس کار دیگه ای نمیتونند بکنند... با در آمدی پایین تر...

لینک ارسال

والله راجع به سایر رشته ها نمیدونم اما استادای ما که میگن تو کلاسای ناپیوسته دانشجو ها خیلی بهتر میتونن تحلیل بکن مسئله رو ، ولی تو قسمت های نهایی حل که ریاضیه یکمی روغن سوزی دارن:ws3: ، و بچه هاش شلوختر هستن :ws3: رشته ما هم طوریه که تحلیل ذهنی خیلی مهمه ، اول باید تجسم کنی بعد راه حل رو تشخیص بدی بعد شروع به حل بکنی ، تو بازار و بیرون هم اکثر محاسبات توسط نرم افزاره :ws52: عمرانی کسی نیست ببینیم نظر اون چیه؟ :ws3:

لینک ارسال

توی رشته ی ما هم بچه های ریاضی موفق ترند!!کلا قدرت تجسم بهتری دارن!!!و من به شخصه فک میکنم مهندس برازنده کسی که هندسه و ریاضی بلد باشه!!!

لینک ارسال
توی رشته ی ما هم بچه های ریاضی موفق ترند!!کلا قدرت تجسم بهتری دارن!!!و من به شخصه فک میکنم مهندس برازنده کسی که هندسه و ریاضی بلد باشه!!!

رشته شما چه ربطی به ریاضی داره؟:ws52: اتفاقا تو معماری هم فنی ها خیلی خیلی موفق تر هستند چون بر اساس علاقه و استعداد رشتشون رو انتخاب کردن نه چون تو کنکور و تو الویت 60 ام قبول شدن :ws3:

لینک ارسال

علم و عمل هر دو توامان

در مورد حرفای جناب وافن اعظم هم باید عرض کنم در مقاطع بالاتر رشته ما و تموم رشته ها باید هر ایده ای که میدی یا هر بهبودی که پیشنهاد می کنی باید بره رو ماشین موردنظر تست بشه و به دقت اندازه گیری بشه

شبیه سازی و پیاده سازی تو مقاطع بالا حرف اول رو میزنه والا داریم استادایی که درحد یک اخوند هی نظریه از خودشون در می کنن ولی وقتی پای پیاده سازی میرسه پا میشه از جلسه پروفسور دعوت شده از دانشگاههای خارج جیم میشه:ws28:

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...