EVF 5465 ارسال شده در 4 فروردین، 2011 با سلام خدمت دوستان هرکس اینجا سوالی در مورد سیالات1و2 و دینامیک گاز ها داره من در خدمتشم. 10
ABH 14 ارسال شده در 4 فروردین، 2011 راجع به جریان تو شیپوره همگرا واگرا که توی سیالات 2 تو فصل جریان های تراکم پذیر هست اطلاعات داری یا نه / 4
M!Zare 48037 ارسال شده در 5 فروردین، 2011 اگر ماخ در گلوگاه یک بشه،حتما جریان خروبی از نازل همگرا واگرا فراصوت است؟ 6
EVF 5465 مالک ارسال شده در 5 فروردین، 2011 راجع به جریان تو شیپوره همگرا واگرا که توی سیالات 2 تو فصل جریان های تراکم پذیر هست اطلاعات داری یا نه / چه اطلاعاتی میخوای؟؟ میشه دقیق تر بگی؟ 3
EVF 5465 مالک ارسال شده در 5 فروردین، 2011 اگر ماخ در گلوگاه یک بشه،حتما جریان خروبی از نازل همگرا واگرا فراصوت است؟ بستگی به این دارد که جریان ورودی مادن صوت است یا ما فوق صوت؟ و اینکه موج ضربه ای عمودی در نازل اتفاق می افتد یا نه که احتمال ایجاد موج ضربه ای تغییرات پس فشار نسبت به فشار سکون است. اگر موج ضربه ای نداشته باشیم جریان خروجی مادون صوت و با عدد ماخ کمتر از 1 می باشد. 7
M!Zare 48037 ارسال شده در 5 فروردین، 2011 بستگی به این دارد که جریان ورودی مادن صوت است یا ما فوق صوت؟ و اینکه موج ضربه ای عمودی در نازل اتفاق می افتد یا نه که احتمال ایجاد موج ضربه ای تغییرات پس فشار نسبت به فشار سکون است.اگر موج ضربه ای نداشته باشیم جریان خروجی مادون صوت و با عدد ماخ کمتر از 1 می باشد. ممنون.مگر در نازل همگرا و قبل از گلوگاه جریان مادون صوت نیست؟پس چگونه ممکن است موج ایجاد شود؟ 4
EVF 5465 مالک ارسال شده در 5 فروردین، 2011 ممنون.مگر در نازل همگرا و قبل از گلوگاه جریان مادون صوت نیست؟پس چگونه ممکن است موج ایجاد شود؟ نه الزما مادون صوت نیست. بعدم عرض کردم ایجاد موج بستگی به فشار دارد. 3
M!Zare 48037 ارسال شده در 16 فروردین، 2011 شرط لازم و کافی برای اینکه جریان در شیپوره بطور کلی تشابه داشته باشد چیست؟ تساوی عدد ماخ ؟عدد رینولدز؟ و تشابه هندسی دو کانال؟کدامها؟.چرا؟ 3
EVF 5465 مالک ارسال شده در 16 فروردین، 2011 شرط لازم و کافی برای اینکه جریان در شیپوره بطور کلی تشابه داشته باشد چیست؟تساوی عدد ماخ ؟عدد رینولدز؟ و تشابه هندسی دو کانال؟کدامها؟.چرا؟ شرطهاش اینه که اولا تشابه هندسی داشته باشن و اعداد ماخ هم به نسبت تغییر کنه ( وقتی مساحتها با هم تشابه دارند عدد ماخ باید به نسبت مساحتها باید تغییر کنه و الزما برابر نیست. چون ماخ با سرعت محلی رابطه مستقیم داره) رینولدز نقش کمی داره چون طول شیپوره کم هستش و ما از اثرات استهلاک ویسکوز و هم چنین تشکیل لایه مرزی صرف نظر می کنیم. 5
M!Zare 48037 ارسال شده در 17 فروردین، 2011 شرطهاش اینه که اولا تشابه هندسی داشته باشن و اعداد ماخ هم به نسبت تغییر کنه ( وقتی مساحتها با هم تشابه دارند عدد ماخ باید به نسبت مساحتها باید تغییر کنه و الزما برابر نیست. چون ماخ با سرعت محلی رابطه مستقیم داره)رینولدز نقش کمی داره چون طول شیپوره کم هستش و ما از اثرات استهلاک ویسکوز و هم چنین تشکیل لایه مرزی صرف نظر می کنیم. این سوال سیالات مکانیک سال 69 بوده و جالب این که نویسنده کتاب(خداکرمی)هر سه را یعنی تشابه هندسی و تساوی رینولدز و ماخ را در نظر گرفته. 4
M!Zare 48037 ارسال شده در 18 فروردین، 2011 در مورد سوال قبلی من خودم به تساوی رینولدز مشکوکم.؟شما نظری ندارید؟ پروفیل سرعت در ناحیه مغشوش در لایه مرزی صفحه مسطح در نواحی زیر لایه و گذر و مغشوش چگونه است؟(راهنمایی:منظورم خطی-سهمی-لگاریتمی است) 3
EVF 5465 مالک ارسال شده در 18 فروردین، 2011 در مورد سوال قبلی من خودم به تساوی رینولدز مشکوکم.؟شما نظری ندارید؟پروفیل سرعت در ناحیه مغشوش در لایه مرزی صفحه مسطح در نواحی زیر لایه و گذر و مغشوش چگونه است؟(راهنمایی:منظورم خطی-سهمی-لگاریتمی است) من گمون نمی کنم رینولدز بتونه در تشابه نقش مهمی داشته باشه. اما سوال می کنم در مرد پروفیل سرعت ما میتونیم پروفیل حدس بزنیم و بریم دنبال جوابهاش که دقیق ترین پروفیل سرعت پروفیل بلازیوس بود. پروفیل های سهموی دقیق ترن و می تونن هر درجه ای داشته باشند. شما می تونین با هر درجه ای حل کنید البته با توجه به شرایط مرزی و ضرایب معدلتونو بدست بیارید. 5
EVF 5465 مالک ارسال شده در 18 فروردین، 2011 ضریب درگ جریان عبوری بر روی دوک در چه جهتی کمتر است؟ من دوک رو نفهمیدم؟؟؟ ضریب درگ به شکل بستگی داره تو کتابهای مکانیک سیالات جدولی به نام جدول شلیختینگ هست که میتونید ازش استفاده کنید و همینطور برای اشکال مختلف ضریب درگ رو محاسبه کرده. 4
M!Zare 48037 ارسال شده در 19 فروردین، 2011 من گمون نمی کنم رینولدز بتونه در تشابه نقش مهمی داشته باشه. اما سوال می کنمدر مرد پروفیل سرعت ما میتونیم پروفیل حدس بزنیم و بریم دنبال جوابهاش که دقیق ترین پروفیل سرعت پروفیل بلازیوس بود. پروفیل های سهموی دقیق ترن و می تونن هر درجه ای داشته باشند. شما می تونین با هر درجه ای حل کنید البته با توجه به شرایط مرزی و ضرایب معدلتونو بدست بیارید. من هم نظرم همینه ولی باز ایشون جواب دادند که زیرلایه خطی و بافر و مغشوش هم لگاریتمی 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 19 فروردین، 2011 من دوک رو نفهمیدم؟؟؟ ضریب درگ به شکل بستگی داره تو کتابهای مکانیک سیالات جدولی به نام جدول شلیختینگ هست که میتونید ازش استفاده کنید و همینطور برای اشکال مختلف ضریب درگ رو محاسبه کرده. منظورم از دوک همان ایرفویل حجیم شده است.من فکر میکردم اگر از قسمت کروی جلو به انتها بریم این ضریب کمتره ولی در جایی دیدم که نه.برعکسش کمتره ،چون در ساختار اتومبیلهای مسابقه هم اگر دقت کنیم قسمت جلو نوک تیز تر است. 4
EVF 5465 مالک ارسال شده در 19 فروردین، 2011 من هم نظرم همینه ولی باز ایشون جواب دادند که زیرلایه خطی و بافر و مغشوش هم لگاریتمی پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره 4
M!Zare 48037 ارسال شده در 19 فروردین، 2011 پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره :ws44::ws44:بسیاری از گزینه ها من با نویسنده کتاب به تناقض رسیدم.خدا بهمون رحم کنه. 2
EVF 5465 مالک ارسال شده در 19 فروردین، 2011 :ws44::ws44:بسیاری از گزینه ها من با نویسنده کتاب به تناقض رسیدم.خدا بهمون رحم کنه. زیاد به اینا توجه نکن واسه ارشد مهم فهمیدنه. 3
M!Zare 48037 ارسال شده در 20 فروردین، 2011 پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره این رو چک کردم.در فصل جریان لزج کتاب استریتر گفته چون در جریان مغشوش تنش برشی در زیر لایه آرام ثابت هست پس سرعت خطیه.و برای دو مورد دیگه هم لگاریتمی رو بیان کرده 2
ارسال های توصیه شده