ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۴ آورین ! این همون چیزی بود که اوایل بحث هم بهش اشاره شدو گفتیم این گرما رو بگیریم و منتقل کنیم ازش یک چیزی بدست بیاریم اصلا میدونی مثالم مثل چی بود ؟به سیستم گرمایشی یا به قولی بخاری جنگنده ها رو دقت کردی ؟ خب اولا که جنگنده یهو 60 70 هزار پا از زمین فاصله داره و یا بیشتر از طرفی سرعت بسیار بالاست و گاهی بالای 2.5 ماخ و در شرایطی مثل ران دادن به پس سوز خیلی بیشتر از این حرف ها میشه یهو میبینی چندین برابر سرعت صوت سرعت داره که تو هوای سرد شرایط بدی حاکم میشه و تو هوای گرم هم به شدت با مانور ها دمای کابین میره بالا برای یخ نزدن و نپختن خلبان تو کابین چیکار میکنن ؟ درسته یک سیستم داریم هوای داخل کابین رو پرشرایز میکنه و فشار رو با فشار ارتفاع پایین و زیر 7 یا 8 هزار پا برابر میکنه چون بیرون که فشار بالاست و هوا هم رقیق اما گرما از کجا میاد ؟ خود توربوجت رو نیگاه کن !! اگر ساده فرضش کنیم دو تا پروانه میبینی (میگم پروانه که سادش کنیم) یکی به راست میچرخه و دیگری به چپ!! این چرخش ضد هم هوا رو به شدت فشرده میکنه و فشار بدجور بالایی ایجاد میکنه وقتی هم هوا تا این حد فشرده میشه شدیدا داغ میشه ! از این گرما بعد از یکم دواندن هوا برای گرمایش کابین استفاده میکنن !! دواندن چون بیش از جد داغه و باید کمی سرد بشه این که گفتم سیالاتی هستند برای این بود یک هوای ساده میتونه نیروی بسیار زیادی چه از نظر فشار و چه از نظر دما ایجاد کنه زنده باشی عزیز زحمت میکشی :icon_gol: قربانت عزیزی در موتورهای پالس جت کمپروسور و شفت حذف شده خوندم در موردش مطالبی به نظرم ایده خوبی میده و در سیکل سیال میشه ایده های خوبی ازش گرفت 4 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۴ سیگار ؟ وینستون فقط به طعم لایت عادت دارم کنت اچ دی بهتره بوش نمی مونه 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۴ قربانت عزیزیدر موتورهای پالس جت کمپروسور و شفت حذف شده خوندم در موردش مطالبی به نظرم ایده خوبی میده و در سیکل سیال میشه ایده های خوبی ازش گرفت دقیقا و در اسکیل و شرایط ملایم تر میشه از این سیستم برای خیلی چیزا بهره گرفت دمت گرم کنت اچ دی بهتره بوش نمی مونه ای جان ! نگو که خودت هم............ بزن قدش نکشیدم نمیدونم چجوریه کلا وینستونو دوست دارم چون هم راحت کام میده هم تندو تیزه میگم بفرستن ببینم اینی که گفتی چجوریه 4 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۴ دقیقا و در اسکیل و شرایط ملایم تر میشه از این سیستم برای خیلی چیزا بهره گرفت دمت گرم ای جان ! نگو که خودت هم............ بزن قدش نکشیدم نمیدونم چجوریه کلا وینستونو دوست دارم چون هم راحت کام میده هم تندو تیزه میگم بفرستن ببینم اینی که گفتی چجوریه دود وینستون تنده نکن با سینت رفیق حالا حالا باهات کار داریم چاکریم ادرس بده برات پست کنم یه باکس 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۴ دود وینستون تنده نکن با سینت رفیق حالا حالا باهات کار داریم چاکریم ادرس بده برات پست کنم یه باکس آره منم به خاطر همون تندیش دوسش دارم ولی از طرفی درست میگی بدجوری سینه رو میزنه مخلصیم دست گلت درد نکنه فقط شیخ قاصدک مونده اونم اعلام حضور کنه یک گزینه هم اون بذاره رو میز البته فکر کنم شیخ 57 میکشه :icon_pf (34): 4 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۴ آره منم به خاطر همون تندیش دوسش دارم ولی از طرفی درست میگی بدجوری سینه رو میزنه مخلصیم دست گلت درد نکنه فقط شیخ قاصدک مونده اونم اعلام حضور کنه یک گزینه هم اون بذاره رو میز البته فکر کنم شیخ 57 میکشه :icon_pf (34): میدونی یاد دانشگاه افتادم 57 رو میذاشتیم جیب پیرهنمون برا ناخکی ها و وینیستون رو میزاشتیم تو جیب شلوار برا خودمون ای یاد جوونی به خیر شیخ رو بیار جمعمون جمع بشه چاکریم فقط یه فیلتر برا دود کشمون لازمه اینم دست تورو میبوسه 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۴ میدونی یاد دانشگاه افتادم 57 رو میذاشتیم جیب پیرهنمون برا ناخکی ها و وینیستون رو میزاشتیم تو جیب شلوار برا خودمون ای یاد جوونی به خیر شیخ رو بیار جمعمون جمع بشه چاکریم شیخ آنلاینه براش پیغام گذاشتم بیاد ببینیم گزینه اون چیه 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۴ یا شیوخ به اینجا عزیمت کنیم [h=1]اسپم دوني تيم طراحي :دي[/h] 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 شهریور، ۱۳۹۴ خب ما همچنان در حال مکیدن سماق هستیم خب چی شد چرا الفرار شدید ؟ ادامشو برید دیگه 3 لینک به دیدگاه
قاصدکــــــــ 20162 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 شهریور، ۱۳۹۴ یا شیخ اول از همه نظر و رکبی که فرمودی را برایمان طراحی نموده و در این تاپیک قرار بده تا موضوع را بیشتر باز کنیم و یادت باشد تجربه اعضای پیشین طراحی ثابت کرده هر چی در این تاپیک بگی بر علیه خودت استفاده خواهد شد و با گفته های خودتان به جنگ خودتان میروم که این تبحر ماست یک نقاشی یا هر چیز که دوست دارید. ياشيخ، ما طرح خود را تقديم مينماييم ولي همانا كه حضور شيوخ ناراحت مكانيك در اين جايگاه بسي لازمتر است. پ.ن: به كليدهاي وسط لولهي كمپرسور هم نخند كه سوسك ميشوي اي شيخ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 شهریور، ۱۳۹۴ ياشيخ، ما طرح خود را تقديم مينماييم ولي همانا كه حضور شيوخ ناراحت مكانيك در اين جايگاه بسي لازمتر است. پ.ن: به كليدهاي وسط لولهي كمپرسور هم نخند كه سوسك ميشوي اي شيخ یا شیخ چیزی ندارم عرض کنم دارم از نوشیدن چای لذت میبرم پس بگذار لذت ببرم اما یک سورپرایز برایت دارم که باید در صندوق خصوصی حدس بزنی 3 لینک به دیدگاه
قاصدکــــــــ 20162 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 شهریور، ۱۳۹۴ یا شیخ چیزی ندارم عرض کنم دارم از نوشیدن چای لذت میبرم پس بگذار لذت ببرم اما یک سورپرایز برایت دارم که باید در صندوق خصوصی حدس بزنی و اما پس از صرف چاي و كشف سوپرايز آن شيخ آتش به جان :coffee: و همزمان با پخش ترانهي شورانگيز "بوي ماه مهر!" ما نيز بر درس و مشق خويش در محضر استاد رجعت مي نماييم ياشيخ، بيا و بلبل اين نوگل غزلخوان باش :4chsmu1: و با شمه اي از كرامات روحاني خويش باب استارت را بر مريدان بگشاي :(50): 2 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 مهر، ۱۳۹۴ ياشيخ، ما طرح خود را تقديم مينماييم ولي همانا كه حضور شيوخ ناراحت مكانيك در اين جايگاه بسي لازمتر است. پ.ن: به كليدهاي وسط لولهي كمپرسور هم نخند كه سوسك ميشوي اي شيخ با درود. ميشه توضيحي در رابطه با تجهيزات و نحوه عملكرد اين سيستم بديد؟ 3 لینک به دیدگاه
قاصدکــــــــ 20162 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 مهر، ۱۳۹۴ با درود.ميشه توضيحي در رابطه با تجهيزات و نحوه عملكرد اين سيستم بديد؟ سلام در واقع اينجا يك موتور، ژنراتور و كمپرسور داريم. همچنين يك مخزن روغن و يك مبدل برق 3فاز به تكفاز. اول كمپرسور محور موتور رو به چرخش درمياره، كه با تنظيم زاويه ي پره ها در محفظه ي روغن، محور ژنراتور هم شروع به حركت ميكنه. بعد از چند لحظه، مسير باي پس فعال ميشه و كمپرسور مستقيماً محور ژنراتور رو ميچرخونه و سرعت رو خيلي بيشتر ميكنه. با استفاده از سنگ هايي كه سمت ژنراتور تعبيه شده، سرعت ژنراتور بالاتر و بالاتر ميره، و مقداري از برق توليديش كه تبديل به تكفاز شده، الكتروموتور رو برقدار ميكنه و كمپرسور از مدار خارج ميشه، با اين روش ژنراتور سرعتش از موتور پيش هست و وقفه اي در توليد انرژي پيش نمياد. البته اگر تاپيك رو از ابتدا دنبال كرده باشيد تا به اينجا روي اين مراحل با توضيحات بيشتر بحث شده 4 لینک به دیدگاه
wheeler 8640 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 مهر، ۱۳۹۴ و اما پس از صرف چاي و كشف سوپرايز آن شيخ آتش به جان :coffee: و همزمان با پخش ترانهي شورانگيز "بوي ماه مهر!" ما نيز بر درس و مشق خويش در محضر استاد رجعت مي نماييم ياشيخ، بيا و بلبل اين نوگل غزلخوان باش :4chsmu1: و با شمه اي از كرامات روحاني خويش باب استارت را بر مريدان بگشاي :(50): خب یا شیخ ما نیز بعد از چند روز جلسه بازی ظهور کردیم یا شیخ ما فکر میکردیم سرور انجمن به تیر غیب گرفتار شده نمیدانم ولی چند روزی بود اروری میداد و به دلایل امنیتی ما را پرت میکرد طرفی دیگر حتی در حال حاظر هم با تک و پاتک صفحات را باز نموده و با کمک حمله نظامی و با تهدید های بسیار هر صفحه را مشاهده میکنیم و از طرفی کانتری اون پایین مدام زمان از دست رفتن چیزی را که معلوم نیست چیست به ما یادآوری مینماید خدا به خیر کند یادمان نیست چه کردیم ولی اگر این روند ادامه دار باشد مجبوریم پست ها را در فیسبوک خدمت شما ارائه دهیم و شما به انجمن منتقل کنید و ما انجمن را ترک گفته و شما را نماینده خودمان قرار دهیم اما اماما طرحت را برای ما توضیح ندادی ؟ خب چه عرض کنم ؟ 3 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۹۴ سلام در واقع اينجا يك موتور، ژنراتور و كمپرسور داريم. همچنين يك مخزن روغن و يك مبدل برق 3فاز به تكفاز. اول كمپرسور محور موتور رو به چرخش درمياره، كه با تنظيم زاويه ي پره ها در محفظه ي روغن، محور ژنراتور هم شروع به حركت ميكنه. بعد از چند لحظه، مسير باي پس فعال ميشه و كمپرسور مستقيماً محور ژنراتور رو ميچرخونه و سرعت رو خيلي بيشتر ميكنه. با استفاده از سنگ هايي كه سمت ژنراتور تعبيه شده، سرعت ژنراتور بالاتر و بالاتر ميره، و مقداري از برق توليديش كه تبديل به تكفاز شده، الكتروموتور رو برقدار ميكنه و كمپرسور از مدار خارج ميشه، با اين روش ژنراتور سرعتش از موتور پيش هست و وقفه اي در توليد انرژي پيش نمياد. البته اگر تاپيك رو از ابتدا دنبال كرده باشيد تا به اينجا روي اين مراحل با توضيحات بيشتر بحث شده میشه معادلات انرژی حاکم بر این سیستم رو بنویسید؟؟ 4 لینک به دیدگاه
قاصدکــــــــ 20162 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مهر، ۱۳۹۴ میشه معادلات انرژی حاکم بر این سیستم رو بنویسید؟؟ شايد اين توضيح لازمي باشه كه انرژي الكتريكي خروجي در ژنراتور بيشتر از انرژي مكانيكي ورودي توسط محرك مكانيكي اوليه (كمپرسور در شرايط گذرا، و موتور در شرايط دائم هست) و علت اين امر 2 مساله است : 1. نحوه ي سيم پيچي ژنراتور و موتور و همچنين ميدان مغناطيسي تعبيه شده 2. انرژي پتانسيل يا نيروي گريز از مركز سنگ ها ( نميدونم اسمش رو چي ميگذارند؟!) كه باعث تقويت نيروي مكانيكي اعمال شده به سيستم ميشه. بنابراين شايد بشه معادلات رو اينطور درنظر گرفت: در حالت گذرا: انرژي الكتريكي تحويلي به موتور - انرژي ذخيره شده در ميدان مغناطيسي + انرژي مكانيكي اعمالي از كمپرسور = انرژي الكتريكي توليدي توسط ژنراتور جهت مصرف در حالت دائم: انرژي الكتريكي تحويلي به موتور - انرژي ذخيره شده در ميدان مغناطيسي + انرژي پتانسيل سنگ ها + انرژي مكانيكي اعمالي از موتور = انرژي الكتريكي توليدي توسط ژنراتور جهت مصرف 4 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مهر، ۱۳۹۴ 2. انرژي پتانسيل يا نيروي گريز از مركز سنگ ها ( نميدونم اسمش رو چي ميگذارند؟!) كه باعث تقويت نيروي مكانيكي اعمال شده به سيستم ميشه. توان خروجی از ژنراتور بیشتر از توان مورد نیاز موتوری هست که همین ژنراتور رو میچرخونه؟ چطور چنین چیزی ممکنه؟ سیم پیچی ژنراتور به هر نحوی که باشه به علت تلفات و بازگشت ناپذیری های فرآیند، همواره توان الکتریکی خروجیش کمتر از توان مکانیکی ورودیش توسط موتور هست. مگر اینکه به طریقی (مثلا ایجاد جریان تحریک بیشتر در ژنراتور) به سیستم تزریق توان توسط یک منبع دیگه صورت بگیره که در این صورت این توان ورودی به سیستم باید در نظر گرفته بشه و اصل بقای انرژی باز هم برقراره. سنگها چطور توان سیستم رو به خودی خود افزایش میدن در حالی که توان ورودیشون توان مکانیکی هست؟ اگر منظورتون تغییر دور هست باید عرض کنم ضمن افزایش دور طبق رابطه توان چرخشی (حاصلضرب گشتاور در سرعت زاویه ای)، گشتاور کاهش پیدا میکنه و در کل توان ثابت میمونه. 5 لینک به دیدگاه
قاصدکــــــــ 20162 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مهر، ۱۳۹۴ توان خروجی از ژنراتور بیشتر از توان مورد نیاز موتوری هست که همین ژنراتور رو میچرخونه؟چطور چنین چیزی ممکنه؟ سیم پیچی ژنراتور به هر نحوی که باشه به علت تلفات و بازگشت ناپذیری های فرآیند، همواره توان الکتریکی خروجیش کمتر از توان مکانیکی ورودیش توسط موتور هست. مگر اینکه به طریقی (مثلا ایجاد جریان تحریک بیشتر در ژنراتور) به سیستم تزریق توان توسط یک منبع دیگه صورت بگیره که در این صورت این توان ورودی به سیستم باید در نظر گرفته بشه و اصل بقای انرژی باز هم برقراره. سنگها چطور توان سیستم رو به خودی خود افزایش میدن در حالی که توان ورودیشون توان مکانیکی هست؟ اگر منظورتون تغییر دور هست باید عرض کنم ضمن افزایش دور طبق رابطه توان چرخشی (حاصلضرب گشتاور در سرعت زاویه ای)، گشتاور کاهش پیدا میکنه و در کل توان ثابت میمونه. البته كه همينطوره، و قرار نيست اصل بقاي انرژي نفي بشه. به همين خاطر در مورد اول، اشاره بر اين بود كه ميدانِِ تعبيه شده طوري درنظرگرفته ميشه (قطب هاي دائم يا تحريك) كه به عنوان يك منبع انرژي كمكي در معادله ي خطي ساده اي كه نوشتم ظاهر بشه و كمك به افزايش انرژي خروجي بكنه. درباره ي سنگ ها هم Levrone مثال بسيار قشنگي زد. تصور كنيد يك سنگ بزرگ به كمر يك نفر بسته ميشه و اين فرد در سراشيبي شروع به دويدن ميكنه، قطعاً بعد از چند لحظه كه بايد با زور زدن حركت رو آغاز كنه، به صورت نمايي افزايش سرعتي حتي خارج از كنترل پيدا ميكنه، و همين سرعت هست كه قراره با احترام با قانون القاي فاراده براي ما ولتاژي بالاتر از حد انتظار ايجاد كنه. به علاوه از اين زمان به بعد موتور فقط به تداوم اين چرخش كمك مي كنه و حتي باري بسيار كمتر از حالت نامي بر دوشش خواهد بود. لذا با قيد كردن اين دو موضوع انرژي الكتريكي دريافتي از ژنراتور بيش از نياز اين موتور خواهد بود. 5 لینک به دیدگاه
GBG10 2039 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مهر، ۱۳۹۴ البته كه همينطوره، و قرار نيست اصل بقاي انرژي نفي بشه.به همين خاطر در مورد اول، اشاره بر اين بود كه ميدانِِ تعبيه شده طوري درنظرگرفته ميشه (قطب هاي دائم يا تحريك) كه به عنوان يك منبع انرژي كمكي در معادله ي خطي ساده اي كه نوشتم ظاهر بشه و كمك به افزايش انرژي خروجي بكنه. درباره ي سنگ ها هم Levrone مثال بسيار قشنگي زد. تصور كنيد يك سنگ بزرگ به كمر يك نفر بسته ميشه و اين فرد در سراشيبي شروع به دويدن ميكنه، قطعاً بعد از چند لحظه كه بايد با زور زدن حركت رو آغاز كنه، به صورت نمايي افزايش سرعتي حتي خارج از كنترل پيدا ميكنه، و همين سرعت هست كه قراره با احترام با قانون القاي فاراده براي ما ولتاژي بالاتر از حد انتظار ايجاد كنه. به علاوه از اين زمان به بعد موتور فقط به تداوم اين چرخش كمك مي كنه و حتي باري بسيار كمتر از حالت نامي بر دوشش خواهد بود. لذا با قيد كردن اين دو موضوع انرژي الكتريكي دريافتي از ژنراتور بيش از نياز اين موتور خواهد بود. من هنوز متوجه عنوان تاپیک در رابطه با یک نیروگاه همیشگی نشدم. سنگی که میفرمایید به خودی خود نمیتونه تامین کننده انرژی باشه وجود این سنگ فقط ممان اینرسی محور ژنراتور رو افزایش میده. به هر روی محور برای ادامه چرخش نیاز به توان خواهد داشت. اگر چیزی که میگید باشه پس نوآوری طرح در بدون سوخت بودن نیروگاه هست؟ با فرض اینکه جریان تحریک مازاد که باعث افزایش توان خروجی ژنراتور میشه از اکسایتر متصل به محور ژنراتور تامین بشه داریم: توان خروجی ژنراتور= توان جریان تحریک + توان موتور اما خود توان خروجی ژنراتور بخشیش توسط محور به اکسایتر داده شده در نتیجه سیستم پایدار نخواهد بود. نتیجتا برای اینکه توانی بتونه به شبکه تحویل داده بشه جریان تحریکی که باعث افزایش توان خروجی ژنراتور میشه باید از شبکه تامین بشه و هرجا برق شبکه استفاده بشه معادل حاصل تقسیم مقدار اون توان بر راندمان متوسط کشور سوخت مصرف شده. در نتیجه طرح شما مستقل از سوخت نخواهد بود مگر اینکه این جریان تحریک از منابع تجدید پذیر نظیر باد یا فتوولتاییک تامین بشه که در این صورت سوال این است که چرا از اولش نرفتیم سراغ تولید برق از این منابع؟ 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده