pme 3474 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مهر، ۱۳۸۹ من موندم که چرا من تو این یکی تاپیک فقط نمیتونم پستامو ببینم تا 24 ساعت بعد ؟ آره منم اون اوايل كه پست زدين مي ديدم كه آخرين ارسال از شماست ولي صفحه ي قبلشو باز مي كرد نه صفحه اي كه پست شما رو داشت 5 لینک به دیدگاه
Amir R. Haddadi 9164 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مهر، ۱۳۸۹ خب با تشكر از همه دستان كه در بحث شركت كرده اند ... فعلا براي بخش اول بخاطر اطلاعات خوبي كه دوست خوبم رضا عزيز در اختيار ما گذاشت 10 امتياز به rezanassimi داده خواهد شد كه بزودي واريز ميشه ... پاداش ديگر دوستان نيز بزودي اعلام ميشه ... اما يه خبر خوب بنا به در خواست دوست خوبمون آرانوس قراره بزودي زير تالار بررسي مشكلات عمران و سازه ايجاد كنيم از دوستان ميخوام در بخش اتاق مديريت تالار كه قبلا هم بحث ميكرديم نظرشون اعلام كنند ... يه ظري هم در مورد اسم زير تالار بدند كه چي بهتره 8 لینک به دیدگاه
آرانوس 6500 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مهر، ۱۳۸۹ خوب دوستان به نظرم بهتره اول بحث آسفالت رو جمع و جورش کنیم بعد بریم سراغ بقیه مطالب مثل سرعتگیر و.... من یه خلاصه ای از دلایل ایجاد مشکلات رو که دوستان به خصوص آقارضای عزیز فرمودن رو بیان میکنم و بعدش هم خواهش میکنم درمورد راه حل رفع و ترمیم این عیوب صحبت بشه و در نهایت بریم سراغ موضوع بعدی تا حداقل بحث به آسفالت به یه سرانجامی رسیده باشه. اگه درمورد دلایلش توضیح بیشتر خواستین تو صفحه 2و3 همین تاپیک آقارضا و بقیه دوستان :آقاامیررضا زحمتشو کشیدن مشکلات: 1- شكست آسفالت 2- تخریب پوست سوسماری یا موزاییکیه 3-ترکهای دوباندی در بين دو خط 4- ترکهای انعکاسی 5- فرسايش یا گر شدن! 6- ترمیم نامناسب دریچه 7- Bleeding 8 لینک به دیدگاه
vahid hipodamus 7044 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مهر، ۱۳۸۹ من خیلی تو زمینه ی آسفالت نبودم الا اینکه یه چنتا خیابونو روکش کردیم (پیمانکاری میگم)ولی تا جایی که میدونم به آسفالت یه چیزایی اضافه میکنن که دوام و کیفیت آسفالتو بالا میبره البته نه تو ایران من چند جایرو میشناسم که قبل از انقلاب آسفالت شده هنوزم که هنوزه همون آسفالتو داره میشه یه کم توضیح بدین اون مواد چیه؟ ممنون میشم 7 لینک به دیدگاه
vahid hipodamus 7044 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 مهر، ۱۳۸۹ دادا این تاپیک تخته شده ؟ قرار بود موضوع جدید بدین ؟ 6 لینک به دیدگاه
آرانوس 6500 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 آذر، ۱۳۸۹ خوب من خلاصه مقاله ای که گذاشته بودم از آقایون عباس داروئی کارشناس ارشد عمران رضا امیرپور کارشناس عمران رو مجددا میذارم مطالبش بسیار مفید بود مبناي كار، استفاده از قير اصلاح شده با پلیمر در عمليات درزگيري ميباشد كه ضمن داشتن خواص چسبندگي، ارتجاعي و تحمل بالا در برابر تغييرات دماي محيط، كار آببندي تركهاي سطح آسفالت را به خوبي انجام داده و عمر متوسط روكش آسفالت را بين 3 تا 5 سال افزايش ميدهد. در اينجا تأكيد ميكنيم كه پيش از انتخاب روش بهسازي يك راه، ترتيب دادن يك گروه شناسايي مجرب جهت تشخيص نوع و شدت خرابي رويه آن محور و در پي آن به كار بردن درزگيري در كنار يكي از روشهاي اصلي بهسازي (مثلاً لكهگيري) نقش بسيار مهمي در كاهش هزينه ها و افزايش كارايي خواهد داشت. درزگيري در مورد تركهايي انجام ميشود كه مدت زمان زيادي از وقوع آنها نگذشته باشد و جداره هاي ترك از استحكام كافي برخوردار باشند. در غير اينصورت عمليات درزگيري نتيجه بخش نخواهد بود. به عنوان مثال در تركهاي پوست سوسماري كه علل پديدار شدن آن ريشه در نقص و عدم استحكام در لايههاي زيرين لايه آسفالت داشته و زماني پديدار ميشوند كه كار از كار گذشته و آسفالتي كه اين تركها در آن به وجود آمده باشد، ترميم پذير نيست و حتماً بايد جايگزين گردد. پيش از اجراي آسفالت جديد حتماً بايد لايه هاي اساس و زيراساس نيز در آن نقاط ترميم شوند، در اين نوع تركها استفاده از درزگيري اثربخش نخواهد بود. موارد استفاده از عمليات درزگيري به طور كلي ميتوان گفت از درزگيري تنها زماني ميتوان سود برد كه روسازي حداقل70% كيفيت خود را داشته باشد و هنوز عوارضي از قبيل لختشدگي يا تركهاي پوست سوسماري پديدار نشده باشند. در اين صورت ميتوان گفت درزگيري تنها در تركهاي انقباضي، عرضي، طولي، دوبندي و بلوكي با شدت كم با حداقل 4 ميليمتر تا حداكثر 5/1 سانتيمتر مثمرثمر خواهد بود. مراحل عمليات درزگيري اگر درزگيري با دستورالعمل ذيل و طي مراحل 4 گانه مندرج در اين متن اجرا گردد اميد است عمر رويه آسفالتي 3 تا 5 سال افزايش يابد. گام اول: شناسايي دقيق نقاط نيازمند بهسازي، بيترديد شناسايي به موقع اين عوارض در سطح راههاي آسفالته و اقدام به مرمت آنها از جمله مهمترين وظايف هر واحد نگهداري راه بوده زيرا كه تركها و ساير عوارض راههاي آسفالت در ابتدا جزئي ميباشند. این درزها از داخل اتومبيل غيرقابل روئيت و تشخيص بوده و لاجرم براي شناسايي اين عوارض بايستي به طور پياده در سطح راه قدم زد و نسبت به شناسايي عوارض مختلف اقدام نمود. تركهاي از نوع انقباضي، طولي، عرضي و دوبندي كه براي درزگيري مناسب ميباشند، تعيين شده و به وسيله گچ يا اسپري مشخص ميشوند. گام دوم: آماده سازي؛ تركهاي شناسايي شده بايد با دستگاه تراش تا حداقل 5/1 سانتيمتر عرض و 19 ميليمتر گود شوند. عمليات تراشيدن محل ترك بايد از 10 سانتيمتر قبل از شروع ترك در طول ترك آغاز و تا 10سانتيمتر بعد از خاتمه ترك ادامه يابد. از آنجايي كه شيار ايجاد شده در اثر تراش در طول ترك ميبايست جهت انجام درزگيري كاملاً تميز و خشك و عاري از آلودگي باشد، لذا ضروري است قبل از پركردن با مصالح درزگيري محل درز تراش خورده با كمپرسور و هواي داغ پرفشار كاملاً خشك و تميز گردد. (شكل 6) ضمناً بايد دماي هواي محيط جهت درزگيري بالاتر از 5 درجه سانتيگراد باشد. در صورتيكه بارندگي، پيش از پركردن محل درز رخ دهد بايد حتماً جهت رفع رطوبت نفوذي در محل درز تدبيري انديشيد يا حداقل عمليات را به تعويق انداخت. گام سوم: اجراي درزگيري؛ جهت جلوگيري از تفاوت دماي قابل ملاحظه بين جدارههاي شيار و قير ماستيك پركننده درز بايد قبل از درزگيري با هواي گرم محل شيار خوب گرم و تميز گردد. قير ماستيك جهت شروع عمليات بايد تا دماي 175 ـ 185 درجه سانتيگراد توسط دستگاه مخصوص حرارت داده شود. با استفاده از پمپ هيدروليكي طوري قير به درون شيار پمپ ميشود كه علاوه بر پركردن حجم درز مقداري از قير نيز از شيار سرريز شده و سطحي حدود 3 سانتيمتر از هر لبه درز را پوشش دهد.اين نوار كمكي بر روي آسفالت Band Aid ناميده ميشود و در افزايش طول عمر درزگيري بسيار مؤثر ميباشد. ضمناً طول خط تزريق ماستيك بايد 10 سانتيمتر بيش از طول ترك تراشيده شده در ابتدا و انتهاي شيار باشد. گام چهارم: مرحله پاياني؛ جهت جلوگيري از چسبيدن مواد قيري درون درزها به لاستيك خودروهاي عبوري، پس از درزگيري سطح محل درزگيري شده را با پاشيدن پودرسنگ يا سيمان محافظت مينمايند. حدود 30 دقيقه تا 1 ساعت پس از خاتمه عمليات درزگيري ميتوان اجازه عبور ترافيك از محل ترميم شده را صادر نمود. نتيجه گيري اگر عمليات درزگيري دقيقاً طي دستورالعمل ذكر شده انجام پذيرد، عمر روسازي 3 تا 5 سال افزايش خواهد يافت در غير اين صورت پس از مدت كوتاهي دوباره تركها آشكار ميشوند. 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده