ARASH_NAZARI 737 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 آبان، ۱۳۸۹ من فقط اومدم سلام بدم به همه دوستای عزیزم :w14::hi: 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 آبان، ۱۳۸۹ فرق پیستون با پلانجر؟ فرق میان پیستون وپلانجر در این است که طول سر پیستون کوتاه تر از مسافتی است که پیستون درون سیلندر طی می نماید، در حالی که طول پلانجر بیشتر از طول مسافت طی شده توسط آن در داخل سیلندر می باشد. از طرفی در پمپهای پیستون از حلقه یا رینگی جهت آب بندی پیستون و سیلندر استفاده شده است که روی بدنه پیستون قرار گرفته و همراه آن حرکت می کند، در حالیکه در پمپهای پلانجری این رینگ روی سیلندر قرار دارد و ثابت است. این پمپها معمولاً کم ظرفیت هستند ولی فشار خروجی سیال را می توانند تا مقدار زیادی افزایش دهند. بنابراین از این پمپها در جاهایی که نیاز به جا به جا کردن سیالی با حجم کم ولی فشار بالا می باشد استفاده می کتتد. در ضمن باید به این نکته نیز توجه داشت که جریان سیال در این پمپها به صورت غیر یکنواخت می باشد. نکته بسیار مهم در مورد این پمپ ها آن است که هرگز نباید آنها را در حالیکه شیر خروجی پمپ (دیسچارج پمپ) بسته است روشن نمود. 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 آبان، ۱۳۸۹ ترکهای طولی درشفتها چگونه ایجاد میشوند وشرایط گسیختگی درطول شفت چیست؟ 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۸۹ ترکهای طولی درشفتها چگونه ایجاد میشوند وشرایط گسیختگی درطول شفت چیست؟ یعنی این همه باسواد ودانشگاهی مکانیک میان تو این تالار واکثرا مقاومت مصالح پاس کردن هیشکی نمیدونه یا نمیخواد بگه جواب رو؟ میزارم از این تالار میرما اصلا میرم همش برقی میشم 1 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۸۹ ترکهای طولی درشفتها چگونه ایجاد میشوند وشرایط گسیختگی درطول شفت چیست؟ ترک دلایل زیادی داره برای خودش یه علمه جداگانه هست یکی از دلایلش وجود ساختار مارتنزیتی و تنشهای پسماند در شفت هست یکی دیگه از دلایلش به تنشهای ناشی از ضربه در شفت اشاره کرد بر اساس علم مقاومت مصالح در یک استوانه 3 نوع تنش وجود داره : 1 - تنش های طولی 2 - تنشهای شعاعی 3 - تنشهای عرضی در مقاطع جدار نازک تنشهای عرضی حذف میشن در مقاطع جدار ضخیم این تنش ه اثر خواهد داشت . با توجه به رابطه ی تنشهای طولی و شعاعی تنشهای صولی به دلیل عدم وجود ضریب 2 در مخرج دارای مقدار بالتری هستند و در نتیجه ترک در راستای طولی بوجود خواهد امد . البته فکر کنم جواب این باشه 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۸۹ اینایی که گفتین همشون درست منظور من شرایط ایجاد ترک نیست مثلا درعلم مواد دلایل بسیار زیادی برای ایجاد ترک میتونیم بشماریم که خودت زحمت چندموردش رو کشیدی مثل مک یا دانه بندی تحت شرایط دمایی نامیزان منظورمن ایجاد ترک تحت اثر تنشهای عرضی درشفت های دوار هست متاسفانه الان عکس دردسترس نیست وگرنه با عکس منظورمو بهتر میرسوندم ایجاد ترک تحت تنش عرضی یه موردیه که امکان اتفاق افتادنش خیلی کمه میخوام دلایلشو بدونم 3 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۸۹ اینایی که گفتین همشون درستمنظور من شرایط ایجاد ترک نیست مثلا درعلم مواد دلایل بسیار زیادی برای ایجاد ترک میتونیم بشماریم که خودت زحمت چندموردش رو کشیدی مثل مک یا دانه بندی تحت شرایط دمایی نامیزان منظورمن ایجاد ترک تحت اثر تنشهای عرضی درشفت های دوار هست متاسفانه الان عکس دردسترس نیست وگرنه با عکس منظورمو بهتر میرسوندم ایجاد ترک تحت تنش عرضی یه موردیه که امکان اتفاق افتادنش خیلی کمه میخوام دلایلشو بدونم او کی گرفتم منظورتو ... البته اون ترک در جهت شعاعیه نه در جهت عرضی !!! خوب یکی از دلایلش عدم بالانسینگ قطعه میتونه باشه شفت دوار چه توپر چه توخالی اگه عدم بالانسینگ داشته باشه یا عدم هم محوری داشته باشه تنشهای شعاعی باعث ایجاد کرنش باکلینگ میشه یه جور کمانش و خمش که تحت چرخش گریز از مرکز در فلزات چکش خوار باعث ایجاد ترک میشه عواملش رو میشه از کتاب مقاومت 3 دکتر مشهدی خوند من کتابمو دادم به کسی گیر میارم برات 2 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۸۹ او کی گرفتم منظورتو ... البته اون ترک در جهت شعاعیه نه در جهت عرضی !!! خوب یکی از دلایلش عدم بالانسینگ قطعه میتونه باشه شفت دوار چه توپر چه توخالی اگه عدم بالانسینگ داشته باشه یا عدم هم محوری داشته باشه تنشهای شعاعی باعث ایجاد کرنش باکلینگ میشه یه جور کمانش و خمش که تحت چرخش گریز از مرکز در فلزات چکش خوار باعث ایجاد ترک میشه عواملش رو میشه از کتاب مقاومت 3 دکتر مشهدی خوند من کتابمو دادم به کسی گیر میارم برات ممنون علی جان بزار عکسشو برات گیربیارم اصلا یه چیزخیلی جالبیه بعدا درموردش بحث میکنم سوال بعدی زاویه لولایش بود کسی نمیخواد جواب بده؟ 2 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۸۹ ممنون علی جانبزار عکسشو برات گیربیارم اصلا یه چیزخیلی جالبیه بعدا درموردش بحث میکنم سوال بعدی زاویه لولایش بود کسی نمیخواد جواب بده؟ منتظر عکست هستم زاویه لولایش ؟ من این اسمو نشنیدم شاید به یه اسم دیگه ای بشناسمش 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۸۹ یه راهنمایی میکنم مربوط به زنجیرها وسیستمهای انتقال قدرت هست 3 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آبان، ۱۳۸۹ یه راهنمایی میکنممربوط به زنجیرها وسیستمهای انتقال قدرت هست بازم نفهمیدم 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آبان، ۱۳۸۹ خب فردا جوابشو میزارم الان برم بخوابم که صبح 6 باید برم شیفت شب همگی خوش 2 لینک به دیدگاه
mostafanokhodian 233 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آبان، ۱۳۸۹ همگی خسته نباشید، تاپیک خوبیس (با لهجه اصفهانی بخونین) والا منم تاحالا زاویه لولایش نشنیدم!!! 1 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آبان، ۱۳۸۹ خب فردا جوابشو میزارمالان برم بخوابم که صبح 6 باید برم شیفت شب همگی خوش نکنه منظورت حداقل زاویه اییه که یه زنجیر میتونه حول خورشیدی حرکت داشته باشه ؟ 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آبان، ۱۳۸۹ همانطور که درشکل مشخصه زاویه ای که خط AC با با خط مماس بردایره گام چرخ درنقطه تماس با محور زنجیرمیسازه رو زاویه لولایش میگن چون درزنجیرهای انتقال قدرت(غلتکی)معمولا تغییرات سرعت وجوددارهدرنتیجه این موضوع باعث لرزش زنجیرمیشه عامل اصلی بوجود اورنده سرعت,زاویه لولایش هست 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آبان، ۱۳۸۹ استقبال بچه های مکانیک از یادگیری ویاددادن واقعا اعجاب انگیزه یخورده از این برقیا یاد بگیرید 3 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آبان، ۱۳۸۹ این اخرین سوالیه که اینجا میپرسم وتازمانی که دوستان حاضر درتالاربه ارزش بحث ویادگیری بهاندن دیگه تو تالارمکانیک پست نمیدم! منم اومدم مثل شما یاد بگیرم چیزی که من یکمی بیشتر از شماها دارم تجربه کاری(نه نسبت به همه البته) وسواد کمترهست اما وقتی دوستان فقط وفقط دنبال رفع نیازهاشون هستند بدون اینکه بدونن همین نکات بسیارریز چه کمک بزرگی دراینده کاری وفنیشون میتونه بکنه خب منم میرم دنبال علایق خودم ووقتم رو با چیزای دیگه ای پرمیکنم امیدوارم دوستان از این لحن صحبتم دلخورنشن ولی بجای اینکه درسیستم پوسیده اموزشی ذوب بشید کمی هم به اینده وواقعیات بها بدید موفق باشیم کوپلینگ چیست وهفت نوع کوپلینگ پرکاربرد رو نام ببرید؟ 4 لینک به دیدگاه
vahid321 2013 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آبان، ۱۳۸۹ کوپلینگ یا coupling به اتصال دو محور گفته میشه و برای انتقال قدرت -از نوع دورانی بیشتر- استفاده میشه مثلا بین یک توربین و یک کمپرسور ولی انواعش از نظر نصب یا حالت کلی یک نوع صلب داره که باید حتما محورها دقیقا موازی باشن و یک نوع هم انعطاف پذیر که تا حدودی عدم هم راستایی محوری یا زاویه ای رو تحمل میکنه از نظر ساخت هم نوع یک تکه داریم و چند تکه ولی از نظر روش انتقال قدرت 1-کوپلینگ روغنی یا هیدرولیک داریم که توش از یه سیال واسط برای اتصال استفاده میشه.فکر میکنم گوپلینگ اتوبوسها از این نوعه. این هم عکسش یکی از جالبترین قطعات مکانیکی از نظر من این قطعه هست. اگر دقت کنید در حقیقت یکی از بخش هاش تبدیل به یه پمپ میشه که روغن رو به گردش درمیاره و اون یکی حالت توربین پیدا میکنه. 2-نوع یونیورسال داریم که بیشترین کاربرد در صنعت رو داره.توی نوعی که در تصویر میبینید قابلیت تحمل زاویه تا 25 درجه رو داره: گاردان ماشین هم از این نوعه. از مصارف این نوع کاپلینگ هم میشه به ماشین پیکان اشاره کرد که برای انتقال نیرو از موتور به محور عقب استفاده میشه مزایایی که داره ناگفته پیداست که همون تحمل زاویه زیاد انحرافه 3-نوع دندانه ای یا چرخدنده ای-gear coupling- هم داریم. یعنی یکی از پوسته ها دارای دندانه های خارجی و دیگری دارای دندانه های داخلی میباشد. خاصیت این نوع تحمل بارهای زیاد و در مواردی ضربه ای هست 4-نوع دیافراگمی:کلا آنچه خوبان دارند این همشون رو یکجا داره!: برای کارهای سنگین و انتقال گشتاور بالا کاربرد داره. مثلا توربین کمپرسورها در پتروشیمی ها، صنایع فولاد سازی، کشتی ها یا ماشینهای حفر معدن یا توربینهای گازی هواپیماهای جت. قابلیت تحمل فشار و خم شدن هم دارند و انعطاف پذیر هستند. برای سرعتهای بالا هم استفاده میشوند. سبک هستند و نیاز به روغنکاری ندارند ناهمراستایی زاویه ای و محوری هم تحمل میکنن 5-Oldham Coupling این کاپلینگ با مشخصاتی که دارد به درد کارهای دقیق و حساس مثل ربات سازی میخورد. در اصل از دو هاب و یک قطعه واسط پلاستیکی ساخته شده در این کاپلینگ طراحی به صورتی است که قطعه وسط قابلیت لغزش دارد . به همین دلیل قابلیت تحمل ناهمراستایی محوری وجود دارد. به دلیل استفاده از قطعه پلاستیکی عایق الکتریسیته هم هست و به دلیل وزن کم اینرسی پایینی هم دارد. خلاصه اینکه در ناهمراستایی های موازی-یعنی وقتی دو محور موازی هم هستند- هم جواب میدهد. و چون در این حالت تنها اصطکاک کم بین پلاستیک و هاب را داریم باعث ایجاد بار اضافی نمیشود. 6- نوع دیگر کاپلینگ ستاره ای میباشد که در حقیقت حالت خاصی از Oldham Coupling هست. خاصیت این کاپلینگها تحمل بار ضربه ای و جاذب ضربه هست . همونطور که معلوم است قطعه ای که نیاز به تعویض پیدا میکند قطعه پلاستیکی واسط است. این کاپلینگها برای ابزارهای کنترل حرکتی مناسب اند. جنس پلاستیک وسطی هم پلی اورتان میباشد. حداقل شوک رو به موتور الکتریکی و دیگر ابزارهای حساس انتقال میده و از آنجایی که به طور پرسی جا میرود دیگر پس زنی ناشی از لقی یا بک لش را نخواهیم داشت. 7- فانوسی یا bellow از اون قسمت فنر مانند وسطش قابلیت خم شدن دارد و به همین دلیل میتواند ناهمراستایی های زاویه ای را تحمل کند اینم یه بچه کوپلینگ فانوسی: برای اتصال قسمت فانوسی به دو هاب از جوش یا دیگر روشهای اتصال استفاده میشود فانوسی بیشتر از استینلس استیل یا نیکل ساخته میشود. بلدیل شکا فانوسی قابلیت تحمل ناهمراستایی محوری زاویه ای و موازی را هم زمان دارد. جالب است بدانید در بعضی کاربردهای خاص میتوان از این نوع کاپلینگ در سرعتهای بالای 10k دور بر دقیقه هم استفاده کرد. میتوان گفت این نوع کاپلینگ صلبترین نوع کاپلینگ از لحاظ چرخشی میباشد. در ضمن انواع اقسامی هم دارد. 7 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده