siava5h 33 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 خرداد، ۱۳۹۵ حالا تا حدودی متوجه شدم صحبتاتون. عرضم به حضورتون که خوب این طبیعیه که هر چیزی رو از حالت استانداردش خارج کنیم به دیگر قسمتها آسیب میزنه و صحبتها و مثلای شما گویا ستند. بهر حال یک خودرو رو با اندازه لاستیکی که در نظر دارن اجزای رینگ و کمک و لنت و دیسک و غیره رو طراحی میکنن. ومسلما با تغییر اندازه کارآیی دیگر اجزا رو از دست میدیم. اما یه نکته وجود داره اینکه درسته که عمر اون تجهیزات کاهش پیدا میکنه. اما عملا یک چیز مثبت هم بدست میاره. مثلا پراید رو توسط موتور مزدا 323 تقویت میکنن. خوب اینکار ایراداتی داره. تمز ها به درد این موتور نمیخوره. اتاق و سیستم تعلیق مناسب شتاب گیری این موتور نیست. وزن ماشین مناسب این سرعت نیست که مجبورن یه چند کیلویی سرب بریزن ک ماشین خدای نکرده پر نزنه بره. و خیلی ایرادهای دیگه که در صلاحیت من نیست بگم ولی خوب عوضش یک مزیت خوب گیرش میاد. اونم شتاب و سرعته...!:gnugghender: حالا در مورد لاستیک هم همی داستانه. درسته که به سیستم کمکها، به فرمون، به جلوبندی، به دیسک ترمز، به لنت و غیره فشار میاد. اما حس بهتر ترمز گرفتن و حس سر پیچ سر نخوردن یک چیز دیگس. راننده ها حاضرند کلی چیز از دست بدن ولی این دو مزیت رو داشته باشند. ما قبول داریم که کلی خسارت به ماشینمون و خودمون زدیم ولی میخوایم بدونیم آیا اون مزیته عاید ما شد؟! فرض مثال ترمز گیری با ترمز معمولی در یک سرعت مثلا 100 تا و جاده دقیقا مستقیم و کفی و یهو هم زدیم رو ترمز و فرض مثال ترمزها همه ریگلاژن و 4 تا چرخ قفل کرده. خودرو منحرف هم نشده و صاف میره. (یک شرایط کاملا ایده آل) آیا هیچ دلیلی داریم که مسافت ترمز گیری کمتر بشه؟ 1 لینک به دیدگاه
mohammad.ef 690 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مرداد، ۱۳۹۵ سلام دوستان در رابطه با 1- طراحی و بازرسی مخازن تحت فشار / و 2- تجهیزات دوار ، مرجع فارسی سراغ دارید ؟ لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده