EVF 5465 مالک ارسال شده در 20 فروردین، 2011 این رو چک کردم.در فصل جریان لزج کتاب استریتر گفته چون در جریان مغشوش تنش برشی در زیر لایه آرام ثابت هست پس سرعت خطیه.و برای دو مورد دیگه هم لگاریتمی رو بیان کرده دقیقا من برعکس اینو خوندم امروز!!! چه ترجمه هایی واقعا! 1
M!Zare 48037 ارسال شده در 20 فروردین، 2011 دقیقا من برعکس اینو خوندم امروز!!! چه ترجمه هایی واقعا! :jawdrop:حالا کدوم درسته؟
bluemoon 13 ارسال شده در 26 فروردین، 2011 منظورم از دوک همان ایرفویل حجیم شده است.من فکر میکردم اگر از قسمت کروی جلو به انتها بریم این ضریب کمتره ولی در جایی دیدم که نه.برعکسش کمتره ،چون در ساختار اتومبیلهای مسابقه هم اگر دقت کنیم قسمت جلو نوک تیز تر است. نه مهندس جان اشتباه نکن ضریب درگ وقتی کمتر میشه که پشت مانع توربولانس کمتری بوجود بیاد.یعنی وقتی قسمت پهن رو به جریان قرار داشته باشه.تو طراحی ماشین های مسابقه برای اینکه ماشین با نیروی بیشتری به سطح جاده فشرده بشه شکلشو اونطوری انتخاب میکنن(به خاطر پایداری روی جاده و عدم لغزش به خاطر افزایش سرعت ناگهانی) 3
ehsan.kh1002 13 ارسال شده در 27 فروردین، 2011 با سلام خواهش می کنم جزوه مکانیک سیالات 2 مهندسی مکانیک رو اگه دارین برام بزارین تو تموم سایت ها گشتم ولی مال مهندسی شیمی تنها هست به درد مکانیک نمی خوره ممنون میشم
M!Zare 48037 ارسال شده در 4 اردیبهشت، 2011 یک کره داریم.جریان از سمت چپ به ان برخورد میکنه و لایه مرزی بر روی کره شروع به رشد میکنه.در نقطه برخورد سرعت صفره پس فشار ماکزیمم هست.در نوک کره (بالای آن)هم فشار صفره،چون تغییر جهت میده.اما بنظر شما فشار در پشت کره چگون هست؟یعنی 90 درجه از قله به سمت راست؟ 2
kingi 159 ارسال شده در 4 اردیبهشت، 2011 یک کره داریم.جریان از سمت چپ به ان برخورد میکنه و لایه مرزی بر روی کره شروع به رشد میکنه.در نقطه برخورد سرعت صفره پس فشار ماکزیمم هست.در نوک کره (بالای آن)هم فشار صفره،چون تغییر جهت میده.اما بنظر شما فشار در پشت کره چگون هست؟یعنی 90 درجه از قله به سمت راست؟ با استفاده از معادله برنولی میتونید حسابش کنید.میشه: P+.5pv^2 4
M!Zare 48037 ارسال شده در 5 اردیبهشت، 2011 با استفاده از معادله برنولی میتونید حسابش کنید.میشه:P+.5pv^2 آخه معادله برنولی شرایط خاصی داره.آیا بعد از جدایش میشه برنولی نوشت؟رابطه این فشار با فشار نقطه متناظر در سمت چپ چگونه است؟ 3
kingi 159 ارسال شده در 5 اردیبهشت، 2011 آخه معادله برنولی شرایط خاصی داره.آیا بعد از جدایش میشه برنولی نوشت؟رابطه این فشار با فشار نقطه متناظر در سمت چپ چگونه است؟ اره فکر کنم.اخه توکتاب سیالات پارسه که از برنولی نوشته 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 5 اردیبهشت، 2011 اره فکر کنم.اخهتوکتاب سیالات پارسه که از برنولی نوشته حالا کمتر میشه یا بیشتر؟میشه یه مقایسه کلی بین این سه فشار بنویسید.
kingi 159 ارسال شده در 5 اردیبهشت، 2011 حالا کمتر میشه یا بیشتر؟میشه یه مقایسه کلی بین این سه فشار بنویسید. اول و اخر برابر و ماکسیمم. قله مینیمم. این میتونید به صورت سربالای و سرازیری فشار حفظ کنید 4
M!Zare 48037 ارسال شده در 5 اردیبهشت، 2011 اول و اخر برابر و ماکسیمم.قله مینیمم. این میتونید به صورت سربالای و سرازیری فشار حفظ کنید ممنون.گرچه تستیش این درسته.ولی در واقعیت با تساوی ماکزیمم ها شک دارم. 3
راه سبز امید 1331 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2011 من فک میکنم پشت کره خلا بوجود میاد شاید از نظر اندازه اول و آخر یکی باشن ولی عکس همن اگه عکس نبودن نیروی لیفتی هم واسه هواپیماها بوجود نمیومد البته فک کنم آخه من تازه تو 4 سال فهمیدم رو هیچی نمیشه پافشاری ، اصرار یا تاکید کرد 3
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 15 تیر، 2011 سلام دوستان سوال دارم:mrsbeasley: لطفا پیرامون سوال 62(کنکور ارشد مکانیک 90 توضیح دهید)-سوال در ضمیمه قرار گرفته است با قانون لزجت نیوتن حل میشود؟ من این طور نوشتم ...ببینید آیا اشتباه است یا درست؟ اندیس 1و2 را برای لزجت فراموش کردم بگذارم فقط با تشکر 3
M!Zare 48037 ارسال شده در 16 تیر، 2011 سلامدوستان سوال دارم:mrsbeasley: لطفا پیرامون سوال 62(کنکور ارشد مکانیک 90 توضیح دهید)-سوال در ضمیمه قرار گرفته است با قانون لزجت نیوتن حل میشود؟ من این طور نوشتم ...ببینید آیا اشتباه است یا درست؟ اندیس 1و2 را برای لزجت فراموش کردم بگذارم فقط با تشکر 3
HaMiD.CFD 20379 ارسال شده در 16 تیر، 2011 با تشکر از سطر سوم به بعد متوجه نشدم چی شد! اندیسهای 1و2قاطی پاطی شد این سوال در کنکور قبلا تکرار شده بود؟ 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 17 تیر، 2011 با تشکراز سطر سوم به بعد متوجه نشدم چی شد! اندیسهای 1و2قاطی پاطی شد این سوال در کنکور قبلا تکرار شده بود؟ نه اندیس ها قاطی نشد. میدانیم که در محل برخورد دو صفحه تنش برشی مساویست.از این تساوی استفاده کرده و تنش های برشی دو سمت را بدست آورده.سرعت در صفحه ساکن صفر،صفحه وسطی u0 و صفحه بالایی u گرفته. چون صفحه وسطی در وسط دو صفحه دیگر است،بنابراین تغییرات ارتفاع در هر دو یکسان است. و مخرج هر دو برابر است ،با نوشتن تغییرات سرعت و ساده سازی،سرعت صفحه وسطی را محاسبه نموده است.و سپس در فرمول تنش بجای سرعت صفحه وسطی،آن را بر حسب سرعت u و پارامترهای مشخص مساله را قرار داده و نهایتا صورت و مخرج را بر لزجت اولی و یکبار بر لزجت دومی تقسیم نموده که اینجا یک اشتباه کوچک در ساده سازی اولی کرده است. مشابه آن را دیده بودم ولی این را نه. 3
Hossein.B 3666 ارسال شده در 1 مرداد، 2011 سلام بر مهندسان عزیز کسی هست که بتونه سیالات رو طبقه بندی کنه..یعنی انواع سیال انواع جریان انواع قوانین حاکم بر سیالات و طبقه بندی های مفید دیگه رو انجام بده...فقط طبقه بندی نیاز به توضیح هر مورد نیست... 1
M!Zare 48037 ارسال شده در 1 مرداد، 2011 سلام بر مهندسان عزیزکسی هست که بتونه سیالات رو طبقه بندی کنه..یعنی انواع سیال انواع جریان انواع قوانین حاکم بر سیالات و طبقه بندی های مفید دیگه رو انجام بده...فقط طبقه بندی نیاز به توضیح هر مورد نیست... سیالات:نیوتنی-غیرنیوتنی آرام-گذرا-آشفته ویسکوزیته-غیرویسکوزیته ایده آل و یا غیر ایده آل تراکم پذیر-تراکم ناپذیر و...
Hossein.B 3666 ارسال شده در 1 مرداد، 2011 سیالات:نیوتنی-غیرنیوتنیآرام-گذرا-آشفته ویسکوزیته-غیرویسکوزیته ایده آل و یا غیر ایده آل تراکم پذیر-تراکم ناپذیر و... ممنون اما منظور من طبقه بندی وسیعتره 1
ارسال های توصیه شده