رفتن به مطلب

یک نیروگاه همیشگی :دی


wheeler

ارسال های توصیه شده

من هنوز متوجه عنوان تاپیک در رابطه با یک نیروگاه همیشگی نشدم.

سنگی که میفرمایید به خودی خود نمیتونه تامین کننده انرژی باشه وجود این سنگ فقط ممان اینرسی محور ژنراتور رو افزایش میده. به هر روی محور برای ادامه چرخش نیاز به توان خواهد داشت.

اگر چیزی که میگید باشه پس نوآوری طرح در بدون سوخت بودن نیروگاه هست؟ با فرض اینکه جریان تحریک مازاد که باعث افزایش توان خروجی ژنراتور میشه از اکسایتر متصل به محور ژنراتور تامین بشه داریم:

توان خروجی ژنراتور= توان جریان تحریک + توان موتور

اما خود توان خروجی ژنراتور بخشیش توسط محور به اکسایتر داده شده در نتیجه سیستم پایدار نخواهد بود.

نتیجتا برای اینکه توانی بتونه به شبکه تحویل داده بشه جریان تحریکی که باعث افزایش توان خروجی ژنراتور میشه باید از شبکه تامین بشه و هرجا برق شبکه استفاده بشه معادل حاصل تقسیم مقدار اون توان بر راندمان متوسط کشور سوخت مصرف شده. در نتیجه طرح شما مستقل از سوخت نخواهد بود مگر اینکه این جریان تحریک از منابع تجدید پذیر نظیر باد یا فتوولتاییک تامین بشه که در این صورت سوال این است که چرا از اولش نرفتیم سراغ تولید برق از این منابع؟

 

 

بله، منظور از "نيروگاه هميشگي" بيشتر از هرچيز عدم وابستگي توليد به "سوخت" هست.

در عين حال قرار نيست از هيچ نوع انرژي طبيعي، كه منجر به عدم قطعيت در دسترسي به توليد پيوسته ميشه، استفاده شه.

اما مشخصه كه قرار نيست اينجا جادوگري صورت بگيره ! و يقيناً تأمين انرژي مازاد بايد از جايي و به شيوه هايي صورت بگيره.

اين شيوه ها ميتونه يك كلك مكانيكي (سنگ ها) و يك منبع انرژي جانبي (در بحث ما : سيستم تحريك) انتخاب بشه.

 

بحث علمي درباره سنگ‌ها رو مشخصاً شما و دوستان مكانيك بايد پيگيري كنيد و شخص من دراينباره مطلع نيستم.

البته در همين حد از نظر اصول مغناطيسي سيستم ميدونم كه چيزي كه به ما كمك ميكنه : سرعت بالا بالا و بالاتره. و بنظر ميرسه كه طرح سنگ ها داره بخوبي اين نياز رو برطرف ميكنه.

 

 

 

اما درباره سيستم تحريك :

 

اينجا به هيچ وجه قصد نداريم از برق شبكه استفاده كنيم. همچنين هيچ روش نوين تامين انرژي (مثل باد و خورشيد) هم قرار نيست سيستم ما رو فعال كنه.

براي تامين تحريك دو حالت درنظر داريم. گزينه‌ِي اول استفاده از باتري و منبع dc كمكي هست. و گزينه ي دوم استفاده از آهنرباهاي دائم.

 

يكي از سيستم هاي تحريك پيشنهادي رو در زير مشاهده مي كنيد.

 

dmih6bjwcybwrzp87nwx.jpg

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 103
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بله، منظور از "نيروگاه هميشگي" بيشتر از هرچيز عدم وابستگي توليد به "سوخت" هست.

در عين حال قرار نيست از هيچ نوع انرژي طبيعي، كه منجر به عدم قطعيت در دسترسي به توليد پيوسته ميشه، استفاده شه.

اما مشخصه كه قرار نيست اينجا جادوگري صورت بگيره ! و يقيناً تأمين انرژي مازاد بايد از جايي و به شيوه هايي صورت بگيره.

اين شيوه ها ميتونه يك كلك مكانيكي (سنگ ها) و يك منبع انرژي جانبي (در بحث ما : سيستم تحريك) انتخاب بشه.

 

بحث علمي درباره سنگ‌ها رو مشخصاً شما و دوستان مكانيك بايد پيگيري كنيد و شخص من دراينباره مطلع نيستم.

البته در همين حد از نظر اصول مغناطيسي سيستم ميدونم كه چيزي كه به ما كمك ميكنه : سرعت بالا بالا و بالاتره. و بنظر ميرسه كه طرح سنگ ها داره بخوبي اين نياز رو برطرف ميكنه.

 

 

 

اما درباره سيستم تحريك :

 

اينجا به هيچ وجه قصد نداريم از برق شبكه استفاده كنيم. همچنين هيچ روش نوين تامين انرژي (مثل باد و خورشيد) هم قرار نيست سيستم ما رو فعال كنه.

براي تامين تحريك دو حالت درنظر داريم. گزينه‌ِي اول استفاده از باتري و منبع dc كمكي هست. و گزينه ي دوم استفاده از آهنرباهاي دائم.

 

يكي از سيستم هاي تحريك پيشنهادي رو ميتونيد در فايل پيوست مشاهده كنيد.

در مورد سنگ باید عرض کنم هیچ تولید توانی صورت نمیگیره و فقط ممان اینرسی محور افزایش پیدا میکنه.

 

در مورد سیستم تحریک هم اگر از باتری dc استفاده بشه این باطری یجا باید شارژ بشه و طبق حرف قبلیم شارژ این باتری بیانگر مصرف سوخت در نیروگاه های کشور هست.

اگر هم از مغناطیس دایم استفاده میشه هیچ تزریق توانی به ژنراتور صورت نمیگیره که توان خروجیش بیشتر از توان خروجی موتور باشه.

نتیجه؟

لینک به دیدگاه

و اصلا یک نکته فراتر از همه اینها:

 

توان مازاد خروجی از ژنراتور برابر با همون توانی هست که به میدان ها داده شده. خب چه کاریه از اولش همون توان رو مصرف کنید! چرا وارد یک سیستم تبدیل میکنیدش که بخواد راندمان بهش بخوره؟

لینک به دیدگاه
توان خروجی از ژنراتور بیشتر از توان مورد نیاز موتوری هست که همین ژنراتور رو میچرخونه؟

چطور چنین چیزی ممکنه؟

این کار پیپیده ای نیست بابک جان !! اگر توضیحات رو خونده باشی بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهش اشاره شده !! ما گفتیم سه موضوع رو در نظر میگیریم !! یکی اینکه ژنراتور باید چند قدم از موتور محرک جلوتر باشه !!!(که در این صورت خلا بین جریان برای حرکت موتور تا حد زیادی برطرف میشه) دوم گفتیم ژنراتور رو سه فاز و موتور رو تک میگیریم که توضیحشو دادم دیگه و سوم وجود یک میدان خازنی برای صافو صوف کردن و برطرف کردن کامل خلا در سیستم

برای لحظه وجود خازن ها کمک میکنه !! انگار یک انشعاب لحظه ای برق داریم

و زمان چند ثانیه ای (زمانی که مورد نیازه تا برق مورد نیاز به موتور برسه ) رو پر میکنه

اما بیشتر تاکید ما بر روی جلو انداختن ژنراتوره ! اصلا بحث سنگو بحث های مکانیکی رو بیخیال

من ازت سوال میپرسم !! اگر یک موتور به یک ژنراتور کوبل باشه تا وقتی موتور بچرخه برق هم داریم ! اما موتور برای چرخش نیاز به یک برق دیگه داره دیگه !! اگر هم بخوایم از خود ژنراتوره برق موتور رو بگیریم یک مشکل داریم ! مشکلمونم اینه که چرخش ژنراتور میشه در گرو چرخش موتور !! یعنی تا برقی به موتور نرسه ژنراتور هم نمیچرخه پس برقی نداریم

اما چرا نمیشه موتور بچرخه و برق مورد نیازشم از خود ژنراتوری که میچرخونه بگیره ؟

این گرو که گفتم چیه ؟

این گرو و مشکل زمانه عزیز زمان

فرض کن اصلا از باطری یا برق شهر برای چرخش موتور استفاده کردیم

موتور هم ژنراتورو چرخوند اما تا برق شهر قطع بشه و یکم موتور شل بشه ژنراتور هم نمیچرخه که برقی بده

اما فرض کن اصلا موتور رو با هر برقی از شهر یا از هرجا روشن کردی !! ژنراتور هم چرخوند

اگر ژنراتور چند ثانیه جلوتر از موتور بچرخه و شما برق شهر رو قطع کنی چه اتفاقی رخ میده ؟ فرض کن برق شهر رو قطع کردی و موتور هم خاموش شد !! ژنراتور کی خاموش میشه و از حرکت میوفته ؟ اگر ژنراتور چند ثانیه و فقط چند ثانیه بعد از موتور از حرکت بیوفته چی میشه ؟ حالا اگر به جای چند ثانیه یهو 1 دقیقه بعد ژنراتور از حرکت بیوفته چی میشه ؟

بحث اینرسی نداریم و ما فقط میخوایم کاری بکنیم که ژنراتور وقتی موتور هم خاموش شد چند ثانیه بیشتر بچرخه و تا حد زیادی گردش خودشو حفظ کنه همین !!!

مثال دستگاه سنگ رو زدم که به ساده ترین شکل موضوع رو باز کنم و خاطرت باشه هنوز موضوع تموم نشده و کل داستان همین نیست !!

بعد از اینکه تونستم جا بندازم سنگ چیکار میکنه میخواستم موضوع عمودی کردن موتور و ژنراتورو مطرح کنم که موفق نشدم وارد سایت بشم

اما الان میگم

اصلا بیخیال ژنراتورو این فیلم ها

چند تا سنگ اندازه لبو بردار به یک شفت 90 سانتی با قطر 30 نصب و دور کن که بدون خطا بگرده

یک سه پایه هم بساز با ارتفاع 120 سانت اوکی ؟

حالا موتور رو کله کن رو سه پایه و مثل میکسر درستش کن

حالا موتورو به برق وصل کن بذار دور بگیره و با همه توانش به حرکت در بیاد

فرض کن موتورت 900 دوره ! صبر کن تا دور بگیره و به 900 دور خودش برسه

حالا جریان برق رو قطع کن !! چی میشه ؟

حالا اگر اندازه سنگ ها به جای لبو اندازه یک بشقاب باشه چی ؟ اگر اندازه صفحه یک مانیتور 21 باشه چی ؟

اندازه موهای سرم اینارو تکرار کردم

شما برق موتور رو قطع کردی ولی موتورت چند دقیقه بعد از حرکت میوفته و حداقل تا 30 ثانیه همچنان با همون 900 دورش میگرده که شک میکنی موتور خاموشه یا نه ؟ بعد این حداقل دورش آهسته آهسته کمتر میشه تا از حرکت بیوفته

حالا ته اون شفتو به یک ژنراتور با روتر کوچکتر فلنج کن !! یا اندازه سنگ ها رو بزرگتر کن و ژنراتور هم بزرگتر کن

ژنراتور هم گیر نیست و ترمز نمیکشه که روونه !! همون آزمایشو تکرار کن !! موتور رو به برق وصل کن و بذار به اوج دور خودش برسه !! وقتی رسید برقو قطع کن

همچنان گردشو داریم

وقتی گردش داریم ژنراتور هم میچرخه

اما اگر بخوایم از ژنراتور بار بگیریم سفت میشه و مثل ترمز عمل میکنه

مگر اینکه باری خیلی کمتر از شدتی که تولید میکنه ازش بگیری

یک ژنراتور سه فاز مثلا که توانش تولید 500 آمپر برقه و ازش یک جریان 4 یا 5 آمپری بگیری !!!

آخ نمیگه و ترمزم نمیکشه

حالا موتور خاموش شد و 30 ثانیه (به بقیش کار نداریم و همون 30 ثانیه بسه) زمان داریم !! خروجی ژنراتورو برو تو یک میدان خازنی (بابا مثل سیستم صوتی خودرو دیگه !! یارو کل صندوقو پر میکنه ولی با یک باطری 60 70 آمپری جواب نمیده خب و یک چراغ بگیره به پاق پوق میوفته صدا !! اونجا هم یکی دوتا خازن مرد میذاره دیگه نمیتونه باطری اسکانیا ببنده که )

و بعد از میدان خازنی به موتور به عنوان اولویت اول !! اصلا اینم نه ؟ باشه قبول خروجی ژنراتورو وصل کن به موتور دیگه همینجوری روی زمین !! محرکو به برق وصل میکنی و دور میگیره!! محرک ژنراتور رو داره میچرخونه دیگه درسته ؟ ژنراتور هم برق تولید میکنه و میده اون دینامه روی زمین و اونم روشن میشه

حالا محرک رو از برق بکش !! ژنراتور که هنوز داره میچرخه ! وقتی میچرخه میتونه موتور روی زمینو روشن نگه داره یا نه ؟

من دارم سعی میکنم شکل کار رو بدور از قلمبه حرف زدن و سلیس و ساده توضیح بدم

خب اگر ژنراتور هنوز داره میچرخه پس برق هم تولید میکنه

و اگر برق هم تولید میکنه موتور روی زمین هم میتونه روشن کنه

و اگر میتونه موتور روی زمین رو روشن کنه موتور محرک هم میتونه

سیم پیچی ژنراتور به هر نحوی که باشه به علت تلفات و بازگشت ناپذیری های فرآیند، همواره توان الکتریکی خروجیش کمتر از توان مکانیکی ورودیش توسط موتور هست. مگر اینکه به طریقی (مثلا ایجاد جریان تحریک بیشتر در ژنراتور) به سیستم تزریق توان توسط یک منبع دیگه صورت بگیره که در این صورت این توان ورودی به سیستم باید در نظر گرفته بشه و اصل بقای انرژی باز هم برقراره.

سنگها چطور توان سیستم رو به خودی خود افزایش میدن در حالی که توان ورودیشون توان مکانیکی هست؟ اگر منظورتون تغییر دور هست باید عرض کنم ضمن افزایش دور طبق رابطه توان چرخشی (حاصلضرب گشتاور در سرعت زاویه ای)، گشتاور کاهش پیدا میکنه و در کل توان ثابت میمونه.

عزیم این بستگی به این داره که موتور محرکت رو چطور انتخاب کنی !!! این صحبت زما زمانی درسته که موتور و ژنراتور هر دو یک توان دارن !! وقتی موتور شما یک سوم توان ژنراتور براش کفایت کنه این موضوع صادق نمیشه

مثلا ایجاد جریان تحریک بیشتر در ژنراتور.....بالا توضیح دادم دیگه !! مثال آویزون کردن یک موتور با اون تشکیلاتو شفت 90 سانتی و.........

وقتی وزن پایین شفت زیاد باشه و شفت هم به جایی گیر نباشه (مثلا مثل میکسر نباشه که انرژیشو یک مایع بگیره) و وقتی موتور در دور میوفته دور شفت از دور موتور بیشتر میشه !!!

اینم به خاطر وزن سنگهاست !! منظورم وزنیه که در گردش پیدا میکنه و نه وزن اولیه

سنگ ها نمیتونن پرتاب بشن و مجبورن هل و وزنشونو سر شفت خالی کنن

عزیزم مثلشو زدم اما الان با یک چیز دیگه مقایسه میکنم !!

این تریلر های هوو بود همش میزد همه رو میترکوند ؟ اونا مشکل ترمز داشت دیگه

اما مشکل ترمزش اینجوری بود که وقتی خالی و بدون بار بود درجا و بدون خطا میگرفت و خریدارو راننده هم تست میکرد میگفت خب خوبه دیگه

اما وقتی 30 تن یهو بار میزد و تو دور میوفتاد حتی با 40 کیلومتر درساعت هم ترمزش نمیگرفت !! دود میکرد ترمزها و با تمام توان سعی میکرد چرخ رو قفل کنه اما نمیتونست !:ws28: اونم بارش پرتاب نمیشد که ولی وزنت بارش به شرایط عادی ماشین اضافه میشد و به علاوه همه اینا وقتی تریلر در حرکت بود و قصد ترمز و مانور داشت یک وزن اضافه هم پیدا میکرد !! وزن اضافه بیشتر از وزن بار و خود تریلر که ترمز زورش نمیرسید این وزن اضافه رو کنترل کنه

اینجا هم همینه وزن سنگها زیاد برای ما مهم نیست !!! وزنی که در درگردش پیدا میکنه مهمه !! اون باعث میشه شفت همچنان بگرده و تا جایی پیش میره که یا یک سد بزرگ نیروش رو مهار کنه !! (مثل ترمز!! یا پرت بشه

یا اینکه نیرو مصرف بشه ) اینجا نیرو مصرف میشه و مصرف شدنش اینه که وقتی موتور رو خاموش کردی همچنان شفت میچرخه و نید دقیقه حداقل همون سرعت و قدرتشو حفظ میکنه

وقتی هم موتور روشنه قدرت و سرعت گردش بیشتر از توان الکتروموتر محرکه !! اون وزن اضافه که در گردش ایجاد میشه اینکارو میکنه !! الان خودت دور خودت بچرخ و هر چی میتونی و با تمام قدرت هم اینکارو بکن و یهو سعی کن دیگه نچرخی !! سه سوت سر جات قرار میگیری و دیگه حرکت نداری !! اما بعدش یک گونی خاک 5 کیلویی برداد و گردن گونی رو بگیر و همونجوری بچرخ !! یکی دو دور میچرخی اما وقتی گونی از حالت اوریب در اومد و افقی شد (تو دور افتادی ) یهو پرت میشی تو درودیوار و هر کاری بکنی نمیتونی حرکتو کنترل کنی

اول هم که میخوای گونی رو با خودت بچرخونی (زمانی که گونی رو زمینه) زور میزنه و سخته !! مچات درد میگیره!! اما وقتی گونی اومد بالا احساس میکنی دیگه تو نمیچرخونیش و مثل پر کاه میاد تو خط سینت قرار میگیره و تو یک خط افقی با تو میچرخه !! دیگه مچت درد نمیگیره تا زمانی که چند دور باهاش بچرخی !! اما بعد از چند دور گونی تو رو به دنبال خودش میچرخونه نه تو گونی رو و اگر هم بخوای دیگه حرکت نکنی زورت نمیرسه و پرتت میکنه تو درو دیوار !! پرتت میکنه چون نه تو به جایی وصلی نه گونیه!! اما اگر مثل شفت به جایی وصل باشی و گونی هم به تو پرت نمیشی و تا زمان مصرف تمام نیرو(اون وزنی که تو گردش بدست اومده) زورت نمیرسه خودتو نگه داری و میچرخی :ws28:

گونیه 5 کیلو بود دیگه درسته ؟ به نظرت زمان گردش و وقتی تو دور افتادی چند کیلو وزنشه ؟ :ws3: پس یا یک تزمر نافرم میخوای انرژی اینو بگیره و یا پرت بشی دیگه

حالت سوم هم اینه که بذاری این نیرو مصرف بشه

من هنوز متوجه عنوان تاپیک در رابطه با یک نیروگاه همیشگی نشدم.

سنگی که میفرمایید به خودی خود نمیتونه تامین کننده انرژی باشه وجود این سنگ فقط ممان اینرسی محور ژنراتور رو افزایش میده. به هر روی محور برای ادامه چرخش نیاز به توان خواهد داشت.

اگر چیزی که میگید باشه پس نوآوری طرح در بدون سوخت بودن نیروگاه هست؟ با فرض اینکه جریان تحریک مازاد که باعث افزایش توان خروجی ژنراتور میشه از اکسایتر متصل به محور ژنراتور تامین بشه داریم:

توان خروجی ژنراتور= توان جریان تحریک + توان موتور

اما خود توان خروجی ژنراتور بخشیش توسط محور به اکسایتر داده شده در نتیجه سیستم پایدار نخواهد بود.

نتیجتا برای اینکه توانی بتونه به شبکه تحویل داده بشه جریان تحریکی که باعث افزایش توان خروجی ژنراتور میشه باید از شبکه تامین بشه و هرجا برق شبکه استفاده بشه معادل حاصل تقسیم مقدار اون توان بر راندمان متوسط کشور سوخت مصرف شده. در نتیجه طرح شما مستقل از سوخت نخواهد بود مگر اینکه این جریان تحریک از منابع تجدید پذیر نظیر باد یا فتوولتاییک تامین بشه که در این صورت سوال این است که چرا از اولش نرفتیم سراغ تولید برق از این منابع؟

 

در مورد سنگ باید عرض کنم هیچ تولید توانی صورت نمیگیره و فقط ممان اینرسی محور افزایش پیدا میکنه.

 

در مورد سیستم تحریک هم اگر از باتری dc استفاده بشه این باطری یجا باید شارژ بشه و طبق حرف قبلیم شارژ این باتری بیانگر مصرف سوخت در نیروگاه های کشور هست.

اگر هم از مغناطیس دایم استفاده میشه هیچ تزریق توانی به ژنراتور صورت نمیگیره که توان خروجیش بیشتر از توان خروجی موتور باشه.

نتیجه؟

دوباره توضیح بدم ؟

ببین آزمایشهایی رو گفتم که خنده داره و سعی کردم با اینا مفهومو برسونم

اما زمانی که اون گونی رو انجام میدی دقت کنی متوجه میشی که دور گردش گونی به دور خودت بعد از اینکه تو دور افتادی به طرز وحشنتاکی بیشتر میشه :ws28:

تو یک زور مشخص داری اما وقتی تو دور میوفتی دیگه زور و سرعت گردش تو مطرح نیست که !! تو دنبال گونی میری حالا

مثل همون یارو که سرپایینی میدوه

دست خودش نیست و در حالت عادی نمیتونه با اون توانو سرعت بدوه

تو گردش که خیلی وحشی تر میشه

لینک به دیدگاه

آقا درضمن من تند تایپ میکنم و گاهی در حین تاپیت دارم یک کار دیگه هم میکنم و اگر غلط املایی و یا کلمات جا افتادن عذر میخوام :icon_gol:

لینک به دیدگاه
عزیم این بستگی به این داره که موتور محرکت رو چطور انتخاب کنی !!! این صحبت زما زمانی درسته که موتور و ژنراتور هر دو یک توان دارن !! وقتی موتور شما یک سوم توان ژنراتور براش کفایت کنه این موضوع صادق نمیشه

مثلا ایجاد جریان تحریک بیشتر در ژنراتور.....بالا توضیح دادم دیگه !! مثال آویزون کردن یک موتور با اون تشکیلاتو شفت 90 سانتی و.........

وقتی وزن پایین شفت زیاد باشه و شفت هم به جایی گیر نباشه (مثلا مثل میکسر نباشه که انرژیشو یک مایع بگیره) و وقتی موتور در دور میوفته دور شفت از دور موتور بیشتر میشه !!!

اینم به خاطر وزن سنگهاست !! منظورم وزنیه که در گردش پیدا میکنه و نه وزن اولیه

سنگ ها نمیتونن پرتاب بشن و مجبورن هل و وزنشونو سر شفت خالی کنن

عزیزم مثلشو زدم اما الان با یک چیز دیگه مقایسه میکنم !!

این تریلر های هوو بود همش میزد همه رو میترکوند ؟ اونا مشکل ترمز داشت دیگه

اما مشکل ترمزش اینجوری بود که وقتی خالی و بدون بار بود درجا و بدون خطا میگرفت و خریدارو راننده هم تست میکرد میگفت خب خوبه دیگه

اما وقتی 30 تن یهو بار میزد و تو دور میوفتاد حتی با 40 کیلومتر درساعت هم ترمزش نمیگرفت !! دود میکرد ترمزها و با تمام توان سعی میکرد چرخ رو قفل کنه اما نمیتونست !:ws28: اونم بارش پرتاب نمیشد که ولی وزنت بارش به شرایط عادی ماشین اضافه میشد و به علاوه همه اینا وقتی تریلر در حرکت بود و قصد ترمز و مانور داشت یک وزن اضافه هم پیدا میکرد !! وزن اضافه بیشتر از وزن بار و خود تریلر که ترمز زورش نمیرسید این وزن اضافه رو کنترل کنه

اینجا هم همینه وزن سنگها زیاد برای ما مهم نیست !!! وزنی که در درگردش پیدا میکنه مهمه !! اون باعث میشه شفت همچنان بگرده و تا جایی پیش میره که یا یک سد بزرگ نیروش رو مهار کنه !! (مثل ترمز!! یا پرت بشه

یا اینکه نیرو مصرف بشه ) اینجا نیرو مصرف میشه و مصرف شدنش اینه که وقتی موتور رو خاموش کردی همچنان شفت میچرخه و نید دقیقه حداقل همون سرعت و قدرتشو حفظ میکنه

وقتی هم موتور روشنه قدرت و سرعت گردش بیشتر از توان الکتروموتر محرکه !! اون وزن اضافه که در گردش ایجاد میشه اینکارو میکنه !! الان خودت دور خودت بچرخ و هر چی میتونی و با تمام قدرت هم اینکارو بکن و یهو سعی کن دیگه نچرخی !! سه سوت سر جات قرار میگیری و دیگه حرکت نداری !! اما بعدش یک گونی خاک 5 کیلویی برداد و گردن گونی رو بگیر و همونجوری بچرخ !! یکی دو دور میچرخی اما وقتی گونی از حالت اوریب در اومد و افقی شد (تو دور افتادی ) یهو پرت میشی تو درودیوار و هر کاری بکنی نمیتونی حرکتو کنترل کنی

اول هم که میخوای گونی رو با خودت بچرخونی (زمانی که گونی رو زمینه) زور میزنه و سخته !! مچات درد میگیره!! اما وقتی گونی اومد بالا احساس میکنی دیگه تو نمیچرخونیش و مثل پر کاه میاد تو خط سینت قرار میگیره و تو یک خط افقی با تو میچرخه !! دیگه مچت درد نمیگیره تا زمانی که چند دور باهاش بچرخی !! اما بعد از چند دور گونی تو رو به دنبال خودش میچرخونه نه تو گونی رو و اگر هم بخوای دیگه حرکت نکنی زورت نمیرسه و پرتت میکنه تو درو دیوار !! پرتت میکنه چون نه تو به جایی وصلی نه گونیه!! اما اگر مثل شفت به جایی وصل باشی و گونی هم به تو پرت نمیشی و تا زمان مصرف تمام نیرو(اون وزنی که تو گردش بدست اومده) زورت نمیرسه خودتو نگه داری و میچرخی :ws28:

گونیه 5 کیلو بود دیگه درسته ؟ به نظرت زمان گردش و وقتی تو دور افتادی چند کیلو وزنشه ؟ :ws3: پس یا یک تزمر نافرم میخوای انرژی اینو بگیره و یا پرت بشی دیگه

حالت سوم هم اینه که بذاری این نیرو مصرف بشه

 

 

 

دوباره توضیح بدم ؟

ببین آزمایشهایی رو گفتم که خنده داره و سعی کردم با اینا مفهومو برسونم

اما زمانی که اون گونی رو انجام میدی دقت کنی متوجه میشی که دور گردش گونی به دور خودت بعد از اینکه تو دور افتادی به طرز وحشنتاکی بیشتر میشه :ws28:

تو یک زور مشخص داری اما وقتی تو دور میوفتی دیگه زور و سرعت گردش تو مطرح نیست که !! تو دنبال گونی میری حالا

مثل همون یارو که سرپایینی میدوه

دست خودش نیست و در حالت عادی نمیتونه با اون توانو سرعت بدوه

تو گردش که خیلی وحشی تر میشه

 

 

حقیقتا خیلی نوشتید نیاز به این همه توضیح نبودا!

 

صحبت من اینه که در حالت پایدار بالانس تولید در این سیستم برقرار نخواهد بود. چراکه اضافه تولید ژنراتور توسط یک توان خارجی در ناحیه محرک تامین شده که این اضافه توان فقط به اندازه همین توان محرک هست و نه بیشتر. در نتیجه شما هیچ برداشت توان منطقی (چونکه تقویت میدان ژنراتور برای افزایش توان خروجیش یه راندمانی داره که باعث میشه توان قابل استحصال ژنراتور کمتر از توان محرکی که توسط باتری تامین شده باشه و در این حالت صرفه در این هست که از اولش از همون باتری به عنوان منبع توان برای هر مصرفی استفاده کنیم) ازین سیستم نمیتونید انجام بدید.

لینک به دیدگاه
حقیقتا خیلی نوشتید نیاز به این همه توضیح نبودا!

 

صحبت من اینه که در حالت پایدار بالانس تولید در این سیستم برقرار نخواهد بود. چراکه اضافه تولید ژنراتور توسط یک توان خارجی در ناحیه محرک تامین شده که این اضافه توان فقط به اندازه همین توان محرک هست و نه بیشتر. در نتیجه شما هیچ برداشت توان منطقی (چونکه تقویت میدان ژنراتور برای افزایش توان خروجیش یه راندمانی داره که باعث میشه توان قابل استحصال ژنراتور کمتر از توان محرکی که توسط باتری تامین شده باشه و در این حالت صرفه در این هست که از اولش از همون باتری به عنوان منبع توان برای هر مصرفی استفاده کنیم) ازین سیستم نمیتونید انجام بدید.

سلام بابک جان خوبین خسته نباشین

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

لینک به دیدگاه

بچه ها یه خبر خوندم ذهنم نکشید چیزی در موردش میدونین؟؟

از سال گذشته دانشمندان ناسا در تحقیق برای ساخت نوع جدیدی از موتور پیشرانه فضاپیما، شواهدی پیدا کردند که امکان ساخت نوعی از موتور فضایی را نشان می‌داد که به طرز حیرت‌آوری می‌تواند بدون مصرف سوخت نیرو رانشی تولید کند. شک و تردید زیادی در مورد نحوه‌ی کار این موتور وجود دارد به طوری که ناسا از اعلام نظری در مورد آن خودداری کرده و فقط می‌گوید، آن کار می‌کند.

به گزارش آفتاب به نقل از زومیت، سازمان فضایی از میان طرح‌های مختلفی که برای این موتور ارائه شده بودند با ساخت طرحی به نام رانشگر گل‌اختر(Cannae Drive) موافقت کرد. به نظر آن‌ها این طرح پیشنهادی احمقانه بود و ممکن نبود کار کند، اما اشتباه می‌کردند. رانشگر گل‌اختر توانست برخلاف قانون پایستگی تکانه (اندازه‌ی حرکت) بدون سوخت و فقط با استفاده از الکتریسیته، نیروی پیشران تولید کند. محققین این روش را پیشرانه‌ی مایکروویو یا پیشرانه‌ی پلاسمای مکش کوانتوم (QVPT) نام‌گذاری کرده‌اند؛ اما عموماً به آن سامانه‌ی پیشرانش غیرعادی می‌گویند.

در ابتدا پس از منتشر شدن نتایج آزمایش‌ها، حدس و گمان‌های زیادی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد این روش به وجود آمد. دانشمندان انتظار داشتند ناسا ماهیت و منبع حرکت در این موتور و این‌که چگونه کار می‌کند را توضیح دهد؛ اما ناسا با نادیده گرفتن این انتظارات فقط شرایط انجام آزمایش‌ها را توضیح داد. آن‌ها گفتند مطمئن هستند که با کنترل شرایط محلی و جلوگیری از دخالت هرگونه نیرو و متغیری به ۳۰ تا ۵۰ میکرونیوتن فشار رسیده‌اند. با اینکه این نیرو کمتر از یک هزارم خروجی از پیشرانه‌های یونی کنونی است، اما فرق اساسی‌اش با آن‌ها این است که احتیاج به هیچ سوختی ندارد. به گفته‌ی آقای راجر شویِر مخترع (QVPT) دستگاه مورد استفاده در ناسا ناقص بوده و نیروی بسیار کمی تولید می‌کند.

نتیجه‌ی عملی این فناوری شگفت‌انگیز خواهد بود. پانل خورشیدی می‌تواند برق مورد نیاز را تولید کند و شتاب دهنده آن را به نیروی رانشی تبدیل کند بدون این‌که نگران به اتمام رسیدن سوخت یونی موتورهایش باشد. این روش می‌تواند سفرهای بین ستاره‌ای طولانی مدت را میسر کند و در وسایلی که احتیاج به نیروی عکس‌العمل قدرتمند و تغییر محور ندارند با هزینه‌ی کم استفاده شوند مثل نگهداری ماهواره‌ها در مدار. آقای هارولد وایت از تیم پیشرانش پیچش فضا-زمان که بر روی امکان حرکت با سرعت‌های بالاتر از نور کار می‌کند در مورد این فناوری توضیح می‌دهد که با مدل بهبود یافته‌ای از QVPT می‌توان در مدت ۳۰ سال به ستاره‌ی پروکسیما قنطورس رسید.

تا زمانی که ناسا توضیح مناسبی برای نحوه‌ی عملکرد این روش ارايه نکند بحث‌های زیادی در مورد آن وجود خواهد داشت. بسیاری از قوانین فیزیک کلاسیک می‌توانند در مقیاس کوانتوم نقض شوند و ناممکن‌های فیزیک به ممکن تبدیل شوند مانند فوتون‌ با وزن جرمی بی‌نهایت منفی که قانون سوم نیوتن را نقض کرد. با این وجود، این آزمایش‌ها هیچ‌گاه از اندازه‌ی کوانتوم پیش نرفته‌اند. به عنوان مثال با این‌که از لحاظ تئوری یک اتم می‌تواند از میان اتم دیگر رد شود، اما ما هنوز توانایی رد شدن از میان دیوار را نداریم.

گمانه زنی‌ها در مورد منبع این نیرو به ذراتی با عمر بسیار کوتاه با نام نوسانات کوانتومی خلاء می‌رسد، همان عاملی که به گفته‌ی استیون هاوکینگ باعث بخار شدن سیاه چاله‌ها می‌شود. احتمال دارد QVPT آن ذرات را به پلاسما تبدیل کرده و به عنوان پَسران به نازل می‌فرستد و از این‌جا به بعد مانند موتورهای یونی کنونی کار می‌کند. تمام این مراحل بدون نیاز به جمع‌آوری ذرات کوانتومی خلاء و یا تزریق و سرعت بخشی به آن‌ها برای خروج از موتور صورت می‌گیرد که این مسئله‌ای بسیار پیچیده و هیجان انگیز است.

آقای راجر شویِر طرح اصلی این موتور را emDrive نام گذاری کرده و طی ماه آینده به معرفی کامل آن خواهد پرداخت. او پس از مبارزه‌ای طولانی در برابر بی‌تفاوتی حرفه‌ای و شک و تردید در مورد اختراعش موفق به ارائه‌ی آن می‌شود. emDrive با Cannae Drive که ناسا آزمایش کرده متفاوت است و احتمال دارد به نیرویی بیش از مقدار ثبت شده در آزمایشگاه‌های ناسا دست پیدا کند. صحبت‌هایی در باره‌ی امکان آزمایش این موتور در فضای خارج از زمین به میان آمده، اما باید دید آیا سازمان فضایی قادر به پذیرفتن چنین هزینه‌ای خواهد بود یا خیر.

لینک به دیدگاه
در مورد سنگ باید عرض کنم هیچ تولید توانی صورت نمیگیره و فقط ممان اینرسی محور افزایش پیدا میکنه.

 

در مورد سیستم تحریک هم اگر از باتری dc استفاده بشه این باطری یجا باید شارژ بشه و طبق حرف قبلیم شارژ این باتری بیانگر مصرف سوخت در نیروگاه های کشور هست.

اگر هم از مغناطیس دایم استفاده میشه هیچ تزریق توانی به ژنراتور صورت نمیگیره که توان خروجیش بیشتر از توان خروجی موتور باشه.

نتیجه؟

 

من يك سوال مي پرسم. در يك نيروگاه گازي براي توليد انرژي چه كاري صورت مي گيره ؟؟

تحريك ژنراتور از كجا تامين ميشه ؟ همينطور براي راه اندازي كمپرسور از چي داره استفاده ميشه ؟

 

ببينيد تمام اينها، نياز به انرژي داره.

همونطور كه هردو بخوبي ميدونيم، اصلا توليد انرژي معنايي نداره. فقط و فقط بازي با انواع انرژي، و تبديل اين انرژي ها هست كه داره منجر به شكل گرفتن انرژي الكتريكي ميشه.

 

حالا شما مايليد ارتباط مستقيم يا غيرمستقيم اين طرح با "سوخت" رو هم پيدا كنيد. البته كار غلطي نيست.

اما من از شما سوال مي پرسم، در يك نيروگاه بادي، تحريك ژنراتور از كجا داره تامين ميشه ؟؟

 

ببينيد، اين طرح هم عيناً مثل همون نيروگاه بادي هست ! فقط به جاي اينكه باد عامل چرخش دائمي محور باشه، اون مساله سنگ ها و ممان اينرسي (يا اسمي كه داره) هست كه منجر به تداوم چرخش رتور در استاتور ما شده. و حالا اين وسط بديهيه كه بايد ميدان به وسيله اي تامين بشه. پس در نتيجه بايد يكم دست در جيب كرده و خرج كرد !

 

 

درباره آهنرباهاي دائم متوجه منظورتون نشدم. اينكه يك ميدان قوي تر داشته باشيم، موثر نيست ؟

محور به هر ترتيب داره مي چرخه، حالا اينكه آهنرباهاي ما 5 تسلا ميدان داشته باشن يا 0.00005 تسلا انتخاب ماست. و وقتي ميدان 5 تسلا رو انتخاب كرديم قطعاً ولتاژ خيلي بالاتري ميگيريم و اين همون انرژي ذخيره شده در ميدان مغناطيسي بود.

 

( البته قرار نيست اينجا ما از سيم پيچي ابررسانا و ميدان 5 تسلايي استفاده كنيم ، چرا كه اگر همچين پولي داشتيم مطمئناً طرح هاي خيلي بهتري براي خرج كردنش داشتيم:ws3:بنابراين اينجاست كه يك ميدان معقول انتخاب ميكنيم، و سعي ميكنيم روي ساير پارامترهاي سيستم دستكاري كنيم. مثل كاهش تلفات (خنك كاري مخصوص، كوپلينگ غيرمكانيكي، و .... ) و افزايش دور و ... :ws3:

 

 

صحبت من اینه که در حالت پایدار بالانس تولید در این سیستم برقرار نخواهد بود. چراکه اضافه تولید ژنراتور توسط یک توان خارجی در ناحیه محرک تامین شده که این اضافه توان فقط به اندازه همین توان محرک هست و نه بیشتر. در نتیجه شما هیچ برداشت توان منطقی (چونکه تقویت میدان ژنراتور برای افزایش توان خروجیش یه راندمانی داره که باعث میشه توان قابل استحصال ژنراتور کمتر از توان محرکی که توسط باتری تامین شده باشه و در این حالت صرفه در این هست که از اولش از همون باتری به عنوان منبع توان برای هر مصرفی استفاده کنیم) ازین سیستم نمیتونید انجام بدید.

 

شما چرا موضوع مهم افزايش سرعت، و كاهش بار ژنراتور و توضيحات مبسوط دوست ما رو اصلا درنظر نميگيريد ؟؟

همونطور كه اشاره شد، عمده ي مانور طرح ( براي داشتن توجيه اقتصادي) روي همين مساله هست.

لینک به دیدگاه
حقیقتا خیلی نوشتید نیاز به این همه توضیح نبودا!

 

صحبت من اینه که در حالت پایدار بالانس تولید در این سیستم برقرار نخواهد بود. چراکه اضافه تولید ژنراتور توسط یک توان خارجی در ناحیه محرک تامین شده که این اضافه توان فقط به اندازه همین توان محرک هست و نه بیشتر. در نتیجه شما هیچ برداشت توان منطقی (چونکه تقویت میدان ژنراتور برای افزایش توان خروجیش یه راندمانی داره که باعث میشه توان قابل استحصال ژنراتور کمتر از توان محرکی که توسط باتری تامین شده باشه و در این حالت صرفه در این هست که از اولش از همون باتری به عنوان منبع توان برای هر مصرفی استفاده کنیم) ازین سیستم نمیتونید انجام بدید.

بابک جان ؟ به نظرت چرا 2 تا ژنراتور تو سیستم وجود داره ؟

انصافا اگر جواب اینو به من بدی من مشکلم حله

جریان خروجی پلنت کدومه ؟

 

بچه ها یه خبر خوندم ذهنم نکشید چیزی در موردش میدونین؟؟

از سال گذشته دانشمندان ناسا در تحقیق برای ساخت نوع جدیدی از موتور پیشرانه فضاپیما، شواهدی پیدا کردند که امکان ساخت نوعی از موتور فضایی را نشان می‌داد که به طرز حیرت‌آوری می‌تواند بدون مصرف سوخت نیرو رانشی تولید کند. شک و تردید زیادی در مورد نحوه‌ی کار این موتور وجود دارد به طوری که ناسا از اعلام نظری در مورد آن خودداری کرده و فقط می‌گوید، آن کار می‌کند.

به گزارش آفتاب به نقل از زومیت، سازمان فضایی از میان طرح‌های مختلفی که برای این موتور ارائه شده بودند با ساخت طرحی به نام رانشگر گل‌اختر(Cannae Drive) موافقت کرد. به نظر آن‌ها این طرح پیشنهادی احمقانه بود و ممکن نبود کار کند، اما اشتباه می‌کردند. رانشگر گل‌اختر توانست برخلاف قانون پایستگی تکانه (اندازه‌ی حرکت) بدون سوخت و فقط با استفاده از الکتریسیته، نیروی پیشران تولید کند. محققین این روش را پیشرانه‌ی مایکروویو یا پیشرانه‌ی پلاسمای مکش کوانتوم (QVPT) نام‌گذاری کرده‌اند؛ اما عموماً به آن سامانه‌ی پیشرانش غیرعادی می‌گویند.

در ابتدا پس از منتشر شدن نتایج آزمایش‌ها، حدس و گمان‌های زیادی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد این روش به وجود آمد. دانشمندان انتظار داشتند ناسا ماهیت و منبع حرکت در این موتور و این‌که چگونه کار می‌کند را توضیح دهد؛ اما ناسا با نادیده گرفتن این انتظارات فقط شرایط انجام آزمایش‌ها را توضیح داد. آن‌ها گفتند مطمئن هستند که با کنترل شرایط محلی و جلوگیری از دخالت هرگونه نیرو و متغیری به ۳۰ تا ۵۰ میکرونیوتن فشار رسیده‌اند. با اینکه این نیرو کمتر از یک هزارم خروجی از پیشرانه‌های یونی کنونی است، اما فرق اساسی‌اش با آن‌ها این است که احتیاج به هیچ سوختی ندارد. به گفته‌ی آقای راجر شویِر مخترع (QVPT) دستگاه مورد استفاده در ناسا ناقص بوده و نیروی بسیار کمی تولید می‌کند.

نتیجه‌ی عملی این فناوری شگفت‌انگیز خواهد بود. پانل خورشیدی می‌تواند برق مورد نیاز را تولید کند و شتاب دهنده آن را به نیروی رانشی تبدیل کند بدون این‌که نگران به اتمام رسیدن سوخت یونی موتورهایش باشد. این روش می‌تواند سفرهای بین ستاره‌ای طولانی مدت را میسر کند و در وسایلی که احتیاج به نیروی عکس‌العمل قدرتمند و تغییر محور ندارند با هزینه‌ی کم استفاده شوند مثل نگهداری ماهواره‌ها در مدار. آقای هارولد وایت از تیم پیشرانش پیچش فضا-زمان که بر روی امکان حرکت با سرعت‌های بالاتر از نور کار می‌کند در مورد این فناوری توضیح می‌دهد که با مدل بهبود یافته‌ای از QVPT می‌توان در مدت ۳۰ سال به ستاره‌ی پروکسیما قنطورس رسید.

تا زمانی که ناسا توضیح مناسبی برای نحوه‌ی عملکرد این روش ارايه نکند بحث‌های زیادی در مورد آن وجود خواهد داشت. بسیاری از قوانین فیزیک کلاسیک می‌توانند در مقیاس کوانتوم نقض شوند و ناممکن‌های فیزیک به ممکن تبدیل شوند مانند فوتون‌ با وزن جرمی بی‌نهایت منفی که قانون سوم نیوتن را نقض کرد. با این وجود، این آزمایش‌ها هیچ‌گاه از اندازه‌ی کوانتوم پیش نرفته‌اند. به عنوان مثال با این‌که از لحاظ تئوری یک اتم می‌تواند از میان اتم دیگر رد شود، اما ما هنوز توانایی رد شدن از میان دیوار را نداریم.

گمانه زنی‌ها در مورد منبع این نیرو به ذراتی با عمر بسیار کوتاه با نام نوسانات کوانتومی خلاء می‌رسد، همان عاملی که به گفته‌ی استیون هاوکینگ باعث بخار شدن سیاه چاله‌ها می‌شود. احتمال دارد QVPT آن ذرات را به پلاسما تبدیل کرده و به عنوان پَسران به نازل می‌فرستد و از این‌جا به بعد مانند موتورهای یونی کنونی کار می‌کند. تمام این مراحل بدون نیاز به جمع‌آوری ذرات کوانتومی خلاء و یا تزریق و سرعت بخشی به آن‌ها برای خروج از موتور صورت می‌گیرد که این مسئله‌ای بسیار پیچیده و هیجان انگیز است.

آقای راجر شویِر طرح اصلی این موتور را emDrive نام گذاری کرده و طی ماه آینده به معرفی کامل آن خواهد پرداخت. او پس از مبارزه‌ای طولانی در برابر بی‌تفاوتی حرفه‌ای و شک و تردید در مورد اختراعش موفق به ارائه‌ی آن می‌شود. emDrive با Cannae Drive که ناسا آزمایش کرده متفاوت است و احتمال دارد به نیرویی بیش از مقدار ثبت شده در آزمایشگاه‌های ناسا دست پیدا کند. صحبت‌هایی در باره‌ی امکان آزمایش این موتور در فضای خارج از زمین به میان آمده، اما باید دید آیا سازمان فضایی قادر به پذیرفتن چنین هزینه‌ای خواهد بود یا خیر.

به به شیخ سهند کبیر

کم پیدایی یا شیخ ؟

یا شیخ طرح شبیه سازی شده و عملیاتیش موجوده :w02: البته شبیه سازی که میگم منظورم کپی طرح این بنده خدا نیست ولی مشابه این طرح دم دسته

اتفاقا یکی دو ساعت پیش شیخ قاصدک غیر مستقیم بهش اشاره کرد :ws28:

یاد آوری میکنم که اومد دید دوزاریش بیوفته

اونجایی که فرمودن این طرح یک طرح اولیه و اولین طرح تولید برق بوده و الان این طرح استفاده نمیشه:ws28::ws28:

 

سهند جان این بحثو جمع و جور کنیم دوباره یک تالار مخفی میزنیم مثل روزای اول طراحی کده

همینو اونجا باز میکنیم خوبه ؟

دیگه اینا حیفه در دید همه باشه و به سرعت نور کپی بشه

و تو بقیه جاها گذاشته بشه

 

من يك سوال مي پرسم. در يك نيروگاه گازي براي توليد انرژي چه كاري صورت مي گيره ؟؟

تحريك ژنراتور از كجا تامين ميشه ؟ همينطور براي راه اندازي كمپرسور از چي داره استفاده ميشه ؟

 

ببينيد تمام اينها، نياز به انرژي داره.

همونطور كه هردو بخوبي ميدونيم، اصلا توليد انرژي معنايي نداره. فقط و فقط بازي با انواع انرژي، و تبديل اين انرژي ها هست كه داره منجر به شكل گرفتن انرژي الكتريكي ميشه.

 

حالا شما مايليد ارتباط مستقيم يا غيرمستقيم اين طرح با "سوخت" رو هم پيدا كنيد. البته كار غلطي نيست.

اما من از شما سوال مي پرسم، در يك نيروگاه بادي، تحريك ژنراتور از كجا داره تامين ميشه ؟؟

 

ببينيد، اين طرح هم عيناً مثل همون نيروگاه بادي هست ! فقط به جاي اينكه باد عامل چرخش دائمي محور باشه، اون مساله سنگ ها و ممان اينرسي (يا اسمي كه داره) هست كه منجر به تداوم چرخش رتور در استاتور ما شده. و حالا اين وسط بديهيه كه بايد ميدان به وسيله اي تامين بشه. پس در نتيجه بايد يكم دست در جيب كرده و خرج كرد !

 

 

درباره آهنرباهاي دائم متوجه منظورتون نشدم. اينكه يك ميدان قوي تر داشته باشيم، موثر نيست ؟

محور به هر ترتيب داره مي چرخه، حالا اينكه آهنرباهاي ما 5 تسلا ميدان داشته باشن يا 0.00005 تسلا انتخاب ماست. و وقتي ميدان 5 تسلا رو انتخاب كرديم قطعاً ولتاژ خيلي بالاتري ميگيريم و اين همون انرژي ذخيره شده در ميدان مغناطيسي بود.

 

( البته قرار نيست اينجا ما از سيم پيچي ابررسانا و ميدان 5 تسلايي استفاده كنيم ، چرا كه اگر همچين پولي داشتيم مطمئناً طرح هاي خيلي بهتري براي خرج كردنش داشتيم:ws3:بنابراين اينجاست كه يك ميدان معقول انتخاب ميكنيم، و سعي ميكنيم روي ساير پارامترهاي سيستم دستكاري كنيم. مثل كاهش تلفات (خنك كاري مخصوص، كوپلينگ غيرمكانيكي، و .... ) و افزايش دور و ... :ws3:

 

 

 

 

شما چرا موضوع مهم افزايش سرعت، و كاهش بار ژنراتور و توضيحات مبسوط دوست ما رو اصلا درنظر نميگيريد ؟؟

همونطور كه اشاره شد، عمده ي مانور طرح ( براي داشتن توجيه اقتصادي) روي همين مساله هست.

گریه حضار :4564::4564:

:ws28::ws28:

لینک به دیدگاه
بابک جان ؟ به نظرت چرا 2 تا ژنراتور تو سیستم وجود داره ؟

انصافا اگر جواب اینو به من بدی من مشکلم حله

جریان خروجی پلنت کدومه ؟

 

 

به به شیخ سهند کبیر

کم پیدایی یا شیخ ؟

یا شیخ طرح شبیه سازی شده و عملیاتیش موجوده :w02: البته شبیه سازی که میگم منظورم کپی طرح این بنده خدا نیست ولی مشابه این طرح دم دسته

اتفاقا یکی دو ساعت پیش شیخ قاصدک غیر مستقیم بهش اشاره کرد :ws28:

یاد آوری میکنم که اومد دید دوزاریش بیوفته

اونجایی که فرمودن این طرح یک طرح اولیه و اولین طرح تولید برق بوده و الان این طرح استفاده نمیشه:ws28::ws28:

 

سهند جان این بحثو جمع و جور کنیم دوباره یک تالار مخفی میزنیم مثل روزای اول طراحی کده

همینو اونجا باز میکنیم خوبه ؟

دیگه اینا حیفه در دید همه باشه و به سرعت نور کپی بشه

و تو بقیه جاها گذاشته بشه

 

 

گریه حضار :4564::4564:

:ws28::ws28:

موافقم لینکشو برام اس ام اس کن:w58: مرسی داداش کبیر:ws28:

لینک به دیدگاه
چرا :w58:؟؟؟؟؟ :ws28:

مخلصات پتاسیم یا شیخ

میگم شیخ یکم در مورد هیدرو موتورها بحثی بنمایین تا مثل سیگارمون روشن شیم

هستندی یا شیخ یا نه؟؟؟:ws3:

لینک به دیدگاه
میگم شیخ یکم در مورد هیدرو موتورها بحثی بنمایین تا مثل سیگارمون روشن شیم

هستندی یا شیخ یا نه؟؟؟:ws3:

یا شیخ ما پایه هر چیزی هستیم حتی تا مرز انفجار :ws17:

به من باشه در هر تالاری که بلد باشم یک موضوعی راه میندازم

یک تلفن بزنم خدمت میرسم و صحبت میکنیم

لینک به دیدگاه
یا شیخ ما پایه هر چیزی هستیم حتی تا مرز انفجار :ws17:

به من باشه در هر تالاری که بلد باشم یک موضوعی راه میندازم

یک تلفن بزنم خدمت میرسم و صحبت میکنیم

چاکریم شیخ بزن بر سر ناتوان دست زور تا نیفتی به پایش چو مور:ws28:

لینک به دیدگاه
یا شیخ ما پایه هر چیزی هستیم حتی تا مرز انفجار :ws17:

به من باشه در هر تالاری که بلد باشم یک موضوعی راه میندازم

یک تلفن بزنم خدمت میرسم و صحبت میکنیم

راستی گفتی انفجار وسایل فتیله رو جمع کردم اما در مورد نخ ریساندن در مغز و پیچاندن دور فتیله ماندم

حلمن ناصر ینصرنی؟؟؟:w58:

لینک به دیدگاه
سلام بابک جان خوبین خسته نباشین

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

درود سهند جان

کامنتهای پایین این خبر و لینک زیر رو هم نگاهی بیندازید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
من يك سوال مي پرسم. در يك نيروگاه گازي براي توليد انرژي چه كاري صورت مي گيره ؟؟

تحريك ژنراتور از كجا تامين ميشه ؟ همينطور براي راه اندازي كمپرسور از چي داره استفاده ميشه ؟

 

ببينيد تمام اينها، نياز به انرژي داره.

همونطور كه هردو بخوبي ميدونيم، اصلا توليد انرژي معنايي نداره. فقط و فقط بازي با انواع انرژي، و تبديل اين انرژي ها هست كه داره منجر به شكل گرفتن انرژي الكتريكي ميشه.

 

حالا شما مايليد ارتباط مستقيم يا غيرمستقيم اين طرح با "سوخت" رو هم پيدا كنيد. البته كار غلطي نيست.

اما من از شما سوال مي پرسم، در يك نيروگاه بادي، تحريك ژنراتور از كجا داره تامين ميشه ؟؟

 

ببينيد، اين طرح هم عيناً مثل همون نيروگاه بادي هست ! فقط به جاي اينكه باد عامل چرخش دائمي محور باشه، اون مساله سنگ ها و ممان اينرسي (يا اسمي كه داره) هست كه منجر به تداوم چرخش رتور در استاتور ما شده. و حالا اين وسط بديهيه كه بايد ميدان به وسيله اي تامين بشه. پس در نتيجه بايد يكم دست در جيب كرده و خرج كرد !

 

 

درباره آهنرباهاي دائم متوجه منظورتون نشدم. اينكه يك ميدان قوي تر داشته باشيم، موثر نيست ؟

محور به هر ترتيب داره مي چرخه، حالا اينكه آهنرباهاي ما 5 تسلا ميدان داشته باشن يا 0.00005 تسلا انتخاب ماست. و وقتي ميدان 5 تسلا رو انتخاب كرديم قطعاً ولتاژ خيلي بالاتري ميگيريم و اين همون انرژي ذخيره شده در ميدان مغناطيسي بود.

 

( البته قرار نيست اينجا ما از سيم پيچي ابررسانا و ميدان 5 تسلايي استفاده كنيم ، چرا كه اگر همچين پولي داشتيم مطمئناً طرح هاي خيلي بهتري براي خرج كردنش داشتيم:ws3:بنابراين اينجاست كه يك ميدان معقول انتخاب ميكنيم، و سعي ميكنيم روي ساير پارامترهاي سيستم دستكاري كنيم. مثل كاهش تلفات (خنك كاري مخصوص، كوپلينگ غيرمكانيكي، و .... ) و افزايش دور و ... :ws3:

 

 

 

 

شما چرا موضوع مهم افزايش سرعت، و كاهش بار ژنراتور و توضيحات مبسوط دوست ما رو اصلا درنظر نميگيريد ؟؟

همونطور كه اشاره شد، عمده ي مانور طرح ( براي داشتن توجيه اقتصادي) روي همين مساله هست.

در یک نیروگاه گازی راه اندازی به دو صورت انجام میشه:

یا توسط یک موتور راه انداز که با یک گیربکس به محور اصلی متصل هست یا توسط موتور کردن ژنراتور.

تحریک ژنراتور هم توسط اکسایتر کوپل شده به محور اصلی صورت میگیره.

در نیروگاه بادی هم ابتدا توسط یک منبع خارجی و سپس توسط یک محرک کوپل شده به ژنراتور یا خود ژنراتور تحریک صورت میگیره.

 

نکته خاصی که در این موارد نبود؟

 

این مقایسه از اساس غلطه جناب قاصدک!

 

باد یک توان خارجی هستش که به مرز سیستم وارد میشه در حالی که سنگ دوار توان خودش رو از یک منبع داخلی دریافت میکنه و خودش قراره تامین کننده توان همون منبع داخلی باشه؟؟

 

در مورد مغناطیس قوی تر هم باید عرض کنم به میزانی که آهنربای قویتری استفاده بشه گشتاور مقاوم ژنراتور افزایش پیدا میکنه و این مساله تاثیری در توان خروجی ژنراتور نداره.

 

من احساس میکنم مشکل از جایی شروع میشه که شرایط گذرا و شرایط پایدار این سیستم رو یکسان نگاه میکنید.

این سیستم در شرایط پایدار اصلا دوام نداره.

لینک به دیدگاه
بابک جان ؟ به نظرت چرا 2 تا ژنراتور تو سیستم وجود داره ؟

انصافا اگر جواب اینو به من بدی من مشکلم حله

جریان خروجی پلنت کدومه ؟

 

نمیدونم طرح رو دوباره نشون بدید.

احیانا یکیش ژنراتور تحریک یا همون اکسایتر هست.

لینک به دیدگاه
نمیدونم طرح رو دوباره نشون بدید.

احیانا یکیش ژنراتور تحریک یا همون اکسایتر هست.

بابک عزیز

یعنی دوباره آپلود کنم و توضیحاتشم مجددا تایپ کنمو.................؟ یک شوخی هم بکنم چون افتخار منه دوست محترمی مثل شما داشته باشم و میخوام کمی صمیمی تر بحث رو دنبال کنیم . البته اگر افتخار بدی و منو لایق دوستی بدونی ... خب دوست گلم الان دوباره آپلود کنمو دوباره توضیح بدم که بعدش خودت میای میگی حقیقتا خیلی نوشتید نیاز به این همه توضیح نبودا! :ws28:

اولا یک زحمت بکش چند صفحه به عقب برگرد و موضوع رو کامل مطالعه کن

و دوم هم این موضوع رو برام توضیح بده (البته بعد از مطالعه و دیدن طرح )

 

یک توضیح کوچولو به من بده که چجوری هنوز طرحی که 20درصدشو گفتیم میگی نمیشه ؟

البته قاصدک عزیز از طرح کامل اطلاع داره و برای همراه شدن بحث جدا از تاپیک ارتباط داریم و طرح رو کاملا باز کردیم

اما شما چطور بدون اینکه در این تاپیک اعلام بشه (چون هنوز نرسیدیم بهش) مرحله بعدی چیه و متریال و خلاصه دیگه چه تمهیداتی برای این داستان داریم از بیخ موضوع رو رد میکنید ؟

مثل اینه که من بگم Gas To Liquids اما به یک شکل دیگه و فقط ریفرمر رو گفتم بگیم نمیشه !! ما هنوز به راکتورها ! کاتالیست عملیات و......... نرسیدیم پس من از کجا میدونم تو راکتور دقیقا چه اتفاقی قراره رخ بده و عملیات دقیقا چیه ؟ چجوری میتونم رد کنم ؟

راستش اونجا که نوشتید نمیدونم طرح رو دوباره نشون بدید.

برای من عجیب و البته کمی بهم برخورد

موضوعی رو مطرح کردید ( چراکه اضافه تولید ژنراتور توسط یک توان خارجی در ناحیه محرک تامین شده که این اضافه توان فقط به اندازه همین توان محرک هست و نه بیشتر)و من در پاسخ به شما عرض کردم چرا در سیستم دو ژنراتور داریم ؟ ولی انتظار اینو نداشتم ببینم فرمودید نمیدونم طرح رو دوباره بذارید

من در توضیحات بارها اشاره کردم و یک فایل هم پیوست کردم

که چرا موتور وسطه و ژنراتورها عقب و جلوی موتوره

و اینکه هنوز هیچ صحبتی از شکل عملکرد و احیانا تفاوت ژنراتورها و سایر متریالی که در سیستم موجوده نشده و در صفحات اول و مخصوصا پست سوم هم اشاره شده که این سیستم رو با طرحی ناقص (فایل پیوست که گفتم به دوستان کم کم موضوع رو باز میکنیم تا درک بشه ) شروع میکنیم

پس چطور شما از کل موضوع با خبر شدید و میگید نمیشه ؟

میشه از شما استاد عزیزم خواهش کنم برای ما باز کنید تا همه استفاده کنیم و در واقع به جای معلم و استاد ما توضیح بفرمائید که سایر متریال ! مراحل و ادواتی که در سیستم قراره وارد کنیم چی هستن ؟ و کاربردشون به کجا برمیگرده ؟

و طرح ناقص ما رو کامل بفرمائید ؟

ممنونم از شما

 

:icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...