رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

عه ؟ باج میگیری ؟:ws28: هر جوابی یک سوال هم داره ؟:ws28:

باشه باو

خب چی بپرسم ؟

بیا یک سوال ساده

موتور هواپیما دقیقا چطوری استال میشه؟و این که چند نوع حالت اسپین استال داریم ؟

واجب شد بعد از این که شما این رو توضیح دادید، استال رو توی منحنی های فن هم توضیح بدم :ws3: (ربطی به این سوال شما نداره البته).

تو هواپیما این طور که متوجه شدم استال همون حالتیه که وقتی مثلا هواپیما نوکش بیاد بالا یا به عبارت مهندسین زاویه حمله اش زیاد شه و در نتیجه جدایی جریان رخ بده و درگ فشاری زیاد شه میگن. درسته؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.5k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

دم شما گرم ... استفاده کردیم:a030:

مخلصیم :icon_gol::icon_gol::icon_gol:

واجب شد بعد از این که شما این رو توضیح دادید، استال رو توی منحنی های فن هم توضیح بدم :ws3: (ربطی به این سوال شما نداره البته).

تو هواپیما این طور که متوجه شدم استال همون حالتیه که وقتی مثلا هواپیما نوکش بیاد بالا یا به عبارت مهندسین زاویه حمله اش زیاد شه و در نتیجه جدایی جریان رخ بده و درگ فشاری زیاد شه میگن. درسته؟

 

خب خیلی هم عالی

حالا توضیح کاملش رو خدمتت عرض میکنم

استال همون پدیده واماندگی موتوره که به دلایل مختلف ایجاد میشه مثل ورود شی خارجی به موتور ! تلاطم و تغییر در میزان هوای ورودی از مجرای Intake های جنگنده ! ایجاد توربولانس شدید انجام مانورهای سنگین و تحمیل زاویه حمله AOA بیشتر از حد نرمال که همون صحبت شما عزیزه . در مورد اسپین استال هم که انواعش ایناس

Upright spin , Inverted spin , Flat spin

البته یک پاور آف استال هم داریم که در واقع بیشتر برای تمرین از دست رفتن و استال موتورها انجام میشه و کاملا تحت کنترلم این حرکتو میزنن

 

:icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol:

عالی بود عزیز

  • Like 4
لینک به دیدگاه

حالا یک سوال خیلی خیلی ساده تا ناصر نیومده یخه منو بگیره بگه سوال:ws3:

یک مخزن داریم (فرض کنیم سی ان جی ) قراره یک گاز غیر خورنده و بدور از واکنش مثل همون متان رو این تو فشرده کنیم

این مخزن برای فشار عملیاتی یا کاری 200 بار ساخته شده و فشار تستش هم 350 باره که نهایت تنش رو داره

مخزن ما قادره گاز متان یا اتان رو تو دمای 17 درجه با فشار 200 بار و دبی 11 متر مکعب ذخیره کنه

حالا اگر ما این گاز رو به جای 17 درجه 400 درجه در نظر بگیریم این مخزن تا چه فشاری از این گاز رو میتونه تحمل و تو خودش نگه داره ؟ در مورد آلیاژو این حرف ها هم دقیقا مخزن سی ان جی رو در نظر بگیریم که ذهنمون درگیر جنس مخزن نشه

  • Like 4
لینک به دیدگاه
مخلصیم :icon_gol::icon_gol::icon_gol:

 

 

خب خیلی هم عالی

حالا توضیح کاملش رو خدمتت عرض میکنم

استال همون پدیده واماندگی موتوره که به دلایل مختلف ایجاد میشه مثل ورود شی خارجی به موتور ! تلاطم و تغییر در میزان هوای ورودی از مجرای Intake های جنگنده ! ایجاد توربولانس شدید انجام مانورهای سنگین و تحمیل زاویه حمله AOA بیشتر از حد نرمال که همون صحبت شما عزیزه . در مورد اسپین استال هم که انواعش ایناس

Upright spin , Inverted spin , Flat spin

البته یک پاور آف استال هم داریم که در واقع بیشتر برای تمرین از دست رفتن و استال موتورها انجام میشه و کاملا تحت کنترلم این حرکتو میزنن

 

:icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol:

عالی بود عزیز

تشکر

یعنی به عبارت ساده موتور زورش نرسه کار کنه؟!

  • Like 3
لینک به دیدگاه
حالا یک سوال خیلی خیلی ساده تا ناصر نیومده یخه منو بگیره بگه سوال:ws3:

یک مخزن داریم (فرض کنیم سی ان جی ) قراره یک گاز غیر خورنده و بدور از واکنش مثل همون متان رو این تو فشرده کنیم

این مخزن برای فشار عملیاتی یا کاری 200 بار ساخته شده و فشار تستش هم 350 باره که نهایت تنش رو داره

مخزن ما قادره گاز متان یا اتان رو تو دمای 17 درجه با فشار 200 بار و دبی 11 متر مکعب ذخیره کنه

حالا اگر ما این گاز رو به جای 17 درجه 400 درجه در نظر بگیریم این مخزن تا چه فشاری از این گاز رو میتونه تحمل و تو خودش نگه داره ؟ در مورد آلیاژو این حرف ها هم دقیقا مخزن سی ان جی رو در نظر بگیریم که ذهنمون درگیر جنس مخزن نشه

درود.

بنظر میرسه اتفاقا جواب سوال وابسته به جنس مخزن و روند تغییرات تنش مجازش نسبت به دما باشه، فارغ ازینکه اصلا اون گاز چی هست.

با دونستن جنس، علم مکانیک مواد (مقاومت مصالح) پاسخ رو خواهد داد.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
حالا یک سوال خیلی خیلی ساده تا ناصر نیومده یخه منو بگیره بگه سوال:ws3:

یک مخزن داریم (فرض کنیم سی ان جی ) قراره یک گاز غیر خورنده و بدور از واکنش مثل همون متان رو این تو فشرده کنیم

این مخزن برای فشار عملیاتی یا کاری 200 بار ساخته شده و فشار تستش هم 350 باره که نهایت تنش رو داره

مخزن ما قادره گاز متان یا اتان رو تو دمای 17 درجه با فشار 200 بار و دبی 11 متر مکعب ذخیره کنه

حالا اگر ما این گاز رو به جای 17 درجه 400 درجه در نظر بگیریم این مخزن تا چه فشاری از این گاز رو میتونه تحمل و تو خودش نگه داره ؟ در مورد آلیاژو این حرف ها هم دقیقا مخزن سی ان جی رو در نظر بگیریم که ذهنمون درگیر جنس مخزن نشه

فشار کاریش تغییری نداره:|

این مخزن برای فشار عملیاتی یا کاری 200 بار ساخته شده و فشار تستش هم 350 باره که نهایت تنش رو داره

فشارداخلی مخزن افزایش پیدا میکنه در اثر گرما اما خب مخزن همون 350 بار رو تمل میکنه و برای 200 بار فشار کاری جوابگو

  • Like 3
لینک به دیدگاه
تشکر

یعنی به عبارت ساده موتور زورش نرسه کار کنه؟!

سلام عزیز

ببین فقط بحث زور نیست ممکنه اصلا موتور از کار بیوفته (مثل ورود همون شی)

یا کمپرسور برای ما ایجاد مشکل کنه

که باز میشه مشکل هوای ورودی

میدونی مثل چی میشه جریان این هوا ؟ فرض کن رفتی زیر آب و میخوای با کمک اکسی آستیلن زیر آب جوشکاری یا ذوب رو انجام بدی

حالا این وسط به هر دلیلی نسبت اکسیژنی که میاد تو دسته به هم بریزه یا اصلا قطع بشه یا یهو خیلی کم بشه ! چی میشه ؟

بی خطرش اینه که شعله دیگه جون نداره و دما افت زیادی پیدا میکنه و از ذوب خبری نیست

با خطرش هم اینه که یهو شعله پس میزنه و سیلندرها منفجر میشه چون کل فرایند مکش میریزه به هم

یک خطر دیگه هم اینه که آستیلن که همینجوریش ناقص میسوزه و زیر آب ناقص ترم میشه و محصولات احتراق ناقص (عمدتا هیدروژن و مونواکسید کربن) مثل بمب عمل میکنه و اون بابا هم زیر آب غزل گودی بای رو میخونه

تو جت هم همینه یهو کمپرسوره کم میاره میاد فرود بیاد با مخ میخوره زمین

اون شی و مانور شدید هم داستان خودشو داره

این یک مثال بود البته

درود.

بنظر میرسه اتفاقا جواب سوال وابسته به جنس مخزن و روند تغییرات تنش مجازش نسبت به دما باشه، فارغ ازینکه اصلا اون گاز چی هست.

با دونستن جنس، علم مکانیک مواد (مقاومت مصالح) پاسخ رو خواهد داد.

دوست گلم من که عرض کردم فرض ما بر اینه که ما قراره این گازو تو همون مخزن سی ان جی انجام بدیم و آلیاژ ما هم فقط فولاد نیمه خشکه

ما به جای اینکه تو ماکسیمم دمای 17 تا 20 درجه متان رو تزریق کنیم میخوایم تو همون گاز داغ 400 درجه ای تزریق کنیم

فشار کاریش تغییری نداره:|

این مخزن برای فشار عملیاتی یا کاری 200 بار ساخته شده و فشار تستش هم 350 باره که نهایت تنش رو داره

فشارداخلی مخزن افزایش پیدا میکنه در اثر گرما اما خب مخزن همون 350 بار رو تمل میکنه و برای 200 بار فشار کاری جوابگو

 

ناصر اومدی درست بگی نمیدونم شک کردی چی شد یهو رفتی از مسیر بیرون

اولا 350 بار فشار تسته و مخزن ما زمان زیادی نمیتونه این فشار رو تحمل کنه و اگر بتونه یکی دو ساعت اینو تحمل کنه (که خیلی زیاده) یعنی گلو زده برگردونم زده

فشار تست رو در نظر میگیرن که یک شما بتونی با خیال راحت با 200 بار کار کنی

دو اینکه اگر به هر دلیلی کمپرسور شما دچار مشکل شد و جریان رو قطع نکرد یکم فرصت داشته باشی یا به صورت دستی کمپرسورو خاموش کنی و یا با کمک سوپاپ اطمینانی که روی مخزن هست فشار مخزن کم بشه

و سه اینکه اگر خودرو دچار حریق شد یک زمانی داشته باشیم که اون مخزنه مثل بمب نترکه و این فرصتو بده تا بشه مخزنو سر کرد و یا بعد از کنترل حریق فشار داخل مخزنو کم کرد

پس نمیشه فشار تست رو برای فشار عملیات در نظر گرفت جیگر

یجا گفتی فشار مخزن زیاد میشه !! بله با گرم شدن فشار مخزن زیاد میشه

حالا یکسری میگن طول گاز زیاد میشه و یکسری هم یک جور دیگه تعبیر میکنن

اما بالاخره این ماده تو شرایط عادی جو گازه !! یعنی دمای جوشش خیلی پایین تر از دمای محیطه

حالا تو مایع هم در نظر بگیری همینه !! تو شرایط اتمسفریک مایع هستش ولی یک نقطه جوش داره

مثلا متانول تو حالت عادی مایع هستش ولی تو 67 درجه به جوش میاد و اگر به همون متانوله 200 درجه گرما بدی دیگه بخار نیست و گازی پر فشار میشه

و این گازه میخواد در بره و هر چی گرم تر تلاشش برای الفرار بیشتر !! نهاتا تا دمایی که تجزیه بشه

متان ولی تو 1000 درجه هم تجزیه نمیشه و با گرمای بیشتر فقط بیشتر میخواد فرار کنه و فشار میاره

در اصل اون مخزنه برای 200 بار ساخته شده و قادره تو دمای 400 درجه هم همون 200 بارو تحمل کنه اما به یک شرط!!

شرطش هم اینه که فضای خالی به اندازه نگه داشتن گاز داشته باشه

یعنی اگر در حالت عادی قادره 11 مترمکعب گازو تو خودش نگه داره تو دمای 400 دیگه نمیتونه 11 متر نگه داره و برای همینه که میترکه

تحملش تو فشار تغییری نمیکنه مگر دمای ما به حدی برسه که خود بدنه دچار ریزش بشه چون جنس بدنه آتشخوار که نیست !! پس نمیگم 800 درجه به بالا !! صحبت بابک عزیز هم درسته ولی زمانی مطرح میشه که دمای ما بالا تر از 800 باشه که بدنه شروع به سست شدن و حتی مثل آهن زنگ زده میریزه

ما میتونیم تا همون 200 بار رو در 400 درجه در همون مخزن سی ان جی نگه داریم ولی با دبی کمتر

و از طریفی باید همونجوری هم گازو داغ داغ تخلیه کنیم

چرا ؟ چرا نمیتونیم گازو داغ تزریق کینم و بعد بذاریم بمونه خنک بشه ؟ ما که اگر گازمون سرد بشه فضای زیادی به شکل خالی تو مخزن به دست میاریم

مثلا اگر 2 متر مکعب گاز داغ شارژ کنیم مخزنو پر میکنه اما وقتی این گازه سرد میشه یهو 9 متر مکعب فضای خالی بدست میاریم ؟

  • Like 5
لینک به دیدگاه
سلام عزیز

ببین فقط بحث زور نیست ممکنه اصلا موتور از کار بیوفته (مثل ورود همون شی)

یا کمپرسور برای ما ایجاد مشکل کنه

که باز میشه مشکل هوای ورودی

میدونی مثل چی میشه جریان این هوا ؟ فرض کن رفتی زیر آب و میخوای با کمک اکسی آستیلن زیر آب جوشکاری یا ذوب رو انجام بدی

حالا این وسط به هر دلیلی نسبت اکسیژنی که میاد تو دسته به هم بریزه یا اصلا قطع بشه یا یهو خیلی کم بشه ! چی میشه ؟

بی خطرش اینه که شعله دیگه جون نداره و دما افت زیادی پیدا میکنه و از ذوب خبری نیست

با خطرش هم اینه که یهو شعله پس میزنه و سیلندرها منفجر میشه چون کل فرایند مکش میریزه به هم

یک خطر دیگه هم اینه که آستیلن که همینجوریش ناقص میسوزه و زیر آب ناقص ترم میشه و محصولات احتراق ناقص (عمدتا هیدروژن و مونواکسید کربن) مثل بمب عمل میکنه و اون بابا هم زیر آب غزل گودی بای رو میخونه

تو جت هم همینه یهو کمپرسوره کم میاره میاد فرود بیاد با مخ میخوره زمین

اون شی و مانور شدید هم داستان خودشو داره

این یک مثال بود البته

 

دوست گلم من که عرض کردم فرض ما بر اینه که ما قراره این گازو تو همون مخزن سی ان جی انجام بدیم و آلیاژ ما هم فقط فولاد نیمه خشکه

ما به جای اینکه تو ماکسیمم دمای 17 تا 20 درجه متان رو تزریق کنیم میخوایم تو همون گاز داغ 400 درجه ای تزریق کنیم

 

 

ناصر اومدی درست بگی نمیدونم شک کردی چی شد یهو رفتی از مسیر بیرون

اولا 350 بار فشار تسته و مخزن ما زمان زیادی نمیتونه این فشار رو تحمل کنه و اگر بتونه یکی دو ساعت اینو تحمل کنه (که خیلی زیاده) یعنی گلو زده برگردونم زده

فشار تست رو در نظر میگیرن که یک شما بتونی با خیال راحت با 200 بار کار کنی

دو اینکه اگر به هر دلیلی کمپرسور شما دچار مشکل شد و جریان رو قطع نکرد یکم فرصت داشته باشی یا به صورت دستی کمپرسورو خاموش کنی و یا با کمک سوپاپ اطمینانی که روی مخزن هست فشار مخزن کم بشه

و سه اینکه اگر خودرو دچار حریق شد یک زمانی داشته باشیم که اون مخزنه مثل بمب نترکه و این فرصتو بده تا بشه مخزنو سر کرد و یا بعد از کنترل حریق فشار داخل مخزنو کم کرد

پس نمیشه فشار تست رو برای فشار عملیات در نظر گرفت جیگر

یجا گفتی فشار مخزن زیاد میشه !! بله با گرم شدن فشار مخزن زیاد میشه

حالا یکسری میگن طول گاز زیاد میشه و یکسری هم یک جور دیگه تعبیر میکنن

اما بالاخره این ماده تو شرایط عادی جو گازه !! یعنی دمای جوشش خیلی پایین تر از دمای محیطه

حالا تو مایع هم در نظر بگیری همینه !! تو شرایط اتمسفریک مایع هستش ولی یک نقطه جوش داره

مثلا متانول تو حالت عادی مایع هستش ولی تو 67 درجه به جوش میاد و اگر به همون متانوله 200 درجه گرما بدی دیگه بخار نیست و گازی پر فشار میشه

و این گازه میخواد در بره و هر چی گرم تر تلاشش برای الفرار بیشتر !! نهاتا تا دمایی که تجزیه بشه

متان ولی تو 1000 درجه هم تجزیه نمیشه و با گرمای بیشتر فقط بیشتر میخواد فرار کنه و فشار میاره

در اصل اون مخزنه برای 200 بار ساخته شده و قادره تو دمای 400 درجه هم همون 200 بارو تحمل کنه اما به یک شرط!!

شرطش هم اینه که فضای خالی به اندازه نگه داشتن گاز داشته باشه

یعنی اگر در حالت عادی قادره 11 مترمکعب گازو تو خودش نگه داره تو دمای 400 دیگه نمیتونه 11 متر نگه داره و برای همینه که میترکه

تحملش تو فشار تغییری نمیکنه مگر دمای ما به حدی برسه که خود بدنه دچار ریزش بشه چون جنس بدنه آتشخوار که نیست !! پس نمیگم 800 درجه به بالا !! صحبت بابک عزیز هم درسته ولی زمانی مطرح میشه که دمای ما بالا تر از 800 باشه که بدنه شروع به سست شدن و حتی مثل آهن زنگ زده میریزه

ما میتونیم تا همون 200 بار رو در 400 درجه در همون مخزن سی ان جی نگه داریم ولی با دبی کمتر

و از طریفی باید همونجوری هم گازو داغ داغ تخلیه کنیم

چرا ؟ چرا نمیتونیم گازو داغ تزریق کینم و بعد بذاریم بمونه خنک بشه ؟ ما که اگر گازمون سرد بشه فضای زیادی به شکل خالی تو مخزن به دست میاریم

مثلا اگر 2 متر مکعب گاز داغ شارژ کنیم مخزنو پر میکنه اما وقتی این گازه سرد میشه یهو 9 متر مکعب فضای خالی بدست میاریم ؟

من نگفتم فشار تست رو برای عملیاتی در نظر بگیریم

گفتم فشار عملیاتیمون همون 200 هستش و فشار تست 350

شاید بد منظورمو رسوندم:ws3:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
من نگفتم فشار تست رو برای عملیاتی در نظر بگیریم

گفتم فشار عملیاتیمون همون 200 هستش و فشار تست 350

شاید بد منظورمو رسوندم:ws3:

 

خب بد رسوندی دیگه :ws28:

خب چواب آخرش رو بگو:whistle:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
خب بد رسوندی دیگه :ws28:

خب چواب آخرش رو بگو:whistle:

خب وقتی با دمای بالاتری گاز رو به مخزن تزریق کنی انرژی جنبشی مولکولها بیشتر میشه و حرکت بیشتری خواهند دشت در نتیجه حجم کمتری از گاز رو میتونیم داخل مخطن جا بدیم چون با گرم شدنشون فاصله مولکولهی گاز بیشتر و حرکت سریعتری دارن

حالا اگه سردش کنیم به مایع تبدیل میشه یا نه به یک گاز فشرده تر تبدیل میشه و فضای خالی داریم:|

به نظرم این حجم خالی باعث جمع شدن مخطن میشه:|

  • Like 3
لینک به دیدگاه
خب وقتی با دمای بالاتری گاز رو به مخزن تزریق کنی انرژی جنبشی مولکولها بیشتر میشه و حرکت بیشتری خواهند دشت در نتیجه حجم کمتری از گاز رو میتونیم داخل مخطن جا بدیم چون با گرم شدنشون فاصله مولکولهی گاز بیشتر و حرکت سریعتری دارن

حالا اگه سردش کنیم به مایع تبدیل میشه یا نه به یک گاز فشرده تر تبدیل میشه و فضای خالی داریم:|

به نظرم این حجم خالی باعث جمع شدن مخطن میشه:|

 

دیگه مایع که نمیشه متانه باو

اما بله مخزن مچاله میشه

اما چرا این اتفاق فقط برای متان و یا اتان میوفته ؟ چرا پروپان و بوتان یا همون ال پی جی اینجوری نیستن ؟ :whistle:

بعدشم به من بگو ببینم تخلیه متان داغ داغ چه مشکلاتی داره و چه جوری انجام میشه ؟

  • Like 3
لینک به دیدگاه
دیگه مایع که نمیشه متانه باو

اما بله مخزن مچاله میشه

اما چرا این اتفاق فقط برای متان و یا اتان میوفته ؟ چرا پروپان و بوتان یا همون ال پی جی اینجوری نیستن ؟ :whistle:

بعدشم به من بگو ببینم تخلیه متان داغ داغ چه مشکلاتی داره و چه جوری انجام میشه ؟

k'tjl ljk lhu

نگفتم متان مایع میشه

کلی گفتم ،گفتم یا به صورت مایع در میاد یا به صورت گاز فشرده(برای کلیه گازها گفتم)

حالا اگه سردش کنیم به مایع تبدیل میشه یا نه به یک گاز فشرده تر تبدیل میشه و فضای خالی داریم:|

 

اینکه چرا پروپان و بوتان و یا همون ال پی جی اینجوری نیستن رو نمیدونم:|

شاید به میزان کربن ربط داره و اینکه تعداد کربن اینها بیشتره:|

 

تخلیه داغ داغ احتمال واکنش پذیری متان رو بالا میبره

  • Like 2
لینک به دیدگاه
k'tjl ljk lhu

نگفتم متان مایع میشه

کلی گفتم ،گفتم یا به صورت مایع در میاد یا به صورت گاز فشرده(برای کلیه گازها گفتم)

 

 

اینکه چرا پروپان و بوتان و یا همون ال پی جی اینجوری نیستن رو نمیدونم:|

شاید به میزان کربن ربط داره و اینکه تعداد کربن اینها بیشتره:|

 

تخلیه داغ داغ احتمال واکنش پذیری متان رو بالا میبره

 

ای بابا میگه بعد میگه کلی گفتم :=))

آقا ندیدی تو این هیات ها میخوان با ال پی جی پختو پز کنن سیلندر رو میذارن تو آب جوش که یخ نزنه ؟ اگر متانو بذارن تو آب جوش که مثل موشک کروز میره بالا سیلندرت

الان بحث بی ربط به موضع اون یخچاله هم نیستا !!

چون ال پی جی مایع میشه و هر چی فشار داخل هم بیشتر بشه از مایع شدن به ریزش (تا مرز یخ زدن حتی) میره

وقتی ال پی جی گرم میشه به جالت گاز در میاد ولی وقتی سرده و فشارش هم بالاتر میره مایع میشه

 

وقتی مایع بشه حجم زیادی از مخزنو میگیره

تو هیچ وقت نمیتونی ال پی رو 200 بار فشرده کنی

اون تو 5 - 6 بار مایع میشه و حتی کمتر حالا تو فکرشو بکن 200 بار چه بلایی سرش میاد

  • Like 3
لینک به دیدگاه
ای بابا میگه بعد میگه کلی گفتم :=))

آقا ندیدی تو این هیات ها میخوان با ال پی جی پختو پز کنن سیلندر رو میذارن تو آب جوش که یخ نزنه ؟ اگر متانو بذارن تو آب جوش که مثل موشک کروز میره بالا سیلندرت

الان بحث بی ربط به موضع اون یخچاله هم نیستا !!

چون ال پی جی مایع میشه و هر چی فشار داخل هم بیشتر بشه از مایع شدن به ریزش (تا مرز یخ زدن حتی) میره

وقتی ال پی جی گرم میشه به جالت گاز در میاد ولی وقتی سرده و فشارش هم بالاتر میره مایع میشه

 

وقتی مایع بشه حجم زیادی از مخزنو میگیره

تو هیچ وقت نمیتونی ال پی رو 200 بار فشرده کنی

اون تو 5 - 6 بار مایع میشه و حتی کمتر حالا تو فکرشو بکن 200 بار چه بلایی سرش میاد

هیات نرفتم که:|

جالب بود دمت گرم

سوال بعدی

  • Like 3
لینک به دیدگاه
هیات نرفتم که:|

جالب بود دمت گرم

سوال بعدی

حالا هر جا باو هیات یا هر جایی که میخوان به یک اتوبوس آدم غذا بدن

سوال بعدی اینکه چرا من نمیتونم فیلم 10 مگی آپلود کنم ؟ اون ریخته گریو نگاه کن ببین تو معدن چیکار میکردم :ws28:

بازم من بپرسم ؟

چرا یک جنگنده نهایتا تا 20 - 30 ثانیه بیشتر نمیتونه اینورت پرواز کنه ؟

  • Like 3
لینک به دیدگاه
حالا هر جا باو هیات یا هر جایی که میخوان به یک اتوبوس آدم غذا بدن

سوال بعدی اینکه چرا من نمیتونم فیلم 10 مگی آپلود کنم ؟ اون ریخته گریو نگاه کن ببین تو معدن چیکار میکردم :ws28:

بازم من بپرسم ؟

چرا یک جنگنده نهایتا تا 20 - 30 ثانیه بیشتر نمیتونه اینورت پرواز کنه ؟

hdk[h kihdja ki l' fj,kd nhk ;kd:|

fاینجا نهایتش بتونی نه مگ دان کنی بفرست به جی میلم

یا تو آپلود سنتر آپ کن

 

بذار رو این سوال یکم فکر کنم:|

  • Like 2
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...