رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

من موندم که چرا من تو این یکی تاپیک فقط نمیتونم پستامو ببینم تا 24 ساعت بعد ؟

آره منم اون اوايل كه پست زدين مي ديدم كه آخرين ارسال از شماست ولي صفحه ي قبلشو باز مي كرد نه صفحه اي كه پست شما رو داشت:ws52:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 65
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خب با تشكر از همه دستان كه در بحث شركت كرده اند ...

 

فعلا براي بخش اول بخاطر اطلاعات خوبي كه دوست خوبم رضا عزيز در اختيار ما گذاشت 10 امتياز به rezanassimi داده خواهد شد كه بزودي واريز ميشه ...

پاداش ديگر دوستان نيز بزودي اعلام ميشه ...

اما يه خبر خوب بنا به در خواست دوست خوبمون آرانوس قراره بزودي زير تالار بررسي مشكلات عمران و سازه ايجاد كنيم از دوستان ميخوام در بخش اتاق مديريت تالار كه قبلا هم بحث ميكرديم نظرشون اعلام كنند ... يه ظري هم در مورد اسم زير تالار بدند كه چي بهتره

لینک به دیدگاه

خوب دوستان به نظرم بهتره اول بحث آسفالت رو جمع و جورش کنیم بعد بریم سراغ بقیه مطالب مثل سرعتگیر و....

 

من یه خلاصه ای از دلایل ایجاد مشکلات رو که دوستان به خصوص آقارضای عزیز فرمودن رو بیان میکنم و بعدش هم خواهش میکنم درمورد راه حل رفع و ترمیم این عیوب صحبت بشه و در نهایت بریم سراغ موضوع بعدی تا حداقل بحث به آسفالت به یه سرانجامی رسیده باشه.

اگه درمورد دلایلش توضیح بیشتر خواستین تو صفحه 2و3 همین تاپیک آقارضا و بقیه دوستان :آقاامیررضا زحمتشو کشیدن

 

 

مشکلات:

1- شكست آسفالت

2- تخریب پوست سوسماری یا موزاییکیه

3-ترکهای دوباندی در بين دو خط

4- ترکهای انعکاسی

5- فرسايش یا گر شدن!

6- ترمیم نامناسب دریچه

7- Bleeding

لینک به دیدگاه

من خیلی تو زمینه ی آسفالت نبودم الا اینکه یه چنتا خیابونو روکش کردیم (پیمانکاری میگم)ولی تا جایی که میدونم به آسفالت یه چیزایی اضافه میکنن که دوام و کیفیت آسفالتو بالا میبره البته نه تو ایران

من چند جایرو میشناسم که قبل از انقلاب آسفالت شده هنوزم که هنوزه همون آسفالتو داره

میشه یه کم توضیح بدین اون مواد چیه؟ ممنون میشم

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

خوب من خلاصه مقاله ای که گذاشته بودم از آقایون

عباس داروئی

کارشناس ارشد عمران

رضا امیرپور

کارشناس عمران

رو مجددا میذارم مطالبش بسیار مفید بود:a030:

مبناي كار، استفاده از قير اصلاح شده با پلیمر در عمليات درزگيري مي­باشد كه ضمن داشتن خواص چسبندگي، ارتجاعي و تحمل بالا در برابر تغييرات دماي محيط، كار آب­بندي ترك­هاي سطح آسفالت را به خوبي انجام داده و عمر متوسط روكش آسفالت را بين 3 تا 5 سال افزايش مي­دهد.

در اين­جا تأكيد مي­كنيم كه پيش از انتخاب روش بهسازي يك راه، ترتيب دادن يك گروه شناسايي مجرب جهت تشخيص نوع و شدت خرابي رويه آن محور و در پي آن به كار بردن درزگيري در كنار يكي از روش­هاي اصلي بهسازي (مثلاً لكه­گيري) نقش بسيار مهمي در كاهش هزينه­ ها و افزايش كارايي خواهد داشت.

درزگيري در مورد ترك­هايي انجام مي­شود كه مدت زمان زيادي از وقوع آن­ها نگذشته باشد و جداره هاي ترك از استحكام كافي برخوردار باشند. در غير اين­صورت عمليات درزگيري نتيجه بخش نخواهد بود. به عنوان مثال در ترك­هاي پوست سوسماري كه علل پديدار شدن آن ريشه در نقص و عدم استحكام در لايه­هاي زيرين لايه آسفالت داشته و زماني پديدار مي­شوند كه كار از كار گذشته و آسفالتي كه اين ترك­ها در آن به وجود آمده باشد، ترميم پذير نيست و حتماً بايد جايگزين گردد. پيش از اجراي آسفالت جديد حتماً بايد لايه­ هاي اساس و زيراساس نيز در آن نقاط ترميم شوند، در اين نوع ترك­ها استفاده از درزگيري اثربخش نخواهد بود.

موارد استفاده از عمليات درزگيري

به ­طور كلي مي­توان گفت از درزگيري تنها زماني مي­توان سود برد كه روسازي حداقل70% كيفيت خود را داشته باشد و هنوز عوارضي از قبيل لخت­شدگي يا ترك­هاي پوست سوسماري پديدار نشده باشند. در اين صورت مي­توان گفت درزگيري تنها در ترك­هاي انقباضي، عرضي، طولي، دوبندي و بلوكي با شدت كم با حداقل 4 ميلي­متر تا حداكثر 5/1 سانتي­متر مثمرثمر خواهد بود.

مراحل عمليات درزگيري

اگر درزگيري با دستورالعمل ذيل و طي مراحل 4 گانه مندرج در اين متن اجرا گردد اميد است عمر رويه آسفالتي 3 تا 5 سال افزايش يابد.

گام اول: شناسايي دقيق نقاط نيازمند بهسازي، بي­ترديد شناسايي به موقع اين عوارض در سطح راه­هاي آسفالته و اقدام به مرمت آن­ها از جمله مهم­ترين وظايف هر واحد نگه­داري راه بوده زيرا كه ترك­ها و ساير عوارض راه­هاي آسفالت در ابتدا جزئي مي­باشند. این درزها از داخل اتومبيل غيرقابل روئيت و تشخيص بوده و لاجرم براي شناسايي اين عوارض بايستي به طور پياده در سطح راه قدم زد و نسبت به شناسايي عوارض مختلف اقدام نمود. ترك­هاي از نوع انقباضي، طولي، عرضي و دوبندي كه براي درزگيري مناسب مي­باشند، تعيين شده و به وسيله گچ يا اسپري مشخص مي­شوند.

گام دوم: آماده سازي؛ ترك­هاي شناسايي شده بايد با دستگاه تراش تا حداقل 5/1 سانتي­متر عرض و 19 ميلي­متر گود شوند. عمليات تراشيدن محل ترك بايد از 10 سانتي­متر قبل از شروع ترك در طول ترك آغاز و تا 10سانتي­متر بعد از خاتمه ترك ادامه يابد. از آنجايي كه شيار ايجاد شده در اثر تراش در طول ترك مي­بايست جهت انجام درزگيري كاملاً تميز و خشك و عاري از آلودگي باشد، لذا ضروري است قبل از پركردن با مصالح درزگيري محل درز تراش خورده با كمپرسور و هواي داغ پرفشار كاملاً خشك و تميز گردد. (شكل 6) ضمناً بايد دماي هواي محيط جهت درزگيري بالاتر از 5 درجه سانتي­گراد باشد.

در صورتي­كه بارندگي، پيش از پركردن محل درز رخ دهد بايد حتماً جهت رفع رطوبت نفوذي در محل درز تدبيري انديشيد يا حداقل عمليات را به تعويق انداخت.

گام سوم: اجراي درزگيري؛ جهت جلوگيري از تفاوت دماي قابل ملاحظه بين جداره­هاي شيار و قير ماستيك پركننده درز بايد قبل از درزگيري با هواي گرم محل شيار خوب گرم و تميز گردد. قير ماستيك جهت شروع عمليات بايد تا دماي 175 ـ 185 درجه سانتي­گراد توسط دستگاه مخصوص حرارت داده شود. با استفاده از پمپ هيدروليكي طوري قير به درون شيار پمپ مي­شود كه علاوه بر پركردن حجم درز مقداري از قير نيز از شيار سرريز شده و سطحي حدود 3 سانتي­متر از هر لبه درز را پوشش دهد.اين نوار كمكي بر روي آسفالت Band Aid ناميده مي­شود و در افزايش طول عمر درزگيري بسيار مؤثر مي­باشد. ضمناً طول خط تزريق ماستيك بايد 10 سانتي­متر بيش از طول ترك تراشيده شده در ابتدا و انتهاي شيار باشد.

گام چهارم: مرحله پاياني؛ جهت جلوگيري از چسبيدن مواد قيري درون درزها به لاستيك خودروهاي عبوري، پس از درزگيري سطح محل درزگيري شده را با پاشيدن پودرسنگ يا سيمان محافظت مي­نمايند. حدود 30 دقيقه تا 1 ساعت پس از خاتمه عمليات درزگيري مي­توان اجازه عبور ترافيك از محل ترميم شده را صادر نمود.

نتيجه­ گيري

اگر عمليات درزگيري دقيقاً طي دستورالعمل ذكر شده انجام پذيرد، عمر روسازي 3 تا 5 سال افزايش خواهد يافت در غير اين صورت پس از مدت كوتاهي دوباره ترك­ها آشكار مي­شوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...