رفتن به مطلب

معماری روز


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

این سایت یک ویژگی مهم دارد و آن هم اندازه بزرگ بلوک است. ابعاد بزرگ آن به این دلیل است که در اطراف استادیوم بنا شده. استادیوم مکانی پر از خاطرات برای شهر است و این قضیه ساده‌ای بود که پروژه جدید شهری، نباید آثار تاریخی و مسائل ورزشی موجود در آن منطقه را محو نماید.

 

سایت تراسی را در loire در قسمت تلاقی کانال Saint Felix ایجاد می‌نماید. بنابراین، رابطه‌ای با چشم‌انداز توسعه یافته وجود دارد که خارج از عرف می‌باشد.

 

با کار کردن بر روی این مسائل، بلوک در اطراف یک چمنزار وسیع بازسازی خواهد شد به گونه‌ای که ویژگی سمبلیک آن حفظ خواهد شد و دید گسترده‌تری نسبت به این چشم‌انداز خواهیم داشت. با این روش ، کار ساخت و ساز در اطراف زمین ورزشی را آغاز کرده و سازه‌هایی را در چهار طرف آن ساختیم.

 

جالب است یادآوری کنیم که از ما درخواست شده بود تا در ضلع کوچکتر زمین فوتبال دفاتر اداری ، خانه‌ و مؤسسه مطالعات پیشرفته ، خانه علوم انسانی و اتاق‌هایی برای اقامت موقت محققانی که از سراسر جهان به آنجا می‌آیند بسازیم.

 

architectural-and-urban-redevelopment-site%2001.jpg

 

اما ما عملاً همه چیز را در قسمت جنوبی ساختیم. ما پیشنهاد ساخت یک صفحه نیمه شفاف رنگارنگ را ارائه دادیم که کاملاً رو به جنوب و رودخانه و چشم‌انداز دور است.

 

در نهایت این سازه هیأت ژوری و شهردار را متقاعد ساخت. یکی از مسائل ما در بررسی رئوس مطالب این بود که به مردم نشان دهیم که در این زمین باریک میان استادیوم و آبهای Loire ، استقرار سازه‌ای که ما از هر جهت بیشترین تأکید را روی آن داشتیم به نفع جبهه رو به جنوب بود.

 

نتیجه خوشایند این است که ما می‌توانستیم برنامه‌های مختلفی را در این قطعه زمین که مناسب ساخت و ساز است انجام دهیم. با نگاهی به بخش‌های تخریب شده ، حتماً متعجب خواهید شد که بازسازی آنجا چگونه امکان‌پذیر است.

 

architectural-and-urban-redevelopment-site%2002.jpg

 

با این وجود ما روی این شرایط به ظاهر غیرممکن با به کار بردن استراتژی معماری کار کردیم. آنچه به وضوح دیده می‌شود منطق یک طرح شهری است که از تعریف رویکرد معماری جدا نیست و این درحالی است که در اکثر مواقع، در فرانسه طراحی شهری و معماری از یکدیگر جدا هستند.

 

همه آگاهند که در یک مرحله یا مراحل دیگر، هر طرح برنامه‌ریزی شده شهری چونی و چگونگی خود را دارد و وابسته به یک معماری هستند. با این دیدگاه ، سؤال را به گونه‌ای دیگر مطرح می‌نماییم: با وجود یک نوع معماری خاص، چه نوع برنامه‌ریزی شهری اعمال خواهد شد؟

 

هیچ شهروندی تصور ساختمانی با 150 متر طول و عرض 2 متر را نداشت.

 

ظهور این برج ما را بر آن داشت که بر روی ارتفاعش کار کنیم: طرح گرافیکی در اطراف زمین فوتبال بالا می‌رود و رستوران، مؤسسه تحقیقاتی، کتابخانه، پارکینگ، دفاتر اداری، هتل و غیره ساخته شد.

 

این تصمیم معماری برای جمع‌کردن، انطباق و ترکیب تمام برنامه‌ها و طبقات اطراف چمن استادیوم منجر به ایجاد پروژه‌ای ترکیبی میان رویکرد طراحی شهری و آشکارسازی معماری جدید شد.

 

سازه‌های جدید از این نوع می‌توانند برای خانه و دیگر امکاناتی نظیر مراکز خرید، مکان‌هایی برای کارهای تفریحی، پارک و بوستان بنا شوند.

 

 

architectural-and-urban-redevelopment-site%2003.jpg

architectural-and-urban-redevelopment-site%2004.jpg

architectural-and-urban-redevelopment-site%2005.jpg

architectural-and-urban-redevelopment-site%2006.jpg

architectural-and-urban-redevelopment-site%2007.jpg

architectural-and-urban-redevelopment-site%2008.jpg

 

 

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24666348597275550354692012551650310.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

شهر شناور Floating City؛

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

وي ژائو Wei Zhao ؛

چين؛

-تيان شان Tian-shan- رن جيان ren-jian –بهشت و زمين- ظهور مادي نقاشي شانشويي Shanshui سنتي است، كه هدف آن رسيدن به زندگي ايده آل است.

جمعيت زمين با 7 بيليون نفر ، به طور مداوم با تولد سه بچه ي تازه در هر ثانيه ، افزايش مي يابد. با منابع محدود ، رشد سريع جمعيت موجب بسياری از مشكلات تخريب محيط زيست ،اسيدي شدن اقيانوس ها ، سوراخ شدن لايه ي اوزون ، فقدان آب تازه و از دست دادن دائمي تنوع زيستي شده است.

پروژه ي "بهشت و زمين"‌ ،سرزمين خيالي ايده آل ساكن در هوا است. كوه ها ، رودخانه ها ، درياچه ها ، جنگلها و حيوانات وجود دارد. اين مشكلاتی را كه در روي زمين وجود دارد ، از جمله غذا، آب و مسكن را حل مي كند.

بهشت و زمين توسط تكنولوژي ماگلو Maglev Technology كه به آن اجازه شناور شدن در هوا مي دهد، عمل مي كند . دافعه ناشي از سيستم مغناطيسي هواپيما و مغناطيس زمين، زمينه شهر شناور را كنترل خواهد كرد –تعداد زيادي از آهن رباهاي مولكولي توزيع شده در سطح زير كشتي وجود دارد. چرخش از پايين خميده مي تواند توان لازم براي شهر را توليد كند. اين چرخش مي تواند تعادل پرواز را حفظ كند. هواپيماهاي معلق مغناطيسي كوچك به عنوان زنجير هاي حمل و نقل ميان كشتي و زمين به كار مي رود.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24666348597277378577352012131678510.jpg شهر شناور Floating City

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24666348597279087952352012301687910.jpg شهر شناور Floating City

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2463634859722875347969201271653410.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

آسمانخراش زدايشگر فرودگاه گرين گرو GreenGru Airportscraper ؛

تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

گراسيموس پاوليديس Gerasimos Pavlidis ؛

يونان ؛

از جرثقيل بلند كه در شهرهاي بزرگ يافت ميشود الهام گرفته شده ،و 380 متر ارتفاع آسمانخراش گرين گرو حمل و نقل عمومي را از طريق هوا براي ساكنان شهرهاي بزرگ با مشكلات ترافيكي و با فرودگاه هاي واقع در دورتر از هسته ي مركزي شهر فراهم مي نمايد. آن همچنين به منظور ايستگاه انرژي ، توليد برق كافي از درون براي اجراي سيستم هاي خود و روشن كردن بخشي از شهراطراف عمل مي كند.

نام ساختمان ايجاد انرژي در داخل را به سرمايه تبديل مي نمايد ، فرايندي كه طراحش لقب " تاسيسات فتوسنتز مصنوعي"‌را به آن ميدهد ، توضيح " گرين"گرو"‌ترجمه ي ايتاليايي " برج جرثقيل" ، بر اساس نگرش آن است.

دكل برج از نانو لوله ي كربني تقويت شده فولادي ، با وزنه هاي تعادل بزرگ بتني زير زميني براي پا برجا سازي ساخته شده است . نماي ساختمان ، با الهام از نوارهاي لاستيكي پيچ خورده ، از گرافيت ، كه ده برابر قوي تر و شش برابر سبك تر از فولاد ميباشد، ساخته شده است. گرافيت در يك جاذب دي اكسيد كربن پليمري پوشيده شده كه ژئولايت zeolight خوانده مي شود، كه باعث كاهش سطح دي اكسيد كربن در طول شب مي شود ، قرار گرفتن در معرض نور خورشيد در طول روز اجازه مي دهد تا مولكول ها به دور تر شناور شوند. اين به آن معني است كه سطح خروجي ساختمان اثر گلخانه اي را در داخل ايجاد مي كند ، ساخت محيط زيستي عالي براي رشد گياهان.

سطح زمين و پنج طبقه ي اول براي استفاده ي تجاري است ؛‌ 80 طبقه ي بالايي دفاتر اداري و واحد هاي مسكوني است. بالاي آن ،در بخش بالاتر ساختمان داراي توربين سرعت بالا است كه در اطراف ساختمان براي توليد برق مي چرخد. سطح خارجي آن در پليمر انعطاف پذير و سبك وزن مبتني بر سلول هاي خورشيدي براي توليد انرژي بيشتر پوشيده شده است. در داخل، سيستم هاي مكانيكي آب خنثي را مي گرفتند و مولكول هاي آن را جدا مي كردند، سلول هاي اكسيژن و هيدروژن به طور جداگانه براي توليد انرژي قابل استفاده در فرايندي كه فوتوسنتز را مي پذيرد، ذخيره مي كند. اين هيدروژن ذخيره شده و نيروي آن قادر به توليد است ، كه مسئول انرژي ساختمان است؛ آن همچنين در سلول هاي ساخته شده از ذرات نانو منيزيم و پلي –متيل متاكريلات- polymethyl methacrylate براي بقيه ي قسمتهاي شهر براي استفاده انرژي در جاهاي ديگر ذخيره و حمل ميشود.

در بالاي ساختمان، يك فرودگاه مركز شهر است كه به طور كاملا خودكار است ، هواپيماهاي هاي بردي الكتريكي هيدروژني در داخل و خارج پرواز مي كنند. هواپيماها سوخت هيدروژن را از فرايند تسخير هيدروژن در داخل ساختمان بدست مي آورند. ساختار فوق العاده سبك خرپا، 300 متر طول باند فرودگاه را كه از نانو لوله هاي كربن ساخته شده و با باد مي چرخد را نگه ميدارد. آسانسور هواپيما درون جلوي پيشخوان، هواپيماها را به سمت آشيانه هواپيما حركت مي دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24636348597231083167192012301683110.jpg آسمانخراش زدايشگر فرودگاه گرين گرو GreenGru Airportscraper

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24636348597232387854692012431687810.jpg آسمانخراش زدايشگر فرودگاه گرين گرو GreenGru Airportscraper

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2464634859724059254219201251692510.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

زداينده ي اقيانوس Oceanscraper

؛ تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

هاي چن Hui Chen، لويينگ گوا Luying Guo

؛ چين ، ايالات متحده ؛

ساخت يك ساختمان كه در اقيانوس شناور است داراي مزاياي ذاتي است ، مزيت اصلي شناور بودن است. قرار دادن يك ساختار در دريا اجازه امكان براي مجتمع هاي عظيم كه بدون محدوديت جاذبه ساخته شوند را مي دهد. گشودن امكانات براي تجارب بزرگ معماري.

زداينده ي اقيانوس ،به شكل يك طراحي براي مجتمع شهري زير آب مخروطي شكل وارد شد. زداينده ي اقيانوس يك قدح بزرگ در مركز دارد كه اجازه مي دهد نور روز به عمق برسد؛ اطراف قدح، يك حلقه از فضاي زندگي است. عرشه ي زير دريايي در فضاي زندگي ، و ساكنان باقيمانده در داخل ، يك جامعه ي آپارتماني زير دريايي ايجاد مي كنند. اين پويايي آزادي را براي ساكنين فراهم مي كند و همچنين اجازه مي دهد هر مجتمع شهري ، در صورت نياز به سرعت جا به جا شود. زير دريايي براي حركت هم در درون قدح و هم خارج از مجموعه آزاد است ، مانند زير دريايي كه در حال پژوهش است ، يا كساني كه ميزبان گروه هاي گردشگري و غيره هستند.

هر مجموعه داراي دو زير دريايي هسته اي بوري Borei مستقر در پايين است ؛كه يكي رو به آسمان واقع شده است ، ديگري رو به دريا. زيردريايي هاي بوري ،زيردريايي هاي انرژي هسته اي چهار طبقه مورد استفاده توسط نيروي دريايي روسيه هستند، اما طول عمر آنها تنها به اواسط قرن 21 برده مي شود. بعد از كه آنها متوقف شدند ، آنها بايد با مواد زائد راديواكتيوي در داخل، روي كف اقيانوس بنشينند ،و تهديدات بالقوه بزرگي براي زندگي دريا مطرح مي شود. به جاي اجازه دادن به پوسيدگي آنها ، زداينده ي اقيانوس مامور بازگرداندن اين زيردريايي ها به مصرف خواهد شد ، از آنها به منظور ايستگاه هاي قدرت هسته اي استفاده مي شود. خطوط برق زير دريايي به طور مستقيم به مجتمع هاي شهري براي به ارمغان آوردن انرژي اتصال خواهد يافت. نيرو از 16 موشك بالستيك قاره پيما واقع شده درون هر زيردريايي بوري توليد خواهد شد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24646348597242364417192012231664410.jpg زداينده ي اقيانوس Oceanscraper

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24646348597244131604692012411631610.jpg زداينده ي اقيانوس Oceanscraper

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24616348594052642714062012461542710.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

غرفه نروژي گوزن وحشي

محل استقرار : نروژ

معمار:Snøhetta

برنده جشنواره جهاني معماري سال 2011 ؛ به عنوان بهترين نمايشگر

غرفه نوروژي گوزن وحشي در Hjerkinn مشرف بر پارك مليDovrefjell قرار گرفته است. ورود به اين بناي 90 متري براي عموم آزاد است و تحت نظر برنامه هاي آموزشي بنياد گوزن وحشي است. يك مسير 1.5 كيلومتري در ميان طبيعت ، بازديدكنندگان را به اين سايت ديدني و جذاب با ارتفاع 1200 متر از سطح دريا مي كشاند.

..رشته كوهي است كه به شكل يك مانع طبيعي بين بادهاي سرد شمالي و منطقه جنوبي نروژ واقع شده است. اين منطقه خانه آخرين گله هاي گوزن شمالي در اروپا و زيستگاه بسياري از گياهان و حيوانات نادر است. در كنار اين تنوع زيستي ، گله گاوهاي وحشي موسك احتمالا جزء جاذبه هاي اصلي آن براي بازديدكنندگان است.آثار تاريخ طولاني مسافران ، سنت شكار ، استخراج معادن و فعاليت هاي نظامي بر اين سرزمين باقي مانده است. اين رشته كوه از اهميت قابل توجهي در ميان مردم نروژ برخوردار است ؛ در تاريخ اين مردم از افسانه هاو اسطوره ها تا شعر (ايبسن) و موسيقي (گريگ) همگي قدرت خود را در زيارت ازين مكان ابدي جشن ميگيرند ؛ همانگونه كه شعار بنيانگذاران قانون اساسي نروژ اينگونه بوده است :‌ " متحد و مؤمن ، تا سقوط

اين چشم انداز طبيعي و منحصر بفرد اساس شكل گيري كانسپت معماري آن بوده است . طراحي ساختمان در پوسته بيروني سفت و سخت و در درون ارگانيك و استوار است تا يادآور فرسايش سنگ و يخ توسط باد و آب باشد. نماي جنوبي و طراحي داخلي آن محيطي گرم و امن را براي بازديدكنندگان به تصوير مي كشد تا به تماشاي اين مناظر ديدني و جذاب درآيند.

فرم ساده و استفاده از مصالح محلي تاثير گرفته از معماري بومي منطقه مي باشد.

اگرچه بدون برنامه هاي مدرن امروزه طراحي و ساخت چنين بنايي ميسر نبوده است. مدلهاي 3D كامپيوتري كه دستگاههاي فرز را كنترل مي كردند به كمك كشتي سازان نروژي آمدند تا اين اشكال هندسي را با چوب كاج به قطر 10 اينچ ايجاد كنند.به روش ينتي از گيره چوب به عنوان اتصال قطعات مونتاژ كار استفاده شده است. نماي خارجي چوبها با قطران درخت كاج عمل آمده است درحاليكه قسمتهاي داخلي روغن كاري شده ند.

اين غرفه نمايشگر با ساختاري مستحكم و در عين حال متفاوت خود به بازديدكنندگان اين سايت بي بديل ، فرصت بازتاب و تامل در چشم اندازهاي مسيع و غني كوهستان را مي دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594317769667192012571669610.jpg غرفه گوزن وحشي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594327079139842012301679110.jpg نماي غرفه از حاده منتهي به آن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594331644862502012161644810.jpg نماي شمالي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594333583925002012351683910.jpg طراحي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2461634859433676361250201271663610.jpg ديد به سايت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594343637050002012161637010.jpg سايت كوهستاني غرفه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594345933925002012391633910.jpg طراحي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594347099550002012501699510.jpg طراحي داخلي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594350999647662012291699610.jpg نماي جنوبي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594355346522662012131646510.jpg نماي شمالي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594357443397662012341643310.jpg نماها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24616348594359219960162012521619910.jpg پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2461634859436073714766201271637110.jpg برش

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]24696348599836223694532012421623610.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center] با این وجود، Bjarke Ingels معمار جوان دانمارکی درباره ی هرکس با هر چیز در اختیارش جادو شده است: ساکنان نیویورک؛ مردمی که می خواهند تا طبقه دهم آپارتمان در کپنهاگ با دوچرخه، با هرم سفید پله پله ای بالا رونده از پنجاه و هفتمین خیابان، بالا بروند. اکنون پیشه و هنر وی توجهش را به سمت جنوب فلوریدا جلب می کند-جایی که برج های دو قولو برای میامی(Miami) برنامه ریزی شده اند- و مارینا لافتز(Marina Lofts) ، یک مجتمع 1072 واحدی ترکیبی در مقابل لادردیل(Lauderdale) را آشکار می کند. در حالیکه تفاسیر نشان می دهد که یک ساختمان بزرگ پله پله ای به اجزای خونین تکه تکه می شود، مارینا لافتز–اگر قبلا ساخته شده بود، 250 میلیون دلار بودجه در یک لحظه نیاز داشت- دو ساختمان 36 طبقه ای و یک ساختمان 25 طبقه ای را شامل خواهد شد، که هر کدام ترکیبی از ساکنان و فضایی جزیی است.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]2470634860184807115547201201671110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

نمایشگاه "سازه های پوسته اي پلیسه دار" براي مدت کوتاهي در 12 اکتبر افتتاح گشت ؛ سایت نمونه خاص طراحی شده توسط معمار پریتزکر، برنده جایزه معماری زاها حدید و شرکت او، توسط موسسه معماری کالیفرنیای جنوبی (SCI-Arc) در گالری خود ارائه شده است .این نمایشگاه مواضع خود را در بحث پژوهش طراحی پارامتری به تمرکز تلاشهای خود بر روی روش های طراحی است که شامل مسیري از كانسپت طراحی تا ابراز آن است. این نمایشگاه تا دوم دسامبر به نمایش گذاشته شده است.

پیدا کردن فرم فیزیکی حتي در نمونه هايي چون حلقه هاي زنجیر ، پارچه و فیلم های سريالي ؛ مرتبط با روش های طراحی معماری است که توسط پیشگاماني چون آنتونیو گائودي، ايسلر هاینز، فرای اوتو، فلیکس کاندلا به عنوان دانش رایج معماری درآمده است.اين نمونه پیشنهادی پژوهشي با هدف گسترش این کار به اندازه کافی نشان دهنده جاه طلبی ها و پیچیدگی در مقیاس ، طراحی سیستم های دیجیتالي و مکانیزم انتقال از شیوه های معماری معاصر است.

نصب و راه اندازی اين پروژه به عنوان تمريني براي ساخت يك طراحي كانسپچوال ، تعامل و راهكاري بین بیان معماری، منطق مهندسی ، محدودیت های فنی ومشكلات ساخت مي باشد. گروه معماري زاها حدید خود را بر حمایت از هندسه سطوح منحنی ادامه خواهد داد.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

منبع

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2471634860232190592110201259165910.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

موزه هنر تالاب Xixi واقع در طبیعت روستایی در نزدیکی شهرهانگزو از چين خواهد بود و مقصدي براي طبیعت و هنر خواهد بود.

طراحان استودیو پي زوبر اين باورند كه : "مفهوم طراحی ، تعامل ناشی بین ساختمان و طبیعت است. برگي كه از درخت سقوط می كند به طور طبیعی ، پناهگاهي در برابر زمین ایجاد مي كند. "

پنج ساختمان مانند پنج برگ، كه برخی از آنان همپوشاني دارند در ارتباط با يكدیگر پراکنده شده اند ؛ در زبان بصری وقتي برگي جداگانه بماند ، هنوز هم با برگهاي ديگر مرتبط است. ساختمان بر روي حداقل زميني كه مي تواند قرار دارد گويي در حال گسترش به سمت بالا و بیرون به سمت آسمان باقی مانده است. همچون یک برگ پيچ خورده بر روی زمین كه انهنايش به سمت درختان بالا می باشد.

همانطور که هیچ دو برگ یکسان نيستند هر ساختمان دارای یک شکل منحصر به فرد است. چهار برگ مرتبط شامل عملكردهايي برای کسب و کار، تفریح و سرگرمی، هتل ها، رستوران ها، و پذیرش مي باشند و برگ مفرد به موزه هنر اختصاص دارد. فرم های آزاد ارگانيك ، فضاهای داخلی را با حداکثر انعطاف پذیری ایجاد مي كنند.

نور از طریق پنجره ها و نورگیرهای سقفي به داخل ساختمان راه ميابد و كيفيتي از آن مي سازد که یادآور نور نرم و ***** شده ي خورشید از طریق پوشش جنگل هاست. این ساختمان با پانل های روی بازتابنده، پوشش داده شده که یک بازتاب افشان و نرم را ایجاد مي كند.

رنگ، نور، و جزئیات به عنوان اجزاي جداگانه در يك ساختمان قابل بررسي و درك نيستند بلكه اين تصوير يكنواخت و طبيعي بك بناست كه آنرا متمايز و برجسته مي سازد. مردم با تجربه ي اين پروژه ، ساختمان و طبيعت را در تركيبي منسجم و آرام مي يابند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602323954358602012191654310.jpg كانسپت اوليه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602353118616412012111618610.jpg جانمايي ساختمان ها در سايت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602355899866412012381699810.jpg موزه هنر تالاب Xixi

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602357176428912012511676410.jpg موزه هنر تالاب Xixi

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2471634860235839830391201231698310.jpg موزه هنر تالاب Xixi

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602360948303912012291648310.jpg موزه هنر تالاب Xixi

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602362571741412012451671710.jpg موزه هنر تالاب Xixi

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2471634860236459361641201251693610.jpg موزه هنر تالاب Xixi

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602368196741412012411696710.jpg پلان سطح اول

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2471634860237092017891201291620110.jpg پلان سطح دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602373048303912012301648310.jpg برش ها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24716348602375257678912012521657610.jpg برش ها

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24736348607491532190632012351732110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

مجسمه چنگیز خان مجسمه چنگیز خان، یک مجسمه بلند 40 متري است كه چنگيز خان را سوار بر اسب نمايش مي دهد و بر بالاي رودخانه تول در54 کیلومتری شرق شهر اولان باتور پایتخت مغولستان واقع است ؛ مكاني كه طبق افسانه ای، او شلاق طلایی اش را مي يابد.

اين مجسمه 250 تني از فولاد ضد زنگ يه صورتي نمادین به سمت جنوب چین اشاره ميكند. در بالای مجتمع مجسمه چنگیز خان است، یک مرکز توريستي ، که خود 10 متر ارتفاع دارد ، با 36 ستون، به نمایندگی از 36 خان از زمان چنگیز به ليگدان خان .اين سازه توسط مجسمه ساز D. Erdembilegو معمار J. Enkhjargal طراحی و در سال 2008 ساخته شد.

بازدید کنندگان از طریق راههاي موجود در قفسه سینه و گردن اسب به سر آن مي رسند ؛ جایی که می توانند یک نمایش پانوراما از طبيعت بكر منطقه داشته باشند.طراحي سايت چنان است كه گويي مجسمه اصلی توسط 200 اردوگاه خیمه هاي کروی قرقیزهای ساکن سیبری احاطه شده است كه همانند الگوی علامت های تجاری اسب که در قرن 13 قبایل مغول از آن استفاده مي كرده اند چيده شده اند. هزینه كامل ساخت مجموعه 4.1 ميلين دلار گزارش شده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24736348607492515003132012451715010.jpg مجسمه چنگیز خان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24736348607493372815632012531772810.jpg مجسمه چنگیز خان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24736348607494200940632012217910.jpg مجسمه چنگیز خان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2473634860749550719063201215177110.jpg مجسمه چنگیز خان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24736348607496855628132012281755610.jpg مجسمه چنگیز خان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24736348607497852503132012381752510.jpg مجسمه چنگیز خان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2473634860750042603828201241726010.jpg مجسمه چنگیز خان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24746348615946917437502012491817410.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

بامبو یکی از متریال های ساخت و ساز اصلی برای موسسه علمی در یک پردیس پایدار است که در سال 2010 نامزد جایزه آقا خان گردیده .

چگونه می توانیم افراد جوان کنجکاو را جذب کنیم و مطمئن شویم که آن ها به محیط زیست , آینده سیاره ها و ساخت و ساز با متریال های سازگار و پایدار علاقه مند هستند ! این مدرسه از بامبو های محلی , عنصر کشت شده سبز , توسط مردمان بومی و با استفاده از روش های پایدار و سازگار با محیط زیست که در پردیس دانشگاه , جایی که رد پایی از اکولوژی مقدس است, ساخته شده و همچنین از منابع انرژی های متناوب مانند سوختگی و تراشیده های بامبو , پانل خورشیدی و ژنراتور هیدرولیک استفاده گردیده.

این پروژه در سال 2006 توسط جان و کاترینا هاردی , دو زیست شناس و طراحانی که می خواستند مردم را تشویق به پذیرفتن شیوه و سبک زندگی پایدار با استفاده از متریال های بومی و در دسترس کنند , ساخته شده است . آن ها مدرسه سبز را که یک شرکت ساختمانی به نام بنیاد مرانجی و گروه پی تی بامبو برای ترویج بامبو تاسیس کردند. این دو طراح تلاش می کنند که با بهره برداری هر چه بیشتر از جنگل های انبوه به وسیله بامیو , یک متریال ساختمانی تجدید پذیر و به سرعت رشد کننده که نتایج عالی از نظر زیبایی زیست محیطی ایجاد می شود , جلو گیری کنند.

تمام ساختمان های پردیس , با مدرسه سبز واقع در قلب آن توسط بامبو به عنوان متریال ساخت و ساز اصلی ساخته شده که بیشتر عملکردهای ممکن در معماری را آشکار می کنند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615949345562502012131845510.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615950873687502012281873610.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2474634861595412837500201211828310.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615955640875002012161840810.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615957359625002012331859610.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615959864312502012581864310.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615961859625002012181859610.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615963448687502012341848610.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615964881500002012481881510.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2474634861596667837500201261878310.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615968564312502012251864310.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2474634861597030181250201243181810.jpg مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24746348615976714312502012471814310.jpg پلانی از مدرسه سبز , لابراتور بامبو در بالی , اندونزی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24766348621436197125002012411997110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

تصویر عنکبوت ناخواسته مرا به یاد عنکبوت های تندیس گون لوویس بورژوا - هنرمند پیشرو فرانسوی و طلیعه دار هنر اینستالیشن - می اندازد. بورژوا مجسمه هایی با صورت عنکبوت و با استفاده از پلاستیک و لاتکس خلق کرد.این عنکبوت های دهشت زا را به عنوان قدردانی به مادرش که او را از دست داده بود تقدیم کرد. و نام مامان که در زبان فرانسه به معنای مادر می باشد را بر روی او گذاشت. این مونومان نه متری اولین بار در سال 1999 در موزه ی تیت مدرن به نمایش در آمد. و کپی های برنز آن در میادین شناخته شده ای در سرتاسر دنیا قرار گرفت. گروتسک واری مامان – عنکبوت بیانگر چگونگی نگاه بورژوا به خصیصه های مادرانه است ( گونه ی دیگر این مفهوم پردازی را می توان در فیلم بیگانه دنبال کرد, اسیدپاشی وحشت آور بیگانه ی مادر بدن مرد را بارور می سازد, نهایتاً سرنوشت آنها پاره پاره شدن توسط فرزندان انگلیشان است). آثار ژولیا کرستوا فیلسوف فرانسوی و داستان های جودی بوتنیز نوسنده ی امیریکایی بر همین سیاق است. سهل وممتنع, اندام وار و هندسی, تصویرگرایی و منتزع بودگی, زنانگی و نرینگی, شاخصه های پارادوکسیکال آثارش هستند که دوگانگی و اغتشاش نهفته در ذات او را نمایان می کنند. این وانمودسازی با بیانی سورئالیستی ارائه شده است.

 

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24766348621439065875002012101965810.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24766348621443412750002012541912710.jpg ...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24786348628486050640632012401950610.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

دانشگاه ايالتي ميشيگان اولين عكسها از موزه هنر اين دانشگاه را كه توسط زاها حديد طراحي شده است را منتشر كرد.

موزه هنر الي و اديث براد با نمايي پليسه دار از فولاد ضد زنگ در مقابل ساختمان آجري دانشگاه گوتيك شمالي گسترده شده است. زاها حديد طراحي اين موزه را در مسابقه اي در سال 2008 برنده شد ؛ كه شامل 1600 متر مربع فضاي نمايشگاهي ، بخشهاي آموزشي ، مركز مطالعه ، رستوران و كافه ، مغازه ها و باغ مجسمه سازي در فضاي باز است.اين ساختمان سه طبقه داراي يك طبقه زيرزمين و گالري هايي با ارتفاع دو برابر براي نمايش آثار هنر مدرن ، عكاسي ، مدياهاي جديد و كار بر روي كاغذ است.

افتتاح اين موزه 9 نوامبر همزمان با برپايي نمايشگاه " شكاف جهاني سالهاي 1973 تا 2012 " مي باشد كه به شناسايي روندهاي جاري ويدئو آرت و تحقيق در زمان مي پردازد و رابطه زمان و حافظه در هنر را بررسي مي كند.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24786348628487388140632012531988110.jpg موزه هنر الي و اديث براد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2478634862848854605078201251946010.jpg موزه هنر الي و اديث براد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2481634863700247212500201242072110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

برج Beekman

محل استقرار : نيويورك ؛ خيابان Eight Spruce

معمار : گروه همكاري معمار فرانك گهري ؛ LLP

برنده جايزه جشنواره جهاني معماري سال 2011 ؛ به عنوان بهترين سازه برج Beekman با 867 فوت ارتفاع و 76 طبقه توسط معمار مشهور فرانک گهری طراحی شده است و بلندترین برج مسکونی شهر نیویورک است و در بلوکی قرار گرفته است که با چهار خیابان اصلی شهر احاطه شده و در جنوب پل بروکلین واقعند.

این برج با 903 واحد مسکونی مدرن و امکانات لوکس پانورامای کاملی را از شهر نیویورک نمایش می دهد و تعریف جدیدی از خط آسمان منهتن کرده است. زیبایی اصلی این ساختمان نمای استیل نامتقارن آن است که با چینها ، انحناها و قوسهای ظریفش همچون پارچه ای است که به آرامی دور آن پیچیده است. این نمای تندیس وار از فولاد ضد زنگ و پنلهای شیشه ای ساخته شده است تا به ساختمان حرکت بدهد ؛ اگرچه آقای گهری با چالشهای بسیاری مواجه شد و با موفقیتی چشمگیر از طریق راه حلهای خلاقانه مهندسی آنها را برطرف کرد.

سازه این برج بتنی از بتن مسلحی است که در همان محل تولید شده است. بتن کفهای مسطح طبقات با ستونهای بتن مسطح و دیوارهای برشی متعددی پشتیبانی شده اند . فونداسیون مت این ساختمان با عمق 5 تا 6 فوت و شمعهای فولاد کششی با قطر 18 اینچ در مجاورت تونل مترو حفر شده است. سیستمهای مقاومت در برابر لرزه و بادهای جانبی توسط دیوارهای برشی اطراف هسته اصلی ساختمان ایجاد شده است.در طبقات مکانیکی 6 ، 38 و 76 دیواره هایی تعبیه شده اند که با ستونهای ساختمان درگیرند ؛ این دیواره ها برای به حداقل رساندن تاثیر عملکرد تجهیزات مکانیکی قرار گرفته اند. واقعیت اینست که تمرکز دیوارهای برشی ساختمان در اطراف هسته آن و نبود دیواره های مرتبط با ساختار کمربندی ساختمان در طبقات مسکونی ، فرصتهای نامحدودی از طراحی داخلی واحدهای مسکونی بدون تاثیر سازه به معمار داده است. وجود دیواره های مقاوم و درگیر با هسته اصلی ساختمان در طبقات مکانیکی تاثیر زیادی در کاهش راندگی ساختمان و نیروهای جانبی داشته است ؛ این تاثیرات باعث کاهش ضخامت دیوارهای برشی و تضمین سازه های کارآمد شده است. علاوه بر این برای به حداقل رساندن اثرات طراحی معماری و افزایش مقاومت سازه ، در شاخت دیواره های برشی و ستونها بتنی با مقاومت بالا و SPI 12000 استفاده شده است در حالیکه این محدوده در بتن دالهای سقف بین 5000 تا 8600 می باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24816348637022061578132012202061510.jpg برج Beekman

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24816348637022997613282012292097610.jpg برج Beekman

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24816348637024146050782012412046010.jpg برج Beekman

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24816348637025410113282012542010110.jpg برج Beekman

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24816348637027014800782012102014810.jpg برج Beekman

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24816348637027994488282012192094410.jpg برج Beekman

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24816348637029033550782012302033510.jpg برج Beekman

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24816348637030014800782012402014810.jpg برج Beekman

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24856348650407637503132012162237510.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این طرح پیشنهادی حوزه عمومی برای "مسابقه ی مداخله ی شهری"(Urban Intervention competition)،که توسط دفتر پرود(PRAUD) طراحی شده، راهی جدید در خلق گفتگو بین پارک و شهر ایجاد کرده است. هر حجم صلب و یا توخالی؛ توپوگرافی خود را ارائه می کند و بنابراین توپوگرافیِ یک [جسم] صلب؛ تجربیات متفاوتی در اختیار عابران و دوندگان در پارک قرار می دهد، در حالی که توپوگرافی [فضاهای] تهی گونه های مختلفی از عملکردها و چشم انداز را ارائه می کنند.

به علت کاربری سابق، این سایت انفصالی در مقیاس را از بلوک های اطراف می سازد. به منظور هرچه بیشتر نزدیک کردن این مقیاس به مقیاس انسانی، شبیه شبکه ی اصلی در شهر سیاتل(Seattle)، الگویی جدید در این سایت معرفی می شود. منطق این الگو، نقاط دسترسی گوناگون در اطراف سایت را مرتبط می کند. مدل پیشنهادی برای گذرگاه عابران؛ تنها شامل کاهش مقیاس این سایت نیست، بلکه دسترسی ها را نیز به سایت ارتقا می دهد.

به عنوان یک پی آمد، در چنین نحوه ی الگو پردازی جدیدی، حیاط های تازه در مقام دگرگونیِ الگوی گذرگاه طراحی شدند: حیاط ها تبدیل به [فضای] تهی می شوند و گذرگاه ها به عنوان [جسم] صلب باقی می مانند. برای گسترش ذات بافتِ اطراف، نه تنها نقاط دسترسی چندگانه افزایش یافته، بلکه رابطه ی چشمه ی لون(Lawn) و چشمه ی بین الملل(International Fountain)، در این پارک با کمی تغییر تکرار شده است. با چنین روشی ویژگی های موجود [در بستر]، برای پارک جذب و تقویت می شوند.

در نهایت، حجمی با نام لوبیای ژله ایJelly Bean) ) به عنوان گفتگویی بین بازدید کنندگان پارک، [فضای] عمومی در هسته ی مرکزی و جوامع در فاصله، پیشنهاد می شود. این شیوه ایست که با آن می توان آب و هوا را در سطح خرد کنترل کرد، که به شرایط آب و هوایی و خواست عمومی بستگی دارد، و همچنین می تواند مه، باران، ابر و افکت های آفتابی تولید کند. این حجم لوبیا مانند، به عنوان یک شیئ انعکاس دهنده در طول روز؛ دیگر قسمت های شهر را از پارک منعکس می کند، در حالی که می تواند در طول شب برای فعالیت های جدید شهری مانند یک صفحه ی نمایش باشد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650408921878132012292221810.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650410762503132012472262510.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2485634865041201094063201202210910.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650413292190632012122292110.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650414395315632012232295310.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650416625003132012462225010.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650417621878132012562221810.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2485634865041893906563201292239010.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650420054690632012202254610.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650421114065632012312214010.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650422162503132012412262510.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2485634865042320625313201252226210.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24856348650423962503132012592262510.jpg طرح پیشنهادی برای مسابقه مداخله شهری

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]2486634865124940146797201234221410.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

واقعاً عجیب است وقتی که شما فکرمی کنید بعضی چیزها کاملاً مدرن هستند اما نهایتاً خیلی قدیمی از آب در می آیند. هنرمند این هفته ی ما امبرتو بوچینی است کسی که 130 سال پیش از این هفته متولد شد. این اثر به مثابه یکی از نمادهای دنیای مدرن شناخته شده است.

بوچینی در حدود سال 1912 درگیر ساخت مجسمه شد. این اثر با عنوان فرم های منحصر به فرد ممتد در فضا اولین بار در سال 1913 به نمایش درآمد. این جز یک سری مجسمه با هیبت های افراشته گام که همان زمان ساخته شند, بود. چهارمین و تنها موردی که باقی ماند بود.همه ی چهار مجسمه بین سالهای 1916 – 1917 در میلان به نمایش درآمد.اما قبل از اینکه نمایش تمام شود مجسمه های پلاستر در حیاط انبار شد.و توسط کارگرانی که ساختمان را تمیز می کردند تخریب گردید. نهایتاً توسط دو فوتوریست فیلیپو توماسو مارینتی و فیدل اذاری نگهداری شدند. قبل از این که مجسمه ها به یک اثر هنری مندرج در کتاب مبدل شود, آنها قطعه ها را جمع آوری کردند و به هم چسباندند.فوتوریست ها با تغییراتی که در دنیای اطرافشان اتفاق می افتاد به شوق می آمدند: ماشین ها, ترن ها, الکتریسیته.و هدفشان نشان دادن زندگی مدرن در دنیای مدرن بود. به طور اخص چیزی که آنها به عنوان پویای, پیشرفت و سرعت می دیدند.

فرم های منحصر به فرد ممتد در فضا مملو از حرکت های قدرتمندانه و هیجان انگیز است. جسمانیت بخشی به بدنی که به سمت جلو در حرکت است و همچنین تأثیر پیچش و چرخش بدن بر روی پیرامونش می باشد. همانطور که خودشان در آن اذعان می کنند: ما منسوخ شدن مطلق و کامل خطوط قطعی و مجسمه های یکپارچه را اعلام کردیم و پیکره را در محیط پیرامونش رهانیدیم. اگرچه پیشرفتی که فوتوریستها را نام دار کرد,هم اکنون پیش پا افتاده یا منسوخ شده به نظر می رسد. اما شور آنها درباره ی یک دنیای جدید, چیزی است که باعث شده این اثر به طور اخص حس معاصر بودگیش را حفظ کند. حتی اگر از بلوغ موقر اثر چشم پوشی کنیم. آن چیزی که مجسمه ی بوچینی را ستایش برانگیز می کند, حس ایدئالیستی شورمندانه ای است که آن را جاودان کرده است.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]2487634865506020700469201242237010.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

گروه معماران دانشگاه AA ،از 22 ژوئن تا 14 جولاي 2012 به بررسي ونقد پروژه ها و آثار معماري پرداخته است ؛ اين رويداد در ساختمان اصلي انجمن معماري در لندن برگزار گشته است.

اين بررسي ها بر روي پروژه هاي آكادميك دانشگاه AA در سال تحصيلي 2011/12 بوده و در اين مرور كلي صدها نقشه ، مدل ، عكس ، ديتيل و متريال براي اثبات تنوع و ماهيت تجربي دانشگاه AA نمايش داده مي شوند.

در اين دانشگاه معماري ، به دنبال تمامي طراحي ها و پروژه ها يك شكل كلي از دانش و فرهنگ سازي دنبال مي شود. مسئولين اين دانشگاه بر اين باورند كه در يك محيط تحصيلي بزرگ نه تنها استعدادهاي معماري پرورش مي يابند و حمايت مي شوند كه دانشجويان مخاطبيني براي هنرهاي آزمايشي خود مي يابند و با نقطه نظرها ، چشم اندازها و ايده هاي جديد معماري و ظهور مكتبهاي جديد رو به رو مي شوند.

اين دانشگاه كماكان به ترويج پذيرش دانشجو مي پردازد تا مخاطباني ديگر را براي آشنايي با آخرين تكنولوژي هاي معماري ، فرهنگ و تمرين ويادگيري معماري پرورش دهد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24876348655081528977352012152328910.jpg زمين عمودي طرح از نسيم عشاقي ( ايران ) ؛ جورج كنتالونيس ( يونان ) ؛جارد رامسدل ( آمريكا ) ؛ رعنا زوريكات ( اردن )

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

248763486550982024148520122232410.jpg ديوار مسكوني تروي در آكروپليس به عنوان راهرويي عمومي ، شهر را به روستاهاي اطراف متصل مي كند. طرح از فانگ تسوي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24876348655114663352352012462363310.jpg يك هتروپياي سلب مي تواند ارزش های موجود در شهر لندن را به چالش می کشد. طرخ از ريچارد لانگ

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24896348658103212488282012522312410.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

1999-2001 ؛ گاندو Gando ، بوركينافاسو Burkina Faso؛ داييبودو فرانسيس كره Diébédo Francis Kéré ؛

بررسي اجمالي؛ در حالي كه داييبودو فرانسيس كره مشغول به تحصيل معماري در دانشگاه فني برلين بود، متوجه شد كه مدرسه ي ابتدايي كوچك در زادگاهش در گاندو ، بوركينافاسو- روستايي در حدود 2500 سكنه- در حال تخريب است. در واكنش به آن ، Schulbausteine für Gando e.V – بلوك هاي ساختماني مدرسه گاندو- را شروع كرد .تشكيلاتي كه به ايجاد يك مدرسه بهتر اختصاص داده شده است. كره ساختمانی سنتي با آجرهاي خشتي نپخته ، مواد به راحتي در دسترس و بسيار پايدار در منطقه طراحي كرد ، اما يكي از اين مواد ناديده گرفته شده بود. براي افزايش دوام آنها كره قدرت نيروي انساني را براي فشرده سازي آجر معرفي كرد و بام آويزان بزرگ براي محافظت از ديوارها در برابر باران و گرما طراحي شد ، و فضاي ما بين سقف و پشت بام براي افزايش گردش هوا و ايجاد فضاي دلپذير داخلي را رها نمود. اعضاي اجتماع در ساختمان مدرسه و تبديل شدن به آموزش فرايند ساخت وساز همكاري كردند. عناصر آجر به صورت دستي در محل فراهم شده ، و ساختار بدون ماشين آلات سنگين پيوسته شده بود.

رسيدگي به مدرسه بسيار بالا بوده است تا اينكه در سال 2001 افتتاح شد؛ كاربردها به مراتب بيشتر از نقاط در دسترس است. با سپاس از دريافت به رسميت شناختن گسترده ي بين المللي اين پروژه ي دور دست ، كره و Schulbausteine für Gando e.V، قادر به ساخت يك ضميمه به مدرسه و خانه هايي براي معلمان بودند. طرح هايي براي ساختمان كتابخانه و مركز زنان در آينده نزديك نيز وجود دارد. با اين پروژه كره نشان داد كه تعامل يك معمار ميتواند اثر مثبت پايدار در رفاه يك جامعه در يك كشور بسيار فقير داشته باشد.

معمار ؛ داييبودو فرانسيس كره متولد گاندو، بوركينافاسو بود . او فارغ التحصيل برنامه ي معماري در دانشگاه فني برلين در سال 2004 بود ، و دفتر معماري خود را در سال بعد در برلين گشود. كره اكنون سازمان هاي غير دولتي Schulbausteine fuer Gando e.V – بلوك هاي مدرسه براي گاندو- در سال 1998، با هدف بهبود تكنيك هاي ساختمان هاي سنتي در كشور خود ،را بنا نهاد. او در حال حاضر در دانشگاه فني برلين تدريس مي كند و با دفتر بين المللي در چندين پروژه كار مي كند. ساختمان هاي رستوران و ورودي آن در پارك ملي مالي Mali در پاييز 2010 به پايان رسيد .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2489634865810472821094201272328210.jpg نماي غربي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658106773523442012272373510.jpg برش و پلان طبقات

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658109218835942012522318810.jpg گسترده ي آكسونومتريك

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658111450085942012142350010.jpg كلاس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658113179773442012312379710.jpg كلاس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658115621960942012562321910.jpg ساخت بام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2489634865811730477344201213234710.jpg ساخت بام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658119084460942012302384410.jpg ساخت بام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658121029773442012502329710.jpg جزئيات بام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658123328210942012132328210.jpg سايت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2489634865812480321094201228233210.jpg منظره ي هوايي گاندو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658126146960942012412346910.jpg يادداشت هاي برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658127973523442012592373510.jpg برش مربوط به آب و هوا

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24896348658129767273442012172367210.jpg منظره ي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24906348658155311121102012332311110.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

مسكن كوينتا مونروي Quinta Monroy Housing ؛2003 -2005 ؛ ايكويكه Iquique، شيلي Chile ؛ المنتال Elemental ؛

بررسي اجمالي؛ المنتال گروهي از معماران ، مهندسان ، كارگران اجتماعي و پيمانكاراني است كه توسط معمار آلخاندرو آراونا Alejandro Aravena هدايت ميشوند و توسط شركت نفت كوپك شيلي Chilean oil company Copec و دانشگاه اسقفي كاتوليك شيلي Pontificia Universidad Católica de Chile حمايت مي شود. در سال 2003 دولت شيلي به گروه براي ايجاد مسكن براي جامعه اي نزديك به صد خانوار كم درآمد در يك سايت 1.25 هكتاري در مركز ايكويكه ، شهري كويري در شمال شيلي با جمعيت 200000 نفر، سفارش داد. بودجه از 7500 دلار به ازاي هر واحد زمين ، زيرساخت و ساختمان تشكيل شده بود.

المنتال يك تنوع در رديف خانه هاي سنتي توسعه داد ، هريك از واحد ها تشكيل شده است از يك قطعه ساختمان در كنار هم توسط منطقه اي خالي با اندازه مساوي واقع شده – يك نوع ساختمان كه مي توان در آن بلافاصله ساكن شد و همچنين تغييرات قابل توجهي در طول زمان تركيب كرد. در طول مدت نه ماه ، نود و سه تقويت كننده ي پايه – واحد هاي بتني ساخته شده بود. هر كدام پا برجا شده براي پايايي در برابر زلزله و با اصول مجهز شده :‌ لوله كشي خانه ها اما هيچكدام براي آشپزخانه و حمام سوار نشده ، پله دسترسي ، و دهانه درگاه. هنگامي كه طرح هاي مدولار تكميل شد ، ساكنان نقل مكان كردند و شروع به تكميل كردند و فضاهاي شان را در هزينه هاي خود سفارش دادند و در يك گام كه درآمدشان اجازه مي داد، رنگ ، بافت و نشاط را اضافه كردن ؛ فضاهاي زندگي در تكميل واحدهاي مسكن كوينتا مونري بيش از دو برابر است. با Quinta Monroy به عنوان نقطه ي شروع ، المنتال از آن زمان تا كنون بيش از يك هزار واحد ارتقا در آمريكاي لاتين و فراتر از آن ساخت. اين گروه به طور پيوسته ثابت كرد كه اين مدل سفارشي و تقدير شده، از طريق سرمايه گذاري تدريجي و سهام به دست آمده ،و ميتواند يك راه حل پايدار براي مسكن اجتماعي باشد.

معمار ؛ المنتال در 2001 توسط معمار آلخاندرو اراونا و مهندس آندرس لاكوبلي Andres Iacobelli به عنوان يك شركت غير انتفاعي در همكاري با كوپك – شركت نفت شيلي – و دانشگاه جامه اسقفي كاتوليك شيلي تاسيس شد . آن بر توسعه ي عملي پروژه هاي زير ساخت شهري ، فضاي عمومي ، حمل و نقل ، و مسكن به عنوان ميانبري به سوي برابري تمركز دارد. آرونا همچنين مدير معماران آلخاندرو آراونا است ، كه در سال 1994 تاسيس شد. او استاد ميهمان در دانشكده طراحي تحصيلا ت تكميلي هاروارد از 2000 – 2005 ، و يكي از اعضاي هيئت داوران جايزه ي پريتزكر Pritzker Prize سال 2009 و عضو بين المللي انستيتو سلطنتي معماران بريتانيا از سال 2010 بود. آثار او عبارتند از ساختمان هاي عمومي ، خانه ها، موزه ها ، ساختمانهاي بنيادي ، و طراحي.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658157456433602012542356410.jpg منظره ي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658159040808602012102340810.jpg منظره ي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658160870496102012282370410.jpg منظره ي خارجي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658162550183602012452350110.jpg منظره ي ايكويكه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2490634865816429393360201222393910.jpg كارگاه طرح ريزي

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658172080164072012202380110.jpg تيپولوژي پذيرفته نشده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658173766101572012372366110.jpg تيپولوژي پذيرفته نشده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658175114539072012512314510.jpg تيپولوژي پذيرفته نشده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658177678601572012162378610.jpg مراحل ساخت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2490634865817920516407201232235110.jpg مراحل ساخت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658180656726572012462356710.jpg مراحل ساخت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2490634865818219276172201212392710.jpg مراحل ساخت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658184511511722012252311510.jpg واحدهاي كامل شده بعد از توسعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658186047546882012402347510.jpg منظره ي داخلي قبل از توسعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658187688171882012562388110.jpg منظره ي داخلي بعد از توسعه

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658189236609382012122336610.jpg پلان هاي طبقات

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658190875671882012282375610.jpg برشها و نماها

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24906348658192631921882012462331910.jpg سايت پلان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24916348659469568542972012352368510.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

این مجموعه ی 220000 متر مربعیِ پیاده محور که به صورت هیبریدی مرتبط شده، در مجاورت محل دیوار قدیمیِ شهر بیژینگ(Beijing) قرار دارد، و هدف از آن مقابله با جریان توسعه های شهری در چین؛ بواسطه ی ایجاد یک فضای شهریِ متخلخلِ قرن بیست و یکمی است، که در ضمن جذابیت از هر طرف به فضای عمومی باز می شود. فضای عمومی شهری، در پیرامون، بالا و از طریق لایه های خاص چند وجهی؛ در کنار تعدد معابر در سراسر پروژه؛ ارتباطی هیبریدی خلق می کنند؛" شهری باز، درون یک شهر". این پروژه روابط تعاملی را ارتقا داده و برخورد ها را نیز، در فضای عمومی که در شرایط تجاری، مسکونی، آموزشی و تفریحی متنوع هستند، تقویت می کند. مجموعه ی داخلی، یک فضای شهری سه بعدی است، که در آن ساختمان ها در روی زمین، زیر زمین، و بالای زمین؛ با یکدیگر آمیخته شده اند.

طبقه ی همکف، تعدادی معابر باز را برای همه مردم- چه ساکنین و چه غیر ساکنین- ارائه می دهد. این معابر یک میکرو اربنیسم(micro-urbanisms) کوچک مقیاس را تضمین می کنند. فروشگاه ها، فضای شهری پیرامون حوض بزرگِ منعکس کننده، را پر جنب و جوش می کنند. در سطوح میانجیِ ساختمان های پایینی، باغ های مرتفع عمومی؛ فضاهایی سبز و آرام را پیشنهاد می کنند. و در بالای هشت برج مسکونی باغ- بام های خصوصی، با پنت هوس ها مرتبط شده اند. تمام عملکردهای عمومی در طبقه ی همکف- شامل یک رستوران، هتل، مدرسه ی مونتسوری(Montessori)، کودکستان و سینما- با فضاهای سبز اطراف پیوند دارند و در این پروژه نفوذ کرده اند. آسانسر مانند یک "جامپ کات"(jump cut) به مجموعه معابر دیگری در طبقات بالا می رسد. از طبقه ی 12 تا 18، یک سری از پل های هواییِ چند عملکردی با استخر شنا، باشگاه بدنسازی، کافه، گالری، تالار کنفرانس و یک سالن کوچک؛ این هشت برج مسکونی و برج هتل را ارتباط می دهد، و چشم اندازی فوق العاده از گسترش شهر را موجب می شود. امید است ارتباطات هوایی و زمینی روابطی تصادفی را تولید کنند. آنها به عنوان متراکم کننده های[روابط] اجتماعی عمل خواهند کرد و یک تجربه ویژه از زندگی شهری را هم برای ساکنین و هم غیر ساکنین، بدست میدهند.

چاه های ژئو حرارتی- 660 عدد، با عمق 100 متر - این ارتباطات هیبریدی را با سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان همراه می کنند. و این مجموعه را به یکی از سبزترین پروژه های مسکونی در جهان تبدیل می کند.

 

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659475993542972012392393510.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659485738953132012172338910.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659488548328132012452348310.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

249163486594901014531320121231410.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659492245203132012222345210.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659493512390632012352312310.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659498285828132012222385810.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659499748328132012372348310.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2491634865950170936328201257239310.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659505226550782012322326510.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659506462488282012442362410.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659507656238282012562356210.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2491634865950871092578201272310910.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659509739050782012172339010.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659510895300782012282395310.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659512310925782012432310910.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24916348659513448425782012542348410.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2491634865951468905078201262389010.jpg فضای عمومی در کنار فضای خصوصی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]24936348660238588953132012452388910.jpg

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

یکی از سامانمندترین فضاهای شهری نیویورک " ترمینال گرند سنترال" می باشد. که این بار به گونه ای متفاوت میزبان بازدیدگنندگان زیادی است.ساختمان در اصل برای همه ی زیرساخت های مرتبط و چشم اندازهای پیرامون مناطق پرازدحام مفهوم پردازی و طراحی شده است.

فاستر و همکاران برای احیا و بهنگام کردن فضای عمومی در بهبود ساختار های بسیار موقر شهری گمارده شده اند. سالن اصلی که به شکل معمول پنهان شده بود, در اینجا در تردد انبوه جمعیت و در امتداد به هم رساندن پیاده روها و کریدورهای که روی سطح زمین شکل یافتند, گشوده شده است.محدود کردن پیاده روها, عابران و محیط را همبند و با هم درگیر کرده است. و باعث کاهش ترافیک ناشی از ازدیاد خودروها خواهد شد. گالری های فرعی کوچکتر در پیرامون ترمینال جای گرفته اند.

قرار گیری آنها در یک بافت مناسب شهری, فضایی اضافی برای رویدادهای بزرگتر را ممکن می سازد. تزریق درخت ها و کافه های خیابانی یک شخصیت جدید به این منطقه اعطا کرده است.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24936348660245599890632012552399810.jpg درختان انبوه و پیاده راهی عریض جمعیت در حال رشد را در خود جای داده است.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24936348660257871960942012582371910.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24936348660259350183602012132350110.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

24936348660261086121102012302386110.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2493634866026330799610201253237910.jpg ...

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2493634866030065399219201262353910.jpg کافه های خیابانی و فضاهای عمومی مکمل, محیط خوشایندی تولید کرده است.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...