Mahdi Eng 22940 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۳ شواهد بسیار نشان میدهد که نوشیدن قهوه علاوه بر برخی فوایدی که برای بدن دارد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز کاهش میدهد. به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افرادی که در روز بیش از دو فنجان قهوه مینوشند احتمالا به دنبال بهانهای هستند تا بتوانند بر اعتیاد خود به کافئین فایق آیند اما نتایج مطالعات جدید حاکی از افزایش شواهد پزشکی مبنی بر مفید بودن نوشیدن دو فنجان قهوه در روز برای سلامت بدن است. این شواهد نشان میدهد، افرادی که به طور پیوسته میزان مصرف قهوه خود را افزایش میدهند به همان نسبت نیز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها کاهش مییابد. «شیلپا بوپاتیراجو»، سرپرست اصلی این بررسی میگوید: یافتههای جدید ما مجموعهای از مطالعات گذشته را که نشان دادهاند مصرف زیاد قهوه سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 میشود را تایید میکند. وی افزود: از همه مهمتر اینکه مطالعات جدید نشان میدهند تغییر در عادت نوشیدن قهوه در مدت زمان کوتاهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش میدهد. به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، مطالعه جدید همچنین حاکی از آن است که نوشیدن چند فنجان قهوه برای سلامت کبد بسیار مفید است و از رسوب چربی، سیروز کبدی و سرطان کبد جلوگیری میکند. علاوه بر این، در بررسیهای دیگر آشکار شد که مصرف قهوه خطر خودکشی در افراد را تا 50 درصد کاهش داده و علاوه بر پایین آوردن فشارخون، خطر ابتلا به سرطان دهان را نیز کاهش میدهد. به گفته بوپاتیراجو، این نخستین مطالعه در مورد تاثیر مفید قهوه در جلوگیری از ابتلا به دیابت نیست. بوپاتیراجو و دستیارانش دریافتند افرادی که طی یک دوره چهار ساله مصرف قهوه خود را به بیش از دو فنجان در روز افزایش میدهند در چهار سال بعد از آن، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها 11 درصد کاهش مییابد. منبع : ایسنا 6 لینک به دیدگاه
Mahdi Eng 22940 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اردیبهشت، ۱۳۹۳ بهکارگیری درب حساس به حرارت برای جلوگیری از سوختگی بنا بر آمار سالانه در آمریکا 150 هزار نفر بر اثر سوختگی ناشی از ریختن نوشیدنی داغ به مراکز درمانی مراجعه میکنند. مایعات داغ هنوز هم یکی از پرمخاطرهترین موضوعات برای سه گروه سنی خاص است: نوجوانان، سالخوردگان و افراد با نیازهای خاص. برای جلوگیری از چنین وقایعی راهحلهای متفاوتی پیشنهاد شده است از جمله میتوان به دربهای حساس به حرارت اشاره کرد بانام Smart Lid. با گذاشتن این دربهای حساس به حرارت بر روی نوشیدنی داغ رنگ آن به قرمز روشن تغییر میکند که نشان میدهد هنوز این نوشیدنی قابلیت آسیب رساندن بر اثر داغی بیش از حد را دارد. از آن جایی که این درب قابلیت تماس با مواد غذایی را دارد به کارگیری ایمن است و در دمای بالای 118 درجه فارنهایت به سمت قرمز روشن میرود. هنگام سرد شدن نوشیدنی نیز رنگ درب دوباره به شکل اولیه تغییر میکند. قرار است با تعریف پروژههای خاص، استفاده از این دربها در منازل مردم در سرتاسر اروپا و آمریکای شمالی رونق پیدا کند و مشتریان بتوانند آن را از فروشگاهها خریداری کنند. منبع :فودنا 6 لینک به دیدگاه
Mahdi Eng 22940 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اردیبهشت، ۱۳۹۳ استفاده از بستهبندی جدید به خواست مشتریان تولیدکننده سالامی با نام Norwegian Grilstad برای پاسخ به نیاز مصرفکنندگان از بستهبندیهای جدید RPC با نام Superlock استفاده کرده است. در تحقیقی که از مشتریان شرکت صورت گرفت مشخص شد که آنان از بستهبندیهای سالامیهای برش خورده راضی نیستند و ترجیح میدهند تا به جای بستههای متداول انعطافپذیر که در آن فیلم با پاره کردن باز میشد از بستههای فعلی با درب پیچی استفاده شود. نتیجه ظرفهایی بود که به شکل وارونه قرار میگرفت. بهگونهای که درب به عنوان ظرف پذیرایی مورد استفاده قرار گیرد، خلاقیتی که باعث آسانی در استفاده میشود. ضایعات غذا را کم میکند و بستن دوباره آن نیز آسان است. Terje Sornes مدیر تحقیقات شرکت در این خصوص چنین میگوید: «ما با این راهکار به دنبال سه هدف بودیم: ممانعت از ورود اکسیژن، تزئین به وسیله IML و بهکارگیری درب پیچی. هنگامی که به ایده ظرف وارونه رسیدیم به این فکر افتادیم که چرا تا پیش از این کسی چنین راهکاری ارائه نداده بود. این ظرف در اندازههای 120 و 150 گرمی تولید شده است.» منبع :فودنا 6 لینک به دیدگاه
Mahdi Eng 22940 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اردیبهشت، ۱۳۹۳ فرآیند کارا برای تولید بستههای تکهای به خاطر خلاقیت در فناوری برش و تخصص اتوماسیون Multivac قادر شد تا فرآیند بستهبندی برای تولید بستههای تکهای را در کیفیت بالا به انجام برساند. Multivac از معدود شرکتهایی است که میتواند فرآیند بستهبندی قالبگیری حرارتی را به شکل بلند و پهن انجام دهد. این به معنای توانایی در تولید تعداد زیاد بستههای تکهای در چرخه کوتاه است. Hans-Jürgen Heinrich مدیر تولید شرکت چنین میگوید: «در برخی پروژهها ما باید خروجی حداکثر 960 بسته تکهای در دقیقه در تنها 15 چرخه در هر دقیقه داشته باشیم. این توانایی تاثیر مثبتی در فرآیندهای قبلی و بعدی مانند پرکنی، برش، کنترل کیفیت و حمل بستهها میگذارد.» مزیت دوم این فناوری برش،کاهش مصرف مواد اولیه است. برای بریدن تعداد زیادتری از بستهها از یک فیلم، دو ابزار برش یکی از بعد از دیگری قرار میگیرند. به همین خاطر دیواره بین بستهها را میتوان نازکتر از فرآیندهای متداول گرفت. مزیت سوم، تاثیر مثبت این فرآیند بر حمل بستهها پس از برش است. از آنجایی که تنها نیمی از بستهها باید در هر ابزار برش جدا شوند، حمل آنها برای فرآیندهای بعدی مانند بستهبندی ثانویه درون جعبه یا بازرسی کیفیت میتواند در فرآیندی کاملا کنترل شده انجام گیرد منبع : فودنا 6 لینک به دیدگاه
Mahdi Eng 22940 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ دلیل کاهش عرضه لبنیات کمچرب [TABLE] [TR] [TD] عضو هیأت مدیره انجمن صنایع فرآوردههای لبنی با تشریح دلیل کاهش عرضه لبنیات کمچرب از سوی شرکتهای صنایع لبنی، گفت: کاهش تمایل مردم به خرید محصولات چرب، کارخانهها را با مازاد چربی روبرو کرده و همین مسئله عاملی برای افزایش تولید لبنیات چرب است. محمد فربد اظهار داشت: برخی کارخانههای صنایع لبنی بیشتر به تولید و عرضه ماست و شیر مشغول هستند و با توجه به گرایش مردم به خرید محصولات کمچرب، این کارخانهها با مازاد چربی روبرو شدهاند. وی با بیان اینکه در تولید شیر کم چرب باید چربی بیش از 1.5 درصد از شیر جدا شود، ادامه داد: پیش از مطرح شدن موضوع روغن پالم و قبل از کاهش مصرف محصولات لبنی پرچرب، چربی مازاد جدا شده از شیر کمچرب برای تولید شیر و ماست پرچرب استفاده می شد ولی در حال حاضر که تقاضای بازار برای خرید محصولات لبنی چرب، کاهش یافته است، کارخانهها با مشکل مازاد چربی روبرو شدهاند. فربد تصریح کرد: قبلاً چربی مازاد جدا شده از شیر، برای تولید پنیر پروسس و یا پنیر خامهای استفاده میشد ولی در شرایط فعلی اقبال مردم به خرید این نوع پنیرها کم شده و در نتیجه مصرف چربی مازاد جدا شده از شیر نیز قابل استفاده نیست. وی افزود: اگر کارخانهها بخواهند چربی مازاد را نگهداری کنند، باید ان را منجمد کنند که این کار نیز با هزینه بالایی همراه است و علاوه بر این، همه کارخانهها نیز دارای امکانات لازم برای این کار نیستند. وی اظهار داشت: در عین حال، منجمد کردن چربی نیز باعث کاهش کیفیت آن می شود و در نتیجه این کار باعث زیان کارخانهها خواهد شد. به گفته عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی، این مسئله باعث شده تا کارخانههای صنایع لبنی بیشتر به تولید محصولات نیمچرب یا پرچرب تمایل داشته باشند، البته برخی کارخانهها نیز محصولات کمچرب تولید میکنند و این نوع محصول نیز در بازار عرضه میشود. منبع: فارس[/TD] [/TR] [TR=class: tableitem] [/TR] [/TABLE] 5 لینک به دیدگاه
Mahdi Eng 22940 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ استاندارد جدید پالم در محصولات لبنی تا آخر شهریور اعلام میشود دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه مؤسسه استاندارد، استانداردهای جدید استفاده از پالم در محصولات لبنی را تا آخر شهریور اعلام میکند، گفت: چند کارخانه متخلف گران فروش از سوی سازمان حمایت معرفی شدهاند. رضا باکری در پاسخ به اینکه آیا استانداردهای جدید استفاده از روغن گیاهی پالم در محصولات لبنی تدوین شد؟ گفت: مؤسسه استاندارد تاکنون 3 جلسه برای این منظور تشکیل داده و این هفته نیز جلسه چهارم آن برگزار میشود. دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: استاندارد جدید استفاده از روغن پالم گیاهی تا آخر شهریور ماه اعلام میشود. باکری در پاسخ به اینکه آیا همچنان که سازمان حمایت اعلام کرده بود، افزایش قیمت خودسرانه به حالت قبل برگردانده شد؟ گفت: معیار قیمت محصولات لبنی آخرین نرخ اسفند سال 92 به اضافه 15 درصد است که مجوز آن را ستاد تنظیم بازار داده است و هر گونه مغایرتی با این قیمت تخلف محسوب میشود و ناظران بازار برخورد میکنند. *چند کارخانه متخلف گران فروش از سوی سازمان حمایت معرفی شد از باکری سؤال شد، آیا تاکنون گزارشی در زمینه تخلف افزایش قیمت وجود داشته است؟ گفت: مواردی بوده که سازمان حمایت معرفی کرده و برخورد شده است. دبیر انجمن صنایع لبنی همچنان افزود: انجمن صنایع لبنی نظارتی بر قیمت در بازار ندارد و مسئولان مرتبط این بخش بر قیمتها نظارت میکنند. در حالی که اخیرا توسط وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی پرده از استفاده روغن پالم در لبنیات و ضررهای آن برای سلامت انسان پرده برداشته شد، به گفته این مقام مسئول استانداردهای جدیدی برای استفاده از این محصول در لبنیات تدوین میشود. چند هفته پیش مجوز استفاده از روغن پالم در 450 کارخانه لبنی لغو شد و این به دنبال اعلام وزیر بهداشت مبنی بر آسیبزا بودن این روغن بود، به نظر میرسد این اقدام مقطعی بوده و استانداردهای جدید در حال وضع شدن است. 6 لینک به دیدگاه
Mahdi Eng 22940 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ علم ژنتیک بدبوترین غذای دنیا را خوشبو کرد علم ژنتیک با دستگاهی در کدهای ژنتیکی یکی از سبزیهای بسیار مفید برای بدن را که بسیار بد بو بود خوش طعم و خوش بو کرده است. پژوهشگران سرانجام با تغییرات ژنتیکی و دستکاری کدهای ژنتیکی طعم و مزه گیاه کلم بروکلی را عوض کردند. گفتنی است: یکی از مشکلات افراد به ویژه کودکان در هنگام خوردن این سبزی طعم و مزه بدن است و با این نو آوری برطرف خواهد شد. پژوهشگران از کدهای ژنتیکی موجود در عصاره روغن کلزا برای غنی کردن، مغذی شدن و رفع بو و طعم کلم بروکلی استفاده کردهاند. با این نوآوری حتی میتوان این گیاه را در مناطق خشک و کم آب نیز کشف برد. منبع : فودنا 6 لینک به دیدگاه
helma.b 3345 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 تیر، ۱۳۹۴ کاله برندی ایرانی در کنار 50 برند غذایی طراز اول جهان : به نقل از سایت خبری غذای استرالیا (Australian Food News) و بر اساس بازارسنجیهای شرکت بینالمللی تحقیقات بازار یورو مانیتور (Euromonitor)، بسیاری از برندهای صنایع غذایی بستهبندیشده در آسیا و اقیانوسیه در یک دهه اخیر، نقش بسیار مهم و تعیینکنندهای را در تنوعبخشی، رشد و توسعه بازار جهانی، برعهدهگرفتهاند. به گزارش فودنا و به نقل از سایت خبری غذای استرالیا ، برند کاله در کنار برندهایی شناختهشده و جهانی چون کلاگز، لییز، کدبوری، ریگلیز، کرفت، کنور، نوتلا و ... در ردیف پنجاه برند تعیینکننده صنعت غذای جهان قرارگرفته و در کنار این رقبای قدرتمند، جایگاه 48 ام را به خود اختصاص داده است. این امر شاهدی است بر روند رشد و پیشرفت صنایع غذایی بستهبندیشده در ایران و گواهی است بر به ثمر رسیدن تلاشهای بنیانگذار این بزرگترین شرکت صنایع غذایی ایرانی به تکریم جایگاه مصرفکننده ایرانی و نزدیک نمودن ذائقهی آنان به استانداردهای جهانی. در نگاره ارائه شده در سایت که در سال 2004 را با 2015 مقایسه کرده به وضوح پیشرفت یک برند ایرانی «کاله» که از رتبه زیر پنجاه به رتبه 48 ارتقاء یافته. را می توان مشاهده کرد. گروه صنایع غذایی سولیکو (سلیمانی کمپانی)، فعالیت خود را در سال 1352 با اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی آغاز و پسازآن در سال 1356 تولید فراوردههای گوشتی را در یک کارگاه کوچک همبرگرسازی در یکی از محلههای قدیمی و اصیل تهران (خیابان آذربایجان) آغاز کرد و پس از آن، با تلاشی شبانهروزی و مصرانه اقدام به توسعه صنعت غذای بستهبندیشده در ایران نمود، بهطوریکه امروز با تولید بیش از 3000 تن در روز فراورده لبنی و فراوردههای گوشتی و غذاهای آماده منجمد، تولید انواع نوشیدنیهای طبیعی، محصولات مختلف بستنی، دسر، سس، شکلات و اولین نان فاقد گلوتن، نقش مهمی در تأمین سبد غذایی مصرفکننده ایرانی و کشورهای حوزه خلیجفارس، آسیای میانه و اروپای شرقی چون عراق، امارات، سوریه، لبنان، ترکمنستان، ارمنستان، گرجستان، بلاروس، اوکراین و مولداوی دارد. بیشک دستاوردهای امروز کاله گویای تلاش این شرکت ایرانی در راستای حفظ کیفیت فرآوردههای تولیدی در سطح استانداردهای جهانی است که توانسته اعتماد و اعتباری اینچنینی نزد مصرفکنندگان و سازمانهای ناظر بهداشتی و کیفی کسب کند و مهر تأییدی است بر شعار همیشگی غلامعلی سلیمانی که همواره میگوید: «چو ایران نباشد، تن من مباد» منبع : foodna 8 لینک به دیدگاه
helma.b 3345 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ تولید شکلاتهای خوشطعمتر با کمک مخمر نان [TABLE] [TR] [/TR] [TR=class: tableitem] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] [TABLE=class: content] [TR] [TD=align: center] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] محققان نروژی دانشگاه لون نروژ دریافتند استفاده از انواع مخمری که برای تولید نان به کار میرود، میتواند به تولید شکلاتهای با کیفیتتر نیز کمک کند. تحقیقات محققان نشان داد که تجزیه و تحلیل شیمیایی شکلات و همچنین مزه آن طی تولید با مخمرهای نان باعث پایداری و طعم بهتر شکلات میشوند. علاوه بر این استفاده از مخمرهای مختلف، طعمهای متنوع مناسب را برای سلیقههای متفاوت به وجود میآورد. پس از برداشت دانههای کاکوئو، آنها در جعبههای بزرگ چوبی یا بر روی خاک مزرعه کاکائو جمعآوری میشوند. در این هنگام، دانهها با مایع خمیر مانند سفید و چسبناکی حاوی قند، پروتئین، آب، پکتین و میزان اندکی از لیگنین و سلولز احاطه میشوند. در این حین میکروبهای موجود در مزرعه طی فرآیند تخمیر برای مصرف این مایع خمیر مانند شروع به فعالیت میکنند. تفاوتهای میان میکروبها در مزارع مختلف باعث تفاوت در طعم و کیفیت نهایی شکلات میشود. بعضی از میکروبها رایحههای بدی را تولید میکنند و این بو نیز درون دانهها میرود و موجب بد طعمی آن میشود. محققان طی این پژوهش دریافتند با اضافه کردن مخمرهای ذکر شده در ابتدای فرآیند تخمیر، میکروبهای ایجاد کننده خوش طعمی بر فعالیت میکروبهایی که موجب بد طعمی میشوند پیشی گرفته و کیفیت و پایداری کاکائو را افزایش میدهند. این یافتهها در مجله Applied and Environmental Microbiology منتشر شده است. منبع:foodna 3 لینک به دیدگاه
helma.b 3345 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مرداد، ۱۳۹۴ [TABLE=class: content] [TR] [/TR] [TR] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] درپوش هوشمند برای تشخیص تازه بودن شیر برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام یک درپوش بطری هوشمند چاپ سهبعدی اکنون میتواند به شما در شناسایی تازگی شیر کمک کند. این درپوش چاپ سهبعدی برای بستههای شیر که دارای حسگرهای داخلی الکترونیکی بیسیم است، میتواند نشانههای فساد را در شیر تشخیص دهد. فناوری جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، گامی در جهت شناسایی زمان استفاده از مواد غذایی از طریق تلفن هوشمند است. این درپوش هوشمند به یک خازن و القاگر متصل است تا به شکل یک مدار رزونانس دربیاید. محققان اجزای الکترونیکی را درون درپوشش بسته شیر قرار دادند تا بتوانند نشانههای فساد این ماده غذایی را شناسایی کنند. یک تلنگر سریع به کارتون اجازه میدهد تا مقداری از شیر درون بسته وارد شکاف خازن درپوش شود. سپس کل بسته بطور دربسته برای 36 ساعت در دمای اتاق نگهداری میشود. مدار میتواند تغییرات در سیگنالهای الکتریکی را که نشانگر افزایش سطوح باکتری است، شناسایی کند. محققان بطور دورهای در آغاز آزمایش و سپس هر 12 ساعت یکبار تا پایان 36 ساعت با استفاده از یک کاوشگر بیسیم فرکانس رادیویی بر تغییرات نظارت کردند. خواص شیر به تدریج با فاسد شدن آن تغییر کرده و منجر به تغییراتی در خصوصیات الکتریکی آن میشوند. این تغییرات بطور بیسیم و با استفاده از درپوش هوشمند شناسایی شدند که نشان داد اوج فرکانس ارتعاش شیر در دمای اتاق پس از 36 ساعت 4.3 درصد کاهش پیدا میکند. در مقایسه، کارتن شیری که در یخچال نگهداری میشود، طی همین زمان تنها نزدیک به 0.12 درصد تغییر فرکانس نشان میدهد. این یافتهها در مجله Microsystems & Nanoengineering از گروه انتشارات نیچر منتشر شده است. ایسنا 2 لینک به دیدگاه
helma.b 3345 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۴ سند همکاری صنایع غذایی میان ایران و فرانسه امضا شد [TABLE=class: content] [TR] [TD=align: center] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در جریان سفر تجاری هیأت دولت ایران به فرانسه، سند همکاری کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران و فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیکهای فرآوری مواد غذایی در دفتر وزیر کشاورزی فرانسه با حضور وزرای دو کشور به امضا رسید. در نخستین سفر رئیس جمهور ایران به کشور فرانسه پس از 17 سال، هیأت تجاری ایران 20 سند همکاری در زمینه های متعدد تجاری از جمله همکاری هایی در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی با همتایان فرانسوی خود امضا کردند. در این سفر کاوه زرگران - دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران - که به نمایندگی از بخش خصوصی در حوزه کشاورزی هیأت دولت را همراهی می کرد، روز گذشته پس از پنل تخصصی کشاورزی در محل مدف که به ریاست وزیر کشاورزی ایران و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران برگزار شد، سند همکاری را با فرانکو بورگاد - رییس هیات مدیره فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیک های فرآوری مواد غذایی (ADEPTA ) - امضا کرد. فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیک های فرآوری مواد غذایی در زمینه توسعه تولید تجهیزات و به عنوان تامین کننده فعال است و دارای دپارتمان های طراحی، مهندسی و متخصصین در زمینه صنعت غذا و کشاورزی است. همچنین اعضای هیات مدیره و صاحبان آن در بخش تجارت مواد غذایی، دانه ، ماشین آلات فرآوری و بسته بندی ، تکنولوژی، تحقیق، آموزش و ایجاد تخصص فعالیت دارند به همین دلیل امضای این سند همکاری، فصل جدیدی از همکاری بین المللی بین کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در عرصه بین المللی به شمار می رود. با توجه به اینکه کانون انجمن های صنایع غذایی ایران نقش سیاست گذاری، مشاوره به اعضای خود، برگزاری نمایگاه و فعالیت های علمی تحقیقاتی را برعهده دارد، در چندین حوزه با فدراسیون توسعه تبادلات بین المللی محصولات و تکنیک های فرآوری مواد غذایی همکاری خواهد کرد. همکاری بین کانون و فدراسیون مذکور در حوزه های سیاست گذاری، برگزاری سمینار و نمایشگه در پاریس وتهران، تبادل ایدهها و انتقال تکنولوژی، تامین مواد اولیه، مشارکت و سرمایه گذاری در تولید برای بازارهای منطقه، ایجاد ارتباط بین صنایع غذایی ایران و فرانسه، اعزام هیات های تجاری، سنجش پتانسیلهای موجود و بهره برداری از آنها و همچنین ایجاد فرصتهای تجاری بین دو کشور تلاش برای بال بردن تراز تجاری دوکشور خواهد بود. لازم به ذکر است، با توجه به استقبال گسترده و تعاملات صورت گرفته بین هیات اقتصادی ایران با همتایان خود در فرانسه و ایتالیا، فرانسوی ها به ریاست فرانکو بوگارت - رئیس هیئت مدیره ADEPTA - در ماه جون ۲۰۱۶ در قالب هیات تجاری به ایران خواهند آمد. از سوی دیگر در تاریخ نهم و دهم فوریه ۲۰۱۶ میلادی، ایران و اتاق بازرگانی میزبان هیات ۳۰ نفره به ریاست وزیر کشاورزی ایتالیا خواهد بود. بر این اساس، با به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها، فصل جدیدی از همکاری بین المللی ایران با کشورهای اروپایی در زمینه های متعدد به خصوص صنایع غذایی آغاز می شود و عالاقه مندی شرکت های بزرگ و سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران میتواند منجر به شکوفایی صنعت غذایی ایران و ورود تکنولوژی های روز بین المللی با هدف افزایش میزان بهره وری این صنعت در کشور باشد. منبع: ایسنا [/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] 2 لینک به دیدگاه
helma.b 3345 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 اسفند، ۱۳۹۴ اولین نوشابه "پروبیوتیک" کشور ساخته شد برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نوشابه "پروبیوتیک" برای اولین بار در کشور به همت جمعی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ساخته شد. دکتر احسان صادقی دانشیار گروه صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مخترع این نوشابه اظهار کرد: نوشابه "پروبیوتیک" نوشابهای است که خواص سودمندی به آن اضافه شده و تا حد زیادی مضراتی که نوشابههای معمولی دارند، در آن وجود ندارد. وی گفت: خواص سودمند این نوشابه سه دسته است. اول اینکه قند این نوشابهها به نسبت نوشابههای معمولی پایینتر است، به طوریکه در فاز اول مقدار قند آن را تا 20 درصد نسبت به نوشابههای معمولی کاهش دادهایم و بسته به ذائقه مردم میتوانیم تا 50 درصد نیز قند آن را کاهش دهیم. صادقی افزود: علاوه بر این، افزودنیها در این نوشابه حذف شده و حتی افزودنیهای خوراکی مجاز هم در آن وجود ندارد. وی افزود: همچنین میکروارگانیسم "پروبیوتیک" به این نوشابهها اضافه شده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف کننده شده، کلسترول خون او را کاهش میدهد و فلور طبیعی دستگاه گوارش افراد را حفظ میکند. دانشیار گروه صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این نوشابه برای اولین بار در کشور ساخته و ثبت اختراع شده گفت: این اختراع طرح تحقیقاتی مشترکی میان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بخش خصوصی است که خوشبختانه فرآیند تولید علمی و آزمایشگاهی آن با همکاری جمعی از پژوهشگران گروه صنایع غذایی دانشگاه با موفقیت انجام شده و در حال حاضر در مرحله آماده سازی برای تولید انبوه قرار دارد. وی با بیان اینکه کارخانه " روز نوش" سرمایه گذاری تولید این نوشابه را برعهده دارد، گفت: این کارخانه تاکنون چندین میلیارد تومان برای آماده سازی خط تولید این نوشابه هزینه کرده و بزودی این نوشابه با عنوان نوشابه "پروبیوتیک" به تولید انبوه میرسد. صادقی با بیان اینکه همواره آب باید نوشیدنی اول همه افراد باشد، اظهار کرد: بعد از آب توصیه ما مصرف دوغ است و در صورت تمایل افراد به مصرف نوشابه توصیه ما مصرف نوشابه کم ضرر "پروبیوتیک" است./ ایسنا 2 لینک به دیدگاه
helma.b 3345 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۵ در چهاردهمین دوره اعطای نشان ایمنی و سلامت بیشترین نشان ایمنی سلامت به محصولات پگاه تهران اهدا شد برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به گزارش فودنا، در چهاردهمین دوره اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدکنندگان محصولات غذایی نشان ایمنی وسلامت توسط وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدیر عامل شرکت شیر پگاه تهران برای برای محصولات "نوشیدنی کفیر"، ماست پروبیوتیک کم چرب، "شیر استریل نیم چرب غنی شده با کلسیم و ویتامین دی" و شیر پاستوریزه غنی شده با ویتامین دی اهدا شد. چهاردهمین دوره اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدکنندگان محصولات غذایی با هدف ارتقای سلامت جامعه و ایجاد فضای رقابتی برای ارتقای ایمنی و سلامت فرآوردههای غذایی، ۶اردیبهشت ماه با حضور وزیر بهداشت در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد و شرکت پگاه تهران برای 4 محصول "نوشیدنی کفیر"، ماست پروبیوتیک کم چرب، "شیر استریل نیم چرب غنی شده با کلسیم و ویتامین دی" و شیر پاستوریزه غنی شده با ویتامین دی حائز دریافت این نشان ارزشمند شد.نشان ایمنی و سلامت نشانی است که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فرآوردههای غذایی و آشامیدنی ایمن اعطا میشود . فرآورده ایمن فرآوردهای است که از مواد اولیه سالم و در شرایط خوب بهداشتی تولید و عرضه شده باشد و علاوه بر حداقل ویژگیهای مورد انتظار و خواص ذاتی خود، دارای ویژگیهایی است که در ارتقای ایمنی و سلامت مصرفکننده موثر است. نگاره این نشان سیب سبز رنگی است که نماد سلامت بوده و عبارت ایمنی و سلامت در کنار آن نوشته شده است و دارندگان این نشان میتوانند نگاره آن را روی برچسب محصول تولیدی خود درج نمایند.با درج این علامت بر روی محصول، مصرفکننده میتواند بدون نگرانی در جهت تغییر الگوی مصرفی خود و ارتقای سلامت پیش رود. 1 لینک به دیدگاه
helma.b 3345 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 اردیبهشت، ۱۳۹۵ نمایشگاه آلیمنتاریا بارسلون در تسخیر شرکتهای خشکبار و زعفران ایرانی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [TABLE=align: center] [TR] [TD][TABLE=class: content, align: center] [TR] [TD]به گزارش فودنا، نمایشگاه آلیمنتاریا ۲۰۱۶ به عنوان بیست و یکمین نمایشگاه دو سالانه صنعت و تجارت غذا در کشور اسپانیا دیروز در شهر بارسلون افتتاح گردید و این نمایشگاه از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۶ / ۶ تا ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ آماده پذیرایی از کلیه علاقمندان و متخصصان اروپا و جهان می باشد به گزارش خبرنگار اعزامی فودنا، حضور بیش از ۴۰۰۰ غرفه دار در ۸۵۰۰۰ مترمربع فضای مفید نمایشگاهی و پیش بینی بازدید بیش از ۱۵۰۰۰۰ خریداران و تجار بین المللی از ۱۴۵ کشور، حرفه ای ترین فرصت برای صادر کنندگان ایرانی است تا بتوان برای ورود و حضور دراز مدت در بازار اروپا برنامه ریزی نمود.به گزارش فودنا، این نمایشگاه از همان لحظه ی شروع با استقبال جمعیت قابل توجه متخصصان و تجار اروپا و جهان مواجه بود که حضور شرکت های خشکبار و زعفران ایران در این همنشینی صنعتی مسلما نشان دهنده توانمندی تجاری و صنعتی تولیدات ایران در بین مشارکت کنندگان تولیدی جهان است.این نمایشگاه بزرگترین رویداد غذایی اروپا در بخش بازارهای مصرف لاتین محسوب می شود و خریداران خاص خود را دارد که شاید در آنوگا و سیال مشاهده نشوند. مدیریت برگزاری این نمایشگاه نیز بزرگترین واردکنندگان و شرکتهای پخش زنجیره ای اروپا، آفریقا و خاورمیانه را به بازدید از این رویداد دعوت نموده وشرایط شرکت پاویونهای کشورهای مختلف را نیز به نحو حرفه ای اطلاع رسانی نموده است، به همین دلیل پاویونهای ملی بیشترین میزان بازدید کنندگان را جذب خواهند نمود. علاوه بر ملاقات با بازدید کنندگان، غرفه داران این رویداد این امکان را داشتند که پیش از برگزاری نمایشگاه، توسط امکانات نرم افزاری، ملاقاتهایی را با خریداران محصولات نهایی تنظیم نمایند که این فرصت نیز موجب نتیجه گیری بهتر شرکت کنندگان این نمایشگاه شده است. پاویون ایران در راهروی اصلی سالن ۱ که یکی از بهترین و در دسترس ترین سالنهای این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان است، قرار دارد و عمدتاً تولید کنندگان خشکبار را در خود جا داده است. شرکتهای تولیدی و صادراتی AHT ، مجتبی بناب، شمس الهدایی، سنات خاورمیانه، آتانا، راشا پسته، پسته پدیده، پسته یاقوت سبز کیان و گراندور شرکت کنندگان پاویون ایران هستند. پرچم ایران در نمایشگاه ساختار پاویون ایران نیز با طراحی منحصر به فرد خود، ضمن پوشش نیازهای حرفه ای غرفه داران با تجهیزات کامل داخل غرفه، نماهای ترکیبی بسیار زیبایی از کشور ایران را به بازدیدکنندگان بین المللی ارائه می دهد. حجم قابل توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه به دلیل برنامه ریزی دو سالانه خریداران بین المللی، جهت بازدید از این رویداد و متعاقباً تعداد بالای بازدیدکنندگان پاویون ایران، نوید مذاکرات جدی و ایجاد زمینه لازم برای توسعه فروش محصولات با کیفیت ایرانی در بازارهای بین الملل را می دهد. این نمایشگاه از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۶ / ۶ تا ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ آماده پذیرایی از کلیه علاقمندان و متخصصان اروپا و جهان می باشد [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] منبع: foodna 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده