atre-baroon 39 ارسال شده در 27 خرداد، 2010 و ی سوال دیگه تو سوال صفحه 207 چرا برای قسمت غیر خطی از گزینه زیر استفاده کرده؟ structural>>nonlinear>> elastic>>multilinear elastic چرا multilinear ?? 1
atre-baroon 39 ارسال شده در 30 خرداد، 2010 سلام. اندازه مش بندی ها بر چه اساسی صورن می گیرد.مثلا د ر مثال قاب مستطیلی کتاب مثلث نارنجی برای تیر افقی به گزینه ndiv no عدد 16 رو نسبت داده در حالی که به تیر های عمودی عدد4 نسبت داده این بر چه اساسی ست؟ ضمنا میشه تفاوت گزینه NDIV NO با SIZE رو بگید دومی که تقسیمات مش رو نشون میده اولی یعنی SIZE چی رو نشون می ده؟ 1
atre-baroon 39 ارسال شده در 31 خرداد، 2010 سلام.تو مثال اخر فصل تیرهای کتاب مثلث نارنجی قسمت اخرش من هیچی نمی فهمم.می شه توضیح بدید؟ به چهار تا تصویر پایین نگاه کنید.به ترتیبه .اومده table تشکیل داده .بعد imoment,jmoment , sheari,shearj تشکیل داده بعد هر کدومش رو با گزینه by sequence num بعد SMISC رو انتخاب کرده و بعد در قسمت کادر پایین اعداد مختلفی نسبت داده می شه تک تک و ریز توضیح بدید چرا؟؟؟؟؟؟ 1
atre-baroon 39 ارسال شده در 31 خرداد، 2010 واقعا که یعنی هیچ کی نیست به کوله بار سوالات من پاسخ بده واقعا که
miladbrain 12 ارسال شده در 31 خرداد، 2010 منم یه سوال دارم ممنون میشم کمکم کنید. چطوری میشه روی تیر دو سه تا بار گسترده با اندازه های مختلف گذاشت. اگه از روی همون کتاب مثلث نارنجی بگم تو مثال های حل شده اش یه نمونه حل کرده ولی اندازه بار گسترده ای که در دو طرف تیر میذاره برابره (صفحه 172) تا اینجاش مشکلی نداره ولی تو تمرین های آخر فصلش همون تمرین اول یه تیر با دو بار مختلف داره که عکس بی کیفیتش اینه: خلاصه اینکه وقتی برای المان چپ اندازه رو میذارم 500 برای راستی میذارم 300 بعد دوباره میرم روی چپی Pick می کنم apply می زنم میبینم اونم 300 شده. چی کنم؟ 2
Prof.Eng 1862 ارسال شده در 31 خرداد، 2010 من سعی می کنم برخی سوالات را جواب بدم (البته اگر وقت کمم اجازه بدهد): 1- اندازه المان در یک مدل المان محدود بطور کلی اندازه کلی مدل تعیین کننده اندازه کلی المان ها و مش است. بر اساس این تعریف کلی، اندازه کلی المانها از یک دهم اندازه کلی مدل تا یک صدم یا حتی کمتر از آن تعریف می شود. به عنوان یک مثال عملی، برای شبیه سازی بدنه کامل خودرو اندازه کلی المانها بین 5mm تا 15mm انتخاب می شود. یکی از شاخص های اصلی تعیین اندازه المانها از قدیم تاکنون محدودیت کامپیوترها در حجم داده ها، زمان تحلیل و دقت محاسباتی است که البته امروز این مشکل کمتر شده است. در مدلهای کوچک و ساده مثل یک قطعه تکی این مشکل وجود ندارد اما در مجموعه های حجیم مثل خودرو، هواپیما و ... هنوز هم این محدودیت عامل تعیین اندازه المانهاست. نکته دوم در تعیین اندازه المانها، این است که ریز تر کردن المانها همیشه به مفهوم دستیابی به دقت بیشتر نیست. خطای ناشی از تک تک کردن هندسه مدل توسط المانها (discritization) با ریز کردن کاهش می یابد اما بعد از اندازه ای این بقدری کوچک می شود که قابل چشم پوشی است و ریز کردن بیش ازآن تنها سبب افزایش حجم داده ها و زمان تحلیل و همینطور افزایش خطای محاسبات عددی تحلیل می شود. عامل دیگری که سبب ایجاده محدودیت در کوچک کردن المانها است استفاده از گام زمانی در تحلیل های explicit یا صریح است. در این تحلیل ها گام زمانی نقشی تعیین کننده در همگرایی و دقت نتایج تحلیل دارد و برای محاسبه آن نرم افزارها از سرعت صوت در ماده که تابعی از کوچکترین اندازه المان در مدل است استفاده می کنند. کوچک شدن المانها به معنای کوچک شدن گام زمانی و آن نیز به مفهوم افزایش زمان تحلیل است که مطلوب نیست. به عنوان یک مثال عملی، شبیه سازی تصادف یک خودرو که کمتر از دهم ثانیه اتفاق می افتد بر اساس کوچکترین اندازه المانی 10mm برای کل خودرو توسط یک کامپیوتر پر سرعت ممکن دو روز یا بیشتر طول بکشد حال اگر کوچکترین اندازه المان از 10mm به 5mm کاهش یابد این زمان بطور تقریبی ؟ برابر می شود! تطابق هندسی مناسب مدل المان محدود با مدل هندسی قطعه شاخص دیگر تعیین اندازه المانهاست. هندسه جسم تعیین کننده توزیع تنش در جسم است بنابراین اگر در نواحی که تمرکز تنش وجود دارد و دارای حساسیت طراحی است المانها بخوبی رفتار و شکل هندسی جسم را شبیه سازی نکنند نتایج دارای خطای زیادی خواهد بود. بطور معمول مدل المان محدود تفاوت های هندسی با هندسه جسم داراست. برای مثال گوشه های گرد شده (fillet) در مدل المان محدود در نواحی غیر حساس حذف شده و مدل نمی شوند. یا پیچ ها توسط اتصال ساده صلب و یا المانهای دو بعدی تیر مدل سازی می شوند که شباهتی به شکل هندسی پیچ ندارند. مثال دیگر شبیه سازی تصادف خودرو از جلو است که به علت عدم اهمیت ناحیه عقب خودرو آن را توسط المان های بسیار درشتی مدل می کنند که (بجر خواص جرم) تقریبا شباهتی با هندسه خودرو ندارد. نکته اساسی در چنین مواردی دستیابی به تجربه و دانشی است که در آن جسم به نوحی مدل سازی شود که رفتار سازه ای (یا حرارتی و ... ) آن با رفتار جسم اصلی بطر کلی و در نواحی حساس تطابق داشته باشد هر چند شکل هندسی آن با جسم اصلی متفاوت است. بطور خلاصه هر چند می توان اندازه المانها را بطور کلی تعریف کرد اما باید بر اساس ماهیت تحلیل و رفتار جسم حداقل در نواحی حساس نیاز برای انجام آن کسب تجربه دارد. تکرار تحلیل با اندازهای المانی مختلف در نواحس حساس و بررسی تغییر در جوابها یکی از چندین روش ارزیابی صحت و دقت مدل المان محدود است. یک مثال ساده: تیر یک سر گیرداری که 1- تحت یک نیروی کششی در انتهاست 2- تحت یک نیروی خمشی در انتهاست در مورد اول می توان تیر را توسط یک المان تیر مدل کرد. در مورد دوم وجود حداقل دو المان ضروی است. چرا؟ صرف نظر از مسئله تمرکز تنش، در مورد اول تنش کششی تنها با هندسه (طول تیر) رابطه خطی ساده دارد بنابراین افزایش تعداد المانها (ریز کردن) تاثیری در نتایج ندارد. در مورد دوم تغییر مکان و و تنش رابطه غیر خطی با طول تیر دارد که یک المان ساده نمی تواند آن را بخوبی شبیه سازی کند. 3
Prof.Eng 1862 ارسال شده در 31 خرداد، 2010 پیوست: در تحلیل های غیر خطی explicit گام زمانی بطور کلی توسط رابطه delta_t تعریف می شود که L حداقل طول المان ها در مدل و c سرعت صوت در مدل است که تابعی از مدول الاستیسیته و چگالی ماده است. بنابراین در یک تحلیل صریح explicit برای همگرایی اگر حداقل طول المانها به منظور افزایش دقت نتایج مثلا نصف شود گام زمانی تحلیل هم نصف می شود یعنی زمان تحلیل دو برابر می شود که البته به علت افزایش تعداد گره ها و المان ها و حجم داده ها بیشتر از دو برابر افزایش خواهد یافت. 2
Prof.Eng 1862 ارسال شده در 31 خرداد، 2010 Multi Linear Elastic اول از همه دقت کنید که رفتار این نوع ماده الاستیک است نه پلاستیک. یعنی جسم با وجود رفتار غیر خطی پس از بر داشتن نیرو و بار دوباره به شکل و فرم اولیه بر می گردد و هیچ تنش پس ماند یا تغییر مکان دایمی در آن اتفاق نمی افتد. من نمی دانم چه چیزی را تحلیل می کنید (هیچ کدام از کتابهایی را که نام برده اید ندیده ام) اما باید چیزی مثل لاستیک باشد (هر چند لاستیک هایپر الاستیک است و ممکن است این نوع ماده برای شبیه سازی آن تعریف مناسبی نباشد). حال اگر فرض کنیم رفتاری غیر خطی اما الاستیک داشته باشد برای تعریف منحنی رفتار تنش کرنش آن از یک منحنی نقاط استفاده می کنیم که انسیس ناحیه به نقاط را توسط خط میانیابی می کند. خلاصه: ماده مورد استفاده شما الاستیک (ارتجاعی) است دارای تنش تسلیم نیست و پس از بر داشتن بار به حالت اول بر می گردد. چون انیس منحنی تنش کرنش را توسط خطوط ساده میانیابی می کند به آن multi Linear می گوید. 3
maseng 14 ارسال شده در 19 مهر، 2010 ببخشيد كسي ميدونه اين ارور انسيس از چيه quadrilateral element has negative or zero volume.nodes on elements must be numberd counterclockwise.Element ID=37
darkoob1123 11 ارسال شده در 26 مهر، 2010 با سلام موضوع پروژه من تعیین ترک در شفت به روش آنالیز مودال تجربی هستش که باید با آنسیس اون رو مدل سازی کنم. که این شفت یه میله است که یه دیسک رو اون سوار شده حالا موندم برا آنالیز مودال اون از جه المان هایی استفاده کنم. از دوستان کسی هست که بتونه منو راهنمایی کنه تا این کار رو انجام بدم. darkoob1123@yahoo.com
darkoob1123 11 ارسال شده در 26 مهر، 2010 با سلام موضوع پروژه من تعیین ترک در شفت به روش آنالیز مودال تجربی هستش که باید با آنسیس اون رو مدل سازی کنم. که این شفت یه میله است که یه دیسک رو اون سوار شده حالا موندم برا آنالیز مودال اون از جه المان هایی استفاده کنم. از دوستان کسی هست که بتونه منو راهنمایی کنه تا این کار رو انجام بدم. darkoob1123@yahoo.com
darkoob1123 11 ارسال شده در 26 مهر، 2010 با سلام موضوع پروژه من تعیین ترک در شفت به روش آنالیز مودال تجربی هستش که باید با آنسیس اون رو مدل سازی کنم. که این شفت یه میله است که یه دیسک رو اون سوار شده حالا موندم برا آنالیز مودال اون از جه المان هایی استفاده کنم. از دوستان کسی هست که بتونه منو راهنمایی کنه تا این کار رو انجام بدم. darkoob1123@yahoo.com برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام
hamidreza_2006 11 ارسال شده در 27 آذر، 2010 سلام دوستام من یه سواد در رابطه با آنالیز مودال داشتم من در بدست آوردن فرکانس های مدل مربوط معمولا با مشکلی مواجه میشم بدین صورت که اکثرا دو فرکانس اولی که بدست میارم خیلی نزدیک به هم هستن و به نظر تکراری میان به این عکس توجه کنید : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لطفا کمکم کنید چجوری میتونم این فرکانس تکراری رو حذف کنم؟
بیگلی 110 ارسال شده در 28 آذر، 2010 سلام..می خواستم بدونم اگر کسی انسیس 9 رو یاد داره حالا واجب ورژن های بعدیشو را هم یاد بگیره؟یه انتقادی که داشتم انجمن تابستون فعال تر بود و ادم هرروز که به سایت می امد لذت می برد.کیفیت انجمن خیلی پایین اومده. 2
میلاد 24047 ارسال شده در 28 آذر، 2010 سلام..می خواستم بدونم اگر کسی انسیس 9 رو یاد داره حالا واجب ورژن های بعدیشو را هم یاد بگیره؟یه انتقادی که داشتم انجمن تابستون فعال تر بود و ادم هرروز که به سایت می امد لذت می برد.کیفیت انجمن خیلی پایین اومده. دانشگاه ها شروع شده مشغله ها زیاد شده...درس میشه....صبر داشته باشین
just work 12354 ارسال شده در 30 آذر، 2010 سلام..می خواستم بدونم اگر کسی انسیس 9 رو یاد داره حالا واجب ورژن های بعدیشو را هم یاد بگیره؟یه انتقادی که داشتم انجمن تابستون فعال تر بود و ادم هرروز که به سایت می امد لذت می برد.کیفیت انجمن خیلی پایین اومده. با سلام به شما 1 - الزاما نه - اصول انسیس از ورژن 6 به بعد تغییرات محسوسی نداشته . اما در ورژنهای 11 و بخصوص 12 در انسیس ورک بنچ تغییرات شگرفی ایجاد شده که قابل تامل هستند . 2 - همانطور که اشاره نمودید تابستان بدلیل فراغت بیشتر دوستان فعالیتها پررنگتر بود ان شا الله در اینده ی نزدیک سطح پیشرفت تالار سرعت بیشتری خواهد گرفت 3
v.payani 10 ارسال شده در 30 بهمن، 2010 سلام دوستان ببخشید یک سوال در مورد بارگذاری غیر ثابت در انسیس دارم ، می خوام روی بک تیر 20 مرتبه بارهای ثابت مختلف بگذارم تا بتوانم نمودار تغییرمکان نوک تیر را نسبت به نیرو را بدست اورم ، چطور می تونم اینکارو انجام بدم ؟؟؟ نحوه استفاده از new table در قسمت apply load چیست؟؟
Amin 6457 مالک ارسال شده در 15 اسفند، 2010 با سلام موضوع پروژه من تعیین ترک در شفت به روش آنالیز مودال تجربی هستش که باید با آنسیس اون رو مدل سازی کنم.که این شفت یه میله است که یه دیسک رو اون سوار شده حالا موندم برا آنالیز مودال اون از جه المان هایی استفاده کنم. از دوستان کسی هست که بتونه منو راهنمایی کنه تا این کار رو انجام بدم. darkoob1123@yahoo.com برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام خوب مشکل انالیز مودال شما نیست که نگران المانش باشی مشکل حاد اون ترک هستش که باید بهش توجه کنی و انالیز ترک کار جالبیه و جزء مباحث تقریبا پیشرفته انسیس هستش . ------------- برای انالیز مودال بسته به اینکه 2 بعدی یا 3 بعدی بخوای کار کنی المانهای مختلف بکار باید ببری . کتاب مثلث نارنجی را بگیر بخش ارتعاشاتش تمرین سومی یا چهارمیش همین کاری هست که میخوایانجام بدی بدون ترک . اونو ببین و کپی کن 1
ac747 17 ارسال شده در 30 شهریور، 2011 کسی از دوستان از ansys روی سیستم core - i7 استفاده می کنه ؟ من هر کاری می کنم که انسیس از تمام هسته ها استفاده کنه نمیشه. حداکثر از 6 هسته استفاده می کنه. واسه 7 یا 8 تنظیم می کنم ارور میده ...
mohsen.aghaee 10 ارسال شده در 31 مهر، 2011 با سلام.يه سوال:در مورد luncherوتنظيمات اون توضيح ميخواستم. من انسيسو 13 رو نصب كردم و وقتي ميخواماز طريق luncher داخل بشم erorميده.لطفا منو راهنمايي كنيد
ارسال های توصیه شده