EVF 5465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۸۹ این رو چک کردم.در فصل جریان لزج کتاب استریتر گفته چون در جریان مغشوش تنش برشی در زیر لایه آرام ثابت هست پس سرعت خطیه.و برای دو مورد دیگه هم لگاریتمی رو بیان کرده دقیقا من برعکس اینو خوندم امروز!!! چه ترجمه هایی واقعا! 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۸۹ دقیقا من برعکس اینو خوندم امروز!!! چه ترجمه هایی واقعا! :jawdrop:حالا کدوم درسته؟ لینک به دیدگاه
bluemoon 13 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 بهمن، ۱۳۸۹ منظورم از دوک همان ایرفویل حجیم شده است.من فکر میکردم اگر از قسمت کروی جلو به انتها بریم این ضریب کمتره ولی در جایی دیدم که نه.برعکسش کمتره ،چون در ساختار اتومبیلهای مسابقه هم اگر دقت کنیم قسمت جلو نوک تیز تر است. نه مهندس جان اشتباه نکن ضریب درگ وقتی کمتر میشه که پشت مانع توربولانس کمتری بوجود بیاد.یعنی وقتی قسمت پهن رو به جریان قرار داشته باشه.تو طراحی ماشین های مسابقه برای اینکه ماشین با نیروی بیشتری به سطح جاده فشرده بشه شکلشو اونطوری انتخاب میکنن(به خاطر پایداری روی جاده و عدم لغزش به خاطر افزایش سرعت ناگهانی) 3 لینک به دیدگاه
ehsan.kh1002 13 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 بهمن، ۱۳۸۹ با سلام خواهش می کنم جزوه مکانیک سیالات 2 مهندسی مکانیک رو اگه دارین برام بزارین تو تموم سایت ها گشتم ولی مال مهندسی شیمی تنها هست به درد مکانیک نمی خوره ممنون میشم لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 بهمن، ۱۳۸۹ یک کره داریم.جریان از سمت چپ به ان برخورد میکنه و لایه مرزی بر روی کره شروع به رشد میکنه.در نقطه برخورد سرعت صفره پس فشار ماکزیمم هست.در نوک کره (بالای آن)هم فشار صفره،چون تغییر جهت میده.اما بنظر شما فشار در پشت کره چگون هست؟یعنی 90 درجه از قله به سمت راست؟ 2 لینک به دیدگاه
kingi 159 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 بهمن، ۱۳۸۹ یک کره داریم.جریان از سمت چپ به ان برخورد میکنه و لایه مرزی بر روی کره شروع به رشد میکنه.در نقطه برخورد سرعت صفره پس فشار ماکزیمم هست.در نوک کره (بالای آن)هم فشار صفره،چون تغییر جهت میده.اما بنظر شما فشار در پشت کره چگون هست؟یعنی 90 درجه از قله به سمت راست؟ با استفاده از معادله برنولی میتونید حسابش کنید.میشه: P+.5pv^2 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 بهمن، ۱۳۸۹ با استفاده از معادله برنولی میتونید حسابش کنید.میشه:P+.5pv^2 آخه معادله برنولی شرایط خاصی داره.آیا بعد از جدایش میشه برنولی نوشت؟رابطه این فشار با فشار نقطه متناظر در سمت چپ چگونه است؟ 3 لینک به دیدگاه
kingi 159 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 بهمن، ۱۳۸۹ آخه معادله برنولی شرایط خاصی داره.آیا بعد از جدایش میشه برنولی نوشت؟رابطه این فشار با فشار نقطه متناظر در سمت چپ چگونه است؟ اره فکر کنم.اخه توکتاب سیالات پارسه که از برنولی نوشته 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 بهمن، ۱۳۸۹ اره فکر کنم.اخهتوکتاب سیالات پارسه که از برنولی نوشته حالا کمتر میشه یا بیشتر؟میشه یه مقایسه کلی بین این سه فشار بنویسید. لینک به دیدگاه
kingi 159 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 بهمن، ۱۳۸۹ حالا کمتر میشه یا بیشتر؟میشه یه مقایسه کلی بین این سه فشار بنویسید. اول و اخر برابر و ماکسیمم. قله مینیمم. این میتونید به صورت سربالای و سرازیری فشار حفظ کنید 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 بهمن، ۱۳۸۹ اول و اخر برابر و ماکسیمم.قله مینیمم. این میتونید به صورت سربالای و سرازیری فشار حفظ کنید ممنون.گرچه تستیش این درسته.ولی در واقعیت با تساوی ماکزیمم ها شک دارم. 3 لینک به دیدگاه
راه سبز امید 1331 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۸۹ من فک میکنم پشت کره خلا بوجود میاد شاید از نظر اندازه اول و آخر یکی باشن ولی عکس همن اگه عکس نبودن نیروی لیفتی هم واسه هواپیماها بوجود نمیومد البته فک کنم آخه من تازه تو 4 سال فهمیدم رو هیچی نمیشه پافشاری ، اصرار یا تاکید کرد 3 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۰ سلام دوستان سوال دارم:mrsbeasley: لطفا پیرامون سوال 62(کنکور ارشد مکانیک 90 توضیح دهید)-سوال در ضمیمه قرار گرفته است با قانون لزجت نیوتن حل میشود؟ من این طور نوشتم ...ببینید آیا اشتباه است یا درست؟ اندیس 1و2 را برای لزجت فراموش کردم بگذارم فقط با تشکر 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۰ سلامدوستان سوال دارم:mrsbeasley: لطفا پیرامون سوال 62(کنکور ارشد مکانیک 90 توضیح دهید)-سوال در ضمیمه قرار گرفته است با قانون لزجت نیوتن حل میشود؟ من این طور نوشتم ...ببینید آیا اشتباه است یا درست؟ اندیس 1و2 را برای لزجت فراموش کردم بگذارم فقط با تشکر 3 لینک به دیدگاه
HaMiD.CFD 20379 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 فروردین، ۱۳۹۰ با تشکر از سطر سوم به بعد متوجه نشدم چی شد! اندیسهای 1و2قاطی پاطی شد این سوال در کنکور قبلا تکرار شده بود؟ 2 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 فروردین، ۱۳۹۰ با تشکراز سطر سوم به بعد متوجه نشدم چی شد! اندیسهای 1و2قاطی پاطی شد این سوال در کنکور قبلا تکرار شده بود؟ نه اندیس ها قاطی نشد. میدانیم که در محل برخورد دو صفحه تنش برشی مساویست.از این تساوی استفاده کرده و تنش های برشی دو سمت را بدست آورده.سرعت در صفحه ساکن صفر،صفحه وسطی u0 و صفحه بالایی u گرفته. چون صفحه وسطی در وسط دو صفحه دیگر است،بنابراین تغییرات ارتفاع در هر دو یکسان است. و مخرج هر دو برابر است ،با نوشتن تغییرات سرعت و ساده سازی،سرعت صفحه وسطی را محاسبه نموده است.و سپس در فرمول تنش بجای سرعت صفحه وسطی،آن را بر حسب سرعت u و پارامترهای مشخص مساله را قرار داده و نهایتا صورت و مخرج را بر لزجت اولی و یکبار بر لزجت دومی تقسیم نموده که اینجا یک اشتباه کوچک در ساده سازی اولی کرده است. مشابه آن را دیده بودم ولی این را نه. 3 لینک به دیدگاه
Hossein.B 3666 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اردیبهشت، ۱۳۹۰ سلام بر مهندسان عزیز کسی هست که بتونه سیالات رو طبقه بندی کنه..یعنی انواع سیال انواع جریان انواع قوانین حاکم بر سیالات و طبقه بندی های مفید دیگه رو انجام بده...فقط طبقه بندی نیاز به توضیح هر مورد نیست... 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اردیبهشت، ۱۳۹۰ سلام بر مهندسان عزیزکسی هست که بتونه سیالات رو طبقه بندی کنه..یعنی انواع سیال انواع جریان انواع قوانین حاکم بر سیالات و طبقه بندی های مفید دیگه رو انجام بده...فقط طبقه بندی نیاز به توضیح هر مورد نیست... سیالات:نیوتنی-غیرنیوتنی آرام-گذرا-آشفته ویسکوزیته-غیرویسکوزیته ایده آل و یا غیر ایده آل تراکم پذیر-تراکم ناپذیر و... لینک به دیدگاه
Hossein.B 3666 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اردیبهشت، ۱۳۹۰ سیالات:نیوتنی-غیرنیوتنیآرام-گذرا-آشفته ویسکوزیته-غیرویسکوزیته ایده آل و یا غیر ایده آل تراکم پذیر-تراکم ناپذیر و... ممنون اما منظور من طبقه بندی وسیعتره 1 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اردیبهشت، ۱۳۹۰ ممنون اما منظور من طبقه بندی وسیعتره بیشتر توضیح بفرمایید لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده