رفتن به مطلب

رفع اشکال دروس سیالات1و2 و دینامیک گازها


ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 138
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

راجع به جریان تو شیپوره همگرا واگرا که توی سیالات 2 تو فصل جریان های تراکم پذیر هست اطلاعات داری یا نه / :ws52:

چه اطلاعاتی میخوای؟؟ میشه دقیق تر بگی؟

لینک به دیدگاه
اگر ماخ در گلوگاه یک بشه،حتما جریان خروبی از نازل همگرا واگرا فراصوت است؟

بستگی به این دارد که جریان ورودی مادن صوت است یا ما فوق صوت؟ و اینکه موج ضربه ای عمودی در نازل اتفاق می افتد یا نه که احتمال ایجاد موج ضربه ای تغییرات پس فشار نسبت به فشار سکون است.

اگر موج ضربه ای نداشته باشیم جریان خروجی مادون صوت و با عدد ماخ کمتر از 1 می باشد.

لینک به دیدگاه
بستگی به این دارد که جریان ورودی مادن صوت است یا ما فوق صوت؟ و اینکه موج ضربه ای عمودی در نازل اتفاق می افتد یا نه که احتمال ایجاد موج ضربه ای تغییرات پس فشار نسبت به فشار سکون است.

اگر موج ضربه ای نداشته باشیم جریان خروجی مادون صوت و با عدد ماخ کمتر از 1 می باشد.

ممنون.مگر در نازل همگرا و قبل از گلوگاه جریان مادون صوت نیست؟پس چگونه ممکن است موج ایجاد شود؟

لینک به دیدگاه
ممنون.مگر در نازل همگرا و قبل از گلوگاه جریان مادون صوت نیست؟پس چگونه ممکن است موج ایجاد شود؟

نه الزما مادون صوت نیست.

بعدم عرض کردم ایجاد موج بستگی به فشار دارد.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

شرط لازم و کافی برای اینکه جریان در شیپوره بطور کلی تشابه داشته باشد چیست؟

تساوی عدد ماخ ؟عدد رینولدز؟ و تشابه هندسی دو کانال؟کدامها؟.چرا؟

لینک به دیدگاه
شرط لازم و کافی برای اینکه جریان در شیپوره بطور کلی تشابه داشته باشد چیست؟

تساوی عدد ماخ ؟عدد رینولدز؟ و تشابه هندسی دو کانال؟کدامها؟.چرا؟

شرطهاش اینه که اولا تشابه هندسی داشته باشن و اعداد ماخ هم به نسبت تغییر کنه ( وقتی مساحتها با هم تشابه دارند عدد ماخ باید به نسبت مساحتها باید تغییر کنه و الزما برابر نیست. چون ماخ با سرعت محلی رابطه مستقیم داره)

رینولدز نقش کمی داره چون طول شیپوره کم هستش و ما از اثرات استهلاک ویسکوز و هم چنین تشکیل لایه مرزی صرف نظر می کنیم.

لینک به دیدگاه
شرطهاش اینه که اولا تشابه هندسی داشته باشن و اعداد ماخ هم به نسبت تغییر کنه ( وقتی مساحتها با هم تشابه دارند عدد ماخ باید به نسبت مساحتها باید تغییر کنه و الزما برابر نیست. چون ماخ با سرعت محلی رابطه مستقیم داره)

رینولدز نقش کمی داره چون طول شیپوره کم هستش و ما از اثرات استهلاک ویسکوز و هم چنین تشکیل لایه مرزی صرف نظر می کنیم.

این سوال سیالات مکانیک سال 69 بوده و جالب این که نویسنده کتاب(خداکرمی)هر سه را یعنی تشابه هندسی و تساوی رینولدز و ماخ را در نظر گرفته.:ws52:

لینک به دیدگاه

در مورد سوال قبلی من خودم به تساوی رینولدز مشکوکم.؟شما نظری ندارید؟

پروفیل سرعت در ناحیه مغشوش در لایه مرزی صفحه مسطح در نواحی زیر لایه و گذر و مغشوش چگونه است؟(راهنمایی:منظورم خطی-سهمی-لگاریتمی است)

لینک به دیدگاه
در مورد سوال قبلی من خودم به تساوی رینولدز مشکوکم.؟شما نظری ندارید؟

پروفیل سرعت در ناحیه مغشوش در لایه مرزی صفحه مسطح در نواحی زیر لایه و گذر و مغشوش چگونه است؟(راهنمایی:منظورم خطی-سهمی-لگاریتمی است)

من گمون نمی کنم رینولدز بتونه در تشابه نقش مهمی داشته باشه. اما سوال می کنم

در مرد پروفیل سرعت ما میتونیم پروفیل حدس بزنیم و بریم دنبال جوابهاش که دقیق ترین پروفیل سرعت پروفیل بلازیوس بود.

پروفیل های سهموی دقیق ترن و می تونن هر درجه ای داشته باشند.

شما می تونین با هر درجه ای حل کنید البته با توجه به شرایط مرزی و ضرایب معدلتونو بدست بیارید.

لینک به دیدگاه
ضریب درگ جریان عبوری بر روی دوک در چه جهتی کمتر است؟

من دوک رو نفهمیدم؟؟؟

ضریب درگ به شکل بستگی داره تو کتابهای مکانیک سیالات جدولی به نام جدول شلیختینگ هست که میتونید ازش استفاده کنید و همینطور برای اشکال مختلف ضریب درگ رو محاسبه کرده.

لینک به دیدگاه
من گمون نمی کنم رینولدز بتونه در تشابه نقش مهمی داشته باشه. اما سوال می کنم

در مرد پروفیل سرعت ما میتونیم پروفیل حدس بزنیم و بریم دنبال جوابهاش که دقیق ترین پروفیل سرعت پروفیل بلازیوس بود.

پروفیل های سهموی دقیق ترن و می تونن هر درجه ای داشته باشند.

شما می تونین با هر درجه ای حل کنید البته با توجه به شرایط مرزی و ضرایب معدلتونو بدست بیارید.

من هم نظرم همینه ولی باز ایشون جواب دادند که زیرلایه خطی و بافر و مغشوش هم لگاریتمی:ws52:

لینک به دیدگاه
من دوک رو نفهمیدم؟؟؟

ضریب درگ به شکل بستگی داره تو کتابهای مکانیک سیالات جدولی به نام جدول شلیختینگ هست که میتونید ازش استفاده کنید و همینطور برای اشکال مختلف ضریب درگ رو محاسبه کرده.

منظورم از دوک همان ایرفویل حجیم شده است.من فکر میکردم اگر از قسمت کروی جلو به انتها بریم این ضریب کمتره ولی در جایی دیدم که نه.برعکسش کمتره ،چون در ساختار اتومبیلهای مسابقه هم اگر دقت کنیم قسمت جلو نوک تیز تر است.

لینک به دیدگاه
من هم نظرم همینه ولی باز ایشون جواب دادند که زیرلایه خطی و بافر و مغشوش هم لگاریتمی:ws52:

پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره

لینک به دیدگاه
پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره

:ws44::ws44::ws44::ws44:بسیاری از گزینه ها من با نویسنده کتاب به تناقض رسیدم.خدا بهمون رحم کنه.

لینک به دیدگاه
:ws44::ws44::ws44::ws44:بسیاری از گزینه ها من با نویسنده کتاب به تناقض رسیدم.خدا بهمون رحم کنه.

زیاد به اینا توجه نکن واسه ارشد مهم فهمیدنه.

لینک به دیدگاه
پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره

این رو چک کردم.در فصل جریان لزج کتاب استریتر گفته چون در جریان مغشوش تنش برشی در زیر لایه آرام ثابت هست پس سرعت خطیه.و برای دو مورد دیگه هم لگاریتمی رو بیان کرده

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...