رفتن به مطلب

رفع اشکال دروس سیالات1و2 و دینامیک گازها


EVF

ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

با سلام خدمت دوستان

هرکس اینجا سوالی در مورد سیالات1و2 و دینامیک گاز ها داره من در خدمتشم.

  • Like 10
  • پاسخ 138
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ارسال شده در

راجع به جریان تو شیپوره همگرا واگرا که توی سیالات 2 تو فصل جریان های تراکم پذیر هست اطلاعات داری یا نه / :ws52:

  • Like 4
ارسال شده در

اگر ماخ در گلوگاه یک بشه،حتما جریان خروبی از نازل همگرا واگرا فراصوت است؟

  • Like 6
ارسال شده در
راجع به جریان تو شیپوره همگرا واگرا که توی سیالات 2 تو فصل جریان های تراکم پذیر هست اطلاعات داری یا نه / :ws52:

چه اطلاعاتی میخوای؟؟ میشه دقیق تر بگی؟

  • Like 3
ارسال شده در
اگر ماخ در گلوگاه یک بشه،حتما جریان خروبی از نازل همگرا واگرا فراصوت است؟

بستگی به این دارد که جریان ورودی مادن صوت است یا ما فوق صوت؟ و اینکه موج ضربه ای عمودی در نازل اتفاق می افتد یا نه که احتمال ایجاد موج ضربه ای تغییرات پس فشار نسبت به فشار سکون است.

اگر موج ضربه ای نداشته باشیم جریان خروجی مادون صوت و با عدد ماخ کمتر از 1 می باشد.

  • Like 7
ارسال شده در
بستگی به این دارد که جریان ورودی مادن صوت است یا ما فوق صوت؟ و اینکه موج ضربه ای عمودی در نازل اتفاق می افتد یا نه که احتمال ایجاد موج ضربه ای تغییرات پس فشار نسبت به فشار سکون است.

اگر موج ضربه ای نداشته باشیم جریان خروجی مادون صوت و با عدد ماخ کمتر از 1 می باشد.

ممنون.مگر در نازل همگرا و قبل از گلوگاه جریان مادون صوت نیست؟پس چگونه ممکن است موج ایجاد شود؟

  • Like 4
ارسال شده در
ممنون.مگر در نازل همگرا و قبل از گلوگاه جریان مادون صوت نیست؟پس چگونه ممکن است موج ایجاد شود؟

نه الزما مادون صوت نیست.

بعدم عرض کردم ایجاد موج بستگی به فشار دارد.

  • Like 3
  • 2 هفته بعد...
ارسال شده در

شرط لازم و کافی برای اینکه جریان در شیپوره بطور کلی تشابه داشته باشد چیست؟

تساوی عدد ماخ ؟عدد رینولدز؟ و تشابه هندسی دو کانال؟کدامها؟.چرا؟

  • Like 3
ارسال شده در
شرط لازم و کافی برای اینکه جریان در شیپوره بطور کلی تشابه داشته باشد چیست؟

تساوی عدد ماخ ؟عدد رینولدز؟ و تشابه هندسی دو کانال؟کدامها؟.چرا؟

شرطهاش اینه که اولا تشابه هندسی داشته باشن و اعداد ماخ هم به نسبت تغییر کنه ( وقتی مساحتها با هم تشابه دارند عدد ماخ باید به نسبت مساحتها باید تغییر کنه و الزما برابر نیست. چون ماخ با سرعت محلی رابطه مستقیم داره)

رینولدز نقش کمی داره چون طول شیپوره کم هستش و ما از اثرات استهلاک ویسکوز و هم چنین تشکیل لایه مرزی صرف نظر می کنیم.

  • Like 5
ارسال شده در
شرطهاش اینه که اولا تشابه هندسی داشته باشن و اعداد ماخ هم به نسبت تغییر کنه ( وقتی مساحتها با هم تشابه دارند عدد ماخ باید به نسبت مساحتها باید تغییر کنه و الزما برابر نیست. چون ماخ با سرعت محلی رابطه مستقیم داره)

رینولدز نقش کمی داره چون طول شیپوره کم هستش و ما از اثرات استهلاک ویسکوز و هم چنین تشکیل لایه مرزی صرف نظر می کنیم.

این سوال سیالات مکانیک سال 69 بوده و جالب این که نویسنده کتاب(خداکرمی)هر سه را یعنی تشابه هندسی و تساوی رینولدز و ماخ را در نظر گرفته.:ws52:

  • Like 4
ارسال شده در

در مورد سوال قبلی من خودم به تساوی رینولدز مشکوکم.؟شما نظری ندارید؟

پروفیل سرعت در ناحیه مغشوش در لایه مرزی صفحه مسطح در نواحی زیر لایه و گذر و مغشوش چگونه است؟(راهنمایی:منظورم خطی-سهمی-لگاریتمی است)

  • Like 3
ارسال شده در

ضریب درگ جریان عبوری بر روی دوک در چه جهتی کمتر است؟

  • Like 3
ارسال شده در
در مورد سوال قبلی من خودم به تساوی رینولدز مشکوکم.؟شما نظری ندارید؟

پروفیل سرعت در ناحیه مغشوش در لایه مرزی صفحه مسطح در نواحی زیر لایه و گذر و مغشوش چگونه است؟(راهنمایی:منظورم خطی-سهمی-لگاریتمی است)

من گمون نمی کنم رینولدز بتونه در تشابه نقش مهمی داشته باشه. اما سوال می کنم

در مرد پروفیل سرعت ما میتونیم پروفیل حدس بزنیم و بریم دنبال جوابهاش که دقیق ترین پروفیل سرعت پروفیل بلازیوس بود.

پروفیل های سهموی دقیق ترن و می تونن هر درجه ای داشته باشند.

شما می تونین با هر درجه ای حل کنید البته با توجه به شرایط مرزی و ضرایب معدلتونو بدست بیارید.

  • Like 5
ارسال شده در
ضریب درگ جریان عبوری بر روی دوک در چه جهتی کمتر است؟

من دوک رو نفهمیدم؟؟؟

ضریب درگ به شکل بستگی داره تو کتابهای مکانیک سیالات جدولی به نام جدول شلیختینگ هست که میتونید ازش استفاده کنید و همینطور برای اشکال مختلف ضریب درگ رو محاسبه کرده.

  • Like 4
ارسال شده در
من گمون نمی کنم رینولدز بتونه در تشابه نقش مهمی داشته باشه. اما سوال می کنم

در مرد پروفیل سرعت ما میتونیم پروفیل حدس بزنیم و بریم دنبال جوابهاش که دقیق ترین پروفیل سرعت پروفیل بلازیوس بود.

پروفیل های سهموی دقیق ترن و می تونن هر درجه ای داشته باشند.

شما می تونین با هر درجه ای حل کنید البته با توجه به شرایط مرزی و ضرایب معدلتونو بدست بیارید.

من هم نظرم همینه ولی باز ایشون جواب دادند که زیرلایه خطی و بافر و مغشوش هم لگاریتمی:ws52:

  • Like 2
ارسال شده در
من دوک رو نفهمیدم؟؟؟

ضریب درگ به شکل بستگی داره تو کتابهای مکانیک سیالات جدولی به نام جدول شلیختینگ هست که میتونید ازش استفاده کنید و همینطور برای اشکال مختلف ضریب درگ رو محاسبه کرده.

منظورم از دوک همان ایرفویل حجیم شده است.من فکر میکردم اگر از قسمت کروی جلو به انتها بریم این ضریب کمتره ولی در جایی دیدم که نه.برعکسش کمتره ،چون در ساختار اتومبیلهای مسابقه هم اگر دقت کنیم قسمت جلو نوک تیز تر است.

  • Like 4
ارسال شده در
من هم نظرم همینه ولی باز ایشون جواب دادند که زیرلایه خطی و بافر و مغشوش هم لگاریتمی:ws52:

پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره

  • Like 4
ارسال شده در
پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره

:ws44::ws44::ws44::ws44:بسیاری از گزینه ها من با نویسنده کتاب به تناقض رسیدم.خدا بهمون رحم کنه.

  • Like 2
ارسال شده در
:ws44::ws44::ws44::ws44:بسیاری از گزینه ها من با نویسنده کتاب به تناقض رسیدم.خدا بهمون رحم کنه.

زیاد به اینا توجه نکن واسه ارشد مهم فهمیدنه.

  • Like 3
ارسال شده در
پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره

این رو چک کردم.در فصل جریان لزج کتاب استریتر گفته چون در جریان مغشوش تنش برشی در زیر لایه آرام ثابت هست پس سرعت خطیه.و برای دو مورد دیگه هم لگاریتمی رو بیان کرده

  • Like 2

×
×
  • اضافه کردن...