رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پروفسور جرمن از پیشرفت تکنو لو ﮋی در زمینه مطالعه بیماری مورثی و نادر sitosterolaemia نام می برد که امکان

مطالعه حین انجام فرایند های بیولوﮋیکی را در مورد این بیماری فراهم ساخته است. این بیماری , نتیجه حمله های نابهنگام قلبی است .

کشف این بیماری و شنا سایی 4 فنوتیپ اولیه در چندین دانشگاه 20 سال به طول انجامید که نتیجه انتشار ان صد ها مقاله وتعلق جایزه نوبل به دکتر براون و دکتر گلد اشتاین بود . شنا سایی اساسی این بیماری کشف

2 فنوتیپ اخر , در یک ازمایشگاه انجام شد . تیم دکتر هلن هوبز با فاصله2 ماه , مقاله کلیدی منتشر نمود که حاصل تحلیل اطلا عات جمع اوری شده توسط نرم افزارهای کامپیوتری بود.

 

ﮋنوم های مغذی

 

برطبق گفته های پروفسور جرمن " خوزه اورد باس " قهرمان ﮋنوم های مغذی است . مطالعات او منجر به تشخیص تفاوت میان افراد شد .

موضوع مهم تر این است که بسیاری از تفاوت ها , نتیجه واکنش میان

ﮋن ها وشرایط فرد, طی دوران زندگی می باشد.انچه که امروزه مصرف

می شود می تواند بر عملکرد بدن در اینده تاثیر گذار باشد. این بروز ﮋنتیکی یا (( حافظه ﮋنتیکی )) با کشف حسلسیت نسبت به انسولین ثابت

کاملا ثابت شد . افراد به اصطلا ح (( چاق سالم )) نسبت به افراد

((چاق ناسالم )) به انسولین حساسیت بیشتری دارند . زمانی که در رﮋیم

غذایی این افراد کربوهیدارت زیاد وچربی کمی وجود داشته باشد , سریعتر وزن انها کاهش می یابد .در حالی که افراد ((چاق ناسالم ))

با رﮋیم های غذایی پر چرب مشکلی ندارند . حساسیت نسبت به انسولین

در دوران طفولیت , قابل تشخیص است , بنا براین منطقی است که نگران چاقی فرزندان در دوران کودکی باشیم ; تا این که با عدم رسیدگی , مشکلا ت را به دوره های بعدی زندگی موکول کنیم. واکنش میان

سلا متی و مواد مغذی , منتج به دیابت و چاقی نمی شود.

کشف این که در ماهیچه های ورزشکاران نیز مقداری چربی ذخیره

می شود , مشخص ساخت که نیاز هر شخص به عناصر مغذی با فرد دیگر ی متفاوت است . و ورزشکاران از معدود افرادی هستند که از افزایش چربی در رﮋیم غذاییخود برای بالا بردن سلامتی سود می برند .

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 73
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

انقراض تمام ماهی‌های بزرگ تا سال۲۰۴۸

 

 

زیست شناسان کانادایی پیش بینی کردند که تا سال ۲۰۴۸ تمام ماهیان بزرگی که از گوشت آنها در صنایع غذایی استفاده می شود منقرض می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ساینس ، وزن بسیاری از ماهیان بزرگ اقیانوس‌ها و دریاها به ۷۰۰ کیلوگرم و طول آنها به ۴ متر می‌رسد. این ماهیها که گوشت بسیار لذیذی دارند می‌توانند با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. با وجود این به کمک دستگاههای رادار و کشتیهای ماهیگیری مجهز، این ماهیها به سرعت شکار می‌شوند درحالی که صید این حیوانات آبزی بی‌رویه و کنترل نشده است.

 

 

 

اکنون محققان مرکز شیلات دانشگاه بریتیش کلمبیا در تازه‌ترین بررسیهای خود نشان دادند که انسان در طول نیم قرن موجب کاهش ۹۰ درصد از جمعیت ماهیان بزرگی شده است که در بازار با فروش بسیار بالایی مواجهند.

 

 

 

این دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند در صورتی که هیچ اقدامی برای مبارزه با این صید بی‌رویه انجام نشود تا سال 2048 تمام این ماهیان منقرض می‌شوند.

 

 

 

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: “ماهی‌ها به شدت در معرض خطر هستند و اگر آنها در خطر باشند ما نیز در خطر خواهیم بود.”

 

 

 

این محققان با بررسی الگوی صید ماهی از دهه ۵۰ نشان دادند که این الگو از آغاز، جمعیت‌های ماهی نرم باله، شمشیر ماهی، ماهی هیک، حلوا ماهی و ماهی دیل، ساکن نیمکره شمالی زمین را در معرض خطر قرار داده است. سپس به تدریج این خطر متوجه ماهیان نیمکره جنوبی نیز شده است به طوری که در سالهای اخیر بسیاری از شکارچیان برای کشف گونه‌های جدید و ناشناخته به آبهای اقیانوس منجمد جنوبی نیز هجوم برده‌اند.

 

 

 

به گفته این دانشمندان، بر پایه اطلاعات سازمان خاروبار جهانی (فائو) در سال ۱۹۵۰ در دنیا ۲۰ میلیون تن صدف خوراکی و ماهی صید شده است. این رقم در سال ۱۹۸۰ به ۹۰ میلیون تن رسید و از آن زمان تاکنون این رقم ثابت مانده است

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

[h=2]بفرماييد بازدید از خط تولید سوسیس و کالباس[/h]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش فودنا شرکت سولیکو به منظور آشنایی بیشتر مصرف کنندگان گرامی با صنعت تولید فرآورده های گوشتی از عموم افراد علاقمند جهت بازدید از خط تولید سوسیس و کالباس شرکت سولیکو دعوت به عمل می آورد.

شرکت سولیکو به منظور آشنایی بیشتر مصرف کنندگان گرامی با صنعت تولید فرآورده های گوشتی از عموم افراد علاقمند جهت بازدید از خط تولید سوسیس و کالباس شرکت سولیکو دعوت به عمل می آورد.

با تکمیل فرم ثبت نام در سایت سولیکو که در لینک زیر می توانید آنرا بیابید ، به قید قرعه از خط تولید سوسیس و کالباس شرکت سولیکو بازدید کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

شركت بزرگ فونترا از زلزله ي 7.1 ريشتري جان سالم بدر برد

 

Fonterra-Logo.jpg&t=1

Earthquake update: Fonterra escapes major damage

 

شركت بزرگ فراوري محصولات شيري FONTERRA كه در نيوزيلند قرار دارد از زلزله ي بسيار بزرگ 7.1 ريشتري در اين كشور جان سالم بدر برد. اين زلزله ي مهيب بين 1 تا 2 بيليون دلار به اين كشور صدمه وارد كرد.

 

 

 

 

By Helen Glaberson, 08-Sep-2010

Related topics:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

New Zealand’s largest exporter of dairy, Fonterra has managed to escape any major damage from the earthquake that hit the country on Saturday.

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نمايشگاه نوشيدنيها

23 الي 26 مهر

مكان : محل دائمي نمايشگاه هاي تهران

 

ساعت 10 تا 16

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

یکی از عواملی که سبب کاهش توان افراد در انجام کارهای روزمره زندگی شده و حتی در دراز مدت می تواند بیماری هایی مزمن نظیر بیماری قلبی عروقی و انواع سرطان را در فرد ایجاد نماید افزایش میزان رادیکال های آزاد در بدن است. به هنگام آلوده بودن هوای استنشاقی روزانه به مقادیر بالا رادیکال آزاد در بدن تولید می شود لذا بسیار حائز اهمیت است که در این دوران بحرانی به تغذیه خود اهمیت بیشتری دهیم. از جمله موارد مهمی که جهت کاهش عواقب ناشی از تجمع رادیکال های آزاد در بدن توصیه می شود مصرف آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی است. حتما توصیه می شود چه در محیط منزل چه در محیط کار و حتی پشت فرمان اتومبیل از مواد غذایی نظیر کرفس ، اسفناج،گوجه فرنگی،لیمو شیرین،نارنگی ،پرتقال و برگه سبز کاهواستفاده شود. این مواد غذایی از نظر ویتامین ث بسیار غنی می باشند به علاوه مصرف آجیل خام به لحاظ دارا بودن عنصر سلنیم نقش مهمی در کاهش رادیکال های آزاد در بدن دارد. توصیه می شود در روزهای آلوده از منابع ویتامین e نظیر جوانه گندم و آجیل استفاده شود البته ذکر این نکته ضروری است که برای افرادی که به لحاظ شغلی بیشتر در هوای آزاد هستند مصرف مکمل ویتامین e بسیار مفید می باشد. حتی الامکان توصیه می شود در روزهایی که آلودگی هوا بسیار زیاد است از غذاهای چرب مخصوصا چربی های جامد حیوانی و گیاهی استفاده نشود چراکه مصرف چنین غذاهایی سبب تشدید کاهش توان بدنی و ذهنی فرد در طول روز خواهد شد.

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

توفو

 

توفو (TOFU) ماده غذایی است، که شبیه پنیر است. و با افزودن مواد انعقاد دهنده به شیر سویا بدست می آید. . در حقیقت توفو، همان پنیری است که با انعقاد شیر سویا به دست می آید.پنیر سویا نیز همانند پنیر معمولی باید در آب سرد و در یخچال نگهداری شود.

ارزش تغذیه ای توفو:

 

توفو همانند سایر فرآورده های سویا، LDL (کلسترول بد) خون را کاهش می دهد و مقدار HDL (کلسترول خوب) را در حد طبیعی حفظ می کند، در نتیجه احتمال بیمارهای قلبی را کاهش می دهد.

 

* پنیر سویا نیز همانند شیر سویا منبع غنی پروتئین و ویتامین های گروه B است. که در رژیم گیاهخواری می تواند جایگزین گوشت شود.* توفو بر خلاف شیر سویا، حاوی مقدار زیادی کلسیم است که برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است.

* هضم پنیر سویا (توفو ) خیلی آسان است ، زیرا فیبر موجود در دانه های سویا طی عملیات کارخانه ای از آن جدا می شوند.* توفو همانند سایر فرآورده های سویا، LDL (کلسترول بد) خون را کاهش می دهد و مقدار (کلسترول خوب) را در حد طبیعی حفظ می کند، در نتیجه احتمال بیمایهای قلبی را کاهش می دهد.

* توفو منبع غنی ایزوفلاوون هاست. ایزوفلاوون ها خطر پوکی استخوان را کاهش می دهند. همچنین احتمال سرطان سینه، سرطان پروستات و عوارض یائسگی مثل گرُ گرفتگی و اختلالات روحی را کم می کنند.

 

طرز تهیه توفو در منزل:

 

1- برای تهیه 400 گرم پنیر سویا، حدود 2 لیتر شیر سویا و دو قاشق چایخوری سولفات کلسیم طبیعی لازم است. برای تهیه پنیر سویا به صورت زیر عمل می کنیم:1- جوشاندن شیر سویا : شیر سویا را در یک ظرف بریزید و 5 تا 10 دقیقه به آرامی بجوشانید. سپس آن را خنک کنید تا دمای شیر به 70 درجه سانتیگراد برسد.2- سولفات کلسیم، یک ماده منعقد کننده و در حقیقت "مایه پنیر" است. دو قاشق چایخوری سولفات کلسیم طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کنید. هر چقدر مقدار سولفات کلسیم کمتر باشد، توفو نرم تر و هر چقدر مقدار سولفات کلسیم بیشتر باشد، توفو سفت تر می شود.3- محلول حاوی سولفات کلسیم را به آرامی در شیر سویای گرم بریزید و آن را هم بزنید. اگر بعد از افزودن محلول سولفات کلسیم ، باز هم قسمتی از شیر به حالت شل باقی مانده بود، یک مقدار دیگر سولفات کلسیم اضافه کنید.4- اگر تمامی شیر سویا، منعقد شد( دلمه بست) و مایع آبكی زرد رنگی روی آن دیده شد ، یك پارچه سفید تمیز را در یك آبكش قرار دهید و شیر منعقد شده را روی پارچه بریزید . لبه های پارچه را روی پنیر برگردانید. سپس یك بشقاب ملامین پهن را روی پارچه ی حاوی پنیر قرار داده و یك وزنه یك كیلویی را مدت 20 دقیقه روی بشقاب بگذارید تا آب زردرنگ پنیر از آن جدا شود. بعد از این مدت پنیر آماده است. آن را برش دهید و در یك ظرف آب سرد قرار دهید. سپس ظرف را در یخچال نگه دارید و هر روز آب آن را عوض كنید.

 

TofuCheese4LR.jpg

 

 

www.tebyan.net/index.aspx?pid=16274:منبع

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

عسل همواره در کاهش وزن مؤثر است اما باید دید به چه دلیل خاصیت کاهش‌دهندگی وزن را دارد. شکرهای تصفیه شده که فاقد ویتامین و مواد معدنی است را اغلب شکرهای خالی از کالری می‌گویند. این نوع شکرها باعث سوخت‌وساز مواد غذایی در بدن می‌شوند اما در عین حال پس از اتمام مواد غذایی موجود در بدن مانع سوخت‌وساز کلسترول و اسید چرب شده و در نتیجه باعث بالارفتن کلسترول شده، اسید چرب در بافت‌ها ایجاد کرده و فرد در نهایت چاق می‌شود.

 

اما در مقابل عسل که ماده شیرین طبیعی است شامل ۲۲ نوع آمینو‌اسید و مواد معدنی است که برای متابولیسم بدن ضروری بوده و در پیشگیری از چاقی مؤثر است. این تصور در بین عموم مردم وجود دارد که مصرف یک لیوان آبلیمو به همراه اندکی عسل در اول صبح در از بین رفتن سلولیت‌ها مؤثر است چراکه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. اگر شما به فکر کاهش وزن و سرعت بخشیدن به متابولیسم کند بدنتان هستید حتما به این دستور غذایی مصرف آبلیمو و عسل در صبح ناشتا عمل کنید. اما نسخه عمومی دیگری که برای کاهش وزن توصیه می‌شود مصرف نوشیدنی است که از عسل و دارچین تهیه می‌شود. دستور تهیه آن به این صورت است که ابتدا نصف قاشق پودر دارچین کوبیده شده را در یک فنجان آب جوش حل می‌کنیم و برای مدت نیم ساعت فنجان را کنار گذاشته و روی آن را می‌پوشانیم، سپس محتویات فنجان را از صافی عبور داده و یک قاشق عسل اضافه می‌کنیم. مصرف این نوشیدنی اول صبح و نیم ساعت قبل از صبحانه در پیشگیری از چاقی مؤثر است. عسل می‌تواند برای افرادی که بیش از حد غذا می‌خورند یا اینکه بعد از هر وعده غذایی در معده خود احساس ناراحتی می‌کنند،‌بسیار موثر باشد، علت آن است که این ماده شگفت‌انگیز به هضم بیشتر غذا کمک می‌کند. عسل یک کربوهیدرات ساده است که می‌توان به راحتی با شکم ناشتا آن را مصرف کرد چون حاوی قندی است که به راحتی قابل هضم است. غذاهایی که غنی از قند یا ترکیبات قندی هستند را کربوهیدرات می‌نامند. نحوه سازمان‌دهی قند در مواد غذایی مشخص می‌کند که چنین قندی منبعی ساده یا مرکب از کربوهیدرات‌هاست. مواردی مانند غلات و حبوبات منابع مرکب کربوهیدرات به شمار می‌روند.

 

اخیرا نظریه‌ای براساس رژیم معروف به زمستان خوابی ارائه شده که در آن ارتباط مستقیمی میان عسل که غنی از فروکتوز (قند میوه) است و کاهش وزن وجود دارد. بر این اساس اگر شما شب یک یا ۲قاشق عسل را به‌صورت خالص یا به‌صورت نوشیدنی گرم استفاده کنید نه تنها به شما در بهتر خوابیدن کمک می‌کند بلکه با سرعت بخشیدن به متابولیسم چربی سوزی و کاهش هورمون استرس باعث کاهش وزن می‌شود. اگر شما جزو افرادی هستید که برای کاهش وزن از قند مصنوعی استفاده می‌کنید راه را به واقع اشتباه می‌روید چرا که ممکن است این ترکیبات مصنوعی میزان کالری کمتری داشته باشند اما مشکلاتی جدی برای سلامتی‌تان به‌وجود آورند. خواص شگفت‌انگیز عسل برای سلامتی انسان به واقع حیرت‌آور است. این ماده مطبوع و لذیذ نه تنها ذائقه‌تان را تحریک کرده و شما را سر ذوق می‌آورد بلکه مزه و بوی منحصر به‌فردش نیز موجب خلق بسیاری از دستورهای غذایی بر پایه عسل شده است. اما آیا به‌واقع این مایع کارامل مانند برای شما مفید است چرا که به‌نظر می‌رسد سرشار از کالری باشد. واقعیت این است که عسل بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شود برای سلامتی مفید است.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

چیپس یا همان ورقه های نازک سیب زمینی به وسیله یک اتفاق ساده به وجود آمد

 

جورج کرام یک سرآشپز نیوانگلندی بود که در یک رستوران مجلل به نام مون لیک لوج در ساراتوگای نیویورک کار می کرد . در یک روز گرم سال 1853 احنمالا 24 اگوست یک مشتری عیب جو وارد رستوران می شود و سیب زمینی فرانسوی ( خلال ) سفارش می دهد .او برای اولین بار دستور سر آشپز را رد می کند چون معتقد است که سیب زمینی ها ضخیم اند

 

کرام انها را عوض می کند ولی مشتری لجوج باز هم راضی نمی شود اینجاست که ان لحظه تاریخی اتفاق می افتد کرام عصبانی شده و برای اینکه مرد را اذیت کند سیب زمینی را به صورت ورقه های کاغذی در می اورد که او نتواند آن را با چنگال بخورد

 

اما نتیجه بر عکس می شود چون نتها مشتری عصبانی نمی شود بلکه از غذای جدید هم خوشش می اید و این عذای تازه به نام

سارتوگا چیپس وارد منوی غذا می شود

 

 

 

 

 

منبع:سالنامه نظام مهندسی کشاورزی

 

 

 

 

 

WORST-FOODS-YOU-CAN-EAT-04-sl.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

[h=2][/h]

اگر به دنبال یک نان باگت فرانسوی گرم و تازه در نیمه شب هستید به خودپرداز نان باگت در پاریس سری بزنید!

به گزارش سرویس بین المللی برنا نانوایی خوش ذوق اقدام به راه اندازی این خود پرداز کرده است.

تنها در ماه گذشته بیش از 4500 نان باگت توسط این دستگاه فروخته شده است!

لینک به دیدگاه

[h=2][/h]

گران ترین چای کیسه ای جهان توسط شرکت پی جی تهیه می شود. این شرکت برای بزرگداشت 75 امین سال تاسیس خود یک کیسه چای را با 280 الماس تزیین کرد. در نتیجه قیمت یک فنجان این چای از 7500 پوند انگلیس فراتر می رود.

لینک به دیدگاه

[h=2]گوجه ضد سرطان پروستات[/h]

هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان دچار سرطان پروستات می*شوند. اینجا به شما می*گوییم که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات چه بخورید.

 

نمی*توان این واقعیت را نادیده گرفت که رژیم*غذایی تاثیر بسزایی بر خطر ابتلا به سرطان دارد. اما اینکه بدانید دقیقاً چه موادغذایی برایتان مفید است و کدام*ها می*تواند برایتان خطرناک باشد به شما کمک خواهد کرد برنامه*غذایی برای خود تنظیم کنید که به ارتقاء وضعیت سلامت شما کمک کند.

 

با در نظر گرفتن اینکه سرطان پروستات یکی از متداولترین انواع سرطان است و تعداد بیشماری از افراد به علت این سرطان جان خود را از دست می*دهند، مردمان تصمیم گرفته است بررسی دقیق و کاملی روی موادغذایی ضد سرطان پروستات به عمل آورد.

 

گوجه*فرنگی

 

ماده فعال: لیکوپن، آنتی اکسیدان

 

علت مصرف: لیکوپن یک ترکیب آنتی*اکسیدانه، کاروتینوئید، است که رنگ قرمز گوجه*فرنگی نیز از آن به دست می*آید. همچنین یکی از عوامل پیشگیرنده و ضد سرطان معرفی شده است. یک مطالعه که در سال 2004 انجام گرفت، کاهش خفیف در خطر ابتلا به سرطان پروستات را با مصرف مقدار زیاد لیکوپن یا رژیم*های غذایی که در آن از میزان زیادی گوجه*فرنگی استفاده می*شود، نشان داد. اما در سال 2007 یک تحقیق بسیار گسترده این نتایج را زیر سوال برد. خوشبختانه مطالعات بیشتری در این زمینه در حال انجام است تا شک و شبهه*ها را از بین ببرد. حتی اگر بخواهید نتایج آن تحقیق را هم نادیده بگیریم، باز هم گوجه*فرنگی سرشار از ویتامین*های مفید بسیار و آنتی*اکسیدان است که باعث می*شود نقش مهمی در یک رژیم*غذایی سالم داشته باشد.

 

روش آماده*سازی: برای آماده*سازی گوجه*فرنگی باید در صورت امکان به آن گرما و چربی اضافه کنید. هرچه مدت زمان بیشتری آن را بپزید، لیکوپن بیشتری از آن به دست می*آید. اضافه کردن چربی به صورت روغن یا گوشت نیز می*تواند به جذب لیکوپن کمک کند.

/citoz2.blogfa.com**/

لینک به دیدگاه

[h=2]گران قیمت ترین پنیر جهان![/h]

به گزارش "عصر خبر" به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، با وجود اینکه بسیاری فکر می کنند گاوهای هلند، گران ترین پنیرهای جهان را تولید می کنند اما هم اکنون از شیر الاغ های صربستان گران ترین پنیر جهان تولید می شود.

 

 

گران قیمت ترین پنیر جهان که با قیمت هر کیلو 1255 دلار (1000 یورو) به فروش می رسد از شیر الاغ های صربستان تهیه می شود. الاغ هایی که این شیر را تولید می کنند در منطقه ای معین و تحت مراقبت و نظارت ویژه در حومه شهر بلگراد نگهداری می شوند.

9414_954.jpg

 

 

 

شیر این الاغ ها با کیفیت است و قیمت هر لیتر آن به 40 یورو می رسد.

 

 

قبل از برخی از آرایشگاه های آلمان از شیر گاو و الاغ برای زیبایی پوست استفاده می کردند.

 

 

همچنین قبایلی در پرو وجود دارند که معتقدند نوشیدن شیر الان به افزایش عمر انسان ها منجر می شوند. آنها به همین دلیل به صورت مستمر، شیر الاغ می نوشند.

 

منبع:مجله زیتون ایرانی
لینک به دیدگاه

[h=2]قوطی نوشابه*ای که خودش را خنک می*کند![/h]

قوطی که به صورت خود به خود خنک می شود و می تواند دمای نوشیدنی را در عرض سه دقیقه تا 30 درجه فارنهایت کاهش دهد،* ساخته شد.

 

به گزارش مهر، این قوطی*ها که چیل کن نام دارند از یک سیلندر پر از دی اکسید کربن پرفشار ساخته شده*اند.

 

انتهای این سیلندر که در ارتفاع قوطی کشیده شده با درپوش و یک دکمه پوشانده شده است.

 

هنگامی که کاربر دکمه را فشار می دهد درپوش باز شده و دی اکسید کربن از انتهای قوطی خارج می شود. حین خروج گاز، گرمای نوشیدنی جذب گاز شده و دمای آن کاهش می یابد.

 

به گزارش پاپ ساینس، هر بطری نوشیدنی 10 اونس وزن داشته و 4 دلار به فروش می رسد. این بطری ها که فعلا در ایالت های آریزونا، نوادا و کالیفرنیای جنوبی توزیع شده و تا سال 2014 به فروش سراسری در آمریکا خواهند رسید.

منبع:
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

[h=2][/h]

Drinking Cold water after a meal = Cancer!

Can u believe this??

It is nice to have a cup of cold drink after a meal.

However, the cold water will solidify the oily stuff that

you have just consumed. It will slow down the digestion... Once this 'sludge' reacts with the acid, it will break down

and be absorbed by the intestine faster than the solid food.

It will line the intestine. Very soon, this will turn into fats

and lead to cancer.

It is best to drink hot soup or warm water after a meal.

نوشیدن آب سرد بعد از غذا = سرطان

 

 

 

چيني ها و ژاپني ها هنگام غذا خوردن چاي گرم مي خورند نه آب سرد. شايد زمان آن فرارسيده باشد كه ما هم عادت خوردن آب سرد در حين غذا خوردن را ترك كنيم.

 

 

 

براي كساني كه علاقمند به نوشيدن آشاميدني سرد همراه غذا هستند اين متن بسيار مفيد خواهد بود.

 

آب سرد همراه با غذا باعث منجمد شدن روغن غذا در معده مي شود كه منجر به كند شدن هضم غذا مي گردد. روغن منجمد شده با اسيد واكنش داده و شكسته شده خيلي سريعتر از غذاي جامد جذب روده ميشود و سطح روده را مي پوشاند و بسيار سريع به چربي تبديل شده و منجر به سرطان مي گردد

 

با توجه به اينكه خوردن هر گونه نوشيدني به دليل رقيق كردن اسيد معده باعث دير هضم شدن عذا مي گردد، توصيه مي شود همراه با غذا از مصرف نوشيدني خودداري كنيد و يا حداقل آشاميدني گرم همراه با غذا مصرف نمائيد.

لینک به دیدگاه

[h=2]گوجه ضد سرطان پروستات[/h]

هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان دچار سرطان پروستات می*شوند. اینجا به شما می*گوییم که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات چه بخورید.

 

نمی*توان این واقعیت را نادیده گرفت که رژیم*غذایی تاثیر بسزایی بر خطر ابتلا به سرطان دارد. اما اینکه بدانید دقیقاً چه موادغذایی برایتان مفید است و کدام*ها می*تواند برایتان خطرناک باشد به شما کمک خواهد کرد برنامه*غذایی برای خود تنظیم کنید که به ارتقاء وضعیت سلامت شما کمک کند.

 

با در نظر گرفتن اینکه سرطان پروستات یکی از متداولترین انواع سرطان است و تعداد بیشماری از افراد به علت این سرطان جان خود را از دست می*دهند، مردمان تصمیم گرفته است بررسی دقیق و کاملی روی موادغذایی ضد سرطان پروستات به عمل آورد.

 

گوجه*فرنگی

 

ماده فعال: لیکوپن، آنتی اکسیدان

 

علت مصرف: لیکوپن یک ترکیب آنتی*اکسیدانه، کاروتینوئید، است که رنگ قرمز گوجه*فرنگی نیز از آن به دست می*آید. همچنین یکی از عوامل پیشگیرنده و ضد سرطان معرفی شده است. یک مطالعه که در سال 2004 انجام گرفت، کاهش خفیف در خطر ابتلا به سرطان پروستات را با مصرف مقدار زیاد لیکوپن یا رژیم*های غذایی که در آن از میزان زیادی گوجه*فرنگی استفاده می*شود، نشان داد. اما در سال 2007 یک تحقیق بسیار گسترده این نتایج را زیر سوال برد. خوشبختانه مطالعات بیشتری در این زمینه در حال انجام است تا شک و شبهه*ها را از بین ببرد. حتی اگر بخواهید نتایج آن تحقیق را هم نادیده بگیریم، باز هم گوجه*فرنگی سرشار از ویتامین*های مفید بسیار و آنتی*اکسیدان است که باعث می*شود نقش مهمی در یک رژیم*غذایی سالم داشته باشد.

 

روش آماده*سازی: برای آماده*سازی گوجه*فرنگی باید در صورت امکان به آن گرما و چربی اضافه کنید. هرچه مدت زمان بیشتری آن را بپزید، لیکوپن بیشتری از آن به دست می*آید. اضافه کردن چربی به صورت روغن یا گوشت نیز می*تواند به جذب لیکوپن کمک کند.

/citoz2.blogfa.com**/

لینک به دیدگاه

[h=2][/h]

اگر حسابی اعصاب*تان به هم ریخته،
موز
بخورید

تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می*برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین b6 مورد نیاز روزانه را تامین می*كند. این ویتامین باعث می*شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب*ها را در شما افزایش می*دهد.

 

- - - Updated - - -

 

اگر می*خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد*آلود بخورید

هشت عدد زرد*آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی*گرم سدیم و 325 میلی*گرم پتاسیم است كه همه این*ها كمك می*كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ*های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ*ها شایع*ترین نوع سنگ*های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به*خصوص اگر سابقه*اش را دارید بقیه میان وعده*ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.

لینک به دیدگاه

60 عدد كشمش تقریبا می*شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی*گرم پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه می*شوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلی*فنل*های موجود در مواد*غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است

لینک به دیدگاه

[h=2]يک مطالعه تازه نشان داده است که وقتی انسان گرسنه است، غذاها برای او لذيذتر می شوند.[/h] پروفسور زورو از دانشگاه مالاوی، در جنوب غربی آفريقا، آزمايش های خود را به روی 16 مرد که صبحانه را از برنامه غذای روزانه خود حذف کردند انجام داد.او دريافت که داوطلبان به هنگام گرسنگی حساسيت بيشتری نسبت به شيرينی و شوری نشان می دهند، درحالی که حساسيت آنها نسبت به تلخی پيش و پس از صرف غذا ثابت ماند.

پروفسور زورو گفت ثابت ماندن حساسيت قوه چشايی نسبت به تلخی، نشان می دهد که بدن در هر شرايط قادر به شناسايی مواد سمی است.به گفته وی اين ساز و کار طبيعی بدن برای طرد غذاهايی است که برای خوردن مناسب نيستند.وی گفت به عقيده وی فرد به هنگام گرسنگی به شيرينی و شوری حساس تر است، زيرا بدن سعی دارد به فرد بگويد که نياز به تغذيه دارد.آزمايش های وی نشان داد که حساسيت فرد به شيرينی و شوری پس از تغذيه به طور چشمگيری کاهش پيدا می کند.هيچ يک از داوطلبان اين مطالعه الکلی يا سيگاری نبودند و هيچ يک از آنها بيش از اندازه چاق يا دچار ضعف بهداشتی نبودند. اين عوامل معمولا قوه چشايی انسان را مختل می کند.نتيجه اين مطالعه در نشريه “بی ام سی نوروساينس” (BMC Neuroscience) منتشر شده است.

 

***حتما شما هم اين ضرب المثل را شنيده ايد :آدمی اگر واقعا گرسنه باشد حتی سنگ را هم ميخورد!خيلی از ما ها در ايام کودکی و نوجوانی وقتی از خوردن غذايی امتناع ميکرديم و يا نسبت به کيفيت آن ابراز نارضايتی ميکرديم و يا اظهار ميداشتيم اين غذا را دوست دارم و اون يکی را دوست ندارم ….. اين جمله را از بزرگترها ميشنديم ولی آيا هيچ کدام از ماها فکر ميکرديم که اين يک واقعيت علمی است؟

citoz2.blogfa.co***

لینک به دیدگاه

این ماده زرین، غـنی و فـوق الـعـاده محصول معجزه آسای

زنبـورهــای عسل است و جایگزین منـاسبـی بـرای شـکـر

سفید به شـمـار مـی رود. هر چند در تمامی سال موجود

مـی بـاشـد، امـا بایـد دانسـت که در تابستان و پاییز بعمل

مـی آید و در این موقع از سال از سایـر مـواقـع تـازه تر می

باشد.

فرایند اعجاب انگیز تهیه عسل از چرخش زنـبـورهــا به دور

گل ها شروع می شود. آنها در همین حال شهد گـل ها را

در دهـان خـود جـمـع می کـنـنـد. شـهـد گـل هـا بـا آنــزیم

مخصوصی که در بزاق دهان زنبور وجود دارد، ترکیب شده

و طی یک فرایند شیمیايی تبدیل به عسل می شود. زنبورها، عسل را به داخل کندو می برند و آنرا درون حفره ها و دیواره های هر شبکه از کندو ذخیره می کنند. ارتعاشی که از بال زدن های آنها ایجاد می شود، کار تهویه را انجام داده و موجب می شود رطوبت بیش از اندازه آن از بین رفته و آماده مصرف گردد.

فواید

علاوه بر اینکه عسل به عنوان شیرین کننده مغذی و طبیعی به شماره می رود، تحقیقات حاکی از این امر هستند که ترکیبات منحصر بفرد عسل، از آن یک ضد میکروب و ضد اکسيدان قوی درست می کنند.

عسل ناخالص (خام) – ماده ای ضد باکتری، ضد ویروس، ضد قارچ

خواص عسل – مانند اکثر مواد غذایی – به کیفیت آن بستگی دارد؛ اما در این مورد بخصوص، کیفیت از اهمیت بالاتری برخوردار است، چراکه گرده هایی که به پاهای زنبور عسل می چسبند، خاصیت درمانیشان در گیاهان مختلف، متفاوت می باشند. به علاوه در فرایند درست شدن عسل بسیاری از مواد مغذی در داخل کندو باقی می ماند. می توان گفت که عسل ناخالص ( یا همان عسل اولیه) حاوی همان صمغی است که در موم وجود دارد. موم گاهی اوقات با نام "چسب زنبور" نیز شناخته می شود که عبارت است از یک مخلوط مرکب صمغی شکل و مواد دیگری که زنبور های عسل با استفاده از آن کندو را آب بندی می کنند و آنرا درمقابل باکتری و سایر میکرو ارگانيسم ها محفوظ نگه می دارند. زنبور عسل موم را با ترکیب کردن صمغ گیاهان با ترشحات خود درست می کند. جالب است بدانید که موادی شبیه به قیر خیابان نیز در موم دیده می شود. گاهی اوقات زنبورهای نگهبان از پرده های خاصی در داخل هر یک از حفره های کندو استفاده می کنند تا موم را در آن محوطه انباشته کنند، سپس سایر زنبورها از این ماده در دورتادور شانه عسل استفاده می کنند و کلیه شکاف ها را از این صمغ ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ پر می کنند. صمغی که در موم وجود دارد تنها حاوی مقدار کمی از مواد مغذی است که در عسل یافت می شود. تحقیقات نشان داده اند که به طور کلی عناصری که در عسل و موم وجود دارند می توانند از بروز سرطان و تومور جلوگیری نمایند. از این موارد میتوان به فنیل کتینوری متیل اسید، فنی اتیل دی متیل کافیت اشاره کرد. محققان بر این باورند که این ترکیبات از بروز سرطان روده در حیوانات جلوگیری می کنند که این امر با کم شدن فعالیت دو آنزیم با نام های فسفاتیدیلینوسیتول نوعی فسفو لیپاز C لیپوکسیجن امکان پذیر می شود. زمانیکه عسل خام طی فرایند گرمایشی قرار می گیرد بسیاری از خواص مفید اولیه خود را از دست می دهد.

عسل کارایی ورزشی را افزایش داده و موجب بهبود جراحات می شود

اصولاً از عسل به عنوان ماده ای انرژی زا استفاده می کنند. در تحقیقات اخیر ثابت شده که از عسل همچنین می توان به عنوان یک ماده ارگوژنیک (موادی که قابلیت اجرایی ورزشکاران را ارتقا می بخشد) نیز استفاده کرد. همچنین این ماده در بهبود زخم ها و سایر جراحات نیز نقش مهمی را ایفا می کند.

سال ها پیش در زمان بازی های المپیک معمولاً ورزشکاران برای بدست آوردن نیرو و توان بیشتر از مواد غذایی مخصوصی استفاده می کردند که در این میان می توان به عسل و انجیر خشک اشاره کرد. در حال حاضر نیز عده ای از پژوهشگران تحقیقات خود را بر روی این ماده شروع کرده اند. یکی از تحقیقاتی بر روی 39 نفر ورزشکار وزنه بردار که هم شامل خانم ها می شدند و هم آقایون، انجام شد. این افراد تحت آموزش های سنگین وزنه برداری و بدن سازی قرار داشتند. آنها پس از اتمام تمرینات مکمل پروتیئن خود را یا با شکر یا مالتودکسترین و یا عسل مخلوط کرده و مصرف می نمودند. قند خون گروهی که از عسل استفاده می کردند در تمام طول مدت 2 ساعت تمرین ثابت باقی می ماند. همچنین قدرت ماهیچه ها و نیروی ذخیره شده در آن دسته از افرادی که از مکمل پروتئین و عسل استفاده کرده بودند نسبت به سایرین افزونی داشت.

ثابت نگه داشتن قند خون در طی تمرینات استقامتی در کنار مصرف کربوهیدرات یکی از راههای مناسب برای ذخیره گلیکوژن در ماهیچه هاست. همانطور که مطلع هستید گلیکوژن نوعی قند ذخیره شده در ماهیچه هاست که حالت سوخت آماده مصرف را دارد. به همین دلیل ورزشکارانی که از عسل استفاده می کردند گلیکوژن کافی در ماهیچه هایشان ذخیره می شد و روز آینده می توانستند با بالاترین آمادگی و دارا بودن بالاترین میزان سلامتی در تمرینات شرکت کنند. تا این لحظه ثابت شد که عسل می تواند به عنوان منبع دیگری از کربوهیدارت به ورزشکاران کمک کند تا در بهترین وضعیت واکنش نشان دهند و می توان ادعا کرد که نسبت به تمام انتخاب های دیگر ارجحیت دارد.

از دیگر خواص شفا بخش عسل، می توان به قابلیت بالای آن در بهبود جراحات اشاره کرد. برای قرن ها عسل به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و همچنین گندزدا مورد استفاده قرار می گرفت و به صورت موضعی بر روی زخم ها، سوزش ها و جراحات استعمال می شد. در یکی از بررسی هایی که در هند انجام شده، محققان خواص دارویی عسل را با درمان قراردادی (سولفادیازین) بر روی 104 بیماری که دارای سوختگی درجه یک بودند، امتحان کردند. پس از گذشت یک هفته از شروع درمان 91 % از بیمارانی که تحت معالجه با عسل قرار گرفته بودند، هیچ گونه عفونتی نکردند. این در حالی است که تنها 7% از افرادی که از دارو استفاده کرده بودند، دچار عفونت نشدند. همچنین بسیاری از بیمارانی که در گروه درمانی عسل قرار گرفته بودند، قادر شدند تا خیلی زودتر بهبود پیدا کنند. یکی دیگر از مزایای عسل در تحقیقی که بر روی افراد سزاریانی و هستورکتومی ( بیرون آوردن رحم) انجام شد، کاملاً مشهود است. بدن این افراد خیلی زودتر از سایرین، از کلیه عفونت ها پاک شد و خیلی زودتر از بیمارستان مرخص شدند.

واکنش شفابخش عسل آن هم زمانیکه به صورت موضعی استعمال می گردد، از روند خاصی پیروی می کند. از آنجاییکه عسل به طور اخص از گلوکز و فراکتوز ( دو نوع قندی که آب زیادی به خود جذب می کنند) تشکیل شده، به همین دلیل آبی را که در روی زخم ها جمع می شود را به خود جذب می کنند، از اینرو رشد باکتری ها و قارچ ها در آن محل متوقف می شود. این میکروارگانیسم ها (همان موجودات ذره بینی "قارج و باکتری") در محیط های مرطوب و نمدار رشد می کنند.

همچنین عسل خام دارای آنزیمی به نام گلوکز اکسیداس می باشد که وقتی با آب مخلوط می شود، پراکسیدهیدروژن تولید می کند که این ماده خود به عنوان نوعی ضد عفونی کننده خفیف شناخته می شود. علاوه بر آنزیم های خاصی که در عسل یافت می شوند و نقش مرهم را ایفا می کنند، عسل شامل آنتی اکسیدان فلاوانوید نیز میباشد که نقش آنتی باکتریال را اجرا می کند. یکی از ضد اکسيدانها، چینوسمرین نام دارد که تنها مختص به عسل می باشد، پژوهشگران هم اکنون در حال مطالعه این عنصر هستند تا با خواص ضد اکسنده آن بیشتر آشنا شوند. یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی بر روی عسل سترون نشده نشان داده است که این ماده واکنش بجایی در مقابل استافی لوکسز (باکتری که در همه جا وجود دارد و باعث ایجاد عفونت در زخم های باز می شود) از خود نشان می دهد. عسلی که رنگ آن کمی تیره تر است، به ویژه عسلی که از گل های گندم سیاه، و تپلو درست شده باشد حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان نسبت به سایر انواع عسل ها می باشد. همچنین عسل خام و عسلی که تحت فرایندهای شیمیایی قرار نگرفته باشد، دارای مزایای بیشتری نسبت به انواع مشابه خود می باشد.

روزانه یک قاشق عسل بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند

مصرف روزانه یک قاشق عسل گردش خون در رگ ها را تسریع می بخشد و موجب تولید آنتی اکسیدانهای خاصی در بدن انسان می شود. این امر در دویست و بیست و هفتمین نشست جامعه دارویی آمریکا که در 28 مارچ سال 2004 در کالیفرنیا برگزار شد، به اثبات رسید. در این همایش "هیدرون گرس" زیست شیمیدان و همکارانش 25 تحقیق مشابه را از دانشکده دیویس کالیفرنیا ارائه دادند. طی این مطالعات، افراد تحت آزمایش علاوه بر رژیم غذایی روزانه خود، یک قاشق سوپخوری عسل مصرف میکردند. پس از اینکه محققان نمونه های خونی آنها را در طی فواصل زمانی معین، بر روی نمودار بردند، به این نتیجه رسیدند که ارتباط مستقیمی میان مصرف عسل و میزان پلی فنولیک (نوعی آنتی اکسیدان) در خون وجود دارد.

عسل برای افراد سالم، کسانیکه کلسترول بالا و دیابت نوع 2 دارند، مفید میباشد

در آزمایش های مختلفی که بر روی افراد سالم و کسانیکه دارای کلسترول بالا بودند و یا اینکه دچار دیابت نوع دوم بودند، انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عسل یکی از مناسب ترین شیرین کننده ها برای تمام گروه های ذکر شده می باشد.

برای 15 روز، به 8 فرد سالم، 6 بیمار با کلسترول بالا، و 7 بیماری که دارای دیابت نوع دوم بودند به میزان مشابهی شکر، عسل مصنوعی، و عسل طبیعی خورانده شد.

در افرادی که از سلامت کامل برخوردار بودند، مصرف شکر و عسل ساختگی یا تاثیر منفی بر روی آنها داشت و یا به طور کلی هیچ تاثیری نداشت. این در حالی است که مصرف عسل طبیعی در این افراد منجر به کاهش 7 درصدی کلسترول، 2% تری گلیسرید، 6% هموسیستین ( یکی از فاکتورهای ریسک ابتلا به بیماری های قلب – عروقی)، و 6% قند خون شد. همچنین HDL و یا همان کلسترول خوب خون آنها به میزان 2% افزایش پیدا کرد.

در بیمارانی که دارای کلسترول بالا بودند، عسل مصنوعی میزان LDL یا همان کلسترون بد خون را کاهش داد. این امر در حالی است که مصرف طبیعی عسل منجر به کاهش 8 درصدی کلسترول شد که در این میان سهم کلسترول بد خون 11% بود. همچنین پروتیئن انفعالی C نیز تا 75% کاهش پیدا کرد.

و نهایتاً در بیمارانی که مبتلا به دیابت نوع دوم بودند، مصرف عسل طبیعی باعث کاهش قابل توجه قند خون در آنها گردید. بنابراین بهتر است کمی عسل را صبح ها در شير، ظهرها در ماست و یا یعد از ظهر در چای خود مخلوط کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. به نظر می رسد که مصرف یک قاشق عسل به طور روزانه، نیاز شما به مصرف داروهای مختلف را تا حد زیادی کاهش می دهد.

هر چند آداب غذایی جدید، مانند گذشته به خواص غذایی فوق العاده عسل اهمیت نمی دهد، اما نباید فراموش کرد که عسل حاوی مقادیر زیادی ویتامین B2، ویتامین B6و آهن و منگنز می باشد.

تعریف

عسل یک شیرین کنده چسبناک است که به طور طبیعی توسط زنبورها برای تغذیه شخصی شان استفاده درست می شود. تهیه عسل از چرخش زنبورها به دور گل ها شروع می شود. آنها در همین حال شهد گل ها را در دهان خود جمع می کنند. شهد گل ها با آنزیم مخصوصی که در بزاق دهان زنبور وجود دارد، ترکیب شده و طی یک فرایند شیمیایی، تبدیل به عسل می شود. زنبورها، عسل را به داخل کندو می برند و آنرا درون حفره ها و دیواره های هر شبکه از کندو ذخیره می کنند. ارتعاشی که از بال زدن های آنها ایجاد می شود، کارتهویه را انجام داده و موجب می شود رطوبت بیش از اندازه آن از بین رفته و آماده مصرف گردد.

عسل در محدوده رنگ ها متفاوتی از جمله سفید، کهربایی، قرمز، قهوه ای و تقریباً سیاه درست می شود. طعم و حالت آن به شهد گل هایی که عسل از آن تهیه میشود، بستگی دارد. بیشتر زنبورها عسل را از شهد گل هایی نظیر شبدر، یونجه، خلنگ، و اقاقیا درست می کنند، اما می توان گفت که عسل از گل های متفاوت از جمله سنبل و آویشن نیز می تواند گرفته شود.

تاریخچه

عسل از قرن ها پیش هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو مورد استفاده بشر قرار میگرفته. پرورش زنبور عسل به منظور تهیه عسل، برمی گردد به 700 سال پیش از میلاد مسیح. برای مدت ها عسل به عنوان یک ماده خوراکی مقدس و نادر شناخته می شده. در زمان باستان از عسل بیشتر در مراسم مذهبی به عنوان ماده ای برای تکریم خدایان استفاده می شده. همچنین از عسل برای مومیایی کردن مردگان نیز بهره می جستند. از این گذشته به عنوان دارو و وسیله ای برای آراستن و زیبایی نیز به کار می رفته. در تاریخ اینطور آمده که برای مدت ها، تنها خانواده های ثروتمند، توان استفاده از عسل را داشتند چرا که این ماده آنقدر گران بوده که تنها خانواده های متمول قدرت خرید آنرا پیدا می کردند.

پرستیژ عسل برای قرن ها ادامه داشت تا زمانیکه طرز تهیه شکر تصویه شده از چغندر قند و نیشکر "کشف" شد. از آنجایی که تولید شکر در مقادیر انبوه، گسترش پیدا کرد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار بود، توانست جای خود را در میان مردم باز کند. به مجرد جلب توجه مدرم به شکر، عسل در مصارف آشپزی جای خود را به شکر داد. هر چند عسل هنوز هم به عنوان یک ماده شیرین کننده شناخته می شود، اما بیشتر برای مصارف دارویی و شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب و نگهداری

عسل را هم می توان به صورت بسته بندی و هم به صورت عمده خریداری کرد. این روزها اغلب عسل را پاستوریزه می کنند، اما در بازارهای بومی می توانید انواع خام آنرا نیز پیدا کنید. عسل خام که پاستوریزه و تصفیه نشده است، دارای بالاترین خواص آلی می باشد و جزء بهترین انتخاب ها محسوب می شود. دنبال انواعی از عسل بروید که روی آن برچسب : "100% طبیعی" خورده باشد. عسل های طبیعی معمولاً نیمه شفاف هستند، عسل های کرمی رنگ، غیر شفاف هستند و باافزودن بلور عسل به عسل مایع درست می شوند. عسل با کیفیت ویژه، از نکتار گل های مختلف مانند سنبل و آویشن درست می شود و به صورت فراوان در دسترس می باشند. به خاطر داشته باشید که هر چه عسل پر رنگ تر باشد، طعم آن سنگین تر است.

می بایست عسل را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید و از ورود هوا به داخل آن جلوگیری نمایید. اگر عسل را در محلی خشک و خنک نگهداری کنید، می توانید برای زمان نامحدود از آن استفاده نمایید. دلیل این امر وجود مقدار زیادی شکر و PH اسیدی بالای در آن می باشد که از رشد هر گونه میکروارگانیسمی جلوگیری می نماید. اگر عسل را در محل سرد نگهداری کنید، غلیظ و سفت می شود و اگر آنرا در محل گرمی نگهداری کنید رنگ آن تیره شده و طعم اولیه خود را از دست می دهد.

نکاتی برای استفاده از عسل در غذاها

اگر عسل شما بلوری شده باشد، باید آنرا به مدت 15 دقیقه داخل آب گرم قرار دهید؛ این کار به شما کمک می کند تا مجدداً آنرا به حالت اولیه خود دربیاورید. از قرار دادن عسل در مایکروفر خودداری کنید چرا که این کار منجر به افزایش هیدروکسی متیل فورفورال (HMF) شده و این امر سبب برگشتن مزه عسل می شود. برای جلوگیری از چسبیدن عسل به پیمانه، از عسل رقیق استفاده کنید.

عسل در بیشتر دستورهای غذایی به عنوان جایگزین مناسبی برای شکر شناخته میشود. از آنجاییکه میزان شیرینی عسل از شکر بیشتر است به ازای هر یک پیمانه شکر باید نیم و یا یک سوم پیمانه عسل استفاده کنید. به علاوه درجه حرارت پخت را نیز تا 25 درجه فارنهایت کاهش دهید چرا که عسل رنگ غذاها را خیلی سریع تر به سمت قهوه ای متمایل میکند.

چند دستور مصرف ساده و سریع

از عسل به عنوان جا شکری روی میز استفاده کرده و چای خود را با عسل شیرین کنید.

بر روی برش سیب از عسل و دارچین استفاده کنید.

برای شیرین کردن شير خود می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید.

یک ساندویچ خوشمزه که برای هر سنی لذیذ می باشد مخلوطی از کره بادام زمینی یا بادام، عسل و موز می باشد.

در یک قابلمه با شعله ملایم، مقداری شیر سویا، عسل و شکلات تلخ سیاه را مخلوط کنید تا یک نوشیدنی شیر شکلات مغذی تهیه نمایید.

ایمنی

به خاطر داشته باشید که فرایند تهیه عسل، عملکر گیاهان و طبیعت می باشد که پیرو آن گرده، شیره، شهد و صمغ گیاهان جمع آوری می شود. به نظر می رسد که سایر موادی که در طبیعت یافت می شوند، مانند فلزات سنگین، آفت کش ها، و آنتی بیوتیک ها نیز در عسل دیده می شوند که میزان این مواد به طور گسترده در انواع مختلف عسل ها متغیر است.

نمودار مواد مغذی

عسل سرشار از ویتامین های B2 و B6 می باشد و همچنین مقادیری از آهن و منگنز نیز در آن به چشم می خورد.

نگاهی عمقی به مواد مغذی موجود در عسل

علاوه بر مواد غذایی که در قسمت قبل به آنها اشاره شد، در این قسمت قصد داریم تا شما را با سایر مواد تشکیل دهنده عسل آشنا کنیم. از اینرو به بررسی مواد زیر در عسل پرداخته ایم: کربوهیدرات، قند، فیبرهای حلال و انحلال ناپذیر، سدیم، انواع ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب، آمینو اسیدها و غیره.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...