رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

 

96d515b3ec6843048cfe.JPG

 

 

 

تو این عکس علاوه بر تخریب پوست سوسماری یه اشکال دیگه هم دیده میشه

 

Bleeding

که قير به سطح رويي آسفالت میاد و باعث لغزندگي بيش از حد سطح راه مخصوصاً در بارندگي میشه.

 

دلایل:

دماي بالای تهيه و ريختن آسفالت

مصرف بيش از اندازه قير

ريختن لايه آسفالت بعدی قبل از عمل آمدن مناسب لايه پريمكت

 

رفع اشکال:

سوزاندن قير بیرون زده به كمك نفت يا گازوييل در حدود پانزده دقيقه

يا تراشيدن سطح بوسیله دستگاه Heater Planer

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 65
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ممنون از تاپیک خوبت.

با اجازت ما شهرسازام شرکت میکنیم. :w16:

فقط یه سوال. تو اینجا فقط در مورد وضعیت آسفالت معابر قراره صحبت بشه؟ :ws52:

لینک به دیدگاه
ممنون از تاپیک خوبت.

با اجازت ما شهرسازام شرکت میکنیم. :w16:

فقط یه سوال. تو اینجا فقط در مورد وضعیت آسفالت معابر قراره صحبت بشه؟ :ws52:

 

بههههههههه ببين وقتي سركله ادمين اينجا باز ميشه پس حتما خبراي هم هست ....:w16:

ادمين جان دست به جيب شو .... :ws37:

خيلي خيلي خوش اومديد ...

در خدمت تمام مهندسان شهرساز هم هستيم .:icon_gol:...

راستش اينجور كه من از اين تاپيك فهميدم قرار در مورد مشكلات و خرابي هاي كه در سطح شهر ميبينيم عكس بزاريم و بعد در موردش بحث كنيم ... حالا از آسفالت گرفته تا سازه هاي كه بد اجرا شدن يا پل ها و يا خلاصه هر چيزي كه در سطح شهر ميبينيد براي شما سوال برانگيزه ...

اصلا بهتر توضيحات كاملترش خود آغاز كننده تاپيك قرار بده ....

 

 

:w410:

لینک به دیدگاه
در مورد این نظری ندارم

فقط میشه گفت یه ترمیم بسیار زیبا از پیمانکارای آب و فاضلاب یا مخابرات و نظارت مستقیم جددددددی شهرداری محترم در جهت رفاه حال شهروندان عزیزتر از جان!

 

خوب من از آرانوس به خاطر این تاپیک خوب و مفید و همچنین رضای عزیز به خاطر خبررسانیش سپاسگزاری میکنم!!

من در مورد دلیل های فنی اینکه این آسفالتها به مشکل برخوردند نمیتونم صحبت بکنم چراکه سواد اون رو ندارم!!اما به نظر من دلیل اصلی بعضی از این موارد مثل موردی که pme گفت نبود یک سیستم ÷یوسته مدیریت شهری در سطح شهرداریهاست!!نبود کانالهای مشترک آب ، فاضلاب و گاز و تلفن مثلا باعث میشه که برای تغییر لوله های آب شرکت آب و فاضلاب زمین آسفالت شده را کنده و لوله ها رو تغییر دهند و سپس بدون توجه به مسایل فنی مثل زیرسازی آسفالت جدید میریزن که باعث تیکه تیکه شدن آسفالت و زشت شدن چهره شهر میشه!!مورد دیگه ای که هست و دوستان متخصص ذکر کردند اینه که خود متخصصین امر توجهی به مسائل زیرسازی ندارند و آسفالت رو میریزند که بعد از مدتی این آسفالت تخریب شده و مجبور به روکش کردن اون میشن که بعد از چندبار تعویض روکش علاوه بر هزینه ای که داره باعث پایین رفتن سطح منهول ها(کانالهای آب و فاضلاب) نسبت به سطح صفر-صفر زمین میشه که همین فرورفتگی ایجاد چاله میکنه!!

 

البته مدیریت شهری تنها به کانال مشترک نیست!این کانالها تنها یکی از نتیجه های وجود مدیریت شهری قویست!

لینک به دیدگاه
خوب من از آرانوس به خاطر این تاپیک خوب و مفید و همچنین رضای عزیز به خاطر خبررسانیش سپاسگزاری میکنم!!

من در مورد دلیل های فنی اینکه این آسفالتها به مشکل برخوردند نمیتونم صحبت بکنم چراکه سواد اون رو ندارم!!اما به نظر من دلیل اصلی بعضی از این موارد مثل موردی که pme گفت نبود یک سیستم ÷یوسته مدیریت شهری در سطح شهرداریهاست!!نبود کانالهای مشترک آب ، فاضلاب و گاز و تلفن مثلا باعث میشه که برای تغییر لوله های آب شرکت آب و فاضلاب زمین آسفالت شده را کنده و لوله ها رو تغییر دهند و سپس بدون توجه به مسایل فنی مثل زیرسازی آسفالت جدید میریزن که باعث تیکه تیکه شدن آسفالت و زشت شدن چهره شهر میشه!!مورد دیگه ای که هست و دوستان متخصص ذکر کردند اینه که خود متخصصین امر توجهی به مسائل زیرسازی ندارند و آسفالت رو میریزند که بعد از مدتی این آسفالت تخریب شده و مجبور به روکش کردن اون میشن که بعد از چندبار تعویض روکش علاوه بر هزینه ای که داره باعث پایین رفتن سطح منهول ها(کانالهای آب و فاضلاب) نسبت به سطح صفر-صفر زمین میشه که همین فرورفتگی ایجاد چاله میکنه!!

 

البته مدیریت شهری تنها به کانال مشترک نیست!این کانالها تنها یکی از نتیجه های وجود مدیریت شهری قویست!

 

راستشو بخوای کلا نظارتی نیست. انگار شهر ول شده به امان خدا...

ما زمان دانشجویی یه تحقیق عملی در مورد یه جاده که درحال ساخت بود انجام دادیم. تو مدت 3 ماه که ما هفته ای یک بار برای فیلم برداری و مصاحبه میرفتیم حتی یک بار هم ناظر مقیم ندیدیم... وقتی داشتن یه بخشهایی رو آسفالت میکردن حتی یک نفر با سواد هم پیدا نکردیم باهاش مصاحبه کنیم...

شاهد تمام حرفام فیلمهاییه که گرفتیم و هرکی باور نداره حاضرم یه کپی براش بفرستم تا باور کنه.

آخرین فیلم برداری ما زمانی بود که ناظر مقیم پیداش شد و دوربین و فیلمای اون روز مارو گرفتن و بعد از کلی دعوا و پلیس بازی و غیره فقط دوربینو ازشون پس گرفتیم.

لینک به دیدگاه
واي ....

چقدر خرابي .....:icon_pf (34):

 

خيلي عكسا خوبي بود ... براي شروع خوبه ..:w16:..

 

:a030:خب دوستان شروع كنيم ... :a030:

 

اما قبلش هم اعلام بكنم براي ايجاد اين تاپيك خوب 20 امتياز به آرانوس عزيز تقديم ميشه كه بزودي براشون ثبت ميشه...:w16:

و در ادامه هم به كاربران فعال اين بخش كه در بحث حضور فعال داشته باشند يا عكس بزارند و بحث كنند به ترتيب 10 و 5 امتياز داده ميشود .:ws2:

 

در آخرم هم بزودي تبليغات اين تاپيك در تالار هاي ديگر انجام ميگيرد...:w410:

خیلی خیلی ممنونم رئیس خوشم میاد از این همه همکاری وروابط صمیمانه که اینجهست:icon_gol::a030:

 

 

تو عکسهایی که گذاشتین انواع مختلفی از خرابی روکش راه بود که بهتره یکی یکی بررسی بشه.

این عکسا نمونه هایی از تخریب پوست سوسماری یا موزاییکیه

 

علت بوجود اومدنش هم:

زیر سازی های نادرست و نامتراكم

اشباع شدن قشر خاک ریزدانه

خستگي بيش از حد رويه در اثر بارگذاري زیاد

و روسازی بر روي خاك كم مقاومته

 

خب اینا معلومه از چی ناشی میشه دیگه... نبود تخصص در اجرا یا بی توجهی در نظارت

 

دوستان میتونن در مورد روشهای درست اصلاح این نوع خرابی چیزی بگن؟

آقا رضای عزیز دستتون درد نکنه توضیحات بسیار کارشناسی و عالی بود فک میکنم که همه چیو از همون اول آقارضا جمع بندی کرده گفتن خیلی عالی بود:icon_gol::icon_gol:love070.gif

 

دستتون درد نکنه خیلی مورد استفاده بود

برا همه خوب بود به نظرم:icon_gol:

ممنون از تاپیک خوبت.

با اجازت ما شهرسازام شرکت میکنیم. :w16:

فقط یه سوال. تو اینجا فقط در مورد وضعیت آسفالت معابر قراره صحبت بشه؟ :ws52:

اوا بچه مودب وایستین صاف تکون نخورین ادمین خان افتخاردادن175.gif

جناب ادمینخیلی هم خوشحال میشیم از حضورتون دراینجا هرکسی بتونه به ارتقای این تاپیک کمکی بکنه قدمش روچشم213.gif:ws2:

بههههههههه ببين وقتي سركله ادمين اينجا باز ميشه پس حتما خبراي هم هست ....:w16:

ادمين جان دست به جيب شو .... :ws37:

خيلي خيلي خوش اومديد ...

در خدمت تمام مهندسان شهرساز هم هستيم .:icon_gol:...

راستش اينجور كه من از اين تاپيك فهميدم قرار در مورد مشكلات و خرابي هاي كه در سطح شهر ميبينيم عكس بزاريم و بعد در موردش بحث كنيم ... حالا از آسفالت گرفته تا سازه هاي كه بد اجرا شدن يا پل ها و يا خلاصه هر چيزي كه در سطح شهر ميبينيد براي شما سوال برانگيزه ...

اصلا بهتر توضيحات كاملترش خود آغاز كننده تاپيك قرار بده ....

 

 

:w410:

حقیقتش من اول تاپیکو زدم واسه آسفالت ولی حالا که فعالیت زیاده میشه زمان بندیش کرد که اون وقت اگربخوایم این کارروبکنیم ودرباره موضوعات مختلف بحث کرد باید اسمشو عوض کنیم ویه عنوان کلی تر بزنیم و یا تاپیکای مشابه با موضوعات متفاوت زد. ولی نکته ای که هست اینه که با عکس وتصویر مطلب خیلی قابل لمستره وبهتر میشه نتیجه بد یه عمل رو دید.:a030:l_daisy.gif

خوب من از آرانوس به خاطر این تاپیک خوب و مفید و همچنین رضای عزیز به خاطر خبررسانیش سپاسگزاری میکنم!!

من در مورد دلیل های فنی اینکه این آسفالتها به مشکل برخوردند نمیتونم صحبت بکنم چراکه سواد اون رو ندارم!!اما به نظر من دلیل اصلی بعضی از این موارد مثل موردی که pme گفت نبود یک سیستم ÷یوسته مدیریت شهری در سطح شهرداریهاست!!نبود کانالهای مشترک آب ، فاضلاب و گاز و تلفن مثلا باعث میشه که برای تغییر لوله های آب شرکت آب و فاضلاب زمین آسفالت شده را کنده و لوله ها رو تغییر دهند و سپس بدون توجه به مسایل فنی مثل زیرسازی آسفالت جدید میریزن که باعث تیکه تیکه شدن آسفالت و زشت شدن چهره شهر میشه!!مورد دیگه ای که هست و دوستان متخصص ذکر کردند اینه که خود متخصصین امر توجهی به مسائل زیرسازی ندارند و آسفالت رو میریزند که بعد از مدتی این آسفالت تخریب شده و مجبور به روکش کردن اون میشن که بعد از چندبار تعویض روکش علاوه بر هزینه ای که داره باعث پایین رفتن سطح منهول ها(کانالهای آب و فاضلاب) نسبت به سطح صفر-صفر زمین میشه که همین فرورفتگی ایجاد چاله میکنه!!

 

البته مدیریت شهری تنها به کانال مشترک نیست!این کانالها تنها یکی از نتیجه های وجود مدیریت شهری قویست!

خواهش میکنم منم از حضور گرمتون سپاسگزارمlove070.gif

لینک به دیدگاه
به نظر منم علت اصلي زير سازيه و وقتي به قول خودشون درست مي كنن فقط ظاهرش تغيير مي كنه و ارتفاع خيابان افزايش پيدا ميكنه:banel_smiley_4:

و علت ديگه هم استاندارد نبودن قير هستش:ws37:

love070.gif:icon_gol::icon_gol:

راستشو بخوای کلا نظارتی نیست. انگار شهر ول شده به امان خدا...

ما زمان دانشجویی یه تحقیق عملی در مورد یه جاده که درحال ساخت بود انجام دادیم. تو مدت 3 ماه که ما هفته ای یک بار برای فیلم برداری و مصاحبه میرفتیم حتی یک بار هم ناظر مقیم ندیدیم... وقتی داشتن یه بخشهایی رو آسفالت میکردن حتی یک نفر با سواد هم پیدا نکردیم باهاش مصاحبه کنیم...

شاهد تمام حرفام فیلمهاییه که گرفتیم و هرکی باور نداره حاضرم یه کپی براش بفرستم تا باور کنه.

آخرین فیلم برداری ما زمانی بود که ناظر مقیم پیداش شد و دوربین و فیلمای اون روز مارو گرفتن و بعد از کلی دعوا و پلیس بازی و غیره فقط دوربینو ازشون پس گرفتیم.

آقارضا اینا رو راس میگی منم دلم میخواد که اخرش از تو این تاپیک یه چیز جمع و جور در بیاد اصلا یه مطالعات اولیه چون من تخصص زیادی ندارم میخوام اگه بشه یه مطالعات خوب برای معابر سطح شهر ودرنهایت یه راهکار عملی ازائه بدم راهکاری که همه جوانب رو درنظر داشته باشه از مقرون به صرفه بودن از نظر زمان،هزینه و .... گرفته تا اینکه خیلی از این خیابونا خیابون اصلی هستن ونمیشه برا مدت زیادی اونجارو بست.

خیلی خوشحال میشم که از دیدگاه یه مهندس شهرداری وارد بشین و عیب یابی انجام بشه و درنهایتراهکار عملی اگر سوالی درمورد معابر باشه من درخدمتتونم.

اصلا اگه بشه گام به گام پیش رفت به این صورت که دوستان به منم بگن چیکار کنم و من حاضرم در قالب یه فایل اینارو آماده کنم و درنهایت طرح مطالعاتیمونو اینجا بذارم به نظرم عالی میشه و حتی اگه راهکارو ایده ها خیلی علمی و مستند وخوب باشه میشه ارائه بدم

وایشالله اگه خدا بخواد :ws21:نتیجه عملیاتی طرح و گفتمان علمیمونو ببینیم و اونوقت من عکسای اصلاح شده و قشنگو اینجا بذارم این میشه تازه یه تجربه کاری وعملی برا همه

نظرتون چیه؟:a030::ws37:

لینک به دیدگاه
love070.gif:icon_gol::icon_gol:

 

قارضا اینا رو راس میگی منم دلم میخواد که اخرش از تو این تاپیک یه چیز جمع و جور در بیاد اصلا یه مطالعات اولیه چون من تخصص زیادی ندارم میخوام اگه بشه یه مطالعات خوب برای معابر سطح شهر ودرنهایت یه راهکار عملی ازائه بدم راهکاری که همه جوانب رو درنظر داشته باشه از مقرون به صرفه بودن از نظر زمان،هزینه و .... گرفته تا اینکه خیلی از این خیابونا خیابون اصلی هستن ونمیشه برا مدت زیادی اونجارو بست.

خیلی خوشحال میشم که از دیدگاه یه مهندس شهرداری وارد بشین و عیب یابی انجام بشه و درنهایتراهکار عملی اگر سوالی درمورد معابر باشه من درخدمتتونم.

اصلا اگه بشه گام به گام پیش رفت به این صورت که دوستان به منم بگن چیکار کنم و من حاضرم در قالب یه فایل اینارو آماده کنم و درنهایت طرح مطالعاتیمونو اینجا بذارم به نظرم عالی میشه و حتی اگه راهکارو ایده ها خیلی علمی و مستند وخوب باشه میشه ارائه بدم

وایشالله اگه خدا بخواد :ws21:نتیجه عملیاتی طرح و گفتمان علمیمونو ببینیم و اونوقت من عکسای اصلاح شده و قشنگو اینجا بذارم این میشه تازه یه تجربه کاری وعملی برا همه

نظرتون چیه؟:a030::ws37::a030::ws37:

 

حقیقتش من اول تاپیکو زدم واسه آسفالت ولی حالا که فعالیت زیاده میشه زمان بندیش کرد که اون وقت اگربخوایم این کارروبکنیم ودرباره موضوعات مختلف بحث کرد باید اسمشو عوض کنیم ویه عنوان کلی تر بزنیم و یا تاپیکای مشابه با موضوعات متفاوت زد. ولی نکته ای که هست اینه که با عکس وتصویر مطلب خیلی قابل لمستره وبهتر میشه نتیجه بد یه عمل رو دید.:a030:l_daisy.gif

كاملا با نظر شما موافقم و اينكه بشكل متمركز و حساب شده روي اين بخش كار كنيم ايده خوبيه ....

خب من همجوره در خدمتم بگيد چي ميخواهيد تا در اولين فرصت فراهم كنم...:a030:

لینک به دیدگاه
love070.gif:icon_gol::icon_gol:

 

قارضا اینا رو راس میگی منم دلم میخواد که اخرش از تو این تاپیک یه چیز جمع و جور در بیاد اصلا یه مطالعات اولیه چون من تخصص زیادی ندارم میخوام اگه بشه یه مطالعات خوب برای معابر سطح شهر ودرنهایت یه راهکار عملی ازائه بدم راهکاری که همه جوانب رو درنظر داشته باشه از مقرون به صرفه بودن از نظر زمان،هزینه و .... گرفته تا اینکه خیلی از این خیابونا خیابون اصلی هستن ونمیشه برا مدت زیادی اونجارو بست.

خیلی خوشحال میشم که از دیدگاه یه مهندس شهرداری وارد بشین و عیب یابی انجام بشه و درنهایتراهکار عملی اگر سوالی درمورد معابر باشه من درخدمتتونم.

اصلا اگه بشه گام به گام پیش رفت به این صورت که دوستان به منم بگن چیکار کنم و من حاضرم در قالب یه فایل اینارو آماده کنم و درنهایت طرح مطالعاتیمونو اینجا بذارم به نظرم عالی میشه و حتی اگه راهکارو ایده ها خیلی علمی و مستند وخوب باشه میشه ارائه بدم

وایشالله اگه خدا بخواد :ws21:نتیجه عملیاتی طرح و گفتمان علمیمونو ببینیم و اونوقت من عکسای اصلاح شده و قشنگو اینجا بذارم این میشه تازه یه تجربه کاری وعملی برا همه

نظرتون چیه؟:a030::ws37:

 

 

خب اینکه بخوای اصلاحاتو عملی کنی خیلی خوبه ولی شدنی نیست.

خیلی از این اصلاحات بدلیل خراب بودن زیرساخت نیاز به هزینه های بالا داره و البته بعد از هزینه، نظارت صحیح...

شهرداری ها معمولا هم پول ندارن هم مدیریت... اینه که از دست آدمای دلسوزی مثل شما کاری بر نمیاد ... :sigh:

لینک به دیدگاه
خیلی مطلب خوب و جالبی بود...

ممنون بابت زحمتی که کشیدی

اما این چیزا اینقد زیاده تو سطح شهر که دیگه عادی شده واسمون

نباید عادی بشه!!اگه بشه ممکنه بد تر از اینها هم رخ بده!!!ترم گذشته نزدیک دانشگاه ما یدونه از این سرعت گیرا گذاشته بودند که تنها عملکردش خرابی ماشین ها بود!!!این قدر که این مرتفع بود!!اما من و یکی از دوستام روزی 2 بار زنگ میزدیم شهرداری که بیان این رو بکنن!!بد یه هفته این کار رو انجام دادند ولی خیلی بد!!!دوباره ما چند روز زنگ میزدیم شهرداری که آخرش اومدند و روکش کردند!!

لینک به دیدگاه
كاملا با نظر شما موافقم و اينكه بشكل متمركز و حساب شده روي اين بخش كار كنيم ايده خوبيه ....

خب من همجوره در خدمتم بگيد چي ميخواهيد تا در اولين فرصت فراهم كنم...:a030:

شما اختیار دارین love070.gifشما بگین چیکار کنیم،نظر، پیشنهاد و.......:a030:

خب اینکه بخوای اصلاحاتو عملی کنی خیلی خوبه ولی شدنی نیست.

خیلی از این اصلاحات بدلیل خراب بودن زیرساخت نیاز به هزینه های بالا داره و البته بعد از هزینه، نظارت صحیح...

شهرداری ها معمولا هم پول ندارن هم مدیریت... اینه که از دست آدمای دلسوزی مثل شما کاری بر نمیاد ... :sigh:

اینو کاملا موافقم من خودم به وضوح درک میکنم حتی شهرداریها برای مشاور هم دلشون نمیاد پول بدن:icon_pf (34): ولی حداقلش اینه که اگه عملی نشه میتونیم تا سرحد عملی شدن پیش بریم هم تجربه است و هم یادگیری برا کسایی مثل من که اطلاعت زیادی ندارن:ws37:

خیلی مطلب خوب و جالبی بود...

ممنون بابت زحمتی که کشیدی:icon_gol:

اما این چیزا اینقد زیاده تو سطح شهر که دیگه عادی شده واسمون:banel_smiley_4:

خواهش میکنم :icon_gol:

آره میدونم خیلی زیاده اما باید از یه جایی شروع کرد:ws2:

یه نکته دیگه اینکه همیشه از چشم یه شهروند نگاه نکنیم گاهی هم برا چند ساعت هم که شده خودمونو جای یه مسئول بذاریم ببینیم چیکارمیشه کرد297.gif

نباید عادی بشه!!اگه بشه ممکنه بد تر از اینها هم رخ بده!!!ترم گذشته نزدیک دانشگاه ما یدونه از این سرعت گیرا گذاشته بودند که تنها عملکردش خرابی ماشین ها بود!!!این قدر که این مرتفع بود!!اما من و یکی از دوستام روزی 2 بار زنگ میزدیم شهرداری که بیان این رو بکنن!!بد یه هفته این کار رو انجام دادند ولی خیلی بد!!!دوباره ما چند روز زنگ میزدیم شهرداری که آخرش اومدند و روکش کردند!!

دقیقاپیگیری وقتی باشه خیلی از مشکلات حله:a030:

لینک به دیدگاه

سلام

ممنون بابت بحث خوبتون

1چيز ديگه كه خيلي واسه من جالبه و فكر ميكنم يه مشكل بزرگ محسوب ميشه سرعت گير ها هستند كه اغلب استاندارد نيس و جاي مناسب نصب نميشه يا اينكه هيچ هشدار يا علامتي نداره كه بدوني سرعت گير سر راه هست فقط به صورت مكرر اين سرعت گير ها نصب ميشن...

خودم يه عكس داشتم كه خيلي جالب بود يه ژست هم زده بودم تو انجمن تفاوت سرعت گيرهاي ايران و كانادا اما متاسفانه عكس ها باز نشد كه اينجا هم بزارم و هرچي هم گشتم پيداشون نكردم اما عكس به اين صورت بود كه سرعت گير نصب شده بود و روي اون آسفالت شده بود كه از لبه جوب فقط ميشد فهميد كه اين نمونه ها خيلي زياده و هيچ فكري هم به حالشون نميشههه...:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه

عکس هم میذارم!

من استاد عکس از مشکلات شهری هستماا! :ws3:

فقط نمیشه آپلود کرد! بدبختیم همینه! :icon_pf (34):

 

نباید عادی بشه!!اگه بشه ممکنه بد تر از اینها هم رخ بده!!!ترم گذشته نزدیک دانشگاه ما یدونه از این سرعت گیرا گذاشته بودند که تنها عملکردش خرابی ماشین ها بود!!!این قدر که این مرتفع بود!!اما من و یکی از دوستام روزی 2 بار زنگ میزدیم شهرداری که بیان این رو بکنن!!بد یه هفته این کار رو انجام دادند ولی خیلی بد!!!دوباره ما چند روز زنگ میزدیم شهرداری که آخرش اومدند و روکش کردند!!

بازم خوبه با شهرداری تونستی تماس بگیری! ما که شماره شهرداری یا هر چیز دیگه ای که بشه باهاش به شهرداری اطلاع داد رو نمیدونم!!

لینک به دیدگاه
عکس هم میذارم!

من استاد عکس از مشکلات شهری هستماا! :ws3:

فقط نمیشه آپلود کرد! بدبختیم همینه! :icon_pf (34):

 

 

بازم خوبه با شهرداری تونستی تماس بگیری! ما که شماره شهرداری یا هر چیز دیگه ای که بشه باهاش به شهرداری اطلاع داد رو نمیدونم!!

با 137 میتونی تماس بگیری:ws37:

لینک به دیدگاه
سلام

ممنون بابت بحث خوبتون

1چيز ديگه كه خيلي واسه من جالبه و فكر ميكنم يه مشكل بزرگ محسوب ميشه سرعت گير ها هستند كه اغلب استاندارد نيس و جاي مناسب نصب نميشه يا اينكه هيچ هشدار يا علامتي نداره كه بدوني سرعت گير سر راه هست فقط به صورت مكرر اين سرعت گير ها نصب ميشن...

خودم يه عكس داشتم كه خيلي جالب بود يه ژست هم زده بودم تو انجمن تفاوت سرعت گيرهاي ايران و كانادا اما متاسفانه عكس ها باز نشد كه اينجا هم بزارم و هرچي هم گشتم پيداشون نكردم اما عكس به اين صورت بود كه سرعت گير نصب شده بود و روي اون آسفالت شده بود كه از لبه جوب فقط ميشد فهميد كه اين نمونه ها خيلي زياده و هيچ فكري هم به حالشون نميشههه...:icon_pf (34):

منم سلام میدم به همه ی دوستای خوبم

با تشکر از آبجی گلم منم یه کوچولو راجع بع سرعت گیرا توضیح بدم

 

سرعت گیر به اون معنای واقعیش که سرعت گیر باشه متاسفانه تو ایران فقط به یه شکل شناخته میشه اونم همین ساندویچ پنلایه که میبینینو هرجای که عشقشون کشیده مثل برج زدن رفتن بالا

سرعت گیر انواع مختلفی داره که این ساندویچ پنلا یه نمونه اشه

واسه کاهش سرعت راههای مختلفی وجود داره مثل کاهش عرض معابر به این صورت که جای که میخوان از سرعت طرح کم کنن یه لین از لینای عبوری کم میکنن که حجم کمتری از وسایل نقلیه هم زمان عبور میکنن که البته تو جاهای پر تردد که خودش یه عامل تشدید ترافیکه /دیگه استفاده از علائم هشدار دهنده که در واقع مناسب ترین و کم هزینه ترین راه هستش ولی عملا تو ایران بی معنیهو گزینه های دیگه که بعدا اگه بیشترشو گیر آوردم میام براتون میذارم

 

ولی راجع به همین ساندویچ پنل ها هم یه استانداردای هست که رعایت اونام باعث بهبود 100 در 100 ی این معضل میشه مثل:

حداکثر ارتفاع در وسط سرعت گیر 10cm حد اقل طول قسمت بالایی یعنی قله ی سرعت گیر یه طول وسیله ی نقلیه ی طرح/میدونید که این نوع سرعت گیر باید به این شکل باشه که ماشین سه شیب ملایم 10cmرو بالا بره بعد به صورت کامل روی سرعت گیر قرار بگیره و بعت همون شیب 10cmرو بیاد پایین

نوع مصالح ترجیحا بتن آرمه چون آسفالت به مرور زمان جابه جا میشه

و ................

لینک به دیدگاه

یه ساعت راجع بع سرعت گیر من توضیح دادم و نوشتم پست هم کردم ولی نمیدونم چرا نیومد

خب به هر حال خلاصه ی همونو دباره میذارم

با تشکر از آبجی فرزانه واسه عکس خوگشلی هم که گذاشته

سرعت کیر انواع مختلفی داره که اینی که ما میشناسیم (همین تپه منظورمه )یکیش میشه که اسم علمیش هم هست ساندویچ پنل

کااهش سرعت راهای مختلفی داره از جمله کاهش عرض معبر در جاهایی که میخواه کاهش سرعت داشته باشن / استفاده از ساندویچ پنل که تقریبا آخرین راه حله/ استفاده از علائم هشدار دهنده و کاهش سرعت که بهترین و کم هزینه ترینش هم هست ولی متاسفانه تو ایران عملا بی معنیه و .............

همین ساندویچ پنل ها هم یه سری قانوم خواص خودشو داره که رعایتش خیلی وضعو بهتر میکنه از جمله:

حد اکثر ارتفاع 10cm

حد اقل طول قله ی سرعت گیر یعنی همون بالاش به اندازه یه یک برابر طور وسیله ی نقلیه ی طرح باشه که معمولا 5/4 متر در نظر میگیرن

نوع مصالح : بتن آرمه چون آسفالت جابه جا میشه و ...........................

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...