!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 مهر، ۱۳۹۰ انواع ورودی دستگاه قالب تزریق رو نام ببرید؟:girl_in_dreams: خب جواب سوالم این میشه: 1.ورودی اسپرویی 2.لبه ای 3.پوششی 4.بادبزنی 5.برگه ای 6.دیافراگمی 7.فیلمی 8.پینی 9.تونلی 10.وینکلی 6 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 مهر، ۱۳۹۰ فرایند کلی تولید بلبرینگ ها رو توضیح بدید:yes: 4 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 مهر، ۱۳۹۰ فرایند کلی تولید بلبرینگ ها رو توضیح بدید:yes: خیلی آماتور+فن ماست مالیزیشن پرس /آسیاب اولیه/ سنگ زنی/ جدا کردن پلیسه ها/ سایش/ پرداخت نهایی/بررسی خیلی سریع یه مقاله رو خوندم/ البته چیزی نفهمیدم 6 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ کدام مورد از عملکرد شیر های آب (Valves) نیست؟ 1-تنظیم دبی جریان سیال 2-اتلاف انرژی سیال 3-کاهش اثر زبری نسبی در سرعت های زیاد:girl_blush2: 4-ایجاد ناحیه موضعی پرسرعت:ydm47612zsesgift969 3 لینک به دیدگاه
Mr. Specific 43573 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ کدام مورد از عملکرد شیر های آب (Valves) نیست؟ 1-تنظیم دبی جریان سیال 2-اتلاف انرژی سیال 3-کاهش اثر زبری نسبی در سرعت های زیاد:girl_blush2: 4-ایجاد ناحیه موضعی پرسرعت:ydm47612zsesgift969 گزینه 3؟ 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ خیلی آماتور+فن ماست مالیزیشنپرس /آسیاب اولیه/ سنگ زنی/ جدا کردن پلیسه ها/ سایش/ پرداخت نهایی/بررسی خیلی سریع یه مقاله رو خوندم/ البته چیزی نفهمیدم ممنون علی جان ولی ماست مالیت مال یه چیز دیگه بودا!دی: اینایی که گفتی روش تولید یاتاقان هاست درمورد بلبرینگ ها میخواستم ببینم بچه های ساخت وبقیه بچه ها چی دارن رو کنن 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ کدام مورد از عملکرد شیر های آب (Valves) نیست؟ 1-تنظیم دبی جریان سیال 2-اتلاف انرژی سیال 3-کاهش اثر زبری نسبی در سرعت های زیاد:girl_blush2: 4-ایجاد ناحیه موضعی پرسرعت:ydm47612zsesgift969 خب شیراب دبی رو که تنظیم میکنه صددرصد انرژی سیال هم دربرابر هرمقاومتی افت پیدا میکنه بنابراین شیراب هم از این خاصیت مستثنی نیست چون ما ترم تبدیل فشار به سرعت رو هم درنازلها وشیرها داریم پس گزینه چهارهم مقبوله میمونه گزینه سه البته شاید یه تفسیر اولی تری باشه که خودت راهنمایی میکنی ممنون 3 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ فرایند کلی تولید بلبرینگ ها رو توضیح بدید:yes: پرچم ساخت بالا .:biggrin: نبینم پشت سر ساختی ها حرفی باشه // اینم خدمت استاد خودم درس پس می دم: خوب. بیرینگ ها از زمان مصر باستان ب کار می رن . برای کاهش نیروی اصطکاک. هزاران نوع بیرینگ داریم. از 4 جز اصلی ان قفسه داخلی خارجی. اعضای غلتان . قفسه و گاهی هم یک محافظ( بسته ب نوع بیرینگ) نوع جی رو هستش همون بیرینگ شیار عمیق ب فارسی. کلا همون تصوری ک همه از بال بیرینگ دارن . مواد خام اکثرا از فولاد 52100 ه . سختس حدود 60 راکول سی همون طور ک اشاره شد. مواد خام لوله مانندوارد دستگاه برش می شن .( این مواد خام می تونن از طریق فورج هم تولید بشن ) تقریبا تمام قسمت های بیرینگ سنگ زده می ن .( محل قرار گیری ساجمه ها و شفت و دو سطح بیرونی) ب طور کلی فلاد بعد تراشکاری - سنگ زنی بدون مرغک می شه و بعد عملیات حرارتی تمپر و اینا بعد تست سخیت . بعد سنگ زنی خشن و سنگ زنی نهایی سپس هونینگ و پپرداخت . ساچمه ها از طریق پرسکاری سرد( کله زنی) ساخته می شن . فلش یا همون صایده ای دورشون ایجاد می شه ک در طی یک پروسه از بین می رن . به طور کلی . بعد از برش در اندازه دلخواه ماده اولیه سیم وار . و پرس سرد. ب وسیله دستگاه ویبراتور براده گیری می شن و عملیات حرارتی . بعد سنگ زنی. و بعد لپینگ و بازرسی - لپینگ مخصوص و در نهایت تست مغناطیسی ترک قفسه اگ پلاستیکی باشه .از طریق تزریق و اگه فلزی باشه . از طریق پرس . تولید می شه ک یک مرحله ساجمه زنی هم داره . همه قطات ب منتاژ برده می شن و ساجمه جا می خورن و قفسه ها . منبع : کتاب . اسم کتاب بنا ب دلایلی اگر هر کس نیاز داشت بگه براش پ خ کنم. توی این کتاب حدود 10 صفحه درباره این موضوع صحبت شده . زنده باد ساخت و تولید . پرچم بالا .:lol: 6 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ عالی بود سجاد جان اینجوری فکر کنم زمینه ای برای هم درس یاتاقان فراهم میشه هم برای روشهای تولید اگه دوستان پایه باشن یه تاپیک مفصل درموردش میشه زد وبحث کرد من یکی دوتا فیلم هم درمورد روش تولیدشون دارم واگه فرصت شد براتون اپ میکنم به هرحال اگه به صورت دیتیل وار به جزئیات مطلبی پرداخته بشه هم ماندگاری داره هم اثر بخشی بازم ممنون 4 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ انطباقات زیر را بیان کنید همراه با مثال؟ H8/u8 H7/j6 H7/f7 C11/h11 1 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ کاربرد سیستم ثبوت سوراخ و محور(میله)؟ 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ انطباقات زیر را بیان کنید همراه با مثال؟h8/u8 h7/j6 h7/f7 c11/h11 انطباقات ثبوت میله و وثبوت سوراخ با استاندارد iso و din برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ در راستای آموزش استفاده از تلورانس های انطباقات می توان از مقاله زیر بهره برد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و در صورت نیاز به خود جدول فایل زیر را دانلود کنید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نویسنده مطلب متاسانه مشخص نبود ومنم نتونستم به دلیل فیلی بودن دانلود کنم اگر دوستان دانلود کردن یا درهمین تاپیک یا درتاپیکی با موضوع انطباقات فایل هارو ضمیمه کنند ممنون 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این مقاله هم جالب بود متن رو دروبلاگ مهندسی نقشه کشی واحد ابهر مطالعه بفرمایید 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مهر، ۱۳۹۰ در سیستم ایزو، در قالب 3 موقعیت کلی یا 3 انطباق، دو جزء انطباق را نسبت به هم مورد بررسی قرار داده اند: 1/ انطباق بازی دار(آزاد) 2/ انطباق عبوری 3/ انطباق پرسی منظور از دو جزء انطباق، "میله و سوراخ" و یا "خار و جاخار" و امثالهم میباشد. برای انطباق بازی دار، 7 حالت و برای انطباقهای عبوری و پرسی نیز، هر کدام 3 حالت لحاظ شده یعنی جمعا 13 حالت. در هر یک از این 13 حالت میتوان از نظر تئوری بیشمار حالت جزئی تر یا میدان تلرانس را برای هر یک از دو جزء انطباق در نظر گرفت البته نسبت به یک موقعیت مبنا یا صفر. اما در عمل تنها تعداد مشخصی از آنها مفید خواهند بود و بهمین دلیل، در سیستم ISO تعداد 27 میدان تلرانس مفید و کاربردی برای هر یک از دو جزء انطباق، معرفی شده یعنی جمعا 54 میدان تلرانس و هر کدام از این 54 میدان نیز با یک حرف یا عبارت لاتین نامگذاری گردیده. برای اجزاء داخلی انطباق: a , b , c , cd ,d , e , ef , f , g , h , j , js , k , m , n , p , r , s , t , u , v , x , y , z , za , zb , zc و برای اجزاء خارجی انطباق: A , B , C , CD , D , E , EF , F , G , H , J , JS , K , M , N , P , R , S , T , U , V , X , Y , Z , ZA , ZB , ZC برای اجزاء انطباق، این حروف را با اعداد 01 تا 18 تکمیل نموده اند تا کیفیت ساخت یک جزء انطباق را نیز بتوان نشان داد؛ هرچه این عدد به 18 نزدیکتر باشد معنای آن، کیفیت ساخت پائینتر یا سطح خشن تر خواهد بود؛ این اعداد عبارتند از: 01 و 0 و 1 و 2 و3 و4 و 5 و6 و7 و8 و 9 و 10 و 11 و12 و 13 و14 و 15 و16 و17 و 18 یعنی جمعا 20 عدد کیفیت ساخت. بنابراین به اندازه ی 27 * 20 مدل میدان تلرانس برای یک جزء انطباق میتوان در نظر گرفت! اما معمولا برای انطباقات، کیفیت ساخت 5 تا 13 کفایت میکند یعنی: 27 * 9 که برابر با 243 مدل برای هر جزء، خواهد بود. هرگاه اجزاء داخلی و خارجی را در انطباق با یکدیگر قرار دهیم حتما لازم است که دست کم یک انحراف از اندازه از چهار انحراف از اندازه ی بین دو جزء، صفر باشد یعنی منطبق بر موقعیت مبنا یا صفر که پیش از این اشاره شد. همین امر، اساس تقسیم بندی انطباقات به دو سیستم ثبوت سوراخ و ثبوت میله میباشد. در سیستم ثبوت سوراخ برای تمام انواع انطباقات، کوچکترین اندازه ی جزء داخلی انطباق، بر موقعیت مبنا یا صفرش منطبق است و این بدان معناست که انحراف از اندازه ی پائینی جزء داخلی مساوی صفر میباشد. در سیستم ثبوت میله نیز، برای تمام انواع انطباقات، بزرگترین اندازه ی جزء خارجی انطباق، بر موقعیت مبنا یا صفر آن، منطبق است یعنی انحراف از اندازه ی بالائی جزء خارجی برابر صفر است. بزرگتر بودن جزء خارجی از جزء داخلی را "سفتی" یا "سفت بودن انطباق" و بزرگتر بودن جزء داخلی را از جزء خارجی "لقی(بازی)" یا "لق بودن انطباق(باز بودن انطباق)" میگویند. به دیگر بیان، سفتی (U) عبارتست از تفاضل اندازه ی جزء خارجی انطباق از جزء داخلی انطباق و لقی یا بازی (S) نیز به معنای تفاضل اندازه ی جزء داخلی از جزء خارجی میباشد. از آنجائیکه اجزاء خارجی و داخلی انطباق، هر کدام دارای تلرانس ساخت مجازی میباشند، در عمل، سفتی ها و لقی(بازی)هائی را نیز میتوانند نسبت به هم داشته باشند که از بزرگترین سفتی (Ug) تا کوچکترین سفتی (Uk) در حالت سفت بودن و از بزرگترین لقی(بازی) (Sg) تا کوچکترین لقی(بازی) ((Sk در حالت لق(باز) بودن، ممکن متفاوت باشد. در عمل هر گاه ابتدا جزء داخلی انطباق یعنی مثلا سوراخ را به اندازه ی قطر اسن تراشیده و سپس جزء خارجی انطباق یعنی مثلا میله را در محدوده ای که انطباق مورد نظر ایجاد شود، تولید نمائیم در واقع از سیستم ثبوت سوراخ استفاده کرده ایم و اگر بالعکس این عمل کنیم، در اصل سیستم ثبوت میله را بکار برده ایم. سیستم ثبوت سوراخ به علت اینکه عموما تراش دقیق یک میله(و بطور کلی یک جزء خارجی انطباق) از تراش دقیق یک سوراخ(و کلا یک جزء داخلی انطباق)، در شرایط مشابه تولید، راحت تر و عملی تر میباشد، در صنایع ساخت و تولید از رواج بیشتری برخوردار است و اما از سیستم ثبوت میله هم استفاده های ویژه ای میشود مثل ساخت میله های یک ماشین نساجی که هم طول و هم تعدادشان زیاد بوده و به همین نسبت نیز هزینه ی تولیدشان نسبت به سوراخهای انطباقی خود بیشتر است، و یا مثل ساخت بوش هائی که باید بعدا بلبرینگ در آنها جا زده شود که در این مورد هم بلبرینگها اندازه ی استاندارد و غیر قابل تغییری دارند و باید تغییرات را تنها بر روی سوراخ داخل بوش فرض نمود. در ثبوت میله، میدان تلرانس را با حروف از A تا Zc بر روی نقشه ی سوراخ و در ثبوت سوراخ، میدان تلرانس را با حروف از a تا zc بر روی نقشه ی میله مشخص میکنند. 2 لینک به دیدگاه
EVF 5465 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مهر، ۱۳۹۰ اگر در سیستم های استوانه ای ( مثل لوله ها) ضخامت عایق رو زیاد کنیم انتقال حرارت (حال جابجایی یا هدایتی)زیاد میشه یا کم؟ دلیل خودتون رو بگید. 2 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مهر، ۱۳۹۰ اگر در سیستم های استوانه ای ( مثل لوله ها) ضخامت عایق رو زیاد کنیم انتقال حرارت (حال جابجایی یا هدایتی)زیاد میشه یا کم؟دلیل خودتون رو بگید. بحث ضخامت بحرانیه برا استوانه ضخامت بحرانی= ضریب انتقال حرات هدایتی تقسیم بر ....جابجایی برا کره در 2 ضرب میشه دو حالت داریم: قبل از ضخامت بحرانی با افزایش ضخامت انتقال حرات کلی کم میشه بعده از ..................................................................... زیاد میشه 3 لینک به دیدگاه
EVF 5465 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مهر، ۱۳۹۰ بحث ضخامت بحرانیهبرا استوانه ضخامت بحرانی= ضریب انتقال حرات هدایتی تقسیم بر ....جابجایی برا کره در 2 ضرب میشه دو حالت داریم: قبل از ضخامت بحرانی با افزایش ضخامت انتقال حرات کلی کم میشه بعده از ..................................................................... زیاد میشه اگه کمتر از ضخامت بحرانی باشه اول افزایش و سپس کاهش پیدا میکنه 2 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مهر، ۱۳۹۰ انطباقات ثبوت میله و وثبوت سوراخ با استاندارد iso و din بله! اولین انطباق H8/u8 یه انطباق پرسی محکم بوده و مثالی که میتونیم بیان کنیم تاج چرخ دنده شامل چنین انطباقیست! انطباق H7/j6 یک انطباق کشویی می باشد. مثال:قطعات قابل مونتاژ انطباق H7/f7 انطباق لقی ظریف است.مثال:میل لنگ در یاتاقان انطباق آخرم یک انطباق لقی خشن بوده و مثالی که می تونیم براش بیان کنیم مخازن مخلوط کن ها! 1 لینک به دیدگاه
!Ell 4694 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مهر، ۱۳۹۰ کاربرد سیستم ثبوت سوراخ و محور(میله)؟ جواب این سوال خودم میگم: کاربرد سیستم ثبوت سوراخ در ماشین سازی،خودرو سازی،چرخ ها،کوپلینگها و تولیدات با محورهای پله دار است! و اما کاربرد سیستم ثبوت محورم بیشتر در ماشینهای کشاورزی و نساجیست! 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده